Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    válasz Menthirist #82 üzenetére

    Hát én szvsz még pár nappal ezelőttig úgy tudtam, hogy az új opengl épp írás alatt áll, valamikor 2017-2018 körül lesz kész

    Persze, mert egy kő alatt élsz. :)
    Ezért jó több alternatív híroldalt is látogatni.

    Ehhez képest szerintem te is érzed hogy nem kicsit más így a helyzet, hogy nem sajátot írnak, hanem ÁTVESZIK a mantle 1.0-t és csak itt-ott módosítgatják, cserébe nyernek konkrétan vagy 2-3 évet.

    Hát nézd, lehet ezt te most hirtelen csodaként éled meg, de ezt jó ideje lehet tudni, konkrétan mióta az AMD felajánlotta a Mantle-t. Én mondjuk inkább üzleti érzéknek nevezném - hiába a technikai fölényük, ha ez a gyakorlatban kevésbé érezhető, a saját különbejáratú API-jukat meg a kutya nem használja, logikus lépés volt tőlük ilyen irányba terelni a Khronos csoportot, be is jött - de igen, jófejség volt tölük, ez tény. És azt se tartom normálisnak, hogy ezt Michael nem említi.

    Viszont ettől még zavarhat, hogy az itteni cikk 3/4-e meg az AMD-ről szól, nem? Nem értem, mit akarsz mondani.

    #83 Abu85:
    Amúgy sem én döntöttem úgy a Khronosnál, hogy nagyon nagy százalékban lemásolják az AMD API-ját. Jól tették, de ha megtették, akkor tény lesz, hogy ez nem az ő találmányuk. Csak másoltak, mert szerencséjük volt.

    Milyen másolás, milyen találmány? Te miről beszélsz ember? A Khronos egy ipari konzorcium, nem egy cég. Ezek nem "másolnak" semmit, nincsenek saját "termékeik". Tagjaik vannak, akik együttműködve hoznak létre szabadon elérhető, multiplatform API-kat. Az AMD ennek a csoportnak a tagja, ő döntött úgy, hogy a saját cuccát nem maga nyitja meg (amit a kutya nem használt volna aztán), hanem inkább bedobja a közösbe, hogy a többiekkel együttműködve kisebb-nagyobb módosításokkal egy rendes iparági "szabvány" legyen belőle. Ennyi a történet. Ezen rugózhatunk még, de szerintem felesleges.

    Az opcionális funkciók kérdését meg majd meglátjuk, a gyakorlatban mekkora szerepük lesz. Az OpenGL-be is extensiönként volt mindenféle jóság, amivel mutogathatott mindenféle techdemót az nVidia, aztán nem használta őket senki. A techdemón kívül előjöttek az implementáció bugjai, vagy a platformok nagy részén el sem volt érhető az egész. Tudtommal a fejlesztők a ~3-as verzió tudását szokták úgy felhasználni OpenGL terén, az az, ami manapság elmondható, hogy mindenhol normálisan elfut (az ES nyilván más tészta).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák