Új hozzászólás Aktív témák
-
Lapajbacsi
aktív tag
válasz Victoryus94 #226 üzenetére
Nem biztos hogy meg merik csinálni azt az aljadék erőszakos terrort amit a win7-dx11-el... mivel a legtöbb játékfejlesztőt megszivatták vele, persze a júzereket is, de azok kevésbé észlelték.... ha "ha utolsó Windows" lesz valóban a win10 és ingyenes, akkor a DX12, pedig nyílt lesz, és bármilyen rendszerre telepíthető... nem pedig arrogáns bűncselekménnyel lekorlátozva win10-re... de ha mégis.. lesz úgyis törés, ahogy volt a dx11-re is a Vista-ra....
-
Pubszon
veterán
Ha majd kijön a DX12 véglegesen, akkor a VGA-n BIOS-t kell frissíteni, hogy támogassa azt?
ASRock X79 Extreme6, i7 4930K, 32GB DDR3, GTX 1080 G1, Corsair RM750x...
-
Z10N
veterán
Le voltam maradva, jogos a 11.2. Nemhiaba kerulom a win8 es 8.1-t. Csinaljanak win7 supportot dx12-hoz. Bar ez eselytelen, hisz win7 sp2 sincs. Annak ellenere, hogy ontjak a KB patcheket es updateket. Jot tesz a Mantle az alloviznek, rogvest mindenki elkezdett mozgolodni. Az M$ kepmutatasa viszont szanalmas. Hirtelen fontos lett a fejlesztok velemenye, illetve majd vedd meg a win9-t, ha akarsz ujitast latni.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
sb
veterán
válasz pakriksz #220 üzenetére
A fejlesztőt a kiadó fizeti. Ha 2x annyi idő átírni akkor nem elég akarni és az asztalt verni szerintem
Azt kell látni, hogy ez a kecske és a káposzta tipikus esete. Ha a prociban rejlő számítási kapacitást ki akarod használni akkor egy olyan kódot kell írnod, ami használja. De az nyilván nem fog futni csak cpu-n. Ez egy másik kód lesz, két kódot pedig nem lehet egységnyi idő alatt megírni.Abu, én fordítva gondolkodom. Nem abból indulok ki, hogy csak játékmenetet nem befolyásoló cuccok lesznek. Szvsz megette a fene, ha csak az lesz. Ha pedig a fizikát, AI-t, egyebeket is HSA-ra írnak akkor ott a HSA mentes PC kód gyakorlatilag egy teljesen másik játék lesz dupla fejlesztési idővel.
Ezt ki fogja bevállalni egy sokéves Fifa 2014-en kívül?Én csak azt tudom elképzelni, hogy amíg nincs HSA kihasználtság, vagy csak apró megjelenítési szarságokra, addig jön a PC port. Amint lesz onnantól teljesen mást tud a PC kapni... ill. szinte minimális többletmunkával egy HSA port jöhet PC-re. Talán ez lehet az egyetlen jó indok arra, hogy miért terjedhet a gyér PC-s HSA hw kínálat mellett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz pakriksz #220 üzenetére
A HSA runtime eleve AVX2-re optimalizál legacy módban. Tehát annál gyorsabbat aránytalanul költséges írni. Itt vagy benne lesz, vagy nem. Egyébként valószínűleg a játékmenetet nem befolyásoló dolgokat simán megkapjuk, mert azt egyszerűen ki lehet kapcsolni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pakriksz
őstag
"Ha nem extra költség kiadni a PC-s HSA-s változatot akkor a fejlesztő magasról lesz*rja, hogy nem fut máson."
A fejlesztő lehet, de a kiadó szépen megmondja hogy ezt tessék megoldani. Aztán a fejlesztő kénytelen átírni a HSA kódot cpu-ra, az intel meg röhög a markába.[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
sb
veterán
válasz pakriksz #216 üzenetére
Ez nem merészség vagy őrjöngés kérdése.
Költség. Amit HSA-ra írnak az soha nem fog futni tisztán cpu-n. Nem megoldható. Tehát ezeket vagy kivágják a fenébe a játékból minimális munkával, vagy ha nem lehet, mert a motor így lett megalkotva akkor nem írnak mást helyette, mert dupla költség.Márpedig a nagy része utóbbi lesz a valamit is érő HSA-s fejlesztéseknek.
Tehát vagy jön HSA-val PC-re vagy kapunk mobilra írt játékot - esetleg felturbózva - , ahogy Abu is írta. És köszönőviszonyban nem lesz a PC-s játék a konzolossal.De mivel ez meg eléggé szög a PC-s játék koporsójába, így én reménykedem az előzőben is.
Ha nem extra költség kiadni a PC-s HSA-s változatot akkor a fejlesztő magasról lesz*rja, hogy nem fut máson. -
pakriksz
őstag
Az intel többet fizet hogy azt csinálják amit ők akarnak. Az intel igp driver támogatása egy vicc, 2 év és hello. Ráadásul pont most jelent meg egy cikk, hogy a celeron/pentiumokban le akarta tiltani az opencl támogatást (de nagyon ellenkeztek a fejlesztők, ezért elhalasztotta). Az szerinted mennyire segíti elő a gpu-k általános célú felhasználását, ha bizonyos igp-ken le van tiltva? Meg hogy az egyik gyártó igp-je, nemhogy általános célra, még grafikára is gyenge?
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Madwe
nagyúr
válasz pakriksz #216 üzenetére
Teht az hogy "mert akkor meg az intel fanboyok örjöngenének az intel igp userekkel együtt, hogy biztos a játékfejlesztő lepaktált az nv amd-vel, és direkt fut rosszabbul az intelen..." az jobban és többeknél verné ki a biztosítékot, minthogyha azon hőbörögnének hogy az "intel aktívan tesz róla hogy pc-n a gput ne igazán lehessen rendesen általános célra használni" Ez azért érdekes megközelítés Persze manapság ez van csak kb pont fordítva, s inkább api szinten, s intel nyilván próbálkozik majd, de a devek miért az intelnek kedveznének az amd és az nvidia ellenében, mintsem fordítva?
-
pakriksz
őstag
"pár évre a harmatgyenge Jaguar magos + erős HSA IGP-s konzolokból kiindulva szerintem nem nagyon várhatóak cpu gyilkos játékok."
Dehogynem. Az intel aktívan tesz róla hogy pc-n a gput ne igazán lehessen rendesen általános célra használni. Így sokminden az ami konzolon a gpu-n fut, a pc-s portban cpu-n fog futni, mert azt nem merik meglépni hogy csak nvidia-n meg amd-n fusson játszhatóan, sem azt hogy ezeken a gpu-t használják, az intel igp-s gépeken pedig a cpu-t (normális gpu hiányában), mert akkor meg az intel fanboyok örjöngenének az intel igp userekkel együtt, hogy biztos a játékfejlesztő lepaktált az nv amd-vel, és direkt fut rosszabbul az intelen...
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Madwe
nagyúr
A sega kiadok egy konzolt nem fogy jól 2 év múlva kiadok mégegyet az se jó jöhet a következő stratégiája ölte meg (főleg az e miatti vásárlóbázis elhitetlenedése feléjük miatt), a nintendo pedig a wiivel bemozdult a casual rétegbe és jól ment neki, a wii u viszont már erőltetett olyan téren valamit azt se vették figyelmebe hogy a casual réteg iosen adroidon pötyög már nem vesz konzolt. ki lehet kopni, de idióta döntések kellenek hozzá. Mondjuk abban ms se áll rosszul, az is biztos Viszont a dx12vel pont hogy jó irányba haladnak, csak kicsit későn lépték meg. Ettől függetlenül gamer pc mint olyan még sokáig lesz, nem hagyja magára az ms, konzol, steambox nem fogja kinyírni, az biztos... Csak kicsit most ilyen holt időszak jön dx12 rendes játékszintű leprogramozott használatáig teljesítményben...
[ Szerkesztve ]
-
Diopapa
addikt
A konzolosdiból 1-2 generáció alatt ki lehet ki lehet kopni (lásd Sega, Nintendo), a PC mint eszköz meg ott van köszöni szépen, az MS meg monopol helyzetben, ezt veszélyezteti a barom hozzáállásával. A biztosat dobja el a bizonytalanért.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valójában korábban elindult. Az MS koncepciója az volt, hogy a problémát úgy oldják meg, hogy ne kelljen újra megszüntetni a visszafelé kompatibilitást, mint ahogy azt a DX10-ben tették. Erre kitalálták a deferred context funkciót, ami a DirectX 11 többszálúsítására vonatkozó rendszere volt. Elméletben jól hangzott, de a gyakorlatban nem működött, sőt, nem kevés helyen még lassított is. Tehát valamit tettek érte, és fejlesztettek, csak az nem működött. Ezzel persze az erre elköltött fejlesztési évek is elmentek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
félisten
7év kellett ahhoz hogy elinduljon valami,az igen... itt vannak a gondok,ezért az MS a felelős,és ha nem szorulna a hurok akkor most sem tennének semmit,persze értem én nekik a konzol jobb üzlet...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De lehetett. Igazából az első figyelmeztetéseket Dan Baker adta le a GAB-ban még 2007-ben. Akkor kísérletezték ki a fejlesztők, hogy miképp lehet az Xbox 360-at és a PlayStation 3-at hatékonyabban is programozni. Ezt viszont nem tudták PC-re menteni. A következő lépésre 2009-ben került sor. Akkor már a gyakorlatban is látható volt, hogy szorul a hurok. 2011 végén kértek a fejlesztők állásfoglalást. Az MS erre azt mondta, hogy dolgoznak rajta, de még 5 évig is eltarthat. Ekkor ment Johan a gyártókhoz, hogy neki gyorsan kell egy low-level API. Ekkor kezdődött a Mantle lényegi fejlesztése. 2013 első felében pedig elkezdődött a DX12 tényleges fejlesztése. Ez részletekben jelenik meg. Az első 2015 végén.
Röviden az igazság az, hogy a problémát már 2007-ben felvázolták. Tehát azóta lehet tudni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
sb
veterán
Szerintem ugyanazt látjuk.
Lesz egy időszak amíg jobban futnak gyengébb hw-n is ugyanazok a - mai - sw-k. Lásd BF4 Mantle gyorsulás kisebb procikon.Hosszabb távon meg lehet az, amit te írsz, de ez is ugyanaz az eredmény. A lényeg, hogy ne a cpu 20%-át használjuk ki értelmes dolgokra. Ma ez van. Mondjuk egy csúcs procit terhelsz 20%-on bármilyen értelmes folyamattal, a többit meg elviszi az overhead feleslegesen. Gyakorlatilag csak a szoba fűtésére jó, semmi másra. Tehát ha jobb lesz a hatékonyság akkor is ugyanúgy nyertünk.
És ide tartozik a IGP/HSA kérdéskör is. Azt meg lótúróra használják, ahogy írod, pedig több kraft van már most is bennük, mint a cpu-ban. Ha ezzel együtt nézzük akkor lehet, hogy a 20% hasznos felhasználás is túlzás. Ezért kérdeztem, hogy mire nem elég neked, mert gondoltam, hogy épp arra amit már a korábban írtam: amit gpgpu-n kéne futtatni.Ezen mindenképp javítani kell és errefelé megy a fejlesztés. Mantle/DX12 és HSA is.
ps:
Aztán, hogy a hosszabb távú fejlesztés mennyire lesz így az is kérdéses. Most pár évre a harmatgyenge Jaguar magos + erős HSA IGP-s konzolokból kiindulva szerintem nem nagyon várhatóak cpu gyilkos játékok.HTPC-nél mások a tapasztalataink. Én csak driver oldalon szívtam, erővel még soha nem volt gondom.
-
veterán
-
TTomax
félisten
-
arn
félisten
szerintem nem jol latod a helyzetet - ettol a kulonbseg nem tunik el a processzorok kozott, csak az aktualis jatekokban eltolodik az arany. szoval, ha eddig problemaid voltak, es a jovo jatekainal belekalkulaljak ezt az optimalizalast, siman feljebb skalazzak az egeszet, es ugyanugy valhat szuk keresztmetszette, csak eppen mas szinten. mindig is voltak es lesznek olyan jatekok, amik kifekszenek az aktualis csucshwen, es amig elerheto lesz olyan processzor, amelyik sokkal gyorsabb a piacon a masiknal, addig a kulonbseg is fennmaradhat. annyival leszunk elobbre, hogy tobbet latsz ugyanattol a hwtol, de ez mindig is igy volt.
rawfeldolgozasnal a 4770 ugyancsak be tud szaggatni, ott van mellette a gpgpu (270x), de ha loturot hasznalnak belole, akkor sokra nem megyek vele.
ennyi erovel hasznalhatnek raspberryt is a htpcnel a lap+proci 160 eur volt - nekem meger 60 eurot, hogy ez egy teljes erteku masina, nem vmi felmegoldas. a korabbi tapasztalatokbol kiindulva jo, ha van benne tartalek. emiatt a rugalmassag es az ar miatt is maradtam az epitett gepnel (mac mini, nuc volt tervben). ha az arakat nezzuk a htpcnel a haz dragabb mulattsag, mint a processzor (akasa euler).
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
pakriksz
őstag
válasz Lacccca87 #201 üzenetére
nem, a jó megoldás annyi amennyi kell. A directx pazarolja a cpu-t, ez baj, nem szeretek pénzt költeni azért mert valami pazarolja (értelmetlenül) az erőforrásokat.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
sb
veterán
Felső kat procival persze, hogy nem volt gondod, ezt már írtam.
De próbálj meg Pentiummal, egy 4 magos AMD APU procijával vagy akár i3-al játszani. Minden, nem kivételesen jól optimalizált AAA cím be fog akadni, és nem a vga miatt, hanem a cpu miatt. (ill. ha vga miatt van nyilván azon lehet segíteni felbontással, detaillel)Nem csak speciálisan 1-2 játék vagy multik, akármelyik Crysis, Far Cry, Arma, stb...
A kifejezetten cpu igényeseket nem is említem, Civ5, GTA IV - a kevésbé cpu igényesek az érdekesek, amiket mindenki a grafika miatt csodál, mégsem az fogja meg.Jobb cpu+közepes vga pedig épp jó párosítás ma a fentiekből kiindulva.
Amúgy mi nem elég gyors neked a cpu-n? Mihez kell? Gyanítom valami olyanra, amire gpgpu(+HSA) 10x jobb lenne.
HTPC-re: -50 eur nem sok, de ha azt nézem, hogy HTPC-nek egy Bay Trail is elég, ami lappal együtt 100eur alatt van... vagy a Kabini. Persze az i3 is megfelel, de én valahogy mindig az optimális megoldásra törekszem.
Lacccca87, szvsz régen sem volt igazi skálázódás. Valamivel több volt, főleg vga oldalon, de cpu oldalon szinte soha nem volt. Egyszerűen nem lehet értelmesen és hatékonyan megoldani.
(Egyébként vga oldalon sem mindig volt jó skálázódás, amit Abu ír. Régen is voltak éles váltások a generációk között, T&L, shader modellek, dx verziók)[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
válasz pakriksz #160 üzenetére
Szerintem nincs itt semmi pártosság. Egyszerűen annyi, hogy Abu technikailag/technológiailag nézi inkább a dolgokat, a fórumozók meg a napi gyakorlatban. Technológiában az AMD előrébb jár, jövőbe mutatóbbak a dolgaik, ezért Abu dícséri, de a user meg mégis azt tapasztalja, hogy nvidiával kevesebb a gond (AMD-nél főleg a driver a szűk keresztmetszet), ezért szidja az AMD-t.. És ez a 2 eltérő vélemény azt szüli, hogy Abu nem pártatlan.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #201 üzenetére
Régen más volt a terhelés. Ma már azért nincs annyira sok skálázhatóság a grafikában, mert a VGA-k annyira fejlettek, hogy a grafika oldali skálázás már nem hoz annyit, mint pár éve. A legtöbbet az effektek minőségének skálázásával lehet nyerni, míg a legkevesebbet a textúrák és a modellek részletességének skálázása hozza. Ez tipikusan látszik a mai játékokon. Ha a DirectX 11-et magunk mögött hagyjuk, akkor újra lehet normálisan skálázni, mert az API már nem lesz korlát.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Annak segítene messze a legtöbbet a Mantle vagy a DX12. A DX11-ben nagyon korlátozott a működése. De amúgy eléggé limitálható a látótávolság mértéke opcionálisan, tehát bele lehet férni a DX korlátokba. A proci az igazából mindegy. A probléma nem a hardverben keletkezik, hanem annak kihasználásában.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Lacccca87
addikt
válasz pakriksz #195 üzenetére
A jó megoldás az erős CPU + erős GPU.
A legjobb megoldás játékok részéről pedig jó lenne ha visszahoznák a tényleges skálázódást a beállíátsoknál. Nem sírni kell hogy ez gyengébb vagy az az HW a gépben hanem ha lehetőség van akkor lejebb venni a grafikai/fizikai részletességből.
De sajnos ez már rég kikopott, anno még ha egy játék szinte meg se moccant a gépeden átraktál mindent LOw-ra és láss csodát normálisan futhatott, persze nem volt látványorgia. Ma mi van? van vagy 10-20 FPS különbség min és max grafika között (élsimítást kivéve az egyenletből) úgy hogy vagy jól néz ki a játék vagy pocsék de még ugy sem fut rendesen.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- OTP Bank topic
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- DIGI kábel TV
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Interactive Brokers társalgó
- OLED TV topic
- Autós topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- Garanciális ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC 20GB GDDR6 Videokártya
- EVGA Nvidia GTX 1080 Ti FTW3 ICX 11Gb
- Fair Áron / AMD Radeon Videókártya Felvásárlás / ORSZÁGOSAN
- Pcie 5.0 ATX 3.0 12Pin - 16Pin Moduláris Kábelek És Adapterek 12VHPWR 12v2x6 Egyedi Harisnya Nvidia
- BONTATLAN! ASUS ProArt GeForce RTX 4070 OC 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest