Hirdetés
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
hori-zoli
tag
Egy kérdés.
Miért nem megy feljebb a szíj a varió?
A szíj új, mát többféle görgővel próbálkoztam, a kontraszt rúgókat is cserélgettem, de semmi.
Ebben az állapotban hiányzik 15-20Km/ó a végsebességből.
Jelenleg 16,5X751 szíj van fent, ez egy Aerox.
Lehet még rátenni 16,5X792 szìjjat, azzal változna a dolog?? -
mumtaz
senior tag
válasz
Redneck #57986 üzenetére
Értem.
Én is töröm a fejemet az első gumi cseréjén, mert eléggé kopott.
Nézelődtem neten és olyan, mint a hátsó, van 8-9 ezer környékén.
Vee Rubber VRM155
Ez hátul bevált, de gondolkodom, hogy vajon akkor vegyek előre is, mert jó az ára is, vagy mit nézzek inkább? -
Redneck
nagyúr
válasz
mumtaz #57985 üzenetére
Hátsó kerék méretén nem változtatok 110/80 R17 van és lesz a jövőben is. Az elsőn se akarnék de normális árú és mintájú 90/90 R16 gumit nem nagyon találok. Az a baj hogy Contigo! senkinek sem volt még egyik fórumon sem, a Contitwistet pedig olvastam hogy nem egy nagy cucc. Ugyanúgy néznek ki.
Esetleg várok még egy hónapot és járok a repedezett Pirellivel. Ezt annyira nem szeretném mert ijesztő.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
Redneck #57982 üzenetére
Sajnos a konkrét gumikkal továbbra sincs tapasztalatom, kérdezz meg pár RS tulajt, illetve gumist, hogy mik a tapasztalatok. Én rászántam a többet (le is nullázott akkor a csere), de nem bántam meg, ég és föld az előző (az sem szar, csak 4 éves volt már) gumi után...
mumtaz: A probléma ott van, hogy még mindig okos... Egy kérdésem van. Tiéd se gyári... Tiéden is elöregedett fos gumi van, de azért dobsz rá egy tuningot... Nálam ez csapta le a biztosítékot, remélem senkit nem öl meg, de legalább senki ártatlant... Részemről itt téma lezárva.
-
mumtaz
senior tag
válasz
szmissz #57973 üzenetére
Most komolyan, miért vagy ennyire ellenes. Ok, tudjuk a trollkodását, meg egyebeket, de most semmi olyat nem írt, amitől ennyire ki kéne akadni.
Tuningol. Az még nem baj. Enyém sem gyári. A tuning oka meg legyen magánügy. Szabályt sért. Ok. Ha elkapja a rendőr, az Ő baja.
Nem kell ezt ennyire túllihegni.Legyen már béke végre.
-
Redneck
nagyúr
Ráadásul a Heidenau csak 100 km/h sebességindexű ellentétben a Contigo első 150, hátsó 180 km/h-val.
Esetleg Sava 150km/h-ig jó.
24 + felrakás.Az miért van hogy ezeket a mintázatokat nem lehet kitben venni? Nem gáz hogy különböznek elől-hátul?
-
Redneck
nagyúr
Így már értem. Egyelőre a 12-es lesz, azt mondta a srác hogy a 13-as már nagy változás lenne és ez a blokk ilyen kis fogaskerékhez van belőve.
Gumival pedig tényleg nem tudom mi legyen.
Ha Heidenau 90/80 R16 és hátul 110/80 R17 akkor az 31k + 3 vagy 4 rongy felrakás.
Ha Continental Contigo 100/80 R16 és hátul 110/80 R17 akkor 20 + felrakás.
Inkább várjak egy hónapot és vegyek jobb gumit?? Tényleg nem esőben akarok vele járkálni meg száguldozni.
-
Den
veterán
válasz
Redneck #57976 üzenetére
Képzeld el hogy elöl és hátul is 20 fogú lánckerék van. Itt, ha egyet fordul a blokk kimenő tengelye, akkor egyet fordul a hatsó kerék is. Ha elöl meghagyod a huszast, és hatra teszel egy negyvenest, akkor a blokk kimenő tengelyének egy fordulatára felet fordul a kerék, vagy mashogy kifejezve az első lánckeréknek kettőt kell fordulni, hogy a hátsó kerék egyet forduljon. Azaz a 20/40-es áttételnél ugyanabban a fokozatban kétszeres motorfordulatnál megy ugyanannyit a gép, tehát lassabb de nyomatékosabb lett (hiszen a hátsó keréken az áttételváltozástól a nyomaték duplázódott.)
Ez azt jelenti, hogy az első és hátsó lánckerék fogszáma minél közelebb esik egymáshoz, annál kisebb lesz a kettő közti fordulatszámkülönbség, és minél távolabb esik annál nagyobb lesz.
Tehát ha azt akarod hogy kisebb főtengelyfordulat mellett érje el ugyanazt a sebességet, akkor a fogszámokat közelíteni kell. Ezt lehet az első növelésével, vagy a hátsó csökkentésével. Az elsőt egyszerűbb növelni, pláne ha próbálgatni kell, mert az olcsóbb, meg egszerűbb a cseréje.
A 11 fog extrém kicsi, olyat még nem is láttam, igazából a 12-es is ritka. Szerintem elöl 13-assal jó lesz, a házsóhoz nem kell nyúlni.
-
Redneck
nagyúr
Még egy dolog amivel szívok. A gumiválasztás.
90/90 R16 van most elől, de leginkább 90/80 R16 és 100/80 R16 gumikat találok. Melyik lenne jobb?
-
Redneck
nagyúr
De bonyolult!
Nekem azért furcsa ez a 11/40 áttétel. Ilyet még sehol nem láttam ilyesmi motoron. Most e-mailezek a szerelővel az ő véleményére is kíváncsi vagyok, bár ő azt mondta menjen rá ugyanilyen méretű, de lehet csak gyorsan le akarta tudni mert az agyára megyek!
A lényeg az lenne hogy a gyorsulás nagyjából maradjon, csak kicsivel lassabban forogja le.
-
dzso22
senior tag
válasz
forest_ns #57970 üzenetére
Ez a "nyomaték szegény lyuk" miben nyilvánul meg alacsony vagy magas fordulattal?
Mert ha magas
gyanítom hogy még mindig túl könnyűek a görgők.
Meg kéne próbálnod még egy grammal nehezebbel.
De az is lehet hogy csúszik a kuplungod.
Fentről lefele szoktunk görgőzni (legnehezebb görgőktől a legkönnyebbig)
És addig cseréljük a görgőt könnyebre míg egy adott távon a lehető legnagyobb sebességre tud gyorsulni a motor.
Ha így csinálod kiderül az is hogy csúszik e a kuplung vagy sem mert ha csúszik nehezebb görgővel 40-50km/h körül hirtelen le fog esni a fordulat, vagy gázelvételkor majd ismételt ráadáskor. -
Den
veterán
válasz
Redneck #57971 üzenetére
Szerintem a hátsóhoz ne nyúlj, az első lánckeréknél egy fog is nagy változást tud hozni, kettő meg pláne.
Ha nem muszáj minden alkatrészt megvenned egyben, akkor először csak a13-as első lánckereket vedd meg, és próbáld ki, hogy milyen lett a jelenlegi hátsó lánckerékkel. Ha jó, akkor maradhat a jelenlegi fogszám hátul, és valszeg a lánc egy szemmel hosszabb kell. Ha nem változott eleget akkor vagy előre kell egy foggal kég nagyobb, vagy hátra egyel _kisebb_. Ugyanis ha hátul nagyobbát raksz az rövidíti az áttételt.
-
Redneck
nagyúr
Igen a szerelő mondta hogy elég pörgősre hangolt a blokk. Tegyek inkább hátra kicsivel nagyobbat? Mondjuk 42-est vagy 44-est? Igaziból jó hogy gyorsan felpörög csak hamar le is forogja. Ha crossozni kéne nem lenne gond de közúton ennyit kapcsolgatni kicsit sok szerintem.
Nehéz ügy ez a lánckerekesdi, azt hittem 12 max 15 rugóból megvan a két lánckerék és a lánc.
-
forest_ns
tag
Kicseréltem a a variátor görgőket 5.5-ről 6.5-re, így jobban gyorsul 50-ről viszont keletkezett egy nyomatékszegény lyuk 30-50-ig. Ezt hézagolással ki lehet küszöbölni?
-
ludsimon
veterán
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #57965 üzenetére
Pofás. Szerintem mielőtt pénzt adsz ki plusz alkatrészekre, próbáld ki azzal amit hozzá adtak, valószínüleg nem véletlenül ezeket csomagolták mellé. Ha nem jó, akkor még mindig ráérsz másikat venni.
Túl nagy alazásra ne számíts, a kipu kb 20% telesítmény növekedést hoz, ha minden jól van behangolva. A motor érezhetően fürgébb lesz és élvezetesebb lesz menni vele, de nem te leszel az utak császára. A 125-ös még így is 4-5 lóerő előnyben lesz, amit kicsit kompenzál a tömeg, de még így is szerencse kell, hogy megfogd. 50-60-ig. utána lemaradsz.
De összességében egy élénk fürge kis gép lesz, jó hanggal.
-
Den
veterán
válasz
Redneck #57964 üzenetére
Igen előre derbi, hátra aprilia.
Ha előre két foggal nagyobbat teszel, a hátsón nem kell változtatni, így is lényegesen hosszabb lesz az áttétel, talán túlzottan is. Ha jól emlékszem azt írtad, hogy a blokk valami versenyre hangolt darab. Ebből gondolom, hogy alul elég erőtlen, ha túl hosszú a végáttétel erőlködhet kisebb sebességnél. De ha a 13-as is kevés, tegyél 14-est ha befér, az első lánckereket könnyebb és olcsóbb változtstni mint a hátsót.
-
ludsimon
veterán
válasz
dzso22 #57959 üzenetére
Qvajól néz ki! De ha még ki is fog lőni. Ráképzeltem a motorra, egyszerűen élvezet lesz ránézni.
Mondjuk kizártnak tartom, hogy összepattintom és jó legyen.
Eleve nehéz görgők jöttek és nem is olyan rugók amire számítottam, még gondolkodok rajta, hogy beletegyem ezt vagy egyből vegyek olyat amit már fejben elterveztem.
Olyat akarok ami nagyobb gépeket is lealáz piros-sárgánál.Ma direkt szarakodott velem egy 125-ös (induláskor nem lőtt annyira ki csak 1-2 kocsi távolságra előttem), nem volt senki előtte, én kielőzni nem akartam 60km/h-nál mert ott a vége enyémnek, 70-es táblánál nem ment és direkt tekintgetett a tükrébe, mintha szándékosan tartaná előttem az 1 kocsi távolságot.
-
Redneck
nagyúr
Üdv!
Lánckerék gondban vagyok. Elől 11, hátul 40-es lánckerék van fent. Eléggé gyorsul de sokat kell kapcsolgatnom ha a forgalom lámpától lámpáig haladásból áll.
Jelenlegi végsebessége ezzel olyan 95 km/h óra szerint.Előre nagyobbat kell vennem, mondjuk 13-ast hogyha szeretném ha lassabban forogná le a fokozatokat? Hátra milyen illene hozzá?
Derbi GPR 50 blokk, Aprilia RS 50 vázban.
Ehhez kapcsolódik még hogy előre Derbi hátra Aprilia fogaskereket kell venni? -
szmissz
senior tag
Épp most tankoltam, 2.92 az átlag, végig nyél, folyamatosan 0-ról 70/80, Hungária Krt. stb. Illetve volt benne 90+ országúti szakasz is, mindez rohadt nagy plexivel.
Vicc az 50-es robogó tuning.
-
szmissz
senior tag
válasz
ludsimon #57958 üzenetére
Nem sokáig bírtad a saját száműzetésed.
Ez nem sok fogyasztás? 2.85 (nyár) - 3.1 (tél) -el járok nyelezve a 125-öst, ami mögött fospárlattá válna a géped, ha együtt indulnánk a lámpánál.
Pont annyival nőtt a fogyasztásod, amennyivel a teljesítmény... legalábbis isteni csoda, hogy nem lett szarabb annál, mint amikor elhoztad.
-
ludsimon
veterán
Ennyit a nagy okoskodásról meg trollkodásról.....
Weber 12-es karbival 3,36L fogyasztás 100km-en.
Dellorto 17.5-essel 3,4375L, most tankoltam tele és pontos km óra állással számoltam...+0,0775 L különbség. Ennyit a nagy okoskodásról, hogy sokat fog fogyasztani!
-
philoxenia
MODERÁTOR
Trollkodások offok és a hozzájuk tartozó hozzászólások törölve. Ne folytassátok ilyen hangnemben!
-
válasz
B42 ISS #57949 üzenetére
Egyáltalán nem, de RS 125-ből ritka a szép állapotú, megkímélt darab (pár évesek között is sok leéltebb darabot láttam), GPR 125-ből talán jobbakat ki lehet fogni. Talán még kicsit nagyobb lökettérfogatban is gondolkodhatsz, bár a hegyvidék, egész tág fogalom. Személy szerint ilyen felhasználásra 50cc váltós gépnek nem látom értelmét.
-
B42 ISS
csendes tag
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék.
Városban munkába járni (meg néha városon kívülre is) nagy on gáz 125-ös gépet venni? Olyanokra gondolok, mint Aprilia RS 125 vagy Derbi GPR 125. Tudom a robogó jobban megtenné, de nekem ezek jobban bejönnek, csak nem tudom mennyire használhatóak ezek ha 50-60 -as tempóval lehet csak haladni. Fogyasztás gondolom nem alacsony. Sokkal érdemesebb 50-esben gondolkodni? Mert hétvégeken azért kiszabadulnék vele a városból és mivel hegyvidékes környéken lakom, nem szeretnék minden meredekhez érve kettesbe visszakapcsolni... -
Dj.Mike
senior tag
válasz
dzso22 #57943 üzenetére
Az igazság az hogy mivel nagyon valószínű hogy még a gyári rugókkal megy a motor amit ugye 1997-ben gyártottak már csak azért is indokolt a csere. Gondolok arra hogy már el lehetnek gyengülve csakúgy mint a régi kontrasztrugó. Mellesleg legutóbb volt egy szíj csere ami során a kuplung eléggé össze lett nyomva általa pedig jól előre húztam a variátor tárcsák közt szóval nem tudom azóta mennyire ér a csapszeghez. De már párszor volt szerelőnél is szétszedve de nem esett szó róla hogy nem lenne megfelelő a hézagolás mert akkor az valószínűleg javítva lett volna. Úgy vagyok vele lesz ami lesz kárt nem csinálok vele szerintem mármint a rugócserével.
-
dzso22
senior tag
válasz
Dj.Mike #57941 üzenetére
Akkor is korán nyithat a kuplung ha magasan van a szíj.
Gondolj bele ha magasabban van a variátoron akkor gyorsabban "tekeri" és ha gyorsabban hajtja a szíjat mint ahogy kellene akkor a kuplung is hamarabb fog a harangnak feszülni.
Akkor van jól hézagolva ha a csapszeghez éppen nem ér hozzá a szíj.
Érdemes még ezt is megnézni/megnézetni mielőtt a kuplungrugókat cserélnéd.
Ha magad akarod ellenőrizni vagy beállítani akkor segítek benne.
Nem nagy ördöngősség -
Dj.Mike
senior tag
válasz
dzso22 #57939 üzenetére
Hello. Igen amennyire lehet kint van a szíj. Legalábbis úgy tudom. Miért az jó vagy rossz? Egyébként a variátor illetve a kuplung még a gyári rajta csak a kontrasztrugó nem. Az erősebb lett betéve a kipufogó miatt. Ja igen meg voltak benne 4 grammos görgők de azokkal is ugyanaz volt a gond mint az 5.5 grammosakkal. Szóval szerintem nem görgő függő. Nekem azt mondták szervizben hogy korán nyit a kuplung.
-
droving
aktív tag
Van itt egy segítőkész emberke aki egy találkozás alatt ránézegetne a motoromra ?
NEM kell neki esni , csak véleményt kérnék ki ... mert kissé zavaros a kicsike.
Ajándék sörözés mellet.
-
Dj.Mike
senior tag
Hello. Adott egy Benelli 491 rr Giannelli extra sportkipufogóval 5.5 grammos görgőkkel és kék kontrasztrugóval ami nem rég lett beletéve. A kérdés az hogy melyik kuplungrugó szett lenne hozzá az ideális? 15-30-50%? Ugyanis állítólag túl korán nyit a kuplung és eléggé nehezen indul meg. Könnyebb görgőkkel is.
-
Den
veterán
De egyszer valakinek túl kell lepni a dolgon, és ráhagyni a másikra, mert sosem lesz vége. Jóideig nem szóltam bele a cirkuszba, mert reméltem hogy előbb-utóbb valaki megunja és elhal a dolog. De már vagy 1000 hozzászólás óta ez megy, szemmel láthatóan senki nem tud meggyőzni senkit a saját igazáról, ugyanazok a körök mennek újra és újra. Egyszer valaki legyen már okosabb és ignorálja akivel szemmel látjatóan nem tud közös hangot találni. Baromi frusztráló hogy feljövök a fórumra mutatja, hogy 60 új hozzászólás van, és annak a nagy része ugyanaz az iszapbírkózás ami már vagy két hónapja megy.
-
huszi.gyb
senior tag
Ebben igazad van, és alapból semmi gond nem lenne, ha nem minősítene, és okoskodna folyamatosan. Amióta megjelent másról sem szól jóformán a topic, csak az ő minősítéseiről, és a bizonyos spanyol viasz esetéről... Persze mondhat akárki akármit (én sem vagyok profi, néha lehet, hogy hülyeségeket is írok), de néha azért a baromságokkal kiveri a biztosítékot... Amúgy ahhoz képest, hogy igyekszem ide nem írni...
-
Den
veterán
válasz
Bogyó bá' #57914 üzenetére
Nem kell megszűnni a topicban, nem azért írtam. Semmi baj nem volt azzal amit írtál, csak hozzátettem a véleményem.
Amúgy most látom, hogy a linken nagyobb gépről volt szó, nem ötvenesről, bár erre ugyanúgy igaz_szerintem_ hogy hobbi, és nem kell racionális döntésként kezelni.
-
Bogyó bá'
nagyúr
OK, megszűnök a topikban.
Utolsó szó jogán: egy olyan linket tartalmazó hsz-re válaszoltam, ami egy "dögunalmas", A1-gyel vezethető 4T 125-ös full-illegal 218cm3-essé alakításához (és "üzemórássá" tételéhez) szükséges tuningszettet mutat, csekély, alig több, mint 300 ezer forintért. Ezt nem tartottam igazán nyerő kombónak.
Egy rendszámos 4T 125-ös robesz és egy (ha "nem elég" a 11kW) nagyobb, mondjuk 250/400-as vételára között meg elenyésző a különbség, már ha egyáltalán van.
-
kcsa
veterán
válasz
Jaffa75 #57901 üzenetére
Pont ezért vettem robogót anno ~8 éve. Nem akartam váltogatni, és ezeken van csomagtartó. Ez a két dolog teszi számomra ideális ingázós-munkábajárós járművé
ui.: én is januárban vettem autót, kifejezetten automatát kerestem, de úgy alakult hogy ismerőstől kvázi ismert előéletű autó lett belőle. De ez most marad pár évig
-
Jaffa75
őstag
én is azt szerettem volna, de végül inkább egy kéziváltóst vettem, mert abból jobb állapotút kaptam - fiatalabban...
Most így utólag bánom, de majd rakok össze egy kis lóvét, és jövőre átülök egy automatába...
Nagyon jó lenne napi ingában 13-17 kerület között...
Robogót is hasonlóért keresek, hogy könnyebb legyen az életem a dugóban - van egy kalap leharcolt belőlük, úgy tűnik még várnom kell a jobb fogásra!
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP Elitebook Folio 9470m - i5-3GEN I 8GB I 480GB SSD I 14" I DP I Cam I W10 I Garancia!
- Samsung Galaxy S24FE 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
- LG 24GQ50F-B - 24" VA / 1920x1080 FHD / 165Hz 1ms / AMD FreeSync Premium / Adaptive Sync / HDR 10
- LG 83C3 - 83" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest