- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Dell notebook topic
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
- Hardverkemping június végén
- Marcona Thermaltake léghűtés jött HEDT processzorokhoz
- Milyen videókártyát?
- Mini-ITX
- Milyen széket vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen házat vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
julius666
addikt
Az új modellnek előnye, hogy jóval egyszerűbb, "vékonyabb" a driver rész. Kérdés, hogy a jelenlegi megoldások közül mekkora rész használható fel. A Gallium3D pl. belül valamennyire hasonlóan működött, mint az új rendszer, először egy köztes nyelvre fordított, majd az került feldolgozásra hardver specifikus módon.
A sok bloat GL feature meg extension, amiért az OpenGL verzióban lemaradásban vannak a nyílt driverek, a Vulkanból hiányzik teljesen. Egyébként meg kicsit ez a "lemaradás" téma is szerintem túl van pörögve, oké, hogy a zárt driverek hivatalosan tudják a sok vackot, csakhogy nem ritkán szarul, valamit összegányoltak a fejlesztők, hogy rá lehessen sütni a verziószám-kompatibilitás pecsétet, a gyakorlatban meg úgyse használja senki.
-
julius666
addikt
válasz
Menthirist #82 üzenetére
Hát én szvsz még pár nappal ezelőttig úgy tudtam, hogy az új opengl épp írás alatt áll, valamikor 2017-2018 körül lesz kész
Persze, mert egy kő alatt élsz.
Ezért jó több alternatív híroldalt is látogatni.Ehhez képest szerintem te is érzed hogy nem kicsit más így a helyzet, hogy nem sajátot írnak, hanem ÁTVESZIK a mantle 1.0-t és csak itt-ott módosítgatják, cserébe nyernek konkrétan vagy 2-3 évet.
Hát nézd, lehet ezt te most hirtelen csodaként éled meg, de ezt jó ideje lehet tudni, konkrétan mióta az AMD felajánlotta a Mantle-t. Én mondjuk inkább üzleti érzéknek nevezném - hiába a technikai fölényük, ha ez a gyakorlatban kevésbé érezhető, a saját különbejáratú API-jukat meg a kutya nem használja, logikus lépés volt tőlük ilyen irányba terelni a Khronos csoportot, be is jött - de igen, jófejség volt tölük, ez tény. És azt se tartom normálisnak, hogy ezt Michael nem említi.
Viszont ettől még zavarhat, hogy az itteni cikk 3/4-e meg az AMD-ről szól, nem? Nem értem, mit akarsz mondani.
#83 Abu85:
Amúgy sem én döntöttem úgy a Khronosnál, hogy nagyon nagy százalékban lemásolják az AMD API-ját. Jól tették, de ha megtették, akkor tény lesz, hogy ez nem az ő találmányuk. Csak másoltak, mert szerencséjük volt.Milyen másolás, milyen találmány? Te miről beszélsz ember? A Khronos egy ipari konzorcium, nem egy cég. Ezek nem "másolnak" semmit, nincsenek saját "termékeik". Tagjaik vannak, akik együttműködve hoznak létre szabadon elérhető, multiplatform API-kat. Az AMD ennek a csoportnak a tagja, ő döntött úgy, hogy a saját cuccát nem maga nyitja meg (amit a kutya nem használt volna aztán), hanem inkább bedobja a közösbe, hogy a többiekkel együttműködve kisebb-nagyobb módosításokkal egy rendes iparági "szabvány" legyen belőle. Ennyi a történet. Ezen rugózhatunk még, de szerintem felesleges.
Az opcionális funkciók kérdését meg majd meglátjuk, a gyakorlatban mekkora szerepük lesz. Az OpenGL-be is extensiönként volt mindenféle jóság, amivel mutogathatott mindenféle techdemót az nVidia, aztán nem használta őket senki. A techdemón kívül előjöttek az implementáció bugjai, vagy a platformok nagy részén el sem volt érhető az egész. Tudtommal a fejlesztők a ~3-as verzió tudását szokták úgy felhasználni OpenGL terén, az az, ami manapság elmondható, hogy mindenhol normálisan elfut (az ES nyilván más tészta).
-
julius666
addikt
Az oké, hogy megemlíted, hogy az új API kiindulási alapja a mantle volt, ezért erősen hasonlít a kettő. Az is, hogy kitérsz arra, hogy vannak opcionális funkciók (hirtelen nem tudom, itt is extensionöknek nevezik-e őket), ahová a mantleből kidobált cuccok kerültek. Az, hogy a cikk 3/4-e az AMD és az új API viszonyát ecseteli, az nem oké. Az ilyenek miatt kezelem az utóbbi pár évben fenntartással a cikkeiteket, mert egyszerűen torzítanak. Főleg a tieid.
Amikor a cikk olvasása előtt főoldalra keveredtem, akkor az OpenCL-es cikk még nem volt kint, de mindegy. Az amúgy korrekt lett. Szerintem mondjuk a mai bejelentésekben a nagy durranás az éppen az, hogy közös alapra kerül a grafika és az általános számítás, egyrészt átjárhatóság lesz a két világ között, másrészt normális, egységes stack lesz az egész alá húzva (OpenCL-re, OpenGL-re multiplatform fejleszteni tudtommal eddig vérpisálós volt). Abban én nem látok nagy újdonságot, hogy a furcsa nevűre sikerült glNext erősen a mantleből merít, ez tudható volt eddig is. Persze lehet ti máshogy gondoljátok, ahhoz a kettészedett cikk jobban illeszkedik, ebben nem szeretnék vitázni, csak leírtam az én nézőpontom.
-
julius666
addikt
Hát igen, Abu a szokásosnál is jobban kitett magáért.
A Phoronixes cikk olvasása után lettem kíváncsi, mit írnak PH!-n a történetről és csak pislogtam. A komolyabb újdonságok (SPIR-V, új OpenCL, stb.) 2-3 bekezdésbe összezanzásítva, a cikk 3/4-e meg arról szól, hogy mantle előtt tisztelgés (omg), meg annak egészen a részletekbe menő ecsetelése, hogy mik azok az opcionális fícsörök, amik nagyon faszán fognak futni GCN-en, másoknál meg rosszul, vagy sehogy.
Egy 5-6 oldalas részletes elemzésben ezek érdekes adalékok lehetnének, de ez így, ebben a formában mi a szösz?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kutya topik
- Dell notebook topic
- Direct One (műholdas és online TV)
- Háztartási gépek
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
- Windows 11
- Bestbuy játékok
- Xbox tulajok OFF topicja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA be quiet! 650W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- ViewSonic VG700b monitor 17" 1280 1024 DSUB, DVI, beépített hangszórókkal
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Asus Prime A320M R5 1600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1050 Ti 4GB Rampage SHIVA TT 500W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest