Hirdetés
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
generatoros
tag
válasz
Somatom #20699 üzenetére
Elemeztem a történteket én is, nem is értem , hogy történt. Boráros téren a Petőfi híd alatt van egy átjáró, a Lónyai felől kb 45°- ban közelthető meg, az út jobb oldalához soroltam, hogy minél nagyobb ívben tudjak fordulni, ne hogy gyalogossal találkozzam, enyhén rádőltem de csak éppen hogy, a lépcsőt ugye már későn érzékeltem és szerintem ezért nem a két kerékre jöttem le a levegőből, vagy a fene tudja lehet utcsó pillantban satuztam és nem is emelkedtem el így aztán előre estem. Az oldalam, térdem, bal alkarom,jobb sípcsont sérült még minimálisan, eszméletem nem vesztettem, de mégsem sikerül visszaemlékezni a pontos történésre. Pár perccel előtte néztem a srácokat a híd alatti gördeszkáspályán milyen ügyes mutatványokat csinálnak, volt köztük pár rolleres gyerek is. pár peccel később meg egyszerűen leblokkoltam. Idáig jutottam a visszaemlékezésben.
-
Somatom
veterán
válasz
generatoros #20697 üzenetére
Nem értem. Ha fölfelé lenne a két lépcsőfok, az még halványan indokolná a zakót, de lefelé két lépcsőfoktól nem kéne elesned.
-
Peaceliker
addikt
válasz
generatoros #20697 üzenetére
Lényegesen kisebb az esély szerintem megúszni, mint más járművön
Jobbulást
Amúgy xiaomi és társai nem csalnak olyan sokat sebesség ügyileg. Etwow is 1et csak 15 nél és 30 nál is. Ilyen kevésbé neves 5-800w os gépek szokása durván csalni sebességben. Gondolom jobban el lehet adni ha 40et tud papíron mint 30at -
generatoros
tag
Mielőtt elfelejtem, az esést az e rollerral nem lehet megúszni??? 1 hónap után kipróbáltam a vadi új rollerom, 10 km elég is volt a bejáratáshoz 25 k/ó -val hasítottam ami azért mint tudjuk inkább 17-18km/ó, egyszercsak leszaladtam 2db lépcsőfokról, estem akkorát, hogy azóta 3 öltés van a szemöldökömben, sisak persze náne, hiszen csak próba lesz, mondtam magamnak indulás előtt. Kedvemet nem szegte a történet, ma rendeltem egy UVEX-finale visor sisakot sárga színben , egy német oldalról.
-
generatoros
tag
válasz
polo493 #20686 üzenetére
A csali egy módszer csupán, nem generál az új ügyet, hanem elvezeti a pandúrokat a bűntanyákra, orgazdákhoz és máris megoldódnak a konkrét ügyek. A fájdalmas az , hogy az egésznek olyan a kinézete, mintha engednék a haramiákat dolgozni. Csak kicsit más a téma---autorádió--- ismertem egy bandát látásból az orgazdát személyesen is. egyszer eltünt az én rádióm is kértem adjátok vissza ---fizetek is érte--- a válasz az volt nem mert azon fogunk megbukni. Bementem a yardra feljelentést tenni, mondtam az orgazda nevét , a válasza a rendőrnek az volt--- ó a Gyuri az nem olyan és , ha kitart az állítása mellett ön kerül bajba gyanúsításért. Na most akkor mi a franc van????
-
polo493
tag
válasz
polo493 #20692 üzenetére
Ha over discharge van esetleg másik ugyan olyan voltos aksi pakkot vagy töltőt egyesen a akku discharge vezetékére kötni ha pl xt60 van rajta 1percre átvezetni rajta ampert ,hogy megugorjon a cellák feszültsége figyelve a akku nem melegszik-e óvatosan és utána lehet a töltő is elindul majd bms érzékeli a minimum feszt és nem tilt le.
-
polo493
tag
válasz
RockHaRD #20690 üzenetére
ki kell venni az aksit és kimérni ahogy mondták,cella hiba lehet vagy törés a pakkban nekem is volt ilyen 3db cella volt szar benne azt cseréltem.
DigitXTaz még esetleg lehetséges hogy túl alacsonyra megy a fesz over discarged és a töltő azért tilt le ilyenkor szokták nagyobb voltos töltővel bikázni kicsit?
-
DigitXT
félisten
válasz
RockHaRD #20690 üzenetére
De, hidd el, az pont így csinál: a 3p mondjuk marad 1p, valamennyit
még tud menni, a töltő viszont azonnal zöldre vált, amint a BMS tilt,
hiszen onnantól nem folyik áram, és csak ennyit jelent a zöld LED.Ha kint van az akku, akkor ki lehet zárni mindenféle csatlakozó hibát
(direktben rákötni a töltőt). Feszültséget is kéne mérni az XT60-on...
Aztán ha a gyanú beigazolódott, akkor bontás/feszmérés cellánként.
(De általában, ha nincs rajta a műanyag burkolat, látszik, ha törött...)Ha fizikai sérülés nem látszik, még mindig lehet halott cellacsoport...
Ezek viszont megbuknak a feszültség mérésen. Ha viszont semmi se
mutatja a hibát, akkor bizony megmurdelhetett maga a BMS is.Én ilyen sorrendben csinálnám... Kivéve, ha garis, mert akkor gari.
Ui: természetesen a töltőt is ki kellene mérni, kijön-e belőle a delej...
-
RockHaRD
addikt
Sziasztok. Újra meghalt a Kugoo S1 Plusom. Mentünk vele 600km-t gond nélkül, most pedig azt találta ki, hogy nem tölti a töltő fél percig pirosan világított, aztán zöld és kész. Azóta pedig csak zöld, a roller meg úgy lemerült, hogy meg se nyikkan. Esetleg valami tipp? Azt próbáltam, hogy áramba nem dugom a töltőt, csak a rollerbe, akkor is világítania kéne vmilyen szinten elvileg (egy videóban láttam), de meg se nyikkan. Próbáltam mozgatni a csatlakozót, meg ki is tekertem, látszólag nincs semmi csatlakozási hiba, mégsem történik semmi :/
-
polo493
tag
válasz
DigitXT #20685 üzenetére
Autó tolvaj a legnagyobb biznisz 100 ellop egyszer elkapják és felfüggesztett, persze hogy megéri ha a törvény a bűnözőket védi 10 évet kellene kapjon nem sajnálni kell őket persze hogy nincs semmi vissza tartó erejét ha másnapra már kint van és elopja a következő 100at aki meg egy életen át gyűjti a fizetését meglopják azon meg röhögnek hogy balek a sumák meg magyar ügyesbe megoldja vagy hogy mondja az Orbán?
Már a rendőr is röhögve jön ki hogy úgyse lesz meg ez van nincs mit tenni. -
DigitXT
félisten
válasz
polo493 #20681 üzenetére
Ez itt nagyon OFF, de 51-nél azért még nagyon nem megy a 30K bünti.
Szerintem vannak nagyobb gondok is, mint hogy egy-egy biciklit megfújnak:
mondom ezt úgy, hogy a családban már többet is elvittek és az egész szitu
rohadtul felháborító, s az ember legszívesebben jól megverné az elkövetőket.
De szerencsére nem így működik. Megjegyzés: az én biciklim azért maradt
meg, mert U lakattal volt összelakatolva a váz és a kerék. Páromé sajnos a
kerekénél fogva volt ehhez hozzá lakatolva: vitték kerék nélkülzárt pincéből.
Szomszéd gyerek a nyerget vette le. Levágták a másik pince lakatját is, s a
100 éves Camping bringa nyergét lopták el hozzá (neki nagyobb volt a kára).Csak egy példa. Veszel egy használt rollert. Örülsz neki, mert jó áron volt...
Gurulsz békésen. Erre egyszer csak valaki fellök és ütlegelni kezd, mert az
adott roller korábban az övé volt, így felteszi, hogy te voltál a tolvaj. Szerinte
megérdemled... Na ez az önbíráskodás, amit jobb lenne szerintem elkerülni.
Ha túl jó áron volt, azaz feltételezned kellett volna, hogy lopott, akkor éppen
lehetsz bűnrészes, de ezt hadd ne a volt tulaj döntse el: nem ez a módja.Ui: 3 év egy - kisebb értékű - károkozásért lehet, hogy visszatartó erő lenne,
bizonyos személyek számára, csak ezzel 2 baj is van... Nincs annyi börtön,
és ott is etetni kell a mocskot, továbbá mi van, ha nagyobb értékű kárt okoz:
10 év? És ha gyilkol? Valamiféle arányosságnak kellene lennie: ha már csak
a kárt megtérítené, az önmagában visszatartó erő lenne. Attól, hogy ül, még
nem lesz új rollered. Ám ha ki kell fizetnie neked az új roller árát, akkor igen.
(Az egész fejtegetésnek az a rákfenéje, hogy el kéne kapni: nem a büntetés
mértéke ami visszatartó erő lenne valójában, hanem az elkerülhetetlensége.)A konkrét ügyeket kéne megoldani, és nem csalikkal új ügyeket generálni.
Megjegyzem amíg valid érv az autótolvaj szájából, hogy nem akarta ő ellopni,
csak autókázni szeretett volna, azaz "kölcsönvette", semmi nem fog változni.
Sajnos van egy mondás, hogy az alkalom szüli a tolvajt, és van akire ez igaz. -
válasz
INGJOKE #20671 üzenetére
Egyetértek.
Épp úgy írnak itt a rollerek lopásáról, h kuruc.info-n egy újabb menüpont lehet a címsor alatti fejlécen a cigánybűnözés, politikusbűnözés mellett a rollerbűnözés.
Bár sztem ez egyáltalán nem jellemző, polo493, amiket láttam eseteket, mind lezáratlan roller volt. -
-
Aaron14
őstag
Nézegettem ezt a Segway F2 Pro-t. Szerintetek Xiaomi Pro 2-höz képest mennyire lenne előrelépés? Szuper lenne a Xiaomi Ultra is, de az kg-ban nagyon nehéz.
-
Gardaai
senior tag
válasz
Revolit #20678 üzenetére
Azért megnézném, hogy egy olyan hosszúságú lakattal, hogyan zárod le még a rollert is a kerítésen kívül.
Mindig user error lesz. Nem vett elég vastag lakatot, levágták. Túl vastagot vett csak "origamizva" lehet lezárni, kicsomagolták. Nem elég hosszú, vékony oszlophoz kötötte stb. stb.
Inkább arra kéne kitalálni valamit, hogyan lehet megelőzni. Mindent el lehet vinni ameddig nincs sérülés. Legálisan hogyan lehetne a rollerből villanypásztort csinálni és hasonló megoldásokra gondolok. Nem kell agyon csapnia az embert, mert bárki telefonnyomkodás közben nekimehet, de legalább egy jó erőset csapjon bele. Legközelebb majd nem a telefonját nyomkodja.
Sajnos valami radikális megoldás kell, mert ezek csak gyenge próbálkozások. Ha valaki el akarja vinni, akkor elfogja vinni. Akárhogyan zárod is le, de még a villanypásztor megoldással is. Ha agyoncsapná az embert, akkor kétszer is meggondolnák, hogy jó biznisz-e.
Rakhatsz rá 5 lakatot. Jönnek egy elhúzó ajtós kisbusszal, kiugranak 5-en ilyen-olyan flex/vágóeszközzel, lecsapják róla, megfogják az akár 70 kilós rollert ketten, bedobják a buszba, ott sincsenek 2 percen belül. -
polo493
tag
válasz
Revolit #20678 üzenetére
Sokszor a tulajdonos rosszul zárja le meg rossz helyre kb ha táblát letöri és felemeli a rolit még a lakatot is vitte volna,biconál is van hogy kereket zárja oda tolvaj meg kinézi és eleve csere kerékpárral megy át a kerék és megy tovább vagy mikor üléscsőre van zárva ülés ki viszlát bico.rollert sem könnyű jó helyen lezárni mert oldal panelt elsőkerékél vagy egyéb helyen ahol csavarral oldható a téma ahol át van vezetve a zár.
-
PociAti
őstag
válasz
polo493 #20676 üzenetére
Ez a kép nem ismerős? Telegram csatornáról származik. Azt írta a tulajdonos (Mirono escooters): "Ráérősen origamizták a zárat a kormányon. Az én hibám, hogy nem csináltam jobban, de hogy a francba kellett volna."
Itt se a zár minőségén múlott. Inkább annak kialakításán. Plusz érv az U lakat mellett. Bár ezt is lehetett volna okosabban.
-
polo493
tag
Akinek lopták már el mondja el hogyan volt lezárva és mikor vitték el neki boltba volt...,vagy még senkinek nem loptak rollert?
-
Revolit
senior tag
-
bigdady
nagyúr
válasz
maxxenergie #20672 üzenetére
Én majd ezzel zárom ami a motorhz van, mondjuk majdnem annyi kiló mint egy roller
[link]
-
PociAti
őstag
válasz
sirarcheer #20670 üzenetére
Pontosan! Tudni kell a tolvajok fejével gondolkodni.
Az autólopásoknál is azokat volt szokás vinni, amelyek
- nagy haszonnal kecsegtettek,
- vagy azok a népszerű, olcsó járművek, melyeket könnyű volt eltulajdonítani.A drágább lakatok nem csak abban különböznek, hogy masszívabb fém a "lánc" rész, illetve a zárrész is masszívabb, hanem hagyományos tolvajkulcsoknak jobban ellenállnak.
Ezt mutatja be a LockPickingLawyer az üzleti weboldalán:
locklab.com/anti-picking-designs.A fickó amúgy tényleg ügyvéd, és azon kívül hogy tanfolyamokat tart, eszközöket árul, mellette biztonságtechnikai tanácsadással is foglalkozik, - és a lényeg, ami miatt előhoztam - biztosítási szakértőként dolgozik. Például amikor valakihez betörnek és kirabolják, akkor őt kérik fel arra, hogy szakértőként véleményt alkosson arról, a tulajdonos az értéktárgyakat, festményeket, stb. arányos védelemmel látta-e el? Ha nem, akkor a biztosító nem fizeti ki a teljes összeget.
Amúgy tök jó, hogy ő egy erősebb zárat is 1 percen belül kinyit az asztalon, de tegyük már mellé azt is, hogy ő ideális körülmények között dolgozik, huszadik videó felvételt elindítva, rendkívül jó kézügyesség és több évnyi gyakorlás után, meg olyan speciálisan módosított lockpicking eszközzel, ami valószínűleg kereskedelmi forgalomban nem kapható.
-
Annyira szörnyű világot írtok itt le, hogy lehet el is adom inkább a rollert, nehogy mikor megyek a biciklisávba lerúgjanak róla, mint a gta-ba és vigyék a rollert.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #20663 üzenetére
Én linkeltem be először a LockPickingLawyer-t, szóval nem leptél meg vele, hogy pont őt hozod fel példának.
És hányszor leírtam már, hogy pont emiatt úgy kell fordítani a zárat, hogy te magad is nehezen férj hozzá a kulccsal a zárhoz. Akkor oda a kézügyességet igénylő zárfeltörés.
U lakatnál könnyebb megoldani, hogy kellemetlen pózban legyen a zár, ne kifelé álljon. Erre odafigyelek. -
maxxenergie
senior tag
válasz
polo493 #20664 üzenetére
Mindent el lehet vinni + ha valamit akarnak úgyis elviszik.
Azt kérdeztem amiből ez indult, hogy költséghatékonyan ha beugrasz valahová hogy zárjátok le őket már a kialakításuk miatt van-e spec zár stb... / 5-10 percre rövid időre/ suttyók vagy bárki ne kaphassa fel és rohanjon el vele /!
Aki már flexxel járkál az ucán stb.. az erre megy szóval ilyen esetben majdnem mind1 is mivel zártad le csak az idő a kérdés ... és ha a Te rollered kell neki el is fogják vinni csak az a kérdés mikor..
Általában a rollerek szaladgálni kellenek, vagy rövid időre hagyod itt-ott (vásárlás stb.) vagy viszed magaddal zárt helyre tömegközlekedésre stb... nem zárod le napokra mondjuk egy pályaudvaron ...
-
polo493
tag
válasz
sirarcheer #20665 üzenetére
Senki nem foglalkozna vele hogy hangos hidd el amikor haldokló ember mellet simán elmennek mai világban neten sok videó van hogy lopnak senki nem megy oda ,itt még nincs olyan mint más európai országban hogy robogóval mennek betörik ablakot viszik amit tudnak fényes nappal vagy kicsiből kiugrik az ellopnak ezt azt emberektől brutális videók vannak franciáknál vagy spanyolban.
-
-
polo493
tag
válasz
PociAti #20661 üzenetére
Hát csak észre veszed hogy nincs meg
Elég ha egyszer lopják el jól ,sajnos nem elég szigorú a lopásért kapott büntetés aki meg dolgozik és több havi fizetés után tudja megvenni a vágyott holmit valami moslék ork meg elopja az idejét, munkáját!
Jobban bízok egy gps + airtag komboban persze kell zárni nekem van rajta mozgás érzékelő sziréna 5e ft elég jól működik ha boltban vagyok azt meg egy számzáras elasztikussal zárom
Gps nyomkövető is 6e ft + 700ft havidíjas simet rakok bele kb 22e ft ért elég jó védelem gps ,airtag ,sziréna meg szám zár -
PociAti
őstag
válasz
polo493 #20653 üzenetére
Pénzkidobásnak nem nevezném.
Mert ehhez már akkus flex kell,
- ez eléggé leszűkíti a bűnözői kört,
- és a flex nem a csendes működésről híres.
4-5 perc elég hosszú idő. Videók alapján van amikor sikerül elmenekülniük, van amikor elkapja őket a rendőr, de van amikor a tömeg lincseli meg a tolvajokat.GPS nyomkövetővel sem lennék előrébb. Személyesen nem konfrontálódnék bűnözőkkel.
Értékesebb lopott járműveket gyakran külföldön szokás értékesíteni. Mire a másik ország bürokráciáján végig megy a papírmunka, addigra a GPS-ben az akku is lemerül.(#20647) Somatom,
130k-ért nem akartak lakatot adni. Vettél volna kettőt 65-ért. Azzal talán előrébb is lennél, mint egy kiemelten drágával. -
DigitXT
félisten
Ez azért van, mert nincs tele. Feszültség szerint azt hiszi, hogy 100%, de nem.
CC/CV töltési karakterisztikával töltenek a li-ion töltők. Tehát az elején sokáig a
feszültség lassan kúszik fel, az áram meg állandó. Aztán elér a végére, és még
onnan van hátra jó pár százaléknyi kapacitás. Amit konstans feszültség tartása
mellett, szépen csökkenő áram jellemez. Amikor az áram lecsökken, akkor vált
a töltő LED-je zöldre: nem feltétlen kapcsol le teljesen, de ekkor már alig tölt.Amúgy ez a normál működés a konnektor felől is remekül megfigyelhető...
(Az elején lassan nő a felvett teljesítmény, majd a csúcs után lassan csökken.)OhYeah: meg tudlak érteni.
Én se szívesen hagyom rajta éjszakára. (Bár már
volt rá példa. De jellemzően azért, mert nagy akkut töltött kis töltő, és kellett az
a hosszú idő, mire értelmezhetően feltöltötte. Oké, egy közel 40Ah akkunál már
kb. minden kisebb töltő borzalmasan lassúnak tűnik.És ami vminek mondjuk
a gyorstöltője, az lehet teljesen normális egy kellően nagy méretű akku esetén.) -
OhYeah
kezdő
válasz
DigitXT #20655 üzenetére
Én a Dualtronnal azt csinálom, hogy töltöm kb 99%-ig györstöltővel (66,4V - 6,5A) és a maradékot szoktam rátölteni a normál töltövel 100%.-ra míg fel nem villan a zöld lámpa. Vagy ha nem kell a roller akkor simán van hogy fennhagyom 8 órára a normál töltővel, györstöltés nélkül.
Egyik esetben sem hagyom ott éjszakára egyiket sem....
-
DigitXT
félisten
Csak akkor tudsz a töltővel balanszolni, ha a töltőre rá tudod csatlakoztatni
a balance vezetékeket... 2-3-4S modellakkuknál (jellemzően LiPo) ez ki van
vezetve, így valóban Te választasz, hogy gyorstöltés, vagy balanszolt? Vagy
mondjuk merítés, tárolási feszültségre stb. Programozható az áramuk is.Ez mind szép és jó! De egy 10-13-16S roller akkunál a balance vezetékeket
nem vezetik ki, hanem a BMS-re kötik rá.Ha annak nincs programozható
felülete, nem "okos" a BMS, akkor semmilyen ráhatásod nincs, hogy éppen
mikor fog balanszolni, mikor nem: lehet, hogy mindig, akár merítés közben?
Lehet, hogy csak töltésnél + lehet, hogy csak töltésnél, csak a töltés végén.Ezt nem tudhatod. Ellenben azt tudhatod, hogy túlmeríteni nem fogod tudni,
pont a BMS miatt. Ez nem LiPo, ami rád van bízva + nagy áramot tud. Nem.A BMS 2 alap funkciója a túlmerítés és a túltöltés elleni védelem... ezt mind
tudják, és lekapcsolják a kimenetet bármelyik szélső érték áll fenn. És nem
csak az összfeszültség alapján, hanem cellaszinten. Egy li-ion cella 2.5V-ig
is lemeríthető papíron, károsodás nélkül, de nem szokták eddig hagyni.
Jellemzően 2.7V/cella értéknél már lekapcsolnak a BMS-ek... De van amit a
gyártó mondjuk 3V/cella értékre állított. Teljesen jól megvédi az akkut. Akkor
is, ha amúgy nem jó a balance: akkor kellemetlen ez, ha roller vezérlője nem
az adott BMS-hez van hangolva, és még 29V-nál is vígan hajtana 10S esetén:
ilyenkor jön, hogy spontán kikapcsol a vas. Ráfoghatjuk, hogy 0%-ra merült...A felhasználó viszont az ilyet nem szereti! Szóval nem valószínű, hogy 80-0%
között használná, sőt. Ha olyan távolságra megy, hogy kell a 80%, s ezt úgy
kívánja megoldani, hogy csutkára tölti és 100-20 között használja, az se jó...
Nagyobb akkut kell venni, és nem kicentizni a hatótávolságot, az a biztos.Ui: van a BMS-ben túláram védelem is. Szóval ha túlterheled az akkut, akkor
is kikapcsolhat. Viszont a BMS ilyen értelemben nem töltésvezérlő, nem tud
bemenő áramot korlátozni. (Ha gyorstöltőt veszel, a saját felelősséged, hogy
az akkudhoz megfelelőt válassz, hogy ne töltsd nagy árammal: a gyári töltők
jellemzően lassúak, kvázi biztonságosabbak. Ilyen 0.2-0.25C jellemző.)
Ja igen, és hővédelem is szokott bennük lenni, szóval pl. nem engedik tölteni
a fagypont alatt álló akkut, és lekapcsolják a töltést, ha túlmelegedés van.A balance funkció viszont nem általános és a passzív/aktív működés jelentős
különbséget jelent: létezik BMS, ami soha nem balanszol... Hiába vársz erre
töltéssel napokat. Nyilván csak az olcsóbb kínai szarokban van ilyen, de van.Az, hogy 10-15%-ot töltesz rá teljesen normális. Semmilyen kárt nem okoz...
Sok hatótávolságot mondjuk nem ad hozzá, de a semminél azért több... -
Bep
őstag
Én is megvárom. Igaz én irodában töltöm 98%-ban a rollert. Beérek, hagyom pihenni, főleg nyáron. Majd valamikor délelőtt/délben felteszem töltőre. Általában 4ig-fél5ig rajta is marad. Addig simán feltölt és már zölden világít régóta.
Amúgy érdekes, mert hiába van elvileg tele, m365 app-ban látszik, hogy még vesz fel teljesítményt a komnnektorból és fokozatosan esik csak le, míg zöld nem lesz. (G30LE) -
BaLee
addikt
válasz
DigitXT #20655 üzenetére
Én jó 15 éve mikor a lítiumos akksik elkezdtek terjedni azt tanultam, hogy mindig várjam végig a töltést, néha csináljak balanszolást (anno még külön volt ilyen opció a töltőn) mert a nagyobb akksik több cellából állnak, ha nem várom végig a balanceolást akkor előfordulhat, hogy a cellák különböző mértékben töltődnek fel és használat során ha lemerül akkor ezek a cellák mélymerülhetnek ahonnét már nem biztos, hogy vissza lehet őket hozni az életbe és megy a kukába az egész akksi.
Szóval én részemről megvárom amíg zölden világít a töltő de mindenki úgy használja ahogy szeretné. Nálam is előfordult, hogy gyorsan kellett a roller és csak 10-15%-ot toltam bele, de 1-2 ilyen alkalom nem hiszem, hogy árt neki ha amúgy normálisan van töltve.
Viszont azzal, hogy valaki nem tölti őket 100%-ig hanem mindig mondjuk csak 80ig, utána meg 0-ig meríti és ezt csinálja folyamatosan azzal simán kinyírhatja hosszútávon az celláit ill. az akksiját szerintem.
-
DigitXT
félisten
A töltőben a zöld/piros LED váltás pontosan arra van, hogy jelezze,
elkészült a töltés. Magyarán ki lehet húzni a konnektorból innentől:
se többre, se kevesebbre nem való. Semmi köze a balance-oláshoz.
Ha kikapcsol teljesen, akkor egy passzív balance elektronika nem is
tud már mit eldisszipálni, azaz nem igaz, hogy éjszaka is dolgozna...Amúgy a li-ion tök jól bírja a részleges töltés/merítést... sőt, inkább
azzal teszel rosszat az akkunak, ha mindig 100%-ra töltöd. Igaz, ez
a roller élettartamában, átlagos használatot feltételezve nagyjából
semmilyen különbséget nem okoz, kevés a ciklus, viszont az biztos,
hogy nincs teteje egész éjjel csak azért bedugva hagyni, merthogy
balance-ol. Ha nagy akku van kis töltővel, akkor tölt: reggelre kész.
Közben éppen balance-olhat is, de nem azután, hogy elkészül.Tekintve a hébe-hóba felröppenő híreket töltés közben kigyulladó
elektromos rollerekről, én nem biztos, hogy tök nyugodtan aludnék
mellette, feleslegesen is rajta hagyva a töltőn. Nyilván kell egy BMS
hiba is a tűzijátékhoz, ám ha valóban meghibásodik, és nem tudja a
töltőt leválasztani, amikor az egyik cellacsoport feszültsége elszáll*,
hát isten óvja a királynőt. Minél tovább hagyod rajta annál nagyobb
a valószínűsége, hogy tüzet csiholsz a rossz akkuból: eleve, ha jó az
akku, pici különbségek lesznek a feszültségben cellacsoportok közt,
ha meg rossz, akkor nem balance-olni kell ezerrel, hanem kijavítani!*: józan paraszti ésszel is belátható, hogy ez a töltés elején kevésbé
tud előfordulni. Amúgy meg a gyorstöltők veszélyesebbek, hiszen a
nagyobb áram durvábban emeli a feszültséget + melegíti a cellákat:
gyorstöltő esetén fordulhat elő gyakrabban, hogy már zöldre vált a
LED, jelezve, hogy kész, de még folyik az áram... Rajta lehet hagyni?
Talán. Fog még balance-olni ilyenkor? Talán. Megéri kockáztatni?Szerk: elnézést kérek, ha esetleg félreérettem az írást, most esett le,
hogy inkább azt írtad, hogy azért kell megvárni a zöldet, mert addig
még balance-olhat.Ez ilyen formában igaz, csinálhatja! De amúgy
nem jó ómen, ha sosem vált át pirosról a LED. Illene neki ugyebár. -
intuicio
aktív tag
válasz
sirarcheer #20652 üzenetére
Köszi! Lehet írok akkor majd a XI.ker bejelentést. XXII.ker-nek van saját "bejelentő" appja, és csak egy fotó+kis leírás, hogy mi a bajod, és máris csinálják Budafok <3
Szerémi úttal egyetlen egy bajom van. Volt hogy ott mentem, mert mást kellett elintéznem, na de az a bicóút... Te jó isten! olyan lukak/rések/huplik vannak, hogy ha a kis roli kerékkel belementem volna, a fogam hagyom ott
Az ott este életveszély!
-
sirarcheer
senior tag
válasz
intuicio #20650 üzenetére
Itt tudsz bejelentést tenni XI kerületi közterület felügyelet felé:
https://kozigazgatas.ujbuda.hu/urlap/digitalis-lakossagi-bejelentoA Budafoki út azon része nagyon ramaty. Biciklivel sem merek ott elmenni.
Szerémi út felé lehet kevésbé lenne veszélyes. Ott végig van széles kerékpár út, de plusz 300m:
[link] -
BaLee
addikt
válasz
DigitXT #20649 üzenetére
Foglamam sincs már honnan az infó, kb. annyi a lényeg, hogy ha látszólag feltöltött a roller és a kijelzőjén már nem írja a százalékokat de a töltő még pirosan világít akkor azzal teszel jobbat az akksinak, ha nem húzod le. Hogy ez alatt mit csinál igazából részletkérdés, de nem véletlenül van a töltőben ez a funkció.
-
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti #20646 üzenetére
Persze nyilván tudom hol helyezkedik el Pest, de én budai oldalon vagyok
#szarkazm
Igen már én is gondolkoztam ezen, hogy bejelentem majd az applikáción keresztül, de ezt csak a XXII.kerületi részen fogom tudni megtenni, (bár itt egész gondozott a bicóút széle) mert a XI.ker már nem tudom hogy működik. (itt is szoktak fűkaszálni) Na de pont ilyenkor repkednek be az út közepére az üvegszilánkok, királydinnye, és hasonló U alakú fémdarabok, amikbe ha belemész...
Ezen az útvonalon járok. -
DigitXT
félisten
Ez az infó honnan van? A balance funkció egy BMS funkció, semmi
köze a töltőhőz. A töltő zöld LED-je meg egy visszajelző funkció, s
csak annyit tesz, hogy már nem folyik relatív sok áram. Ha tényleg
teljesen lekapcsol, akkor rajta hagyható, ám attól még nem biztos,
hogy épp balance-ol a BMS. Okos pl. BMS paraméterezhető, hogy
mekkora feszültségnél kezdje a balance-olást, ami értelemszerűen
nem a töltő végfeszültsége lesz, mivel általában passzív megoldás,
tehát konkrétan töltés közben csinálja, ellentétben az aktívval, ami
bármikor képes, akár kisütésnél is kiegyenlíteni a feszültségeket. -
PociAti
őstag
válasz
intuicio #20644 üzenetére
Az amúgy remélem mindkettőtöknek megvan, hogy Pest is az Alföld része. Ismét idézném a kamu oldalt:
"A magyarországi Alföld a következő földrajzi közép- és kistájakra oszlik:
Duna menti síkság: Vác–Pesti-Duna-völgy, Pesti-hordalékkúpsíkság, Csepeli-sík, Solti-sík, ... stb."Bár az is igaz, hogy én vontam le téves következtetést, amikor ezt írtam: "Ezek szerint városi környezetben kevésbé jellemző". Azt feltételeztem, hogy normál közlekedést feltételezve falvakat összekötő utakon lehet találkozni vele. Hát ez így szívás! Jelezni kell az önkormányzatnak. Győrben elég jól kezelik a hasonló bejelentéseket. Persze ha nem tudnak a problémáról, akkor nem is foglalkoznak vele.
Pl. egyik kerékpárút mentén eperfák vannak. A termés képes 2-3 centi vastag lekvár réteget alkotni. A gyalogosok is a kerékpárosok által kitaposott vékony sávon közlekedtek. Megfelelő címre küldtem nekik emailt, már másnapra el is takarították, és utána lévő napokban párszor visszajöttek még. Ez már lassan 10 éve volt, és minden évben amikor érik az eperfa megjelennek a kis gépeikkel és eltakarítják. -
BaLee
addikt
válasz
bexinho23 #20637 üzenetére
Azt pedig érdemes megvárni amíg a töltő ledje pirosról zöldre vált, mert akkor balanszolja a cellákat, hogy tényleg egy szinten legyenek. Viszont ez nem fél óra, simán lehet akár +2-3 óra is. Nem muszáj mindig megvárni ha gyorsan kell a gép, de ha amúgy is be van dugva inkább hagy ott éjszakára, mert amikor zöldre vált utána már nem tölt semmit csak neked jelzi, hogy kész.
Roller lezárás témája: egyszerű kis számzáras Ninebot sodronyzárat használok, szerencsére az F40E-nek a kormány előtt az Y elágazásánál át lehet fűzni, oda lehet zárni amihez akarod. De én is csak olyan helyen hagyom ott ahol vagy rálátok, vagy pár perc alatt visszaérek, esetleg be van kamerázva.
-
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti #20625 üzenetére
Wikinek nem hiszek, kamu! Ez így van!
A 8.000km-t egész pontosan 2db első belső (+1külső) és 6db hátsó belső (+3külső)
Külsőt szerintem 2000 km-t érdemes cserélni, mert elkopik a gumi. Pedig én úgy 80%-ban bicóúton használtam, de sok helyen sóderes, kavicsos részek is vannak. -
PociAti
őstag
válasz
Revolit #20642 üzenetére
Évtizedekkel ezelőtt talán még működött a 10%-os szabály, de már akkor is eléggé erőltetett volt.
Nem működik, mivel nem azon múlik.Ha az ismertebb márkákat nézzük (Kryptonite, Abus), akkor a 90k és az 50k-s lakat között nem az a különbség, hogy az egyiket közel kétszer olyan könnyű elcsípni, hanem mondjuk hosszabb lánc jár hozzá, de közben ugyanaz a fej, ugyanazok a szemek.
Még ha minőségben is egy kategóriával gyengébb, akkor is könnyebb flex-szel elvágni a kerékpártárolót, mint a lakatot. Ha a fém keresztülvágásáról van szó, akkor kicsit drágább lakatoknál is már elég komoly eszközökkel kell dolgozni. Egy bizonyos szint felett a helyszín kiválasztása fontosabb az extrán ráköltött összegnél.
Mert mondjuk ha veszel 2 lakatot, de mindkettőt ugyanahhoz a kresz-táblához kötöd, és közben a táblát vágják el, nem a lakatot, akkor nem vagy előrébb. -
Revolit
senior tag
válasz
PociAti #20639 üzenetére
Még csak 10%-a sincs a lakat a rollere árának (sokkal inkább valahol 5%-a).
Ez olyan, mint jó a létező legolcsóbb Gaba táp, minek a "drága" 40.000 forintos az új fél millás géphez.Én egy ~20.000 forintos U lakatot használok, de leginkább nem használom, mert azzal sem merem otthagyni gépet. Ezek az olcsó sodrony bizbaszok a vicc kategória, több idő neked kinyitni mint egy tolvajnak a kis kézi fogójával elcsípni.
-
OhYeah
kezdő
válasz
PociAti #20639 üzenetére
Én is látom\érzem, hogy nem egyformák az anyagi lehetőségek - viszont ugyanezt a lakatot használom, bicajhoz és motorhoz is, így azért osztódik a költsége a járművek között.
meg amikor én vettem akkor még nem került ennyibe, igaz nem sokkal volt olcsóbb, de olcsóbb volt.
-
OhYeah
kezdő
válasz
HUNShon #20628 üzenetére
Én is 2x7km napi használatra vettem a Dualtron Achillleust. Ha csak melóba járásra használom akkor elég heti 1x töltenem - annak is "ragacsos" a gumibelseje egyelőre nem tapasztaltam hogy bármi gond lenne vele, bár minden indulás előtt ellenőrzöm a guminyomást.
Zárni én is csak akkor zárom ha nem látok rá - de ha zárnom kell akkor ezt [link] használom.
Szombathelyen annyira nem jellemző hogy lopnának (én "bevándorló" vagyok más városból települtem ide, ahonnan én jöttem ahhoz képest Szombathely "rendőrállam"
) , de az ördög nem alszik
-
bexinho23
őstag
Két hete vettem át az új F30E-t, így a telefon rácsatlakozásakor fel is ment a rollerre a legfrissebb fw (v5.8.9). Semmi negatívat nem tapasztaltam (előzőleg 1 évig használtam egy másik F30E-t). Amúgy valóban érdemes néha várni a frissítésekkel, mert volt olyan alkalom, amikor érezhetően csökkent az üzemidő (legalább 30-40%-kal), és legalább egy hónap telt el, mire jött rá újabb frissítés, amivel helyreállt (egy tavalyi frissítés volt).
1. Csomagtartóban szoktam szállítani, de sosem hagyom az autóban. Télen a hideg miatt, nyáron pedig a meleg miatt.
2. 30-40% között teszem töltőre és hagyom 100%-ig feltölteni. Amikor már nem pulzál a hátsó lámpa, akkor szoktam lehúzni. Több helyen olvastam, hogy érdemes megvárni, míg a töltő ledje át vált pirosról, de nálam sosem váltott át fél óra után sem (se ennél, se az előző rollernél), így ezt a részt ki szoktam hagyni. -
RpPRO
őstag
Sziasztok! F30E tulaj lettem ma. Kínálgatja nagyon a V5.8.9-es firmware frissítést. Sok mindenki írja, hogy NE, ha minden oké a rollerrel. De honnan tudnám, ha 2 km-t sem mentem vele eddig?
Kérdéseim
- (ez lehet nagyon noob): árt-e neki, ha fektetve, pl csomagtartóban tárolom?
- ti mindig 100%-ig töltitek az akksit? -
PociAti
őstag
válasz
bigdady #20633 üzenetére
Rollere válogatja.
Van amelyiknél olyan szűk a küllő közötti rés, hogy csak nagyon vékony sodrony-lakatott lehet átfűzni.
És eleve csak azon van küllő, ahol nincs motor. A relatív olcsón beszerezhető keréken. Kiszedni 4 perc, de lehetne faragni még ebből az időből.Ha két ember takarja, a harmadik zavartalanul ki tudná szedni a nyílt utcán, aztán összecsukva kézben elviszi. Nem lenne feltűnő.
-
bigdady
nagyúr
válasz
maxxenergie #20622 üzenetére
Hol találtál 150-ért?
-
PociAti
őstag
válasz
maxxenergie #20627 üzenetére
Én ha rálátok a boltból (pékségből, virágboltból, stb.), akkor le se zárom. Átrakom gyalogos módra (5 km/h), és ablakból szemmel tartom. Ha valaki odamegy, megpróbálja ellopni, akkor még az üzemmód átállításával is szöszölni kellene, és ha nem ismeri ennek módját, utolérem, és lerúgom a rollerről.
Amúgy meg kizárólag U lakatot használok.
Hosszú kerékpárlakattal megjárták már páran, mert rátekerték a kormányra, csak azzal nem számoltak, hogy a rollert felemelve ki lehet tekerni belőle.
Lényeg amúgy azon van, hol zárod le. Ne eldugott, hanem inkább forgalmas helyen, amire könnyen rá lehet látni. Ideális kamerával ellátott hely előtt lezárni, pl. bank előtt. (Lopás esetén a rendőrség számára kikérhető a kamera felvétele.)
A lakatnak az egyik legsérülékenyebb pontja a zárszerkezet. Úgy célszerű fordítani ezt a részt, ne kifelé nézzen, azaz számodra is kicsit nehéz legyen a kulcsot beledugni.
-
#01110937
törölt tag
válasz
maxxenergie #20627 üzenetére
Ez nálam is az aciles sarka a dolognak, még kerékpárnál is pedig már van minden és nem mordor...
Van riasztó, zár (táska). Bár azt sem biztos, hogy érdemes rajta hagyni... vagy lámpa.
-
GeoPhoto
tag
válasz
HUNShon #20628 üzenetére
Valami defektvédő folyadékot mindenképp javaslok, nekem segített már párszor. A sima slime nem vált be valamiért, egy másikat találtam, persze most már azt nem lehet kapni
Joe's E-Bike Commuter Gel volt, ez rendesen tette a dolgát, csak aztán kiszakadt a belső a szelepnél.
Most ettől a cégtől vettem egy másikat, de még csak 1 hete van bent, nem tudok róla beszámolni.
Nálunk azért nem annyira lopnak a boltok elől, szóval egy erősebb bringazárat fűzök át az első villán és a keréken, és igyekszem nem túl sokáig maradni bent.
-
HUNShon
csendes újonc
válasz
maxxenergie #20627 üzenetére
Hát addigra azért lehet végül én is döntök valami mellett
ettől függetlenül persze kíváncsi leszek hogy válik be nálad.
Tulajdonképpen nekem még az is lehet, hogy az Essential is elég lenne, de nagyon írják mindenhol, hogy csalódni fogok.. és hát a 20km/óra kevés azért naponta 2x7km munkába :S
Még azért megvárom, hátha valakinek van ötlete azzal kapcsolatban, hogy az én súlyommal és hatótáv igényemmel van-e még olyan vas, amit érdemes lenne megvenni, ha nem, akkor D28E nekem isA lezárással kapcsolatban... én főleg azért vagyok emellett, mert fel tudom kapni, így akár a boltba is becipelem magammal, vagy ha leszakad az ég, felugrok a legközelebbi buszra.. szóval remélem nem kell majd kint hagynom nagyon :S De azért én is kíváncsi vagyok a megoldásokra
A slime folyadékról jókat olvastam, biztos vagyok benne, hogy azzal indítok majd én is defekt ellen. -
maxxenergie
senior tag
válasz
HUNShon #20624 üzenetére
"írd majd meg kérlek mi a tapasztalat" Nekem mire tapasztalataim lesznek vele nem tudom mikor akarod venni de sztem az cca.. 2 hónap minimum
Nem napi járósra kell sőőt heti 10KM asszonynak ide oda gurulgatni 5 km-en belül + gyereknek szórakozni light módban cca.. ennyi meg Nekem persze néha /ezért kellett a 120KG/ szaladgálni rövid távokra 5KM-en belül Posta bolt ilyenek -- De sztem az sem lesz számottevő persz ha majd lesz megosztom !
Amúgy még egy kérdés felmerült bennem ezeket hogy zárjátok le Mondjuk Bolt előtt vagy ha beugrotok valahová
Ennél a tpíusnál mondjuk ott a váznál elől Y forma van ott bringa zárral ami komolyabb, hogy a suttyók ne rohanajanak el vele...
-
ggeleven
őstag
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #20617 üzenetére
Nem véletlenül írtam:
"Illetve nem voltunk ritka szerencsétlenek, hogy egy szögbe, vagy más speciálisan hegyes tárgyba rossz szögből belemenjünk."
Igazából én az akáctüskére gondoltam, vagy olyan üveg- vagy fémszilánkra, ami hegyes alakot vett fel, és a gumi nem tudja kirugózni.A királydinnyét csak hallomásból ismerem. Wiki ezt írja róla: "száraz meleg klíma és a homokos talaj kedvelője, Magyarországon főként az Alföld egyes részein tekinthető gyakorinak. Szőlősökben és kapás kultúrákban gyakran gyomosít".
Ezek szerint városi környezetben kevésbé jellemző, és amúgy is csak a szikes talajban érzi otthon magát, humuszos talaj nem kedvez neki. Ezek alapján a településeket, falvakat összekötő kerékpárút mentén is inkább csak az alföldi vidékeken lenne jellemző.Ezt a 8.000 km-t amúgy összesen mennyi kerékcserével sikerült megtenni?
#20137-es hozzászólásomban próbáltam költségeket számolni.
1 km megtételének áram költsége kb. 0,5 Ft.
Ha a dupla kerékcserét 20.000 Ft-nak számolom (első, hátsó + külső és belső),
és a normál élettartam 4.000 km, akkor kilométerenként 5 Ft a gumi költség,
de ha átlagos hosszútávú élettartam csak 3.000 km, a nem kívánt defektek miatt, akkor kb. 6,5 Ft/km.És ha egy 150.000 Ft-os rollert nézünk, és 12.000 km élettartamot, akkor annál 12,5 Ft egy km.
Ideális esetben ez összesen 18 Ft kilométerenként, a roller teljes élettartamára vetítve.
-
HUNShon
csendes újonc
válasz
maxxenergie #20622 üzenetére
Köszi BaLeenak és neked is
Hát igen, azért a 20km tényleg kell, főleg beleszámolva, hogy a vége már inkább lábbal hajtós
Lehet tényleg a D28E lesz nekem is akkor (írd majd meg kérlek mi a tapasztalat) , mert az én keretem is ~150-nél kéne maradjon, de még megvárom, hátha valaki tud olyat, ami csak olyasmiben gyengébb, ami nekem pont nem gond.
-
polo493
tag
Én slime folyadékot rakok a belső gumiba és mindig ellenőrzöm a nyomást havonta min ,sose volt defektem így még ,sem kerékpárnál 5000km után néztem meg volt rajta 3-4 lyuk de a folyadék elzárta és nem eresztett le örök élet így +1 nap
-
BaLee
addikt
válasz
maxxenergie #20619 üzenetére
Jó lenne de nem fogja tudni a 20km hatótávot, valós használattal inkább 15 alattit tud majd, amiből az utolsó 10-20%-nál már csak vánszorog majd.
-
maxxenergie
senior tag
válasz
HUNShon #20618 üzenetére
Akkor neked ez kell --- Segway KickScooter D18
Szerintem ha ez a belépő szint ami nem noname új és nem is kerül 200E Ft-ba..
Bár keretet nem írtál de gondolom ha elvárások enyémnél is kevesebbek akkor nem hiszem 200K-ért keresel ! -
HUNShon
csendes újonc
válasz
HUNShon #20574 üzenetére
Szerencsémre maxxenergie hasonló helyzetben van mint én, úgyhogy amiket neki írtatok, nekem is nagyon hasznos volt (pl hogy azért lehet élni tömör gumi nélkül is, és hogy a bolti vélemények jellemzően nem hosszabb tapasztalat után kerülnek oda)
Hogy egy kicsit indokoljam/védjem a "noname" márkákkal kapcsolatos felvetést, legalábbis részemről azért kérdeztem rá ezekre, hátha hasonló a helyzet mint az AEG - Electrolux esetében, vagy mint az AKG-nál (ami meg nem mindent is gyártó brand, ezért laikus által kevésbé, vagy egyáltalán nem ismert)Kár, hogy a Xiaomi M365 már nem kapható újonnan, arról nagyon jó teszteket olvastam, pont úgy, ahogy én is használnám.. használtat én továbbra sem merek venni, főleg az aksi miatt :\
Amiket ajánlottatok maxxenergie-nek azok igazából akár nekem is jók lehetnének, de nem tudnék fogni egy kicsit azon, hogy az én feltételeim kicsit még lazábbak? (max80kg terhelés, már 20km hatótáv is bőven elég)
Nem csak garasoskodásból, az üzemanyag megtakarításon úgyis visszajön kb 1 év alatt az ára, de ha teljesen felesleges az én paramétereimmel, akkor nem nézek 350W-os gépet.Még egyszer köszi az eddigieket is
-
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti #20611 üzenetére
A defekttől való rettegés trehány / rendkívül szerencsétlen emberek által irreálisan fel van nagyítva.
Rengetegen vagyunk, akik pár ezer km-t beletettünk a rollerünkbe defekt nélkül. Ez leginkább csak egy dolgon múlott: rendszeresen (nagyjából havonta) ellenőrizzük a gumi nyomást, és nem engedjük hogy lapos legyen a kerék.
Háááát. Nekem egy Xiaomi M365 van, épp belépve a 8000 km-be, csörög zörög már szegény, mocorog a kormánynyak, de volt olyan hét amikor két defektet is kaptam! Igen! És külső belsőt is cserétem akkor. Csak ne létezne bicó utak mellett a királydinnye. Gondolom nem kell bemutatnom senkinek
Persze tömör gumin én is gondolkoztam, de lehet már szét is esett volna a rolim.Az tutti, hogy a kövi roller az 10" lesz, és zselés
Szóval megértem a gumidefektes parát! -
válasz
maxxenergie #20609 üzenetére
Az ES sorozatot inkább ne, azok már kifutottak amugy is.
A súly határt azért szokták megadni, mert noha a mechanika még elbírná pl a 120kilós testet, de a motorerő kevés ekkora súly mozgatásához.
Szóval txkjó, h a noname gyártója odaírja, h 150kilót is elbír a rollere, csak éppen mozgatni nem fogja dinamikusan. Ezzel szemben a Ninebot nem ír oda akkora súlyt, mert fair gyártó(nak próbál legalább látszani).Ekkora súlyhoz ne vegyél 250W-os motorral rollert, nagyon kevés lesz.
A Segway D38, F40 már inkább.
Hardveraprón rendszeresen szokott kint lenni D sorozat, vagy Marketplace, Jófogás. Ki lehet ~150ezerért is fogni belőlük.
Mikor megvennéd, próbáld ki, akkor már látni fogod miért épp hogy elég a 350W a 115kilóhoz.Párod 75 kilójához Mi 3, (esetleg Pro 2), F30, D28.
Ezek használtan is vannak ~150ezerért. -
maxxenergie
senior tag
válasz
PociAti #20614 üzenetére
Köszönöm !
Akkor mivel a Keret véges ez a feltételeknek megfelel mindenben (kinézetre meg asszonynak jobban is tetszik mint a többi ami nem fő szempont de nah..) akkor ezt veszem meg !
Ezért jöttem ide mert mint nem hozzáértő elsőre simán rendeltük volna a Sencort .. Ár paraméterek alapján de mivel nagyon nem értünk hozzá mondtam asszonynak rákérdezek itt -- Hálás Köszönet mindenkinek !
-
PociAti
őstag
válasz
maxxenergie #20610 üzenetére
Nem ismerem az összes rollert, de talán a Ninebot KickScooter D28 a legolcsóbb, 120 kg-ig terhelhető, megbízható márkájú tömegtermék, amit megéri megvenni.
Nekem alap, 8,5 hüvelykes Xiaomi rollerem van, 250 W-os motorral, és abban is 275 Wh (7650 mAh) akku található, mint a D28-ban. Egy töltéssel 23 km-t sikerült megtenni vele.
Standard körülmények között egy kis tömegű személy, 15 km/h sebességgel elvileg 28 km-t ki tudna sajtolni a D28-ból, ezt jelöli a 28-as szám. 300 W-os motor és a 10 hüvelykes pneumatikus gumi is rendben van, ezért ajánlható.Mindegyiket a Ninebot gyártja, piacon ők rendelkeznek a legnagyobb tapasztalattal. Jól összerakott kompakt gépek. (Kompakt = integrálva van a komponensek többsége, nem pedig összelegózott, vázra, kormányra bilinccsel felfogatott különálló egységek, melyek tré kábelezéssel állnak össze egy egésszé.)
-
válasz
maxxenergie #20606 üzenetére
Sztem kicsit túlreagáltad.
Vannak márkás rollerek is; azért nem linkeltem, mert gondoltam már nézted ezt a listát.A noname rollerek általában a Xiaomi másolatai.
Ki tudja milyen elektronikával. Tömör gumikkal, esetenként olyan lengéscsillapítóval, ami csak dísznek jó.
Amiben mások, az pl az akkupack (általában nagyobb mint amiről másolták - bár kérdéses milyen cellákból épül fel), illetve hiába nagyobb a motor, ha se nem nyomatékosabb, se nem tud többet, max a ráírt teljesítmény számok nagyobbak.Ami a prémium szegmenset illeti, pálcikarollerek közt is van Mamba, Aprilia, Ducati, ezek kb ugyanazt tudják, csak drágábban, ezért nincs a listámban sem.
Sencorhoz egy időben ha pl vezérlő meghalt (gyakori), nem volt pótalkatrész.
Úgy tudom már van.Aovo meg full klón, nem nyilatkozok róla, áradozzanak róla mások.
-
PociAti
őstag
válasz
maxxenergie #20609 üzenetére
A defekttől való rettegés trehány / rendkívül szerencsétlen emberek által irreálisan fel van nagyítva.
Rengetegen vagyunk, akik pár ezer km-t beletettünk a rollerünkbe defekt nélkül. Ez leginkább csak egy dolgon múlott: rendszeresen (nagyjából havonta) ellenőrizzük a gumi nyomást, és nem engedjük hogy lapos legyen a kerék. (Nagyon jó akkus pumpákat lehet kapni.)
Illetve nem voltunk ritka szerencsétlenek, hogy egy szögbe, vagy más speciálisan hegyes tárgyba rossz szögből belemenjünk. Normális abroncs márkánál anyaghiba, pl. kirepedés nem szokott előfordulni.A tömör gumi (legyen az légcellás, vagy bármilyen felépítésű) ront a roller hatótávján, de ami még fontosabb, rengeteget ront a rollerezés élvezeti értékén. Tehát hiába van olyan rollered, ami amúgy működik, de sokkal kevésbé van kedved használni, mert lengéscsillapítás hiányában kirázza a lelkedet. Fáj minden kátyú.
Árukereső és Sencor.
163 vélemény van. Abból nem tudom mennyi magyar, mert sok közülük szlovák, bolgár, csak le lett fordítva. (De nincs ezzel baj).
Viszont szinte az összes értékelés a vásárlást követő 1-2 hétben történhetett. Például:
"A termék kiválasztásának fő szempontjai: Ár
Előnyök: Olcsó
Hátrányok: Nincs"
Ebből még nem derül ki, milyen volt 1 év alatt 1.000, vagy akár 2.000 km-t beletenni. Pedig az hasznos lenne, az "olcsónak" tűnő árról csak később derül ki mennyire jól lett elköltve az az összeg. A hosszú távú elégedett beszámolók tömegei hiányoznak a fórumokról. De nagyon! -
maxxenergie
senior tag
válasz
maxxenergie #20609 üzenetére
Még ezt néztem ez is NONAME ....
Segway KickScooter D28E (AA.00.0012.08) -- 150.000 Ft.. Megéri a felárat nem tömör gumis ... de 120 KG
ha annyival jobb mint NONAMEK 20-30K nem fog múlni...
-
maxxenergie
senior tag
válasz
Peaceliker #20608 üzenetére
Köszi nektek !
Szétnézek de jobb lenne egy ÚJ ...xiaomi ninebot EZ lenne az ... 250W és 100Kg ha nem melyikra gondoltál ?
Hol van ilyen itt Aprón ... Illetve nyilván ebben az esetben csak Pesti személyes átvétel játszana vagy Pest megye...
Pociati : Én a tömör gumik miatt nem választanám egyiket sem! -- Más meg eztajánlja jobb meg nem lukad ki levegős meg kényelmeseb jobban veszi úthibákat -- Igen ez is egy kérdés de olcsó kategóriások amiket említettem mondjuk mind tömör...
Árukereső alapján SENCORT elég sokan megvették...Azt se tudom már melyiken van lengés csillapító mert valamin olvastam tesztben láttam valamelyiken nem de gondolo
Mási kérdés xiaomi rollerek nagy része 100KG-ig van már ami nem 200K++ kerül
Noname meg 120KG mondjuk engem alkalomszerűen elvinne egy papíron 100KG márkásabb Roller is ...
vagy ezek kőbe vésett szabályok 115KG vagyok cca... de én mondjuk 20%-ban see használnám... Főleg gyerek 40 Kg meg asszony 75 KG... de néha mennék vele namármost ha 100KG akkor ez is kuka...
Mert ami meg "Prémiumban elérhető kinyitnám a tárcát az meg mind 100Kg volt...
-
Peaceliker
addikt
válasz
maxxenergie #20606 üzenetére
Inkább vennék használt xiaomi ninebot gépet. Sokszor van jó áron kevés km el és garival eladó
-
PociAti
őstag
válasz
maxxenergie #20604 üzenetére
Én a tömör gumik miatt nem választanám egyiket sem!
Az általad Sencor és az AOVO márkákkal is az a baj, hogy nagyon kevesen veszik meg. Pedig ezek nem totál noname cégek, de a Sencor esetében egy brand által felcímkézett termékről van szó. Hasonló termékeknél csak kezdeti örömről szokás beszámolni, olyat nem igazán olvasni, hogy még x ezer km megtétele, vagy 2-3 év használat után is hibátlanul működik.
Használt piacon se nagyon találkozni velük. Hasonló modellek elég sokat veszítenek az árukból.
Pedig ha valaki nagyon keveset használja, akkor elvileg még jó vásár is lehetne valamelyik modell. Viszont a heti 25 km nem is olyan nagyon kevés! Fél év alatt 625 km, az 5 éves életciklussal való számolás nem rossz gondolat. Akkor 3.000 km fölött lennétek, ami tényleg nem kevés!
Én amikor megvettem a rollert, erősen alábecsültem a használat mennyiségét.
Azt javasolnám valami stabilabb márkát válassz, hosszú távon megtérül. Olyan rollert vesztek, amit mindenki szívesebben fog használni, biztonságosabb (kisebb az esély a kormánytörésre), és jobban tartja az árát. Egy hasonló árú használt Ninebot, Xiaomi is jobb ötletnek tűnik. Mert ha nem jönne be, akkor különösebb veszteség nélkül eladhatjátok.
-
maxxenergie
senior tag
válasz
Thunderzolee #20605 üzenetére
Köszi !
Nem ajánlást kértem igazából, mivel megvan a keret /nagy varia nincs/ meg nem is kell napi járkálásra stb inkább kipróbálni hobbi célra gyereknek asszonynak 3-5 KM távokra alkalmankánt../
Árukeresőn beállítom 120 KG mondjuk 150.000 Ft 350W motor amiket eddig tanultam minimum 7 vagy jó esetben 10Ah akksi tömörgumi akkor marad 5-6 varia... csakhát ezek közül is a legjobbat akarja mindenki nyilván ...
Hanem vkinek tapasztalat ezt tutti ne vedd mert szar pár közül ez lenne jó egyiket se ... stb...
Mondjuk Sencor vélemények Árukeresőn 160+++ ad egy kis képet másikról többiről nincs enni max Jútúb tesztek amiket néztem... na mind1 gondoltam hátha vki ír valamit van tapasztalata de akkor tévedtem a topikkal kapcsolatban
Topikot is át kéne nevezni ha így van Prémium E-Rollerek Sőőt lehet kéne még1 Noname Olcsó E rollerek...totyik akkor már
!
-
válasz
maxxenergie #20604 üzenetére
Ebben a topicban egyik noname rollert sem fogják ajánlani, ezért nem kaptál választ.
-
maxxenergie
senior tag
válasz
maxxenergie #20575 üzenetére
Sziasztok!
Esetleg Erre valaki
Szűkítettem is :-)Lényeg kezdő rollernek ez vállalható : Sencor SCOOTER ONE 2020 125.000 Ft /gyereknek asszonynak néha nekem 110KG-mal / Főleg sík terepen menne és heti 20-30 KM-t maximum tehát semmi extra nem kell. Tartós masszív legyen minél kevesebb típushibával mechanikai hibalehetőséggel amik már ezteknél esetleg kiderültek !/
Vagy ez jött a képbe MINT ELSŐ számú jelölt már : AOVO EW6 ES80 Electric Scooter 10.5Ah 2022 - 120.000 Ft nagyobb akksi csak mintha másik elterjetebb lenne ami talán azért jobb alkatrész meghibásodás szervízháttér nah főleg ezeket nem vágom.. De igazából 2 nap böngészés után ez vállalható jobb mint a SENCOR vagy van olyan paraméterekben ez jobb az OK !
Illetve tudja valaki mi a különbség :
AOVO Elektromos Roller PRO -- és AOVO EW6 ES80 között nem sikerült rájönni... talán első 2021-es modell ez meg ES80 a 2022-es modell ?
Köszi!
-
asuspc96
senior tag
válasz
sirarcheer #20596 üzenetére
Köszi a tippet!
Amúgy mennyire szokott problematikás lenni a gariztatás, ha külföldről rendeli az ember?
Megéri az az ár differencia a későbbi szenvedést?
Amúgy végül azért döntöttem a combosabb rollerek mellett, mert ha tényleg nem lesznek vezethetőek pár sör mellett sem, akkor már legalabb jól szórakozzak
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS notebook topic
- Elemlámpa, zseblámpa
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- BestBuy topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...
- Radiolink AT10II vezérlő 12 csatornás RC vevő R12DS 2.4GHz DSSS&FHSS
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Fekete, 1 Év Garancia
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Krémarany, 1 Év Garancia
- Garmin Vivoactive 5 Okosóra, Bontatlan, Új, 0 Perces, Kék, 1 Év Garancia
- Garmin HRM Dual Pulzusmérő Pánt, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Update 07.31. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- ÚJ- Lenovo ThinkVision T24i-10 - 24" monitor - Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest