Hirdetés
- Dell notebook topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Állvány topic
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Házimozi belépő szinten
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Méretes, Dual Mode-os ívelt monitor az MSI gondozásában
Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
Igen, csak ne allitsuk be ezt ugy mintha barmifele jogalapja lenne. Tabla nelkul se engedne be ha ugy akarja, nem a tabla miatt hanem a rendor miatt nem mennek be.
Amugy tokre ertem az ott lakok szenvedeset, csak az utakat nem lehet igy felosztani. Meg erendszam alapjan eldonteni ki hova mehet. Mar az is normalisabb lenne mint amit Los Angelesben csinaltak az ottlakok: waze-en otthon ulve dugot jelentettek az utcajukbol, hogy ne oda terelje a forgalmat.
Egyebkent a gellert hegyen is erik az indulat, ott is nagy lett a forgalom a waze miatt. Ott egyiranyusitats terveznek az utcakban, hogy ne legyen gyorsabb athajtani. Dudueknal is ezt kene.
-
Jahno
veterán
válasz
Samott #30883 üzenetére
A rendőr úgyis jobban tudja, hogy a tankolda nem arra van. Meg lehet próbálni hülyének nézni, legfeljebb veszi a lapot és rendesen megnéz, aztán majd jön az, hogy a kocsog szlovén rendőr kocsog volt (mert szívózni próbáltam vele, de ez mindig kimarad az ilyen sztorikból) és ott szívatott az út szélén 2 órát.
-
Jahno
veterán
válasz
FőDudu #30891 üzenetére
Nem, csak nekem most esik le a táblás lakópihenő, mert elején simán azt hittem, hogy a eddig nem az volt, csak a helyiek erre gondolnak. Tábla az tábla, ha arrafelé megy, akkor meg kell baszni és leszokik róla. Aztán lehet mondani, hogy itten korlátoznak és milyen turistabarát. Először csak a faluba nem lehet bemenni, aztán kisiklatják a vonatot, na mi lesz még :-D
-
FőDudu
veterán
En itt feladom.
Latom mindenki okosabb a szolgalatot teljesito rendornel, ugyhogy sok szerencset.Isztriat meg hetvegen keruljetek el, turistakat nem latnak szivesen a lako/piheno ovezetben
-
ncc1701
veterán
Pont a boj halad egyenletes sebességgel. Én szeretem, mert ha 3-4 emberke van elöttem, akkor az azért jelentős könnyebbség. Volt, h 20-25km-t jöttünk úgy, h 37km/h alá nem esett be a mutató, de inkább 40 felett voltunk, és az út is jó minőségű volt. Haverokkal kifogtunk egy jó fej amatőrt, vagy versenyzőt, aki ezt a tempót tolta, és beálltunk mögé, kissé felszívva magunkat. Meg is jegyezte, h 100kg feletti gyúrósóktól nem is rossz teljesítmény. Mondjuk utána egyik srác szépen hányt, mikor hazaért.
-
FőDudu
veterán
Kint van, csak szartak ra.
Latszott a waze-n, hogy a dugoban fuldoklo fouttol elindultak a menekulo utakon.
Hiaba lako/piheno ovezet. Haladt szepen a forgalom. Meg a sebesseget is mutatta.
Aztan hetrol hetre nott a forgalom.Majd tettek ellene. Ennyi.
Kar ezen rugozni, ha nem allna ott rendor akkor bele lehetne kotni - igy valoszinuleg minden szabalyos es nem lehet lazadozni a szablyok ilyeten betartatasa miatt. -
FőDudu
veterán
válasz
WiZARD #30872 üzenetére
Nem latom, hogy itt benne lenne a turista:
A Lakó-pihenő övezetekbe az alábbi járművek hajthatnak be szabályosan:
a kerékpár, korlátozás nélkül – tehát akár megállás nélkül át is hajthat az ilyen területen.
az ott lakókat vagy az oda látogatókat szállító:
személygépkocsi,
a személygépkocsi kivételével a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, például a mikrobusz,
a betegszállító gépjármű,
a motoros tricikli,
(A fenti járművek akkor is behajthatnak, ha pótkocsit (lakókocsit) vontatnak.)
motorkerékpár, segédmotoros kerékpár,
állati erővel vont jármű és kézikocsi,egyéb okokból:
a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű,
az oda áruszállítást végző legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi,
az ott lakók és oda költözők költöztetését végző tehergépkocsi,
az oda látogatókat szállító autóbusz,
az oda építő- és tüzelőanyagot szállító tehergépkocsi és hozzákapcsolt pótkocsi,
az út- és közmű építésére vagy fenntartására, köztisztasági, rendvédelmi, betegszállítási, közegészségügyi feladat, illetőleg postai gyűjtő- és kézbesítő szolgálat ellátására szolgáló jármű, ha ez feladata ellátása érdekében elkerülhetetlen,
a mozgáskorlátozott személy által vezetett vagy az őt szállító jármű és annak vezetője.Ergo nem hajthat be. Semmilyen cimszoval.
Ne keverjuk a celforgalmat ide, az mas.[ Szerkesztve ]
-
-
FőDudu
veterán
-
Samott
addikt
Ket opcio van, vagy csorog a dugoban, vagy atvag a falun. Ott nem engedik be a faluba, ami az ott elok szempontjabol jogosnak tunik, csak a kresz nem igy mukodik. Nem tudom technikailag hogy lehet ezt megvalositani, van a kreszben olyan hogy kiveve celforgalom, de ha megall a faluban tankolni vagy pisilni akkor meg az is celforgalom. Meg akkor is ha a falu masik vegen megy ki utana.
-
FőDudu
veterán
A szopast a hataron.
Vagy menjem masfele, vagy menjen ejjel.
Van alternativa. Csak epp tajelozodni kell elore.Ha arra van esze, hogy Waze alapjan berongyoljon barhova, akkor arra is legyen, hogy elore tervez. Vagy ha nem akkor kivarja a 2 oras sort.
Nem tudom hogyan fogalmazzam meg , hogy ne bantsam meg az erzekeny lelketket:
- helyikent magasrol leszarjuk az atvonulo holland es nemet hordakat. Ha nem tetszik nekik, akkor lehet masfele menni. Nem hozzank jonnek, nem nalunk koltenek, nem hianyoznak[ Szerkesztve ]
-
FőDudu
veterán
válasz
Samott #30853 üzenetére
Rendszam alapjan. Nalunk korzetenkent van, igy latja ha helyi vagy ha nem.
Nyilvan a kulfoldire rakerdez, hovamegy, stb. Ha jogosan akar behajtani, akkor valoszinuleg beengedik.Ha azonban ulnek paran az autoban tetoig rakodva, akkor valoszinusitheto, hogy nem a lako/piheno ovezetben van a vegceljuk. Vagy ha igen, akkor mondja hova megy es engedik.
Nejemtol elkertek a lakcimkartyat (magyar rendszamos az autoja), de aztan lattak, hogy jogosan akar arra menni.
[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
válasz
FőDudu #30850 üzenetére
Nyilvan, de mi alapjan? Rendszam? Es ha a kulfoldi rokon jon latogatoba? Kell ujra meghivolevel bizonyos negyedekbe? Az osztrakoknal a fizetopalya vs. ingyenes fout miatt van a balhe. Lehet nalunk is ez kellene, kulfoldinek kotelezoen autopalya matrica, hogy ne terhelje a mellekutakat.
-
FőDudu
veterán
válasz
Gabibácsi #30849 üzenetére
Mondjuk nekem pont eleg lenne hazaig. Oda-vissza.
Lehet az utolso kilometeren paraznek, mert 12 korul van egy iranyban - de papiron eleg.Lehet ugy jarnek mint npera szarragoskodo kollegaja. Leraknam parszaz meterre, hogy biztosan eleg legyen
Jah, nem. Vagy eleg, vagy nem. Tokom se szarakodna ilyen koztes toltesekkel. -
FőDudu
veterán
válasz
Samott #30845 üzenetére
Valoszinuleg letezik ilyen kiegeszito tabla. Legalabbis kiraktak es meg rendor is all mellette.
Nehol rendor, nehol kukasmellenyes onkentes.
Valoban lako/piheno ovezet, fevkorendor van mar a foutrol lehajtasnal is.Az tenyleg turhetetlen volt, hogy a turista a 9 szemelyes kisbusz utan kotott bazinagy lakokocsival (tetejen koporso, hatan bicikli es motor) hetvennel szaguldozik a lako/piheno ovezetben levo ovoda elott.
Majd berongyol a szuk elkerulo utra es akadalyozza a forgalmat, mert megfordulni mar nem tud a szarjaval.
Mondjuk ezt pont hetvegen lattam, de tegnap ugye pont nem hetvege volt.Hetvegen a helyi iskola elott mar ott allt a rendor, akinek nem volt helyi rendszama vagy igazoltan keresni valoja arrafele azt forditotta vissza. Nincs Waze miatt rovidites....
Az M7 forgalmat sem vezetik at Velencen vagy mashol ha dugo van.
Apellata off. -
npera
addikt
válasz
Bujdy81 #30819 üzenetére
Köszi!
Akkor a bringás rész kábé annyi, mint a Västkusten Runt 170, csak ott nekem ha jól emlékszem az emelkedés volt 1300 méter körül. A brutál szél itt is megvolt a vége felé, amikor a folyó mellett jöttünk délnek. Az durva volt.
A 6:12 szerintem egyáltalán nem rossz, én 6:44-et mentem (mondjuk megfázva fájó torokkal).
Nem tudtam, hogy nem is szabad bojozni, ez akkor nekem kedvező lenne, mivel nagyon nehezen bírom elviselni a bojban az egyenetlen haladást. Sosem úgy mennek, ahogy nekem jó lenne.
-
-
Samott
addikt
válasz
FőDudu #30843 üzenetére
Ebbol most eleg nagy botrany van az osztrakoknal/nemeteknel. Ott is bevezettek az osztrakok, hogy az atmenoforgalom nem hajthat le a sztradarol. Mondjuk nem tudom a kreszben letezik-e egyaltalan ez a fogalom hogy csak a helyi hasznalhtatja az utat. Mert a celforgalom nem ez. Meg ugye nalunk ugy lehettek fizetosek az elkerulo utak, hogy azt mondtak van nem fizetos alternativa is.
-
FőDudu
veterán
Itt ugye az elmult par hetvegen eleg nagy dugok voltak. Kezdodik a 'ferragosta' (amikor fel Olaszorszag kiurul, mert egyszerre veszik ki a szabijukat).
Waze meg raalt, hogy szepen beviszi a forgalmat a helyiek altal lakott lako/piheno ovezetbe - mert ott pont le lehetett vegni az utat a hatar fele.
No helyi lakosok hamar meguntak, kikerultek a 'local traffic' only feliratu tablak, plusz 1-1 rendor/onkentes ott all minden lehajtoban, hogy valoban csak a helyiek menjenek arra.
Tegnap elindultam haza, varoshatartol 100 meterre sor vege. Onnan kb 4-5km a hatar, szoval jo nagy, nekem meg elotte 5 meterrel kellene masik utra ramenni. Ha mar ott voltam vegigvartam az elso helyi utig, ott le is mentem. Helyi rendszammal be is engedtek, mogottem hajto nemet rendszamut elhajtottak (vissza a sorba).
En ezt pozitivnak tartom, azert mert nagy atmeno forgalom van a kornyeken meg nem kell az ott lakok eletet megkeseriteni. Turista meg kalkulalja bele - vagy siman utazzon ejjel a durvabb szakaszokon.
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Igen 25-öt kell. De ha user csak a parkolásért veszi, és sose tölti fel, akkor max a fékezésekből lesz áram benne (ami persze meglepően sok áramot jelenthet).
Talán BMW-nek van valami terve erre, hogy GPS alapon kijelölt helyeken csak elektromos módban menjen. De amíg ez nincs megfelelően korlátozva, ellenőrizve, addig talán tényleg jobb ha elveszik bizonyos kategóriáktól a zöld rendszámot...
(persze az meg szív, aki rendesen töltögetné, és villannyal használná városban)
-
WiZARD
addikt
válasz
ncc1701 #30830 üzenetére
Már régóta kötelező, idén január 1-re teljesíteniük kellett volna.
Viszont senki nem hajtja be rajtuk(#30832) Gabibácsi: Akku egyelőre egyre csak olcsóbb.
-
Sipi-
őstag
Nem kértük, mert közel 400-ba került volna és akkor még nekem kell rá dobozt rakni. A saját villanyórától húztak volna le kábelt. Logikusabb lett volna odarakni egy második villanyórát és a már ott lévő elektromos hálózatra kötni.
Mivel nem valószínű, hogy lesz elektromos autónk amíg ott lakunk, ezért nem bánom. -
Jahno
veterán
válasz
ncc1701 #30830 üzenetére
Majd meglátjuk mennyiért adják és miképpen oszlik el a bevásárlóközpont / lakossági arány. Vidéken már 100 forint körül mérik kilowattját, de van rá egy söröm, hogy hamarosan 150 forint fölé fog menni. Az látszik, hogy egyre több villanyos van, mert eddig párat ha láttam naponta, most több 10et, 100at, meg egymás mellett sokat. Kezd hasonlítani a benyás kezdetekre, mikor 6kor zárt a kút, sokan voltak, 2*30 kilométert kellett azért autózni, hogy tankoljunk.
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
ncc1701 #30794 üzenetére
A szabadgörgő jó cucc, de amatőrnek elég nehéz rajta elkezdeni az edzést. Ha nagy leszek, lehet, veszek én is egyet.
Meg azon nem tudsz watt alapú edzést csinálni, tehát az inkább hobbi tekerés, mint edzés a szabadgörgőn. Ellenben a bal-jobb egyensúlyt szépen fejleszti!
-
Bujdy81
aktív tag
Sokan vannak, akik azt mondják, hogy bírnia kell a váznak.
Testsúly, erő függvénye is. Én mindig erős testalkat voltam, gyerekként elhíztam, 12 évesen, 64 kilósan kezdtem karatézni. Ott fogytam, de erős lett a lábam. Aztán elhíztam 130 kilóig. Onnan jövök lefelé, de megint erősebb a lábam, mint az ironmanen 15 órát teljesítő átlagnak. Szóval nekem a 105 kg plusz csúcsban majdnem 1000w mellé bátorság lenne betenni a Cervélót a fix görgőbe.
Vagy vegyél egy görgőzős kerékpár, egy sima acélvázasat, vagy egy olyan fix görgőt, ami nem teljesen fix (Tacx Neo).
Én vettem egy acél váz+karbon villas országútit, az megy a Tacx Fluxba. A Flux tervezési hibás, de van rá öt év gari. Szóval ha szétesik, akkor veszek helyette egy Neot.
Ha lakásban használnád, akkor mindenképpen direkt hajtásút vegyél, mert a dörzshajtásos görgők iszonyat hangosak!
Szerk: Asszem a BMC és a Speci már írja a user's manualban, hogy a karbon vázat tilos fix görgőbe fogni! Amit viszont kevesebben gondolnak, hogy a tetőcsomagtartóra rögzítésnél is hasonló erők érik a vázat, szóval a karbon BMC-t ne szállítsd tetőn sem!
[ Szerkesztve ]
-
-
Bujdy81
aktív tag
A klasszikus iron táv 3,8 km úszás (most elmérték és kb. 4,1 km volt), 180 km kerékpár (most csak 172 km volt, 656 méter emelkedést mért a Garmin) és egy maraton a végén.
A kerón bolyozni tilos, de persze mindig vannak csalók. Én azért sem csalok, mert nem tudok bolyozni.
Brutal szél volt és hozzá pára, de felhő legalább egy sem. 27,3-as átlagot mentem. Elég hurka (én 6:17-et tekertem, a győztes 4:13-at), de most ennyi volt bennem...
-
ncc1701
veterán
Mai vellany autóval nem irreális a valós 300km hatótáv. Jó lesz ez, a következő kocsink már remélhetően vellany lesz. Amúgy meg egy tesla gyorsaságú szuper töltő ilyen 1200km hatótávot tölt óránként. Ha jól számolom, akkor 15 perc/300km. Azaz úgyis megállsz csurizni, meg inni egy kávét, és már meg is vagy.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
veterán
Nekem 100 kilométer környéke is elég lenne. Csak aztán sokszor nem. Mert ma reggel is kellene egy rövid kerülőre, csütörtökön 50 kilométer, utána 200, pár nap múlva 200, másnap 300... Aztán kuss van, majd 50es kör, majd 150... Így a következő jó 2 hétre. Feltételesen megnézem, hogy a környéken tudnám-e tölteni.
-
BobaHWSW
aktív tag
Elektromos kocsik nem is a lecserelesrol szolnak inkabb arrol, hogy a kovetkezo mar majd ne olyan legyen.
Szerk. Marmint ne dizel/benzin legyen hanem legalabb hibrid vagy full elektromos.
[ Szerkesztve ]
-
Sipi-
őstag
Nálam az év legalább 95%-ában elég lenne a 300 km-es hatótáv. De lehet, hogy 100%-ban is. Viszont nagyon drágák megvenni és most 6,54 literes gázolajfogyasztás az átlagom, megyek évi maximum 10e km-t. Soha sem térülne meg.
Asszony kocsijának jó lenne, mert az közel 9,5 litert fogyaszt és kevesebb, mint 5 km-t megy egyszerre. De itt is az ár... Meg persze az, hogy este 11-kor jutna eszébe, hogy majdnem lemerült már a kocsi (a garázsban nincs töltő). -
-
zetor2000
őstag
válasz
FőDudu #30804 üzenetére
Én valahogy sosem éreztem, hogy nekem ennyire vájtak lennének a füleim, hogy ilyenre legyen szükségem.
Szóljon valami, valahogy, azt menjen a munka...Most van egy szutyok agybadugós kínai BT headset, eddig sok közül ez a legjobb, és az egyik legolcsóbb volt, meg ősz-tavaszra van egy nagy füles, az se volt 12E, ugyanez a márka, de szerintem bitang jól szól.
Lehet, a sokezres cuccok sokkal jobban szólnak, de nekem nincs rá igényem, meg félteném is ezeket. -
BobaHWSW
aktív tag
Nem is tudom mi kene jobban... Nyitott fulws vagy sajat szoba. :D
Meg sose voltam olyan pozicioban sehol, hogy kis csoportos plane nem sajat szobat kapjak.
-
FőDudu
veterán
Lattam egy Segafredo-t