- Csendességre törekvő mechanikus klaviatúra jött MSI logóval
- Láncba köthető DeepCool ventilátor az ARGB fények kedvelőinek
- Hamarosan birtokba vehető az AYANEO legújabb handheld gépe
- Nyáron jön az Acer oktatási rendszerbe szánt, ChromeOS-t futtató tabletje
- Nagy képátlójú, 4K-s QD-OLED monitor jön az Acertől, ami Calman plecsnit kapott
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Apple asztali gépek
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- SSD kibeszélő
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15434 üzenetére
Igen így néz ki, kivéve a szöveget. Valójában, mivel a telefon egyben média fogyasztási eszköz is, teljesen logikus, hogy a képernyő méretét növelni kellett. Korábban a telefon csak telefon volt, maximum SMS-t írtunk (mondjuk az SMS írása is, amikor egyetlen gomb 3-4 karaktert vezérelt, hát nem a kényelem csúcsa volt). Szimpla telefonnak elég volt egy 1,5-es kijelző. A mai alkalmazásokhoz egyszerűen nem elég, mert kvázi egy PC van a zsebben, és olyan alkalmazások futnak rajta, amit még az őskorban is 14-15 colos CRT monitorokon használtunk. Ez a helyzet az autóknál is, mivel közben oda is bekúszott az IT.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15413 üzenetére
"És a mondanivalóm lényege: egyikhez sem kell 15 colos tévé a középkonzolra."
Ironikus módon pont az idősebb korosztálynak pl. hasznos, hiszen a látásuk már nem százas (pl. a karakterek mérete miatt sem mindegy, nálam ezért bukott be az Volvo XC60 anno, pedig azt akartam venni, de kb. 4pixel méretűek voltak a feliratok). Általánosságban hasznosabb a nagyobb képernyő, nem véletlenül fordult meg a trend a telefonoknál is a "gyátrsunk minél kisebbet"-ről, a "gyártsunk ménél nagyobbat"-ig. Nem létkérdés, de amikor használsz egy ilyet akkor nagyon hamar megszokod és már hiányzik. Egyszerre sok infó elfér rajta ami előny, mert így kevesebbet kell manükben turkálni és informatívabb is, másrészt, minden megfelelő méretben lesz látható, nem kell pixelvadászatot folytatni. A kameránál sem mindegy, hogy mekkora képet nézegetsz. Nekem a Tesla infotainment megoldása is nagyon tetszik, egyedül azt hiányolom, hogy nincs kijelző a sofőr előtt (tudom, az S-ben van, de az meg túl drága).A tudomány a valóság költészete!
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #15422 üzenetére
Az adaptív tempomat nem csak akkor szól bele, amikor már vészfékezni kell, sokkal hamarabb a helyzethez igazítja a sebességet. Máshogy fogalmazva cseszheted a vészfékeződet, ha hirtelen kapcsol be, emiatt a bamba mögötted lévő beléd rongyol (főleg Magyarországon, ahol a követési távolság sokszor kb 50 centi).
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #15410 üzenetére
szoci dacia sztori nem 15 hanem 50 eve volt, es koze nincs az e-autokhoz, ne keverd ide
azert ne hidd hogy mindenki vacsiuj leghalkabb autobol ul at, me'g az is lehet hogy ami neked hangos, az neki epphogy elorelepes, csokkent zajszint egy 15 eves elozmenyautohoz kepest (es/vagy elfogadta a kompromisszumot sok egyeb elonyert)
BTW pont az elektromosnal kisebb lesz a jelentosege, a motor nem zajong... ezt pl. szeretem benne (viszont autopalyan nem jarok, igy a 14 eves autom is halk)
azt nem mondtam hogy oriasi kijelzo kell, de el nem tudnam kepzelni praktikusnak ma mar egy informativ, valtoztathato tartalmu kijelzo nelkul (ertsd, hagyomanyoson a nem elsodleges dolgokra van egy piktogram vagy az se csak felkialtojel, aztan majd a szerviz ki tudja olvasni mi baja van). -
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #15417 üzenetére
Akkor meg is van az irány a jövő fejlesztéseihez.
Se gombok se kijelző.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #15415 üzenetére
Ez zavaró a perifériális látásodra, nem amiről te beszélsz.
Az adaptív tempomat meg hogy a viharba ne lenne biztonságtechnikai eszköz? Egy sima tempomat mindenben van már (höhö, adaptív is jellemzően, akár Suzukiban is), azzal bármilyen rosszullét esetén 150-nel rongyolsz bele bármibe. Az egyik, ha nem a legfontosabb eszköz, ha rengeteget pályázik az ember. -
madgie
titán
válasz Shadowbull #15408 üzenetére
Egy modern villanyautóról van szó, ahol jelenleg minimum annyira fontos, hogy könnyen tudj újratervezni, dugókat előre látni vagy villámtöltőket keresni, mint a kormányfűtés gombbal pöcögtetése... sőt.
A zajszigetelése nudli volt évekig, most sem BMW szint, de még mindig ott tartunk, hogy sok-sok millióval olcsóbb a Tesla, nyilván többek között ezért is. -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #15408 üzenetére
Szerintem neked van kicsit becsipodve az altalad fontosnak tartott 'autoipari kepessegek' listaja a korabbi halmazra - mikozben az valtozik, mobilintegracio pl. fontos me'g a biztonsagos vezeteshez is, de nem a klasszikus [gondolom ez mar nalad is belekerult, de nem vagyok kepben mi az ami ujabb hasonlo, igy ez mondjuk egy 15 evvel ezelotti pelda a szelzajjal szemben].
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #15402 üzenetére
Szerinted. Más meg úgy gondolja, hogy ha olyan rendszereket, megoldásokat használunk, amikhez kis kijelző esetén le kell nyúlni és a mobilt piszkálni, mert a CarPlay/AA nem tudja azon a kis csíkkijelzőn megjeleníteni, akkor már miért nem lehet olyan az a kezelőfelület, hogy a telefonnál is jobban átlátható legyen, tudjon olyan dolgokat, amit még azon is macerás megoldani?
A sok fórumozás után teljesen abban a hitben ültem be anno az első Teslába, hogy bakker, óriási lesz az a kijelző. Aztán a fenét, kisebb, mint a laptopomé.
Ráadásul egy-két gyártón kívül a UI is végletesen el van b@szva, átláthatatlan, béna, grafikus/tipográfiai vagy csak simán szépészeti mércével mérve is borzalmas megoldásokat tartalmaz (helló, kínai autók!). Tudom, valakinek ez egyáltalán nem fontos, tovább megyek, normális ember nem vizel maga alá attól, hogy a felhasználói felület logikus, szép, átgondolt stb. Én szeretem ezt, a CarPlay is lehet akármennyire egységes, ügyes grafikailag (az AA-t hagyjuk), ott van mellette az autó saját felülete, ami typoban, grafikai megoldásokban sokszor teljesen más elveket követ, ettől meg kifolyik a szemem, hogy miéééért. De mondom, ez kicsit szőrszálhasogatás, 10-ből 8 ember sz@rik az ilyesmire, nekem meg legalább annyira fontos, mint másnak a különálló klímagombok.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15391 üzenetére
De nem ezért csinálják, neked kéne legjobban tudni. Költségcsökkentés és egyszerűsítés. Ha semmi mást nem veszünk, csak a klímavezérlést, akkor az fizikai gombokkal egy külön egység, saját elektronikával, kijelzőkkel, tekerőkkel, gombokkal, ahhoz kábelkötegekkel és egyebekkel. Ez mennyó pénz a gyártónak, amikor azon képesek spórolni, hogy egy csavarra tesznek-e gumi kupakot vagy sem, mert 1M autónál az már százezer eurós megtakarítást jelent? Vagy hogy a 80milliós 7er BMW-be nem képesek berakni a csomagtartóban a felső nyers lemezre egy szövetborítást, mert az akár még 10EUR költséget is jelenthet. Inkább ott hagyják undorító módon burkolatlanul, kiálló csavarokkal meg egyebekkel. Ehhez képest egy gombokkal szerelt klímapanel horror összegű megtakarítást jelent. Semmi köze a trendiséghez, pont Te szoktad mondani, hogy minden a hatékonyságról szól. Sajnos ez is.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15374 üzenetére
"legszívesebben teljesen kikapcsolnám őket, a legfontosabb információkat meg ki lehetne tenni a HUDra"
A (jobb) autók többségében kikapcsolható a panel bármikor!
Egy csomó olyan dolgot soroltok, ami nem valid probléma. Azzal egyetértek, hogy pl. az ilyen funkciókat tegyék kötelezővé a gyártóknak, mert nyilván, ha nem kikapcsolható, akkor lehet zavaró a fény az arra érzékenyeknek. A hangulafény fényereje is állítható, de teljesen ki is kapcsolható.A panelen sem kell matatni menet közben, nem fog problémát okozni, hogy ráz az út. Minden olyan funkció, ami menet közben fontos és sűrűn használatos, elérhető a multi-kormányról!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15356 üzenetére
A fizikai gombok kérdése részben jogos, főleg akkor, ha az érintőképernyős megoldás nem jól van megoldva. Ha viszont jól működik, akkor nem hiányzik (kivéve a kormánynál, na ott én is kötelezővé tenném az idők végezetéig a fizikai gombokat). Nem érdemes beszólni a "telefonkárosult generációnak" sem, ez nem erről szól (én 50+, mégis ilyet vettem). A dolog lényege, hogy ma már annyi funkciót integrálnak az autókba, amit gombokkal lehetetlen kezelni. Emlékezz csak vissza a Bangle féle 7er-re. A tipikus gomberdő elrettentő példája volt, pedig már volt benne LCD panel (igaz, iDrive-al, ami azért fokozatokkal jobb mint a tapi screen, bár ott még azt is szidták mint a bokrot). Hol van az már ahhoz képest, amiket ma zsúfolnak bele egy autóba. Nem lehet gombokkal megoldani ennyi funkciót, a navigáció -és a hozzá fűződő funkciók-, szintén igénylik már paneleket.
Egyébként pont ez ment anno a nyomógombos telefon korszakban. De be kell látni, hogy gombos telefonnal azokat a funkciókat, melyeket ma használunk, már nem lehetne kényelmesen megoldani. Ez nem a telefon károsultságról szól, hanem a technológia fejlődéséről, ami hozza magával a változást a kezelőszerveknél is.
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #15379 üzenetére
+1
Az érintöfelületek sajnos mindenhol hoditanak, miért pont a kocsiban ne? Egy sima tüzhely nem létezik ma mar fizikai kezelöszervekkel, ami katasztrofava teszi a hasznalatukat + meghülyülnek, ha nedvesség éri öket.
Egy kavéfözôre miért kell érintögomb?
Es akkor még az akadalymentességröl nem is szoltam (mondjuk pont kocsi esetében nem relevans ), mennyire hasznalhatatlan minden érintöfelület egy gyengénlato/vak ember szamara....''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
ozzy711
őstag
válasz Shadowbull #15376 üzenetére
Az ID-ban a klíma vezérléshez ( + a belső keringetéshez az előttem haladó füstösök szaga miatt ) valóban hiányzik fizikai gomb, a többit menet közben nem használom, amik kellenek mind a kormányon találhatók (érintő, haptikus gombok, de nekem bejönnek).
A tolató kamera képe pl. nagyon hiányozna, a nagy képernyőn jól látható minden![ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #15374 üzenetére
A Kona éjszakai módja rendben van
de Ja. Én IT-ban tolom. Mindenféle rendszerekkel dolgozok Win/MacOS/Linux de az érintőképernyőtől kiráz a hideg.
Tuti jó pl. a Tesla rendszere, de annyira megnyugtató, hogy a Kona tele van gombbal még.
És teljesen igaz, hogy a parasztvakítás a rendszer halála, mert a felesleges animációk nagyon lassítják (tudják lassítani).Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #15374 üzenetére
Hja, közben diszkóvilágítás van minden mostani autóban, lassan már a háttámla is lilán fog világítani. Na az zavaró.
Érintő vs fizikai gomb témához: engem az zavar, ha sokszor értelmezhetetlenül sok fizikai gomb van egy autóban, amit úgy sem tudsz izommemóriából megoldani, ha meg már matatni kell, ott is zavaró, hogy a 16 klímagombból vajon melyik az, amivel a lábadra nyomja a meleget. -
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #15359 üzenetére
Teljesen releváns, totál másként kezelik a mai 20 évesek az okos eszközöket… itt max a mérvadó ki tudja megvenni az autót… nem a 20 évesek hanem inkább a hirtelen jómódú 30+ illetve a befutott 40-50+ generáció és van egy vízválasztó kor, nagyjából az én korosztályom akik már beleszagoltak ebbe a digitális világba elég korán.
Pl nekem van pár évvel idősebb testvérem, már ott is látom a difit, nálad fiatalabb picit.
Ez persze nagyon egyen kérdése is, ettől függetlenül azt gondolom amit írtam.
Engem nem érdekelnek a fizikai gombok pl… totál jó a tablet, nem is nyomkodom, mert a lényeg karon van a többi meg felesleges. Az index pl az túlkapás abban én is egyetértek. -
atirag
őstag
válasz Shadowbull #15359 üzenetére
Nem véletlenül beszélnek manapság a kötelező fizikai gomb használatán rendelet szinten. Mert csak a fizikai gomb az amihez nem kell feltétlenül figyelem a használathoz.
-
Gergőke88
addikt
válasz Shadowbull #15356 üzenetére
"teljesen rendben van a belseje"
kb 10 évvel vannak lemaradva kb mindenkitől belül. Olcsó műanyag mindenhol belül a rav4...
Motor/hajtáslánc ok.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #15356 üzenetére
Már csak az a kérdés mennyi idős vagy és ezt rövidre is tudjuk zárni mennyire releváns ez az álláspont.
Én 43 leszek, semennyire nem izgat a fizikai gomb hiánya…[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #15336 üzenetére
Aha, de ha a péenvé csinál elbaltázott oldalú tabletet, hülyén kivitelezett szélvédőre vetítést (ki a franc fog a szélvédő jobb alsó sarkában bármit is keresni a szemével?), idióta kormányelrendezést, megoldást, az egyből a "LyÖvő, a MeGvÁlTó".
Kívülről meg úgy néz ki, mint egy hódfogú felfújt Zastava. Jóleszaz.
Mondjuk a BMW vezetője legalább nem idióta, az tény. -
madgie
titán
válasz Shadowbull #15328 üzenetére
Üdvözlet a 21. században.
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #15319 üzenetére
A Dacia is megbízható, egyszerű autó, belsőleg kb annyit tud a Toyota is a kvarcjátékos-béna gombjaival, meg 2002-t idéző megoldásaival.
Két Toyota is van a családban, azokhoz képest a sokszor köpködött Tesla belső is design remekmű. -
tuzpenge
őstag
válasz Shadowbull #15316 üzenetére
A mai toyota már nem az mint ezelőtt 15 éve......a maiakkal is van elég nyűg, meg úgy a toyota (leányvállalatai) háza táján is. Szóval ez már nem feltétlen igaz...
ˣ
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #15249 üzenetére
Nem mondtam, hogy van értelme. Nem is én vetettem fel, de mint elméleti kérdés érdekesnek tartom. Es mindenképpen ravilagitana azért az arkülönbségre . Plané, hogy ez esetben a vételar nem tartalmazza a munkaköltséget, a marketinget stb. Tartalmazza persze az adott alkatrész kifejlesztését és a többi itt is....
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #15224 üzenetére
Sztem a DLP chip maga tovább bírná mint az i3...
A LED fényforrás úgy gondolom bírná a rezonanciát, a fénye csökkenne le a 20-50 000 óra után. Alapvetően az i3 LED forrása szerintem nagyjából hasonló, abban nincs nagy plusz truváj...
Alapvetően az elektronika és a hűtés nincs rezonanciára tervezve... ez tény. De nem is úgy értettem az összehasonlítást, hogy Duct Tape-el ragasszuk a kocsi orrára...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #15217 üzenetére
Szóval akkor nem is a Conti a felelős?
Úgyis megyek hozzájuk a jövő héten... hivatkozhatok rád, mint hivatalos belsős BMW forrásra?
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #15215 üzenetére
Aki itt olvas, olvas sajtó cikkeket is... persze igazad van, hivatalos BMW közleményeket veled ellentétben nem olvasok...
HA megtévesztettelek volna azzal hogy hivatalos sajtó közleményben hárította a BMW a Continental- ra a felelősséget... akkor ezúton tőled elnézést kérek... Én hibámnak róható fel hogy a sajtóhíreket nem vetettem elég gondosan alá tényellenőrzésnek...
Kérlek indíts kb 1000 db sajtóhelyreigazítási pert:
A Continental magyarországi üzemében hibázhattak a dolgozók, ami miatt másfél millió autóját hívja vissza a BMW. A gyárban valószínűleg nem gondoskodtak a kellően tiszta környezetről.
valószínűleg Magyarországon gyártott alkatrész miatt kell visszahívni másfél millió BMW-t.
Több mint két évbe telt, mire a BMW teljes mértékben feltárta azt a fékrendszeri hibát, amely nyomán 1,5 millió autót kénytelenek visszahívni, és a hiba javítása várhatóan közel egymilliárd euróba kerül majd az autógyártónak – írja a Bloomberg.
A hírügynökség által látott visszahívási dokumentum szerint az ügyfelek és a kereskedők 2022 júniusában kezdtek panaszkodni a német autógyártónak a hibás fékekre. A BMW-nél azonban csak a múlt hónapban vált bizonyossá a probléma, amelynek javítási költsége akár egymilliárd euró is lehet. A hibás egységet a Continental autóalkatrész-gyártó szállította.
És ez vég nélkül több 100 cikkben, had ne idézzem mindet....a Conti hivatalos válaszát viszont megtaláltam:
A cikkben hivatkozott gyárunkban előállított alkatrészeink minősége mindig megfelelt az iparági szabványoknak. Ezeket a minőségi előírásokat folyamatosan és szigorúan ellenőrizzük belső és külső auditokkal
PEACE- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #15213 üzenetére
Innen indultunk, de látom megint nem figyelsz... :
''Még egy Digital Light esetén megértem, mert ott 1,4 milió pixelt (apró tükröt) mozgat a cucc, de egy sima mezei LED-en mi kerül ennyibe, azt nem tudom.. "
Contisok nem úgy látják mint te... de ezen már meg sem lepődök...
Ismét nem csalódtunk benned...
PEACE
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #15211 üzenetére
Tudom, hogy direkt nem akarod érteni... a DLP Chipről volt szó, nem a teljes projektorról... de ez tőled nem is meglepő.
Szobai gagyi kivetítő 200$ a ti lámpátok 10 000 $... miért is vonsz a kettő között párhuzamot? JA tudom! mert a BMW prémium... LOL
Ja a 200$-os projektorban nem is egy DLP van, hanem 3, mindhárom alapszínre...Maga a DLP Chip tudja, ami nektek a lámpában követelmény, nektek se gyártanak speciálisat...
JA bocs, ti nem is tudtok lámpát gyártani, csak megveszitek például a Hellától.... aztán ha valami gáz van, mint pl a Break by Wire modullal, akkor rákenitek az egész balhét a beszállítóra...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15033 üzenetére
"de szerintem 10-12 évig azért biztonsággal használhatók lesznek. A magyar autópark átlagéletkora viszont 15 év"
Na és itt a lényeg, mert ha 12 évet számolunk is, az azt jelenti, hogy 8 évesen már nem lehet eladni, mert a vevő is tudni fogja, hogy 2-3 év használat után neki már nulla vevője lesz.
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #15093 üzenetére
A NOx csak egy a sok xar közül. Még jó hogy csökken a Diesel botrány után, mivel a Diesel jeleskedik benne. Igaz AdBlue-val sokat csökkent azért (EURO6). Persze benzines is pöfékel ki NOx-ot azért, de kevesebbet. De ez a fűtésből pl nem nagyon van ha jól emlékszem. Van persze természetes szennyezés is, de a magas nyomású magas hőmérsékletű égés ontja. Eltűnni csak elektrifikációval tűnne el. Az mondod nincs gond... Ki szerint? Ugye az megvan, hogy valamilyen alapokon húztak egy határétéket és alatta ok, felette nem ok. De a határértéket mi alapján húzták? Az utóbbi években több ilyen egészségügyi határéték kapcsán jött szembe, hogy igaziból nem hosszútávú ártalmak alapján lett meghatározva a limit, hanem inkább rövidtávú hatások vizsgálata szerint. Azaz szépen bemegyünk ugyan a határéték alá és örülünk, hogy nem rohad ki a tüdőnk 10 év városi lét alatt... de az nincs meg, hogy 25 év alatt napi szinten szívva a kipufogógázt milyen jó kis nyavajákat gyüjtünk be.
Szállóporban igazad van. Az eltűnni nem fog. De ezen a kettőn kívül azért van még bőven sok jóság amit pöfékelnek a város levegőjébe: CO, CO2, SO2...
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #15094 üzenetére
Az csak nagyon rövid tavon jelentene megoldast, közép és hosszu tavon viszont konzervalna az alapvetö problémakat. Kell lennie ennél sokkal jobb megoldasnak is, akkor is, ha rövid tavon ez fajdalmasabb lesz...
a #15091-re: nem keverem, irtam is, csak egyfajta példanak hoztam fel, hogy egy problémat a diktatura ugy old meg, a demokratikus joléti vilag meg mashogy. Nem vitatkozom, pusztan egy nézöpontot mutattam meg
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
robi-k
őstag
válasz Shadowbull #15091 üzenetére
Sok szó esett már arról, hogy hogyan került bajba az EU-s autóipar.
Viszont - számomra biztosan - ez idáig nem derült ki (hiába olvasom a szaksajtót, híreket, stb.), hogy hogyan fog kilábalni belőle?
Köszönettelvenném, ha valaki felvilágosítana -
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #15084 üzenetére
"A kínai autóipar nem versenypiaci alapon működik. Ennyi az egész, nincs ebben semmi különleges tudás vagy képesség, esetleg valamiféle zseniális politikai előrelátás. A kínai állam, a párt, a régiók és az önkormányzatok minden szinten tolják bele a pénzt, finanszírozzák a veszteségeket, életben tartanak piaci alapon teljesen életképtelen cégeket, termékeket, termelési struktúrákat."
Ebben javarész egyet értünk. Igaziból itt az állam beszáll a pénzével egy nemzetstatégiai cél érdekében, hogy egy iparágat világpiaci pozícióba erőltessen. Sajnos erre mutogatni lehet, de csak kifogás.txt.. megoldást nem hoz a felismerés. A végeredmény vagy az lesz, hogy az EU gyártók lecsúsznak, illetve EU szintű gazdasági megroppanás lesz..., vagy végre lesz EU iparági stratégiai tervezés és felvesszük a versenyt. Arra kár apellálni, hogy Kína kifullad, addig mi meg kihúzzuk.
"Javultak, csak az a kérdés honnan hová. Nyilván lehet még csökkenteni a légszennyezést, a kérdés az hogy mekkora csökkentést lehet elérni milyen áron.
Azért abban megjegyezhetünk hogy Stuttgart vagy München levegő minősége nagyságrendekkel jobb mint mondjuk Kazincbarcikáé vagy Miskolcé fűtési szezonban.
Nem beszélve a magyar vidékről, ahol ilyenkor délután 4 óra után vágni lehet a füstöt."Nem véletlen emlegettem Stuttgartot. Ne városokat nézzünk össze, mert téves képet ad, hanem azonos helyeket a saját változásuk fényében. Pont 2018/2019-ben éltem azon a részen. Pont akkor tiltották ki az EUR4 Dieselt a belvárosból (Kék környezetvédelmi zóna). Elég sok éles vita ment annak kapcsán, hogy az akkoriban széles körben fűtésre használt olajkáhák mennyivel több szart nyomnak a levegőbe fűtési szezonban, mint az autók és a kitiltásnak semmi haszna nem lesz, mert nem is az autók a fő szennyezők. Nos, a Diesel kitiltás tényleg hülyeség sok szempontból. legalábbis így, ahogy meg lett csinálva. Aztán jött 2020 elején a COVID... és habár volt fűtési igény, mérhetően és drasztikusan csökkent a légszennyezés Stuttgartban és környékén. Azaz kiderült, hogy az autók jóval nagyobb részt "vállalnak" a légszennyezésben, mint sokan gondolták/ mondták. Kazincbarcikán nyílván meg kis falvakban/ tanyákon nyílván más a mix, mert kevesebb az autó és Józsi bácsi aki a múlt nyáron leselejtezett gumit égeti elég sok szart nyom a levegőbe. De nagyvárosokban igenis az autók kipufogógáza a fő méreganyagforrás. és ha megnézed az autóhasználatot, számosságában városokra/ nagyvárosokra koncentrálódik.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #15088 üzenetére
Félreértetted: arra akartam utalni, hogy mikor egyfajta "szocialis" tamogatasként nem zarunk be gyarakat akkor sem, ha egyébként az nem tul hatékony, az végül is hasonloan egyfajta megvesztegetés az allam részéröl az allampolgarok felé (itt a VW csak példa volt, ne mondd, hogy nincs erös ellenallas allami részröl, mikor egy VW méretü piaci szereplö el akar bocsatani 30e dolgozot !)
Persze mondhatjuk, hogy az allam egyik feladata biztositani a megfelelö jogi/piaci/tarsadalmi környezetet, de ismerd el, hogy nagyon lecsupaszitva ez is egyfajta joléti intézkedés csupan, nem sok köze van a valodi piaci müködéshez''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #15084 üzenetére
Nem akarom ilyen térenösszehasonlitani a kinai modellel, mint te, (eleve egyet értek veled ebben) csak az elsô bekezdésedröl jutott eszembe:
Fenntartani fenntarthatatlan, kihasznalatlan gyarakat (mint pl a VW végül bezarasra itélt gyarai) pusztan azért, hogy a dolgozok/valasztok elégedettek legyenek az vajon mi? Nem valamiféle rejtett tamogatas? Vagy demokracia vezérelt allami megvesztegetés?[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #15079 üzenetére
Egyetértek, ha az elmúlt évtizedekben nem ilyen " ideológiailag vezérelt, a valóságtól teljesen elrugaszkodott, megvalósíthatatlan pályát előíró politika uralkodott" volna, hanem már 1970ben a maihoz hasonló, szigorú károsanyagkibocsátási normák lettek volna, akkor most teljesen máshogy állnánk.
De nem az volt, elmúlt, nem tudjuk megváltoztatni. Viszont nem az a megoldás, hogy ha eddig szartunk az egészre és eddig is megszegtünk minden előírást, átverve mindenkit, akkor ezután már kár erőlködni.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #15076 üzenetére
Én ezt a kérdést: "Ezt majd akkor tudjuk megválaszolni, ha úgy döntünk hogy nem kell, és lesz néhány százezer, vagy akár millió munkanélkülink az EUban, a gazdaságok meg a földbe állnak. Nyilván lehet abban reménykedni, hogy ez téged pont nem fog érinteni, de ez azért nem valószínű." kicsit kettébontanám.
Vannak a rövid távú célok. Ennek kapcsán az elektifikáció "erőltetése" káros, mert az ipart kényszeríti egy fájdalmas átállásra. Igen fájdalmas, mert az ICE hajtáslánc fejőstehenet kinyírja. És bizony egy ICE megtervezéséhez jelentősen több mérnők és gyártókapacitás kell mint egy BEV-hez. Ez társadalmilag igenis féjdalmas és a 2035 egy mondhatni impozáns határidő. Ez is bizonyítja valahol a magasabb komplexitást és value add szükségességet. Ez az áarkban nem jön át, mert a volume differenciák elfedik. Az gyakori téveszme, hogy az alapanyag ára milyen magas részt képvisel a végtermék árában. Meglepően keveset, persze terméke válogatja.
A másik fele a közép - hosszútávú célok. Ennek kapcsán a technológia roadmap kitűzése igenis nagyon hasznos... már ha nem variálunk vele... Segít abban, hogy fókuszáltan tudjuk befektetni a limitát erőforrásokat, ezáltal effektivitást növel. Saját véleményem szerint, ezért húz/ húzott el a kinai autóipar az EU autóipar mellett. Ott a legfőbb vezír sok sok éve kitűzte a víziót, amit nem ~4 éves ciklusokban kormányoz tök más irányokba lobbiérdekek meg választási győzelmi törekvések mentén. Mérnöki tudásban akkumulátor gyártást nem számolva igenis EU-nak előnye van. Csak ezt aprozódva használja. EU-n belül silókban gondolkodunk.
És hogy ez a 2 hogy ér össze? Azért senki sem megy az utcára lámpavaskra kötni bárkit is, hogy tömegek halnak bele a légszennyezésbe. Most hagyjuk el egy pillanatra a klímaváltozást. A városok levegője fos. És ebben jelentős szerepe van az ICE-nek. Hiába EURO 7-8-10... akármi... Csak ez nem olyan, hogy holnap történik, hanem 40-50 évesen szembesülsz vele amikor tüdőrákot kapsz, pedig életeben nem szívtál egy egy szál cigit. Korábban én is vallottam, hogy a városok levegője az ingatlanok szar fűtése miatt rosz és nem az autók a fő ludasok, csak egy részét hozzák. De a COVID lezárások bebizonyították, hogy ez nem igaz. persze az ipar is leállt, de egyértelműen javultak a városok levegői. Én Stuttgartét nézegettem. És ott azért nem az a 16 éves flotta van, mint Bp-en. Szóval lehet, hogy jó sok munkája lesz sok mérnöknek, csak közben meg hullik az egész család meg léguti megbetegedésekkel küzd a városlakók drasztikus hányada. Pedig ugyebár a tiszta levegőhőz/ környezethez való jog az alapjog.. És mégis erre szarunk a leginkább.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #15076 üzenetére
Részben igaz, de ha megint "megússzák" akkor mitől javulna e téren bármi?
Dízeles csalás után se kaptak olyan büntetést amibe beleroppantak volna, most is mentsük meg őket az egészségünk, jövőnk és gyerekeink egészsége, jövője kárára és akkor gondolom majd jövőben is erre számíthatnak.Hogy hosszútávon mi a jobb és eredményesebb, azt senki se tudja most megmondani. Változatlanul mérgezni a bolygót, vagy ennek féket szabni, de ezáltal bizonytalan kimenetű társadalmi helyzetet teremteni aminek bármi lehet a vége.
Az adott gyártók által gyártott autómennyiség egy darabig (amíg nem lesz robotaxi általános) hiányozni fog, ezt valakinek le kell gyártania, oda a munkaerő kelleni fog. Biztos lesz fájó átmeneti időszak, de ha egyszer a jelenlegi fenntarthatatlan, mert az adott cégek elb*szták és csődöt mondtak, akkor valamikor meg kell történnie a váltásnak. A lovaskocsi gyártók se lettek azért fenntartva mert sajnáljuk őket, leváltották őket azok akik versenyképesen a kor elvásársainak megfelelő terméket gyártanak.
Közben meg jött a semmiből egy hülye nézeteket valló, autógyártás szempontjából senki és felépített/vezet egy autógyártót ami eladott nyereségesen 6 millió EV-t az idő alatt amíg a BMW+VW csoport+Mercedes összesen nem tudott (akart) 4 milliót eladni. Persze csinált hozzá töltőt, meg akkut is gyárt/fejleszt, és software is van a kor színvonalának megfelelő, stb.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #15065 üzenetére
A villamos energia zöld átállás árfelhajtó hatását is benyelték szó nélkül a birka polgárok... benyelik ezt is...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #15065 üzenetére
Nem vagyok sötétzöld, de azért ne felejtsük el az érem másik oldalát se.
Kérdés, hogy kell-e azon az áron fenntartani az európai autóipart (vagy bármi mást), hogy cserébe féktelenül mérgeznek mindent és mindenkit.
Nincs újdonság, rég beígért, "megbeszélt" kvóták betartásáról van szó. Amiknek a kialakításában ott volt az autóipar lobbija is.
Arról meg egyedül ők tehetnek ahol tartanak. Nem siették el az elektrifikációt, ráért az nekik, töltőt építsen más, ők autógyárak és nekik nem fontos, akkut majd veszünk kínából vagy akárhonnan, nem gyártunk mert autógyárak vagyunk, software nem fontos, mert mi nem software fejlesztők vagyunk hanem autógyártók, stb.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #15070 üzenetére
De szerintem pl a 2035-ös céldatum, vagy akar a fokozatosan (mar tizen éve folyamatban lévö) szigorodo emisszios normak pont az ésszerü kompromisszumok! Kicsit alszent arra hivatkozni, hogy nem vagyunk erre felkészülve, hiszen nagyjabol az euro normak létrehozasa ota latszik az irany (mikor is volt? valamikor a 90-es évek végén?).
A direkt BEV vasarlastsegitö allami tamogatasok is kompromisszumos megoldasok voltak, csak - ismerjük be - némileg ellustultak töle a gyartok: nem nagyon voltak ösztönözve arra, hogy innovacioval probaljak letolni az arakat, vagy ICE oldalon fizettessék ki az emisszios büntit. Ez onnan is latszik, hogy ahogy elkezdtek kivonulni az allamok a tamogatasok mögül, azonnal összeomlott a piac (persze nem pusztan e miatt).Magan véleményem: nem itt kellen visszalépni vagy kompromisszumokat keresni, hanem esetleg feladni a a teljesen szabad piac elvét és némi protekcionizmussal valaszolni a protekcionizmusra. Ez lehetne ujra valami helyi, de EU szintü tamogatas is (bar nagyon at kellene gondolni, hogy mi az, ami a versenyképességet segiti és nem csak a piacot konzervalja), vagy akar vam is, annak minden kockazataval együtt.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #15065 üzenetére
Az utobbiban van igazsag, ezért lenne nagyon fontos az egyik korabban altalad irt hsz-ban emlitett propagandistakat leallitani inkabb. Az emberek ugyanis hajlamosak ezen propagandistaknak elhinni, hogy az atallas - ahogy te is emlitetted - fajdalommentes lesz, söt, még olcsobb is lesz.
Az EU autoipara részben azért kinlodik, mert szinte az egyetlen régio a vilagon, aki - legalabb is latszolag - tenni is akar valamit a jövOért. Abszurd modon pont a felelös hozzaallas fojtogatja a helyi termelést.
De erre erösen elbaltazott megoldas lenne az, ha visszalépne a régio, és feltenné a kezét, hogy ja, ha ti nem, akkor én sem!
Igen, jo lenne felelös gondolkozast elvarni az egyszeri valasztopolgartol is, de ez mar olyan szintü utopia, hogy még leirni is vicces...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #15061 üzenetére
Tehat ettöl a gyakorlattol akarnak eltérni a gyartok, és - mivel ezt nem tudtak elérni az ICE-k esetén - mindent elkövetnek, hogy ellehetetlenitsék a BEV-k eseténa tölük független javitast. Ez nem a fenntarthatosagrol szol (és plane nem a biztonsagrol), hanem pusztan a pénzröl. Méghozza az ö, és nem a vasarlo prémiumarol...
Mas:
A gyartok végre rajöttek arra, amit régota szajkoznak az eröteljesebb klimaintézkedéseket sürgetök:, ideje büntetni a szennyezöt. Igy végre talan eléri a céljat a kibocsatas bünti.
[link][ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #15062 üzenetére
ez az, nekem nem tetszik asszony meg megmondta
De jó na, majd a másik lesz az élvezetesebb vezetésre (már ugye abban a dimenzióban ami van )Most jöhet a kövi matek, hol mennyiért lehet tölteni, míg nem lesz itthoni töltő, jó kör lesz
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #14988 üzenetére
Sajna úgy érzem a Kona nyert a páromnál....
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #15053 üzenetére
Ehh, irtam erre egy összefoglalot, de PH motor megette egy 503 hibaval. Mindegy, talan jobb is igy.
Igy csak röviden foglalom ujra össze:
Abban igazad van, hogy fel kellene végre ébredni, csak nem ugy, ahogy te gondolod...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #15056 üzenetére
Hát... ismerős VW Tiguan-jában cseréltek motort, garancia után 3 héttel... méltányosságból a VW állta a motorcsere árának felét, mert érezték, hogy azért ez így gáz, így is több milliós tétel volt... teljes áron több lett volna mint egy akku csere...
BMW-ben mennyi egy motorcsere költsége? Vagy egy automata váltóé? ... komolyan érdekel...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
tuzpenge
őstag
válasz Shadowbull #15053 üzenetére
Persze, de mindez igaz a belsőégésűekre is....az is az eldobható kategória irányába tart....szóval ne kenjünk mindent az elektromosra mert falsch képet fog adni!!!!
ˣ
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #15053 üzenetére
ne vedd magadra, de a 3 hengeres 900 cm3-es turbós TFSI motorok se az örökkévalóságnak készülnek... sőt, szerintem nem húzzák addig mint egy akku, egy inverter vagy egy aszinkron motor... Eldobós lesz (lett) az autó, hajtástól függetlenül... lassan ha kiég az első automata kitakarós távolsági fényed, vagy megkoccolod a kukával az első fényszórót.... GTK...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #15043 üzenetére
Ez nagyon szomoru igy, mert szembe megy minden realitassal. Kb az eldobhato termékekké degradalodnak az autok is, legfeljebb 1x évesen dobjuk majd el.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #15041 üzenetére
Hatótávpara,
így lett az i3 tervekből 64KW-s Kona, meg 60KW körüli akksis autók nézegetve...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #15041 üzenetére
De szerintem van különbség a komplett akkupack teljes egybeszerelése és bonthatatlansaga között, meg a modularis akkupack ötlete közôtt! A javithatosagot nem az rombolja, ha a modulok cella szinten mar nem bonthatoak (anno a zsebtelepet sem alltunk neki cellanként javithatni, vagy az olomsavas akkukat is csak specialis esetben javitottak cella szinten), hanem az, ha a komplett akkupack nem bonthato! En nagyon remélem, hogy te a modularis jellegü szerelésröl beszélsz, nem a komplett akkupackrol.
Persze ha a gyarto szamara egy modul = pl 50kWh akkor lényegében ugyan az a kettö...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #15037 üzenetére
Lehet rosszul értelmezem, de ez a cell to pack-ot pont a hatótávpara meg az "olcsó" villyanautó "hajhászása" hívja életre... tekintve, hogy így olcsóbb az akupakk gyártása, illetve jobb a wH/kg.
Számomra nagyon nagy kérdés, hogy a mostanában hypolt Kínai verdák mennyire lesznek javíthatóak 5-6+ évesen. Más termékes tapasztalatok alapján nem nagyon lesz rá ilyen jellegű support.
@biga: csak úgy mellékesen... valamit javíthatóra csinálni jellemzően drágább. Pl akku esetén kell plusz biztonsági intézkedés, hogy az egyszeri szerelő még szándékosan se tudja kinyitni olyan szintig, hogy agyoncsapja. Meg ugye drágább/ macerásabb a tömítettség, az összeszerelés bonyolultabb. Egy csavarkötésnek sokkal nagyobb a helyigénye, mint egy heggesztésnek (nem hozzáférhetőségről beszélek, hanem technológiai helyigényről) és még sokminden más. Pl egy akkupakk hányszor bontható meg, hogy ne vesszen el a tömítettség?
Funfact, a 1x ha nem 2x éve használt sok kűtyünek az autóban is méretezve van a szerelhetősége csatlakozó tekintetében. 10 alatti szám.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #15027 üzenetére
Hajra, menjünk csak szembe azzal - az eu-s ajanlassal is - miszerint szempont legyen a javithatosag, nem véletlenül jelent meg a javithatosagi index a termékek cimkézésében! Szerintem mar most javasolni kellene a gyartoknak (lehetöleg csak az eu autogyartoknak, mert a kinai/amerikai stb gyartok nem ebbe az iranyba mennek!), hogy maga az egész auto legyen megbonthatatlanra gyartva, lehetöleg még izzot se tudja cserélni benne, csak kompletten az egész autot! Nehogy mar a buta egységsugaru felhasznalo javithassa a legdragabb ingosagat, a gyarto meg ne keresse betegre magat ezen!
Elhiszem am, amit irsz, de nagyon remélem, hogy ebben tévedsz, mar csak azért is, mert ha ez lesz az uj irany akkor valoszinüleg ez lesz az utolso szög az eu gyartok koporsojan...[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #15026 üzenetére
Igen, “ezt nagyon hamar meg fogják oldani az összesnél"
Mármint a javítást
Szerinted az átlag kelet európai aki jár a kiütött dpf-es 200+k km fustosokkel, azok majd gyári akkut vesznek bármihez, gyári áron? Meglesz oldva majd okosba ez is, mint minden.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #15027 üzenetére
Ha ez a megoldás nem jár együtt az ár nagy mértékű csökkentésével, akkor lehet hogy lesz egy vásárló réteg, aki messzire kerülni fogja az ilyen terméket... senki sem szeret betegágyat venni, vagy újan egy olyan autót, ami 3 év után csak fémhulladék árat ér, mert kockázatos megvenni... vagy a gyártó megemeli a garanciális időszakot, akkor meg ő fog szopni vele...
Ezt majd a jövő elhozza.... de szerintem zsákutca.... persze lehet hogy én vagyok túl tudatos vásárló...
Bár úgy néz ki nem csak az átlag EU vásárló, a cégek is radikálisan átalakítják az autóvásárlási szokásaikat, lehet bedől az egész mostani rendszer, mert 5 évig akár 50%-al is csökkenhetnek az eladások... a legtöbb cég jövő évtől tervezi akár megduplázni a céges autók ciklusidejét... és ennek beláthatatlanok a következményei...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #14992 üzenetére
Igen, stimmel, bárhol és bármikor Van még 1-2 olyan amivel együtt kell élni, de nem én mondom ki a végső szót
Csak érdekelt, van-e valakinek tapasztalata valamelyik típussal.[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #14990 üzenetére
Igen, eUp nem rossz, most egy Fiat 500-at vált és pont azért, mert a nagyobbik gyereknek már nagyon kényelmetlen hátul
Szoftver/hardver problémák. Pont az id.3 tulaj szomszéd mesélte, hogy nyáron kapott egy frissítést és melegben nem megy a központi kijelzője (sanszosan túlmelegszik), a szerviz elismerte a hibát és 1.5 milláért cserélnék is a kijelzőt.
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #14858 üzenetére
Igen, de ez azon is múlik ki, hogyan, mire és hol használja, mert ez is befolyásolja egyes alkatrészek terhelését, de persze a gyártással kezdődik minden…
Az én Model 3-am, Németországban futott 21e km-t, fogyasztási előzményből láttam, nem is nagyon hajtották, nekem közel 2 kWh többletem van 10e km távlatában/ 100km, mikor átvettem láttam az utolsó 8e km-es trip fogyasztást, 17,1 kWh ősz/tél/tavasz vegyesen, nálam 19,3 kWh az utóbbi 9e km. (ez ugye nyár ősz vegyesen) -
Kukipapa_rr
tag
válasz Shadowbull #14833 üzenetére
Nem, a (tetszőleges) hatert onnan lehet felismerni, hogy tényszerűen butaságot ír, lehúzva az adott terméket, esetleg felmagasztalva a másikat, sokszor kettős mércét alkalmazva.
Aki valóban semleges, az meg egyszerűen nem foglalkozik azzal, ami nem tetszik neki, mert van ennél jobb dolga.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #14834 üzenetére
Aztán végül mégis vonzó lett hogy a Tesla tötlőhálózatát használhatják, így villámgyorsan áttértek rá
Az első 4 gyártó már a SAE bejelentése előtt.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Kukipapa_rr
tag
válasz Shadowbull #14830 üzenetére
És hogy lett kivéve a Tesla kezéből?
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #14823 üzenetére
Ahh, sorry jogos. Még csak bejelentették sokan és tényleg nem mindenki mert a Mitsubishi még kimaradt belőle.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #14824 üzenetére
THX. Igen, kb én is valami ilyesmire gondoltam, mert hat ez tünik logikusnak, de jo a megerösités
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #14809 üzenetére
Igen, ezt a BMW OS7 óta csinálja. És azért van a legnagyobb flottája, mert sokféle autót ad el. De OS7 már sokmindenből ki van zárva. Ami azt jelenti, hogy a 2 éves autók nem kapnak meg dolgokat. Ez van.
Ellenben a tesla OTA támogatottsága szerintem jobb/ hosszabb.Kicsit olyan ez szerintem, mint az IOS vs Android.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #14805 üzenetére
Mivel nem akarok bíroságra menni, konkrét eset leírása nélkül tudom mondani, hogy nem csinálják meg tisztességesen.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #14805 üzenetére
A tempomat az első perctől kezdve jó volt kamerával.
A parkolószenzor az tényleg szar volt, és több mint fél évig nem is volt.Hogy spórolás, vagy egyéb, azt kívülről max tippelni lehet.
Lehetne máson spórolni ami kevésbé gáz, ha csak a spórolás lenne a cél. Pl minek a dísztárcsa alá alufelni, jó lenne oda lemezfelni is.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14787 üzenetére
Ezt nem tudtam. Akkor azzal nehéz lenne ezt eljatszanom minden nap [kép]? Korábban néha nekimentem, de ezzel a kamerával még egyszer sem, pedig rendesen ki van centizve.
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #14778 üzenetére
Egy politika tevékenység súlya/hatása ritkán konkrét és általános érvényű, több oldala van, nem mindenkire hat egyformán, így nagyon nehezen összehasonlítható az emberek konkrét mérgezésével, környezetük/egészségük/életkilátásuk egyértelmű rontásával. Ha egyáltalán hasonlítható. Ezért is írtam hogy máshogy rossz.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #14776 üzenetére
Igen, keveset tudok róla.
Legalább olyan keveset mint amilyen kevés saját tapasztalata van az átlag teslafikázónak az index nélküli használatról, vagy a radar nélküli parkolás segítő rendszerekről, vagy nekem Musk társadalmi tevékenységéről (mert nem foglalkozok vele, nem érdekel)Ettől még megvan a véleményem róla, és álszentnek látom az ezen "értékeket" képviselő cégeket úgy beállítani mint akik jobbak lennének másnál és ne tennének rosszat a társadalomnak. Ők se kevésbé rosszak, csak épp máshogy rosszak.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #14767 üzenetére
Azért azon lehetne vitatkozni sokat, hogy mi a károsabb Musk társadalmi tevékenysége, vagy amikor más gyártók CEO-tól függetlenül stabil értéket képviselve csalnak a kibocsátásokkal és szó szerint mérgeznek mindenkit, lobbiznak kevésbé szigorú követelményekért.
Ezek tényleg olyan nemes értékek? Tényleg jobb/felvállalhatóbb ezeket választani Muskkal szemben? Vagy itt már szemet lehet húnyni, és azt lehet mondani hogy ez engem nem érdekel, mert legalább van index kar?Legyen az dízelbotrány, thermofenster, vagy csak a valóságtól teljesen elrugaszkodott wltp/co2/nox/korom/stb adatok (amik ugyan papíron szabályosak, de nyilvánvalóan tisztában vannak vele, hogy a valóságban mi van mögöttük és mit bocsátanak ki az autók, amit belélegzünk mindannyian)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Mauzes
addikt
válasz Shadowbull #14770 üzenetére
Szerintem nagyon elvisszük a topikot, szóval többet nem is írok ebben a témában, de egy utolsó kérdés. Az, hogy "Tesla=Musk" (jelentsen ez bármit....), az milyen gyakorlati értelemben érinti azt, miben van tényleges hatással arra, ha esetleg egy user egy Tesla márkájú autót vásárol arra a célra, hogy a következő 4-5 évben ebben furikázzon a városban, vigye a gyerekeit suliba, vagy akármit akar vele. Én azt mondom, nincs összefüggés.
Mondjuk úgy érzem, hogy pont arról szól ez a vitánk, hogy szerintem nem is kell összefüggésnek léteznie, ti meg azt mondjátok, hogy kellene.
-
Mauzes
addikt
válasz Shadowbull #14763 üzenetére
Ezzel nem értek egyet, és ez általánosítás egyébként is. Számomra pl. az a fura, ha valaki nem tudja külön kezelni a két dolgot (mint egy racionális ember).
Saját vélemény, hogy totálisan leszarom Musk-ot, nem is követem, mit művel, nincs számomra haszna. Egy Tesla-t mint használati tárgy ettől még megfontoltam volna, ha jó lett volna, de számomra nem elfogadható, hogy kihagynak belőle fontos dolgokat (indexkar, radar, műszerfal pl.). Tehát a használati értéke dönti el, nem a gyártó cég "arca".
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Shadowbull #14757 üzenetére
én komolyan fontoltam, hogy következő autónak Teslat fogok venni, de az utóbbi időben MUSK agymenései miatt már elbizonyltalanodtam:
- nincs index kar
- nincs park radar (tudom kamera is jó, de parkradar +-10 10cm pontos addig a kamera 50 cmen belül kb semmit nem ér
- és az X-es / X-en történő agymenései / konteói -
madgie
titán
válasz Shadowbull #14757 üzenetére
Musk egy marha, ráadásul rendkívül káros módon az, ezen nem fogunk összeveszni.
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #14755 üzenetére
Nemá', nem veszik annyian az Y-t?
Az érdeklődők nagy része nyilván tisztában van vele (a Highland óta biztosan), hogy jön majd az új Y, majd bolondok lesznek pont most beleugrani a vételbe. Egyrészt sokkal jobb lesz valószínűleg az új, másrészt a szokásosnál is nagyobb árvesztése lesz a réginek.
Lefordítom érthetőbbre: kivárnak, azért nem fogy annyi, mint tavaly. -
veterán
válasz Shadowbull #14752 üzenetére
Nem fogyott a cuccal Európa egyik legtöbbet eladott autójáról van szó :)
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #14734 üzenetére
Ez igaz. Ezzel nem is vitatkozom. Megéri-e mindjuk egy yacht-ot fenntartani? Vagy egy nyaralot (nem kiadni, csak ugy magamnak) a Cote d'Azure-on? Vagy hogy ne legyek annyira szélsöséges, elmenni siman nyaralni akarhova? Nyilvan nem, legalabb is ha pusztan gazdasagi oldalrol közelitjük meg. Erröl szol a jolét fogalma, moikor olyan dolgokra kezdünk el eröforrast hasznalni, amire egyébként nem lenne szükségünk a mindennapokban, söt, bizonyos nézöpontbol kifejezetten szélsöséges pazarlasnak is tünhet. De az én nézöpontombol ez alap elvaras, ezért forditok ra eröforrast (ergo nekem megéri).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #14731 üzenetére
A car sharing nem kifejezetten a forgalom csokkentéséröl szol, hanem a jarmü hatékony kihasznalasarol (nem parkol feleslegesen. Az a jarmü (gép) ami csak all, az csak viszi a pénzt).
Valoban elöfordul, hogy igénytelenül hagyja ott az elözö hasznaloja az autot, de ez nem a car sharinget, hanem a tévesenhomo sapiens sapiens-nek nevezett egyedet minösiti...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #14727 üzenetére
És ugyan miért nem? Céges utakra rendszeresen bérünk autót. Belöldi utakra is Bp-i átvétellel.. nem csak reptéren.
Igaz pár éve nem, de 2018- 2019ben rendszeresen használtam carsharinget Bp-en bárminemű probléma nélkül. És több kolléga van, aki fiatal Budapesti lakosként nem tart sajét autót, hanem car sharing-el oldja meg jelenleg is.[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Mauzes
addikt
válasz Shadowbull #14685 üzenetére
Tudom, én arra gondoltam, hogy kiszedni-betenni sucks. A lehajtható marha jó nálunk. Néha kell, akkor felhajtom. Sokszor nem is előre dől el, hogy kelleni fog, hanem a helyszínen alakítjuk, pl. unokatesók, anyósék, akárki. T7-ben ezt nem tudod megtenni, mert otthon van ülés kiszedve (vagy benne tartod, és nincs csomagtartód).
Persze ez sem a legtipikusabb felhasználás, amit én írtam, a legtöbb család jól megvan 7 ülés nélkül. De nekünk hasznos.
-
Mauzes
addikt
válasz Shadowbull #14679 üzenetére
Tiszta sor, hogy a nagyobb kényelmesebb. De ha ennyi a szempont, akkor mindenkinek minibuszt kellene vennie, nem? Vagyis másképp fogalmazva, a legtöbb család akkor sem választ egy Ioniq9 méretű autót 6 üléssel, ha anyagilag megtehetné.
Én inkább azt a 7 üléses verziót szeretném látni az Ioniq9-ből, ahol 3 ülés van középen, hogy használható-e vagy szükség ülés. De erről még nem láttam képet.
A csúcskirály autó típus szerintem egy családnak az olyan egyterű, mint a Ford Galaxy / VW Sharan. Hátul 3 teljes értékű ülés, a 3. sorban plusz 2 felhajtható ülés, ha szükség van rá, de lehajtva meg brutál méretű a csomagtér. És közben az autó eléggé személyautós, nem pedig busz.
-
Mauzes
addikt
válasz Shadowbull #14677 üzenetére
Oké, csak egyrészt 1 gyerekkel azért ritkán vesznek ekkora autót eleve, de a másik, hogy továbbra sem annyira látom, hogy mivel jobb ez a kialakítás 1 db hátsó utas számára, mint egy normál autó (amibe ha beülnek a nagyszülők, haverok, akármi, lehet használni 5 fővel is nagy csomagtérrel).
-
CharlieDrop
veterán
-
ParmaBoy
junior tag
válasz Shadowbull #14672 üzenetére
Kozben kikerestem, mert megneztem en is :d
Elso par perc [link]Diffidati Con Noi
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #14665 üzenetére
Ő is ott született és kb. a nagyszülőktől tanulta/gyakorolta a nyelvet
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
stickrs
senior tag
válasz Shadowbull #14662 üzenetére
Én is mindig németül néztem, nemrég feldobta youtube magyarul, néztem h ez meg mi
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #14662 üzenetére
Elég régóta, én bírom. És mivel a némettel csehül állok, marad a magyar.
Nagyon jó a hozzáállása a pasinak, nagy piros pont nekiNem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #14657 üzenetére
a Zafira/Traveller igazabol az
Kar egyébként, nekünk még mindig hasznalatban van néha a Grand C4 Picasso II -nk, amit pont a 3 gyerek miatt vettünk anno. Nem kisbusz, és mégis kényelmesen(!) elfér 3 gyerekülés is a 2. sorban. (Mar igazabol nem hasznaljuk ki ezt a tudasat, lévén, hogy a gyermekek felnöttek, de felnöttként is elöny azért ez).
Na ez a vonal teljesen eltünt. Pedig pont az volt benne a jo, hogy nem kisbusz, igazabol egy nagyobb személyauto, de erre a célra kompromisszum nélkül.
Es némi kompromisszumra a 2 plusz ülés is hasznalhato volt, de azért gyakori 5+ emberrel mar a kisbuszok valok...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14570 üzenetére
Akkor megint valami fake cikk volt. Kössz az infót!
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #14626 üzenetére
jah és amikor azt írod, hogy "Ezért is használjuk nagyon körültekintően, mert ezzel tisztában vagyunk." azt mégis kitől várod el? Ugyanazon userektől, akik azt se tudják hol a vésznyitó, mert úgyse olvassák el a leírást?
Most direkt megnéztem a nissan használati útmutatót. A gyerekzárnál 1 szóval se említik hogy csak körültekintően használd, és akkor nem lehet majd nyitni balesetnél, blabla. Szóval még csak fel se hívják a user figyelmét erre. Gondolkodást meg szerintem kár elvárni.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #14626 üzenetére
Na csak eljutunk oda, hogy nem is akkora probléma, ha egyáltalán nincs is vésznyitó, hisz eddig is kikapcsolható volt és feltehetően sokan ki is kapcsolták, mert ki más ülne jellemzően a hátsó üléseken mint gyerek?
Persze van olyan bolygóállás amikor szívás, de ha elkezdjük azt számolni hogy a hátsó üléseken a megtett km-ek mekkora részében ül felnőtt, és hozzávesszük, hogy milyen gyakori az a tűzesetes baleset, amikor amúgy "jól van" és saját erőből ki tudna szállni, akkor feltételezem hogy egy eléggé kicsi számot kapunk, amivel mint láthatjuk már se a gyártók, se a szabályozók, se a biztonsági teszteket készítő szakemberek nem foglalkoznak.
A probléma pedig marad a szenzációhajhász újságíróknak és trolloknak.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #14626 üzenetére
"Bár mintha olvastam volna már olyat hogy baleset esetén az autó feloldja a gyerekzárat, de már nem emlékszem melyiknél."
Ja, például a Teslánál is
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #14602 üzenetére
Elolvastam, nincs benne 1 szóval se hogy hosszabbra lenne tervezve.
Korábban is pontosan azt írtad, amit én is írtam. Akkor hol a gond?
"A gyártók* úgy lövik be az elvárt minimális élettartamot, hogy az az első tulaj igényeit, az előírt karbantartások szakszerű elvégzése mellett, lehetőleg maradéktalanul lefedje."Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #14611 üzenetére
"BMW i3nál nincs erre szükség, mert teljesen nyilvánvaló hogyan működik."
Tehát csak a hátsó ülésen ülve egyértelműen ki tudom nyitni az ajtót anélkül, hogy segítene az első ülésen ülő ember? vagy csak úgy lehet, ha előrenyúlok, az első ajtót kinyitom valahogy, és utána a hátsót?
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #14599 üzenetére
De értem, kettős mércét alkalmazol a tesla szar, a bmw nem
ennyi
De lehet minden BMW i3 esetén, minden Y esetén ha beül hátra valaki, akkor kezdjenek bele a "köszöntjük kedves utasainkat. kérjük csatolják be öveiket. Veszély esetén a hátsó ajtó ................. módszerrel nyitható, ha mégsem, az ablaktörő kalapács a ........ helyen található."
Csak amíg a tesla ezért szar, a bmw ennek ellenére jó, és az tehet róla aki beül.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #14596 üzenetére
Pont úgy az előre definiált tesztekre építik az autókat biztonsági szempontból, mint ahogy az kibocsátást is azokhoz igazítják, az élettartamot meg a garanciához/első vásárlóra tervezik és a többi nem számít.
A kibocsátás is embereket öl/betegít meg, de arról mégse szokott cikk lenni, hogy a füstös autók hány ember halálát/nyomorát okozzák és erre mennyit tesz rá a gyártók trükközése, a határétékeket többszörösen átlépő kibocsátások.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Trollok komolyan
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Ismét a vércukorszint mérés a téma
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest