- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
Igen, az x265 körülbelül fele akkora méretben hozza ugyanazt a minőséget, mint az x264. A HDR kevés információ többlet az SDR-hez képest, nem befolyásolja jelentősen a méretet. Egy Blu-ray lemezen található FullHD film 35GB körül van, míg egy 4K HDR film 50-60GB. Tehát ha a teljes minőséget nézzük, akkor nem fele akkora, viszont x264 esetén 100GB körül lenne egy 4K HDR film azonos minőségben.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Szerintem pont fordítva van. Megint csak a tegnap általam nézett Jumanjit tudom felhozni, ami 1080p hdr volt 21 Gb-os nagyságban, míg a sima 1080p-s verzió 12 Gb. Bár szerintem itt már inkább az adatsebesség növeli vagy csökkenti a fájl méretet. Ami viszont nem annyira befolyásolja, hogy hdr vagy nem hdr az adott release. Úgy értem lehet, hogy egy 10 Gb-os fájl adatsebessége mondjuk 12 Mbit/s és ez lehet hdr is, meg nem is, ez már nem befolyásolja a méretet különösebben.
Ja és a Jumanji is x265-ös kódolás volt. Az is igaz, hogy az adott release-ben DD+ 7.1-es angol hang is volt 1536kbps-os sebességgel. Az megdobhatta a méretet.[ Szerkesztve ]
-
daneel_hu
addikt
válasz EasyLife #36275 üzenetére
1 millió bruttó volt a 77c8 (alja), de csak az Euronics-ban volt ennyiért pár napig. Amúgy inkább 1,2 volt az.
Most a 77c9 1,5 millió, a 77w9 pedig...
A Pana vagy Sony 77-esek is csillagászati áron mennek. Ezért írtam a 77c8-at, ott az 1 millió bruttó már egy nagyon jó ár volt szerintem.
Sajnos a HUF miatt ez nem nagyon fog egyelőre 1 millió alá menni. -
renatto
őstag
válasz rothfb #36277 üzenetére
Nem tudom mit ír ki a tévé, de sok Netflix-es (és más) sorozat van, ami 30-40Mbit-tel van feltüntetve nfo szerint, így azok tuti annyit is tudnak. Akár az említett Witcher ami 40Mbit.
Van fent Dolby Vision pl a Venom-ból (Saving Private Ryan, Jack Reacher, Plack Panther...)
És amúgy rengeteg olyan is van, ami 4k, de nem HDR. Mint az említett Witcher is. Az "eredeti" DolbyVison és HDR10 + Atmos, de gondolom technikai akadály miatt a "sima" került föl. Pl "Lost in space" első évad , ami 4k, de nem HDR (30Mbit). Stranger Things is így volt.
Mindig próbálom megvárni a 4k + HDR-t, de néha még a 4k sem akar jönni vagy ha kijön nem HDR.
[ Szerkesztve ]
KLIPSCH - 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monolith 12 THX Ultra - Yamaha RX-A2080 Epson TW9400 4K HDR - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
daneel_hu
addikt
-
i@lex
őstag
Először is kellemes ünnepeket mindenkinek!
Másodszor egy gyors kérdés:
Logó fényességének beállítása?
Magas, tudom, de egy kopasz izomkolosszus YouTube videojaban asszondja Low.
Erősitsetek meg pls, hogy a jó beállítás: magas, és az úriember csak tultollta a kokszot.
-
chros
őstag
válasz renatto #36305 üzenetére
Sracok, annyi butasagot tudtok osszehordani :)
rothb jol mondja: netflix 4k savszel (akar hdr nelkuli vagy hdr vagy dv) 15.24 Mbit/s dd+ hanggal, amazon kisse e felett van.
Es witcher DV a netflixen.Az ujaknak: amit lehet es elerheto szamotokra, azt hdr-ben nezzetek, sokkal szebb es elethubb elmenyt nyujt.
-
veterán
Azért írtam, mert a Pana kiírja élőben info gombra, hogy mi az aktuális adatsebesség.
Hogy ezek után pl a 4k-s Witcher nfo-jában virágboltban miért szerepel 40 Mbit/s-os adatsebesség, na az jó kérdés.
Tudod a választ? Köze lehet ahhoz, hogy a Netflixen élőben x265 a kódolás, de a virágboltban már x264-es és csak így tudják ugyanazt a minőséget hozni hdr nélkül?
Mondjuk ez esetben nem értem, miért nem úgy teszik fel, ahogy letöltötték, felvették, x265 hdr-ben 4k-ban.[ Szerkesztve ]
-
renatto
őstag
Lehet online a sávszélkorlát annyi, de ez nem jelenti azt, hogy az eredeti anyag/forrás/ film is csak annyi. Gondolom a filmet nem "15Mbites 4k kamerával" veszik fel.
Biztos lenne hőbörgés az előfizetők körében, ha 50-60-70Mbit-es lenne a film, mert nem lenne ember, aki kivárja 10-20-30-50Mbit Internet előfizetéssel. És gondolom a szolgáltatónak sem mind1, hogy 20 vagy 120GB egy adott film tárolása. Ezért az Online sugárzást elhiszem, de a virágboltba nem mindig azt töltik fel.
Ám Witcher 40Mbit & Lost in space 30Mbit és amúgy mindkettő webrip. Akkor ezek?![ Szerkesztve ]
KLIPSCH - 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monolith 12 THX Ultra - Yamaha RX-A2080 Epson TW9400 4K HDR - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
daneel_hu
addikt
-
chros
őstag
válasz renatto #36317 üzenetére
Mert ahogy rothb is jol sejti, abbol a 15 Mbits-os 10 bit x265 hdr 4k anyagbol vannak atkodolva sdr 8bit x264 - be. Ezert A release-elo csapatoknak sincs mas forrasuk.
A neveben benne van: webrip = ujrakodolas, web-dl = ujrakodolas nelkuli letoltes.rothb: mert egyszeruen nem lehet letolteni 4k hdr-es tartalmakat streamingrol (1080p-t igen) : encrypt-alva vannak, s csak a netflix esteben tudok arrol, hogy vissza tudtak fejteni a kulcsot egy idoben. Igy a problema a kovetkezo: ujra kell kodolniuk a tartalmat (!) es x265 nagyon-nagyon lassu pl az x264-hez kepest. Ezert nem erheto el a hdr verzio rogton (vagy egyaltalan sem).
daneel_hu: ezt rosszul sejted, van ott minden, mint karacsonykor mindelfele formaban. Az esetleg mas dolog, hogy Teged csak az uhd bluray erdekel.
[ Szerkesztve ]
-
renatto
őstag
Eddig értem. De hogy lesz 15mbit forrásból 40mbit ujrakódolva? Illetve ha később kiadják BR lemezen az is 15mbit lesz?
KLIPSCH - 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monolith 12 THX Ultra - Yamaha RX-A2080 Epson TW9400 4K HDR - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
Pro Koryak
addikt
-
chros
őstag
válasz renatto #36320 üzenetére
1. a 10 vs 8 bit es a hatekonyabb x265 vs x264 kodek miatt
2. BR-en termeszetesen nem 15 mbits lesz, mert a studioknal megvan a TB-os master anyag, amibol ujrakodolnak ismet.A minosegi sorrend valahogy igy alakul ma (persze kivetelek lehetnek):
sdr 1080p web-dl < sdr 1080p bluray < 4k (hdr) webrip/web-dl < 4k (hdr) bluray -
daneel_hu
addikt
válasz Pro Koryak #36321 üzenetére
"egyedül a 77c8/c9-nek konszolidáltabb az ára"
Nemrég Sony 77AG9 volt 1,8misiért is, ami már nem 3x ár a 65-höz képest. Ráadásul nem is tavalyi = kifutó modell. Olcsóbb volt, mint a 77C9!
"1 millióért a 77c8 tényleg megérte."
Főleg, ha kiállított darab volt."Látom minden hangyányi dolog fel lesz nagyítva vagy le lesz kicsinyítve.
Éppen ami megtámogatja a mondandódat.77c9 az 1 hónapja 1,6 millió bruttó, a 77ag9 pedig immel-ámmal ment le 1,8m-ra, most éppen 2 millió bruttó. Tehát - nálam - ez azt jelenti, hogy volt olyan időszak amikor 200k volt a kettő közti különbség, amely jelenleg 400k stabilan.
Tehát akkor biztos olcsóbb volt a sony mint a c9, igen. (R).
Gondolom vetted az AG9 esetén a legalacsonyabb árat, míg a LGC9 esetén az indulót.
November 11 óta egyetlenegyszer sem volt olcsóbb a SONY, inkább drágább volt.
Paramétereit tekintve pedig a C9 minden szempontból korszerűbb készülék.C8: Kiállított volt-e vagy sem, ha gondod van a panellal az LG = cseréli.
A SONY-nál nem tudjuk. -
renatto
őstag
Az Mbit volt nem MB. Tehát bitráta. Szóval továbbra sem értem, hogy egy 15Mbit/s forrásból hogy lesz 40Mbit/s. Vagy most azt mondod a bitráta is más a kódolástól? Tényleg nem értem azért kérdem.
KLIPSCH - 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monolith 12 THX Ultra - Yamaha RX-A2080 Epson TW9400 4K HDR - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
-
chros
őstag
válasz rothfb #36325 üzenetére
Jol gondolod, ennyivel hatekonyabb a 10 bit x265, a 8 bit x264-el tobb bitet kell elpazarolni, hogy jol kinezo sdr legyen belole, s ezert lesz joval nagyobb a fajlmeret is.
Osszegezve: hdr kepes megjeleniton a kisebb fajlmeretu 4k hdr 10 bit x265 szebb lesz, mint a joval nagyobb sdr 4k 8 bit x264.
[ Szerkesztve ]
-
Pro Koryak
addikt
válasz daneel_hu #36323 üzenetére
Mielőtt megint okoskát játszol, nézd már meg árukeresőn mikor melyik mennyi volt. Csak most olcsóbb a 77C9!
A Sony előbb elkezdte akciózni a 2019-es 77-esét, mint az LG. Ilyen sem volt még eddig.
Anno be is linkeltem vagy megemlítettem talán."C8: Kiállított volt-e vagy sem, ha gondod van a panellal az LG = cseréli."
Nem tudom ilyen esetben van-e nyoma, hogy kiállítottat vettél és akkor is ugyan úgy áll a garanciához illetve cserél az LG.[ Szerkesztve ]
-
Tulku
veterán
Na tehát....szárnyasvadász ezexerint nem HDR....tévesztettem, ebből generáltam napi polémiát...
De miért nem HDR ha 4K...nem értem...és ez netflix nem zöccségbolt...
És a Lost in space és Bicser az DV....ki is írja a TV.... -
kalimist
aktív tag
válasz rothfb #36325 üzenetére
Nem erről van szó. Ezek többnyire screencap-ek vagyis egy HDR képes capture kártyával rögzítik a 2160p HDR streamet ProRes formátumban majd ebből készül az x265 CRF encode. A 4K SDR ripek is így készülnek ugyanis a streaming szolgáltatók 2160p SDR streamet is kínálnak (kivéve a Disney+) és ezt pedig x264 CRF-ben kódolják. A 40 Mbit vs 15Mbit nem a két kodek közti különbséget jelzi hanem beállításbeli különbségek vannak. (hozzáértőknek a 4k x264 ripek beállításai közt mbtree=0 van de mbtree=1-et használva a kb. felére csökkenne a fileméret szemmel nem látható minőségromlás nélkül míg a 4k x265 ripekben cutree=1 (működését tekintve megegyezik az mbtree-vel) van de cutree=0-val akár meg is duplázódhat a bitráta).
Egyébként a legjobb 4K streaming minőséget jelenleg az AppleTV+nyújtja 24 Mbit/sec-es HEVC videoval és 768 kbit/secDD+ Atmos hanggal.[ Szerkesztve ]
-
daneel_hu
addikt
válasz Pro Koryak #36327 üzenetére
Másfél hónapja folyamatosan olcsóbb, egy minden tekintetben korszerűbb 77 colos.
Eredetileg arról ment a diskurzus, hogy a 77 colosok túl vannak árazva, erre írtam rothfb-nek, hogy MINDEGYIK túl van árazva. + megemlítettük, hogy egyetlen esetben volt elérhető az ár, egy 77c8 esetében jópár hónapja. (1 millához közeli ár, és NEM, nem volt az sem kiállított darab!)
Figyu... alapvetően nem fogok veled harcolni és mással sem. Pár napja volt megint egy márkaharc-csörte dedós cicaharc, nekem ebből totálisan elegem van, inkább kiszállok belőle.
Főleg mivel be lett lengetve a bannolás is.
Szíved joga, hogy az összes LG-ellenes kirohanásodban ott lapul a márka iránti ellenszenv - amely nem tudom min alapul...Részemről örülök annak, hogy van több márka, több gyártó.
Ha egyszer más máska tetszik majd, akkor azt fogom venni.[ Szerkesztve ]
-
renatto
őstag
& rothfb köszönöm, lassan értek mindent!
(#36328) Tulku Az biztos hogy HDR, de lehet NF-en nem az.
4K UHD a képpontokra vonatkozik, ami 3840 (szélesség) x 2160 (magasság) [4k valójában 4096x2160 pontosan], míg a HDR a NagyDinamikaTartomány, ami lehetővé teszi a nagy dinamikatartományt, ami annyit tesz a képen belül világosabb és sötétebb területeket is meg lehet jeleníteni. A sötétebb sötétebb a világosabb világosabb lesz (pl jobban vakít a nap). A kettő egymástól függetlenül is működhet.[ Szerkesztve ]
KLIPSCH - 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monolith 12 THX Ultra - Yamaha RX-A2080 Epson TW9400 4K HDR - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
renatto
őstag
Ha ez OLED TV akkor a HDR-t is ki kell írnia ugyanott fent a sarokban, ahogy a DolbyVison-t, ha olyan a tartalom. Így van a "Dolby Atmos" hangnál is.
KLIPSCH - 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monolith 12 THX Ultra - Yamaha RX-A2080 Epson TW9400 4K HDR - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
daneel_hu
addikt
válasz Pro Koryak #36337 üzenetére
Ez bolt és gyártó-függő.
Visszacsomagolt, csomagolássérült termékeknél szokott előfordulni, hogy 2 helyett csak 1 év garit adnak rá. (de ez a számlán nincs jelezve csak a garanciafüzetben és a termék honlapján)
Ezek jóval olcsóbbak mint egy zsírúj cucc.De olyan biztos nincs, hogy ilyesmi miatt nincs rá valamennyi gari.
-
lionshamlet
senior tag
Dolby Vision - HDR10
Plussz ha mkv fájlt töltesz le, abban nem lesz DV, csak hdr10.
Így van?
Dv-hez kell az mp4 vagy a Bd mappaszerkezet.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz lionshamlet #36339 üzenetére
Ezt most kinek írtad?
-
chros
őstag
válasz lionshamlet #36339 üzenetére
Igy van.
-
janos666
nagyúr
válasz renatto #36320 üzenetére
Képzeld ezt el valahogy úgy, hogy PC-n elindítod a Netflix app-ból a 4k HDR10 lejátszást, aztán egy másik programmal videó file-ba rögzíted a képernyőn megjelenő (nyilván dekódolt, így tömörítetlen RGB-ben hatalmas, ~10Gb nagyságrendnyi sávszélességű) tartalmat (mint ha egy videójáték végigjátszást rögzítenél, vagy egy oktatóvideót arról, hogy rajzolgatsz asztalokat AutoCAD-ben, maszatolod el a szemráncod PhotoShop-ban, stb). Ilyenkor abszolút lényegtelen a forrás formátum bármely paramétere, csak az szabja meg az új "rip" formátumát, hogy a "képlopó" program (vagy capture card) milyen formátumba képes kódolni (tömöríteni), és a felhasználója mit vélt ezen belül ideálisnak (akár maga a rögzítés, akár a későbbi használat szempontjából, próbálhatott optimalizálni minőségre, lejátszóeszközzel való kompatibilitásra, minél kisebb méretre, vagy lehetett egy idióta, aki csak next-next-finish "jóleszazúgy" Vérpitike mód bökött rá valamire, nem tudjuk).
Persze ez egy példa, ha SDR lesz a "rip", akkor érdemesebb lenne SDR-ban indítani a lejátszást. De ez is a felhasználó döntése, ha ő a HDR anyagból akar SDR-ba konvertálni, akkor megteheti. Ugyan úgy, ahogy H264 forrást képét is tömörítheti újra H265-el, vagy fordítva. Triviálisan egyedül az nem megy, hogy SDR-ból HDR-t csinálj, vagy 2k-ból 4k-t (vagyis megpróbálhatod auto-konvertálni, de az hamis HDR lesz, mint a TV-k "HDR Effect" módja).
Ez a "rip", a "DL" pedig, mikor leölti a Netflix progi a gépedre a file-t, és azt "lopod el", vagy valahogy magát a valós idejű stream-et másolod le bitről bitre (ezt nem szükséges újrakódolni, de persze ha sikerült decypt-elned, akkor megteheted, mint bármi más videó file esetén).
Persze nem ilyen egyszerű ez a másolásvédelmek miatt, de a lényege ez (arra nézve, hogy miért lehet más a kodek, bitráta, felbontás és más paraméterek).
Szóval... A lényeg, hogy a "rip" NFO-nak semmi köze ahhoz, hogy mi van a Netflix-en (mit kap a becsületes előfizető), de még a "DL" sem ad teljes képet, mert a Netflix többféle formátumot is felkínál az előfizető eszközeinek és net sávszélességének függvényében (illetve általában jobb minőséget, fejlettebb formátumokat tudsz kapni online stream-ből élőben, mint ha előtöltöd a gépedre).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
renatto
őstag
válasz janos666 #36344 üzenetére
Áhhá. Ha jól értem akkor a "rip" bitrátája, csak a "rip" - azaz a képlopó - minőségét (bitrátáját) adja meg, ami viszont független a forrástól. Ha az gyenge, akkor ez is az lesz, csak magas bitrátával. Remélem valami ilyesmi.
KLIPSCH - 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monolith 12 THX Ultra - Yamaha RX-A2080 Epson TW9400 4K HDR - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
Darth_Revan
veterán
Hát nem tudom... most Karácsony alkalmával volt igazán lehetőségem tesztelni/összehasonlítani az "olcsó" TN paneles számítógép monitorommal a C9-et és picit csalódott vagyok.
Színek+fekete természetesen fényévekkel jobb, de banding terén...hát felemás az eredmény.
Világosabb helyen mindkettőnél látni bandinget, de sötétebb helyeken a gyengébb TN panelen szinte alig észrevehető olyan banding ami a C9-en simán látszódik .Pl:
C9 (NVidia 422 10 bit kimenet beállítás de 8but full RGB-vel is ilyen vaqgy rosszabb):
Míg TN paneles monitoron:
Fekete rossiabb, de az átmenet kevésbé zavaró. Ez az OLED technológia velejárója lenne ?
Ezek PC-n voltak, de NVidia Shield-ről játszva is hasonló a helyzet:
Sima Gradáció világosabb átmenetnél segít, de sötétebbnél nem nagyon, ennél pl semmit sem+mellé még gyors mozgásnál szellemképet is okoz.
Hát nem tudom ... Sony 49XF9005 esetében a szoftver sokkal hatékonyabban megoldotta a színátmenetet és közel olyan jó vagy még egyes helyeken jobbá is tette mint amilyen számítógép monitoron ... ezen a téren nekem eddig csalódás
Nem is említve, hogy amit korábban említettem, hogy ennél a videónál [link] is látható átmenet sötétből világosba valóban van a B9/C9 TV-nél vagyis nem a Youtube tömörítése miatt látható. Én magam is tapasztaltam egyes jeleneteknél a TV-n (monitoron nem). Ez az OLED technológia "hibája" lenne az alkalmazott megvilágítás miatt?
Színek+fekete gyönyörű, de azért eléggé idegesít, hogy míg TN-en nem, de a 3x többe kerülő OLED panelen egyes jeleneteknél látható ahogy "kivilágosodik" a képernyő egy része, illetve hogy a színátmenet ir rosszabb sok jelenetnél
[ Szerkesztve ]
-
janos666
nagyúr
válasz Darth_Revan #36346 üzenetére
Játék, vagy Színház+ALLM módban sem kéne ilyennek lennie, ha nem a forrás hibája, de olyankor rosszabb az árnyalás, szóval nézz meg magas késésű módban is (ha tudod, akkor a TV saját belső lejátszójával, vagy válts PC-n 24Hz-re, hogy kikapcsoljon az ALLM és válts Játék-on kívül valami más módba a TV-n).
A 10 bites gradiens nálam vaj sima a C9-en magas késésű módban (és Játék-ban sem borzasztó, PC módban "elmegy" kategória).Szerintem az is erősen belejátszik, hogy az LCD-n ott van az egész mögött a "szürke háttér", míg OLED-en a fekete háttéren sokkal jobban kiéleződik a durva átmenet, így LCD-n a szemed szürke-szürke lépcsőt lát, míg OLED-en szürke->fekete lépcsőt, tehát sokkal nagyobb kontrasztban van egymással az átmenet két oldala . De ezt így nem tudjuk megmondani, hogy mi az igazság. Legalább 10bit anyag? De mindebbe bele fog tartozni az is, hogy ha LCD-n készült a kép, akkor aki csinálta, az sem látta, hogy abszolút feketével bíró kijelzőn hogy fog ez kinézni (szigorúan véve egy hibás kijelzőn készített olyat, amiről nem tudhatta hogy fog kinézni normális kijelzőn, amin van valódi fekete is, mikor behúzta az átmenete --- ha egy összegyűrt papírt fényképezel le, a sima papírra nyomott fotón is görbe lesz az egyenes, amit eredetileg hibátlan vonalzóval rajzoltak).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Darth_Revan
veterán
válasz janos666 #36347 üzenetére
Most hogy mondod nem is néztem eddig... az anyag az 4:2:0 8-Bit, így most megnéztem ugyanazt 10 bites változatban. Nem tökéletes, mert monitoron még mindig jobb, de láthatóan jobb mint a 8 bites és nem olyan darabos az átmenet.
Nem számítottam arra, hogy 8 bit vs 10 bit kódolás között ekkora különbség látszódna egyes videóknál
Akkor ez a rejtély megoldva és 8 bites színátmenetnél egyes videók esetében bedobja a törülközőt a képfeldolgozó... már csak arra a zavaró dolgora kellene rájönni, hogy lehet-e azzal kezdeni valamit, hogy pl jelenet váltáskor (vagy akár a fentebb említett példánál is) amikor kivilágosodik a jelenet, akkor ne olyan láthatóan (csak a képernyő egy részében) történjen ahogy a fenti videóban is, hanem egyszerre mindenhol, sokkal folyékonyabban, ahogy egy hagyományos monitoron.
u.i.: isf Expert (sötét helyiség) módban van állítva és HDMI Deep color is be van kapcsolva.
[ Szerkesztve ]
-
janos666
nagyúr
válasz Darth_Revan #36348 üzenetére
Ha jobb minőségű videóval jobb az eredmény, akkor a rosszabb minőségű egyszerűen teljesen alkalmatlan ilyen tesztelésre (az anyag hibáit látod, és a kijelzők közti különbség csak felnagyítja, vagy kicsinyíti azokat [ránézésre szubjektíven]).
Az összefoglalóban találsz linkeket szintetikusan generált 10bit anyagokat (gradiensek és hasonlók), nézegesd azokat is.... és ne felejtsd el, amit írtam. Ha belenyúlnál a képkockába, és a feketét kicserélnéd benne képszerkesztővel olyan világos szürkére, mint amilyen a valóságban jelenik meg az LCD-n, akkor az OLED-en is sokkal kisebb kontraszt különbséget látna a szemed, így nem lenne annyira éles az átmenet a legsötétebb tartalom és 0 fekete közt (így jobban egybemosódna a "háttér" és a sötét él, nem lenne ennyire nagy lépcső ott). Ez ilyenkor nem a kijelző hibája, hanem a tartalomé (és attól még, hogy 10bit kódolású, nem biztos, hogy effektíve 10bit minőségű is a kép, nincs tökéletesen zajmentes kameraszenzor és gondolom tömörített anyag, nem RAW-ból nézed, stb...).
Ezt valamelyest közelítheted azzal, ha egyszerűen feltolod a Fényerő csúszkát az OLED-en addig, míg a 0% fekete szemre kb. olyan világos szürke lesz, mint az LCD-n (bár ilyenkor a nem-fekete tartalom is világosabb lesz némileg, így nem olyan jó szimuláció, mint képszerkesztőben csak a feketét cserélni szürkére, de ha ezt eljátszod, akkor talán érted majd, hogy mire gondolok...).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Darth_Revan
veterán
válasz janos666 #36349 üzenetére
Igazad van, a forrásanyag amit próbáltam a rossz.
Kipróbáltam telefonon is amiben szintén OLED panel van és a "hibák" amiket láttam a TV-n láthatóak a telefon OLED kijelzőjén is.
Valóban a kódolások rosszak.
Holnap megnézem az összefoglalóban levő videókkal, illetve ugyanezeket az anyagokat a tömörítés nélküli BD lemezekkel is kíváncsiságból, úgy is olyan rég volt használva a BD lejátszóm
Köszönöm a segítségedet és a felvilágosítást
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DIGI internet
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Horgász topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Nyomtató topik
- Dell asztali gépek
- Autós topik
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- További aktív témák...
- LG 82 cm IPS HD LED TV kihajtható illetve fel-le dönthető Fali tartóval
- Edifier S360DB - Tökéletes - Hibátlan - Karcmentes
- Cambridge audio Evo150 All-In One erősítő,streamer,dac!
- GoGEN BPS 738 fekete 160W party hangszóró féláron eladó
- LG 77" G2 OLED EVO 4K HDR SMART 120HZ GAMING TV / GALERIA DESIGN!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest