- Hobby elektronika
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- OLED TV topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- OLED monitor topik
- Kompakt vízhűtés
- Megjelent a Red Magic kompakt OLED kijelzős gaming táblagépe
-
PROHARDVER!
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
unclefucka #41697 üzenetére
A Duke Nukem 3D tökéletes példa kártyák natív összehasonlítására, mivel semmire nincs optimalizálva.
Fogta magát a zenész, megírta a zenét általános general midi formátumban (valószínűleg a saját hangszerein), és utána azt használták fel a játékban. Például az OPL2 borzasztóan szól, mivel toollal forgatták át a midit megfelelő formátumba.Ami miatt az AWE32 szerinted fantasztikus és amiért pocsék a GUS, mert ezek így szóltak összehasonlítva egymással fej-fej mellett. Csak sokan ezt nem tudták anno, mert valljuk be, nem gyakran fordult elő több mint 20 éve hogy átlag felhasználó megvett egy drága GUS-t és egy drága AWE32-őt. A Gravisek jók voltak MOD lejátszásban a HW-es keverés miatt, könnyű volt hozzá bármilyen SW-t megírni, de a MIDI pocsék volt, feltételezem a hiányzó tapasztalat és zenei múlt miatt.
Ugyanis az Advanced Gravisnak nem volt zenei előélete és csak egy HW gyártó cég volt, amíg az E-MU már 1971 óta szintetizátorokkal foglalkozott. Ennek tükrében nekem nem meglepetés, az AWE32 körbeneveti MIDI-ben a Gravist.
Egyetlen egy játékot ismerek, ahol a Gravis jobban szól MIDI-t alkalmazva, ez pedig a Settlers. Ennek oka, hogy a játék fejlesztői valóban készítettek külön *.pat készletet a játékhoz, amit az feltölt előtte a kártya memóriájába. A választható hangkártya opciók közül a GUS szól a legjobban a Settlers esetében, ez meg annak köszönhető, a zenésznek GUS volt a gépében
-
válasz
bacsis #41698 üzenetére
Egyszerűbb mint gondolnád.
Három személyes hálózat játékot indítasz, és a tőled jobbra és balra lévő gép egy-egy játékost imitál. A középső kliens, akit irányítasz gyakorlatilag egy normál játékos, amíg a két szélső amint megkapta hálózaton merre ment a középső kliens, mennek vele együtt, természetesen megfelelő szöget bezárva. -
hát ez qrva nagy
szerk: de nem értem, hogy ha 3 különböző PC-n fut, elindítom a játékot a linken leírt paraméterekkel, akkor hogy lesz abból az hogy a központi gépen irányítom a játékot, de a másik két gép képe is vele szinkronban fog mozogni?
gban! Igen, elvileg két apás kell, vaagy apa anyás is jó csak annka az egyik végére kell egy fordító
frescho! Hogy állok a gyúrással? Hamarosan elég jól.. ugye holnap kiállítás, de még az összes monitorom a padláson van... vagy időm nem volt vagy az időjárás nem engedte hogy lehozzam a monitorokat.. szal ma egy szuszra kell felpakolnom a 40 gépet a terembe úgy hogy a monitorokat nem elég csak felhurcolni, még a padlásról is le kell ráncigálni -
-
Feldobtam a Duke Nukem 3D mintákat is.
-
zoltanz
nagyúr
válasz
Sanchez638 #41690 üzenetére
-
-
arn
félisten
ha vki egy igazan mutatos at-s konfigot szeretne epiteni... ennyire szep uj haz nem tul gyakran kerul elo
-
zoltanz
nagyúr
CPU chip méretek:
-
-
-
Ádyka
őstag
Nem éppen ide illő kérdés, de azért megkérdezlek Titeket.
Szóval senki nem foglalkoztatott még a dolog, hogy döglött laptop TFT-t összegányoljon asztali géppel?
Inverter kitek vannak ebayen 10K környékén, de annyit nyilván nem ér a dolog. -
MMIX
addikt
válasz
Yutani #41661 üzenetére
Véletlenül, pont van egy ARISTO Intel BX AT/ATX Slot1 lapom.
Aristo AM-647BX
Az integrált Creative Sound Blaster Vibra 16XV hang.Szerencsére, HDD bug javító BIOST találtam hozzá. Az FCPGA CPU nem sikerült. Mendocino Celeron és PII maradt.
(Volt valami max kapacitás zökkenő a HDD-kel 2000 környékén, 8.6 GB ? Ha jól rémlik)
Oda adtam érte a tetű lassú ABIT VA6 alaplapot, azon már frissítve volt a HDD javító BIOS.
A nagyobb HDD működésre bírása fontosabb volt a csere partnernek. -
-
Krissz80
senior tag
-
válasz
bacsis #41673 üzenetére
Ha akarsz valami igazán egyedit mutatni a kiállításon amit senki se látott még, csináld meg ezt:
http://doomwiki.org/wiki/Three_screen_modeHárom közel egyforma sebességű gép (legyen mondjuk 486-os), LAN, IPX, három DOOM, három monitor egymással kb 60°-ot bezárva, és kész a korabeli virtual reality
-
-
FinalCaleb
tag
válasz
DarthSun #41669 üzenetére
Sajnos Mr. Wang február 14 óta már nem árusít simmconn adaptereket. Viszont, elérhetővé tette a kapcsolási rajzokat és a GAL-ok tartalmát. Innentől gyakorlatilag bárki megépítheti illetve legyártathatja a pcb-t
Az Ebay-en is néha felbukkan egy-kettő adapter, természetesen horror áron... -
quailstorm
félisten
válasz
bacsis #41651 üzenetére
Lejátssza az utolsó hangját az adott mintának a végtelenségig. DOSgamer gépem most épp így van hagyva pusztulni. Duke3D minden pálya után kilép, újraindít...
AWE-64 plus emulált MPU-401
400-as nem celeron P2ettől amúgy a következő számot elkezdi, csak mellette meg dadog az utolsó note
-
-
Ha a 9 tűs kimenet nem a nagyobbik, akkor jó eséllyel sima soros kábel jó lesz hozzá csak az egyik végére kell egy anya-apa fordító és kész, de nagyobbiknál sem kell kétségbe esni, ki lehet méregetni melyik láb mi és készíteni hozzá, én is így "gyártottam" kábelt az Ega moncsimhoz.
-
Krissz80
senior tag
Biztos szentségtörés itt, de használt már valaki itt VGA to HDMI konverter?
Milyet érdemes abból használni? -
-
-
skaccok!
A múltkor is megmutatott XT házas géphez most hoztam el az EGA monitort.. nos ez egy Philips csoda, jó nehéza gondom az vele, hogy érdekes módon az adat kábele hiányzik.. ilyent még CRT monitoroknál is elég ritkán látni, főleg a tényleg korabeli CRT-knél, de EGA-nál egyáltalán nem láttam még... valahonnan vajon lehet beszerezni hozzá kábelt, vagy innentől kezdve kuka a monitor?
-
válasz
Sanchez638 #41655 üzenetére
Az Aristo mindig is a low cost gyártók (matricázók?) közé tartozott, tehát olyat leírva látni egy mondatban, hogy az Aristo jó minőségű, erős kacajt vált ki belőlem!
-
igen, ilyesmim tényleg nincs
Hát most Youtube-n rákerestem ezt a vidit találtam
De túl sok mindent nem vettem észre.. néha mintha "sípolna".... ennyi az egész? -
válasz
bacsis #41651 üzenetére
Sound Blasterek esetében jelentkezik rendszertelen módon, amikor külső MIDI eszközt kötsz az MPU-401 "kompatibilis" portjára és oda forwardolod a MIDI információt amit le akarsz játszani. Szerencsétlen bolygó együttállás esetében kiakadnak hangszerek.
Tudtommal te nem rendelkezel ilyen eszközzel (vagy csak bedobva tartod valami dobozba), így valószínűtlen hogy valaha is találkozol vele.
-
válasz
alvaro #41649 üzenetére
Én se láttam működés közben.
Mikor szükségem lett volna rá (386-ost használtam), még nem volt Gravisom. Később meg nem volt rá szükségem, volt erőforrás bőven. Az interpolációval szembeni ellenszenvem meg már kifejtettemTegnap összevágtam a Pinball Fantasies videót is. Ráadásul egy retro gépen
Szerintem legalábbis szegény D945GSEJT már megérdemli a retro kifejezést. Lassú mint a tetű, de legalább egy dinamóról elmegy. Nem semmi ilyen gépen audiót vágni és tömöríteni, GIMP-ben matatni közben, majd az egészet összevágni és tömöríteni egy youtube videóvá -
válasz
DarthSun #41648 üzenetére
A videónak az volt az üzenete, hogy a 16MB és 25MB-os soundfontok az összes többi mérettel együtt csak próbál immitálni egy olyan eszközt ami csak 1MB, viszont profik által összeállított hangkészlettel rendelkezik. Lehet hogy számodra ez "odavág", de sajnos továbbra is csak próbálkozások arra hogy egy eszköz hangját leutánozzák, nem több.
Sok-sok éve az SC-55 modulomat egy zeneszerzőtől vettem meg. Főleg filmzene a profilja. Neki már akkor 8GB RAM volt a gépében, amikor én ~60 ezer forint körüli összegért vettem az én saját 4GB RAM-om. Több száz gigabájt különböző hangmintáról beszélünk amivel már akkor rendelkezett, mind-mind hibátlan minőség. És persze egy vagyonba kerülnek boltban. És ekkor döntött úgy, eladja az SC-55 modulját.
Próbáljátok meg elképzelni milyen úgy 3-4 órán keresztül beszélgetni egy ilyen emberrel, úgy hogy a zeneszerzéshez fingod sincsen, ő pedig próbál bevonni a beszélgetésbe. Természetesen azt meg nem meri elmondani az ember, alávaló módon csak számítógépes játékok zenéjének lejátszására fog használni egy ilyen szintű eszköztBiztos van szabadon elérhető soundfont ami makulátlan minőségű, és ha tudsz ilyenről szívesen meghallgatom. Timidity barátomat szívesen megetetném vele és a meglévő midi fájl gyűjteményemet játszanám rajta.
Viszont továbbra is szkeptikus vagyok hogy van aki azzal töltötte a szabadidejének egy részét, hogy az összes GM hangszert és effektet generáló eszközt becipelte egy süketszobába, ott rögzítette azonos stúdiókörülmények közt az összeset, és ezt szabadon az emberek rendelkezésére bocsájtotta.
Helyette a soundfontok készülését úgy tartom reálisabbnak, X.Y talált egy 150 MB-os soundfont készletet, de nem tetszik benne neki 20 hangszer hangja. Innen-onnan vadászik nagyobb méretű 20 hangszertmintát ami teljesen más körülmények közt lett rögzítve. Esetleg lecserél még dobokat is mert "ez rafkósabb!", a másik gitár meg "dögösebb!". A végeredmény pedig egy nagyobb fájl lesz, ami ugyebár biztos annyival jobb is mint a kisebb, hiszen objektív mérőszám. Mint ahogy az 1GB-os GT610 is olyan jó épp mint az 1GB-os GTX550Ti.
Még a 2000-res évek elején nekem is volt több mint 250 MB méretű soundfontom is, de végül mindig visszatértem az alap ROM-okhoz (később meg áttértem Roland eszközökre) ugyanazért: ha nincs meg a hangszerek összhangja, kakofóniába fullad az egész.
-
-
arn
félisten
A pentiumoktol nem volt mar sok jelentosege a tehermentesitesnek a scenen, viszont hangilag sokaig nyero volt. Foleg, amig mindenfele szirszar samplekat hasznaltak 8 biten meg par khzen. A masik, hogy no gus, no demo
dosos demoknal epp olyan sztenderd volt, mint amilyen a blaster jatekoknal. Meg akkor sem valtozott, amikor mar franko kis libek voltak mindenfele supporttal.
Epp a sw mix miatt keresek regebbi gust, mert a 3.7tol van swes mixer, csak eppen nem 100% kompatibilis a csak hwmixes verziokkal. Nehany demonal csak az egyik fele szol.
-
Az AweGold is bővíthető viszonylag olcsó kiegészítővel [link]
Valamint a jó minőségű hangfontokhoz azért kell a megfelelő memória méret, nem véletlenül lehet 28MB- ig bővíteni. A 16MB- os MT32 és a 26MB- os SC-55 fontok azért odavágnak, szebben szólnak mint az alap, mellékelt fontok. Nem is szólva a nagyobbakról melyek már csak Live/Audigy/X-Fi kártyákhoz betölthetők : arachno (150MB), Musyng Kite (1GB), ezek már tarolnak a minőségükkel.
-
Pontosan.
Emiatt volt kedvelt kártya scene körökben anno, mert HW-ből keverte a csatornákat, csökkentve ezzel a CPU terhelést, és az így felszabaduló ciklusidőt felhasználta a demo. Meg állítólag pofonegyszerű volt hozzá lejátszót írni, de erről nem tudok nyilatkozni. Én speciel nem vagyok oda az interpolálásért, mindig is kikapcsoltam mindenben, cubic playert is beleértve.
Amit még érdemes megemlíteni, megint csak a HW-es keverő miatt, anno sok játék felülírta a szabványos MOD paramétereket és nem tisztán jobb-bal csatornából szólt, hanem a GUS-al elmosta ezeket.
Pinball Fantasies kiváló példa erre.
Amiga szabvány szerint a MOD 4 csatornás, és a pár és páratlan csatornák külön-külön oldalon szólnak fixen. Ez PC-n már nem volt szigorúan kötött, ám erőforrást igényelt ennek a felülbírálása. A One Must Fall esetében valahogy ezt nem hallom ki, gyanítom itt már mixelték SW-ből. -
arn
félisten
szerintem ezzel tisztaban van, csak a gushoz hasonloan akarja feltolteni a kartya memjebe a samplekat, hogy ne a gep memoriajat hasznalja, mint sb16nal.
gusnal az interpolalason kivul az is volt az elony, hogy nem a procit terhelte folyamatosan. bar ahogy telt az ido, ennek a jelentosege egyre csokkent, es inkabb hatranyos volt a csatornaszammal csokkeno sample rate. kesobb meg swesen interpolaltak a moduloknal, igy vegeredmenyben a sokcsatornas zeneknel mar szebben is szolt egy blaster. aztan az mp3akkal okafogyotta valt minden
-
arn
félisten
van vkinek egy default win98 msdos.sys, autoexec.bat es config.sys fileja?
mi volt a tartalmuk? kicsit felulirtam oket.
sikerult megoldani, hogy az elejen menubol tudjam valasztani, hogy xms, ems, vagy win induljon. de jo lenne tudni, hogy mik voltak a default ertekek. neten csak tutorialokat talaltam.
-
válasz
alvaro #41639 üzenetére
"Az érdekelne nagyon, hogy hogyan lehet SB32-t vagy AWE-t szóra bírni Impulse Tracker vagy Cubic Player alatt, méghozzá nem SB16 módban, hanem az EMU wavetable résszel."
EMU wavetable --> MIDI
Impulse Tracker --> PCM audioEMU-val sosem fogsz lejátszani MOD/IT/XM/S3M és hasonló tracker formátumokat.
Olyat tudsz (és szerintem ezzel kevered), hogy a hangkártya saját memóriáját felhasználod, és ha jól értem ezt is csak HW-es interpolálásra"I've been told there is actually a way to upload samples to the AWE32/64's RAM and to interpolate them in hardware too, but it requires forcing a driver to load."
-
A DR/Novell-DOS-rol sok mindne mondhato, de hogy nem kompatibilis az nem. A Open DOS a 7-es free erzioja, amit 93 korul hasznaltam. Ha valami harklis, akkor a win 3.11 himem.sys-et kell betolteni es minden menni fog vele.
arn: Mindig van esszeru kompromisszum. En is leptem vissza a szamarletran, hogy tobb idom legyen a csaladra.
Fenyő: En open DOS-ol irtam. Azzal kompatibilis.
-
MMIX
addikt
Nekem meg az OPTi chipes SBPRO. (az is piros, mint a GUS)
Azt hiszem volt rajta Windows Sound System üzemmód is.Később azért lett egy lapra integrált Creative Vibra 16XV. Jobb mint a korai, sistergős AC97.
Van még egy ISA Creative Vibra 16 is itthon. (CT2810), IDE vezérlős. -
arn
félisten
reszemrol a dos jatek hang az a blaster fmel
esetleg nemi gus...
-
alvaro
senior tag
Viszont ha már így szóba kerültek az újabb SB-k és az ő DOS funkcionalitásuk... Az érdekelne nagyon, hogy hogyan lehet SB32-t vagy AWE-t szóra bírni Impulse Tracker vagy Cubic Player alatt, méghozzá nem SB16 módban, hanem az EMU wavetable résszel. Van két SIMM slotos kártyám is ilyen, de az IT nem is tud az EMU részről. Mellesleg a diagnose.exe se látja azt a darabját egyik kártyának se, márpedig ez a negyedik ilyen kártya után kezd minimum gyanús lenni.
A GUS-t elkezdtem büzmölni, de mivel a visszafejtés még nem megy, kicseréltem inkább a foglalatos GF1 chipet egy másik darabra a vitrinből. Az eredmény: semmi se változott, ugyanúgy féloldalasan szólt. Szóval nagy valószínűsággel más a probléma.
Szerencsétlen esetben rám is unt, mert most a 286-ban már nem sikerült belőle egyáltalán semmilyen hangot se kicsiholni. Pedig tudom, hogy lehet, mert van itt egy zöld (
) GUS klón kártyám, amivel viszont szólt rajta a GLXplay.
De ezek már tényleg nem alkotnak jó párost, alig van program, ami futna 286-on, miközben GUS-on szól.
-
arn
félisten
persze nemelyik jatekoknal jon elo csak, es nem is csak egyfele bug van.
http://www.vogonswiki.com/index.php/Hanging_note_bugkivancsi vagyok en is, remelem le tudom majd tesztelni.
-
Vogoons fórumon többször előkerült már ez a téma, és mindig arra a következtetésre jutnak, bárki épp talál egy "EZ MŰKÖDIK!!!!!4444" DSP-t, a végén kiderül, mégsem jó. Az szokott előfordulni, valakinél épp nem jön elő, mert nem játszik olyan játékkal. Ez valamiért játékfüggő is. Én Settlers alatt kaptam hülyét ezektől anno. Aztán lett vateráról egy MPU-IPC-T kártyám, ami minden ilyen gondot megoldott. Sőt, intelligent mód is elérhető lett abban a pillanatban, ha a régebbi játék igényelte.
-
válasz
alvaro #41633 üzenetére
Én is emlékszem valami DOS-os toolra, ám a részletekre már nem.
Most mikor ezt a gépet telepítettem a gyári SBLive! CD-ről, nem került fel semmilyen extra DOS-os tool, csak a Windows-os kiegészítő kompatibilitás driver a Windows alól futtatott DOS-os játékok számára.
Viszont furcsa, mert ugyebár a DOS natívan nem éri el a PCI portot hardveresen. Emiatt tűnik rendeltetésszerűnek amit írtál, hogy újabb lapokon nem megy a natív DOS elérés.GUS-t meg sose használtam "csak úgy" magában amikor már retróztam, csak anno mikor húgomnak volt összerakva egy 386-os lap, akkor is egy régebbi revíziós classic verziót. Pont azért, mert csapnivaló a kártya ha nincs natív támogatás a futtatandó programban. 386-osokban használtam még végső revíziós classic GUS-t, 486-osokban ACE-t, Pentium alatt meg már PnP-t.
-
válasz
Krissz80 #41624 üzenetére
A PnP verziókkal sincs semmilyen baj. Csak mikor azok megjelentek, még nem nagyon volt hozzá megfelelő támogatás a túloldalt, mint megfelelő BIOS support és / vagy OS, így sokszor a beharangozott "Plug & Play" csúnyán elmaradt.
Egy Pentium és Win95 alól már kényelmesebb a PnP verziókat használni. -
alvaro
senior tag
Live!-nak volt DOS alatt működő SB emulátora, emlékeim szerint EMM386 kellett hozzá, ami miatt eleve kiesett pár dolog, de a baj az volt igazából, hogy az emuláció olyan, amilyen. Különösen az OPL része, mert az kifejezetten siralmas.
Ugyanez volt egyébként GUS esetében is, az is emulálta az SB-t, több-kevesebb sikerrel, OPL tekintetében leginkább befogott füllel asztal alá menekülős módon.
Nagyon persze nem kell csodálkozni, ezek wavetable alapú kártyák, a működési elvük köszönőviszonyban sincs az OPL FM szintézisével.
Live esetében még az az érdekesség is fennáll, hogy csak régebbi lapokon tűnik működni DOS alatt, nekem a legújabbak, amiben sikerült beröffenteni az emulátorát az egy 754-es és egy 479-es lap volt, újabbakban sose. Jó, ISA slot már ezeken se volt, szóval ennyivel azért így is beljebb voltam...
-
válasz
Yutani #41622 üzenetére
Emlékeim szerint Windows alól tudtad csak elérni hogy DOS kompatibilis legyen az SBLive!.
Erre külön drivermodul volt neki. Egyébként SB-Linken keresztül kellett volna meghackelni, ám olyan csatlakozó meg nincs az SBLive!-on."The terminolog "SB-Link" originated from Creative® to propose a standard which can be a bridge between the mainboard and PCI sound card to deliver Sound Blaster 16 compatibility under DOS real-mode environment.
This technology provides the DMA and IRQ signals present in the ISA bus, but not on the PCI bus. Not having these signals does not effect a PCI sound card to produce the sound capability under Microsoft Windows environment but for people using DOS, there may be a problem. SB-Link is invented exactly for this purpose.
SB-Link utilizes the technology from Intel's newest generation of chipsets in TX, LX and newer core logic chipsets, called "Serialized IRQ" protocols, which has been endorsed by many mainboard manufactures. Through the SB-Link acting as a bridge, sound card users will be able to enjoy stereo sound quality in most of OS environment.
From now on, you can fully enjoy the benefits of using a PCI sound card without loosing the compatibility. A PCI sound card bypasses the 8MHz limitation imposed on the ISA sound card and will effectively use system memory to buffer the media data. It is so far the most efficacious way for an audio enthusiast to put together a home entertainment system." -
A Dosbox-ot kifejezetten arra tervezték, hogy a régi ms/pc-dos -ra írt játékok fussanak rajta, a Freedost, meg hogy menjen modernebb dolgokkal (hardverek, fájlrendszerek stb.) is, régi progikkal való kompatibilitás nem volt annyira szempont, így jóval kevesebb régi játék megy rajta, mint Dosboxon, amin szinte az összes valaha megjelent Dosos játék elfut.
Krissz80: 4Mb bőven elég Dos-os General Midis sound fonthoz, nagyon áll amit Dbob említett, hogy nem a méretétől lesz jó egy szett, hanem a bele válogatott hangszerek harmóniájától, jelen esetben, hogy egyezzen meg a hivatalos general midiben szereplő hangszerekkel sorrendestül, ellenben nagyon disszonáns dolgok tudnak kijönni belőle.
-
arn
félisten
a hanging bug, csak az awe64nel nincs, viszont rendes opl3 meg csak az awe32 nehany modelljen van. mar ha ez szamit
-
Vladi
nagyúr
na mivel ami 2000 után készült, az nem retró nekem, 754-es rendszer összeállításába fogtam. Leváltja a socket a-t.
Jó tudom, nálam ez szentségtörés, de a régi marad, lesz új.vga már van hozzá, 5450 passzív, meg 9200 valami nvidia.
nforce 4-et lehűt passzívan egy ilyen: link.a 754-re rámagy, ami am2-re? Pl: link.
ventiben mi a jó? vizes, vagy olajos, vagy milyen?hogy ne legyen zajos.
Ezekből amúgy a led világítást ki lehet iktatni? Kitöröm a rákba ha lehet, haláom a sok led. -
Vladi
nagyúr
válasz
Sanchez638 #41592 üzenetére
Jeh, tényleg szép lett.
ha nem rozsdás a vas, akkor bármilyen garázsban porosodó jó.Időt meg lopni kéne, ha lehetne.
(#41593) Fenyő:
dosbox mitől kompatiblisebb, mint a freedos? Elvielgg átjárás van.
(#41600) Rive:
Nekem jobb. Én 6-ra már otthon vagyok. Aztán 2 db 2 év alatti ugrik rám. Néha szó szerint.
Én azt tapasztalom, hogy ebben az országban valaki vagy belét húzza, vagy lóg. Átmenet nincs.
-
Krissz80
senior tag
Még messze van, de már leütöttem.
Ha türelmesebb vagyok, lehet olcsóbban megúszom.
De mindegy, az SB32-ből túl sok revízió van, most ugyan találtam egy oldalt ahol le van írva melyik verzió miért ajánlott, és az író a non PnP kártyákat preferálja, de szerintem jól esz az az AWE64 Gold. Ebből is van ugyan kettő revízió, de mindegyikben van 4MB, annyi gondolom elég lesz a játékokhoz.
-
-
válasz
Krissz80 #41613 üzenetére
Ez nem ennyire fekete-fehér történet.
"minél több memória van bennük, annál jobb sound fontokat használnak"
Egészen pontosan olyan soundfont-ot használ a kártya, amit bele tudsz tölteni. Az midi minősége nem javul automatán magától a belepakolt extra RAM-tól. És a bajok itt kezdődnek. Ugyanis nem a hangminta minősége szempontjából nem az a mérvadó mekkora a hangmintákat használ, hanem ahogy azok szólnak. Itt szokták elrontani az emberek, amikor össze-vissza lopkodott soundfont-ot használnak, akár több száz mega méretben (amúgy SBLive! tudott először rendszermemóriába tölteni afaik, nem AWE64), és a végén sokkal rosszabbul szólt mintha használták volna a gyárit.Attól lesz jó egy patch készlet, hogy minden egyes hangszer hibátlan egységet alkot a többivel. Erre pedig a hobbisták sosem figyeltek, szemben a zenészekkel / gyártókkal. Hallgasd meg a DOOM-ot különböző hangkártyákon. A legkisebb hangminta készlettel a Roland SC-55 rendelkezik (mivel OPL on-the-fly szintézist használ tőle most eltekintünk), mégis annak van a legjobb hangja.
Vannak akik megpróbálták leutánozni az SC-55 hangját saját soundfont készlettel. Egyáltalán nem meggyőző a végeredmény imho. Pedig van aki már majdnem 64MB méretű fájllal próbálkozik, mintha attól szólna jól.
"De biztos van egy maximum, ami a játékokhoz kell."
A játékhoz az kell, az összes a játék által használt hangszer maradéktalanul meglegyen. Ennyi."Elképzelhető amúgy, hogy az AWE64 Gold szól úgy a régi Dos-os játékokkal, mint az AWE32/SB32?"
Nem tudom, AWE64 Gold kártyát már Win9x alól használtam.Egy szó mint száz, egy-két játékot leszámítva tökéletesen fog az alap készlettel szólni az AWE32 / SB32. Én nem erőszakoskodnék különböző patch készletekkel, mert az összhang csak romlani fog.
mod:
Ha van lehetőséged, használj Ensoniq alapú hangkártyát, mint az Sound Blaster 128 például. Ők valóban hangszerekkel foglalkoztak, remek az alap 8MB-os hangkészletük (2-4-8MB méretben volt a driverben). Igaz, ez már PCI-os, és Win9x kell hozzá. De sokan itt Win9x alól játszanak DOS-os játékokkal is. -
arn
félisten
válasz
Sanchez638 #41617 üzenetére
Hagyjuk... fogalmad sincs mirol beszelsz. A forumon abrandozas es a megvalositas ket kulonbozo fogalom.
-
arn
félisten
válasz
Sanchez638 #41601 üzenetére
Ne haragudj, de hany eves vagy? Kisgyerek, beteg feleseg, tavol levo nagyszulok? Orulnek, ha hetkoznapi problemaim lehetnenek, mint barki masnak.
-
-
Krissz80
senior tag
Retró DOS-os játékokhoz kellene majd, hogy minél szebben szólaljanak meg alatta.
Nem értek ezekhez a kártyákhoz, én azt hittem minél több memória van bennük, annál jobb sound fontokat használnak, és szebben szólnak.
De biztos van egy maximum, ami a játékokhoz kell.
Elképzelhető amúgy, hogy az AWE64 Gold szól úgy a régi Dos-os játékokkal, mint az AWE32/SB32?
-
Sanchez638
addikt
Kaptam egy adag merevlemezt. Egyiknek a legszélén egy láb le van törve, de a gép rendesen megy vele és formázható. Várható valami gond attól a mínusz egy lábtól?
-
JohnnyX
őstag
xt-s korszakban, halozatban jatszottunk egy karakteres jatekkal, labirintus szeru volt es a masikat kellett kiloni.
Tudja valaki mi ennek a jateknak a neve? -
válasz
Krissz80 #41609 üzenetére
Nem volt rá példa az esetemben, ne lett volna elég az alap memória SB32 esetében sem.
AWE32 28MB-ig bővíthető, de ezt a professzionális felhasználókon kívül senki se használta ki. Nem tudom neked mi lesz a célod az AWE32/SB32-vel, de gyanítom nem zenélni szeretnél vele.AWE64 Gold is bővíthető volt, méregdrágán, egy daughterboard segítségével.
-
válasz
Krissz80 #41607 üzenetére
Attól függ.
Természetesen a fullos AWE32 a legszebb és legtutibb, az dobogtatja meg az ember szívét a leginkább.
De ha használni akarod, akkor az egyszerűbb SB32 a jobb választás, mivel a kevesebb és jobban integrált elektronika jobb jel/zaj viszonyt eredményez, úgy hogy a valóságban semmilyen feature-ről nem mondasz le. -
Krissz80
senior tag
AWE32-ből milyet érdemes beszerezni?
Pl CT2760 ill. CT3990 tűnik a legjobbnak de a wiki szerint a CT3670 is AWE és van is rajta memória bővítő hely is, de az emu8000 helyett már csak egy AWE chip van és a felirat rajta SB 32.
-
zoltanz
nagyúr
Acorp 7KT266AL (Via KT266A)
Athlon XP 2000+ 1667 MHz (12.5x133) Palomino
512 MB DDR Ram 266MHz (2-2-2-5)
Abit FX5200 128 MB DDR
Win 98SE
Quake 3 maxon: (1024/768) 86,8 FPS.A 3DMark99Max nem indul el ezt írja: (dll-t odamásolva is ez van)
"3DMark requires a DX6 compatible
3D accelerator in order to work."A hangkeltőnek van 98-as drivere, de nincs hang a telepítése után sem.
-
Senkinek sem könnyű, de azért mert szereted a hobbidat, és nincs rá időd, még nem kell lemondanod róla
Most is itt vagy, olvasod a fórumot, tehát valamilyen szinten a hobbiddal foglalkozol
na meg ott vannak a hétvégék, szerintem is, ha valaki nagyon akarja, nem hiszem el, hogy heti 1-1 óra ne férne bele
Én simán van, ha valamire rákattanok, és hajt a kíváncsiság, akkor 23:30-kor mikor hazaérek, elrendezem a gyerekeket következő napra és akkor hajnali 1:00-kor még 1 órácskát beiktatok gép buherálásra -
Sanchez638
addikt
Gondolom nagyon kell a pénz és sok pénz.. Ha jó szakember vagy akkor bőven tudsz válogatni a szakmák közül.. Simán meg lehet oldani mindent. Ismerősöm szeret hisztizni, sosincs pénze, de se csaj,se autó és csak albérlet folyamatosan dolgozik. De ismertem olyan idős urat aki 82éves koráig aktívan vitte a cégét, panaszkodott, hogy nincs ideje másra. Persze mert nem tudott leállni a munkával, de pénze már volt bőven.
Ha nagyon zavar a 7-20-ig talpon, akkor keresnél másik munkát.
Karácsony előtt voltam én is, hogy fél9kor indultam és este fél10re voltam otthon minden nap.Sokszor panaszkodni könnyebb mint tenni ellene. Ha lehetőségem lett volna ismerős kint akár, már rég külföldön lennék.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kempingezés és sátrazás
- Vigneau interaktív lokálblogja
- BestBuy ruhás topik
- Hobby elektronika
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Facebook és Messenger
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! AMD FX-8320 8 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel Core i7-14700K 20-Core 3.4GHz LGA1700 (33M Cache, up to 5.60 GHz) Processzor! BeszámítOK
- AMD Ryzen 5 8400F - Új, 3 év garancia - Eladó!
- Intel Core i9-11900KF 3.5GHz LGA1200 (16M Cache, up to 5.30 GHz) Processzor!
- AMD Ryzen 7 8700F - Új, 3 év garancia - Eladó!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 13400F / 32GB DDR5 / RTX 4070 Super / 1TB SSD
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3060- 3070/ Hp EliteDesk 800 mini, micro PC-Számla/garancia
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged