Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
whbear
senior tag
Én igaz mint autószerelő tudok nyilatkozni. A C3 az a lazább illesztésű nagyobb hőtűrésű kivitel, pl kardán függesztő csapágynak tesszük be. Kerékcsapágyhoz nem C3-mas, mindkét oldalon műanyag porvédős csapágyat tennék, SKF mostanában elég nagyot zuhant minőség terén. Inkább NTN-SNR vagy KOYO vonalon néznék körül. Ez csak az én véleményem.
-
RpPRO
őstag
válasz
ridiculous #21588 üzenetére
F2 Proban is állítható a gyorsítás mértéke.
Aaron14: én csak simán használom a rollert, nem kapcsolok ki-be mindent telóban, rögzítem az utat (nem érdekel). Nem csörög, nem berezonál, nem is fújom 4 bárra a kereket, működik az index. Igen, holtjátéka van a felfüggesztés miatt, igaz én nem is megyek vele holdfelszínen.
Nekem eddig KOPP-KOPP minden szépen megy.
-
eFeMeR74
senior tag
-
Bep
őstag
válasz
Miikee #21593 üzenetére
Azért mert a kötőjel előtti jelenti a típust és a méretet. pl. a 6-os egysoros mély hornyú golyóscsapágy. Az utolsó szám meg a tengelyátmérőt amire teszed (táblázat) és ez viszi magával a külső átmérőt és a szélességet is ugye. A kötöjel után van a kiszerelés, mint 2RSH, mint RSH tömítés mindkét oldalt.
-
Miikee
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék.
Ninebot G30P-n szeretnék első - hátsó kerékcsapágyat cserélni. Több leírást, videót megnéztem ahol az SKF az ajánlott, viszont a pontos típusnál elvesztem. Talláltam 6001, 6002 és 6003-as ajánlast is, és a végük is eltért néhol (valamelyiknek C3 van a végen a másiknak nincs). Tudtok benne segíteni, hogy pontosan melyik típus kell bele? Illetve, ha több is jó, akkor mi az amire oda kell figyelni választáskor?
Előre is köszönöm -
ridiculous
aktív tag
válasz
dzsidzsas #21589 üzenetére
Na ezt a funkciót eddig észre sem vettem!
Én az új verziót letöröltem és a régit pakoltam vissza a funciók hiánya miatt, szóval majd kipróbálom a "szuper gyorsulást"
*amúgy lehet furán hangzik de addig amíg az új applikácót használtam (1-2 napig) lomhábbnak tűnt a roller.. mintha nem gyorsult volna annyira mint a régi appal, lehet csak beképzelem de a régi verzióval mintha alapból "szupergyorsulna" anélkül hogy be lenne kapcsolva a funkció. -
dzsidzsas
tag
válasz
ridiculous #21588 üzenetére
Eredetileg be lehetett kapcsolni egy erősebb gyorsítást, én nem vettem észre, hogy működött volna, mert igy is nagyon gyorsul. Lehet ez a 20-25 közötti sebességre lett volna hatással, de mire lett volna esélyem letesztelni, upgradelt a program és kikerült belőle.
-
dzsidzsas
tag
válasz
ridiculous #21526 üzenetére
Mik az OKAI hogy ezt a rollert választottam. Olyan rollert kerestem ami a következő igényeknek megfelel: 15 km-t egy feltöltéssel simán elvigyen (napi ingázás, útvonaltól függően kb:12-13km), 100 kg vagyok, Pest-Buda közlekedés amiben van 10-talán 15 % emelkedő is, 10“ közeli gumi, tudjon már megállni emberi méterekben, vonaton viszem, nem vagyok nyápic gyenge gyerek, de nem akarok súlyzózni a peron lépcsőkön, nem akartam drága gépet, legyen a közelemben szervíz,és tapasztalata a rollerekben a gyártónak.
