Még kisebb késleltetés
Az AMD az elmúlt időszakban minden évben kiadott legalább egy olyan meghajtót, amely számos újítást kínált a felhasználók számára. Ez a stratégia a 2014-es esztendő végén vette kezdetét, amikor megjelent a 14.12-es Catalyst Omega, amit egy esztendővel később követett a 15.11-es Radeon Software Crimson Edition, majd 2016-ban befutott a 16.12.1-es Radeon Software Crimson ReLive Edition is. Idén ráadásul született egy évközi frissítés 17.7.2-es Radeon Software Crimson ReLive Edition jelzéssel, de nem ez számított a nagy projektnek, hanem a Redux kódnevű csomag, amelyet szokás szerint az év végére tartogatott a cég. Ráadásul nemrég le is leplezték, hogy érkezik az új szoftver, ami már nem a Crimson, hanem az Adrenalin Edition jelzést viseli, utalva ezzel a nagyobb változásokra. Az Adrenalin egyébként továbbra is egy színt takar, pont ahogy a Crimson, csak ezúttal az adrenalin rózsa árnyalatáról van szó.
Az AMD a teljesítményre nem tért ki nagyon részletesen, csak bemutatták, hogy a Radeon Software Adrenalin Edition 17.12.1-es csomag mennyit javított általánosságban az egy éve kiadott 16.12.1-es Radeon Software Crimson ReLive Editionhöz képest. A részletesebb felfedezést a felhasználókra bízzák, de azt elmondták, hogy ma már a fő cél a játék megjelenésére biztosítani a gyors futtatást lehetővé tevő profilokat, és leginkább ezeknek a hatásait lehet látni az éves nagyobb frissítések összevetésénél.
A késleltetés már más tészta, ugyanis az AMD az év közepén bejelentette, hogy ennek alacsony szinten tartása legalább olyan fontos, mint a nagy teljesítmény. A 17.7.2-es Radeon Software Crimson ReLive Edition volt az első olyan meghajtó (nem csak az AMD-nél, hanem az egész PC-s iparágon belül), amely általános optimalizálásokat tartalmazott az alacsony késleltetés biztosítása érdekében. Az új Adrenalin Edition ezen a ponton emeli a tétet. A vállalat saját mérései szerint a Radeon Software Adrenalin Edition 17.12.1-es verziója az egy hónappal korábbi, 17.11.1-es Radeon Software Crimson ReLive Editionhöz képest még tovább javítja a késleltetést a DirectX 11-es játékokban, méghozzá átlagosan úgy 10-15%-kal.
A késleltetésre való optimalizálás egyébként nem annyira véletlen, ugyanis a virtuális valósághoz ki kellett dolgozni a megfelelő meghajtórutinokat, illetve az AMD szempontjából a LiquidVR megfelelő hozzáférési módjait a Mantle API-n keresztül. A vállalat egyszerűen csak felfedezte, hogy ezek a VR-hoz fejlesztett rutinok részben alkalmazhatók a normál játékokhoz is, mivel a késleltetés érezhető csökkentése nem eredményezett nagymértékű teljesítményesést a GCN architektúrára épülő Radeonokon. A Radeon Software Adrenalin Editionben lényegében a VR játékokhoz való technikák általános bevetését láthatjuk kiteljesedni.
További apróságnak számít a 2015-ben bemutatott Frame Rate Target Control, vagyis az FRTC szolgáltatás kiterjesztése, ami immáron működik Vulkan API-t használó játékokban is, illetve a több GPU-s mód elérhető a keret nélküli ablakban futtatott programoknál. Utóbbi esetben persze a működéshez szükséges az is, hogy az adott alkalmazás egyáltalán üzemképes legyen több GPU mellett.
Az AMD a GPU Workload beállítást is újításként mutatta be, de ez igazából nem annyira új, mivel már októberben bekerült a meghajtóba. Valós újítás azonban a FreeSync játékokra lebontott aktiválhatósága, így ez már nem állandóan aktív vagy inaktív, hanem a felhasználó dönti el, hogy mely programokban működhet és melyekben nem. Emellett kisebbfajta extra a témák megjelenése, így választható a Yellow, a Crimson vagy a Blue felület.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!