Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • alphamooncam

    őstag

    válasz pescara #25505 üzenetére

    Kellemes olvasgatást, jó sokat dolgoztam vele! :P

    "Hogy lehetne kotni, amikor hivatalosan nincs is kategorizalva, mint kozlekedesi eszkoz? A biztositok is elmondtak neked, akkor mit varsz itt?"

    Kategorizálva van. Biztosítók alapjában véve kereskedők, a kockázatelemzéshez értenek, nem a joghoz. Arra ott vannak a jogászaik, ha kell.

    Kategorizálva van:

    EU szabályozás nem kötelező érvényű [link]

    (6) A közösségi jóváhagyási eljárás célja, hogy mindegyik tagállam
    megállapíthassa, hogy minden egyes járműtípus átesett a külön
    irányelvekben előírt ellenőrzéseken, típusbizonyítványuk pedig
    kiadásra került. További cél, hogy a gyártók a jóváhagyott
    típusnak megfelelő összes járműre vonatkozóan elkészíthessék a
    megfelelőségi igazolást*

    Az ilyen igazolással rendelkező járművet a Közösség valamennyi országában forgalomba lehet hozni, érté-
    kesíteni lehet, és nyilvántartásba lehet venni.
    (7) Mivel a járművek közösségi típus-jóváhagyási rendszere műkö-
    désének tökéletesítésére kitűzött célt az egyes tagállamok nem
    érhetik el kellő hatékonysággal, és ezért – tekintettel a javasolt
    intézkedések nagyságrendjére és kihatására – az a Közösség
    szintjén inkább elérhető, a Közösség a Szerződés 5. cikkében
    meghatározott szubszidiaritás elvének megfelelően intézkedéseket
    fogadhat el. Az említett cikkben foglalt arányosság elvének
    megfelelően ez az irányelv nem lép túl az említett célok eléré-
    séhez szükséges mértéken.
    (8) Az ezen irányelv végrehajtásához szükséges intézkedéseket a
    Bizottságra ruházott végrehajtási hatáskörök gyakorlására vonat-
    kozó eljárásokról szóló, 1999. június 28-i 1999/468/EK tanácsi
    határozatnak ( 1) megfelelően kell elfogadni.
    (9) Az egyértelműség érdekében tanácsos, hogy a 92/61/EGK tanácsi
    irányelv hatályát veszítse, ezen irányelv pedig a helyébe lépjen,
    ELFOGADTA EZT AZ IRÁNYELVET:
    I. FEJEZET
    Hatály és fogalommeghatározások
    1. cikk
    (1) Ezen irányelv minden motorkerékpárra és segédmotoros kerék-
    párra vonatkozik, függetlenül attól, hogy ikerkerekes vagy másfajta
    kivitelű, továbbá az ilyen járművek alkatrészeire és önálló műszaki
    egységeire.
    Ez az irányelv nem vonatkozik az alábbi járművekre:
    a) olyan járművek, amelyek tervezési sebessége nem haladja meg a 6
    km/h-t;
    b) a gyalogosok általi használatra szánt járművek;
    c) a mozgáskorlátozottak általi használatra szánt járművek;
    d) a közúton vagy terepen való versenyzésre szánt járművek;
    e) a 92/61/EGK irányelv alkalmazásának kezdetét megelőzően már
    használatban lévő járművek;
    f) mezőgazdasági vagy hasonló célokra használt traktorok és munka-
    gépek;
    g) az elsősorban szabadidős célokra tervezett, szimmetrikus kerékelrendezésű terepjáró járművek, amelyeknek elöl egy, hátul pedig kettő
    kerekük van;
    h) a legfeljebb 0,25 kW folyamatos névleges teljesítmény leadására
    tervezett, elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású kerék-
    párok, amelyeknél a motor teljesítménye a jármű sebességének növekedésével fokozatosan csökken, majd kikapcsolódik a 25 km/h sebesség elérésekor vagy korábban, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, sem pedig ezek alkatrészeire vagy önálló műszaki egységeire, kivéve ha ezeket az ezen irányelv alkalmazási körébe tartozó járműbe való beépítésre szánják.
    Az irányelv nem alkalmazandó egyedi járművek jóváhagyására, kivéve, ha az ilyen jóváhagyásokat kiadó tagállamok elfogadják alkatrészeknek és önálló műszaki egységeknek az ezen irányelv alapján kiadott típusjóváhagyását a vonatkozó nemzeti követelmények alapján kiadott helyett.
    (2) Az (1) bekezdésben említett járművek az alábbi csoportokba
    sorolhatók:
    a) segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória),amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h, és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:
    i. kétkerekű típusnál a motor:
    — hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű
    motorok esetében, vagy
    — folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem
    több 4 kW-nál elektromos motor esetében;
    ii. háromkerekű típusnál a motor:
    — hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3 -nél a külső gyújtású
    motorok esetében,
    — legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb
    belsőégésű motorok esetében, vagy
    — folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem
    több 4 kW-nál elektromos motorok esetében;
    b) motorkerékpárok, azaz kétkerekű, oldalkocsi nélküli(L3e kategória)
    vagy oldalkocsis (L4e kategória) motorkerékpárok, amelyek belsőégésű motor esetében 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú motorral
    vannak ellátva, és/vagy amelyek legnagyobb tervezési sebessége a
    45 km/h-t meghaladja;
    c) motoros triciklik, azaz három, szimmetrikus elrendezésű kerékkel
    ellátott járművek (L5e kategória), amelyek belsőégésű
    motor esetében 50 cm3 -nél nagyobb hengerűrtartalmú motorral
    vannak ellátva, és/vagy amelyek legnagyobb tervezési sebessége a
    45 km/h-t meghaladja.
    (3) Ezen irányelv az alábbi jellemzőkkel rendelkező négykerekű
    motorkerékpárokra is vonatkozik:
    a) könnyű, négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege
    kevesebb 350 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó
    legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az
    akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek
    i. hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm-nél a külső gyújtású
    motorok esetében;
    ii. legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb
    belsőégésű motorok esetében; vagy
    iii. folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem
    több 4 kW-nál elektromos motorok esetében.
    Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriához tartozó
    háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazható műszaki
    követelményeket, kivéve ha külön irányelvekben ettől eltérő rendel-
    kezés szerepel;
    b) az a) pontban említetteken kívüli négykerekű motorkerékpárok,
    amelyek terheletlen tömege nem haladja meg a 400 kg-ot (L7e kategória) (az árufuvarozásra szánt járművek esetében az 550 kg-ot), az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek legnagyobb hasznos teljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot. Ezek a járművek motoros tricikliknek minősülnek, és teljesíteniük kell az L5e kategóriába tartozó motoros triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket, kivéve ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel"

    Megfelelősségi igazolás pl.*: [Dualtron bent felsorolt 16 modelljére érvényes]

    Netrisk ( Biztosítási alkusz cég ) cikke: [link]

    Milyen járművek minősülnek segédmotornak?
    A segédmotoros kerékpár, rövidebb nevén segédmotor olyan két-, esetleg háromkerekű jármű, amelyet 50 köbcentiméternél kisebb hengerűrtartalmú, vagy legfeljebb 4 kilowatt teljesítményű motor hajt, legnagyobb sebessége pedig nem haladja meg a 45 km/h-t. Ezek a járművek az úgynevezett „AM” kategóriába tartoznak, így a vezetésükhöz legalább ilyen kategóriájú jogosítvány szükséges. A segédmotoros kerékpárok különlegessége, hogy a rendszámmal való ellátásuk nem kötelező – ugyanakkor nem is tilos –, viszont a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást ezekre is meg kell kötni. Ne feledjük, hogy bizonyos elektromos kerékpárok is minősülhetnek segédmotoros kerékpárnak: az önálló gázkarral rendelkező, a pedálozás nélkül is hajtható, a 300 wattnál nagyobb teljesítményű motorral rendelkező, valamint a 25 km/h sebességet meghaladó e-biciklik már a segédmotor kategóriába tartoznak. Ezeknek a vezetéséhez ugyanúgy jogosítvány és kötelező biztosítás szükséges, így mindig legyünk résen, és legyünk tisztában a vonatkozó szabályokkal, mielőtt elektromos kerékpárt vásárolnánk! Bár a kategórián belül létezik négykerekű segédmotoros kerékpár (quad, moped) is, ennek a járműtípusnak a szabályzása részletesebb és bonyolultabb, így ezeket a járműveket érdemes külön kezelni a kismotoroktól és robogóktól.

    ... Ne feledjük, hogy a hazai KRESZ értelmében csak a segédmotoros kerékpárnak nem minősülő pedelecek mentesülnek a kötelező biztosítás megfizetése alól, így, ha e-kerékpár vásárlását tervezzük, ezt mindenképp vegyük figyelembe!

    Náluk nem lehet egyenlőre rollerre ( smkp ) biztosítást kötni. (próbáltam)

    Érdekes lehet még, mert bár nyilván tanulták, ha tanulták, de mivel nem gyakori az igény, így nem minden jogász ismeri:
    [lex specialis derogat legi generali elv, specialitás elve]

    "A jogi normák általánosan megfogalmazott tényállásokat, magatartási mintákat tartalmaznak, a jogalkalmazás során pedig az egyedi esetre nézve kell megállapítani, hogy mit mond a jog. A norma absztrakt értelmének megállapítását, és a konkrét esetre való pontosítását a jogértelmezés segíti. Az egyszerűbb társadalmi körülmények között a jogi normák jellemzően konkrét élethelyzetre
    vonatkoznak, ezért értelmezésük főleg a normák szó szerinti értelmezéséhez kötött. A mai fejlett társadalmakban a jogi normák túlnyomórészt általános szinten megfogalmazottak, nem egy egyedi esetre irányadóak, ezért az általános megfogalmazású norma egyedi esetre alkalmazása során a jog értelmezése egyre többször válik szükségessé..."

    Ez alapján simán belemagyarázható olyan dolog is, ami konkrétan ugyan nincs leírva, de a jogszabályi szövegkörnyezetből kimazsolázható, amit bizonyítani akarnak.

Új hozzászólás Aktív témák