Sok utána nézegetés után háromra szűkítettem a kört és belekezdtem a maratoni videók nézésébe. Leginkább a féktávolság és a pluszok miatt döntöttem az OKAI NEON LITE mellett. Jelzem a 15 km megvan, alattam is, az Attila utcán simán akár gyorsulva is felmegy (10 fokos 15?). A 300 w-os motor szépen gyorsul 20km/h-ig, jobban mint a bérrollerek, jobban mint az eddigi 350w pálcika rollereim. Utána komotosabb (talán akkú kimélés?) a max 25 km/h elérése, de érezhető hogy menne ez gyorsabban is. A motorfék lehetne erősebb is, Niubility N2 megszoktam hogy 95% motorfékezek, nagyon szerettem azt a rollert, de a kormánytörések és hegesztegetésekből elfogyot a türelmem. Ezért itt jól be kell lőni a féket. A 9“ kerék messze jobb mint a 8,5“, de érdekes módon pont ugyan olyan stabil mint a 10“, hangja szinte nincs is. A motor erölködés közben is megnyugtatóan csendes (600w-ig fut fel). 20% töltöttség alatt visszavesz és max 20 Km/h-val enged menni, de azt 10% alatt is tartja (teljesen még nem merítetem le). A világitás mint a többinél, hátsó lámpa folyamatosan világit, nem kikapcsolható, úgynevezett menetfény. A kormányon futó fénycsík viszont pöpec. Már másolják, de azok kivitelezése tróger. Annyira jó a fénycsík elöl, ami állítható efektek és színeket tartalmaz, hogy pár napja megállított a rendőr, csak azért hogy megkérdezze milyen roller, hol vettem, mennyibe kerül, mert már mesziről kiszúrta, hogy milyen jól ki vagyok világítva - előről. Az utcán is megnézik. Sikerült esőben is tesztelni, szerencsére a trópusi esőzúdulást megúsztam, de sima esőben mentem vele, nem ázott be, a védelme nem 5.4-es hanem 5.5-ös. Ebben eddig jól vizsgázott. Én ugyan nem vagyok langaléta, de nekem kényelmes a kisebb kormányhossz. Sokkal jobban lehet levírozni a gyalogosok és az autók között is. A kormány markolat nem csúszik, nem jár le a kormányról. 43-as lábam van T alakban simán elfér a deszkán. Erzsébet hídon szoktam átmenni. Az eddigi pálcika rollerek a híd emelkedő szakaszán 14-18 km/h bírtak vinni, ez simán viszi a 20km/h-t. Nagyon jól gurul „üresben“, a Xiaomi rollerekben ezt utáltam nem lehet gurulni. A hídon felmegyek 25 km/h-ra (hajnalban megyek, senki nincs a hídon, mielött kapom az ívet) ott elengedem a Budai lépcsőkig 20 Km/h-ra lassul. A többi roller 12-16-ig lassult. A gumi öngyógyítos belső nélküli gumi. Ezért az árért ilyet nem tesznek a rollerekre. Van applikáció, melyből kivették a térkép módot és a szuper gyorsulást upgrade után. Az utóbbi szerintem nem is ment, a térkép kifagyott, hibásan dolgozott. A többi dolog irányítható az appból: világítás, első fény szín, effektusok, lezárás, ez pl NFC-s kártyával feloldható. Az akkúra kiváncsi leszek kánikulában és télen, hogy elég lesz e hogy becsorogjak a munkahelyemre. Remélem nem untattam senkit.
-
zoltanz
nagyúr
válasz
Peaceliker #21582 üzenetére
Lehet s tied más évjárat, vezió.
-
PociAti
őstag
válasz
ridiculous #21578 üzenetére
118k körül van akinek megérne egy próbát.
Vannak benne jó tulajdonságra utaló jelek (integráltság), és nem csak klónozása másoknak.
És vannak azért megkérdőjelezhető részletek is. Például ez a zárómechanikát a magyar fogyasztóvédelem nem biztos hogy átengedné. Ennyi pénzből amúgy is nehéz minőségi terméket gyártani, hosszú távra nem ezt választanám. Kezdéshez, vagy átmeneti időszakra jó lehet. (Két évet talán ki lehet vele húzni, és amilyen tempóban fejlődik ez az ipar, akkor majd vesz valaki újat.)
Ez a számzáras lakat nem teljesen rossz elképzelés, csak a megvalósítás tűnik gyengének. Amikor pékségekbe ugrok be, le se szoktam zárni. Viszont ha lenne rajta ilyen, akkor használnám a beépített lakatot. Az U lakatot nem mindig viszem magammal. Csak 530 g, de legtöbb szituációban már az is túl sok.
És akkor rákanyarodtunk a videó egyik furcsaságára, 1:40-től látható.
Egyes országok szabályainak megfelelve sisakban közlekedik a csajszi, de amikor megáll, akkor már nincs a videón. Eltűnik, meg a sisak egy kicseszett nyűg. Kínszenvedés tud lenni neki helyet találni. Kint hagyni az utcán, hogy a kutyák belepisiljenek, a galambok teleszarják, vagy vigye magával olyan helyre, ahol a hócipője tele lenne ezzel a plusz csomaggal. Inkább amikor tehették, ezt lehagyták a videóról. -
Aaron14
őstag
Első kerék berezonál, ha valami bukkanón vagy úthibán megyek át. De ma például viacoloron haladva is csinálta. Van egy kis holtjátéka a keréknek, ahogy jobbra, balra mozgatom. Ez szerviz vagy akár otthon is orvosolható probléma lehet?
Őszintén nem szívesen küldeném Segway szervizbe 30 napra. -
ridiculous
aktív tag
válasz
Exelsior #21575 üzenetére
"Az Atomi Alpha most mindössze 319 euróba kerül az NNNAAES9 kuponnal a Geekbuying oldalán, ami átszámolva nagyjából 118 ezer Ft-ra jön ki. A szállítás ingyenes és gyors, EU raktárról jön a termék, így semmi plusz fizetni való nem lesz. További részletek és rendelés ezen a linken."
-
válasz
PociAti #21570 üzenetére
Igen, végignéztem.
Ez volt az első a rolleres videók közül kb amit láttam.
Én szeretem ezt a videót, szoktam is linkelgetni pl túlsúlyos embereknek ha a hatótávról érdeklődnek, mert ugyan unalmas, de érthetővé teszi a dolgokat.A lámpa tesztes része meg szintén érthetővé teszi mennyit vesz le a hatótávból a lámpa.
Táblázat valóban jobb lenne.
-
Exelsior
őstag
válasz
janakbacsi #21574 üzenetére
Nekem ennyire jött ki: 132953 FT. 117 hogy jött ki?
amúgy engemet is érdekel. Nem tűnik rossznak. A Lock kérdés mennyit bír. Én itthon nem hagynám kint.
-
janakbacsi
őstag
ez milyen minőséget képviselhet vajon? most 117 000 Ft-ért megvehető geekbuying-on.
[link] -
pescara
aktív tag
Sziasztok! Az akksinak hany fokig szabad melegednie hasznalat kozben? Tegnap megneztem az appban , dog melegben emelkedon kb 20 perc utan 39,8 fokot irt ki. Az rendben van? Amugy ha tulmelegedne nem ir ki valamit? G30 max
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #21567 üzenetére
Van akinek volt türelme végignézni ezt a videót?
Komoly módszertani problémák vannak a méréssel kapcsolatban is, és eleve az se normális, hogy egy 100 kg-ig terhelhető rollert egy 130 kg-os személy teszteli. Nem az a kérdés, hogy megmozdul-e alatta, hanem hogy ne használd! A roller szerkezeti elemei nem ilyen terhelésre vannak méretezve. (Ezt többen, többször leírtuk. Nem a probléma, hogy X fokos emelkedőn nem megy fel, hanem kormánytöréstől kezdve, korai csapágy problémákon át minden probléma elő jöhet.)Legalább egy táblázatba összefoglalta volna. Bár akkor feltűnőbbek lettek volna a hibák.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #21567 üzenetére
Nekem wolf x en ha bekapcsolom a lámpát, akkor nagyon fura dolgok történnek. Kijelző szerint 0.5V ot esik a feszültség. Kulcsos kijelző szerint 0.3at bms szerint 0.1-0.2 körül
Hogy hatótávra ez milyen hatással van, azt még nem néztem -
válasz
PociAti #21550 üzenetére
Ebben a hatótáv tesztben is lemérték mennyivel lehet kevesebbet megtenni a rollerrel, ha a lámpája be van kapcsolva.
https://youtu.be/bj2-vXY8oFINem sokat számít.
-
-
ridiculous
aktív tag
válasz
Thunderzolee #21527 üzenetére
Nem, a hatótáv nálam tökéletes. Kilóméterenként fogyaszt 4-5% között ahogy nézegettem, számolgattam. Szóval 20km - t lazán ki lehet hozni belőle, igaz én csak 70kg körül mozgok, viszont hajtottam rendesen, mentem vele emelkedőket is amit meglepően könnyen vett. 21% - on raktam töltőre, akkor tartott 17km - nél az applikáció szerint.
Az a bizonyos egy dolog maga az applikáció.
Amikor megvettem a rollert folyton eldobálta a BT jelet de minden más jól működött.
Május 30. - án kiadtak egy frissítést egy új kezelőfelülettel ami jobban néz ki, viszont hiányzik belőle több funkció ami az elődjébe megtalálható volt.
A BT kapcsolat mostmár stabil de eltűnt a sebességbeállítás, a neon sokkal testreszabhatóbb volt és jelenleg diagnosztikát se lehet futtatni..
Ha az applikációt rendbe szedik akkor maximálisan elégedett leszek vele.Amúgy a roller nagyon rendben van, szerintem jó kis minőségi cucc.
Ami nekem még nagyon pozitív volt rajta az a markolat, rettenet kényelmes és jó a textúrája. -
Aaron14
őstag
válasz
PociAti #21554 üzenetére
Igen-igen, végül ez lett, annyi különbséggel, hogy itt a hajlított eszközzel nem úgy kellett kipattintani a prizmát, mint a Pro 2-nél, hanem magad felé húzva. Nem tudom jobban leírni.
Viszont kizárt dolog, hogy a sárvédő csörögjön, mert ahhoz túl szorosan volt meghúzva a csavar a fedő alatt. Ráadásul [itt] a kerékkel együtt van odafogatva.
A csörgést szinte biztos a kormányrúdban elhelyezett kábelek okozzák. Ez jelen volt a Pro 2-mnél is, de ott elég volt bentebb nyomni a kábeleket és megszűnt. Itt nem. Próbáltam levideózni a jelenséget. [link]
-
DigitXT
félisten
válasz
INGJOKE #21557 üzenetére
Érdekes, hogy pont ebbe kötsz bele, pedig nem a kisujjamból szoptam.
Oktatói gyakorlat volt, hogy így tanítják, hogy SIKK-es indulás. Ebből írtam
ki, hogy sebesség, irányjelző, körültekintés, kézifék. Nyilván, ha nincs is a
(hivatalos nevén rögzítőfék) behúzva, akkor csak azért ne húzd be, hogy az
elindulásnál kiengedhesd. De ha be van húzva, akkor célszerű kiengedni.Ui: amúgy sokan a körültekintést sem értik. Tükörbe véletlenül sem néznek:
úgy indulnak az út széléről, mintha muszáj lenne. Abból lesznek a szép kis
balesetek, ha a hátulról érkező nem volt résen, és nem olvasta a szándékot.Crazy-féken a gombot benyomni, csak driftelés megkezdésekor szükséges.kivéve a lámpa
Ha neked automatikusan kapcsol a DRL, akkor érthető: ezért nincs hitvita...
Egyébként jobb megszokni/automatizálni a mozdulatot, mint aztán egyszer
elfelejteni, amikor kellett volna. Sokszor azon kapom magam, hogy akkor is
bekötöm az övet, ha csak odébb akarok állni az egyik autóval: ez már reflex.
(És akkor abba ne menjünk bele, hogy valaki meg maga mögött csatolja be,
mert zavarja, hogy az autó csilingel neki menet közben, hogy nincs bekötve.
Annyi a különbség, hogy az öv kötelező, míg a "lámpa" DRL/tompított nem.)Egyébként meg nagyon OFF (bár valaki épp szerelt irányjelzőt rollerre is
),
de nyugodtan kirakhatod körültekintés előtt. Mégpedig azért, mert az jelzi a
szándékodat. Nem úgy kell, mint egyes buszsofőrök, hogy már húzzák ki a
többtonnás monstrumot izomból a megállóból, és közben kezdenek villogni!
Kirakod, hogy indulnál, látod, hogy nem lehet még, akkor vársz. Viszont ha
nem rakod ki, nem tudhatják az érkezők, hogy amúgy indulnál, és mondjuk
ha épp nem sietnek, akkor akár kiengedhetnének. Nem vagyunk egyformák. -
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #21551 üzenetére
Főleg az a stroboszkóp funkció hasznos
Egyetlen egy bajom van wari lámpával. Hogy ha bekapcsolt állapotban hagyom, gép ki-be kapcs akkor a következő funkcióra váltbéna... Szóval ha állandóan on, akkor minden harmadik bekapcs esetén 1x ki - be kell kapcsolni a lámpát. Vicc
-
válasz
DigitXT #21551 üzenetére
Nem vagyunk egyformák. Kéziféket max akkor húzok, ha lejtős területen vagyok, de akkor nyilván a sebesség is ellentétes a gurulás irányával. Mindig meglepődök, mikor vki megáll egy sík egyenes terepen és izomból betépi a kéziféket, nyilván a gomb benyomása nélkül. A többi ugyan ez kivéve a lámpa és addig nem teszek ki indexet amíg nem néztem körül, de nem vagyunk egyformák.
-
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker #21548 üzenetére
Ez itt Athenban is tok gyakori, neha mar megijedek, amikor autoval megyek, hogy nehogy elhigyjem, hogy az autoval is igy atengednek.. De azert ez nem egy eletbiztositas, hogy nehanyan ilyen jo fejek es ebbol induljunk ki. En mentem egyszer egy vasarnap reggel egy olyan kertes utcaban, ahol orankent egy auto ment el akkor, szembe forgalomban..egy auto jott, 6m szeles ut, lehuzodtam mar kb az arokba, egy ven fasz egy geeppel becelzott, kb alltam en, o ment 10-el es az ablakon vigyorogva mondta, hogy vigyazz es szo szerint letolt az arokba..Volt 3meter helye a masik oldalon..
-
PociAti
őstag
válasz
Aaron14 #21552 üzenetére
Ránézésre ennél is van egy kis lyuk a burkolaton, ahová be kell nyúlni valami vékony tárggyal.
Lásd YouTube videó régebbi rollereknél. -
Aaron14
őstag
[Ezt] a prizmát szerintetek hogyan tudom eltávolítani, hogy meghúzzam a mögötte található csavarokat?
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #21548 üzenetére
Én mondtam, amikor teszteltünk, hogy tegyük csak rá izibe. Alap.
Nyilván semmivel nem látsz jobban vele nappal, de észrevehetőségben...
Ha csak egyszer ezen múlik, hogy kikanyarodnak-e eléd féktávon belül,
vagy sem, bőven megérte beszélni róla. Amúgy a Wolf lámpája brutális,
azt mondják, az egyik legjobban sikerült roller világítás. Talán túl jó is.
Meglehet, hogy van benne némi hajlam vakításra. Bár van több módja is.Exelsior: az a baj, hogy a KRESZ meghagyja a lehetőséget, hogy lakott
területen belül ne használd. Nem kéne! Akkor nem kéne gondolkodni se:
ha beülsz, öv, motor, lámpa, sebesség, irányjelző, körültekintés, kézifék.
Nagyjából ezekre lenne szükség elindulás előtt: sokaknak nem megy. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #21546 üzenetére
Én télen néha külső kerékpáros lámpával egészítettem ki a világítást.
Rendeltem többet is Kínából. Egyik kedvenc megoldásom, amikor van egy műanyag kengyel, és abba lehet belenyomni a klasszikus kis zseblámpát. Cree LED, tápellátás: 3×AAA. Ezernyi klónja van. A trükk talán annyi, hogy nem 3 AAA-s elemmel vagy NiMh akkuval szarakodok, hanem vettem pár 3,7 V-os, TR 14500-as Li-ion akkut és hozzá töltőt.
--------
És végeztem egy kis számítást, mégis mennyit fogyaszthat a roller saját lámpája?
Közepes hatótávú Xiaomi 1S-ből kiindulva, mert annak ismerem a reális paramétereit.
Battery 7650 mAh, azaz 275 Wh Li-on battery
Világítás használata nélkül, reális körülmények között a hatótáv: kb. 20 km.
Átlagsebesség kb: 15 km/h, ebből adódik, hogy az átlagos menetidő: 1 óra és 20 perc (1,3333 óra).Lámpa használati idő kb. 1,3333 óra lehet.
Gyári adatok szerint az első lámpa 1,1 W, tehát ez idő alatt az energia felhasználás: 1,4666 Wh.Ha az eredeti értékből, a 275 Wh-ból levonjuk, akkor marad 273,3333 Wh.
Ehhez pedig 19,8933 km tartozik.Magyarán, folyamatos lámpa használata mellett 20 km-es átlagos távon 107 méterrel csökken a hatótáv.
30 km-es hatótáv esetén (ami kb. 45 km-es elvi gyári adatnak felel meg), kb. 150-160 méterrel csökkenne a hatótáv folyamatos lámpa használata mellett. Röhejesen kevés! -
Exelsior
őstag
válasz
Gardaai #21541 üzenetére
Mi eső esetén is átfordítjuk mert nem automatikus. 2 bazi nagy led van oldalt és már már zavaróan világit mások szerint így hidd el lehet látni. Itt a baj hogy ahány autó annyi fajta ez az. Itt fejben dől el minden. Van aki kapcsol van aki nem van aki nappal is köd lámpával megy.
amikor meg jön a köd lusta használni.
Hátul igen sajnos csak fékezéskor világít a LED de nappal látni hogy ott egy autó. Csak nem jön belénk. Este na az más. Sajnos mivel Vitara van elég hülyén működik. Már a halogént is lejjebb álitottam picit mert állítólag telibe világítjuk a embereket holott elfelejtik hogy magasabb az autó mint a többi. Toronyban sokszor baj van.
egyébként érthető amit írsz és jogos.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #21543 üzenetére
Én is azt tapasztalom, bizonytalan szituációban a másik közlekedő inkább megvárja
mi lesz, minthogy megesküdne rá mi fog történni, és vakon végigviszi azt, amit előre
eltervezett.A járművek fényjelzésre pedig több hiánypótló ötlet született már, ami nem lett meg-
valósítva, vagy csak nem terjedt el. Pl. gyalogos áll a zebrán, jön felé egy autós, és
nem látja mit csinál. Tartja a tempót, gyorsít, lassít. Emiatt szóba került, hogy a fék-
lámpa egy variánsát a jármű elejére is célszerű lenne feltenni. Leginkább színében
nem tudtak megegyezni. Vörös, fehér és a borostyánsárga kizárva. -
DigitXT
félisten
válasz
Miikee #21545 üzenetére
Nem hinném, hogy az a pár kis teljesítményű LED képes lenne vakítani nappal.
A reflektor az vakít, ha sok a szórt fény még a mókusok is felébrednek.SEMMI (vaksötét) | GYÁRI LEDEK | +1 BICIKLIS LÁMPA | REFLEKTOR
->
->
->
Szerk: a képsorozat már pár éves, de a reflektor még mindig megvan. (Ha éjjel
kell tempót menni, kivilágítatlan szakaszon, akkor nincs párja. 13.5W-ot eszik.
Magyarán mondható, hogy növeli a fogyasztást, de szerintem elhanyagolható.) -
DigitXT
félisten
válasz
Miikee #21542 üzenetére
Érdekes. Nem gondoltam volna, hogy ennyivel szélesebbnek látnak, és máris
komolyabban (járműszámba) vesznek, de elhiszem: anno nekem a xenon volt
ilyen a robogón, meg a hangos kipufogó. Nem nagyon lépetek elém gyalogok,
akkor sem, ha amúgy el akartam engedni őket, inkább megvárták mi lesz...Mindazonáltal (motorosként is) utálom azokat a motorosokat, akik reflektorral
közlekednek éjjel-nappal, arra hivatkozva, hogy majd jobban észreveszik őket.
Talán igaz, hogy jobban észreveszik, de hogy nappal vakítson, az botrány...
Jön mögöttem és egy tükörbe pillantás is szemkáprázást okoz, mert refizik...
Ezeket úgy rúgnám seggbe, hogy csak... én meg szépen tompítottal megyek.
Mint írtam volt, motorkerékpáron kötelező. Bizonyos évjárattól már kapcsolója
sincs: automatikus, amint beindult a motor. Talán a 2003-as Yamaha is tudta? -
Gardaai
senior tag
válasz
INGJOKE #21539 üzenetére
Akkor itt egy hitvita!
Én tiltanám a nappali menetfényt ilyen formában ahogy most működik.
Amikor ilyen autót vezetek, mindig felkapcsolom a tompítottat (nem nehéz egy vagy kettőt fordítani a kapcsolón), mert tudom mennyire elcseszett módon működik (számomra érthetetlen).
Ha 70-nel szüttyögő autósort kell előzni és nem tudod szemből most menetfényes autó jön, vagy a te sávodból előz egy menetfényes autó (ugyebár hátul semmi se világít, a messze lévő menetfény csíkból megint semmi nem látszik), akkor lehet más véleményen lenne az ember. Persze beállhatsz 16. autónak is a sorba.Arról nem is beszélve, hogy nagy esőben többség nem kapcsol automatán tompítottat. Amikor a pályán nagy esőben a semmiből megjelenik egy kivilágítatlan autó...
Ezt olyan megoldásnak érzem, hogy a semminél jobb (akik elfelejtik vagy szimplán ők látnak, a többi nem számít), de így inkább több lesz a nem foglalkozom vele sofőr, mintsem a kevesebb az elfelejtettem felkapcsolni a lámpámat.
Rollerre meg mégis legyen valami alapon én is raknék. Van 1-2 kereszteződés nálunk ahol bőven van idő lesegetni a pirosnál és teljesen elegendő egy első index a szembejövőnek, hogy ne vasaljon ki. Amikor az index nélkülivel megyek, inkább kerülök egyet, nem hiányzik (jogosan), hogy elküldjenek a búsba, hogy nem tudok jelezni legalább kézzel. Aki sose rollerezett nem tudja milyen egy ilyen szituáció autósként.
-
DigitXT
félisten
válasz
INGJOKE #21539 üzenetére
Szerintem fussatok neki még egyszer: nincs itt semmi hitvita.
A DRL pont arra van kitalálva, hogy megvalósítsa a "látszani"
részt a látni és látszani elvből, nappal, a tompított helyett.Rollerre egyelőre semmilyen szabályozás nincs, ám ajánlott a
világítást mindig használni, ha közlekedsz: a saját érdeked.
Legjobb tudomásom szerint nincs halogén a rollereken. -
-
DigitXT
félisten
válasz
Exelsior #21537 üzenetére
A nappali menetfény a tompított kiváltására lett kitalálva. Szóval ha te
azzal mész (a verőfényes napsütésben), azzal ugyanúgy segíted, hogy
észrevegyen a többi közlekedő. Nem kötelező lakott területen belül.
Én ettől függetlenül mindig felkapcsolom. Modernebb járműveken tök
automata, és pont ezt szívja meg a sok barom, hogy éjjel is úgy megy,
mert a közvilágítás neki elég, és amúgy hátul nem világít semmi rajta...
Szerk: olyan értelmében, hogy észrevegyenek miatta, sőt erre a célra a
tompítottnál is jobb, mert kifejezetten nem az utat világítja: éjjel vakító.Ui: nem értem a királyi többest, hogy kiknek fáj a fogyasztás? 55W egy
tompított. Kettő ugye 110W... Az kb. 400kJ üzemóránként.1L benzin
fűtőértéke nagyjából 30MJ, azaz ~75 óra alatt okoz nagyjából 1L plusz
fogyasztást, ha mindig megy a tompított. Nekem mindig megy.
(1999-es gyártmányú a személygépjármű, nincsen rajta gyári DRL...)
-
Exelsior
őstag
válasz
DigitXT #21536 üzenetére
Nem mert míg nincs szürkület ott a nappali menetfény. Mi sem kapcsoljuk be a tompítottat csak amikor már kell. Sajnos sok a hülye és hiába van szürkület lusták és mennek tovább majdnem sötétben a menetfénnyel pedig már rég kapcsolni kellene a tompítottat.
Mi a fogyasztás miatt főként halogén van elöl és LED a nappali elöl hátul. Nappal verőfényes nap sütésben nem látjuk értelmét.Aki nappal sem vesz észre egy autót ott már a szemüvegével is baj van meg a szemével.
-
DigitXT
félisten
válasz
Miikee #21530 üzenetére
Egyet hadd kérdezzek meg, mert az, hogy amúgy észrevesznek,
vitán felül jó eredmény: világítást amúgy fel szoktad kapcsolni?Csak mert minden motorkerékpáron kötelező, éjjel-nappal, ha épp
részt veszel a forgalomban, függetlenül attól, hogy lakott területen
belül, vagy lakott területen kívül vagy. (Autóknál lakotton belül nem
kötelező sajnos, pedig mindig nagyban segíti a láthatóságot.)
Szóval ugyanezért a roller kivilágítása is alap... Éjjel azért is, hogy
te is láss, de főleg azért, hogy lássanak, nappal meg az utóbbiért!
(Nem értem azokat, akik kivilágítatlanul mókuskodnak bármikor...)Szerk: azért kérdezem, mert a demó videóban szemmel láthatólag
nem kapcsol fel, csak a kiegészítő fények mennek, ami fura. -
PociAti
őstag
válasz
INGJOKE #21533 üzenetére
Pontosan, csak arról szól, hogy jól érzi magát tőle.
Rollerre normális index megoldást nem létezik, ez a roller felépítésébe bele van kódolva. A megfelelő működéshez ahhoz az ÖSSZES rollert robogó szerűvé kellene átalakítani, hogy legyenek rajta megfelelő magasságban, elől hátul kiálló pontok, ahol az erős fényű irányjelző nappal is látható legyen. Azzal, hogy minden ötvenedik rolleren van valami béna látszatmegoldás, attól még az autósok nem fogják keresni, hátha valahol valami gyengén felvillan. Mire észreveszik, addigra a roller mozgásából már rég kitalálták, hogy egyenesen fog menni, vagy kanyarodáshoz készülődik.
Viszont ott volt a hozzászólás elején ez a mondat:
"Megj.: nem kívánok vitatkozni senkivel, hogy ez jó, vagy rossz ..."
Tehát tisztában van vele ő is az index alkalmatlanságával, és csak a megerősítő üzeneteket fogadná szívesen, a kritikát nem. -
Miikee
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis tapasztalat a g30p-re felszerelt index+nappali menetfény használatáról.
Megj.: nem kívánok vitatkozni senkivel, hogy ez jó, vagy rossz, csak gondoltam megosztom a saját (napi 2x22km, nagyrészt kerékpárút) tapasztalatomat.
Nappali menetfény: nagyon pozitív
A Kerepesi út melletti kerékpárútat sok mellék utca keresztezi, ahol nekem lenne elsőbségem, amit eddig nagyrészt nem adtak meg. Most megfordult, a helyzet, szinte minden autós megadja. Gyalogosok is kevésbé lépnek elém.Index: nagyon pozitív
A kerékpárosokon egyértelműen látni, hogy jobb nekik, hogy tudja merre fogok menni. Az autósoknak is jól látható, de onnan egyelőre kevesebb visszajelzést láttam az arcokon. -
Exelsior
őstag
válasz
Thunderzolee #21528 üzenetére
Szia,
Köszi. irtam is neki hátha.
Jó lenne ha lehetne menteni gazdaságosan. -
válasz
Exelsior #21517 üzenetére
Inkább keress egy akksi építő embert, aki összerak egy akksit neked.
Illetve az nem régi roller, hogyhogy csak 3km-t bír?
Nem hibás az egyik cella?
Nem kell az egész akksit kidobni, ez javitható hiba.M365Tools a Battery fülön nem mutatja a cellákat? Nincs közötte hibás?
https://www.facebook.com/kolegergo
Akksi építő ő is, irj neki, megnézi mi lehet az akkuddal, ill. ad ajánlatot uj akkupackra is.
Olyan cellákból rakja össze, amilyet választasz.Az F25, F30, F40 egyforma méretűek.
Tudsz bele nagyobb akksit is rakatni, az F30-ban, F40-ben például 10200mAh-s van. -
válasz
ridiculous #21526 üzenetére
Mi az az egy dolog?
Remélem nem a hatótáv. -
ridiculous
aktív tag
-
Gardaai
senior tag
válasz
phoenix1989 #21522 üzenetére
2. emeletre cipelem minden nap. Sőt amikor asszonnyal kirándulunk akkor le kétszer, majd hazaérve fel kétszer. Fogást kell rajta találni, aztán úgy viszed mintha semmi se lenne. 75 kilómmal cipelem. Ráadásul ha nem esik az eső, minden nap azzal járok mindenhova.
Egyébként G-Booster vagy Mantis eladó lesz (jövő héten kiderül melyik marad), -
Aaron14
őstag
Na én ezt a TCS-t kikapcsoltam a francba, mert bukkanók után előszeretettel vette vissza a sebességet, extrém esetekben akár 5 km/h-ra.
Ugye Xiaomi Pro 2-ről jöttem és elkövettem azt a hibát, hogy 3.5 barra fújtam az első kereket, a hátsót meg majdnem 4-re.Nem is volt olyan kellemes a reggeli utam.
Amúgy ezeknek a Segway-eknek mennyit bírnak a csapágyaik? Erősebb valamivel mint a Xiaomi?
-
Peaceliker
addikt
válasz
phoenix1989 #21522 üzenetére
Kormány nagy eséllyel törik majd, 25k körül van hozzá gyártott darab, ami utána jó.
V5 vezérlő leégős.
Felfüggesztés nem állítható 1500-5000km között szokott kidögleni a pu belőle.Persze ezek csoportokban látott infók, akinek nincs baja, nem írja le, hogy neki jó.
De fent leírtak sűrűn előforduló dolgok legalábbis sűrűbben, mint más gépek más szarjai -
phoenix1989
őstag
A G booster egyébként mennyire megbízható? Jobb mint az m4 pro? Gondolom a rugózás sokkal jobb. Állítható? Az kicsit fura hogy egy oldalon van csak rögzítve a kerék. Nem probléma? Mondjuk meg hízott egy jószág. 2. Emeletre cipelni minden nap ...
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #21518 üzenetére
Jó észrevétel!
Szerintem már a weboldal címe is fordítás eredménye, de a láblécben elég komoly bakik maradtak:
"Anaszok és visszavonások", ami Panaszok akart volna lenni, de valójában inkább "Reklamáció és visszaküldés"-nek szokás hívni.
A "Vállalkozási feltételek" is inkább "Általános Szerződési Feltételek".
Hosszasan lehetne sorolni.A szlovák céginformációs oldalak alapján alig 2 éves a cég, és rövid kutatás alapján nekem nem tűnik minden kereknek. Pl. a hirdetett telefonszám francia, ha jól sejtem: +36 33 884 001.
Attól függetlenül ha valaki olcsón rendel tőlük egy megbízható gépet, ami nem romlik el, ezáltal nem kell reklamációval foglalkozni, akkor még működhet is a történet, csak kockázatos.
-
xmad
őstag
válasz
phoenix1989 #21519 üzenetére
dhgate ? onnan többen is rendeltek már G30-at. semmi gond nem volt.
-
phoenix1989
őstag
válasz
Peaceliker #21518 üzenetére
Nem biztos hogy 300k kockáztatnak külföldi vásárlásra. Sajnos a legtöbb alkalommal ha vásárlok az első darab mindig hibás. Ez az esetek 80% ára tuti igaz. Szóval itthon se nagyon csilkedik magukat a szervizek a legtöbb csak Pesten azervizel én meg nem odavalosi vagyok. Van amelyik a garanciát is úgy vállal ha X kilométerenként beviszed ellenőrzésre vagy bukid a garanciát. Szóval olyan oldal kell aki legalább vállalja a szar terméke elszállítását és javítását is. Így valami itthoni vásárlás kellene. Lehet beprobalkozom. A G Boosterrel aztán ha nagyon karcos és szar állapotú visszaküldom. Talán az megér 320k
-
Peaceliker
addikt
válasz
phoenix1989 #21509 üzenetére
Csak itthonról vennél?
Az a minisegwayes oldal nagyon töri a magyart.
de látom nem is magyar cég,gondolom auto translate el lett magyar lap. Ennyi erővel szerintem dhgate ről is lehet rendelni
-
Exelsior
őstag
Sziasztok, van egy Ninebot KickScooter F25E II rollerem ami 3km megy már csak.
Érdemes kinából LG akkut rendelnem? Mik lehetnek a kockázatok? Itthon aranyáron mérik az aksikat. nekem 80K mondtak ma. Kínából 35 lenne. Szerelést én megcsinálom itthon.
Nem dobnám ki ezt a rollert csak mert akkuja bedöglött de a szerelést nem vállalja a szerviz csak saját aksival. Gondolom sok cella ment tönkre.
(7650 mAh) kell és találtam is alin egy store-t aki ezzel foglalkozik.
[link] kérdés hogy érdemesebb nagyobbat venni de akkor is belefér majd? -
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #21515 üzenetére
Hát nem volt okos döntés a Vodatol venni
. Erre a célra teljesen jók az olcsó fóliák. Én bespajzoltam pár ívet ezekből.
-
válasz
balintka #21514 üzenetére
Képzeld el a kollégám kettő fóliát vett, 4600Ft/db áron, egyet, h azon "gyakorolja" a méretre vágást, egyet meg élesben, h ráteszi.
Hát, szegény totál nem ért az ilyesmihez, de már nekem fájt mikor újságolta, h a Vodánál vette a fóliát.
Legalább egy telefonos boltba ment volna, de azt hitte ott biztos csak "kínai" fóliák vannak. -
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #21512 üzenetére
Én is onnan rendeltem régebben pár táblagépre valót és azokból bőven tudok bármilyen egyedi méretet kivágni.
Nekem egyébként az egész roller le van fóliázva első perctől autófóliával, persze a használattól sérült már az alvázon, a trepni oldalán meg levált a cipőtől.
-
-
phoenix1989
őstag
Akkor ahogy látom nincs semmi ami hozza az m4 pro képességeit 300k körüli áron. https://www.minisegwayek.hu/
Mennyire megbízható oldal? -
-
dzsidzsas
tag
Kellett egy bejárós rollert vennem. Addig nézegetem a feltételeimnek megfelelőt, hogy három maradt, egy dobva a tömör kerék miatt, egy a fék hatásfoka miatt. Végül vettem egy OKAI Neon Lite-t. Kb 70 km megtétele után, ha érdekkel valakit mit tud 100kg alatt. Írok pár sort. Ha nem, mélyen halgatok és rátok bízom a felfedezést.
-
Bep
őstag
válasz
Thunderzolee #21491 üzenetére
Ezek már kicsit túl vannak gondolva szerintem.
Nekem anno még 50-es robogón sem jutott ilyen sosem eszembe tizen x év alatt.
Amúgy is az nem mérés, hogy beáll a tempódra SaccPerKábé. -
Aaron14
őstag
válasz
PociAti #21499 üzenetére
Bocsi, pontosan Track records, de amikor még nem volt út rögzítve másképp volt kiírva. Segway-Ninebot applikáció iOS-re.
Egyébként ma hazafele újfent sikerült egy hibába ütköznöm. Beragadt az index és nem villogott meg csipogott, hanem folyamatosan égett az index lámpa és csipogás helyett sípolt a roller, ameddig ki nem kapcsoltam.
Remélem ezeket a hibákat hamarosan javítják.
-
Peaceliker
addikt
válasz
phoenix1989 #21500 üzenetére
újonnan tuti (itthon)
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS notebook topic
- Elemlámpa, zseblámpa
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- BestBuy topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Mozgásban a Titan Quest II
- EAFC 26
- További aktív témák...
- Radiolink AT10II vezérlő 12 csatornás RC vevő R12DS 2.4GHz DSSS&FHSS
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Fekete, 1 Év Garancia
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Krémarany, 1 Év Garancia
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Kék, 1 Év Garancia
- Garmin HRM Dual Pulzusmérő Pánt, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070S 12GB Be Quiet! Pure Base 501 750W
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- LicencAruhaz.hu OLCSÓ, LEGÁLIS SZOFTVEREK AZONNAL - Windows - Office - Win Server - ÖRÖK GARANCIÁVAL
- AKCIÓ! Gigabyte Z370M i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB ZALMAN S2 TG Corsair S650W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest