Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Thunderzolee

    veterán

    válasz BlacKSouL #25575 üzenetére

    Miért olyan fontos ez neked?
    Látom nem érted a működését.

    A KERS, azaz a visszatöltés úgy működik, h 3 fokozata van.
    Alacsony
    Közepes
    Erős (ehhez van odaírva, h nem ajánlott)

    A gyakorlatban úgy néz ki, h mikor a gázkart elengeded, a roller elkezd a fenti beállítások alapján fékezni azonnal:
    Alacsony = szinte kigurul, nem is fékez
    Közepes = szépen, normálisan lefékezi a rollert
    Erős = rövid időn belül megállítja a rollert

    Ez utóbbi egyébként tökjó, tulajdonképpen nem kell a fékkart használni, amikor meg akarunk állni, elengedjük a gázkart, és pár méteren belül automatikusan megáll a roller.

    Csakhogy ez utóbbi beállítás nem tesz jót a már említettek miatt, ezért hiába lenne jó dolog így használni a rollert, mégis inkább maradjunk a leggyengébb beállitásnál, és használjuk a fékkart inkább, ha meg akarunk állni.

    A visszatöltés egyébként elenyésző, szóval ezzel nem lesz nagyobb hatótáv a legerősebb fokozatban sem, sokkal többet nyerünk azzal, ha hagyjuk kigurulni a rollert.

    A másik pedig a fékezés, amit kérdeztél. Szerencsére teljesen mindegy, h a 3 fokozat közül melyikre állítod, fékezéskor ettől függetlenül fékez az elektromos fék.
    Ahogy írták feljebb, a sebesség függvényében adagolja az e-fék erejét.

    Erre írtam korábban, h újabb rollereknél erősebb alapból ez az e-fék, lejtőn lefelé kevesebbet kell fékezni. Ezt úgy venni észre, h elkezd a roller gurulni a lejtőn, korábban ha nem fékeztem, ~35-ig gyorsult fel, aztán véget ért a lejtő, visszaállt 25-re.
    Most ugyanazon a lejtőn ~30-ig gyorsul fel, majd erről áll vissza 25-re.

  • glaci

    őstag

    válasz BlacKSouL #25575 üzenetére

    Szia!

    Nekem egy G30 -am van, az azon szerzett tapasztalataim a következőek.
    Elengedett gáz esetén az appban beállított visszatöltésnek megfelelően elkezd "fékezni" vagy lassítani. (Ez nálam erősebb (nagyobb motorárammal történik), mint a nem teljesen felengedett gázkar esetén amikor csak egy alacsonyabb sebességre áll rá. Nálam a KERS magasra van állítva.)
    Amikor a féket is meghúzom picit akkor pedig még ennél is intenzívebben (nagyobb motorárammal) kezd el lassítani. (Mindezt úgy, hogy a fékkarnak a szöghelyzetét is méri, tehát elvileg minnél nagyobbat fékezel, annál jobban kivezérli a villamos féket. (Nem teszteltem, mert nekem már a megpöccintésre is brutál, pedig a mechanikus ilyenkor nálam még nem is fog ...))
    Ami a dombon gurulást illeti, nálam 20, 25 és 30 van beállítva limitnek. Sajnos még nem sikerült akkora dombot találnom, amin fölé gyorsultam volna. Ha beleharap véletlenül a 31 -be, akkor rögtön érzem is, hogy még rá fékez és már vissza is ugrik a 30 -ra. (Persze biztos van az a domb ... Vagy talán lehet, hogy ha kicsin lenne a visszatáplálás ...)
    Fontos megjegyeznem, hogy ez nálam így működik, de elképzelhető, hogy a Te típusodon a Te szoftvereddel ez simán másmilyen lehet. A legegyszerűbb az, ha gurulsz vele és kitapasztalod magadnak. (Esetleg loggold az utadat és akkor vissza tudod nézni, hogy milyen helyzetben mekkora motoráram volt. Abból már elég jó következtetéseket fogsz majd tudni levonni.)

Új hozzászólás Aktív témák