Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Autós kamerák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi belépő szinten
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Nubia Red Magic Astra - táblajáték
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Apple MacBook
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
pzske
aktív tag
Még annyi , hogy az agusztus megvárom mindenképp a intel árcsökentése miatt lehet , hogy akkor a 930 helyett 1 950 belefér majd
-
pzske
aktív tag
Köszönöm a válaszokat ha meglesz akkor szerintem lesz még ide 1 pár kérdés .
Nekem a v6 vagy a hyper 212 + szimpatikus , de erről is be fogok számolni majd remélhetőleg nemsokára.
üdv mindenkinek
pzs
-
subaruwrc
félisten
áhh, mindjárt
-
HSM
félisten
válasz
subaruwrc #22381 üzenetére
"szerintem egy olyan ember ne mondjon véleményt a tuningról / extrém tuningról aki sosem csinálta."
nem kifejezetten extrém tuningról volt szó...Nyilván ha -150 fokon van a cucc, akkor nagyságrendekkel többet kibír, mert javulnak a proci fitikai tulajdonságai. De nyilván nem LN2 alatt akarod napi használatban üzemeltetni...
Amúgy nem kötelező megfogadni a tanácsaim, én is megválogatom, kire hallgatok.
"és akkor megmarad neked a játszótér.."
Nem kéne egyből hisztisre venni a figurát, én tiszteletben tartom a Te véleményedet, nem tudom, akkor ez enyémet miért nem lehet. Szerintem elfér itt a topicban mindkettő."próbáltad már 222 felett a rendszert vagy ez megint csak copy paste az intel pdf-ből amivel olyan jól lehet dobálózni?"
Igen próbáltam. 222-n full stabil volt az UD5-öm, van is róla kép a topicban, ha akarod keresd meg. 223-on se kép, se hang. Az EVGA-m ugyanez, csak az 222-n se stabil, de azért szépen bebootol, kb. 15 percet bírt is. Amúgy tanultam digitális technológiát, úgyhogy azért tisztában vagyok egynéhány dologgal a csipek és buszok működésével kapcsolatban...Ha valamit úgy terveztek, hogy max 4Ghz, és ehhez állították be a késleltetéseket, meg várakozási időket, akkor még az ECC életben tarthatja neked valameddig, meg lehet trükközni a mínusz hőfokokkal, de szobahőmérsékleten 222 a plafon, normális működés mellett, és jó csippel. Ezen az okoskodásod nem fog változtatni.
"azzal hogy szerinted a max valid vadászatban kimerül a tuning, nem tudok mit kezdeni, ha igazi tuningos lennél akkor értenéd hogy az miért fontos."
Ne haragudj, de igazi tuningosnak tartom magam attól, hogy csak napi használatban is működő beállításokra vadászom. Nekem se pénzem, se időm, se idegem nincs ilyesmikre. És nekem a lelki nyugalmam is fontos, hogy a munkára is használt gépen ne menjenek tönkre se az adataim, se maga a hardver, mert ez mind nem kevés pénz és érték.... Ettől függetlenül elismerem a ilyen eredményeket, nemegyszer gratuláltam is, mikor linkeltél.De ettől függetlenül le fogom írni, ha valamit napi használatra nem találok biztonságosnak.
"így van de akkor miért is kell az i7 rendszer?"
Azért, mert jópár prociigényes dolgot csinálok PC-n, amihez kell. De mindennapos használatban is jó, hogy minden úgy megy, mint a villám. De nem értem, ezért miért kell magyarázkodnom?(#22379) katt777: Hát, nekem a légzsákkal épp nincs bajom, de én is csak olyan autót vennék, aminek a hátsó kereke van hajtva, az első meg kormányozva, és keresztben van beleépítve a motor elölre, sőt ilyet is fogok.
Amúgy javaslom, nézz meg pár videót itt: [link]. Nyugodtan nézz meg pár olyan régi autót, amiben pl. nincs oldallégzsák, mit kap a bábuka buksija egy oldalsó ütközésnél, és mindjárt érteni fogod, miért néztek rád furán...
-
pzske
aktív tag
Sziasztok!
A következőt szeretném kérdezni: Most készülök vásásrolni 1 I7-es konfigot alaplapnak 1 ASUS P6T SE-t néztem ki a proci meg 1 930-as dobozos lenne. 2 kérdésem lenne a tapasztaltabbak felé:
1 .A gyári hűtővel illetve ebben az alaplapban van e esélyem 3.6 ghz-on hajtani a procit ?
2. Memóriának 6gb-os kitt-et szertenék 1600Mhz-st ez ide elég e ?
Köszönöm a válaszokat
-
katt777
félisten
-
tom_tol
addikt
válasz
katt777 #22379 üzenetére
neked van egy kialakult véleményed a fogyasztói társadalomról ezt mi ha nehezen is de megpróbáljuk tiszteletben tartani
mi vagyunk az "igazi fogyasztói társadalom" fenntartói annak összes velejárójával többé-kevésbé tisztában vagyunk vagy nem de akkor is
tessék velünk szemben hasonlóképpen toleránsnak lenni -
katt777
félisten
válasz
Erdei88 #22380 üzenetére
Ha csak az iménti pár hsz-t elolvasod, láthatod, hogy több dologban egyetértünk.
Attól, hogy 2 ember nem feltétlenül ért egyet mindenben, még nem kell "vérre menniük", és még tisztelhetik is egymást. Egy vita nem erről szól.
subaruwrc: Azért másokat érdekelnek az eredményeid. Nekem lejön, hogy mi a te motivációd.
Hogy mire jó akár egy alapon használt rendszer is? (Nálam így megy.) Tartalék, nagy teljesítmény energiatakarékosság mellett (vagy fix 0.96V, vagy IES 0.84-1.14V). Én pl. így spórolok, és mulatok a tuningolt, "olcsó" Phenomos rendszerek fogyasztásán, amelyek nem tudnak ekkora teljesítményt sem.
Neked meg hajrá a tuninggal, jó olvasni, mit lehet kihozni ezekből a cuccokból. -
subaruwrc
félisten
az hogy neked mi a biztonságos meg mi az ami még valóban az az sajnos két külön dolog és nemhiszem hogy a te tanácsodra kéne hallgatnom biztonság ügyileg amikor sosem hajtod határokig a cuccokat
szerintem egy olyan ember ne mondjon véleményt a tuningról / extrém tuningról aki sosem csinálta.
csak egy tipp
az hogy nekem mi a biztonságos és mi az amivel elégedett vagyok , megint más kérdés és a magánügyem, és ha nem tetszik akkor nem postolok ide többet, nem osztom meg a tapasztalataimat és a véleményemet, és akkor megmarad neked a játszótér..Hétköznapi használatra csak szólok, 222 fölé esélytelen menni. Így lett tervezve a QPI busz. Persze, ha valaki csak egy validra hajt....
próbáltad már 222 felett a rendszert vagy ez megint csak copy paste az intel pdf-ből amivel olyan jól lehet dobálózni?
azzal hogy szerinted a max valid vadászatban kimerül a tuning, nem tudok mit kezdeni, ha igazi tuningos lennél akkor értenéd hogy az miért fontos.Nem mintha a 3675-ös beállításom 1400-as ramokkal nem lenne elég bármire....
így van de akkor miért is kell az i7 rendszer?
-
Erdei88
veterán
Mióta olvasom ezt a topikot, Katt777 és HSM egyfolytában kijavítják egymást, és egymás ellen érvelnek.
Ez miért van? Ti ismeritek egymást és heccből csináljátok vagy ez már vérre megy? -
katt777
félisten
Fizikailag lehetetlen, hogy a legforróbb pontokon legyen a hőmérés.
A hőmérőtől ugyanis nem működne a proci, nem kevés számolóegység helyét foglalná el ugyanis.
A legforróbb ponttól kifelé pedig drasztikusan csökken a hőmérséklet, még ha ez csak tizedmm-eket jelent is (lásd pl. magok és kupak), tehát bármilyen közel helyezik is a hőmérőt, mindig jóval kisebb értéket fog mutatni, mint amennyit valójában elér a proci legmelegebb része.
A mag- és a kupakhő különbségével is tisztában vagyok, nem is arról beszéltem, tévesen véled tehát, hogy azt említettem volna.Egyébként 2.8GHz-en is levettem 1.2V-ra a VTT-t, stabilan megy a 3200-as uncore.
Én is gondoltam anno arra, hogy ha az ASUS + az ASRock lap is gond nélkül megadja a magasabb feszt a CPU-nak és a VTT-nek, ráadásul messze nem is piros a veszélyzóna, akkor talán megadhatnám, de inkább maradtam a biztosnál. Így is stabil a 4GHz, akkor meg miért csesztessem szét a rendszert. Szóval nyúlbéla vagyok én is.
Bár végtelen pénzmaggal én is bátrabb lennék talán...
Bemegyek egy márkakereskedésbe, és légzsák nélkül akarok autót venni, kinéznek. Nincsenek is tisztában a veszélyeivel. Hátsókerék-hajtású modellt a legtöbben nem is árulnak, nemhogy középmotorost. Márpedig fizikailag az a legbiztonságosabb autó. Ennyit arról, hogy mi jó a felhasználónak, és mit etetnek a gyártók. Hiába hiszed, hogy a véleményed a sajátod.
Szerintem nem esélytelen. Nálam teljesen stabil volt a 220, és ha leveszem az uncore-t, sztem afölött is elment volna. Persze az sem mindegy, hogy milyen szorzóval használja az ember.
-
HSM
félisten
válasz
katt777 #22370 üzenetére
"CPU-magok hőmérsékletével annyiban kell vigyázni, hogy a mérőpont nem ott van (azaz a belsejükben), ahol a legforróbb a helyzet,..."
Ez tévedés, a számolómagok legforróbb pontjain van már 1-2 generáció óta Intel-nél. (Legalábbis ha valaki a rendes maghőket nézi, "Distance to Tjmax" értéket pl. realtemp-el).
A különböző progik és a BIOS által kalkulált (tehát nem mért!) CPU hőfok egy rakás dolog összessége, az próbálja a CPU kupak/fogalalat hőfokát saccolni, de ha megnézed, az általad említett 10-20 fok az ez a hőfok és a maghőfok között van. Amúgy a specifikációk szerint valós maghő, ha 20 megvan a Tjmaxtól (tehát 80 fok) még teljesen üzembiztos..."Sok túlforrósodó alkatrész hőmérsékletét az égadta világon semmi nem méri, ezt ne felejtsd el! Infra hőmérő beszerzése javasolt, hátha nem is az általad keresett dolgok jelentik a hibaforrást."
Maximálisan egyetértek. Nekem is ott figyel az asztalon egy scythe infrás hőmérő, 5K-ért kapni, Thermo Wireless, és azóta legalább mindig tudom, mikor épp 80 fokos a teavizem, és a gépemben is, mire kellett még extrahűtés.Ha a kaktuszba ugráson múlik a bátorság, meg a CPU eszelésen, akkor bizony én bátortalan vagyok...
A marketing szajkózás nem szokásom, de ha valami innovatív, és tetszik, akkor azt nem fogom véka alá rejteni.
Amúgy abszolút gondolkodó embernek tartom magam, nem dőlők be könnyen az üres marketingfogásoknak... Amit írsz, az csak részben igaz, sok autóba belerakják szériába, amire szükségem van, és tényleg extrák szoktak az extrák között lenni, legalábbis azoknál a típusoknál, amiket mostanában nézegettem...
(#22371) subaruwrc: Az, hogy nálad mire elég, és az, hogy mi a biztonságos, sajnos két független dolog. Nálam 1,25V-on hibátlanul szalad 2800Mhz-es uncore 1400@CL7 6GB tri-kit rammal, 1,35V-on nálam 3200-3400 elérhető, 1600-1700@CL8-as 6GB tri rammal. Ez azért több a "semminél". Sajnos a rút valóság az, hogy ennyit bír biztonságban a proci nem többet. Nem mintha a 3675-ös beállításom 1400-as ramokkal nem lenne elég bármire....
(#22376) subaruwrc:Hétköznapi használatra csak szólok, 222 fölé esélytelen menni. Így lett tervezve a QPI busz. Persze, ha valaki csak egy validra hajt....
-
katt777
félisten
válasz
subaruwrc #22374 üzenetére
Ajándék lónak...
Szar ügy, ha nem megy vmi úgy, ahogy szeretné az ember. E8400 után én 33% tuningot vártam el az i7-től (alapfesz alatt lazán megvan), ehhez képest 50-et tud, 4GHz üzembiztos, én efölé még csak tesztelésre sem akarom stabilizálni. Bőven elég egyelőre alap órajelen is.
Nálad mi a max. cél? Az extrém túlhajtás miatt könnyen degradálódhatnak(tak) is a cuccaid.
215BCLK-nak sokan örülnének.Én 220-ig teszteltem az enyémet, ott még stabil volt.
-
katt777
félisten
válasz
AirBooms #22330 üzenetére
Pü. ment, hogy ne offoljunk.
Mindenesetre, ha valami nem érdekel, miért reagálsz rá egyáltalán?
Ugyanazért nem kapsz extra lehetőségeket, amiért az általad autónak tartott (és példának felhozott) vackokban sem.MINDIG azt eszed, amit kapsz, nem azt kapod, amit ennél (legföljebb a maflábbak elhiszik, hogy azt akarják enni, amit kapnak
). Ez a kapitalizmus.
RAM-oknak mi az, hogy soknak "érzed"? Az OCZ-k lehet, hogy nem tuningbajnokok, de amikor zöldfülű i7-es koromban az ASUS lap auto 1.8V-ot adott nekik (QPI-nek meg 1.48V-ot), akkor is csak langymelegek voltak. Tehát nem feltétlenül a túlfeszelés miatt melegek, lehet rossz a foglalat/illesztés. Próbáltad más slotokban, csak 1-1 modullal, stb?
Lehet persze attól még a túlfeszelés is, de nem sok esélyt látok ekkora ráadásra.ASRock lap jelzi az általa valósnak mért CPU, 3.3V, 5V, 12V, DRAM, ICH, IOH CSI, VTT, és CPU PLL feszültségeket (valamint természetesen a különböző frekiket, noha a QPI-t és az uncore-t tuning esetén nem jól, de azt CPU-Tw úgyis kiírja pontosan), de nem monitorozza (arra ott a szemed, gondolom, ennyi pénzért
). Win alól módosíthatod a CPU, a DRAM, az IOH, az IOH CSI, a VTT, és a CPU PLL feszültségeket (azaz közvetlenül látod a beállított és a valós értékek közötti különbséget; RAM-oknál pl. semmi Vdroop nincs), valamint a CPU frekit és szorzót, és a PCI-E frekit. Ennyit tud 39k-ért (ma már 45k
), és a teljes X58 tudományt (nem veszi le a 3. VGA-slot sávszélességét), bármi extra hardveres szolgáltatás nélkül, arra lehet EVGA-t venni, amelynek meg az én hardver-igényemet tekintve rossz a kiépítése. Nekem P6T Dlx-om volt, anyagi okokból kellett leváltanom a "kis ASUS"-ra, és egy rossz szavam nem lehet rá (honlapomon/logout-on ott a cikk, mennyire minimális az eltérés a 2 között teljesítményben). Ettől persze még nem kell ASRockot venned.
CPU-magok hőmérsékletével annyiban kell vigyázni, hogy a mérőpont nem ott van (azaz a belsejükben), ahol a legforróbb a helyzet, ezért nem árt 10-20°C-ot rászámolni a látott hőmérsékletekre. Ezért nem használja az ember olyan beállításokkal a gépét, amelyekkel a CPU-magok 85-90°C-nál jobban melegszenek LinX-szel.
Sok túlforrósodó alkatrész hőmérsékletét az égadta világon semmi nem méri, ezt ne felejtsd el! Infra hőmérő beszerzése javasolt, hátha nem is az általad keresett dolgok jelentik a hibaforrást
Lacc88: Már írtam neked, hogy a mai árak alapján egyedül a HAF932 marad.
atesz90: Kingston átlagos, nem kimondott tuning (bár az OCZ az lenne, mégsem
), Corsair valóban sokaknál bevált.
pincehely: Szerintem igen. Még ha nem is vinné a 2000-et, azért egy 1866-os sebességgel is gyorsulást kapsz, ill. nyilván jobban tudsz tuningolni, mint az 1600-asokkal. Persze előtte nézd meg a QVL-t!
HSM: Pont azért bátorság kérdése, mert az ember tudja, mit nem lenne szabad megtennie, mégis megteszi. Ilyen a kaktuszba ugrás is: szar dolog, de ha bátor vagy, megteszed.
Nem tehetek róla, ha csak én látom, hogy a usert leszarják. Te is a marketinget szajkózod gondolkodás helyett (persze, az könnyebb). Az elektronikában, ill. amúgy az autóban megfizetsz egy rakás szükségtelen dolgot (amelyek nélkül meg sem veheted, direkt úgy árulják), ami meg hasznodra lenne, azt nem kapod meg. Az élet engem igazol.
/OFF]
-
HSM
félisten
válasz
subaruwrc #22365 üzenetére
Ez szvsz nem bátorság kérdése. Az Intel honlapján feketén fehéren fennvan a specifikáció, mi meddig okés. És abban benne vannak azok a feszültség, áramerősség, hőfok értékek, amiket a csip garantáltan károsodás nélkül elvisel. (Egyébként ezek a specifikációk is elég kövér tuningot tesznek lehetővé.) Itt találod: [link] 21.-től a 30.-ik oldalig.
-
-
HSM
félisten
Hiába adok neked egyszerre 500 többváltozós egyenletrendszert, ha te egyszerre csak egyet tudsz megoldani. Ugyanez a proci, ha relatíve lassan jár a feldolgozó motor, akkor a memória hiába tudná adagolni gyorsabban a számolnivalót, nem lesz ami kiszámolja. Remélem világos így.
(#22325) AirBooms: Ha megbontod a rendszert, akkor a sebességmérőd is pontatlan lesz, nemcsak a "kitalálós módszer", ugyanis mindkettő a kerékfordulatszámhoz "rendeli" a sebességet, csak a "megjelenítés" más...
(Bocs, nem tudtam értelmesebben leírni.)
(#22326) katt777:"Talán mert a felhasználó itt is magasról le van szarva, és egyszerűbb azt ajánlgatni, hogy mérjen rosszul a sebességmérő, azaz egy hibát próbáljunk javítani egy másikkal, amely megduplázza a vezető bizonytalanságát. Gratula!
"
Értelmes vezető pontosan beméri, mint látod... Szerintem tök felesleges lenne erre költetni a vásárlóval, mert marhaság. Valamiért Te mindenből le tudod vonni azt a következtetést, hogy a vásárló le van szarva....Amúgy sohasem lehetsz teljesen biztos a sebességmérődben.
A keréknyomás sose állandó, ráadásul hőfokfüggő is, és a gumi is kopik használat közben, menet közben is melegedik, soroljam még?
(#22340) subaruwrc:"ameddig skálázódik az adott órajel / cpu / vtt /qpi és közben nem 100c addig nem lesz baja tőle"
Azért én ezt így nem merném kijelenteni.... Egy-két tesztre biztos oké, de ha én 1-2 évig szeretném problémamentesen használni egy adott beállításon, akkor már nem biztos, hogy járható út. -
mpierre
veterán
válasz
FoBCRaistlin #22346 üzenetére
Mondjuk úgy, hogy nem a jobbak közül való... De alapfeszen sokáig elmegy...
(Sajna ez azzal is járhat, hogy 4,0+GHz-hez 1,4V körül fog kérni...
Nálam ez a helyzet. "vid": 1,25625V)
Pincehely: Akkor még jól is elsülhet, kérdés bírja-e 1800MHz cl7-et.
-
pincehely
addikt
Érdemes lecserélni a Corsair Dominator(1600,cl7) Kit-emet, egy Apacer Giant II.(2000,cl9)-re?
-
atesz90
csendes tag
válasz
katt777 #22324 üzenetére
Változott a szitu, Asus P6T Deluxe v2 corei7-930as procival.... megnéztem milyen ramokat támogat a lap, a Kingston ramról mi a véleményed? Konkrétan erről lenne szó:
[link]Corsair-t vagy Geil-t akartam először, mert mondták már páran hogy azok jók, de Kingstonról nem tudok sokat, hogy mennyire jók stb. Szerinted?
Azért kérdezem mindezt, mert tervezem, h közeljövőben gépet váltok, mert lassan muszáj lesz. Boltba meg átbasztak egy jófajta memóriával még 3 éve
üdv: ata
-
tom_tol
addikt
válasz
FoBCRaistlin #22343 üzenetére
mi is a vid ?
alapon bios érték vagy cpu-z ?
nekem 920 1,2v , 930 1,15v biosAirBooms csak a rog lapok monitorozzák a fesz. értékeket de azok sem pontosak
én elég sokat keresgéltem a P6T széria mérőpontjait illetően de sajnos semmi használhatót nem találtam
próbálhatnál 1800c9 ram mellett 3600 uncoret csak kivánciságbólmás
érdekes a qpi/uncore viszonya
nézegettem egy 930-t és 133 bclk-n 1600-a ramok mellett 3200 uncore 1,2v-l is linx illetve hyperpi stabil
200 bclk-n már 1.3 v kell neki -
AirBooms
addikt
válasz
subaruwrc #22342 üzenetére
Most próbáltam a 180x21-et 3600-as uncore-ral, ramok 1800 MHz-en AUTO-n (CL9 3T). Dram 1,62V (elvileg a 2000 MHz CL9 1T-t viszik 1,6 V-on, R2E-ben gyakorlatilag is így volt), qpi feszt 1,3750 V-ra toltam, bios-ban. Kékhalál LinX közben. Most megnézem valami 3400-as uncore-ral....
Erre valami ötlet???
Az 1600 Mhz ramot és 3200 uncore-t szépen bírja. És igen, én is úgy próbáltam a kezdetekkor mindent, ahogy te írtad a postod második felében. -
FoBCRaistlin
őstag
1,27v-os "VID" az mondható átlagosnak, vagy már inkább a magasnak számít?
-
subaruwrc
félisten
válasz
AirBooms #22341 üzenetére
nem ekkora feszeket próbaképpen adtam neki max bclk teszt közben
1.5v vtt 1.74v ramfeszig akármikor elmegyek hoszabb tesztekre is de az enyém meg annyira melegszik hogy nincs értelme küldenem mindennapra. nem csinálok olyan dolgot a géppel amire kell a powerha idle is forró, az nem túl jó de nem nagyon lesz baja annak se
hogy 1.35qpi feszen 3400-at se megy stabilan az viszont nagyon rossz. példaképp az enyémnek 3400mhz uncorehoz elég 1.195v vtt biosból állítva, akár 1700 cl6-os ramokkal ami mondjuk nem könnyíti az uclk/imc dolgátha megoldja a gondodat ( 3600nhz uncore stabilitás) akkor szerintem bevállalható az 1.38v qpi fesz ( intel max ugye 1.35v) ha az sem oldja meg akkor más gond van
szorzókra figyelni kell, mondjuk 1333-as 1600 as ram mellett lehet h nem azért instabil mert nem bírja a 3400-at hanem mert a 17-es uclk szorzót nem szereti
nézd meg ram*2 órajeleken h mit bír
tehát mondjuk 200 bclk 1600 ram 3200 uncore és így menj feljebb -
AirBooms
addikt
válasz
subaruwrc #22340 üzenetére
Nincs elméletem, találgatok. Nem értek hozzá.
Viszont te ezeken feszeken bátran használod 24/7-ben?
S még azt sem tudom, hogy mikor lesz 100 fokos (ezt nem tudom, mire írtad), mivel, hogy csak a CPU magokat tudom mérni. Illetve van még egy olyan hőmérsékletérték az Everestben, hogy "Alaplap", na de hogy ezalatt mit kell érteni?
Csak azt tudom, hogy a ramjaim már 1,6 V-tól forrók (terhelés nélkül), holott ugyanezen a feszen az R2E-ben szinte hidegek voltak. Ja, és hogy még 1,35 V-os (bios) qpi mellett sem hajlandó 3600-as (de még 3400-as) uncore-ra sem proci... Ami azért gyanús, pláne, hogy viszonylag kis feszen szaladgál 4,2 GHz-en.
Szóval tényleg csak valami ötletre, elképzelésre vágyom, logikus indoklással. Elfogadom, amit írsz, mert látom, hogy tapasztalatból írod, csak ekkora feszektől nem kicsit parázok... -
subaruwrc
félisten
válasz
AirBooms #22337 üzenetére
akkor a te elméleted szerint 1.54v vtt és 1.8v-ramfesztől szikrázva kéne elégnie a komplett gépemnek?
mod:
azért valami támpontot ad a bios még ha nem is műszerrel mért érték pontosságú
ameddig skálázódik az adott órajel / cpu / vtt /qpi és közben nem 100c addig nem lesz baja tőlepl nálam qpi limit van 3900mhz körül, 3880at megy 1.4v-tal de 3900-at 1.55v-tal se
az már nem egészséges -
AirBooms
addikt
válasz
subaruwrc #22338 üzenetére
Félreértesz, nem szándékozom kötözködni - csak várok némi magyarázatot, hogy ezt mire alapozod? Mert ha sötétben tapogatózom, s fogalam sincs, hogy valójában mekkora feszt kap a memória kontroller qpi/vtt beállításon keresztül, akkor hogy jelenthetem ki, hogy tuti nem fog károsodni? Tényleg érdekel.
-
Erdei88
veterán
Új lap és proci kombó:
P6X58D-E + W3530 -
AirBooms
addikt
válasz
Sárpac #22328 üzenetére
Értelek és ez a logikus, én is ezt próbáltam megvalósítani. Csak két olyan tényező is van, ami eléggé befolyáslja a tuningot, és mindkettővel a sötétben tapogatózok. Érzésre nálam már az 1,62V is nagyon sok a ramoknak. De ez csak érzés. A qpi-ből pedig még az 1,35 is édeskevés - de ez megint csak érzés. Mondjuk beállítok ebből 1,38 V körül valamit, aztán meg mi van, ha mégis megdöglik a cucc egy hét múlva? Vagy éppen sosem fogom tudni ilyen logika mellett stabilizálni?
-
AirBooms
addikt
válasz
katt777 #22326 üzenetére
Tényleg ne haragudj, de az idézett részt:
"Én arra írtam, hogy szerinted nem akartál tuning-lapot venni, mégis olyat vettél, nem pedig a problémádra (ha figyelmesebben olvastál volna ). Sok embernek kellemes csalódás manapság az ASRock, és senki nem panaszkodott rájuk, főleg annyit, mint a nevesebb lapokra. Annyira nincs velük gond, hogy a topicjuk tetszhalott, miután mindenki beállított mindent. Ne érts félre, eszemben sincs sztárolni, egyszerűen egy jó iparos-lap, ami tudja, amit kell, minden extra nélkül. Infót adnak mindenről, fizikai mérési lehetőség persze nincsen. Amúgy ASUS ez is."
egyszerűen átugrom a hsz-edből. Már annyiszor olvastam, hogy kívűlről fújom, s ahogy az imént is jeleztem, nem érdekel. Nem akarok ASRockot venni és nem is fogok, s ezt nem kell megmagyaráznom. Még akkor sem, ha te még nyolcszázerezszer le fogod ugyanezt írni.
Sehol nem írtam, hogy nem akartam WS Pro lapot venni. De, ilyet akartam venni. Csak meglepett, hogy egy fontos dolgot nem tud. Ennyi. Ja, és laptól függetlenül volt egy kérdésem, hogy mitől lehet, hogy egy nap még X Gflopspt mérek a gépen, a másik nap meg X-2-t.Autós lapot pedig ott olvasol, ahol szeretnél - én sem írtam, hogy hol írok (ki tudja, lehet, hogy éppen egy német magazinban? Hm...
) A gyártók ettől függetlenül tartják magukat ehhez az íratlan szabályhoz, ezt nem mi, újságírók találtuk ki, s ezt ugyanúgy tudja egy német Motor Pressés újságíró, mint mondjuk a Daimler Benznél a tervező mérnök.
Amúgy hiába figyelsz oda a gumijaidra, s minden egyébre (nagyon helyesen), ha mondjuk a sebességmérőd becsap. Vagy pont annyit mutat, amennyit kell, de egy pillanatra ránézel egy szép lány fenekére az egyik biciklin, s máris 52-vel mész a faluban... A féktávod, s ezzel együtt egy lehetséges baleset elkerülésére az esélyed nem sokat változik, ellenben a ravasz traffipax máris lekap... S igenis, nem szabad ennyire kicentizni a dolgokat, rá kell hagyni mindenre. A méréseink szerint ezeket kivétel nélkül minden gyártó szépen be is tartja, a leggagyibtól kezdve, a legdrágábbig. Még például a Mercedes is, amiben viszont ők nem ismernek tréfát, hogy az üzemanyag-szintmérőjük decire annyit mutat, amennyi a kocsiban van. S kilométerre annyit tudsz vele megtenni, amennyit kiír. A japánok általában túlságosan bolondbiztosak ebben a tekintetben, s már rég ki kellett volna fogyni az üzemanyagnak a jelzéseik alapján. Míg pl. a franciák egyértelműen becsapnak. Ha azt írják ki, van még 50 kilométered a tankolásig, jobb ha 10 kilométeren belül keresel egy benzinkutat, szinte 10-ből kilencszer elöbb fogy ki belőlük a nafta.Na de nagyon elkanyarodtunk...
Ha az alaplaptervezők annyira az én érdekeimet védenék, akkor meg sem engendnék, hogy babrálhassak a qpi vagy a dram feszültségekkel... Dehogynem engedik meg, hiszen enélkül ma már el sem tudnák adni a motyójukat. Viszont éppen ezért nem értem, miért nem lehet beépíteni azt kis lehetőséget (ami nem hiszem, hogy földhöz vágná őket), hogy ellenőrizzem, amit csinálok. Mert hát azt a lehetőséget is megadják, hogy mehessek én faluban-városban annyival, ami kifér a csövön. Csak tudjam is kontrollálni.
Szóval szerintem rosszul látod a dolgot. És még egyszer hangsúlyozom, nem érdekel az ASRock. Ahogy a többi márka sem. Az Asus sem. Nekem van egy adott alaplapom, azzal kapcsolatban volt egy kérdésem. Ennyi.
Ellenben arra még nem válaszoltál, hogy az ASRock hasonlóan nem csúcslapjai tudják-e monitorozni a qpi/vtt és a dram feszültséget. -
MiB
tag
A qpi clock ratiot hogy kell beállítani? Miben módosít ez? Ha pl feljebb veszem az bclk 133-ról 160-ra, és proci szorzót visszább veszem hogy eredeti frekin menjen, akkor a qpi-t hogy kéne beállítani?
-
katt777
félisten
válasz
AirBooms #22325 üzenetére
Én arra írtam, hogy szerinted nem akartál tuning-lapot venni, mégis olyat vettél, nem pedig a problémádra (ha figyelmesebben olvastál volna
). Sok embernek kellemes csalódás manapság az ASRock, és senki nem panaszkodott rájuk, főleg annyit, mint a nevesebb lapokra. Annyira nincs velük gond, hogy a topicjuk tetszhalott, miután mindenki beállított mindent. Ne érts félre, eszemben sincs sztárolni, egyszerűen egy jó iparos-lap, ami tudja, amit kell, minden extra nélkül.
Infót adnak mindenről, fizikai mérési lehetőség persze nincsen. Amúgy ASUS ez is.
Nekem meg az fura, hogy valaki vesz egy extrább lapot, aztán közli, hogy ő nem is akart olyat venni, úgyhogy inkább szólok, hogy mi a "nem extra" kategória.A sebességet bemértük. Amikor pedig egy "autós újságíró" azt írja, hogy a sebességmérőnek kevesebbet kell mutatnia a valósnál (ez pont az, amikor az ő véleményét másnak el kellene fogadnia), azt nem tudom komolyan venni (német autós újságokat olvasva a magyar "szaklapokat" amúgy sem
). Az ember meg figyeljen oda a gumijaira, és úgy ált. az autójára/vezetésre; én sem megyek 50-nel lakott területen (max. bicikivel próbálkozom, de akkor a traffipaxosok is csak biztatni szoktak
). A mai hiper-szuper, elektronikával teleb.szott autócsodák miért nem figyelik a gumivastagságot, és határozzák meg a sebességet ezt beszámítva?
Talán mert a felhasználó itt is magasról le van szarva, és egyszerűbb azt ajánlgatni, hogy mérjen rosszul a sebességmérő, azaz egy hibát próbáljunk javítani egy másikkal, amely megduplázza a vezető bizonytalanságát. Gratula!
Az autós véleményedet tekintve nem is tudom, miért problémázol a "mérhetetlen/monitorozhatatlan" lapon. Nyilván ezzel is téged véd a gyártó.
-
AirBooms
addikt
válasz
katt777 #22324 üzenetére
Ööö, mert nem akartam ASRockot venni... Ez szerintem nem szorul magyarázatra.
Tulajdonképpen nem is értem, ezt a kérdést (s már ugye nem először merül fel). Ha valakinek valamivel problémája van, vagy csak feltesz egy elméleti kérdést, akkor arra miért azzal kell jönni, hogy "látod, ha XY-t vettél volna..." Ne haragudj, ez nem válasz.
De térjünk vissza az autós példához?
Lassan másfél évtizedes autós újságíróként nem egyszer tették fel a kérdést nekem, "milyen autót vegyek?", illetve sokszor hangzott el, a "mennyire sok gondom van ezzel a kocsival" típusmondat. Nem hiszem, hogy bárkit megnyugtattam volna, illetve a problémájára választ adtam volna, ha állandóan az én elképzelésemet, az én favoritomat, az én imádottamat tukmálom a másikra. Ha neki Alfája van és problémája, akkor azzal kell megoldani a gondot, nem pedig azzal jönni, "miért nem vettél inkább Hondát?" Ez így - szerintem butaság.
Mellesleg honnan tudod, hogy a Marutiban tökéletesen mutatott a sebességmérő? Amúgy meg, ha mégis, akkor elárulom, nem az a jó! Ugyanis gyárilag csalnia kell - mégpedig lefelé, vagyis kevesebbet kell mutatnia egy picivel. Amúgy meg nem is lehet olyan, hogy "tökéletes". Elég ha egy mérettel más gumiabroncsot raksz rá (amit egyébként is ajánlanak - nem mindig indokoltan és megfontoltan - a téli gumira átálláskor), vagy csak a korábbi vadiúj abroncsaid elkoptak, s máris nem ugyanazt mutatja a sebességmérőd!
Visszatérve az alaplapokhoz: nem az a (fő) probléma, hogy nem a pontos értéket kapom a a monitoromon (ilyet szerintem egyik laptól sem kapunk, eltérő mértékben, de mindegyiktől más értékek jutnak el szemünkhöz, mint ami a valóság), hanem, hogy egyáltalán nem kapok semmilyen információt, s azt sem tudom, milyen értékkel korrigáljam a hibát (vagyis hány százalékkal tértem el mondjuk az abroncsméret miatt az eredetileg jónak ítélt sebességmérőm hiteles értékeitől). Az ASRock hasonló, tehát nem csúcskategóriás lapjai adnak infót, adnak monitorozási lehetőséget a qpi-ről, dimm feszről?És ezt már HSM-nek, csak úgy apró zárójelben
: Ha egy autóval élsz együtt, igen, meg lehet szokni, hogy nincs sebességmérőd, elég egy fordulatszámmérő és tudnod azt, hogy milyen fokozatban vagy, ebből jó érzékkel lehet következtetni az aktuális sebességre. Csak mi van akkor, ha állandóan másik autóban ülsz (mint ami velem gyakran előfordul (heti három-négy autó)? Vagy, ha megbontod a "rendszered", és mondjuk más felnit, egyel magasabb oldalfalú téligumit raksz fel? Netán az elöbb említett módon kopni kezd a gumid? Igaz, elvileg így az eltérések olyan 2-3 százaléknál nem nagyon lesznek nagyobbak, de amikor zérótolerancia van, s már akkor is kijön a csekk, ha lakott területen 50 helyett 52-vel mentél, hát bizony gond lehet... Szóval nem árt, ha van mindig valami, amihez tudsz viszonyítani, s tudod azt, hogy milyen korrekciós tényezővel számolj - ha a határon autózól (vagy a PC-dben a határon használod a cuccod).
-
katt777
félisten
válasz
AirBooms #22304 üzenetére
Ha nem akartál hiper-szuper tuninglapot, miért nem vettél ASRock-ot?
4-4.2GHz-et az is bizonyítottan elvisz. Anyám Marutijában pontos a sebességmérő, haverom Alfájában csalt.
(Bár a Marutinál nem tudtuk 190-nél nézni.
)
E8400-zal és i920-szal is volt alkalmam több lapban nézni a feszeket. Bár a beállított feszek mások voltak, a lapok saját szoftverei szerint mindig ugyanazon a "valós" feszen volt stabil ua. beállítás. ASUS-nak anno elég volt alacsonyabb fesz. a GB-nál, ASRocknak meg megint picurkát több kell.
Qru: Akkor én mázlista vagyok, hogy ha az alapbeállítást leszámítva csak 7-8-7-16-ban is, de szépen mennek az OCZ-k? Igaz, max stabilan 1670MHz-et tudtak.
atesz90: Mindenekelőtt nézd meg a QVL-t. Tuningolás nélkül is érdemesebb lehet gyorsabb RAM-okat beletenni (gyorsabb lesz a konfig), 1600-asok is jók, tuning szempontjából inkább 1866. Időzítés kevesebbet számít, inkább sebesség legyen.
-
atesz90
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, mert nem vagyok járatos ilyen téren. Adott egy Asus P6T alaplap, ehhez tartozik egy Core i7-940 (s1366). Tuningolás nélkül milyen ramot ajánlotok hozzá úgy, hogy a DRAM
SB arány 1:1 legyen? Próbálgattam valamit számolni, de nem sokra jutottam
Tud nekem valaki segíteni? Meg van egyántalán értelme ezzel foglalkozni?
Előre is köszi!
szerk: ha vki el tudja mondani, hogyan kell ezt kiszámolni azért is hálás lennék!
-
AirBooms
addikt
válasz
Sárpac #22317 üzenetére
Ezt a tényt nem tudom, kinek írtad, így elnézést ha hazzászólok.
Elfogadom, amit írsz, ehhez én nem értek, ezért is kérek tőletek/tőled tanácsot. tegyük fel, meg is próbálok eszerint a szabály alapján eljárni, így beéllítani a rendszert. de vajon mi számít? Az, hogy a biosban mit állítok be (vagyis a bios beállítások esetében legyen meg a 0,3 V-os különbség)? Vagy pedig a valós értékek között? Logikusabb, hogy inkább ez az utóbbi. Nos, akkor kérdem én, hogy a búbánatban teljesítsem ezt a szabályt, ha fogalmam sincs, milyen feszültségeket ad a lapom a ramoknak, de főleg a qpi/vtt-nek? Mert, hogy közel sem azt adja, amit beállítok, az ezer százalék... -
subaruwrc
félisten
válasz
FoBCRaistlin #22319 üzenetére
poénból megküldeném nitroval is azt a kis bestiát
megérné csak nincs alá jó lapom -
Sárpac
nagyúr
Én úgy tudom, hogy a QPI és a Ram fesz között i7-nél pontosan 0.3V különbségnek kell lennie(állítólag ez a különbözet máshova megy) ezen a legstabilabb az i7-es rendszer.
-
subaruwrc
félisten
válasz
FoBCRaistlin #22314 üzenetére
kár azért a prociért de legalább nyugis nyugdíjas évei lesznek
-
loree69
aktív tag
hát OCZ-ben csalódtam..
a memó volt rossz.. (RMA)
de mire válaszolt a support..
becseréltem 1 MUSHKIN COPPERHEAD CL7 re és most vígan szalad a gép! -
-
subaruwrc
félisten
válasz
FoBCRaistlin #22312 üzenetére
ha 1.9v-ot is kaphatnának akkor i7 ben nem fognak jól menni csak szólok
-
FoBCRaistlin
őstag
Patriot Viper Cl8 1600mhz.
persze majd bepróbálom a cl7-et is ezen a sebességen, tesztek alapján tudja.subaruwrc: nekem is gyanús, hogy kicsit alacsony. ugyanezek a ramok amd rendszerben 1,9v.ot simán kaphatnak
-
ffodi
veterán
válasz
FoBCRaistlin #22309 üzenetére
Úgy, hogy a ram XMP profiljában az adott órajelhez 1,7V tartozik. Lődd be 1,65V-ra menni fog az szerintem úgy is.
Milyen ramokat is vettél most?
-
subaruwrc
félisten
válasz
FoBCRaistlin #22309 üzenetére
úgy hogy az intel spec bolondbiztos a valóságban meg semmi baja nem lesz 1.7v-os ramfesztől
van nem egy olyan ram aminek az xmp profiljába 1.6/1.7v qpi fesz van... -
FoBCRaistlin
őstag
Ha jól olvasgattam, akkor i7-es rendszerben nem szabad több feszt adni a ramnak mint 1,65v.
Akkor az hogyan lehet, hogy a lapom default XMP on állapotban 1,7v.ot ad a ramoknak? -
"Infinity"
aktív tag
Van esetleg itt i7 965 XE tulaj , hogy egy pár szót írjon hogy miféle tuningeredményeket csikart ki belőle?
Giga lapom van , tehát ez is szempont (UD5).
Köszi. -
HSM
félisten
válasz
AirBooms #22304 üzenetére
"Szerintem arraól van ilyenkor szó - leginkább - hogy csak a számok mások, amiket leolvasunk a mérőszoftverekről, gyakorlatilag nem egyébről."
Részben igen, részben nem. Mert mindkettő kitesztelt, "minimumfeszes" érték, és mégis ugyanabban a házban, ugyanazzal a hűtővel hűvösebb.... Mindegy, úgyis túl sok az ismeretlen tényező, aligha fogunk tudni biztos következtetést levonni, mindenesetre érdekes...
A sebességmérő műszerről... Sajnos az egyik céges autóban be van krepálva egy ideje... Simán lehet tudni, mikor mennyivel mész a fordulatszám/sebességfokozatból...
Bár nem mondom, hogy élvezem...
Engem sokkal jobban irritál, ha nincs a kocsiban fordulatszámmérő....
Amúgy az ok valószinüleg valami olyan apróság, hogy milyen programok voltak megnyitva, milyen processzek futottak a háttérben, vagy éppen milyen sorrendben nyitottad meg a programokat...
(#22305) AirBooms: Csekkold le Linx közben a VTT tápkört, milyen meleg! Asus lapokon nincs hűtése... Bár két kör alatt nem túl valószínű, de nem is kizárt...
-
AirBooms
addikt
Nem, nem aggódom (nem arról van szó, hogy a Ferraim nem megy 320-at, csak 315-öt...
), csak egyszerűen nem értem az okát.
A lapcserékből pedig már elegem van. Nagyon. Direkt nem vettem hiper-szuper tuninglapot, mert azokkal csak a gond van, s csak azoknak jó, akik állandóan buzergálni akarják a cuccukat. De azért ez kb. olyan hiányossága a WS Pro-nak, mintha egy személyautóban nem lenne sebességmérő műszer (még ha csal is valamennyit), közben pedig ugye nincs olyan útszakasz, ahol ne lenne meghatározva, mennyivel mehetsz. Szóval szerintem a qpi és ram fesz. kérdése pontosan ugyanilyen.Igen, nekem gyanúsak azok a jelenségek, amikor valaki arról számol be, hogy a procija egy másik lapban kisebb feszültségen ment ugyanolyan jól, s még kevésbé is melegedett. Szerintem arraól van ilyenkor szó - leginkább - hogy csak a számok mások, amiket leolvasunk a mérőszoftverekről, gyakorlatilag nem egyébről.
-
HSM
félisten
Na, ránéztem, nem lesz nekem időm a ramom CL7 beállításaival bíbelődni, de azért kis túlfeszeléssel sikerült lefuttatni 2 kört 2048MB rammal, 64 biten, úgy 59,1Gflops-ot kaptam. A boot-os feszekkel error-t dobott, ráküldtem még kis szuflát a ramra meg VTT-re, 1,375V és 1675V-on már lefutott a 2 kör.
Sajnos ez a beállítás már nem az én kényelmes 24/7-re kihegyezett motyómnak való... -
HSM
félisten
válasz
AirBooms #22301 üzenetére
Hát ez igen-igen bosszantó... Nálam ezért is volt szempont, hogy olyan lapot vegyek, amin vannak mérőpontok. Mondjuk az EVGA-m méri szoftveresen is, csak épp pontatlanul, de legalább tudom mérések alapján, mennyivel kell korrigálni... (A VTT a legdurvább, 1,25V beállításra 1,34V-ot mér, közben multiméterrel kimérve centire pontosan 1,25V-ot ad..)
A Giga lapomhoz képest a legviccesebb, hogy kisebb feszeken, és jóval alacsonyabb hőfokon megy ugyanaz a beállítás. Szval meg van csavarva ez a fesz kérdés elég rendesen.
Hűh, a memória időzítésekkel gondban leszek, nem akarok most CL7-et belőni, de meglássuk...
Mondjuk szvsz felesleges emiatt aggódnod, ez a "csökkenés" szinte bármitől lehet, szinte mérési hibahatáron van... (max 2%) -
AirBooms
addikt
Nos, a "rossz" eredmények, ahogy az a screenshotból is látszik, pont egy hidegebb nap éjszakáján készült, kb. 23 fokos szobahőmérséklet mellett. Előző napon (amikor fülledt meleg volt), mikor megvétel után összeraktam az új lapot az új procival elsőre csináltam egy olyan húszkörös LinX tesztet, ahol 62 GFlops-okat kaptam, itt meg ahogy látszik, éppen hogy néha elérem a 61-et. nem, nem telípetettem semmit sem fel azóta, vírusirtó is maradt a régi. A Vcore-ral egyébként elmentem egészen 1,3 V-ig, attól sem lett jobb.
Ami viszont némileg segített, hogy amikor már a második kör után mindig hibát dobott a LinX (holott előtte hiba nélkül lefutott), csináltam egy bios resetet a lapon és nyomtam egy load default-ot, s utána állítottam csak be megint a 4200 MHz-es HToff profilt. Na, ekkor már jött némi javulás, már olyan 61,3-61,4 GFlops-okat csinál körönként a LinX, de még mindig nem érem el a 62 feletti tartományt.Qru: Ez a felülfeszelés csak egy feltevés, s azon alapszik, hogy forróbnak éreztem a ramokat, mint a Rampage II Extreme-ben. Ott a ramoknak adott feszültség szinte hajszálnyira annyi volt, mint a bios-ban, ellenben a Vcore ingadozott nagyon. Itt meg az tűnik szinte tökéletesnek. Ugyanakkor ami nagyon bosszant, hogy egy ilyen kaliberű és ilyen helyre pozicionált lapnál miért nincs monitorozási lehetőség a qpi/vtt feszültségről? Egyrészt tönkre lehet vágni vele a lapot, másrészt szinte lehetetlen stabillá tenni az amúgy nagyon jó kis deszkát. Testzik ez az alaplap, s még mindig nem vennék Gigát, de ez egy nagyon csúnya fekete pont az Asus-nak!
Igazából abból inulok ki, hogy eddig minden Asus lapom alulfeszelte (elég alaposan) a qpi/vtt-t. Így ha mondjuk adnék neki 1,34V-ot (ami egyébként már a piros mezőben van), valószínűleg még mindig mesze járok a valós 1,34V-tól. Az R2E-ben 1,35 qpi feszre kb. 1,3V valós értéket kaptam. Mindenesetre tartósan nem merek 1,35V-nál többet beállítani a lapnak, mert mi van, ha mégsem jó a logikám, a feltevésem? Így viszont maximum csak 3200-as uncore-on tudom járatni a procit, mert magasabb uncore-nál fagy a gép. (tehát szinte biztos, hogy alulfeszeli a qpi-t, csak azt nem tudom, mennyivel).
Új hozzászólás Aktív témák
Csevegésre használjátok a friss, ropogós OFFtopicot!
- EAFC 25
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Autós kamerák
- Automobilista 2
- Asustor NAS
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Automata kávégépek
- Battlefield 6
- További aktív témák...
- Intel Core i9-14900KF 24-Core 3.2GHz LGA1700 Box (36M Cache, up to 6.00 GHz) Processzor! BeszámítOK
- Intel Core i7 9700T - 35W TDP - Eladó!
- Intel Core i7 10700 - 4.9 GHz - 8mag/16szál - Eladó!
- Intel Core i5 13400F - 4.6 GHz - 10mag/16szál - Új, 1 év garancia - Eladó!
- Intel Core I9 14900K - 24mag/32szál - Új, 1 év garancia - Eladó!
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bezámítás! Lenovo Thinkpad T14 Gen 5 üzleti - Ultra 7 165U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN11
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bezámítás! HP Elitebook 840 G11 üzleti notebook- Intel Core Ultra 5 135U 16GB DDR5 RAM 256GB SSD W11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest