Új hozzászólás Aktív témák

  • BorosT

    újonc

    Szerintem az AMD-nél most pezsgőt bontanak és buliznak, az Intelnél meg ösztönző beszédeket tartanak.
    Az AMD nagyon csúnyán bealtatta az Intelt.

    Én a következőképpen látom a helyzetet:

    1. Köztudott, hogy az AMD CPU teljesítmányben több évnyi lemaradásban van az Intellel szemben.
    Ezt a Pirosak nem is tagadták, többször is nyilatkozták, hogy ezen a téren nem céljuk versenyezni a kékekkel. Mit tudtak csinálni helyette?

    2. Mivel az Intel sokkal nagyobb mamut vállalat mint az AMD, annyi pénzzel, hogy az AMD-nek esélye sincs gyártástechnológiában versenyezni vele, az AMD úgy döntött, hogy inkább innovációval veri le őket. Ugye már korábban megvették a Radeont, volt nekik elég szellemi tőke és erőforrás ahhoz, hogy viszonylag hamar nagyon hatékony GPU-kat gyártsanak. Ezzel szemben az Kékek csak CPU gyártással foglalkoztak, de azt nagyon jól csinálták. Húzták fel a gyárakat és egyre kisebb csÍkszélességen gyártottak.

    3. És itt jön a képbe a Mantle!!! Az AMD tehát megalkotta az APU-kat, amihez képest az Intel IGP-je van több évnyi lemaradásban, és mindehhez kifejlesztett egy lowlevel API-t ami ugye a MANTLE.

    4. Mit tudunk a Mantle-ről? Nagyon sok előnye van, de ami az AMD vs. INTEL harcban a legfontosabb, azt egy korábbi PROHARDVER cikkből idézném: "Annyi azért elmondható, hogy a Mantle a gyenge CPU és erős GPU párosításánál segít messze a legtöbbet, de ha erős CPU-hoz társít a játékos gyenge GPU-t, ott az új API nem hoz lényeges előrelépést.". Azt hiszem ez magáért beszél, és nem vonja kétségbe senki, hiszen a külföldi sajtó is ezt írja és benchmarkok is alátámasztják.

    Miért adta oda ingyen az AMD ezt a technológiát, kiknek előnyös a Mantle és mi a hatása a többi résztvevőre?

    1. A játékfejlesztők évek óta egy ilyen megoldásért fohászkodnak.

    2. Mivel ez a technológia már nem Windows-only, elvileg semmi akadálya, hogy más platformokon mint Linux, SteamOS nagyon komolyan lehessen játszani. És itt volt nagyon okos az AMD, ugyanis azzal hogy a Mantle-t ingyen egy konzorcium kezébe adta, az érte el, hogy a Microsoft is erősen elmozduljon végre ebbe az irányba. Hiszen Ők nem szeretnének mégtöbb felhasználót elveszíteni azért, mert a játékosok más platformon esetleg jobban tudnak játszani. A Microsoft tehát kiadja a DX12-őt, ami nagyon sok hasonlóságot mutat a Mantle-el.

    3. Az Nvidia-nak ez hosszútávon nyilván nem lesz rossz, heszen egy egy új, hatékony technológia, amivel később nextgen játékok is menni fognak, felpezsdül a jéték piac, nemsokára megint nagyon sok bevétele lesz a új DX12 kártyák eladásából.

    4. Az Intel viszont nagyon rosszul jön ki ebből, hiszen nullázódik az előnye az AMD-vel szemben, de az is lehet, hogy hátrányba kerül. egy másik PROHARDVER-es cikk szerint kétféle irányt választ az Intel. A Broadwell lapkák a nyers CPU erőt képviselik és egyes típusai tuningolhatóak de nem fognak rajta menni nextgen játékok, a Skylake lapkák felépítése pedig hasonlatos az AMD féle APU-hoz és fognak rajta menni a nextgen játékok. Tehát az utóbbinál Az IGP is segít a játékok fizikájának számításában, közös címtér stb. Mivel mostmár a DX12, glNext és vulcan révén a skylake is hozni fogja azt a teljesítményt amit a Broadwell és mellette nextgen játékok is játszhatóak lesznek rajta, nem kérdés szeintem a sikere. Tehát az intel fanboyoknak is lesz egy jó lapkájuk (gondolom sokkal drágábban mint az AMD) ők is élvezhetik a Mantle, DX12, glNext előnyeit, ugyanúgy ahogyan a az AMD-sek is. Csak annyi történik, hogy szerintem az Intel mostmár nem lesz sokkal jobb választás az AMD-nél, hiszen az APU gyártásban az AMD hazai pályán van, az Intel az IGP gyártásban pedig nagyon le van maradva.

    5. Mivel mindenki nagyon örül, a két nagy processzorgyártó, a microsoft és az NVidia is ráállt a dologra, ezért a játékfejlesztőknek is biztosan megtérül, ha elkezdenek nextgen játékokat írni, átportolni sikeres konzoljátékokat stb

    6. És végül Mi örülünk a legjobban.

    Peace!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák