Hirdetés
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
- Nyomtató topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- ASUS notebook topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen egeret válasszak?
- Mini PC
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
Akit érint:
Tényként jelentették az Rtl Klub híradójában, hogy 2009.01.01-től az új robogókon rendszám lesz, a régieket 2011-ig kell lerendszámozni.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
bajnokpityu #4797 üzenetére
továbbra is furi a működése,és azóta sem tom mennyit mutat a műszerem,de emelkedőn, országúton autót előzgetek.vagy 5 literes fogyi mellett.(nonstop nyélen hajtom szegént)
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Topiccsendőr #4796 üzenetére
vasárnap ráérsz?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bajnokpityu #4789 üzenetére
Elmondanám neked, szemléltetve az aeroxon, szét is szedhetjük közben
-
stargazer
senior tag
basszus ezek a mai aprilia sr50-ek iszonyú állatul néznek ki élőben. ott szokott parkolni egy az utcánkban, és mindig elolvadok tőle. biztos ditech is.
-
stargazer
senior tag
-
bajnokpityu
félisten
óóó, ide kellett volna jönnöm már régesrég...
vettem egy aeroxot,2002eset,50es hengerrel,17,5ös karbival,meg leo ZX csővel.a meghajtása viszont el van szúrva.5ezernél engedne ki a kuplung,de itt jártányi ereje sincs.alig éri el a 20at... utána viszont megy mint a villám.mit érdemes csinálni vele?meg egy láma kérdésem is lenne: el tudná-e nekem mondani valaki a főtengely,és a hátsó kerék közötti alkatrészeket,és hogy mi mit csinál,hogyan kell szerelni,beállitani?
tudom,ezen áll az egész robizás,de én csak rendes váltós gépekkel találkoztam eddig. -
ett
aktív tag
válasz
stargazer #4786 üzenetére
Azért nem mindegy, hogy 500 pénz a zoomerre, vagy 1 misi meg ki tudja mennyi a t-maxra (nem tudom mennyibe kerül, csakúgy írtam). Hol itt az irónia? Attól függ mire akarod használni.
Nekem az aeroxon tárcsafék van elől-hátul is nagyon prímán fognak. Az elsőt be se húzom teljesen, mert akkor fejreállok vele. Ellenben a speedfighton elől tárcsa, hátul dobfék van. Elmegy, fog az is, de nem az igazi, a roxy hátsó tárcsája sokkal jobb. Lehet alul méretezték, de szerencsére át lehet alakítani tárcsásra, úgy csinálták pözsiék a blokkot, úgyhogy meg is lépem majd. -
stargazer
senior tag
válasz
Topiccsendőr #4785 üzenetére
az álatal említett robogóknak nem találtam a specifikációit, de a zoomeren 95mm-es a dobfék mérete.
nem tudom basszus. nem állok olyan jól anyagilag... az a gondom hogy ha most veszek valamit, és 1-2 év múlva kijön az álommotorom, valami klassz kis 250-es abs-szel, netán pont a zoomer, vagy yamaha air tricker, vagy az x-max, vagy a runner, akkor megkaparom magam, mert megint bukok egy csomót...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
stargazer #4784 üzenetére
Pontosan. A dobfék méretezése a döntő. Nem tudom, hogy a zoomeren milyen, - lehet jó is, attól, hogy dobfék - nem ültem rajta, ez a te feladatod, hogy ráülsz és kipróbálod, mielőtt megveszed, ha engedik.
A dobfék úgy működik,hogy egy fékkulcs - amit te a bovdennel mozgatsz - szétfeszít két fékpofát, ami a dob falának nyomódik, így súrlódik, fékez.Nézegetem a ruckusokat, zoomereket, télleg ki kellene próbálni, mert kicsinek tűnik. de lehet a nygy gumi miatt látszik annak. Ki kell próbálni mindenképp.
-
stargazer
senior tag
válasz
Topiccsendőr #4783 üzenetére
navégre! köszi szépen! végre valaki! és igen könnyen lehet hogy az a bajom. állítsuk meg valahogy a világ marketinggépezetét hogy ne vakíthassa el az embereket! én benne vagyok! szeretnék tudni! kurvasokat olvasok mindenről ami érdekel, de ha egyszer mindenhol (cikkekben) ugyanaz fos hagzik el akkor hogy a fenébe jöjjek rá a lényegre? ezért is fórumozok itt mint a güzü, mert érdekel hogy mások mit gondolnak. és örömmel veszem hogy te másképp/helyesebben gondolod. de nyilván az fog dönteni hogy ha kipróbálom. például a runneremen tárcsafék volt, és egyáltalán nem voltam hanyattdőlve a fékhatástól, sztem nem is lehetett volna fejreállni vele (lehet hogy azért mert már ki volt kopva). de ha te azt mondod nem olyan rossz az a dobfék mint amilyennek gontoltam, annak csak örülök. hát én örülnék neki a legjobban ha nem kéne felnit cserélnem az új robogómon.
akkor elvileg összehasonlítva a champ és a zommer dobfékének a méretét akár következtethetünk arra is hogy marrhajó dobfék is lehet a zoomeren, ugye? utánanézek. bár azt is el tudom képzelni hogy egy mai dobfék kisebb méret melett is hozza azt a fékhatást amit régebbi robogókon csak nagyobbak tudtak. meg nem tudom hogy néz ki a dobfék belűlröl meg hogy hogy működik.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
stargazer #4782 üzenetére
Az a bajod, hogy a marketing annyira beleégette magát az agyadba, hogy nem is veszed észre. Ez egy kis robogó. Minimalista. Egy jól méretezett dobfék simán elbír vele. A dobféknek rengeteg előnye is van a tárcsával szemben. pl Sokkal igénytelenebb nála. Azonkívűl satuztál egy könnyű elejű, tárcsafékes robogóval? Abban a pillanatban vágódsz is el. A lényeg, hogy jól legyen méretezve a dobfék. Pl a Yamaha Champ nevű robogómon egy icipicit volt nagyobb az átmérője a dobnak, mint a Yamaha Artistic Spec-en és máris úgy fogott, mint egy tárcsás.
A tárcsafékhez átalakítsához szerintem a legjobb, ha veszel egy custom felnit - erre az esetre gyártva - meg egy főfékhengert, fékcsövet, tárcsát és minden oké.
Ha kiveszed az alátétet a variótárcsák közül, és valóban 5 lóerős, ahogy írják, akkro a 60km/h szerintem viszi. -
stargazer
senior tag
igazábol aggaszt a mocsok dobfék. 60+-ról (netán 70-ről) ami a valóságban mondjuk lehet kevesebb meg tud állítani normálisan?
vagy hogy a répába lehetne egy tárcsaféket rábiggyeszteni? az összes külföldi zommeren amit felcicomáztak, tárcsafék van. csaknem lehet annyira bonyolult felszerelni rá egyet!
különben miből áll egy első fék?gondolom a kereket cserélni kellene olyanra amire lehet tárcsát tenni vagy amin már gyárilag is van, meg a fékkar, ez gondolom bowdenes téma nem? vagy hidraulika? fogalmam sincs.
-
stargazer
senior tag
na most véletlenül se találom azt az oldalt ahol egy rakás robogónak le volt tesztelve a km-órája hogy mennyit csal. ti nem tudjátok véletlenül melyikre gondolok?
-
stargazer
senior tag
neeeem nembaj hogy olasz, az sh is olaszban készül, ettől még simán megvenném (különben ahogy egyre többet nézegetem, már nemis tűnik annyira gáznak). meg a runnerem is olasz volt, és nagyon príma kis gép volt, szóval nem szólhatok egy rossz szót sem, de mégis: ha választanom kéne hogy olasz vagy japán, hát inkább japán.
spórolok egy zoomerrel? ez most vmi irónia?
azért 550 nem kis pénz!
-
stargazer
senior tag
válasz
Topiccsendőr #4775 üzenetére
tehát azt mondod hogy ha kivennénk belőle azt az alátétet, akkor már attól is gyorsabb lenne? lehet hogy nem is a Malossi kuplung dob rajta akkorát? lehet hogy pusztán az alátét kivételétől is már hozna majdnem annyit? mert akkor a kutyának nem kell ám a Malossi! Igazábol nem vagyok túlságosan oda a tuningcuccokért. sokkal jobb szeretem a gyári dolgokat.
szóval azt mondod hogy így oldják meg a fojtátst? mert azt olvastam hogy azt a gyári 40-42-44-es végsebességet hegyen völgyön keresztül tudja tartani, vagyis potenciál volna benne magasabb végsebességre is. ha egy 60+ tudna menni kicsivel realtime, nekem már elég lenne. de ha ezt az alátétet kiszedik, nem fog ártani a gépnek hosszú távon? és akkor még az is érdekel hogy ez is olyan robogó hogy 15.000 km-enként gyűrűzni kell vagy dugattyút cserélni? mert azt is olvastam külföldi oldalakon hogy xy 10.000-et beletekert és már alig akar menni...
-
stargazer
senior tag
válasz
Topiccsendőr #4773 üzenetére
de nem úgy értem, hanem úgy hogy ők azt mondták csak a Malossi kuplungot kell betenni, te meg azt mondod, hozzá egy alátétet is cserélni kell. tehát ha azt az alátétet nem cserélik, csak a kuplungot akkor nem lesz gyorsabb? vagy nem is működik anélkül? vagy működik csak hamar szétcseszi magát? így értem a kérdést.
-
stargazer
senior tag
válasz
Topiccsendőr #4771 üzenetére
ha ezeket nem csinálják meg akkor az gáz?
-
stargazer
senior tag
azt mondják a boltban nem igaz. kellett beletenni egy nem egész 20.000 Ft-os Malossi kuplungot és akkor már vitte a 70-et. ez igaz lehet?
-
stargazer
senior tag
lehet veszek egy zoomert. a wiki-ben azt találtam róla, hogy 2006-tól 70km/h-ra képes! már régebben is nagyon tetszett, csak keveselltem a 42km/h-s végsebességet. ma rákérdeztem a boltra, hogy igaz-e. később ha beért a főnök mégegyszer rájuktelefonálok hogy mikor lehetne kipróbálni mert erre azért már kiváncsi vagyok, de ha igaz, és tényleg visz annyit akkor könnyen lehet hogy veszek egyet. 550-ért nem olyan vészes, ha azt vesszük hogy egy SR50DiTech 650 (600?) és az csak kétütemű (és olasz...
).
szerintetek technikailag melyik jobb és miért?
tök érdekes hogy van aki használtan többért árulja a zoomerét (semmi tuning) mint az új...
-
stargazer
senior tag
ezek szerint nem vagy fiatalabb...
hát azért ez nagyon mérgessé tud tenni hogy egy harmadannyi lóerős robogó ugynannyiba kerül mint egy motor. ha belegondolok, nem az hogy bármelyiket drágállanám, de akkor is túlzásnak tartom hogy árban alig van különbség.
ácsi én nem azt mondtam hogy kevessebbért többet pakoljanak bele, te azt mondta nem hoz kevesebbet, én azt mondtam, kevesebbet hoz. persze nem értékarányosan.
-
stargazer
senior tag
mondjuk ez igaz, meg az is hogy a tmax annyival messze nem tud többet mint amennyivel többe kerül, de a tmax-ról majdnem mindenhol ódákat zengenek, míg a burgman egy sokkal inkább egyszerű, kvázi nem annyira jó, nem annyira élvezetes motor.
ha lehetne kérni abs-t a 400-as burgmanhoz akkor 100% hogy azt vennék (mert nekem is kegyetlenül tetszik), még akkor is ha kanyarban nem olyan jó (de még akkor is sokkal jobb hogy van, mert nem hiszem hogy mindig csak és éskizárólag kanyarban venné hasznát az ember).
-
Den
veterán
válasz
stargazer #4763 üzenetére
és miért jobb egy alu váz vagy 2 henger egy robogón?
Az acél vázzal ugyanolyan vagy nagyobb merevség stabilitás elérhető mint az aluval, viszont sokkal kisebb a helyigénye mint egy alu váznak. Az alu csak kkor elég merev ha nagy keresztmetszetű profilokat használnak, ésaz egész vázszerkezet keresztmetszete nagy.
az acélvázat szinte teszőlegesen lehet kialakítani, hozzá lehet igazítani a motor többi eleméhet és funkciójához. Az alu váznál nincs ekkora tervezői szabadság, a váz meghatározó elem, a többi elemet kell hozzáigazítani.
elégha megnézed mondjuk egy jamaha sportmotor vázát meg egy ducatiét.
a két henger nagyobb költség, nagyobb hibaleetőség, nagyobb tömeg, nagyobb helyigény
haszon? talán vmivvel simább járás, de nem világmegváltó módon.
a burgmant most újították meg.
Nem a prospektus adatokat kell nézni, attól hogyalu a váz, még llehet rossz a geometriája, lehet nehézkes gép lehet gyenge a váz...
az a lényeg hogy mikor rajta ülsz, fogoda kormányt, húzod a gázt akor tetszik-e.
Ha jó vele menni, akkor nem mindegy hogy krtonpapírbúl ajtogatták a vázat, és hurkatőltőből van a henger? a feladatát tökletesen elátja akkor jó, ha meg nem akkor lehet benne őrtechnika is, nem ér szart sem
-
ett
aktív tag
válasz
stargazer #4763 üzenetére
Na látod. Kevesebb pénzért többet belepakolni kicsit furcsa lenne. Meghát a suzuki motorok soha nem voltak olcsók. Monjduk a yamahák sem. Azért lehet tépni a burgmannel is, hidd el. Ha meg nem vagy olyan fiatal, akkor meg pláne nem a száguldozás a fontos elvileg számodra.
De ha igen, az sem baj persze.
Fiatal vagyok igen, 26 éves, de a mérges kinézetű autók/mocik mindig is tetszettek. A minősége a suzukinak sem rossz, nem rosszabb mint a yamaha. Ez az abs dolog meg nagyobb marketing fogás, mint amekkora értékkel bír a valóságban. Kanyarban kéne igazán az abs, ott meg nem működik úgy ahogy kéne. -
stargazer
senior tag
a t-max nem jobb a burgmannél? merthogy? biztos sokkal fiatalbb vagy nálam, azért tetszenek annyira ezek a mérges kinézetű nexusok.
a burgmannak nincs alu váza, nincs 2hengeres blokkja, nincs ABS, gyengébb egy kb 10 Le-vel (persze kisebb is a blokk), de mondjuk egy jó 800-zal rövidebb is az ára. minőségben nem tudom van-e különbség.
-
ett
aktív tag
válasz
stargazer #4761 üzenetére
A t-max egyáltalán nem jobb a burgmannél. Miből gondolod ezt? Ültél már túramotoron? Egyáltalán nem nehézkes, ugyanúgy elvisz akárhová és hosszabb utakra is ugyanúgy kiváló.
Nem azt mondtam, hogy te azt vegyél, hanem hogy én azt vennék inkább. A z-max annyira nem tetszik, elfogadnám persze, de sokkal inkább burgman vagy méginkább nexus. -
stargazer
senior tag
miért akkor már inkább egy túramotor? na az már tényleg egy nagy böszme nehézkes dolog. sztem. az nem olyan hogy csak rápattansz és mész. nekem szaladgálós motor kell, ami ha kell hosszabb utakra is jó.
a burgman nagyon szép sztem is legalábbis a 400-as. csakhát a tmax sokkal jobb, mondjuk sokkal drágább is.
a nexus vonalai nekem túl agresszívak, nem kifinomult, nem elegáns, hanem túl sportos, túl éles. -
stargazer
senior tag
válasz
Topiccsendőr #4757 üzenetére
a kipufogó is milyen gáz ezen az SH-n. na jó ahogy most nézem a beverly cruiseren is egy kicsit ilyen karvalycsőr sárvédő van, de mégsem annyira vészes.
különben a yamaha oldalán például van lehetőség hogy mindenki elmondja milyen motort szeretne, ez példás:
ez most kimondottan a robogókra vonatkozik, de az about bikes menüpont alatt lehet választani másfajta motorokat is. töltsétek ti is ki a kérdőívet és mondjátokel a yamahának hogy milyen motorokat szeretnétek.
-
stargazer
senior tag
válasz
Topiccsendőr #4755 üzenetére
persze lehetetlen hogy mindenki vigyázba vágja magát de hirtelen, de tuti hogy nem lenne azt olyan nehéz összehozni, mert igazábol minden adott hozzá.
nektek tetszenek az ilyen jellegű első sárvédők?
ettől a fajtátol nekem a hajam égnek áll. há'hogynézmárki? mint egy karót nyelt varjú vazze. pedig nagyon sok gyártónál megtalálható ez a fazon (ők biztos jobban tudják mi tetszik az embereknek - hát ha ez tetszik, akkor le kell ülni és sírni kell). hát az biztos hogy a legtöbb robogó nagyon gázul néz ki, főleg a piaggiok között. de ugyanúgy megvannak ezek a hihetetlen béna robogók más nagy gyártóknál is, hondánál, yamahánál.
suzuki nem annyira nagy robogókban. kevés tipusuk van.
mondjuk a beverly cruiser nekem bejön (ez az egy). az egy szép, arányos, klasszikus, eltalált forma, minden túlzástól mentes, mokány kis gép. csak az ABS hiányzik róla.
az SH-ról irták:
egy teljesen új modell érkezett, ez az SH300. A Honda csak a közép kategóriás robogók új generációjának előfutáraként aposztrofáljade mondjuk a koncepció hibázik kissé, vagyis a hondánál is tudnak mellényúlni technikában is, mert a dizájn még haggyán, de a totalbike tesztben is benne van hogy gyengusz a váz meg a futómű ehhez a teljesítményhez, meg túl keskeny a kormány. ejnye-bejnye hondapapa.
-
stargazer
senior tag
kész: 250-es klassz, arányos, minden ormótlan túlzástól mentes robogókat akarok látni a piacon ABS-szel (vagy legalább opcióként)! Addig nem veszek amíg nem lesz több ilyen hogy lehessen válogatni. mert jelenleg van vagy 2, max 3 féle. 1 vespa (fuj), egy honda (sh fuj), 1 peugeot (fuj).
írtam mindenkinek aki számít! Piaggio, Aprilia, Yamaha. és várok.
piaggio már visszaírt, vagy vespa vagy semmi.
-
ett
aktív tag
válasz
stargazer #4751 üzenetére
Én azonnal elindulok a mocimmal, nem értem mi itt a gond. Kb. fél percet járatom csak, amíg felveszem a bukót, becsukom a garázs ajtaját. Minél hamarabb elindulsz vele, annál jobb. A gyilkolás alatt én azt értem, hogy hidegen is küldöd neki tökig gázzal. Mint minden mocinál, ennél is az a jó, ha minél hamarabb éri el az üzemi hőmérsékletet, ezért indulok el vele hamar. Mire elérek a helységnévjelző tábláig, már egész jól felmegy a hőfok, akkor már küldöm is neki jobban.
-
stargazer
senior tag
-
stargazer
senior tag
azért ez vicc basszus hogy egy 300 köbcentis honda robogó abs-szel 1millió4. ráteszek 200-at és motort kapok.
ezek az árképzések eléggé el vannak szállva
-
Den
veterán
válasz
stargazer #4747 üzenetére
épp ez a probléma hogy a szenzor ugyanazt érzékeli kanyarban mint egyenesen. Motornál a kanyarods összetett, és a gumi mindig változó felületen érintkezik az úttestel, folyamatosan véltoznak a rá ható erők, ráadásu magaa fékezés és emiatt az abs beavatkozása is hatással van errre a rendszerre. de a pilóta magasága, tömege, vezetési stílusa is nagy hatással van, stb...
a befecskendezésnél iigaz hogy ideálisabb keveréket állt elő hidegindításkor, de jól műk9dő motornál egyszivató ugyanúgy ellátjaa feladatát. persze befecskendezővel lehet rögtön tépni nem csukllik nem ullad, de ez csak a keverékképzés, a mechanikus elemek továbbra sem szeretik ha hidegen gyilkoljk a motort szal nem igazi előny ez.
és persze a japcsik, me az olaszok is meg tudják csinálni hibátlanra a befecskendező rendszert, de a nagy alapigazság itt is érvényesami elromolhat el is romlik, és ami egy alkatrészből áll abban csak egy dolog romolhat el, ami 10ből abban 10 ami 100ból abban 100, a hibalehetőség nő. és ha nézted már meg egy akár csak 5-6 éves moci vezetékeit akkor lthatod hogynem az öröklet asorsuk.
nem akarlak mindenáron lebeszélni a befecskendezős mocikról, a környezetvédelmi előírások miatt nemsokára kiszorul a porlasztó, csak arra szeretném a figyelmed felhívmi, hogyez nem ad nekked annyi pluszt hogy motorkeresésnél ez legyen a fő szempont és hogya minimális előnye mellett komoly hátrányai is vannak. sztem ma már hhasználati érték szempontjából mind a porlasztó mind a befecskendező képes úgyellátni a feladatát hogy irreleváns meilyen megoldás van egy motoron
ez ahonda ótvarul néz ki viszont pont a kialakitása miattbiztos kényelmes praktikus és könnyen irányitható. mikor rajta ülsz úgysemlátod
-
stargazer
senior tag
köszi a tippet tudom, ismerem, és technikailag tökéletes is (eltekintve a váztól ami még az a nyeklő fajta - mondjuk a zoomer is de az akkor is más), meg nekem a honda technikailag meg megbízhatóság terén a csúcsot képviseli úgyhogy ha lehetne válogatni (csak sajnos nem nagyon lehet - írják is az sh tesztben hogy vetélytárs nélküli - eltekintve talán a peugeot-któl) biztos hogy első helyen a hondák között néznék körül, és nem akarok nagyon finnyásnak tűnni de az a szegény sh retek ronda. taszító. az a véleményem hogy kinézetre a honda legtöbb motorja rendkívül konzervatív. kevés merész koncepciójuk van. mondjuk ebből az egyik történetesen a zoomer amiért nem is véletlenül vagyok 25x odáig meg vissza. az új hornet 1000-es igen állatul néz ki, de a 600-asnál már például a fejidom elveszi a kedvemet az egésztől pedig a motor maradék 98%-a brutálisan dögös lenne.
szóval ez a nagy helyzet a befecsekendezéssel meg az abs-szel. a kanyarvételi problémát nem nagyon értem, hiszen a szenzor a féktárcsa alatti rovátkázáshoz képest vizsgálódik és mind a kettő fix. hogyan befolyásolja kettejük kapcsolatát az hogy közben kanyarodik a motor vagy sem?
és a befecskendezés? csak az volt a bajom hogy a karburátor hidegben nem jól képezi a keveréket, melegíteni kell, ilyenek. gondoltam egy befecskendezősnél nincs ilyesmi. de ha azt mondod hogy motoroknál a számítógépes befecskendezések még nem az igaziak ám legyen én elhiszem és akkor nem ragaszkodok annyira hozzá, de nehéz elképzelni hogy a mai világban ilyesmi még gyermekbetegségekben szenvedhet. jó nem mondom az olaszoknál lehet, de egy japán gépnél? japán a számítógépes kütyük fellegvára. csak meg tudnak rendesen csinálni egy ilyet.
-
Den
veterán
válasz
stargazer #4742 üzenetére
na tiszázzuk ezt az abs dolgot először
igazi töletes abs-t ami olyan profin és megbízhtóan műk9dik mint egy autónál nincs se robogóra, se motorra.
Kétkerekű járműre nagyon nehéz abs-t csinálni a kanyarodás összetett fizikája miatt, amik vannak azok elsősorban egyenes menetben működnek jól, egy motoron az oldalvezető erő miatt pont kanyaran lenne igazán szükség a megbízható blokkolásgátlásra.
a másik ok hogy egy normális blokkolásgátlónak ngya tömege, drága és nagya teljesítményigénye.
ezért aztán nagy nehéz és drága túragépekre teszik, mrt azokon elfér, megfizetik,és azokkal megcsúszvaegyenesben is nagyot lehet taknyolni
amiket robogókon, kisebb motorokon látsz (hirdetésekben) az egy kis mechanikus cucc kb szarnak egy pofon... az a lényege hogya féknyereg egyik rögzítési pontja egy hidraulikus szelepnek támaszkodik, ami ahogy fékezéskor egyre erősebben nyomja a féknyereg úgycsökkenti a fékerőt.
értelme nem sok de jól hanzik a hírdetésben. az abs motoon a kezedben meg a fejedben van.
befecskendezés. addig örülj míg nincs egy motoron, robogón befecskendezés.
hasznod belőle kb nulla, ha viszont eccer elromlik az életkedve elmegy mire megjavítjáka porlasztó eccerű bevált jól működő szerkezet, amit a fizika törvényszerüségei működtetnek. nem romlik el, nem kopik el, max eldugul. szétszeded kipucolod összrakod működik tovább..
befecskendezésnél mindenféle szenzor szonta, rengeteg kábel, meg vezérlőszoftver... ezer hibaforrás, haszno belőle meg kb semmi
ha a nagyrobogók puhák lusták nehézkesek, akkor sztem nézd meg a gilera 500as nagyroboóját se nem lomha se nom otromba és még az áhított befecskendezést is megkapod
-
stargazer
senior tag
válasz
Gergello #4741 üzenetére
áhh még én se tudom mi lesz. elég elvont módon közelítek a témához, még én se tudom mit is akarok igazán ettől az egész dologtól hogy motorozás.
ezek a nagyrobogók nekem is kicsit lomhának, lustának, kényelmesnek, otrombának, nehezen kezelhetőnek tűnnek, mint ahogy a rendes motorok is. nekem a runnerem mérete nagyon tetszett, nem volt se túl nagy se túl kicsi. tökéletes volt, praktikus. ezért is kezdtem el nézegeteni hogy volna-e esetleg ilyesmi méretkategóriában ABS-es, befecskendezős. de sajna nem nagyon van, pláne olyan ami tetszene is. ha lehetne runnert kapni ilyen extrákkal, nagyon könnyen lehet hogy azt vennék.
de mivel nem nagyon van olyan motor/robogó ami minden elképzelésemnek megfelelne, ezért vergődök itt mint partravetett búgócsiga és reménykedek hogy hamarosan kidobják a 250-es zoomert abs-el. persze nem fogják, azért éjt nappallá téve kutatok a tökéletes megoldást keresve.
dehát beszarás hogy miket lehet látni a neten: aprilia sr50 ditech ABS??? hogy a pcsba? most nem egy olyan mocival találkoztam a használtautón is amikről álmomban sem gondoltam volna hogy szerelik abs-el. persze lehet elírás is meg szándékos félrevezetés. dehát ha mégsem? hát ha egy ilyen kis robogóhoz lehet abs-t kérni akkor bármihez! lehet hogy tényleg egy csomó motorhoz lehet kérni, csak az emberek nem kérnek tradícionális okokból?
-
stargazer
senior tag
válasz
Topiccsendőr #4739 üzenetére
csak kicsit?? pedég úgy érzem hogy nagyon!
egyet biztosan tudok. ABS lesz a mocimon.
-
stargazer
senior tag
-
ett
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #4730 üzenetére
Na ez nagy volt. Pont illik ide.
Stargazer: Te most kinek írkálsz? Vagy magaddal eldiskurálsz?
-
stargazer
senior tag
nagyon tetszik a burgman 400 csak hiányolom róla az abs-t. meg picit a hátsó traktusával nem vagyok kibékülve. viszont most látom hogy yamaha majesty 400 kapható abs-szel is! na annak a hátulja egy fokkal jobban tetszik, viszont az eleje nem olyan szép mint a burgmané. de árban kb ugyanott vannak, és akkor már talán inkább a yamaha az abs miatt.
-
stargazer
senior tag
vajon mi a jobb? az abs vagy 3 kerék blokkolva?
abs-szel adott esetben (száraz úton) lehet hogy hosszabb a fékút, de végig kontrollálható a gép.
3 keréken blokkolva rövidebb a fékút, de nem kontrollálható a motor.
vajon melyik hasznosabb?
-
stargazer
senior tag
természetesen gondoltam de akkor is vicc: japánban 1.1 millió a honda forza, itt nálunk, 1.7 millió. 250-es, kb 20 LE, 174 Kg. biztos nem egy gyorsulási bajnok, de tömény high-tech a javábol. ennyi cuccos robogóban még nem volt. csak tudnám mi a fenéért csinálja ezt a honda: minden extrát belenyomnak egy robogóba, ami kap egy zsenge blokkot. a zoomer is hasonló. eszem megáll ezektől a hülye sárgáktól néha komolyan. nem normálisak.
-
stargazer
senior tag
hol a répában lehet honda forzához jutni és mennyiért?
-
stargazer
senior tag
milyen robogók vannak 250 köbcenti kürül ABS-szel?
-
ett
aktív tag
válasz
Gergello #4728 üzenetére
Nem mondtam hogy legyen, csak lehet.
Mert ami elromolhat, az el is romlik, tudod.
Tuning sem kiforrott még eléggé hozzá. Egyébként meg beszéltem a dorogi Egüsökkel is, ők is mondták, hogy sok a nyavalya velük.
Meg gondolom ez attól is függ, hogy ki hogyan tartja karban és használja a gépet. Akkorsem vennék ditechet. Ha kilöki a hibakódot, meg tudod javítani? Nem. A karbisnál minden sokkal egyszerűbb, nincs számítógépvezérelt injektor, meg egyebek. -
ett
aktív tag
válasz
Gergello #4724 üzenetére
A ditechet én nem venném. Akármi van vele, irány szerviz. Karbisnál meg csavarhúzó, meg egyebek és kész.
Engem nem zavar anyira, hogy 3,5 lityit fogyaszt a moci (mostmár 4,2-4,5-öt), cserébe bármi baja van, meg tudom csinálni, nem kell számítógép hozzá, meg hibakódokat kikódolni, egyéb baromságok.
--TIKI--: Az aerox 70-75 km/h között megy ténylegesen, ez a moci órája szerint óraváltozattól függően 85-100 km/h is lehet.
Nekem a régi aerox van, azon 120-ig van skálázva az óra és szélcsendben vitte óra szerint a 100-at, ami persze hülyeség, mert ez kb. 75 km/h volt ténylegesen.
A runner mit megy azt nem tudom, olyanom nincs. -
--TIKI--
tag
+ még anyit tisztázzunk le h menynit megy az aerox és a runner
-
golyani
őstag
-
--TIKI--
tag
Hello!
Tudom h itt nagyon nem foglalkoztok robogókkal de egy olyan kérdésem lenne h szerintetek melyik a jobb motor a "Gilera Runner SP 50 v "Yamaha Aerox"?
Melyiket érdemesebb meg venni?
fogyasztás, fék, teljesitmény, kinézet...stb.Elöre is Köszönöm
-
Den
veterán
az alvázszámból is rengeteg dolog kiderül de ahoz ismerni kell a belső gyári kódrendszert.viszont a motorszámból pofonegyszerűen megmondható hogy a blokk mekkora
-
stargazer
senior tag
válasz
qpakcovboy #4710 üzenetére
biztos hogy bele akarsz bonyolódni egy ilyen lerendszámoztatásba?
krvsok szívás van vele, sok idő, sok pénz, nyűg.
-
qpakcovboy
őstag
Aprilia Leonardot szeretnék venni, tud valaki róla rosszat mondani? Illetven milyen papírok kellenek ahoz, hogy le tudjam rendszámozni?
-
ett
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #4708 üzenetére
Akkor én jó helyen lakok.
Már kétszer is elrongyoltam rendőr előtt 70-el, de mégcsak meg sem állítottak soha.
-
stargazer
senior tag
válasz
Topiccsendőr #4706 üzenetére
de mondjuk sztem ez ritka. én majdnem mindig uton vagyok, de még rendőrt se nagyon láttam életemben nemhogy igazoltatást. kpm-eseket meg sose láttam...
meg ha nem mész gyorsan, nem vagy köcsög, tisztelettudóan viselkedsz akkor sztem rendesek. kicsit játszák a májert de rendesek.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Imperator999 #4704 üzenetére
naja, meg amikor a motorosrendőrök nézik akkor bukta, ha meg mellettük a másruhás kpm esek vannak akkor totál bukta. Láttam már olyat is közúti ellenőrzéskor.
-
stargazer
senior tag
válasz
Imperator999 #4704 üzenetére
beszól a központba és ott azonnal megmondják.
-
Imperator999
aktív tag
válasz
Mazka05 #4703 üzenetére
időközben megkérdeztem egy rendőr ismerőst, ő nem tudná nagyon kiolvasni az alvázszámból hogy milyen motor ez stb... max a évszámot tudja, és ő is mondta hogy 10rendőrből 9 nem tudja... ugyhogy...
alvázszámból nem derül ki sokminden mivel motortipusonként változik az alvázszám, sőt ezen belül is lehetnek nagy különbségek az alvázszámoknál, és ez igaz is, mert a malagutinál is néztem az első 2 betűből derül ki honnan származik, országonként más a betűk stb... elég macerás.Ugyhogy közúti ellenőrzésen max elkéri az adásvételit, megmutatni hogy nem-e lopott-e
meg van-e biztosítás a motoron, mást nem néznek a segédmotorokon -
stargazer
senior tag
válasz
Imperator999 #4701 üzenetére
alvázszábol is elvileg mindent meg lehet tudni. egyszer egy rendőr haverom elmondta mi mit jelent de már nem emlékszek. köbcentire, színekre emlékszek, de több mint valószínű hogy évjárat is benne van.
-
Imperator999
aktív tag
Lenne egy kérdésem.
Alvázszámból milyen infókat lehet kideríteni a motorról?
Van egy most vásárolt malaguti f15-ös motorom, de a származása, kora elég bizonytalan.
Hogy tudnék utánna nézni ezeknek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Google Pixel topik
- World of Tanks - MMO
- sziku69: Szólánc.
- Nyomtató topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elemlámpa, zseblámpa
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 3rd: i7-5GEN I 8GB I 512SSD I 14" WQHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest