- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #31754 üzenetére
minden eroller kormányrúdja csukható
Akkor te a kormányrúd alatt nem a kormányrudat, hanem kormányoszlopot érted.
Kormányrúd az, amin a fékkar, a gázkar helyezkedik, amin a markolatok vannak.
Erre merőleges a kormányoszlop.
Angolul stem az kormányoszlop és handlebar(s) a kormányrúd.
Azért jók a szakkifejezések, mert azzal pontosan ki lehet fejezni mire gondolunk. Csak akkor van gáz, amikor ezt valaki helytelenül használja.
A rollereden tényleg nagyon innovatív módon oldották meg a kisebbre összecsukhatóságot.Eredetileg amikor írtad, hogy a "kormány összecsukásáról", akkor én a klasszikus megoldásra gondoltam, amikor a kormányrúd 2 ponton lehajtható.
Mint amilyen a pl. az Airwheel Z5-ön is van, vagy sok más apróra összecsukható, ingázáshoz használt rolleren is van:A kormányrúdra emiatt se telefont tartót, se extra lámpát nem lehet feltenni, mert nem marad neki hely.
Az E-Twow is ezt a megoldást használja.Nem értem ez miért lenne hátrányos. Ha nem akarod, nem csukod. Ennyi.
Egy rúd szerinted mikor könnyebb, kisebb, stabilabb, megbízhatóbb és olcsóbb?
- ha összecsukható?
- vagy ha meghagyják eredeti integritását?Nekem most 3 rollerem van. Az egyiket a pár év során már kb. 5 alkalommal összecsuktam (amikor elfelejtettem lakatot vinni magammal, mégis be akartam menni a boltba.) A másik kettőt csak 1-1 alkalommal, amikor az elején kipróbáltam, hogy működik-e? De gyakorlatban az összecsukásra még nem nem volt szükségem, és ha lehetett volna választani olyat, amit nem lehet összecsukni és ezáltal némi merevség, stabilitás nyerhető, akkor azt a típust választottam volna.
És én a kormányoszlopról beszélek, nem is a lehajtható kormányrúdról. Utóbbival szerencsére nem rendelkeznek a rollerjeim. -
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #31744 üzenetére
Régióváltást hogy próbáltad?
A kormány lecsukása csak egy újabb lehetőség a mechanikai meghibásodásra, és méret és tömeg növekedéssel jár. Illetve a kormányra kiegészítők pakolását is valószínűleg megnehezíti.
Értem én, hogy van akinél ez hasznos, de aki nem szokta összecsukni a rollerjét, annál ez határozottan hátrányos. Tehát "minden rollerre ez kellene" nem jó elképzelés. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
dzsidzsas #31744 üzenetére
Ez is elég vicces megoldás, nekem az index bal-jobb gombja szerepel rajta, csak most ilyen másfajta képet találtam.
A gombok csak a gázkar alaphelyzetében tudnak működni, mivel csak akkor kerül fedésbe mozgó gumigomb és az alatta fix helyen lévő mikrokapcsoló. Tehát így gyakorlatilag nem lehet indexelni, ha nem tesszük alapra a gázkart, de ez sok esetben nem életszerű, mert közben még haladni is kellene, nem pedig túl hamar lassítani, miközben mondjuk autók is jönnek mögöttünk. Úgyhogy nem tudom, ezt hogyan gondolták.
-
lemmy71
őstag
válasz
dzsidzsas #31086 üzenetére
Üdv!
Esetleg ha rá érsz és van kedved hozzá, akkor írhatnál egy nyúlfarknyi, jellemzést. Érdekelne hogy mit is bír, mennyire stabil megbízható és persze a hatótáv. A lányomnak akarok nyarára egy ilyet. Ha az ő hatvan egykét kilója alatt, elmenne egy töltéssel 35 - 40 km -t, sík úton 15 - 20 km/h közti átlagsebességgel, akkor a Navee V50i Pro lenne a befutó.
A másik amit kinéztem az Xiaomi 4 Pro Gen 2. lenne, de kétszázat nem igazán akarok kiadni érte -
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #31045 üzenetére
Egy Kugoo Kirin / KuKirin-nél igaz lehet, hogy minél több minden van rajta, annál több dolog tud elromlani, de a normális gyártó termékeinél egy lengéscsillapítónak ki kellene tudni szolgálnia a roller élettartamát.
És tömör gumis rollerek esetében pont fordítva igaz, annak hiánya ami megrövidíti a roller egészének az életét. Meg annak a használhatóságát.Ha a 30 km elvi hatótáv kevés volt, jól teszed ha 40+ névleges hatótávú rollerek között keresgélsz. De ha már van egy nagyobb hatótávú rollered, miért nem azt használod?
Vagyis ha jól sejtem pont a fent említettek miatt, félsz hogy elromlik a használattól?
-
-
Silentfrog
veterán
válasz
dzsidzsas #25088 üzenetére
Az Okai rolleret a TMX javítja sőt úgy tudom ők a hazai forgalmazójuk is .
Olvass véleményt a szervízről, szép számba vannak benne Okai rollerek. ( TMX Mobile Solution Szerviz Kft.)
Még telefonszámuk sincs nehogy panaszkodni tudjál náluk.
Nekem 3 okai lite rollerem volt 2 visszament elállásba mert az első pár nap alatt már elkezdett szorulni a kormány és a kormány rögzítő csavarok is fellazultak folyamatosan és elkezdett lógni a kormányuk.
Nekem tényleg ki mit vesz, de nekem rengeteg bajom volt a rollerrel, nem is egyel hárommal.
Ja igen és két ismerősnél is előfordult már, persze nálam is. Ios alatt nem működik egy ideje az applikációja. Androidon semmi gond vele. Karácsony előtt még jó volt, utána jöhetett valami frissítés amivel elbarmolódott.
És még mindig várom a választ a szervíztől miért is nem javítják meg garanciába amit előtte 2 héttel megcsináltak csak nem lett jó és ami újra visszament ugyanazokkal a hibákkal.
Ti tudjátok használni ios alatt? -
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #24539 üzenetére
Alap elgondolásként ez a pántos mellény már tényleg sokkal hasznosabbnak tűnő megoldás.
Mert ahogy írod, kabát és táska fülé is fel lehet venni. Amelyik fekete alapon sárga, az észszerűbbnek tűnik, mint neon alapon sárga fényű. A neonzöld szín az legyen csak kiegészítő.Viszont az irányjelző kapcsolója, távirányítója nem praktikus.
(#24538) DigitXT által mutatott motor indexkapcsolót menet közben biztonsággal lehet kapcsolgatni, de ezt nem.Nem teljesen mellékes, hogy hátrafelé működik. Én rolleren inkább tartok azoktól a járművektől, melyek hátulról jönnek, mert nincs rálátásom. Nem tudom az ő hibájukat, figyelmetlenségüket korrigálni.
Ezért amelyik csak hátrafelé működik, de azt jól végzi, az még mindig jobb, mint egy olyan mindent akaró irányjelző, ami alig látható.Mennyire tartósak, az gondolom csak pénz kérdése. Amelyik olcsó, az talán csak 1 szezont bír ki, ami drága, az meg többet.
-
pescara
aktív tag
válasz
dzsidzsas #24478 üzenetére
En G30 maxnak fujkaltam a lehajtojat, mert eleg nehezen nyilt, aztan egy ido utan elkezdett kicsit kotyogni a kormany. Bevittem a garis szervizbe, 5 perc alatt megcsinaltak es mondtak, hogy ne fujkaljam, akkor jo, ha nehezen nyilik
Most olyan mint eredetileg volt, nehezen nyilik, de nem kotyog a kormany.
-
-
-
renatto
őstag
válasz
dzsidzsas #24399 üzenetére
Köszönöm szépen a válaszokat és neked is ridiculous! Megkérdezhetem hol vetted, hol lenne érdemes nézelődni belföld vagy akár külföld?
-
renatto
őstag
válasz
dzsidzsas #24394 üzenetére
A G2 max-ot miért gondolod jobbnak? A G3-ból adtak ki újabbat, így már azt gondolnám inkább megbízhatónak.
A motorozás azért más, mindkettőnél figyelni kell és veszélyes is (nyilván motorral nagyobbat/súlyosabbat lehet borulni), de azért kiszámíthatatlan gyalogost, biciklist kerülgetni szerintem nagyobb kihívás... -
renatto
őstag
válasz
dzsidzsas #24384 üzenetére
Így már értem. Jó párszor rollereztem már és majd tíz évet nagy motoroztam (supermoto), így a gyorsulás, sebesség, kanyarív nem lenne probléma, pláne hogy nem vagyok sebességmániás, 20-25 is elég lenne. (utazás)Kényelmi szempontból nem lenne hátrány ez a méret. És bár tényleg elég nagy, de egy ilyesmi felfüggesztés és kerék kellene, azok meg mind kb ekkorák és a súlyuk is ilyesmi 20-25kg. Nincs szükségem 1000W+ra, sem a táv, sem a teljesítmény igényem nem indokolja, de ahogy láttam 250k körül indulnak az ilyesmi rollerek 500-600W-tal, de úgy gondolom, miért vegyek fele olyan teljesítményűt, akkor mindegy, ha ilyet veszek, húzni úgysem fogom neki, és így tölteni is kevesebbet kell majd.
Ettől eggyel kisebbet mit javasolnál? Terepgumi nem igazán kell, de egy hasonló felfüggesztés/csillapítás jó lenne. -
renatto
őstag
-
válasz
dzsidzsas #24351 üzenetére
Beszxrás. Linkeled délután, beadja, de már nem elérhető.
Olyan lámpát nem tudnál mutatni, amit kapcsolóra lehet kötni? De ne a kerék fölé kelljen szerelni elöl, hanem a kormányra.
És esetleg fénykürtként is lehetne használni?
Egy gombnyomásra felvillanna egyet. (Kettőt.)
Mint autón is lehet "villogtatni" a szembe jövőnek.
Jó lenne sokszor, h tudnék jelezni kereszteződésnél a szembe jövőnek, h nyugodtan kanyarodjon be előttem, vagy oldalról kanyarodönak, h kanyarodjon ki elém, ne várjon meg.
Biciklin kézzel lehet inteni, de rolleren sajna nem. -
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #24351 üzenetére
1200 lumen is veszélyesen vakítani tudja a szembejövőt.
Ez nem számháború! Legyen jól rögzíthető, jól beállítható, és anélkül világítsa meg előtted az utat, hogy közben másokat veszélyeztetnél (elvakítanál).
Az Alin lévő számok és egy normális tanúsítvánnyal rendelkező termék számai között elég nagy különbségek lehetnek. Gyakori "trükk", hogy a hidegebb fény általában több lument jelent, de a láthatóság szempontjából nem jobb a nála kevesebb fényárammal rendelkező természetes fehér fénynél. -
DigitXT
félisten
válasz
dzsidzsas #24223 üzenetére
halottam olyanról
Nekem meg égett is le Kugoo S1 vezérlőm lejtőn ráfékezve.Meg olvadt össze motorvezérlő kábelem is sajnos. Az a baj, hogy a lejtő az egy különleges helyzet, hiszen a roller jobban fel tud gyorsulni, mint síkon (önerőből) bármikor, és onnantól gyorsan túl tudja nőni a BEMF az akkufeszültséget... Mégpedig elég komoly mértékben, ha nagyon elszaladnak a lovak, szóval a legtöbb vezérlő ilyenkor is aktívan próbál "hajtani" (ha nyomod gázt) azaz korlátozni a végsebességet. Ha viszont "üresben" (se gáz, se fék) megküldöd, abból gyorsan lehet baj sajnos... Amint összekapcsolódik az akku és az addig üresen forgó motor a vezérlőn keresztül (akár gázadásra, akár fékezésre), ez a kialakult feszültségkülönbség könnyen problémákat okoz (ilyenkor szokta eldobni az S1 a féket, hogy inkább guruljon tovább gyorsulva, csak meg ne haljon benne minden, a pilóta meg "álljon meg, ahogy tud", mert amúgy a hátsó sárhányó-taposón kívül nincs rajta mechanikus fék: na ez veszélyes, szerintem, így ilyen rollert azóta már senkinek nem ajánlok, minimum egy mechanikus fék legyen rajta).
Szerk: itt az utolsó linken amúgy a kolléga pont a visszatöltést okolta, de valójában csak túl gyorsan ment. Az S1 vezérlő egyáltalán nem töltött vissza (legalábbis nem emelte meg a feszültséget, szándékosan, csupán a lejtőn való "gyorshajtás" miatt tűnhetett úgy).
Nekem a VESC simán megtolja 30-40A-rel is az akkut, ha kérem, és olyat fékez, mint az állat.
Igen, ha nem tudna ennyit, akkor kevésbé lehetne rábízni magad a motorfékre, viszont ha meg tud ennyit, akkor meg muszáj, hogy szabályozható legyen, nem frankó a szokásos kapcsolós fékkar, ami ON/OFF fékezést csinál. (Szoktak még trükközni a vezérlők, hogy oké, ON/OFF a kapcsoló, de valami felfutási görbe be van rá állítva: pl. a Wolf King GT is ilyen volt. Ezzel csak egy bajom van, hogy kiszámíthatatlan. És lassulás közben, ha már amúgy egész jól belőtted, hogy jó lesz ez így, egy hirtelen ráerősítő fékhatás minimum kellemetlen, de akár balesetveszélyes is lehet. Nekem ez kifejezetten nem tetszett a GT-n.
Ha tartom a fékkart, akkor tartsa a fékerőt, ne szórakozzon "befékezéssel".
)
Ui: megjegyzem a visszatöltős fékezés a tempó csökkenésével szükségképpen gyengül, szóval teljes megállásra alkalmatlan, cserébe kombinálva a tárcsafékkel akár ABS-ként is működhet (hiszen amint a kerék megáll, az e-fékhatás azonnal megszűnik, csak a mechanikus marad, ami mellett a kerék újra forogni képes, így megszűnik a csúszás: meglepően jó eredménnyel lehet ökör módjára is fékezni a hátsó fékkel). Elsőt mondjuk nem próbálnám, de ott most nincs is motor.
-
-
válasz
dzsidzsas #23934 üzenetére
"ez a szabály"
Szerintem itt csak az ellenőr volt túl engedékeny. Ami nem baj, csak más még összefuthat olyan helyzettel, amikor nem ilyen engedékeny ellenőrrel találkozik.
A BKK oldalán a metrót nem említik, mármint tudtommal a metrón nem lehet "rollerezni".
Amikor utoljára olvastam róla, valami Vitézys poszt alatt kérdezték tőle, ugyanezt írta, némi marketing rizsa körítésében:
Metrón nem lehet, csak összecsukva poggyászként, és a marketing része ez volt: "de dolgozunk a megoldásán".
Nem csináltam képernyő mentést, most meg már nem találom a bejegyzést. :/Nekem mindegy amúgy hogy viszitek, csak valaki kérdezte, arra válaszoltam.
Nem jó dolog, mikor egy vidéki Pestre elhozza a rollert pl a vonattal, azt metróval menne tovább, azt leordítják a fejét, h mit képzel, h metrón akarja vinni. -
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #23934 üzenetére
Olyan érzésem van, mintha nem értenéd miként mennek a folyamatok.
Alacsonyabb szinten mondtak valamit.
Azt a szakszervezet szakmailag elfogadhatatlannak tartja, így magasabb szintre, az államtitkárhoz vitték az ügyet. Szóval innentől tök mindegy mit mondott a Volánbusz embere, az lesz a mérvadó, amit az államtitkár mond majd. (Ő vagy jóváhagyja a főigazgató tájékoztatását, vagy felülbírálja. Az lesz majd a hivatalos álláspont.)Ha ezt felfogtad, azaz megértetted miként mennek a folyamatok, utána léphetünk csak tovább.
---
A videó extrém helyzetet mutatott be. Sós víz hatását a járművek akkumulátorára.
Havazásban hasonló előfordulhat rollerek esetében is. A tömegközlekedési eszközökön szállított rollerekre való szabályt pedig nem lehet annyira specifikusan megfogalmazni, hogy télen, sós lé esetén nem szabad őket szállítani. Vagy szabad, vagy nem szabad.---
"érzelmileg benne vagy nyakig"
Ezt csak beképzeled.
Nekem is vannak elektromos rollereim, közlekedni szoktam tömegközlekedési eszközzel, ergo jó lenne ha szállítani tudnám rajta a rollerem. (Jelenleg tudom is.) Akkor lennék érzelmileg érintett benne, ha szándékom ellen nem engednék. De pont az ellenkezőjét mondom. Hiába lenne nekem is jó, nem minden esetben tartom észszerűnek. Sokkal jobban megértem a buszsofőröket, mint azt az igényt, hogy közlekedési járművön speciális közlekedési járművet lehessen szállítani. -
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #23918 üzenetére
Egyáltalán nem haragszom meg. Sőt, ha valamit rosszul gondolok, és egyértelmű cáfolat van ellene, abból sokat lehet tanulni.
Azt írod: "A levélben ott a válasz".
Kétszer lett egymás alatt ugyanaz belinkelve: cdn.rios.hu/dl/upc/2023-09/25/106095_j76uq1re6etbj4wt_fb_img_1695632374256.jpg
Idézem: "Tisztelt Államtitkár Úr!
Szakmai állásfoglalását és iránymutatását kérjük az alábbi jogkörben."
Ők problémát vetnek fel és IRÁNYMUTATÁST KÉRNEK a témával kapcsolatban, mert a korábbi választ nem tudják elfogadni.Te leragadtál az előzményeknél? Annál, amit a szakszervezet nem hajlandó elfogadni. annál, amit a főigazgató* írt, de most már a magasabb szinten, az államtitkárnál jár az ügy.
* Volánbusz Zrt. forgalmi és kereskedelmi főigazgatója"érveid pedig egy extrém eset vagy már cáfolásra kerültek és érzelmi alapúak."
Ha valamelyik érvem nem jó, akkor mutasd meg melyik az, és cáfold meg. Ne általánosságban beszélj az összességükről, mert annak semmi értelme.Én még nem szálltam fel rollerral tömegközlekedési eszközre, van olyan időszak, amikor simán megtenném, de szükségét érezném a konzekvens szabályozásnak. És az időszakhoz, zsúfoltsághoz, időjáráshoz, koszossághoz és hasonlóakhoz között túlbonyolított szabály helyett az egyszerű szabály híve vagyok, az sajnos nem lenne más, mint a tiltás. (A túlbonyolított, szubjektív szabályokba bele lehet kötni. Pl. nem is olyan koszos a kereke.)
-
DigitXT
félisten
válasz
dzsidzsas #23830 üzenetére
Szerintem az ilyenek miatt tiltották be Párizsban. Nálunk is lehetne.
(Vagy hát nem tudom: ha a deviánsokat kitiltaná a bérbeadó, talán
az is segítene. Csak ahhoz valahogy értesülniük kellene, ki volt az...
Rendszámszerűség elvileg van már rajta: egy bejelentést megérne.) -
p@gabi
tag
válasz
dzsidzsas #23787 üzenetére
Igen,vannak azért eltérések,de nagyon nagy a hasonlóság az általad említett típussal
A menet közbeni véletlen összecsukódás miatt mondod,hogy életveszélyes?
Esetleg valami saját,rossz tapasztalat?
Szerintem lehet az bármilyen típus,akár elemeli az első kereket,akár nem,ha menet közben összecsukódik,nagyobb sebességnél,mindegyik életveszélyes -
creed33
aktív tag
válasz
dzsidzsas #23573 üzenetére
Üdv! Ez az eszköz is egy kompromisszumos megoldás. Kell hozzá iPhone, illetve az eszköz közelében kell lennie iPhone készüléknek hogy beazonosítható legyen.
Esetleg létezik olyan roller amiben olyan beépített riasztó van ami a roller megmozdítása esetén tud riasztani applikáción keresztül? Ez ki tudná váltani a nyomkövetőt. Kérdezem mindenkitől. -
Sweet Lou 6
addikt
válasz
dzsidzsas #23509 üzenetére
köszi, idegestől messze vagyok szerencsére, csak azért megnyugtató más pozitív tapasztalatát olvasni
én is elég sokat utána olvastam, nagy segítség ez a topic ismár egy ideje terveztem és tegnap az acer-es akciónál szántam rá magam, hogy akkor szét kéne nézni, mi jöhet szóba.
-
Reggie0
félisten
válasz
dzsidzsas #23103 üzenetére
Ez en tapasztalatom az, hogy nincs miert cserelgenti a tomor gumit meg akkor sem, ha elfogy a mintazat. Az enyemben mar kb. 7000km van es meg mindig nem csereltem le. Sot, kopottan meg rugalmasabb is, mert kozelebb van az ut a mehsejthez, a vekonyabb anyag konnyebben mozog a ketto kozott.
-
Casseius
tag
válasz
dzsidzsas #22827 üzenetére
"Currently, the fifth-generation Tier machine you’ll find on the streets of the UK is an Okai-produced model, but the new Tier 6 is produced by Segway (yes, the firm best known for those wobbly two-wheelers is now one of the world’s leading e-scooter makers)."
De van még jó pár cikk róla, és pont azon országok között vagyunk ahova érkezik a 6. generáció. -
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #22827 üzenetére
DudcDuckGo-n szépen jönnek a releváns találatok a Ninebot+Tier kifejezésre:
Tier Swap Battery Ninebot NFBP4814B 13INR22/71-3Tehát ez a SWAP márkanevű cserélhető akku az Ninebot gyártmány. (Nem mondom mindegyik az, nem néztem utána.) Majd megvizsgálom a helyi rollereket. Van amelyiknek fekete, van amelyiknek barna az akkuja.
Ez a cikk már 2022. augusztusi: Neuer TIER Scooter von Segway-Ninebot
A korábbi, Voi flottában szereplő rollerek típusa: OKAI ES-400, viszont ezek a lazacszínű gépek már Segway B2B, azaz üzleti rollerei. -
-
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #22182 üzenetére
"Az igazi teszt ez ...."
Az egy összevissza zagyvaság, ami bár életszerű, de nem standardizálható. Ezáltal meg teljesen elveszik az összehasonlíthatóság. És ez a lényeg!A most meglévő teszt legalább egységes, és abból számoljon vissza, ha szükséges az 50 kilós anyuka, és a másfél mázsás egyed is. Meg abból vonja ki a hatótávot, aki sport módban nyélgázon közlekedik. És ha egyik irányba völgymenetben közlekedik, másik irányba hegynek fel, akkor számolja bele azt is, de a városok jellemzően sík terepen épülnek.
-
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #22160 üzenetére
"Ezért jó olvasni a fórumot rendszeresen , én csak olcsó rollert rendelek kínából, pont a gariztatás hiánya miatt. Nem véletlen, hogy a Kirin g3-t itthon vettem meg."
Te jobban ismered ezt a típust, de pont egy podcaster járt úgy a Kugoo Kirin G3-mal, hogy itthon megvette, de szériahibája volt, nem lehetett megfelelően adagolni a gázt. Webshopos rendelésre hivatkozva 14 napon belül visszaküldte, majd jött a hadakozás a kereskedővel, mert a visszafizetendő ár messze elmaradt a vételi ártól. Végül békéltető testületnél kötöttek ki, ahol a kereskedő a frissen módosított ÁFSZ-re hivatkozott, hogy joga van sokkal alacsonyabb áron visszavásárolnia a használt rollert. Szerencsére a vevő szemfüles volt, és kinyomtatta azt az ÁFSZ-t, amit vásárláskor kapott.
Amúgy a visszaküldést követő napokban a vevő megrendelte Kínából ugyanannak a rollernak az újabb, javított változatát lényegesen olcsóbban. És elégedetten használta (legalábbis az első időszakban, azóta nem nagyon került már elő a műsorban a téma).
---
Szerintem pont a rizikósabb márkák kereskedői a bevállalósabb - feltételezésem szerint tisztességtelenebb - kereskedők. Egy stabil márka inkább megköveteli a stabil hátteret. És erre jön rá, hogy a magyar piac elég kicsi, nem tud minden hibát megfelelően kitáncolni.
-
Silentfrog
veterán
válasz
dzsidzsas #22160 üzenetére
Okai Neon Lite .90+ kiló vagyok és a sport fokozatnak nevezett beállításon ( 25 km/ óra) pont 20 km a hatótáv sik terepen, (alföldön vagyok) nagy szembeszél esetén 19. Az eco beállításban többet megy el 24 km biztos megvan ami 15 km / óra sebesség. Erre még nem volt időm , erőm végig vinni, ennyit elment de maradt az akkuban még 15%.
-
ridiculous
aktív tag
válasz
dzsidzsas #22160 üzenetére
"Okai Neon Lite, nem fog 20 km kitekerni, 15 reális, de a többi márka is necces."
Ahogy PociAti írta nemrég:
"Ahogy autónál, úgy rollernél is nagyon sok múlik a vezetési stíluson. Az intenzív dinamikus gyorsítások, nagy sebesség erősen csökkenti az akku kapacitását."Nekem 20km - t megy egy töltéssel legnagyobb fokozaton a Neon Lite, de volt már hogy a 22km is összejött. Sokat számít a vezetési stílus mellett a súly is amit cipelnie kell a rollernek, ez az én esetemben ~70kg.
#22033 bigdady - nél meg még ennél is jóval többet megy, bár azt nem részletezte hogy hogyan van használva.
-
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #21587 üzenetére
Egész jó ez a bemutató videó az OKAI Neonról, és a videó végén beszél a hátsó lengéscsillapítóról.
Szerinted mennyire működőképes ez a megoldás? Mennyit csillapít?Az applikáció egész sok hasznos lehetőséget tartalmaz. Sok olyan hasznos apróságot tartalmaz a roller, ami kicsit kiemeli a átlag rolleret közül.
-
ridiculous
aktív tag
válasz
dzsidzsas #21589 üzenetére
Na ezt a funkciót eddig észre sem vettem!
Én az új verziót letöröltem és a régit pakoltam vissza a funciók hiánya miatt, szóval majd kipróbálom a "szuper gyorsulást"
*amúgy lehet furán hangzik de addig amíg az új applikácót használtam (1-2 napig) lomhábbnak tűnt a roller.. mintha nem gyorsult volna annyira mint a régi appal, lehet csak beképzelem de a régi verzióval mintha alapból "szupergyorsulna" anélkül hogy be lenne kapcsolva a funkció. -
ridiculous
aktív tag
-
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #21042 üzenetére
Most komolyan. Azért mert szerződés alapján több sört is árulhatsz, akkor a járművel szervizelése is pont ilyen egyszerű folyamat? Sörhöz is kell szerelési útmutató, diagnosztikai szoftver, vagy hivatalos garanciális igazolás arról, hogy a sört megfelelően töltötted ki? Nehéz analógiát találni márkaszerviz és sörcsapolás között.
-
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #21008 üzenetére
Mennyire számít márkaszerviznek? Csak a tisztán látás végett.
Attól, mert valami szóegyezés van a weboldal címében, attól még senki nem lesz hivatalos márkaszerviz, vagy hivatalos forgalmazó.
Ezt írják a honlapjukon: "Márkafüggetlen szervízszolgáltatásunk keretein belül elektromos rollerek és kerékpárok javítását vállaljuk ..."És a 2021-ben alapított céget takarja a weboldal: Simon és Podest Kft., és a céginformációs oldalak alapján alig pár milliós forgalmat bonyolítottak le az elmúlt években.
Az email címük elég amatőr: kugoomagyarorszag@gmail.com
Érzésem szerint ez csak egy független szerviz, amely weboldala elnevezésébe felvette egy gyakran meghibásodó, szervizigényes roller nevét.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
dzsidzsas #19821 üzenetére
Te állítottál valamit, ezért kérdeztem. Miért nekem kellene megkeresnem?
Az "Ez pedig nem igaz" résszel egyáltalán nem mondtam magamnak ellent. Le is írtam, hogy miért.
Egyáltalán nem képzeltem én semmit, de ha nem fogalmazol egyértelműen nehéz rájönni mit szeretnél.
A 25 km/h például pont nem jó példa, mert az a maximum sebesség, amit az alsó kategória részeként említenek. Viszont mint azt feljebb is írtam várjuk meg a részletszabályokat, mert az, hogy egy újságíró mit ír édes kevés. Ez alapján teljesen felesleges felháborodni és egymást hergelni. Ráadásul maga a cikk is elég felületes, ahogy feljebb PociAti is említette.
Az, hogy az átlag ember mondja meg mi legyen a rendszerváltás előtt tök jól hangzott, de már akkor sem működött. Pont azért, mert az átlag pont nem alkalmas erre.
Vagy mégis hogy gondoltad a társadalmi vitát? Megkérdezik a rollereseket? Mert amúgy a rolleres szabályozásban csak ők érintettek? A gyalogos, bringás, autós és egyéb más nem?
Csak mert akkora a közutálat a rolleresek felé, ha ebből társadalmi vita lenne azt egy rolleres sem tenné zsebre. Pont az a nagy mákja a rolleres közösségnek, ha ebből nem csinálnak társadalmi vitát.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
dzsidzsas #19818 üzenetére
Hol írtak ilyet? Meg amúgy miért kellene megkérdezni? Abból lenne csak igazi káosz az utakon, ha például az autósokat is megkérdeznék mit tartanának elfogadható szabályozásnak. Pl. sebességhatár.
"nincsenek, azok akiket meg kérdeznek azok engem ne képviseljenek"
Ezek olyan szervezetek, akiknek az is köszönhető, hogy nincs már szorosan jobbra tartás bringásoknak. Szakmai szervezetek. Nem az átlag Jóska véleménye fogja meghatározni a közúti közlekedést.
"valóban, ha veszélyes a közlekedésre, de ahhoz nagyon kirívónak kell lenni, amúgy csak egy műszakira küldenek. A rendőr se mindentudó, ő is közlekedik és talán rollere is van."
Ez pedig nem igaz. Maximum olyan esetekben, amikor nem szabályosan módosítottad a fényberendezéseket. Pl. nem megengedett LED átalakítás. Viszont nagyjából a kutya nem foglalkozik ezekkel.
Szerk.:
Azért azt lássuk be, hogy a sebességet érintő módosítás egyáltalán nem átlagos vagy belefér kategória.Ide sorolható az is, amikor motorokat ellenőriztek, és nem egy járgányról kiderült, hogy egyáltalán nem abba a kategóriába tartozik, amiben használták őket.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
dzsidzsas #19815 üzenetére
Ezeket a cikkeket egyelőre még engedjük el. Majd ha ott tartunk látjuk a részletszabályokat.
Viszont azt nem nagyon értem közlekedési szabály módosításban miért kellett volna megkérdezni a felhasználókat. Vannak erre megfelelő szervezetek és szabály-, illetve törvényalkotók.
Egyébként az autódat, motorodat is lefoglalhatja a rendőr, ha a helyzet indokolja. Pl. nem hivatalos, illetve nem szabályos átalakítás.
Szerk.:
Teljesítményről még ugyan nincs infó, de lehet e tekintetben rugalmasabbak lesznek. Mivel egyre több pálcika roller jelenik meg, aminek már nagyobb a teljesítménye, de 25 km/h korlátozással kerül a boltok polcaira Európában.Azért az eredetileg tervezett 300-350W határ nagyon lent lenne...
-
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #19594 üzenetére
Érdekes ez a Jövő Mobilitása szövetség, nehéz hova tenni őket. Alapító tagok között 20 cég található, és egész nagy halak is vannak közöttük: e-on, Hyundai, KIA, Posta Biztosító, Nissan, OTP Mobil, Porshe Hungaria, Vodafone, hogy csak a legismertebbeket említsem.
Viszont a honlapjukon a "Tudtad-e?" egy perces videókat nehéz kontextusba helyezni. Ki a célközönség, miért készültek ezek a videók? (Látszat tevékenységre úgy kellett eltapsolni a pénzt, hogy valami felmutatható dolog mégis készüljön.)
Elektromos roller témakörben 4 rövid videó készült, az alábbi 4 személy szerepel benne. (Érdekes mintázat figyelhető meg a mögöttük álló cégekben).
Kárpáti András
Park&Roll Store | alapítva:2012 | 3434 Mályi
https://parkandrollstore.hu/index.php?route=information/contact
https://www.opten.hu/roligenergo-kft-c0509025177.html
2021 nettó árbevétel: 31 millióDanyi péter
Esegway World Kft. | alapítva:2013 | 8152 Kőszárhegy
https://esegway.hu/en/shop_contact.php
https://www.opten.hu/esegway-world-kft-c0709024192.html
2021 nettó árbevétel: 32 millióCsapó Balázs
Servo Movement Kft. | alapítva:2016 | 8230 Balatonfüred
www.servomovement.com (nem működik a honlap)
https://www.opten.hu/servo-movement-kft-c1909518322.html
2021 nettó árbevétel: 4,8 millióSugár István
E-TWOW Márkabolt | alapítva:2021 | 1115 Budapest
feltételezhetően: https://e-twow.hu/kapcsolat/
https://www.opten.hu/futurer-mobility-kft-c0109393670.html
2021-es adat nem áll rendelkezésre -
-
-
válasz
dzsidzsas #13803 üzenetére
Másrészt meg, hát gratulálok, h olyanok akarnak jogszabályt előkészíteni, akik még életükben nem használtak rollert.
Mert persze a civil szervezetek lennének, akik az ilyesmit előkészítik, és átadják a tanulmányaikat a döntés-előkészítőknek, de nálunk ugye ez nincs, mert a kormány tűzzel-vassal irtotta a civil szervezeteket, a zátlagember meg azt se tudja mire valók a civil szervezetek, mert csak azt hallja, h Brüsszel, meg Sorosista civilek, stb..
És persze, mi az első, ami a topa agyukban megfogan? A német szabályozást vegyük át...
Hát persze, mi mást..
Hiszen nem azért van a roller, h kiváltsuk vele az autózást rövid távokon, hanem, h szxpassuk azt aki esetleg ráfanyalodna a használatára.
Meg bukósisak.. az.. biciklizéshez meg fel sem merül. Oda akkor miért nem kötelező?
25km/h alatt ne legyen már kötelező.
Gondolom amúgy sem a biciklis sisakra gondolnak, hanem a komplett zárt motoros sisakra..
Mindenki el tudja dönteni, h akar-e viselni bukót, vagy nem. Ha meg nagyobb sebességgel halad, akkor amúgy is felveszi, meg tőlem elő is írhatják.Remélem a dupla fékkart is bevezetik, és még csak véletlenül sem olyan alapon, h a rendelet megalkotása után forgalomba állított rollerekre lesz kötelező, hanem mindegyikre, mert nincs jobb dolga az embernek, mint felszereltetni egy másodikat az egy fékkaros rollerekre.
Már a megjelenésük óta úgy kellene használni a rollereket, h biciklinek tekintik őket 25km/h sebesség alatt, és kerékpárutakon kellene velük közlekedni.
Eszemben sincs a járdán menni vele, ahogy biciklivel se nagyon szoktam, vagy max ugye 10km/h-val.
Csak hát ugye a Doktorminiszterelnök úr jobbkeze két hét alatt rendet tett a rollerek között a minden alapot nélkülöző kinyilatkoztatásával.
Ez két és fél éve volt Azóta nem sikerült az eltérő rendelkezés hiányát felszámolni, miközben bármiről képesek egy éjszaka alatt törvényt alkotni, megszavazni, és a Közlönyben kihirdetni.Hányok ettől az országtól.
-
válasz
dzsidzsas #13803 üzenetére
Amúgy miért kell bele a teljesítmény-korlát?
Miért nem elég a max 25km/h kitétel?Vagy a feltételezés miatt? Hogy mittudomén, 500W-os motor az megy 45-50km/h sebességgel is akár, és nem hiszik el, h akinek ekkora motorral lenne szerelve a roller, az nem csak 25-el menne, hanem bizonyára többel is?
Mert a 25km/h az mindenkire vonatkozik, oké.
De aki emelkedőkön is jár, az a 350W-os motorral nem tud haladni, oda már nagyobb teljesítmény kell, függetlenül attól, h a végsebesség csak 25km/h lenne.Ezért tartom szívásnak ezt a "hány wattos legyen maximum" dolgot.
-
krooarbo
újonc
válasz
dzsidzsas #11614 üzenetére
Niubility tulajként ez elég aggasztó (bár láttam én már fórumokon Xiaomi eltört kormányrudat is). Írnál pár sort, hogy milyen körülmények között tört el? Értsd : mennyire terheltél a kormányra (testtömeg, ha nem túl személyes), hirtelen fékezés nagy sebességről esetleg? stb..
-
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #11614 üzenetére
Jól tetted. hogy ismét megosztottad a tapasztalatodat a közösséggel, nem csak akkor, amikor még dicsérted. (Nem mindenki meri bevállalni a hibáit.)
Nem véletlenül voltam szkeptikus a klónokkal szemben:
(#11301) 2021-12-03 12:40:36
... A noname változatok egyik pillanatról a másikra nem lesznek a megbízhatóság bástyái. Az ilyen olcsósított eszközök nem szoktak méltósággal megöregedni, és mivel egyedi megoldások vannak benne, életben tartásuk is sokkal problémásabb, mint bármely ismert márka esetén.(#9949) 2021-08-27 17:12:42
Minőségbiztosítás területén egész biztosan elmarad a Xiaomitól, anyaghasználatból eredő kormánytörés, illesztési hézagok miatti beázás, elektronikai problémák sokkal nagyobb eséllyel fordulhatnak elő az ehhez hasonló hamisítóknál.
Az e-roller nem vicc, forgalomban kell vele közlekedni. Egy használt Xiaomi általában inkább megbízható, mint egy új klón.Jelen helyzetben a kármentésre kellene koncentrálni. Hegesztést felejtsd el, hőkezelés hatására lehet hogy legközelebb 5 centivel feljebb fog eltörni, ki tudja milyen vacak anyagból készült. Most szerencsésen megúsztad.
17.490 Ft - Monorim Xiaomi M365/M365 Pro megerősített kormányrúd
Valami ilyen dolgot kellene keresni. Lehet ez nem is kompatibilis a rollereddel, előtte azt kellene leellenőrizni. -
DigitXT
félisten
válasz
dzsidzsas #11614 üzenetére
Akkor most visszatérhetünk arra, hogy azok a hozzászólások vajon
öncélú "becsmérlések" voltak-e, vagy esetleg tapasztalaton alapuló
negatív vélemények, felhívandó a figyelmet, milyen bajok lehetnek...
(Nyilván van, aki csak úgy elvből fikáz, de te se írtál ódákat az előző
rolleredről, viszont erről jó tapasztalataid voltak. A mai napig: pech.)Ui: én nem hegeszteném meg, látszik rajta, hogy egy vékony szar.
Ugyanígy fog eltörni legközelebb is. Inkább csere vastagabbra, vagy
egyenesen acél csőre, ami ugyan nehezebb, de masszívabb. Persze
ettől függetlenül tény, hogy a kormány nem kapaszkodó, csak sajna
kéznél van, így az ember hajlamos terhelni (súlyponttal kell játszani). -
PociAti
őstag
válasz
dzsidzsas #11386 üzenetére
Nem gondoltam volna, hogy pont a Niubility N2-vel lesz a legkevesebb probléma, mert én is elég szkeptikus vagyok a feltörekvő, be nem járatott kínai márkákkal.
Viszont jó volt olvasni a saját tapasztalataidat, ebből lehet sokat tanulni.Tömör gumira váltással a hatótáv 70%-ra lecsökkent? Ez azért elég durva!
Xiaomikhoz árulnak sárvédőt, a régebbi, M365-ös modell miatt külön sárvédőtartó is kapható. De rövidebb kerékpár első sárvédővel is lehet próbálkozni.
Illetve ha lecseréled a hátsó gumikat bordázat mentes slick gumikra, akkor kevésbé fogja felhordani a sarat. -
Dave™
nagyúr
válasz
dzsidzsas #11386 üzenetére
Xiaomi Pro 2: 1300 km-nél járok, defekt nem volt, amióta összeszereltem első nap nem nyúltam hozzá, az üzemidő a legutóbbi fw update után jelentősen nőtt. Ez az én tapasztalatom. A másik ami fontos szempont, hogy nem tudok km korlátozásról, így a két év garancia esetemben simán jelenthet 16-18000 km-t is, amit ha kibír akkor teljesen elégedett leszek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Spórolós topik
- Elektromos cigaretta 🔞
- Google Pixel topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Nintendo Switch 2
- Linux kezdőknek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - Motoros/biciklis szett (4.)
- DJI NEO Fly More Combo (FMC) drón szett - garancia 2026.11.17-ig
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI AVATA Explorer Combo drón - 3 akku, Goggles Integra szemüveg, hátizsák
- Nux NDL-3 Hook Drum and Loop - dobgép és looper pedál
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB Rampage SHIVA Chieftec 700W
- Maximális teljesítmény és biztonság, csak az ARCTIC mx-4-el! Adj új erőt a gépednek!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged