Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BorosT

    újonc

    Ja és DX12, vagy a Vulcan api extra feature-el kapcsolatban meg szerintem annyi történik, hogy majd nem azt látjuk kiírva néhány játék elején, hogy "PhysX by Nvidia", hanem nagyon sok játék elején lesz "Powered by Radeon" vagy valami hasonló.

    Használni fogják azt higyjétek el! :)

    Peace!

  • BorosT

    újonc

    Szerintem az AMD-nél most pezsgőt bontanak és buliznak, az Intelnél meg ösztönző beszédeket tartanak.
    Az AMD nagyon csúnyán bealtatta az Intelt.

    Én a következőképpen látom a helyzetet:

    1. Köztudott, hogy az AMD CPU teljesítmányben több évnyi lemaradásban van az Intellel szemben.
    Ezt a Pirosak nem is tagadták, többször is nyilatkozták, hogy ezen a téren nem céljuk versenyezni a kékekkel. Mit tudtak csinálni helyette?

    2. Mivel az Intel sokkal nagyobb mamut vállalat mint az AMD, annyi pénzzel, hogy az AMD-nek esélye sincs gyártástechnológiában versenyezni vele, az AMD úgy döntött, hogy inkább innovációval veri le őket. Ugye már korábban megvették a Radeont, volt nekik elég szellemi tőke és erőforrás ahhoz, hogy viszonylag hamar nagyon hatékony GPU-kat gyártsanak. Ezzel szemben az Kékek csak CPU gyártással foglalkoztak, de azt nagyon jól csinálták. Húzták fel a gyárakat és egyre kisebb csÍkszélességen gyártottak.

    3. És itt jön a képbe a Mantle!!! Az AMD tehát megalkotta az APU-kat, amihez képest az Intel IGP-je van több évnyi lemaradásban, és mindehhez kifejlesztett egy lowlevel API-t ami ugye a MANTLE.

    4. Mit tudunk a Mantle-ről? Nagyon sok előnye van, de ami az AMD vs. INTEL harcban a legfontosabb, azt egy korábbi PROHARDVER cikkből idézném: "Annyi azért elmondható, hogy a Mantle a gyenge CPU és erős GPU párosításánál segít messze a legtöbbet, de ha erős CPU-hoz társít a játékos gyenge GPU-t, ott az új API nem hoz lényeges előrelépést.". Azt hiszem ez magáért beszél, és nem vonja kétségbe senki, hiszen a külföldi sajtó is ezt írja és benchmarkok is alátámasztják.

    Miért adta oda ingyen az AMD ezt a technológiát, kiknek előnyös a Mantle és mi a hatása a többi résztvevőre?

    1. A játékfejlesztők évek óta egy ilyen megoldásért fohászkodnak.

    2. Mivel ez a technológia már nem Windows-only, elvileg semmi akadálya, hogy más platformokon mint Linux, SteamOS nagyon komolyan lehessen játszani. És itt volt nagyon okos az AMD, ugyanis azzal hogy a Mantle-t ingyen egy konzorcium kezébe adta, az érte el, hogy a Microsoft is erősen elmozduljon végre ebbe az irányba. Hiszen Ők nem szeretnének mégtöbb felhasználót elveszíteni azért, mert a játékosok más platformon esetleg jobban tudnak játszani. A Microsoft tehát kiadja a DX12-őt, ami nagyon sok hasonlóságot mutat a Mantle-el.

    3. Az Nvidia-nak ez hosszútávon nyilván nem lesz rossz, heszen egy egy új, hatékony technológia, amivel később nextgen játékok is menni fognak, felpezsdül a jéték piac, nemsokára megint nagyon sok bevétele lesz a új DX12 kártyák eladásából.

    4. Az Intel viszont nagyon rosszul jön ki ebből, hiszen nullázódik az előnye az AMD-vel szemben, de az is lehet, hogy hátrányba kerül. egy másik PROHARDVER-es cikk szerint kétféle irányt választ az Intel. A Broadwell lapkák a nyers CPU erőt képviselik és egyes típusai tuningolhatóak de nem fognak rajta menni nextgen játékok, a Skylake lapkák felépítése pedig hasonlatos az AMD féle APU-hoz és fognak rajta menni a nextgen játékok. Tehát az utóbbinál Az IGP is segít a játékok fizikájának számításában, közös címtér stb. Mivel mostmár a DX12, glNext és vulcan révén a skylake is hozni fogja azt a teljesítményt amit a Broadwell és mellette nextgen játékok is játszhatóak lesznek rajta, nem kérdés szeintem a sikere. Tehát az intel fanboyoknak is lesz egy jó lapkájuk (gondolom sokkal drágábban mint az AMD) ők is élvezhetik a Mantle, DX12, glNext előnyeit, ugyanúgy ahogyan a az AMD-sek is. Csak annyi történik, hogy szerintem az Intel mostmár nem lesz sokkal jobb választás az AMD-nél, hiszen az APU gyártásban az AMD hazai pályán van, az Intel az IGP gyártásban pedig nagyon le van maradva.

    5. Mivel mindenki nagyon örül, a két nagy processzorgyártó, a microsoft és az NVidia is ráállt a dologra, ezért a játékfejlesztőknek is biztosan megtérül, ha elkezdenek nextgen játékokat írni, átportolni sikeres konzoljátékokat stb

    6. És végül Mi örülünk a legjobban.

    Peace!

Új hozzászólás Aktív témák