- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Házimozi haladó szinten
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Így nézz tévét 2025-ben: új ajánlások, régi szabályok
- OLED TV topic
- SSD kibeszélő
- Home server / házi szerver építése
- Dell notebook topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- CPU léghűtés kibeszélő
Új hozzászólás Aktív témák
-
BiP
nagyúr
válasz
dergander #94 üzenetére
"Az nvidiát nem is érdekli ez az egész low level api dolog,mivel elbukták a konzol hardver cimet."
Szerintem ez túlzó kijelentés. Szerintem érdekli őket a Low-level API (lásd mennyire ráugrottak most a DX12-re), csak a Mantle nem érdekelte őket. Meg ugye ki tudja, az AMD milyen feltételekkel ajánlotta fel nekik.
Lehet, hogy tök új hardvert kellett volna tervezni hozzá (ami nem 2 hónap), nem fért volna bele a stratégiába, stb.És közben Ádibá sem mond hülyeséget, mert az NV kártyák Mantle nélkül is hozzák az elvártat, amit egy kártyától várna az ember, és amit a Mantle oldana meg elvileg. NV-nél nem panaszkodnak tömegek a mikroakadásokra és a driverekre.
(ez nem fanboyság akar lenni, hanem ezt tapasztalom) -
Abu85
HÁZIGAZDA
Abban segít, hogy elérhetők a swizzle copy motorok, amelyek azért elég fontosak. Idővel szerintem a DX12 kap majd olyan kiterjesztést, amelyekkel az Xbox One olyan közvetlenül elérhető, mint DX11.x-szel.
Ez a DX12-ben jobb az Xbox One kicsit félre van magyarázva az MS részéről. Ez nem gyorsabb API, mint a DX11.x, noha később kiegészíthető, hogy gyorsabb legyen. A gyorsulás nem az API cseréjétől, hanem azoktól az algoritmusoktól jön majd, amelyekre átállnak a fejlesztők. Teljesen másképp fogják ezeket a next-gen konzolokat programozni, mint ma. Persze lehet úgy magyarázni, hogy ez a DX12 eredménye, de igazából nem. Ez a változó felfogás eredménye lesz.
-
#16729600
törölt tag
Ahham, tényleg nagyon jó ez a Mantle.Már pár hónapja is említettem az imádkozó és térdre hulló hívőknek,hogy majd ha a gyakorlatban villant valamit elhiszem.Villantott.Akadások,játszthatatlan szaggatások.
( R9 280X ) Persze biztos attól van,hogy 24/7 be fut a háttérben a kedvenc animal poresz múvim és lefoglalja előle gonoszul és orvul az erőforrásokat.Talán majd egyszer ki is kapcsolomEz a Mantle a teljesítménye alapján egy mondatot,egy szót,de még egy leütött karakter sem ér meg.
-
dergander
addikt
Fikázzak sokan a mantlit pedig az amd vette a fáradtságot és tett valamit,és már a crytek fiúk is ráugrottak...akkor nemlehet annyira rossz.
Az NVnek is felajánlották a mantle mégis elutasította,akkor miről is van szó? Az nvidiát nem is érdekli ez az egész low level api dolog,mivel elbukták a konzol hardver cimet. -
leviske
veterán
De, természetesen. Csábító gondolat azonos áron mindenkit állva hagyni a sztrádán egy Ferrarival, és városban való caflatásra is inkább egy Fiat 500-at vagy egy Mini-t választanék. Viszont tetszik az erdőn való átgázolás gondolata és jó pár évig úgyse tartanék attól, hogy az erdő mélyén, mocsaras területeken kéne átkelnem, hogy esetleg esély legyen arra, hogy egy ma megvásárolt, erre esetleg nem felkészített Land Roverrel elakadjak.
-
kisfurko
senior tag
válasz
sayinpety #79 üzenetére
Hiába mondod nekik, ők csak a "szemüknek" hisznek
Az le sem esik nekik, hogy a fejlesztők kénytelenek a képességek metszetére fejleszteni az időbeli és anyagi korlátok miatt, ezért fut mindenen ugyanolyan "gyorsan".
Szomorú, hogy hova süllyedt a színvonal. Egyszerűen nem lehet már szakmai dolgokról beszélgetni, mert rögtön tele van minden topic hozzánemértő fröcsögőkkel.
Érdekes, a Mantle annyira komolytalan, hogy hamarosan a CryEngine is tartalmaz Mantle renderert. Ha tényleg megint tele lesz opcionális dolgokkal a DirectX, akkor nem sok előnye marad az OpenGL-lel szemben. -
kirukris
tag
DX12 WP-re?
Ezzel most az a céljuk, hogy több wp-t vegyenek? Egyátalán lesz érezhető különbség? -
Nxn908xxx
őstag
A lényeg az hogy a DX11-es kártyák támogatják.
-
Z10N
veterán
"Platform: DirectX 11.2 / DirectX 12 / Mantle"
-
leviske
veterán
válasz
zolee5016 #67 üzenetére
Ahhoz viszonyítva, hogy anno a DX10 vagy akár DX11 játékok megjelenésére mennyit kellett várni, Mantle támogatással már van két játék. Ez annyira nem rossz annak fényében, hogy csak egy gyártó termékei képesek támogatni.
(#70) deja vu: A Kaveri esetére egy olyan hasonlattal lehetne élni, hogy sikerült egy Land Rovert a tesztelőknek nekiereszteni egy Ferrarinak, F1-es pályán. Egyértelmű, hogy nyomában sem lesz, viszont ha esetleg úgy alakulna, hogy erdőben szeretnék haladni, akkor mégse a tesztgyőztessel vágnék neki.
Persze az aktuális helyzetre rásegített az AMD elszúrt marketingje a 4670-hez való hasonlítgatással, ahogy a Mantle debütjének is megpecsételték a sorsát a belengetett 47%-os gyorsulással, de ettől még mindkettő előremutató és nem lepne meg, ha idővel pár "hater" elszégyellné magát, mint anno az RV770 idején.
-
kpal
nagyúr
Akkor már nem is éri+ venni Dx11 vga-t se használtan se újat
-
sayinpety
tag
A Mantle nagyszeru. Baratom mar fejleszt ra. Nagyon jok a tapasztalatai. 4 hete dolgozik a Mantle pathon es maris gyorsabb a d3d11 pathnal, pedig azt 5 honapja fejleszti. En is elszantam magam, hogy kerem az elerest aprilisban.
A Kaveri nagyon erdekes, majd osszerakok ra egy gepet. Ki kellene ugyis probalni, hogy a ps4 es xbox one prototype algoritmusok futnak-e rajta. Ma meg csak igeretet kaptunk arra, hogy igen, de az keves. -
-
gyuszaa
őstag
válasz
zolee5016 #74 üzenetére
Azért azt is nézzük, hogy át kell látni hozzá a GCN architektúra működését, nem olyan egyszerű fejleszteni rá (kisebb korlátok = több hibalehetőség), ezért erősnek érzem ezzel a 3 címmel való dobálózást.
Majd a mostani next-gen konzolokkal akarva, akaratlanul belejönnek a programozók, még nagyon az elején járunk.
-
sayinpety
tag
Rosszul jott le. A Mantle valoban jobb API marad, de ketlem, hogy valamit szebben csinal meg a d3d12-nel, hacsak nem nagyon extrem az elkepzeles. A kozvetlenebb eleresbol eredo gyorsasag is ellensulyozhat a bundles funkcioval. Egyetlen igazi elonye a Mantlenek az egyszerusege. Keves idobe telik gyors rendert irni ra.
-
zolee5016
őstag
válasz
atti_2010 #68 üzenetére
na látod...eddig erre épült a vörös oldal is...Most próbáltak egyet....Elhúzták a mézesmadzagot .rákaptak kb 3-an (fejlesztők) kipróbálták még páran aztán mégis dx11-re jönnek a gémek.....
Nem hiszem,hogy meg mernék osztani a vga-piacot azzal ,hogy kizárólag mantli,vagy DX-es karik legyenek csak.....az felkavarna egy állóvizet,de nem a grafikai javulásét az tuti a vége megint egy egységes rendszer lesz...mantlival, dx-el......ezek a morzsák,csak arra valók,hogy a fanok megmaradjanak...a lényeg az nem változik.... -
Meridian
senior tag
Nekem a cikkből az jött le, hogy a Mantle jobb, szebb, okosabb és 100%-al gyorsabb is.
-
kpal
nagyúr
Vajon 12 meddig él majd ? De az a matricázás kicsit átverősnek vélhető még ha nem támogatja teljesen.
És a Dx12 se ment meg attól ugye mikor irreálisan nagy gépigénye van egy játéknak ? -
-
Bloksma
aktív tag
Jó lesz ez
-
atti_2010
nagyúr
Mántlit most kezdték el fejleszteni a DX meg 20 éve megy, ezen nincs mit vitázni.
-
-
big-J
őstag
Megint kezdődni fog a jogtalan matricázgatás...
Miért nem lehet határozottan leírni mik a feltételek, és ne legyen millió opcionális amik nélkül teljesen máshogy néz ki a game... -
Xes750
tag
A Microsoft leleplezte a DirectX 12-t:
Avagy 11x "Mantle api"Ezt leszamitva jo cikk.
-
RyanGiggs
őstag
Abu: Pl. egy HD5870-es kártyán gyorsabban (jobban) fog futni egy DX12-re írt játék, mint amit DX11-re írnak?
-
Atom_Anti
senior tag
Ez elég város, főleg hogy 3DMark 11 -el is működik és 50% al gyorsabban fut. Úgy látszik Mantle tényleg jó lett valamire, elindított egy folyamatot, melyt Microsoft tökéletesít és széles körben elérhetővé tesz...
-
Peat;)
veterán
válasz
sayinpety #38 üzenetére
Az én szintemen annyit látok hogy minden megy az nvidián és összesítve a sebességben sincs semmi lényegi különbség egyik oldalra sem, ha jól értem amit írsz akkor az nvidián a másik elavult kódolás miatt lassabbak a játékok. Igazából már 5 éve ezt olvassuk, a GCN óta különösen. A monitoron meg mást látunk, ehhez nem tudok mit hozzátenni, ameddig a gyakorlat mást mutat. A Mantle egy jópofa dolognak indult és nekem tetszett, de közel nem azon a szinten van ami használható lenne, de majd kiderül hova jut.
Fogyasztói szempontból én kivárom azt a két évet mielőbb újabb vga-t vennék. VGA-t egyik oldalról sem vennék már az új directx előtt, bármenynire is támogatja az AMD biztos ők is hozzá fogják igazítani itt ott a hardwaret. Ha addig nagyon elavulna a gép akkor veszek egy konzolt De a jelenlegi konzolos játékkínálat alapján még hátra lehet dőlni nyugodtan.
Ezeket az AMD technikai csodaleírásokat gyakorlatilag a pc piacon több éve cáfolja a gyakorlat, az új konzolok nyitókínálatának grafikai, fizikai minősége meg nem hogy cáfolja hanem nevetségessé tette egyelőre, addig engem nem győznek meg amíg nem mutatnak fel valamit. Ennyi év és ennyi pofáraesés(ezt kizárólag az állítás-gyakorlat differenciára értem, hiszen kiváló termékei vannak AMD-nek) után nem a vásárló tehet róla ha szkeptikus. Gondolom ezt megérted valamennyire.
-
Peter13
senior tag
Ez mind szép és jó, de még két év mire látunk belőle valami kézzelfoghatót. Értem én hogy bejelentés, meg marketing, meg kellett valamit lépni a Mantle-re (ha más haszna nem lesz, csak ennyi, már akkor is megsüvegelem az AMD-t...de azért remélem lesz
), de 2 év a hardwerek világában az k**va sok.
Most jót álmodozok én is, aztán pár hét és feledésbe merül amíg valami fogyasztható is a kezem közé kerül. Nekem nem tetszik hogy ennyire előre jelentik be a dolgokat, olyan "mézesmadzag" érzésem van. "Hoztam egy ígéretet, örüljetek népek". Nem tudom. Örülök hogy legalább a szándék megmutatkozik arra hogy legyen valami (főleg hogy szerintem -magánvélemény- a DX9 óta értelmes fejlesztés nem történt: se a 10, se a 11 nem nyűgözött le, pedig elvileg sokkal többet tudnak), de hogy még két év mire látunk is belőle valamit, az durva (és ugye csúszásokkal nem is számoltunk, optimisták vagyunk)
-
gyuszaa
őstag
Végre a helyes irányba terelődünk.
-
asvald
senior tag
Remélem tényleg beválik majd ez az új api ,Bár kicsit félek ,mert a microsoft nem verte olyan nagy dobra mint az amd a "fantát" Lehet ez is egy stratégia ?!
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #47 üzenetére
Csak a swizzle copy-t. Az ESRAM az ment, de itt azért van egy koncepció, ahol ez a kettő összefügg. Mivel az MS nagy megatextúrázni akar, ahhoz kellenek a swizzle copy motorok is, főleg a JPEG dekóderes verzió. Tehát a next-gen fejlesztési koncepció az Xbox One játékokba a megatextúrázás, amihez a hardver nagyon jó. Ettől lesz majd gyorsulás. A mostani kódok a DX12-vel sem fognak igazán gyorsulni, sőt.
Igazából nem is az API gyorsít a konzolon, hanem a hardver eltérő használata. Tehát itt azért van egy kis csúsztatás a marketingben, de ennyi belefér. -
Tehát eddig az eddigi api-val nem lehetett (vagy nem igazán) kihasználni a swizzle copy-t és az esram-ot, és ezen segít majd dx12 a one-nak? Ez mekkora teljesítmény növekedést hozhat?
Igazából nem is a pc oldali vetülete érdekelne a dx12-nek (persze az is), hanem hogy mit profitál belőle a one, ha már annyira emlegetik, hogy na majd ha kijön rá a dx12 az is meg fog táltosodni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Mantle-re még mindig egyszerűbb lesz a PS4 API-járól portolni. A kódot viszont meg kell írni mindegyik API-ra.
A feature level 12 még ismeretlen szint, szerintem azzal az Xbox One képességeit zömében átmentik PC-re.
(#40) arn: Mivel a DX12 még mindig szabvány lesz, így nem fog olyan gyorsan fejlődni, mint a Mantle. Az AMD a saját API-ját úgy fejleszti, ahogy a fejlesztő kéri. Ez extra effekteket hoz, és innen a fejlesztők is jelzik az MS-nek, hogy mit kell majd a DX12 utáni fejlesztésekbe építeni. Mert ugye korábban a szép szó nem használt. Volt az MS előadása után egy másik prezi a GDC-n és ott mondták a Mantle támogató fejlesztők, hogy nem dobják el az AMD API-ját, mert ezzel folyamatos fejlesztésre ösztökélhetik az MS-t.
-
BiP
nagyúr
válasz
dergander #13 üzenetére
"az mostani GCN már dx12es kártya lesz,az nvidia pedig igy egy lépcsőfokot lemarad"
Nem biztos, hiszen azt írták, hogy a mostani DX11-es kártyák tudják majd támogatni.
Ez alapján pedig az NV-k is.(#16) Zorel: Az NV persze, hogy teper, hiszen nekik nincs Mantle a zsebükben, és nagyon is kapóra jön egy hasonló előnyöket biztosító API. Főleg, hogy szabvány, így nem is kell pénzügyileg extra módon megtámogatni a fejlesztőket, hogy támogassák, mert alapból erre fognak fejleszteni.
Ráadásul, ha valóban támogatni tudják a mostani DX11 kártyák is, nem csak a GCN, akkor meg kvázi "ingyen" van.(#23) kovsol: Írták, hogy nem lesz, csak tesztverzió.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #42 üzenetére
A D3D11.x számos funkcióját nem tudja használni az Xbox One-nak. Ez persze folyamatosan változik, de valszeg a D3D12 marad hosszútávon és annak a funkciói lesznek D3D11.x szintre fejlesztve. Később ez kiegészülhet speciális eléréssel, így lényegében a D3D12 funkcionalitása ötvöződik a D3D11.x low-level elérésével.
A teljesítmény elsősorban a mostra vonatkozik. Szerintem a Box már idén megkapja az új API-t, mert csak egy hardver, így egyszerű a tesztelés. Azzal kihasználhatók a Swizzle cuccok is, amelyek azért fontos elemei a konzolnak. Innen jöhet pici tempónövelés.
-
gabber01
addikt
Az említett kb. 50%-os gyorsulás a tesztekben azonos képminőség és beállítások mellett volt? Mert a mellékelt CPU use-os képeken olyan, mintha DX12-vel nem lenne pl. SSAO, meg még ki tudja mi.
-
Abu: Azt írják több helyen, hogy a dx12 növelni fogja az xbox one teljesítményét is. Ezt ki tudnád fejteni, hogyan? Én úgy tudtam hogy a one-on, mint ahogy a ps4-en is, nagyon alacsony szintű api van a hardver elérésre, majdhogynem közvetlen (sőt ha jól tudom támogatja is a közvetlen elérést). Na most a dx12 a leírtak alapján egy fokkal magasabb szintű absztrakciót nyújt, tehát kevésbé közvetlen hardverelérést. Hogy lesz akkor gyorsabb és jobban kihasznált az xbox one, hogy innentől fogva már bírni fogják az 1080-at? nekem kissé ez ellentmondás, de biztos valahol rossz információm van a témáról.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A feature level 12 olyasmi lesz, mint az X1D3D11.x vagy a Mantle. Korlátlan erőforrás-használat, tile pool, bindless, talán monolitikus futószalag, UAV ordering, esetleg SVM, stb. Ezekhez Xbox One szintű hardver kell. Az API nem fogja az architektúrát felokosítani.
Jelenleg a feature level szintek szempontjából az NV a 11_1-et sem támogatja, ami a DX12-ben eleve csak opcionális lett, de ettől az Intel és az AMD új hardverei kezelik.
Mindenkit érdekel a DX12, de opcionális funkciókról már vita van.
Mindenki mutatott DX12-es kódot a GDC-n, sőt mindenkinek a hardverén megtekinthető volt a Forza 5 techdemo, illetve a 3DMark is. Az Intel és az AMD viszont mutatott olyat is, ami elég durva. Az Intel UAV orderinget, míg az AMD olyan programot, ami 37 compute shadert használ.
-
arn
félisten
normalisabb gyorsulast eddig is inkabb specialis helyzetekben hozott a mantle, ha a dx12 is gyorsulni fog, akkor mi ertelme lesz (felhasznaloi szempontbol, a fejlesztoi nem erdekel)?
-
leviske
veterán
Abu85: Figyelembe véve, hogy sok ponton igazodik a Mantle irányvonalához, így első blikkre mennyire lehet bonyolult az átjárás az AMD megoldása és a DX12 között, ha a fejlesztéseket nézzük? Más szóval, ha valaki Mantle-re megír valamit, akkor mennyire nehéz kikapcsolgatni/ optimalizálni a csomagokra/csoportokra azokat a funkciókat, amik nem kerültek be, vagy csak olyan formában, hogy változtatást igényel?
Emellett korábban volt róla szó, hogy a PS4 és XO APU megoldásai egyes funkcióknak köszönhetően egészen mást játékélményt kínálhatnak, mint a DX11(.1)-es PC. Erre elkezdtünk lépegetni a DX12-vel, vagy még az nem dőlt el? Már pontosan nem emlékszem, hogy mi volt az, lehet, hogy a közös memória, ami úgy rémlik, hogy DX12-ben is meg lesz Mantle mellett, de gondoltam azért megkérdezem.
-
sayinpety
tag
Az nVidia a d3d11.2-re is azt irja, hogy tamogatja. Ha ennek hiszel ugy jarsz mint en. A kodom a 780-on nem futott, amikor 4770-en es 7950-en ment. At kellett allnom az accelerated read/write bufferekrol texture mapokra, mert a Geforce nem tud 8-nal tobb read/write bufferrel banni. A shaderek sebessege harmadara is esett. Mint kiderult a 750-en sem fut a jobb kod. 1.5 eves funkcio es nulla hardware van ra az nVidiatol. Tudod ez lehet neked nem szamit, de nekem dupla munka, mert ketszer kell megirnom ugyanazt az effektet. A d3d12-ben is ugy szamolom, hogy tobb effektre kell legalabb ket verzio, de lehet harom. Vagy durca leszek es kiadom az xbox one shadereket PC-re, csak akkor meg en leszek a hulye optimalizalni nem tudo, mert veletlenul sem birtokolt hardware buta.
-
dergander
addikt
Az még nagyon gyilkos lenne...már ha te most a nagykijelzőkre gondolsz,még egyetlen egy VGA se képes 4K-s kijelzőt úgy fixen 60fpsen meghajtani,hogy közbe max grafikán játsz,legyen ez BF4 vagy hasonló keliberű játék. Ez olyan mint az okostelefon fejlődés.Jönnek a nagyfelbontású kijelzők az akksik meg nemtudnak szinkronba fejlődni,na ez a PC piacon is igyvan,hiába erőltetik a piacra a 4K kijelzőket,mikor hardver nembirja meghajtani.
Egyszer biztos elfog jönni az ideje,de ahogy elnézem még 2016 se fog ebbe fürödni. Biztosra veszem hogy hamarosan eljön a többmagos GPUk világa is,ha igy haladunk. -
Spancho
senior tag
Messze van még 2015 vége
De jó irányba haladnak a technikai fejlődéssel szerintem.
Egyre kevesebbet fogyasztanak a hardverek úgy hogy még gyorsabbak is ,szoftveresen is támogatják őket szóval én meg vagyok elégedve -
Locutus
veterán
-
válasz
Meteorhead #29 üzenetére
Andreno 3xx-4xx szeria, mali t6xx, az uj powervr-ek, vivante-k mar mind dx11-esek. Az oc nem tudja kihasznalni, de a hw tudja mar 2 eve...
-
Peat;)
veterán
válasz
dergander #28 üzenetére
A másik cikk alapján az nvidia benyögte hogy támogatja, innentől kezdve már csak a gyakorlatban derül ki mennyire, forzára is csak annyit írtak hogy 12-es directx, viszont mivel konzolról jött át borítékolható hogy a valódi"12.szint" bizonyos részeit is használták. Ennyit tudunk. A GCN meg akkor is éppen megváltotta a világot amikor az én vga-mat lehúzták a tesztben, csak ezért írtam, hogy a gyakorlatot érdemesebb megvárni.
-
-
Meteorhead
aktív tag
Egy API-val letámadni az XBO, PC és WP platformokat... hát lássuk azokat a telefonokat is, amik tudnak DX9-nél többet. Nem tudom, hogy a mostaniak mennyire ilyenek, de egyelőre az OS biztosan csak ennyit enged.
Én baromira várom a Build konferenciát, hogy ott a hiányzó részleteket is elmondják, illetve várjuk a közös Win8/WP8 projekteket VS2013-ba.
-
dergander
addikt
Félreérted a dolgot,itt most arról van szó melyik hardver éri el a "12.szintet" én nem azt irtam hogy most az nv nemjó,nemkell kombinálni.
De lehet még a GCN kártyák se érik el,nem izgat igyis úgyis a fejlődés nemállhat meg új kártyát pedig mindenki fog venni az évek múlásával. -
Peat;)
veterán
válasz
dergander #20 üzenetére
Másik cikk amit elvileg te is olvastál mert hozzászóltál. Majd kiderül a gyakorlatban melyik vga-n mi hogy megy, addig csak az egész találgatás és fanboy skill xp gyűjtés. Abu úgy írja meg a cikkeket ahogy, attól még nem kell következtetéseket levonni hogy nvidián ez semmit sem ér. Két év múlva ha pc-m lesz úgyis már más vga-m lesz, de nem lepődnék meg ha megint nvidia mellett döntenék a gyakorlati tesztek elolvasása után. A mostani vga-mat is leszólta a tesztben a ph! cikk, oszt mégsem akad rajta a 2d-s mario...
-
Lacccca87
addikt
Az éhség nagyúr
Ez a szintesdi dolog szerintem már a DX11 nél megbukott.
Értelme nincs sok mert így vagy az egyik vagy a másik vagy a harmadik (és így tovább) gyártó megfurhatja a fejlődést mondván hogy ő neki elég ha csak a minimumot tudja a HW-je és ráteheti a plecsnit, a játékkészítők meg ilyenkor persze hogy nem építik bele az extra dolgokat a motorba mert a piac egyik szereplője nem támogatja azokat.AMD-t meg előre sajnálom mert már most nem emgy nekik a normális driver írása 2 féle API-ra, mi lezs ha 3-at kell majd támogatni?
A 3dmarkos képek meg nekem kicsit furák, mintha a DX12-es változaton roszab minőségű lenne az árnyékolás.
-
válasz
dergander #13 üzenetére
Ez erősen alkalmazásfüggő ám. Attól, hogy a M$ kiadja az új DX-et, a játékok zöme max DX11-es lesz még egy ideig, ergo zabálja a processzort.
Érdekes olvasmány volt a hír, külön tetszik, hogy a kis Intel IGP-k is támogatják az bejelentett szintet - bár nem tudom, igp-esetén mi lesz ennek a haszna
esetleg hatékonyabb hd/4k tartalom gyorsítás? BF4-et ugyebár nem HD 4600-on játszik az ember
-
Mr.C
őstag
Miért olvasok mindig parancslista helyett palacsintát?
-
Angel1981
veterán
"A Microsoft leleplezte a DirectX 12-t!"
*ásítás*
-
Zorel
senior tag
válasz
dergander #13 üzenetére
Nehogy azt hidd, hogy le van maradva bármivel is. Az egész cikk félrevezető, hogy folyamatosan azt a nyomást próbálja gyakorolni az olvasóra, hogy az AMD GCN-nek jó ez az egész és a Mantle még így is főlényben van...nem hiába nincs említve NV sehol sem. Pedig nagyon is érdekli a vállaltot az új API, pl a cikkben is említett Forza 5 demo az NV-vel közösen került bemutatásra:
"Turn 10 Studios took the stage during the presentation to showcase Forza 5 running on PC with Direct3D 12 and Nvidia tech running at 60fps. The studio said it took a four-man team four months to port the title onto PC using the tech."
Nem mellesleg még csak egy részét mutatták be az API-nak így messzemenő összehasonlításokat nem érdemes végezni. Annak szerintem akkor lesz igazán értelme ha bemutatják a D3D_FEATURE_LEVEL_12_0 szintet is.
atti_2010: Erre majd akkor térjünk vissza ha elkészül a végleges DX12.
Egyrészt az működni fog, másrészt pedig a fejlesztőknek is jobb ha egy szabványos API-ra fejlesszenek és itt fog szépen háttérbe szorulni az egész Mantle őrület...
-
atti_2010
nagyúr
A DX -et faragják vagy 20 éve a Mantlitól meg mindenki azt várja hogy startból jól működjön, amúgy így is ráver a DX -re pár kört.
-
vittorio7
őstag
Én leragadtam a 2007-es Office-nál.
Sajnos.
De majd jön a DDR 4 és akkor a horror árú RAM-ok helyett, horror a köbön árú RAM-ok lesznek.
(#10) F34R
"ja meg tele lesz mindenki bugokkal meg fajdalommal."Biztos lesz benne, nem vitás. De majd beindul a marketing gépezet, és megtudjuk, hogy a DirectX 12 áldás az emberiség számára.
-
dergander
addikt
Ez most elárult mindent,csak nemlett kimondva,a DX12 level egy az egybe másolja az Xbox APUját,ergo GCN,akkor az mostani GCN már dx12es kártya lesz,az nvidia pedig igy egy lépcsőfokot lemarad,ez persze nem azt jelenti hogy nincs ott. Ha ez igylesz akkor ragasztok egy DX12es matricát a kártyámra
Csak az a vicc akinek élből erős CPUja volt annak semmit nemfog hozni,olyan meg nem létezik hogy valaki mondjuk egy 290x mellé egy i3 vagy egy phenomot használna.
-
vittorio7
őstag
válasz
Plazmacucci #5 üzenetére
Nagy esély van rá, hogy még Win 8/8.1 alá sem adják ki. Biztos lesznek akciós Win 9-ek "olcsón" aztán majd ösztönözni akarnak a váltásra.
Sok újdonság vár a jó népre:
DirectX 12. Win9, USB 3.1, HDMI 2.0, DISPLAYPORT 1.3 (8K-4K @ 120 Hz), Intel Broadwell - K, DDR 4, SATA Express (SATA 3,2)
Úgyhogy 2015-16 -tól hasítani fognak a gépek mint a villám.
-
pzstm
titán
kíváncsi vagyok, hogy One-on mit fognak produkálni vele
-
válasz
Plazmacucci #5 üzenetére
Gondolom a win8 van a háttérben, meg a 9, ha egyszer elkészül.
-
-
vittorio7
őstag
"A jó hír az, hogy a DirectX 12-t mindegyik, legalább DirectX 11-et támogató hardver képes támogatni. Ehhez nyilván szükségesek új driverek, de a hardverek megfelelők."
Ez érdekesen hangzik aztán majd kiderül, hogy mi valósul meg belőle.
-
zolee5016
őstag
naja meg mintha a mántli valami nagy dobás lenne,és rögtön utánozni kéne....
eddig mindkét "fejlesztés elégé izzadságszagú,legyen már valami de gyorsan cucc..kell nekik idő,nameg progi ami ki is használja őket.......
Pl ha lesz új radeon(persze leszí) akkor az user fogja eldöneni,hogy Mantle,vagy direkt x 12-vel futtassa cuccait...vagy driverfüggő lesz?(lesz direktkata,meg mantlikata?) -
MortalVenoM
tag
érdekes olvasmány reggeli mellé!
-
Diopapa
addikt
Hogyan másolja a Matle-t amikor ezt 5 éve fejlesztik?
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- PR-Telecom
- Futás, futópályák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Motoros topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Felújított számítógépek/merevlemezek Számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- BESZÁMÍTÁS! Dell Latitude 5550 üzleti -Intel Ultra 7 165U16GB DDR5 RAM 1TB SSD Intel Graphics WIN11
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged