- OLED TV topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen házat vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Megjött az Acer szerényebb Navi 48 GPU-val dolgozó Predator VGA-ja
-
PROHARDVER!
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
macy
addikt
Én Active Sky Evolutions-t használok. A REX weather engine-jét is próbáltam de azzal gondjaim voltak.
-
Asbee
veterán
Időjáráshoz melyik programot/kat ajánlotok?
-
Így néz ki az eljárás.
Egyébként ettől a konkrét reptértől függetlkenül autoland-nél figyelembe kell venned azt is, hogy mi a max crosswind érték, amiben még leszállhatsz. Ez egyes típusoknál eltér a manuális landing-nél megadott értékektől, de persze még ezt is módosítja a pálya állapota, mert, ha nedves, vagy havas, akkor erősen csökken a limit. Tehát, ha teszem azt, egy 737-esnél a crosswind limit 35 csomó, akkor elképzelhető, hogy autolandnél már csak 30, nedves pályánál 25, havas pályánál 15. Ha ennél nagyobb a crosswind, akkor nem szállhatsz le. -
Đusty
addikt
Kai Tak-on le lehet szállni autoland-al a 13-as irányból? Elsőre bevette csak az utolsó fordulót elhibázta azóta azt sem sikerült elérnem, hogy megjelenjen az autoland felirat pedig már 2 számjegyű a próbálkozásaim száma.
-
Korcsii
őstag
FSUIPC ment helyetted mondjuk percenként, és akkor betöltesz egy korábbit...
De ha 10 másodperc alatt becsapódsz, akkor nem tudom, hogy miért nem tudtál előtte +1 percet szánni még arra, hogy leszállj...
Amúgy ez inflight (mondjuk fagyás után) is jó móka szokott lenni... rögtön orr le, siklás, full tolóerő, orr fel, és reméljük a legjobbakat...
-
Asbee
veterán
Azzal nem lehet valamit csinálni, hogy pmdg-re nem kelljen várni 10-en pár másodpercet míg beáll? Vagy legalább pause közben is menjen. Általában ha kezdek egy utat végig megyek, de ma pont el kellett mennem és már majdnem landolásnál van mentés de míg visszaszámol szépen becsapódok
.
-
Asbee
veterán
Közbe megvan, irs options-ben volt elállítva.
-
Asbee
veterán
Sziasztok!
Nem tudjátok mi lehet a gond? Mikor C&D-ből indítom a gépet és ott tartok hogy init ref-nél megadom az irs positiont nem történik semmi, nem látja hol vagyok. Tegnap még rendben ment, azóta csak airac-ot frissítettem. Ha next pagre megyek ott is csak a GPS L és R van kitöltve semmi más. Miután megadtam. -
Đusty
addikt
válasz
Korcsii #8984 üzenetére
Na megtaláltam a megoldást:
The first step is, open \NavData\airports.dat with the MS Editor. Search for VHHH, and add the line below:
Code:
VHHX 22.316667 114.203333
The second step: open \NavData\wpNavAPT.txt Search again for VHHH and add the line below:
Code:
HONG KONG KAI TAK VHHX13 10930136 22.321667 114.196667111.9008800015
HONG KONG KAI TAK VHHX31 10930316 22.305500 114.214500109.9031600015Így egyszerűbb és bármely típusnál működik.
-
Cypresss
senior tag
FSX-ben sehol. Ez egy fizetős tartalom.
ŐK adják ki négy hetente a frissített adatbázist, mely valós airwayeket, intersectionöket, VOR, ADF ILS frekiket, pálya és reptéradatokat, stb tartalmaz.
Letöltöd, install és attól kezdve a géped ugyanazzal az adatbázissal rendelkezik, mint az igazi gépek.
Ha komolyan akarsz foglalkozni az FS-sel, akkor ennyit gondolom megér.
Ha jól emlékszem volt egy ingyenes adatbázis is (talán egy osztrák oldalról), de már nem tudom mi az elérhetősége, évek óta nem azt használom. Talán a többiek tudnak ebben segíteni.
(#8981) Rudi50: Talán azért mert a PMDG-hez tartozó eljárás (ott van a nevében).
Tehát csak PMDG gépekkel használható.
-
Đusty
addikt
-
boeing
őstag
Aeronautical Information Regulation and Control.
Légiforgalmi Tájékoztató Közlemények Szabályozott Kiadási Rendszere.
A légiközlekedésben előre kiadott és állandó jellegű információk megváltorzatásához szükséges időtartamok rendszere. Kisebb változások esetén a bevezetés előtt 28, nagyobb változásoknál 56 nappal előbb kell a felhasználókhoz eljuttatni.
-
macy
addikt
No land 3 felirat virít a 747-es kijelzőjén. Mit csesztem el?
-
Cypresss
senior tag
Semmi köze a géphez. Ez AIRAC függő. Amennyiben Navigraph-féle AIRAC-ot használsz, abban - úgy tudom - sem a bezárt, sem a katonai repterek nincsenek benne.
Ha ez érdekel, akkor érdemes olyan Jeppview-t használni, amiben aktiválva vannak a katonai repterek is, a térképen szereplő pontokat csak meg kell adni az FMC-nek a többit már intézi a gép.
Más: kis millió leszállást láttam már, de ilyen nézetből még egyet sem elég meglepő, hogy ilyen extrém módon kell rángatni a sticket.
A robot hangját viszont nem lehet megunni. -
macy
addikt
Hétvégére tervezek egy Cairns (YBCS) - Khai Tak (VHHX) reppenést. Csak még gyakorolni kell a landolást Hongkongban :-) Szép kis út lesz. Nem tudom 737-900 legyen vagy 747-8i.
-
Đusty
addikt
válasz
vzsolo2225 #8963 üzenetére
Nem a rossz minőség az oka a papiból ott nem látszik semmi, nem az állásszög miatt hanem mert el van cseszve. Ok magasabbról sűllyedek, ebben a sebességben is lehet valami, hogy nem mindig jó az alacsony sebesség.
-
Szerintem csak a videó alacsony felbontása miatt nem látszanak a lámpák, de ha szerzel némi tapasztalatod, akkor visualban meg tudod oldani PAPI nélkül is a landolást. Ezt jól tudod gyakorolni LHTL-en például, mert ott semmi sincs kvázi, ami érdemben segítené a leszállást, mégis simán meg lehet csinálni mindent mindenféle automatika nélkül is.
-
vzsolo2225
tag
De ezen azért nem látni semmit a PAPI-ból, mert szar a videó minősége, és nem azért, mert akkora pozitív irányú bólintása lenne a gépnek, hogy emiatt kitakarja a műszerfal. Szerintem továbbra is arról lehet szó, hogy túl kevés a sebességed.
Régen 17"-os monitoron repültem és mindig láttam a PAPI-t. -
macy
addikt
válasz
balage1989 #8957 üzenetére
Uninstallálnom kellett a Comodo-t, máshogy nem ment.
-
Đusty
addikt
Airbus-ból melyik a legjobb kiegészítő. Vagyis ami a boeingnél PMDG az az airbus-nál .....micsoda?
-
macy
addikt
Agyvérzést fogok kapni, két napja kínlódok és nem megy fel a 747-es a k... daemon miatt.
-
Geryson
addikt
Soknak tűnik a monitor 2/3-a nekem. Tök mindegy, hogy mekkora monitorod van, 2/3 az mindenhol annyi. Nem a legreálisabb dolog (én C441Q2-nél szoktam), de méretezd át a műszerfalalt. Húzd lejjebb a műszerfal tetejét és utána igazítsd hozzá az előre néző képernyőt (tehát magát a tájat).
-
Đusty
addikt
Ok megnézem ezeket.
Azért nem látom a papi lámpát 2D-ben mert csak 19-es a monitorom és a PMDG műszerfala kitakarja a 3/4-ét. Lehet valóban nagyobb állásszöggel érkezem de ha nem akkor a lebegtetés helyett továbbmegy a repülő és nem teszi le magát, tehát nagyobb állásszöggel is kell, hogy sűllyedjek ekkor viszont el kellene találnom a küszöböt mert így meg nincs visszaút. -
Geryson
addikt
Igazából érzékre is le tudsz szállni (egy idő után), mert érzed tapasztalatból, hogy mennyire vagy magasan a pályához képest. De én sem értem, hogy miért nem látod a PAPI/VASI fényeket.
Amúgy Medairán pont VOR DME megközelítés van. És természetesen a térképekről olvasod le, hogy milyen magasságot kell tartanod a VOR adott távolságánál.
-
vzsolo2225
tag
Mitől nem látod 2D nézetben a PAPI-t? Annyira húzott orral süllyedsz? Mert ha igen, akkor valószínűleg nem haladsz elegendő sebességgel a géped tömegéhez és fékszárnyállásához mérten.
ILS-en kívül van VOR/DME, és NDB megközelítés is. Értelemszerűen ilyen chartokat kell keresned az adott reptérhez, és azokról szépen leolvashatod, hogy mi alapján kell süllyedned (pl. VOR/DME esetén a DME-től X távolságra Y lábon kell lenned).
EZEKET érdemes elolvasni. -
Đusty
addikt
Olyan reptéren ahol nincs ILS mi alapján lehet beállítani a sűllyedés mértékét, hogy ott fogyjon el a magasság ahol kell? 2D-s nézetben a papi lámpákat nem látom 3D-nél meg a műszereket, valamely reptér amúgy sem látszik túl messziről.
Lehetne konkrét példán keresztül is, hogy pl. korfun, madeirán vagy st. maarten-nél csak látszatra joy húzogatással lehet földet érni vagy van valami tudományosabb műszeres megközelítés is az ILS-en kívül. A távolságot látom a vor/dme adótól de ez nekem önmagában nem segít. -
Cypresss
senior tag
Na de van olyan, aki használja a beépített multit?
Borzalmasan szar minden tekintetben. Már csak az FS9-é rosszabb a maga remek frissítésével. Gondolom (legalább egyszer) már próbáltál már te is kötelékben repülni beépített FS multival...
(#8947) macy: Én is azt mondanám mint Hunfatal. Néhány kiegészítés: VATSIM-et nem ajánlom, csak akkor ha már sokat tudsz, nemcsak a repülésről, de a fóniáról, navigációról is.
Az irányítók egy része (Svájciak, Hollandok, Svédek, és néhány magyar is) igazi hardcore maniac, ha nem vagy tökéletesen felkészült szétszednek apró darabokra. Svédeknél pl van olyan irányító, aki az életben is ezzel foglalkozik. Hollandoknál pedig angol nélkül kétlem, hogy értenéd mit darál neked az APP
IVAO már jobb választás, sokkal barátibb a hangulat, sok a segítőkész ember és sokkal lazábban veszik a szabályokat is (hiszen ez csak egy játék és nem a valóság), többek között emiatt fordulhat elő, hogy amikor te éppen leszállni készülsz, szembe tart veled a felszálló gép.Persze itt sem árt az angol nyelv, de enélkül is megoldható egy-egy rövid repülés.
Ha barátokkal akartok repülni és forgalom kell, akkor EZT ajánlom. Remek program, de a sok gép az fps-ednek tuti nem fog jót tenni. ATC-hez pedig FSNavigatort érdemes használni, persze olyan irányítóval aki jól ismeri a programot.
Ha pedig csak repkedni akartok, magyarok közt és jó hangulatban, akkor pedig őket ajánlom.
-
Đusty
addikt
Azért ezt a mentés dolgot nem értem. (FSX-PMDG) Visszatöltöttema régebbieket és ott az FMC-t, útvonalat is elmentette, de 2 napja nem tudok normálisan menteni. Megpróbáltam külön csak az FMC panelt de visszatöltésnél ott sem találja már a lementett nevet sem.
-
Cypresss
senior tag
Egész biztos, hogy ez volt a probléma. Az EzDok-ot nem könnyű legyilkolni a gépről, sima uninstall általában nem elég. Manuálisan is törölni kell a megmaradt bejegyzéseket. Geryson elmondta a megoldást.
#8943) macy: Ööööö...... Nem értem a kérdést. Ha online repülsz, akkor természetesen online ATC és forgalom is van. Nincs szükség a fentieket generáló programra.
-
macy
addikt
Jut eszembe, van valami progi amivel online repüléshez lehet légiforgalmat csinálni? Vagy ATC-t.
-
fatal`
titán
A panel statet külön kell menteni minden addon gépnél (már amelyik tudja), gondolom PMDG menüből lehet vagy az FMCből. Persze kell mellé a save flight is, mert előbbi csak a panel állapotát (FMC, kapcsolók stb) menti el.
-
Geryson
addikt
Ja, repülés közben elmenteni és onnan folytatni? Bevallom, életemben nem tennék ilyet.
Azt hittem úgy érti a kolléga, hogy földön állva kapunál ment, másnap visszatölt és akkor.
Mondjuk amit leírtál akkor meg megcáfolja azt, hogy üres FMC-vel indul a PMDG, ami furcsa (én azt hittem így van).
-
Geryson
addikt
Majd esetleg azért írd meg, hogy segített-e a javaslatom...
Mit jelent, hogy mentést visszatöltve? FSX menüben elmentetted, mint save flight? Ha igen, akkor így soha, de soha nem jegyzi meg az útvonalat szerintem (merthogy ő azt tölti be defaultként, amit megadtál, azaz cold and dark, vagy semmit, stb.), ennél finomabb gép a PMDG. Az FMC-ben külön el kell menteni az repülési útvonalat és ha azt visszatöltöd, akkor jön be az útvonal.
-
Đusty
addikt
Találkozott már valaki olyannal, hogy egy mentést visszatöltve a PMDG-FSX páros nem jegyezte meg az FMC-ben beprogramozott adatokat? Még az útvonal is eltűnt. Nem lehet véletlen mert vagy 3-szor eljátszotta, nem akartam elhinni.
-
Đusty
addikt
válasz
Geryson #8924 üzenetére
Jól látod, én is azt hittem válasz nélkül maradok, csak te írtál :-).
Szóval konkrétan az a bajom, hogy az s-nyomogatós menüben van egy custom nézet amit bead benne a world walk camera nézettel és nem tudom kiírtani, hogy ne tegye. Szóval azt szeretném szerkeszteni, hogy mi legyen benne ezekben a nézetekben.
Csak annyit szeretnék amit te írtál, de nekem több van feleslegesen. -
Geryson
addikt
Jééé, nem kaptál választ még senkitől?
Nézd, alapvetően (szinte) teljesen mindegy, hogy gombbal, vagy egérrel választod-e ki a nézeteket, azok mindig egymás után jönnek, azaz nyomsz egy jobb egeret (nem a műszerfalon) és lön (pont mint ha az S-t nyomnád meg):
- Cockpit (a jobbra mutató nyíl mutatja az ebben a nézetben válaszható nézeteket (azaz az A-gomb variációit)
- Outside
- Tower (ha van a közelben)
- Runway (na ezt nem mutatja az S-gomb nyomogatásával)
- AircraftMagyarul a S és a SHIFT+S választja a főkategóriákat és az A és SHIFT+A meg a főkategórián belüli további lehetőségeket.
Természetesen csak akkor ezek a gombok, ha nem változtattad meg a default FSX billkiosztást. Ezt muszáj hozzátennem, mert én azonnal törlöm ezeket minden egyes install után.
-
Cypresss
senior tag
válasz
balage1989 #8916 üzenetére
Találsz erre a célra egy nagyon jó programcsomagot ITT
Youtubeon található számokat tudod leszedni és mp3-ba konvertálni, videókat ugyancsak letudod szedni és különböző formátumba menteni. De ezenkívül van még kb ezerféle szolgáltatása. Nem sorolnám fel mindet, töltsd le és próbáld ki, tetszetős kis GUI kezelőfelülete van.
-
FS9-nél úgy tudsz default-ban C&D-vel indulni, ha kezdéskor lelősz mindent az adott gépen, majd Save flight, és alul bepipálod, hogy ez legyen az alapértelmezett (set as default, vagy vmi hasonló), és akkor bármilyen repülővel repülsz, C&D-ben kezdesz. Nem tudom, FSX-ben is így van-e, de egy próbát megér.
-
Asbee
veterán
Sziasztok!
Végre van időm játszani, megvettem fsx-hez pmdg 737-et. Nem tudjátok, hogyan lehet cold and dark cockpittel kezdeni? Nem találtam semmi ilyen beállítást indításnál. Neten találtam olyat hogy egy cessna-n kapcsoljak le mindent és válasszak utána gépet, de így se ment. Köszi! -
boeing
őstag
válasz
balage1989 #8916 üzenetére
Hi 8GB a eredeti,youtubról szed le és konvertáld át ennyi.
-
Gizmo94
veterán
válasz
balage1989 #8916 üzenetére
Ha kell a video, le tudod tölteni akár onnan a youtube-ról is. Feltalálták az IDM-et erre a célra pl. Azzal egy klikk és letöltheted az egészet. Ja, full HD-ben majd feltölti valahová Boeing, X giga méretben, X nap alatt. Csak hová, ahol ingyenesen van akkora upload tár? Tja, ba-be-ban -ben..
-
Đusty
addikt
válasz
Geryson #8907 üzenetére
Igen az érkezési eljárásokkal már megbarátkoztam, bár még mindig nem igazán tudom mi alapján válasszak, jobb lenne ha rámutatva látnám őket és csak a végén kellene választani, ehelyett amire rányomok már beírja magát (hiába nem exec-eltem le) és ha mást akarok törölhetem ki egyesével a pontokat. Néha felajánlja ez "erase-t" de nem tudom mitől függ, hogy nem mindig.
Leírnád kicsit részletesebben, hogy a kameranézeteket hol lehet beállítani? Menüpont megnevezésekre gondoltam egymás után.
Igen az s után az a-t nyomogatva került be a nézeteim közé valahogy ez a "world walk camera"-nak nevezett nézet ami semmire sem jó és baromi idegesítő. Nem tudom kiszedni, hogy az "a" nyomogatásakor ezt ne adja be. -
cintula187
addikt
De jóó. Erről az EMAS betonról még nem is hallottam.
-
boeing
őstag
Szivesen mindenkinek,HD-ben nem fért fel csak igy de jó ez igy is.
-
boeing
őstag
Aki még nem látta felraktam a Extrem Reptereket.[link]
-
Geryson
addikt
Nem tudom mi az a world walk camera, de a nézetek kategóriájánál be tudsz állítani újabb (más) nézeteket is (amit egyébként az A-val tudsz kiválasztani az S-megnyomása után). Tehát a spot view pl. lehet nose view vagy gear vagy bármi. Mondjuk akkor is csak a default 4 nézeted marad.
Cypresss: érkezésinél írta az összefirkálást, továbbra is azt mondom, hogy szerintem a missed approach pontok megjelenésére gondolt Rudi50. (Rudi, egyébként ha belenagyítasz a range gombbal, akkor rögtön nem lesz akkor össze-visszaság)
-
Đusty
addikt
A "world walk camera"-t ki lehet kapcsolni valahogy, hogy az egymás utáni nézeteknél ezt ne adja be? Lehet valahol szerkeszteni FSX-ben, hogy valamely gombnyomásra milyen nézeteket szeretnék egymás után látni?
-
Cypresss
senior tag
Departure: van egy repterved, amiben található egy kezdő útvonalpont. LHBP-nél maradva legyen ez a pont LITKU. Van egy indulási pályairányod ez mondjuk legyen a 31L.
Ilyenkor értelemszerűen LITKU3D-t választod ki (benne van a nevében, hogy a 31-es pályairányra vonatkozó elhagyási eljárás). Ugyanez ha a 13R-ról szállsz fel, akkor LITKU1D. Tök egyszerű és logikus. Azért firkálja össze az ND-t, mert az adott kezdőpontodhoz nem a megfelelő elhagyási eljárást (SID) választod. Ilyen esetben discontinuity lép fel, de általában ez is feloldható a LEGS oldalon, ha az útvonal pontokat manuálisan összekötöd.
A választott pálya ILS-frekijét (valamint irányát és a pálya hosszát) az érkezési eljárás kiválasztása és jóváhagyása (EXEC) után az INIT REF oldalon találod.
VOR adók frekijét, repterek tengerszint feletti magasságát, waypontok pontos helyzetét, stb, stb pedig a NAV DATA oldalon tudod megnézni. Csak be kell írni az adott pontot a megfelelő helyre a többit kidobja az FMC.
-
Geryson
addikt
a bal oldal (ahogy írja is) a STAR, a jobb oldalon meg a pálya van. Noch dazu néha TRANS címszóval még kéri, hogy transition-t is adj meg (ha van) a STAR belépő ponthoz. Ez sajnos egy ilyen. A pálya utáni pontok a missed approach pontok, azaz ha megszakított leszállásod lenne, akkor merre kell elhagynod a pályát (pl. LHBP-n ez úgy tudok TPS felé van mindig).
Nem is emlékszem amúgy, hogy az FMC mutatja-e az ILS frekit. Erre vannak a térképek.
Ha zavar a sok pont (bár nem szabadna), akkor elő a térképpel és pötyögd be kézzel azt a pár pontot, amit meg akarsz repülni és valljuk be NAV1-en és CRS1-en meg simán beállítod az ILS-t, nem kell ehhez FMC. Sőt továbbmegyek, először kézzel kellene megtanulni repülni és nem FMC-vel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- OLED TV topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen házat vegyek?
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Építő/felújító topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Nintendo Switch 2
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- További aktív témák...
- UFF! Dell Latitude 7330 -65% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1245U 16/512 FHD IRIS Xe
- HP 15-ac130nh (V2H61EA) Red FD, 15.6", i3-5005U, 4GB RAM, 1TB HDD, 2GB dGPU, Win10 Pro
- Dell Latitude 7490//7410//7420//7420 All-In-One
- Újszerű Lenovo Thinkpad T450 laptop (14FHD/I5-G5/8GB/128SSD/Magyar) - 1 év garancia, ÁFA számla
- ASRock Steel Legends RX7900 GRE 16GB 2 év garancia
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Bomba ár! Dell Latitude 7400 - i7-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD IPS I CAM I W10 I Garancia!
- Samsung Galaxy A04 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD Intel ARC A770 16GB Rampage SHIVA 650W
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest