Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
AndrewTdi
addikt
válasz
runner 125 #20393 üzenetére
Nos. A Te verziód elvileg papíron jó. De gyakorlatban nem működik. Oktató ismerős (aki egyben haver, szal tuti nem lehúzásra ment) is ecsetelte, hogy papíron olcsóbbra kijön, de a gyakorlatban olyan 60K-ban áll meg a B125, mert direkt vetetnek veled még órákat ez szinte kimondatlan szabály. Ráadásul ugyanúgy van rutin vizsga is, ami a forgalmi vizsga elején van. Ha meg valamelyik nem sikerül, akkor nem 4600-ért mész pótvizsgázni, hanem 11000ért.
Nem találtam még olyan embert, aki 60K alatt tudta volna megcsinálni a B125-öt.
Utána meg az A korlátlant sem úszod meg 30-40K alatt, így ugyanott vagy mintha azonnal A-t kezdtél volna.Ezt az ösvényt én is végigjártam volna, de senki sem ajánlotta. sőt. akik megcsinálták pont az későbbi A korlátlan miatt, azok is bánják, hogy így csinálták.
-
busman
veterán
válasz
runner 125 #20398 üzenetére
Sziasztok!
Honda x8rs -ba hol tudom betölteni a hajtómű olajat? -
runner 125
nagyúr
válasz
Gergello #20395 üzenetére
Továbbra is trollkodásnak vélem a hsz.-aid, mert nem tudod alátámasztani, csak azt hajtogatod, h nem volt jó vétel. De, az még mindig nem ment át, h 100.000Ft-ot adott egy nagytestű, vizes, gyári robogóért, ami az elmondások alapján jól megy.
Senki nem mondta, h hibátlan, az órában is 30.000 fölött van, minden bizonnyal kell majd költeni rá, de ismétlem; _fotók alapján egyben van_.Ha, már Te nem linkeltél ennél jobb vételnek tűnőt, szétnéztem én is. Persze, h nem, mivel nincs. 70k-tól 105k-ig kilistáztam a robogókat.
50%-a kínai szutyok, többi kis - nagy testű levegős ilyen olyan állapotban.
-
válasz
Gergello #20395 üzenetére
Bár, hogy már vásárlásnál valami furcsa hang jött belőle, az nem sok jót sejtet. - Ha tudja a hang forrását akkor szerintem pontosan kiszűrhető hogy melyik alkatrész lesz hamarosan cserés. A kollégának a variátor felől jött zaj, valószínű hogy pontosan meg is állapította hogy mit kell cserélni, tehát szerintem nem kell kétségbe esni. Az enyémnek is van egy kis hangja (15670km-nél gyári szíj és görgők esetén már bőven gyakori), a szíjat és görgőket kell cserélni, mivel tudom a pontos okát, ezért nem is aggódom. Akkor van gond ha veszed a motort és pár hét múlva jön egy furcsa hang, talán főtengelycsapágy, vagy hasonló, amire inkább csak tippel az ember és nem tudja a pontos költségeket felmérni, szóval az nem szerencsés.
-
válasz
Gergello #20395 üzenetére
Te pedig megvetted a gyaribbnak kinezot es az sem birta sokaig, Te irtad. Ezek szerint ami alapjan Te vettel motort, az nem igazan valt be. Ezert nem ertem, miert jossz matricakkal meg hianyzo csavarral egy tizen x eves motornal.
Ja a tukor. Ha az lett volna a cel, hogy ne legyen semmi gyanus, szerintem 3 ezerert tett volna ra egyet a srac, szoval nekem az a logikus, hogy nem ez volt.
De mutass legyszi ebben az arban es kaegoriaban olyan motort, amit megneznel/vennel.
-
Gergello
addikt
hagyjuk, ha ennyire nem akarod érteni
"kertem velemenyt,"
Én leírtam a véleményem, hogy egy ilyen kinézetű motort miért kerülnék el messziről, el sem mennék megnézni, nem hogy megvenni. Ettől még lehet jó a "belseje", de lehet rossz is. Bár, hogy már vásárlásnál valami furcsa hang jött belőle, az nem sok jót sejtet.
-
runner 125
nagyúr
válasz
DigitXT #20391 üzenetére
Nah jah, Magyarisztán, mit várunk?!
...ezeket a jogszabályváltozásokat is olyan gyökerek hozták, akik az életben nem motoroztak, de még a biciklit sem tudják tekerni, mert a bőr forgószékben való napi pár órás izzadás teljesen kimeríti őket.
Az egyik hozzászóló alul írja, h német lakcímmel kint 50 euro-ért beütik az A.-t, akinek 2 évnél öregebb az A1 vagy Ak. jogsija - mindenféle boozyskodás és PÉNZLEHÚZÁS nélkül! Hétszentség így csinálnám, ha ilyen helyzetben lennék.
_
Egy kis érdekesség: a
A PM Tuning cég elég régóta csinál minőségi tuningot maxi blokkokhoz, itt látható a variójuk. Nem semmi mennyire ki van könnyítve, a Malossi és Polini variónál is könnyebb, biztosan sokkal jobb a teljesítmény leadása is.mod.
AndrewTdi
Nem tudom kapsz-e valami kedvezményt, de a jelen idióta jogszabályozást kihasználva, ha most állnék motorjogsi előtt úgy csinálnám, h leraknám a B125-öt 30-40k-ért, majd utána egyszerre elmennék különbözetire 20k-ért, és max. 60k-ból lenne A jogsim.
Vicc ez az egész, mivel gyakorlatilag így (autójogsi birtokában) 17 évesen vezethetsz Hayabusa-t.
-
DigitXT
félisten
WTF? (Mondjuk nekem korlátlan van, de ez így elég furcsa.)
-
DigitXT
félisten
Passzolom. Pl. nem tudom, milyen nexusban vagy a gyáli piaci árusokkal.
Úgy tudom, hogy a kormányzár (viszonylag egyszerűen) eltörhető, szóval az
tényleg csak az "első védvonal": a semminél több + a viccből tologatók ellen
is véd, feltéve, hogy nem hoztak magukkal gördeszkát. (Van, ahol szerintem
nem is kell több, mint pl. a céges mélygarázs, de hogy a gyáli piacon? LOL.)Erről egy sztori: mentem fogorvoshoz a János kórházba, rakom le a mocit a
porta előtt, jön a "portásbácsi", ezzel a dumával: "de szép Yamahám lesz..."
Mondom neki: elnézést, ha esetleg rossz helyen állnék, máris tolom odébb,
stb. Erre: őt ugyan nem zavarja itt sem a gép, de a helyemben nem hagyná
itt az utcán. Toljam be a kórház területére (azt is elmagyarázta, hogy merre
van a fogorvosi rendelő: mondjuk tudtam, de nem akartam félbeszakítani),
ott zárjam le jól.Csodálkoztam, hogy be lehet ott menni (ahol alapvetően
gyalogbejáró van), de megerősítette, hogy persze, csak toljam. Köszöntem
szépen, át is toltam a bejáraton... Utána viszont egy combosabb emelkedő
következett, én meg időpontra mentem így hát egy kis tanakodás után, úgy
ahogy voltam, azaz már "nekivetkőzve" felpattantam a gépre, pöcc-RÖFF(!),
felugrottam a rendelőhöz... Mivel a portánál mindent elpakoltam, sisak sem
volt rajtam, így szembesültem vele, hogy "vazze, ez nagyon hangos"...A
lényeg, hogy végül valóban ott a rendelő előtt zártam le a gépet (a "bucsus"
tárcsafékzárammal is). Visszafelé értelemszerűen nem indítottam be, csak
gurultam: ezúton elnézést (a megérkezésért) az intenzív osztály betegeitől.
Bár lehet, hogy kómában fekvők ébredtek a 4Road hangjára, vagy valami.
Ha tudom, hogy pont ott fogok parkolni, előre visszarakom a hangtompítót. -
Elnezest, ha kicsit erosen fogalmaztam, nem allt szandekomban megbantani. A motorra visszaterve, ha egy 2-3 eves peldanyrol lenne szo, amiert fizettem volna 3-400 k-t, akkor en is azt mondanam, hogy igen, igazad van, ezek a dolgok sejtetnek valamit arrol a 2-3 evrol. Itt viszont egy 10-12 eves motorrol van szo, ami a variator hangot leszamitva muszakilag rendben van, jol megy, stabil, kulsoleg is ok szerintem, gumik is jok es ezert fizettem 100k-t es meg sisakot is kaptam hozza. Most ha ezt atgondolod, akkor szerinted nem jartam jol?
Ja az ulese az ki van repedezve, de ez legyen a legkisebb gond.
-------------------
Lakatot milyet lenne erdemes? Amit runner linkelt az az abus 900? Nem atombomba ellen szeretnem, csak nyugodtan lenne jo otthagyni a motort. Olyan kene amit nem tudnak elvagni stb.
Ja es alkatreszshop esetleg ami megbizhato? -
DigitXT
félisten
válasz
runner 125 #20365 üzenetére
Nézd, ha a kulccsal bénázva meglököd, az nem téves riasztás, hiszen
olyan, mintha mozgatnák a motort. Több előnye van annak, hogy sípol,
de abban egyetértek, hogy a lánc az igazi (ha van mihez kikötni).Nem állítottam, hogy lánc helyettesítő: nekem is van egy vastag ABUS,
de általában csak itthon zárom le vele. Amikor beugrok kajáért a boltba,
rápattintom ezt, és 5 perc múlva is ott a gép (kopp-kopp-kopp).Lehet, hogy egy riasztó nélkülivel is ott lett volna eddig, de önmagában
az, hogy rákattintáskor sípol (mikor "élesítetted"), elriaszthatja azokat,
akik esetleg "nézelődtek" volna, akár csak kíváncsiságból. Ez is sokat
jelenthet, ha mondjuk nem taszigálják, mint a köcsög biciklis anno.AndrewTdi: nem okoz(ott) kárt... De még inkább a fékben tegyen kárt,
mint eltolják - akár "jó messzire". Minél több védelem, annál jobb. Én is
hurimászhatnám magammal a láncot (régen csináltam is): lusta vagyok.
(Mivel nem szoktam az utcán hagyni a motort, hanem A-ból B-be járok.) -
dave93
őstag
válasz
Gergello #20381 üzenetére
Igazad van, csak ne felejtsd el az árát... 100k körül hirdetett motorokat elmész megnézni "full hibátlan, gyönyörű, minden fasza, max egy-két karc" kategóriák és hánysz minimum négyet amikor kitolja a tulaj a garázsból hogy na ő lenne az...
Illetve nem összekeverendő egy ilyen a hasonló árban kapható, keeway, motowell, tauris, teszkós motorokkal... -
Gergello
addikt
válasz
runner 125 #20375 üzenetére
szinte bármelyik yamaha neos
-
válasz
runner 125 #20377 üzenetére
Oksa, koszi, akkor rendelek is toluk nehany dolgot.
Gergello Konkretan mi a bajod a motorral, a tukrot es a csavart/matricakat leszamitva? A motorja rendben, fekek es egyenesfutas szinten, gumik ok, idomok szinten. A duda az nem szol. Majd a variatora meg lesz nezve, nincs legkulcsom es nem akartam szethagni a fotengelyt, ezert nem szedtem le ma delutan, de megnezzuk mi van vele.
PLaci58 Jo kerdes. Ossze?
-
válasz
runner 125 #20358 üzenetére
Csak most olvasom amit irtal, koszonom a tanacsot, rajtam nem fog mulni.
Ez az autoteka latom postaz is, megbizhatoak ilyen tekintetben? Mert akkor rendelek toluk 2t olajat es hajtomube valot is. Abba tudnal ajanlani valami frankot?
(#20370) PLaci58 Osszeugrik, hiszen rugo nyomja, nem?
-
runner 125
nagyúr
válasz
Gergello #20372 üzenetére
Bakker, ne kötözködj már.
Mutass _100.000_Ft-ért ennél jobb vételt!
Legyen nagytestű, gyári (kipu, henger, légszűrő), ne legyen törött, sérült, lehetőleg egy színű legyen és ne fakó, lerúgott műanyagok jellemezzék.Külső tárcsa lamellák való igaz, h hiányoznak, de az cserélhető. Noh és sokan home made azoknál fogva akasztják meg a variót, így előfordul, h elfogynak.
Persze, h van rajta matrcia, ez egy 2000 előtti NRG, aminek volt már pár tulaja, de ennyi pénzért teljesen rendben van. Egyértelműen nem lelakott példány.
-
Gergello
addikt
válasz
runner 125 #20315 üzenetére
jah ajándék
még a matricázása sem gyári, tele van hülyegyerek matricákkal, tükör nincspollini, ferka, stage6, 6 fényvisszaverő csík meg stb sok jót sejtet?
máskor te is épp ezeket írkáltad.
plusz:
varió hűtőból hiányzik a csavar.
jobb tükör helye beműanyagozva vagy fekete szilóval benyomvaírjam még?
-
PLaci58
addikt
Itt egy egész jó videó a variátorról. Figyeld meg, hogy mi történik amikor a kuplungnál (hátul) leveszi a szíjat.
Összeugrik a tárcsa.Tothgera30!
Nekem is nagyon újnak tűnik és milyen szép tiszta -
válasz
PLaci58 #20368 üzenetére
Az a Vespa GTS 250 amúgy sem régi, hogy modernizálni kellene, inkább csak helyrepofozta. De sok hülyeséget tett rá, ami tök felesleges és csúnya is.
...végignéztem... egyáltalán nem tetszik, jobb lett volna ha el se kezdi az egészet, elb@szta azt az eredeti oldscool külsőt.
-
PLaci58
addikt
válasz
latyak17 #20362 üzenetére
Nem hiszem, hogy az illatosítás kárt okozna
Van ezekben a 2T olajokban minden adalék : ez elég egyszerűen leír pár dolgot és a végén szól a szabványokról is.
Az olajos kipufogónál más gond is lehet, nemcsak a minőség.
Én a legolcsóbb 2T olajat használom a rotakapába és fünyíróba, de nem olajos a kipufogó.Valaki nagyon odavan a Vespáért. Vespa modernizálás.
-
válasz
PLaci58 #20338 üzenetére
Kicserelem akkor, nem tetel, csak rendben legyen!
SzlobiG
runner 125 Akkor a varional lesz valami, osszekevertem, ugye a fotengely vegen van a vario es hatul a kuplung. Mert az elsobol jon az a vartyogas es altalaban terhelesvaltaskor, tehat amikor felporog/odakened neki a kakaot, illetve mikor elengeded a gazt es forog le.
De jo tarsam lesz ugy nez ki ez a kis motor, megint csapattam vele egy jo egy/masfel orat es igen tetszik. Szerintem a blokkja is rendben lehet, mert nagyon megy, kivancsi leszek a fogyasztasra. -
AndrewTdi
addikt
válasz
runner 125 #20365 üzenetére
Elég lehet a 110-es? Valahogy jobban hangzik a 140-es. Vagy csak nekem vannak megalomániás hajlamaim?
-
runner 125
nagyúr
válasz
AndrewTdi #20364 üzenetére
Áh, azért jóval erősebb anyagból van ott minden, h egy tolásra kár esne valamiben is.
Szimplán blokkol a kerék, s max a nyeregről/villaszárról lekapja a festéket ahogy nekiütközik a tárcsafékzár, de ennyi.
Ez a riasztós tárcsafékzár nekem nagyon bucsus megoldás. Én nem bízok az ilyenekben, pláne úgy, h minden "téves riasztásra" besípol.
Ki kell kötni, és kész.
A gyűrűs ABUS (linkeltem olyat is) szerintem belefér az ülés alján található fülekbe. Persze, a legcélszerűbb, ha elmész és vásárlás előtt belepróbálod.
-
AndrewTdi
addikt
válasz
DigitXT #20323 üzenetére
Valóban nem olcsó mulatság, hogy de inkább elővigyázatosságból "basszak" el 20-30K-t, minthogy egyszer meglepődjek, hogy ugrott a 300K.
Ugyanezt a típust néztem én is. Olvasva a történetedet, felvetődött bennem egy kérdés. A tárcsafékre rárakott lakat nem okoz kárt, deformálódást, sérülést abban az esetben amit leírtál? nagy erővel megtolják a motort és az megakad?
Láncból runner125 által is linkelt ABUSsal szimpatizálok.
Bár jobb lett volna valami olyasmi ami merev, mert Runner ülésén alulról van neki hely elvileg, így nem foglal plusz helyet. -
latyak17
tag
válasz
runner 125 #20355 üzenetére
Jólvan kereslek ha nemgond
Kéne mert már elegem van a büdös és rettentő olajos kipufogótól mert a shell benzinkúton kapható olaj egy szar 1700ft ért és egünen a hiper szuper olaj aminek cseresznye illata van szerintem nem egészséges motornak..
erre mondod ugye?
VAGY?
-
zsolt19900
őstag
válasz
runner 125 #20357 üzenetére
rokonhoz fogom vinni ő szerelő, így kicsit rugalmasabb a dolog, csak gondoltam hát ha valaki már cserélt ilyesmit és tudja, hogy mennyibe kerülnek a tömítések, gyűrűk cseréji ennyi
-
PLaci58
addikt
válasz
runner 125 #20339 üzenetére
Nem írtam, hogy megnyúlt a szíj. Egyszerűen kopott.
Egyébként ezek a szíjak is tudnak nyúlni, más kérdés, hogy sokkal előbb kopnak el, ráadásul a kontrasztrugó kompenzálja valamennyire a kopást, nyúlást.
Ahogy a fényképeket néztem, nekem kopottnak (még talán égettnek is tűnik a széle) tűnik. A hátsó tárcsán nyugodtan mehetne még feljebb. Én úgy látom nem tölti ki rendesen, keskeny.
Én mindenképpen lekapnám a szíjat és megnézném a görgőket és a kontrasztrugót is. A kontrasztrugó könnyen ellenőrizhető kézzel is a kuplung leszedése nélkül.A szíj akkor is verődhet kicsit alapjáraton, ha nem laza. Ez a kúpos tárcsákból adódik.
Ha jobb idő lesz lekapom az enyémet és meglesem. Állítólag nemrég volt cserélve. Mondjuk nincs vele gond, nem verődik.Egyébként meg, ha szerinted jó, akkor nem kell babrálni. Ilyen és kész.
-
runner 125
nagyúr
válasz
zsolt19900 #20356 üzenetére
Eszem ágában nincs a tárcádban turkálni, de a motor elég nagy tekintetben luxus, így ha nincs megfelelő tőkéd szervizeltetni, esetleges komolyabb alkatrész árakat kicsengetni, akkor add el.
El kell vinni szervizbe, majd a szerelő mondja, h mi cserés - te pedig megveszed azokat és fizetsz. Máshogy nem lehet korrekt módon szervizelni semmit.
-
zsolt19900
őstag
válasz
runner 125 #20355 üzenetére
ezekre mind mind rá lesz nézve szerelőnél csak addig nem bontatom meg a hengert, motort, stb. amíg nem tudom nagyon körül belől forintosítva, hogy mi pénz, mert ha megbontják és nincs keret épp a tömítésre stb. akkor nem lenne ildomos, hogy ott álljon a gép az asztalon
ezért kérdeztem, hogy nem-e tudja valaki, hogy milyen tömítések kellenek bele
-
runner 125
nagyúr
válasz
zsolt19900 #20350 üzenetére
Az megint kizárt, mivel eleve a 180-as háza tök más, mint az 50-esé, így _nem egyformák_. Max. valami 20x30cm Malossi szivacsnál lehet ott, amit neked kell méretre vágni.
Vidd el szerelőhöz azt a motort, magad sem tudod milyen tömítéseket akarsz kicserélni.
Rá kellene nézni a szelephézagra, vezérműlácnra, dugattyúra, és úgy mindenre.
latyak17
Jó, de drága.
autoteka-nál ugyanez Repsol-ból majd egy ezressel olcsóbb.
Ha, kell ilyen olaj, akkor szólj, mert a héten rendelni akarok tőlük.
-
runner 125
nagyúr
Szia!
Pénzkidobás az az olaj, felejtsd el.
autoteka2000.hu - keress rájuk, itt a legolcsóbb minden olaj.
Gyári robogóba nyugodtan mehet a Repsol Moto Scooter, úgy rémlik 1800 litere.Hajtóműolajból meg mindek veszel 1 litert?
Jó, ha 1dl kell bele.
Lehet kapni robogós boltokban kimondottan hajtóműbe való olajat 1-2dl-es kiszerelésben, 1 litert azért ne vegyél.
-
latyak17
tag
06' os Dt 50 em ennek vagy milyen másnak örülne jobban?
Köszi
-
válasz
zsolt19900 #20350 üzenetére
Itt nézz körül ezek a cuccok elvileg mind jók a 180-as VX-hez.
-
zsolt19900
őstag
válasz
runner 125 #20348 üzenetére
igen ott van ott van hogy 50es, de a malossi red filternél is ott van hogy 50es és mégis jó a 180asba is
az a bajom nekem, hogy a maxirobogó kategóriában alig van alkatrész felsorolva a 180as 4t runnerhez
tervezek egy olaj meg tömítéscserés műveletet, csak kb. tudni kellene, sőt nem is kb. hanem pontosan, hogy mivel jár a művelet anyagiakban kifejezve
-
válasz
zsolt19900 #20344 üzenetére
Ugyan az az olaj jó bele amit én vettem a leo-ba 5W-40 -es szintetikusnak kell lennie az a lényeg.
Amúgy amik abba a listába vannak azok nem ajánlások azok a gyári adatok. Kinézed milyen kell és olyat rendelsz ott van a váltó olaj, fék olaj stb.
Én ilyen után gyártottat biztos nem vennék csak gyárit a suzukival jártam meg pont ezzel az RMS márkával azóta csak gyári, vagy minőségi márka.
A 2. link hengertömítés szettet mutat szintén nem vennék ilyet főleg a hengerhez.
-
runner 125
nagyúr
válasz
zsolt19900 #20344 üzenetére
Keress rá Egü-n, van a Motul-nak hajtóműolaja, teljesen ok, enyémben is olyan van.
Kérlek olvass! Ott van h 50-es hez való mind.
-
válasz
runner 125 #20346 üzenetére
Az enyémben már lassan 16 ezer van, szóval igen csak csere érett lesz.
-
iff
senior tag
Sziasztok!
Olaj ügyben kérnék segítséget. Nem rég vettem egy keeway f-act 50 2t (előtte 50 4t-m volt). Az első szerviz 300km (fojtást kivették) megvolt. Shell Advance 2t VSX-t ajánlották ill. vettem (körbe néztem és 3500-3900-ért árulják). Innen Shell advance VSX 2t-t rendelnék, mert jóval olcsóbb lenne. Rendelnék még hajtómű olajat is,ez jó lesz: AGIP Rotra MP 80W90 1 L néztem ki.
Előre is köszönöm a segítséget. -
zsolt19900
őstag
pontosításképp motor ill váltó olajat pontosan milyent ajánlotok a 4t 180as runnerbe?
megnéztem az első táblázatot, de ott általánosságban van leírva azért kérdezem, hogy konkrétan milyent vegyek bele
vagy esetleg valakinek pl. váltóház olaja van fölös? megvenném tőle a kellő mennyiséget
ez a szimeringszett való a runnerhez? jó hozzá?
vagy esetleg ez?
-
g@bo
nagyúr
válasz
runner 125 #20339 üzenetére
elkophat, megnyulhat a szij 3000 km után is?
-
runner 125
nagyúr
Nagyon kicsinek tartom annak az esélyét, h a kuplungoddal lenne valami probléma. A robogó kuplung egy végtelen egyszerű szerkezet, gyakorlatilag akkor tud elromlani, ha lekopik a pofákról a ferodol, s max., ha elnyúlnak a rugók.
Varión egyébként egész szépen kifut a szíjad. Attól, h nincs kirepedezve, még lehet kopott. Mérd le a szélességét, és valahol (első táblázat?) keresni kell egy cserehatár szélességet.
Még valami; a kuplungnál lévő szíjtárcsán úgy látom nem nyomja ki teljesen a szíjat. Talán elgyengült a kontrasztrugó. Elképzelhető, h ezért 'lóg' a szíjad alap esetben, de egy minimálus csapkodás simán normális ezeknél alapjáraton.
PLaci58
Az ékszíj előbb fogy el (szélességben), minthogy ilyen tekintetben megnyúlik. Nézz youtube-on videókat, minimális lazaság teljesen belefér. Nem tudom milyen csapágyakra gondolsz, de a lazább szíjtól semmi problémájuk nem lesz.
Persze más kérdés, ha rossz méretű szíj van rajta.
-
Na lekaptam a deknit:
Olyan veszelyes dolgot nem lattam es nincs fullon szijporral sem, szij is jo szerintem. Viszont laza mint az allat, meg akkor is mikor alapjaraton jar, csapkod fel-le, szerintem az ugy nem jo. Csak akkor feszul meg, mikor gazt adok, lehet tenyleg a kuplungjaval lesz valami.
Tothgera30 Nagyon szep!
-
Hmmm... újabb függőség...
-
zsolt19900
őstag
kezdi bemondani az unalmast a runneren a középsztender rugója
találtam neten ilyesmit ezek közül valamelyik jó lehet?
-
DigitXT
félisten
Pont azért vannak a különböző zárak/védelmek, hogy ezt a ráugrik, s elhajt
manővert minél inkább megnehezítsék... Kezdve az indítókulcs/kormányzár
kombóval a tárcsafékzáron át a lánccal való rögzítésig... A kamera nem véd,
de sokakat elriaszthat, hogy felvétel készül a matatásról! Ha meg 2-3 záron
is át kell verekednie magát a tolvajnak miközben kamera is veszi, akkor az,
aki végigcsinálja, eléggé elszánt. Főleg, ha közben mondjuk észreveszik, s
ráhívják a zsarukat + a biztonság kedvéért hátba vágják egy szeneslapáttal.Persze, ha valamit nagyon(!) el akarnak lopni, akkor el is fognak: erővágóval,
meg mondjuk kisteherautóval felszerelkezve, markos legények, mittudomén.
De az átlag tolvaj talán nem lesz ennyire felszerelve: az ellen hasznos lehet
mindenféle védelem...Nem a legfelkészültebb/legelszántabb tolvajok ellen
védekezünk, hanem a maradék 90% ellen, akik piti módszerekkel dolgoznak.Ha valahova nyilvánvalóan nem jó rakni a gépet, akkor ne rakd oda...
Én is
alig-alig hagyom az utcán, csak ha muszáj. Mivel munkába járok vele, itthon
bent áll a pincében (elzárva), a cégnél meg a céges garázsban kvázi-őrizve...
Tegyük hozzá, hogy ez böszmébb+rendszámos gép, talán kevésbé kelendő.Ui: szerintem nem azt mondta barack, hogy a kamera védi a gépét, csak jó,
hogy olyan helyen hagyja, ahol az is, van, mert így legalább a buzerálásra is
fény derül, tehát nem éri meg a hülyegyerekeknek ezzel szórakozni... (Lásd
az én biciklistás sztorimat: ha tudtam volna, ki volt az, behúzok neki egyet.)ON: mit lehet tenni a lábtakaró lobogása ellen? Ma ugye az eső miatt muszáj
volt használnom (igen, a "nindzsa hentes típusú" takaró) és hát nem igazán
lehet vele 60-nál többet menni, mert 50-nél úgy elkezd lobogni, mint a viccbeli
Nyuszika füle motorozás közben.60-nál ez már egész komoly problémákat
okoz: felfújja a menetszél a lábadról az öledbe az egész hóbelevancot - necc!Arra gondoltam, hogy valami (gumis) "rögzítőpántot" kellene varrni rá, hogy ne
nagyon tudjon elemelkedni a combomról, vagy eltávolodni a bokámtól. Persze
azért kell gumis, hogy a láblerakás is szabadon működjön. Ti mit használtok?
Semmit? Cordura nadrágot?Azt éppen kihíztam...Motorra rögzíthető takarót?
Utóbbi mondjuk azon kívül, hogy motorspecifikus még rohadt drága is. -
engine88
aktív tag
Szerintetek az normális hogy 1 hónapos Leo Vince ZX-R így rozsdásodik?
(elég sok eső esett most errefelé) -
zsolt19900
őstag
runnerben (ha rávisz a lelkem) milyen olajakat érdemes lecserélni, a motorolajon kívül? valahol a hátsó kerék környékén a fogaskerék házban is van valamilyen olaj? esetleg az első telóban is érdemes olajat cserélni, és vele együtt szimeringet is? ha igen milyent?
-
válasz
Tothgera30 #20313 üzenetére
Ertem, koszonom. Azt a szijat hol talalom? Nincs ezekhez valami bontott abra? Csak mert feleslegesen nem fizetek a szerelonek, masreszt nem is bizom bennuk. Illetve hogy pontos legyek, egy megbizhato szerelonek mosolyogva fizetnek, de olyat sajnos nem ismerek.
runner 125 Koszonom, en is igy gondolom. Motoroztam most is egy jo masfel orat es rendben van minden, eros is, szepen gurul, fekek is jok. Meghallgatta egy szerelo es azt mondta valszeg a kuplung, de szet kene szedni, de biztos valami a hajtasnal szar. Levegoszurot neztem, azt kicserelem, meg szerintem a gyertyat is, hajtomuolajat, ezek nem tetelek. Hajtomuolajat es gyertyat milyet lenne erdemes? Aztan majd kell tarcsafekbetet is, de nem veszelyes, meg azt ki tudom magam is cserelni. Ules is rendezve lesz, amugy igen kenyelmes a motor, meg jo nagy batar, illik a magassagomhoz is, mondjuk azert szokni kell, mert nem az a kis testu jampi robogo.
Olajat veszek akkor, elobb tankoltam tele jo kis 99-es evoval.Egyik helyen neztem, ott valami motul 2t volt 2900-ert literje, allitolag nagyon jo.
Koszi a tanacsokat, majd ugy is jovok meg.
barack1997 hol veszed papan az olajat?
-
g@bo
nagyúr
válasz
barack1997 #20322 üzenetére
és, ha ráugrik egy fekete csuklyás dakota a verdára, majd elhajt? nem sokat ér a kamera.
nekem is ajánlgatta egy okos biztonsági őr a keletinél, postánál, hogy nyugodtan tegyem oda, mert kamera van. ja, korom sötétben, egy sapkás indiait hátulról rögzítve... találj meg.
-
runner 125
nagyúr
Hála ég négercsók tekintetben én jó környéken lakom. Itt nagyon nincsenek.
-
válasz
DigitXT #20321 üzenetére
Egyik ismerősnek a Boosterére ült rá két barna kisgyerek, a parkolóban. Addig hintáztatták (előre-hátra ugráltak rajta) míg el nem tört a sztender, és oldalra nem borult. A srác szerencsére kijött, és fordulásból akkor pofont kevert le a gyerekeknek hogy ott estek hátra! Sajnos a szülőktől nem tudott pénzt kicsikarni, mert munkanélküliek voltak, a motor fél oldalát újra kellett fényezni. Másik ismerősnek a Simson S51-ből lopták ki a karbit, egy tele tank benzin elfolyt, de gondolom a színesfém tolvajoknak megért a karburátorért! Tehát én 5-10 percnél tovább még sehol nem hagytam nyílt területen a gépet.
-
DigitXT
félisten
válasz
AndrewTdi #20319 üzenetére
Közben másik topikban megtaláltam az enyém típusát. Arra emlékeztem, hogy
a nevében benne van, hogy Detecto, de hogy RS1, vagy melyik, nem tudtam. -
DigitXT
félisten
válasz
AndrewTdi #20319 üzenetére
Nekem olyanom van, szerintem nem rossz. Valamennyire megnyugtat a
tudat, hogy ha elkezdik buzerálni a gépet, akkor visít, mint a disznó, úgy
talán feltűnőbb a dolog a járókelőknek - na nem mintha azoktól bármit is
várnék, de talán azt el lehet ezzel kerülni, hogy a "hülyegyerek" elkezdje
tolizni a motort kénye-kedve szerint, mert visítással már túl feltűnő lenne.
(Ez az eset a korábbi motorommal volt, a korábbi, nem riasztós zárral...)Teszem hozzá, nem nagyon szoktam csak úgy az utcán hagyni a gépet,
főleg nem hosszabb távra! De a riasztót amióta megvan, mindig rárakom.barack1997: na igen, hasznos tud lenni, de valóban megkérik az árát...
-
AndrewTdi
addikt
Igen, ABUS-t néztem én is.
De vannak ezek a tárcsára szerelhető zárak is amik mozdításra szirénáznak. Ezen is gondolkodom.
-
runner 125
nagyúr
válasz
AndrewTdi #20316 üzenetére
A tárcsafékzár max valami 220kg feletti motorra való, amit ketten azért nehezen ráncigálnak el olyan könnyen.
Robogóra mindenképpen zár kell, és oda kell kötni valamihez. (Pláne egy Runner-t, de írtam is már, h ezeket - noh első sorban a rendszám nélkülieket - viszik, mint a cukrot)
Érdemes láncból a legjobb minőséget, az-az ABUS-t megvenni. Jobb esetben életre szól.
Első sorban érdemes láncosat nézni, de ez a gyűrűs is korrekt.
-
AndrewTdi
addikt
Ezek a tárcsára rakható lakatok milyenek? Van értelme?
Vagy jobb inkább láncban gondolkodni?
Látom láncból is a határ a csillagos ég. -
runner 125
nagyúr
100k-ért ajándék volt. Tényleg egyben van fotók alapján, nincs szarrá karcolva, töve, kopva, rúgva és még a km sem 8.000-en áll.
Jó vétel volt így elsőre.
Általános dolgokat nézz át / nézess át rajta. Mint pl.: Fékbetétek, esetleg a hűtővizet, első fékolajat, hajtóműolajat is érdemes lecserélni. Gertyát, levegőszűrőt is megnézheted, illetve jó betekinteni a hajtás környékére is. (Varió, szíj, görgők állapota)
mod. Jah és az ülést huzasd át, pár ezer FT-ból megvan.
Igen, az az olaj jó lesz bele. Nyugodtan ráöntheted.
-
barack1997
senior tag
válasz
Tothgera30 #20307 üzenetére
Én Castrol Power 1 Racing 2T-t használok, teljesen jó olaj, 2700ft itt pápán, de ez a legjobb amit itt lehet kapni, Itthon nálunk a Repsol Scooter olaj drágább, mint ez..Ez pedig Racing olaj és mégsemem kokszosodik tőle a kipuffnyílás, mert le lett véve az Address-em hengere, és nem volt kokszos, csak egy nagyon picit.
-
-
válasz
Tothgera30 #20311 üzenetére
Lehet, hogy fel volt, nem is arra gondoltam, hogy bontatlan a blokk. Amugy jo eroben van, remelem a blokkhoz nem kell nyulni egyelore.
Okes, akkor azt nem bantom.
Amugy ennek a szabalyzasa hogy tortenik, marmint hogy milyen kevereket sziv a moci?
-
Egy új dugót és fúrást számolj bele, 30 ezernél már igencsak esedékes, szóval már tuti fel volt újítva. 15 ezret eleve nem hinném el, ilyesmivel csak a kereskedők játszadoznak, a hülyék meg elhiszik. Ha az olajtartályban lévő olajra gondolsz, azt nem muszáj cserélni, szerintem ami benne volt az is jó, elég ha utántöltőd.
-
AndrewTdi
addikt
Sziasztok!
Most sikerült átiratni a 180-as rendszámos Runnert.
Gondoltam megosztom veletek a pontos költségeket:eredetvizsga: 15500.-
okmányirodai költségek:
átírás: ár / ccm: 300.- (mert idősebb, mint 8 év) = 4200.-
mittomén milyen illeték: 12000.-
tehát összesen:
31700.-
-
válasz
Tothgera30 #20307 üzenetére
Koszi.
Az lehet, ennel a sracnal 4-5 eve lehet, elotte nem tudom ki hasznalta. Mondjuk az utobbi 1-2 evben a srac se hajtotta, autozott inkabb.
Talan az lehet a valos, szerintem hihetobb mint a 15000, de persze valojaban sosem tudja meg az ember mennyi van benne. Motorikusan nagyon ok es latszik, hogy nem volt szerelgetve/ganyolva mostanaban. A legszurot megnezem. Szerinted kiszedjem belole a regi olajat es toltsek inkabb bele frisset? Ha a gyerek tenyleg nem hajtotta, bent lehet mar siman 1-2 eve is. -
-
válasz
SzlobiG #20305 üzenetére
Szerintem is, meg nem latom rajt, hogy lett volna bombazva, legalabbis nagyot. Kaptam egy sisakot is, csak kicsit meg kell pucolni kivul/belul es persze meg van a bundacska is.
Apropo igy elsore mit nezzek meg? Levegoszuro pl, ja es azt honnan tudom, hogy az olajozasa rendben van? A tankmuszer biztos jo es elvileg castrol olaj van benne. Gondoltam veszek bele olyan repsol moto scooter 2t [link] olajat, amit mar tobbszor irtatok, csak nemtom, hogy hagyjam-e mig kifogy a masik, vagy raontsem/leszivjam belole stb.
-
-
válasz
runner 125 #20302 üzenetére
Koszke, megsasoltam, ott csak nrg 50 van, nem tudom mennyiben ternek el ezek a motorok egymastol.
Elhoztam amugy a motort, keszitettem par kepet rola:
Szerintem nagyon egyben van, egyenesfutasa is ok, egyedul a variatorbol jon a hang, majd leszedem ma vagy holnap. De maganak a motornak igen szep a hangja, onindito is ok, a dudat kell majd megnezni, mert az nem szol. Megy is mint a vihar, 70-et lazan, 60-ig huz mint allat, utana mar nem annyira intenziv a gyorsulas, szerintem 80-at siman megy, majd kiprobalom, ha jobb ido lesz. Itt sajnos borus/esos az ido, nem szeretnem osszetorni mindjart elso nap. Talan delutanra szarad kicsit a placc.
-
runner 125
nagyúr
válasz
DigitXT #20299 üzenetére
Persze, pozitív irányba fogja eltolni a gyorsulást, mivel ezen variátoroknak más a görgőpályájuk, illetve maga a varió kupszöge is más, így a szíj is más - előnyösebb - pályán fog futni.
Azt hozzátenném, h nagy mértékű csodára nem kell számítani, mivel továbbra is viszonylag kicsit lökettérfogatról beszélünk.
Noh pl. az 500-as Nexus-nál bátran ki merem jelenteni, h ott tényleg csoda történik a gyári állapothoz képest, persze itt adott már 460ccm űrtartalom.Ha, korrekt áron be tudod szerezni a variót, meg lehet próbálni.
Arra Rotax blokkra nincs 200-as vagy nagyobb henger. A 125-ösre van alternatívaként 177ccm-es Malossi és 172ccm-es Polini henger.
Max. ilyenbe akkor ruháznék be, ha a gyári már menthetetlen.
mod.
Lauda
Első hsz.-ban végén lévő táblázat?
-
Azt hol lehet kikeresni, hogy egy adott motorhoz milyen gyari gyertya, gorgo stb valo?
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Tesla topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Nintendo Switch 2
- One mobilszolgáltatások
- PlayStation 5
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X240 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest