- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen alaplapot vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Billentyűzet gondom van
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Elkészült a nagymama hardverbefőttje
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
pescara #20797 üzenetére
Hát nekem G30P amúgy is DHGateről.
Garancia nem érdekel.Meg fontosabb volt a normális csapágy, minthogy ilyeneken elmélkedjek, h garis marad-e vagy nem.
Pont az általad írt jelenség miatt se látom sok értelmét a hazai garinak a DHGates vásárlás ellenében.
Én mondjuk nem állnék neki gumi cserének, de attól még elismerem, h sok pénz lehet spórolni vele, ha valaki házilag megcsinálja. Viszont ha emiatt egy esetleges garanciális ügyintézés necces lesz, akkor inkább nem kell a gari.
Kormány végére szerelt indexek pl a gumi markolat megbontását igénylik, gondolom emiatt is csúnyán néznének.Meg hát én átalakíttattam 48V-osra, szóval nem nagyon érdekel a garancia megléte, inkább vettem 100ezerrel kevesebbért a rollert.
-
pescara
aktív tag
válasz
Aaron14 #20794 üzenetére
Szerintem a legnagyobb elovigyazatossag mellett sem lehet meguszni az aprobb hibakat , foleg egy kozlekedesi eszkoznel, mert ha jon az auto, akkor ugye inkabb a godor, mint az auto, vagy a felpattano kavics…stb. Ugyhogy ha zavar, kezdd el te is beszerezni a festekeket es akkor ugy fog mindig kinezni, hogy kiallithatod egy szalonban az ujak koze.
-
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #20796 üzenetére
Igen kellemetlen. Es meg a gyartok sem konnyitettek meg a dolgot, mert azt neztuk a multkor a g30 nal egy festek kevero szakuzletben, hogy kb 5 kulonbozo szin az a ,,fekete" Nekem egy fel centis liftajtos benasagom miatt kellett egy spray mennyisegu festeket kikevertetni, amivel 1000 ilyet ki tudnek javitani
Cserebe viszont olyan jol sikerult a szin es a javitasom, hogy amikor masnap arra jartam, mondtam, hogy keressek meg ha tudjak, hogy hol festettem le. 3 alkalmazott 5 perc utan feladta, pedig mar nagyitoval es lampakkal kerestek.
-
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #20732 üzenetére
De ezzel vallalod azt , amit lejjebb kerdeztem, hogy elveszited a garit, nem? Nekem azt mondtak, hogy meg egy gumicserevel is ugrik a gari, ha nem a garancias szervizben csinalod, mert latjak, hogy le lett szedve a kerek.
-
válasz
pescara #20795 üzenetére
Hát nyilván úgy gondolta, h hozzáért, valamihez, és ahogy a vonat haladt, kb rázkódás szerűen folyamatosan dörzsölődött, aminek következtében lekopott a festés.
Kellemetlen.
Nekünk egy nagy utazó koffer járt így, még szüleim voltak vele Erdélyben, és a hazaúton úgy lett berakva a busz aljába, h hozzádörzsölődött valamihez egész úton (hazaúton nemtudom hány órán át jöttek egyfolytában, csak mosdószünetekre álltak meg), és kikopott a koffer egy kb 10centis szakaszon az egyik sarkánál. Gyakorlatilag használhatatlan lett, vagyis hát a rosseb akart volna abba már még egyszer berakni bármit is, szinte bele lehetett látni, úgy elvásott.
-
Aaron14
őstag
válasz
intuicio #20793 üzenetére
Biri Elektro nevű helyen 240 000 Ft-ot mondtak, kb. az lenne a reális.
Szerintetek az új Segway-ek oldalát mivel lehetne megóvni a kopástól? Nekem a Pro 2 volt, hogy kitámasztottam a vonaton és a rázkódás miatt picit lejött a festék a váz oldaláról. Pro 2-höz egy öntapadós szalag volt a megoldás, amit szépen körbe lehetett vezetni.
-
intuicio
aktív tag
válasz
Aaron14 #20792 üzenetére
Alza 276.190 Ft
Szerintem 260k lesz pár helyen. -
válasz
Thunderzolee #20789 üzenetére
Dehogy dobták ki, majd mikor mész defektet javítatni, akkor megkapod, persze pénzért.
-
válasz
Mr. Erikszon #20788 üzenetére
Igen, volt hozzá.
Csak nem kidobták a dobozzal együtt? -
Mr. Erikszon
senior tag
Sziasztok nagynéném vett egy xiaomi pro 2 e-rollert és kérte hogy helyben szereljék össze.
Dobozt nem adtak a termékhez. A kérdés a dobozban lett volna még egy pótkerék vagy pótgumi? -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #20780 üzenetére
És ha jól sejtem ebben az 56 darab LIME rollerben volt GPS.
Az is igaz, ha rájönnek a nyitjára, hogyan lehet egynél gyorsan kiiktatni, akkor a másik 55-nél is működhet ez a módszer. Egy magántulajdonban lévő rollernél talán nem is gondolnak rá.
Persze a szám láttán felmerül bennem, hogy egy magánszemély mégis mire számíthat? A nemzetközi cég, a LIME szolnoki flotta ötödét ellopták, mire ráakadtak az elkövetőkre. 2022-es cikkben ezt írták: "A városban nagyjából hatvan kihelyezési pont lesz, melyeken összesen 250-300 roller lesz megtalálható".
-
Casseius
tag
válasz
Thunderzolee #20780 üzenetére
Volt ez korábban is, valamelyik kisebb bérlős cég 2 éve kb G30 Maxokat használt itthon, 4 hónap alatt mentek tönkre annyit loptak el
-
zoltanz
nagyúr
Az igaz, e-autoknál azt mondják ha párszor töktöttük villám, gyorstöktéssel töltsük fel egyszer minimumról 100% ig normàl töltővel.
-
drr
őstag
Hátha érdekel valakit:
[Segway-Ninebot KickScooter F2 Plus E 220e] -
polo493
tag
válasz
Thunderzolee #20780 üzenetére
Legalább a füvet levágták otthon meg kellet az aksi a derbi sendába
am kiváncsi lennék mennyit lopnak évente a cégnek úgy látszik még így is marad profitja. -
evo87
őstag
Sziasztok!
Tegnap este megvolt a Ninebot G30 első tesztköre, egy közel sem ideális kb.14 km távolságra és vissza. Nekem ez már picit hosszú volt, picit több mint fél órát ácsorogni a rolleren már nem olyan kellemes. Ellenben összességében szuper volt, végig 25 körüli tempóban, javarészt kerékpárúton, kisebb részben az úttesten. A felfüggesztés hiánya ezen körülmények között nem volt fájó, a 3.1-3.2 barra fújt abroncsokkal nekem abszolút komfortos volt az út. 100 %-róla indulva a 28 km után 41 % maradt... Azaz hátizsákkal, végig max tempóval 45 km körül van a hatotáv.
Ami biztos, hogy egy plexis bukosisak kelleni fog, a patak mellett haladó kerékpárúton végig rengeteg apró bogár volt.
-
-
-
pescara
aktív tag
Ti mit gondoltok, a garancia mennyire fontos? Tudom, hogy igy hulye kerdes. Itt ,Athenban nagyon jol vettem egy g30 max 2-ot a Public nevu lanc akciojaban, 2 ev gari is van hozza, radasul 250m tolem , ugyhogy meg eltolni is eltudom 3 perc alatt
A baj az, hogy ezek arulnak mindent a sz@rtol a repulogepig es ok nem szervizelnek semmit, kuldik a gyarto helyi szervizebe,kb ugy mint otthon a Media markt, vagy hasonlok meg akkor is, ha egy lampa kiegne, vagy egy kerek defektes lenne. Masok tapasztalata szerint neki egy ego csere utan 1 honappal kapta vissza a rollert sokkal szarabb allapotban, tele karcokkal stb... Meg is kerdeztem az aruhazban, ha ilyen javitas kell, ami amugy sEm garancias hiba, vihetem-e mashova? Azt mondtak, ha mas hozzanyul , akkor azonnal ugrik a gari. De en inkabb kifizetnek egy egot, vagy egy uj sarvedot, hogy ne kelljen egy honapot varnom. A kerdes lenyege, hogy normalis hasznalat mellett, mekkora esellyel romlik el garis cucc benne 2 ev alatt( akksi, motor) amit mar nem szivesen fizetnek en ha nem muszaj.. Bocs, hogy hosszura sikerult.
Ui: Arra is gondoltam, ha mondjuk 1 ev mulva ugy dontenek, hogy eladom, akkor azert szamithat az uj vevonek, hogy meg van rajta egy ev gari...
-
Peaceliker
addikt
válasz
pescara #20774 üzenetére
De értik
Ha más nem, akkor meglepődik, nem érti mi a franc van és távolságot tart. Szóval kettőből az egyik, de egyértelműen értik mi a téma. Illetve balra fordulás előtt középre sorolok és már abból is érti. El is engednek sokszor, hiába nincs elsőbbségem. Jobbra fordulásnál meg a mögöttem lévő elmegy mellettem, ha nem fogta fel. Ha jobbra lévő nem értette a jobbra jelzést, akkor így járt és nem jön ki. Kb ennyi szerintem.
-
-
-
Casseius
tag
válasz
Peaceliker #20754 üzenetére
Nekem 70-nél se szitál a Xiaomi pedig C-s felfüggesztésem van.
-
Aaron14
őstag
válasz
DigitXT #20766 üzenetére
Ott az indexnek mindenféleképpen lesz értelme, mikor egy mellékutcába akarok lekanyarodni és az autó arra vár, hogy most megyek tovább a főútvonalon vagy lekanyarodok. Mivel a Pro 2-őn nincsen index, kezemmel meg nem tudom jelezni, így volt már, hogy rám ordítottak az autóból, hogy a "k.rva anyámat, miért nem jelzek, merre haladok". Valószínű a vonal mögött ülő nem rolleres, így nem tudja, hogy ha kirakom a kezem, simán eltaknyolok.
Attól függetlenül, hogy elől-hátul lesz az új Segway-eken index (ami csipog is), mivel hátul túl alacsonyan van, ezért lesznek esetek, mikor nem fogják látni a mögöttem lévő autósok, merre jelzek. Én ilyenkor általában bekanyarodok egy mellékutcába és onnan megyek át az út túloldalára, nem sorolok be középre, mert életveszélyes.
Szóval jó, hogy van, mégha nem is 100%-os. -
sirarcheer
senior tag
válasz
DigitXT #20766 üzenetére
Egyetértek, az index kintfejeltésre annyit, hogy az hiába maradt kint akkor is meg kell adni az elsőbbséget. Több koccanásról hallottam, ahol valaki kint felejtette de egyenesen metnt tovább az utcán, és kikanyarodtak elé. A vétkes hiába védekezett azzal hogy indexelt a másik, mert védett úton jött.
Tudom roller az más. itt olyan mint a gyalogos/kerekpáros eseténm ez az egyik legfontosabb szabály: "Akkor van elsőbbéged ha megadják!" -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #20760 üzenetére
A balra kanyarodás kétkerekűn pont a hátulról rádelőzés miatt életveszélyes.
Jártam már így robogóval, hogy kint az index, behúzódtam a felezőre. Erre a
baromarcú kielőz. Még jó, hogy épp nem kezdtem el kanyarodni, mert akkor
kivasalt volna. Szóval így, hogy rolleren hátulról nem látható a jelzés, az nem
apró probléma, hanem konkrétan maga az életveszély... Ha látszik, hogy mit
szeretnél, akkor kisebb az esély, hogy félreértsék, vagy leszarják a jelzésed,
viszont egy olyan irányjelző, amire az ember azt hiszi, hogy kitette, jelez, és
mégsem látszik, az hamis biztonságérzetet ad, ami a balra kanyarodást illeti.Szemből meg az a baj, ha jobbra kint marad, és ezt látva az autós nyugodtan
elindul a kereszteződésben, azt feltételezve, hogy előtte le fogsz kanyarodni...
Nem mind varangy, ami fénylik, illetve az index nem feltétlen csak előnyös, de
ha van, akkor működjön rendesen, láthatóan, és visszajelzéssel: csipoghat is!
Ha ezek valamelyike nem teljesül, inkább ne legyen (ahogy kerékpáron sincs).Ui: egy szemből érkező tök mindegy, hogy látja-e, hogy éppen balra akarsz-e
kanyarodni, úgysem kell elengednie, neked meg ugye elsőbbséget kell adnod.
Bizonyos szituációkban, amikor kölcsönös udvariasság dönt, számíthat. -
Aaron14
őstag
válasz
sirarcheer #20764 üzenetére
Köszi, hogy beírtad!
Sajnos az ára szerintem magas. ☹️
-
sirarcheer
senior tag
Sziasztok!
Alzában elérhető a Ninebot F2 Pro roller. -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #20749 üzenetére
Latod, mert nem is erted, hogy mit mondok
A kerekparnal az erokar a kerekagy es a kormany rogzitesi pontja kozott van, az a szamottevo, nem amit a kezeddel fejtesz ki. Szoval ott az "a" senkit se erdekel. Es amikor atmesz a tereptargyakon, fekvorendorrol lehuppansz stb, az ezt fogja toszogatni.
-
válasz
PociAti #20759 üzenetére
A Tempomat csak ajánlás volt, nem?
Nem törvény.
A gyártók pedig elébe mentek, igyekszik a Ninebot olyan rollereket letenni az asztalra, amik megfelelnek az EU-s tagállamoknak.
Direkt ezért gyártanak Nordic, meg Svájci (német) verziókat is pl Xiaomikból.
A HACCP is csak egy ajánlás volt a konyhákra, az egész világon csak ajánlás, egyedül nálunk tették kötelezővé.
Én a Tempomatot továbbra is egy kis kapcsolóval tudnám inkább elképzelni a kormányon, a gázkar közelében, akkor semmiképp sem tudna előfordulni, h automatikusan bekapcsol X idő után, mivel mindenképp csak úgy kapcsolódna be, ha benyomta a bekapcsológombot a rolleres - kikapcsolni nem kell újabb gombnyomással, elég lenne a jelenleg is használatos mód hozzá, mármint hozzáér ismét a gázkarhoz, vagy fékezni kezd.
Így megmaradhatna, és akinek kell, az tudná használni.
Ezt az esztelen tiltást én se szeretem. -
válasz
Aaron14 #20747 üzenetére
Hát ha csak a lengéscsillapítás hiányzik, a Pro 2-re is tehetsz lengéscsillapítókat.
A G2 az amúgy ugyanaz, mint a G30, csak erősebb motorja lesz, de mivel az akkupack ugyanakkora marad, a hatótáv 25-el haladva továbbra sem lesz ilyen nagy.
Én az irányjelzőknek örülök a legjobban, h végre elindultak ebbe az irányba is, mindegyik újgenerációs Segway rolleren lesz már a kormány végén index - sztem ez nagyon fontos lépés volt a részükről, nem csak ezen a kettőn, hanem az összes új rollerükön megjelent az index.
Oké, lehet elmélkedni, h látszik, nem látszik, hátulról kitakarja a rolleres, nem takarja ki, de már az is nagy lépés, h aki szemből jön, az is látja, h merre akar menni a rolleres, (miért az út bal szélén halad, miért nem húzódik jobbra, hát ezért, mert szeretne bekanyarodni balra).
Kerékpárra nem kell index, mert kézzel lehet jelezni, és az autósok is tudják ezt, látják, értelmezik, de rolleren nem biztonságos kézzel jelezni (lábbal se). -
PociAti
őstag
"az EU miatt nem tehetik bele az EU modellekbe."
Ez hülyeség!
Ehhez kellene lennie ilyen törvénynek, rendeletnek, bármilyen tiltó szabálynak. Olyannak, ami az (egész) EU-ra vonatkozik.
De nincs ilyen szabály!Ebben a (#20031)-es hozzászólásban részletesen összegyűjtöttem azokat a rollerra vonatkozó pontokat, amit az Európai Parlament jövőre vonatkozó közlekedésbiztonsági szakpolitika ajánlásokat.
34-es pontban írnak arról, hogy bizonyos új személyi mobilitási eszközök-nek nincs átfogó EU-s szabályozása. Idézném: "csupán néhány tagállam vezetett be jogszabályt, és hogy az előírások uniós szintű összehangolásának hiánya zavart okozhat, megnehezítve a nem helyi úthasználók számára a helyi szabályok betartását;"
Ebben az EU 2021–2030 közötti időszakra vonatkozó közúti közlekedésbiztonsági szakpolitikai ajánlásokban nagyon meredek dolgok vannak, néha süt belőle a szakmaiatlanság, az olyan életszerű elképzelések, melyek gyakorlat hiányából adódhatnak. (Kb. mintha babakocsi tologató anyukák álmodnák meg a számukra ideális közlekedési modellt. A közutakra.)
-
DigitXT
félisten
válasz
OhYeah #20757 üzenetére
Minden rolleren veszélyes. Főleg az aktiválás kiszámíthatatlansága miatt.
Annyi, hogy egy 25 km/h limites gyenge vason kisebbet fogsz esni tőle...De ha bevisz egy autó alá, mert pont annyival később sikerül megállni.Ui: mindenki úgy veszélyezteti a saját tepsi épségét, ahogy akarja.
Sokáig meg lehet úszni a kényelmes gurulászást ~20 km/h-val is, de igen
szomorúan olvasom azokat a beszámolókat, amikor fórumtárs töri bucira
magát egy apró hiba miatt. És sisak nuku, mert... csak. Sajna, két keréken
nem vicc az, hogy kétféle pilóta létezik, aki már esett és aki majd fog...
Erre fel kell készülni. Meg persze lehet kísérteni is a sorsot: kinek mi?Én mindenesetre letiltottam a tempomatot, se automatikus, se manuális
nem kell. Egy normális, adagolható gázkar kell. A kormányt úgyis fogod,
tehát nem probléma egy félmarkolatos gázkart adott pozícióban tartani,
amikor meg elengeded visszahúzza a rugó és megszűnik a hajtás, ahogy
kell: nem fékez bele ezerrel, mert arra meg a fék való. (Persze megszokás
kérdése, valaki autóban is szereti a gázelvételre való nagyféket: villanyos
verdák tudják. Csak 4 keréken nem kell mellette még egyensúlyozni is.)
Sportmotorokon meg nem lehet ész nélkül elcsukni a gázt, akkorát fog a
motorfék: minden járműnek van trükkje, talán nem értek a kis rollerekhez
eléggé, mert párszáz km után már kW fölé tuningoltam a Kugoo S1-et is.
És amúgy akkor még használtam tempomatot akku kiegyensúlyozásra is,
igazából úgy nem veszélyes, ha tudod, hogy azzal mész, csak az átmenet
problémás, ha akkor kapcsol be, amikor nem akarod és nem számítasz rá. -
OhYeah
kezdő
Dualtronon a tempomat szerintem meg pont veszélyes. Én azt vettem észre mikor be volt állítva, hogy úgy működik hogy nem állandó sebességre hanem gázkar ugyanazon pozicióban állására aktiválódik - ha jól emlékszem 3 másodperc után. Ezzel annyi volt a gond hogy általában digitálisan gyorsultam vele(full gázon), és mivel full gázon volt egész addig míg gyorsult de elérte a 3 másodpercet a gázkar adott pozicióban, ezáltal aktiválódott a tempomat. Időközben meg felengedtem, a gázkart mert mondjuk már nem akartam többel menni, vagy kanyar jött - de a roller meg nem lassult (e-brake), mert a tempomat időközben bekapcsolt és fix sebességen tartotta a rollert.
Nem annyira vészes, meg gyorsan behúzva a féket azonnal tudtam reagálni - de mégis eltelt 1 max 2 másodperc mire leesett hogy mi van és húzni kell a féket. Bajom nem lett belőle csak kellemetlen volt, kereszteződésnél meg mondjuk ha autó jön az 1-2 másodperc akár életről is dönthet a féktáv miatt, bár az is igaz hogy nem 25km/h-val mentem
-
Gardaai
senior tag
válasz
PociAti #20749 üzenetére
Erre felesleges több időt pazarolni. Ha nem érti, nem is fogja, mert nem akarja.
Ez nem változtat a tényen, hogy konstrukciós probléma, amire vagy adnak gyárilag megoldást (jobbat, rosszabbat) vagy nem (neked kell megoldani), majd jön a favicc, reccs.
Mindenki úgy használja ahogy akarja, majd ha jön a baj utána más lesz a vélemény. Reméljük nem 60-ról való fékezés közben törik ki előrefelé a kormány.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #20745 üzenetére
Az erőkart "nagyvonalúan" kihagytad. Mintha a fizikát nem is érdekelné.
Azt akarod megmagyarázni, hogy az "a" erőkarhossz esetén létrejövő terhelés jaj de nagy lenne.
Illetve az első villát emlegetted (#20737) Reggie0: "A kerekpar villa meg 70+cent"). Attól félsz, hogy összenyomódik, rövidebb lesz?Roller esetén "b" hosszúságú erőkarral elég komoly erőhatást lehet kifejteni.
Továbbá a hagyományos kerékpárt emberi erő hajtja. Az a lényeg ki mekkora erőt tud a pedálon keresztül átadni, és nem az, hogy a kormányt mennyire nyomja a talaj irányába (vagy húzza maga felé). Szerintem még álló esetben sincs a kormányon a tömeg fele. És még ha ott lenne, akkor is eltörpül az erőkar hossza.
-
Aaron14
őstag
Tudom-tudom, még meg sem jelentek, de már nézegetem a Ninebot Max G2-őt és az F2 Pro-t. Most Xiaomi Pro 2 van, szeretném lecserélni.
Ami lényeges különbség a két Ninebot roller között, az a
- hidraulikus első felfüggesztés vs. front spring suspension (nem tudom magyarul)
- rear spring suspension vs. hátsó felfüggesztés hiánya
- kb. 24 kg vs. 18 kg tömeg
- 70 km vs. 55 km hatótáv
Ingázom, szóval napi szinten használatban lenne. Heti 2x tennék meg egy 12 km-es távot vele, ahol jól jönne a minél jobb felfüggesztés, viszont attól tartok, hogy a Max G2 már túl nehéz lenne vonatra fel- lepakolni.
Legalább két évre tervezek vele. Ti melyiket ajánlanátok? -
BitRider
senior tag
válasz
zoltanz #20744 üzenetére
Szerintem összességében veszélyesebb ezzel a kilógó vacakkal. Integrálva persze jó lehet. Kapaszkodni kell, nem egykezezni, mint az idióta túristák Bp-en. Ez nem tud akkorát rántani, ha két kézzel fogják, hogy baj legyen (ahogy bringán sem). Nyilván nem baj, ha nem egy nyeszlett selejt a sofőr.
-
Gardaai
senior tag
válasz
Reggie0 #20737 üzenetére
Nemár.. most komolyan írod vagy csak trollkodsz velem?
Hülye példa, de ez megvan, hogy miért csinálják ezt a fákkal ugye?: [link] és ha már eléggé megvastagodik a törzse, akkor már nem kell. Pedig csak a szél fújja és ráadásul rugalmas is.
Itt ugyan ez a helyzet. 4 ujjnyi vastagságú kizárólag alul hegesztett 1m-es rudat simán eltörsz ha nincs biztosítva. Nem véletlenül veszik a kormánymerevítőt mint a cukrot a Xiaomi M365, G Booster és még sorolhatnám rollereknél.
Még az 1millió+ os rollerek is nyekegnek amikor terheled a kormányt, 3 bilincses megoldással is. Törni az már valószínűleg nem fog normál használat mellett, de bilincs nélkül ugyan úgy eltörne. Ha meg szándékosan rángatod, ugrálsz vele, ráfekszel stb. a bilincsest is elég komolyan megtudod rongálni.
Nekem 1 kormányom se tört, pedig volt és van pár pálcika és ilyen hibára hajlamos rollerem. Nem finomkodom velük, erdőbe csapatom egy M365-tel is, de ha tudod hogyan helyezd a testsúlyod stb. akkor nem lesz gond. Ha meg rángatod el fog törni, ha nem biztosítod be.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #20735 üzenetére
"A fizika ugyanaz. Az erokarhoz lehet meretezni. A kerekparnal cserebe a villa a hosszu es megsem torik."
Ebből csak annyi igaz, hogy a fizika ugyanaz.
De rajzold már fel az erőkarokat, és annak irányait minkét eszközön!Rollernél a kormányrúd egy hosszú erőkar, az álló ember magasan lévő tömegközéppontjával rángatja menetirány szerint előre és hátra.
Kerékpár kormányoknál teljesen más hosszal és iránnyal rendelkeznek az erőkarok, a terhelő tömeg is jobban eloszlik a nyereg, a pedál és a kormány között. Ha a hagyományos íves villát nézzük, az eleve sok mindent ki tud rugózni, meg ahogy említettem, az erőhatás iránya is általában tompább.
Szerintem az almát nem körtével hasonlítottad össze, hanem ribizlivel.
-
derrik
őstag
Sziasztok!
Majd 60 évesen nyúzok egy Kugoo S1 rollert múlt éven kapott egy új aksit mert a régi csak vagy 8km-t ment alattam. Most pedig nem kapcsol be a jármű csak töltőről. Kérdéseim:
Javítható e rentábilis összegből vagy ismét akku csere?
Vagy más hibája van pl.vezérlő?
Ha valkit érdekelne a roller és a másik akku akkor akkor tegyen rá ajánlatot privátban.
A segítséget előre is köszönöm, szép napot mindenkinek!
Ti: B.Z -
RockHaRD
addikt
válasz
DigitXT #20715 üzenetére
Mikor 36 körül járt, bedugtam kicsit a helyére az akksit töltés nélkül, és már bekapcsolt a roller. Este már nem tudtam megvárni, hogy maxra töltsön, 41 fölött volt már. Most reggel lett 42 kereken, utána pár perccel átváltott zöldre a töltő. Mielőtt lehúztam, megint rámértem, és 41,8-on állt. Kihúztam a töltőt, és még mindig annyin van. Mennyi időre vonatkozik az "elkezd zuhanni"? Mikor nézzek rá, hogy kizárjam a törést? Délután - kora este tudom csak beépíteni leghamarabb.
-
DigitXT
félisten
válasz
pescara #20731 üzenetére
Azért egy jó akkunál nem az van, hogy rögtön megy szanaszét a balance.
Abban persze igazad lehet, hogy ha 85%-ig nem kezdi el, idővel elcsúszhat,
de okos BMS esetén ez is paraméterezhető, pl. 3.8V-nál kezdi... Azzal bőven
beleférsz a 85%-ba. És nem kell mindig koppra tölteni. Az is igaz, hogy nem
ajánlott csutkára lemeríteni sem, de amúgy nem kell ezt túlgondolni. 5A egy
12Ah akkunak nem kevés, de nem is olyan hűde (0.4C) nem az akkunak fog
fájni ez a mutatvány, hanem pl. a töltő csatlakozó nem erre van méretezve...
(Kicsit korrodált, máris lehet akkora átmeneti ellenállás, hogy melegszik...)
-
Reggie0
félisten
válasz
Gardaai #20736 üzenetére
A kerekpar villa meg 70+centi, szoval a rollernel az erokar max 50%-al nagyobb, ami nem nagy elteres.
A rudakat pedig nem nagyon izgatja milyen funkciot tolt be, az erohatasok szamitanak kizarolag. Nem fognak azon morfondirozni, hogy "uristen en most roller kormanytudja vagyok, akkor tornom kene". -
-
Reggie0
félisten
válasz
Peaceliker #20734 üzenetére
A fizika ugyanaz. Az erokarhoz lehet meretezni. A kerekparnal cserebe a villa a hosszu es megsem torik.
Azert a siliftek uleseit sem sokkal vastagabb anyag tartja es megis meg lehet oldani, hogy 2-4 embert elbirjon mikozben minden egyes poznanal atzotyog a kerekeken. Mondjuk nekik van annyi eszuk is, hogy nem ott furjak meg az anyagot, ahol a legnagyobb benne a feszultseg.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Reggie0 #20733 üzenetére
Itt amúgy a kormány rúd törik a csukló fölött a hegesztésnél.
Ilyen szempontból más mint egy bringa, mert hosszú az erőkar. De ettől függetlenül legtöbb típusnál nem törik el vagy nem ott. Mondjuk amelyik ilyen körbe hegesztett konstrukció az jobban tud, vsett nél is elofordult. Kaabo (kivéve gt King, az törik is) meg kb összes dualtron olyan, hogy diót és kormány rudat egy bilincs fog össze. Na az nem igazán tud törni. Kényelmetlenebb konstrukció összecsukáskör egy strapabíró.
-
-
-
Peaceliker
addikt
válasz
Gardaai #20729 üzenetére
Mindent el lehet törni, persze. Csak van amit sokaknak siker, mert könnyebb mrgtenni. Leginkább a booster (meg g2, g3) és a zero 10x (ultimate r10, kugoo g1, ice q5) ilyen. V1 mantis is tört de máshol (javítva) mantis King is (javítva), pár vsett még, annak szintén hegesztésnél. Booster hez 25 pénz egy bilincs és kész. De azért azt lássuk be, hogy hatodik verzió és gyártó kísérletet sem tett arra, hogy a gép ne a legsűrűbben kormány törős gép legyen.
Ettől ár érték arányban nem lesz egy rossz gép -
Gardaai
senior tag
Na bakker ahogy nyomtam a választ, tiltották az embert.. Mindegy, leírom OFF-ba hátha érdekes lehet ettől függetlenül.
Pedig attól V6, V5 is van itthon illetve V3 is volt már. Ez a verzió szám igazából az évjáratot jelölné. Legfrissebb (V6) verzióban már ilyen a sárvédő. Előzőekben nem volt alumínium támasz, csak egy műanyag sárvédő végig a kérek felett, végre rájöttek, hogy ekkora nyomatéknál a rutintalanabb használók a kormányt rángatnák. Így tudnak oda terhelni és nem lesz kormánytörés. Többi különbséget meg leírtam már. Minden más csak át lett hozva az előzőktől.
Egyébként én nem tartanék még a V1-nél sem a kormánytöréstől. Ha nem terheled miért törne el? Ha meg rángatod, mindegyik eltörik. -
zoltanz
nagyúr
válasz
PociAti #20717 üzenetére
"A gyári töltő kimenet ha jól tudom 41 V (DC), és 1,7 A. Ebből kiindulva az 5 A nagyon soknak hangzik"
Xiaomi M365 (és M365 Pro)-ben töltést a BMS áramkör 3 Amperig preferálja, gyári töltő 1,8 Amperos.
A gyors töltővel 3 óra tölt fel teljesen (M365) a gyárival 5-6 óra, 3 óra elgfogadhatónak hangzik. -
Peaceliker
addikt
válasz
#11441408 #20724 üzenetére
Nincs v6 om, nem is írtam ilyet szerintem.
Azt írtam, hogy gbooster nél v1-v5 ig kormány törés kb borítékolható volt. Nézz be bármelyik booster csoportban. Nekem v3 volt. Törött kormánnyal
Hegesztés körbe reped. Hegeszteni nem érdemes, mert akkor lejjebb törik utána. De kapni (már itthon is) javított bilincset, amibe a nyakában levágott kormányt lehet rakni.Hogy a V6 is ugyan ilyen lesz-e azt nem tudom, nem sok v6 ról hallottam eddig.
De lábamasz javasolt hátra, ha oda támaszkodik az ember, az sokat segít. -
Gardaai
senior tag
válasz
#11441408 #20719 üzenetére
Nekem is van itthon egy V6.
Amit tudok eddig nagyjából róla írni:
Legújabb verzióba (ha benne van), akkor a lefelé nyilat kell hosszan tartani, akkor kezd el villogni a CRUISE felirat és onnantól van bekapcsolva. Akkor tartja a sebességet ha már nem villog, hanem statikusan jelzi a CRUISE feliratot.Kormányra figyelni kell, hogy egyáltalán ne terheld. Ilyen rollernél tök mindegy, hogy 1 milliós vagy ilyen olcsóbb, ekkora erőknél sose cibáljuk a kormányt.
Vezérlő itt már A-B helyett egy darab van összegyúrva, elvileg tartósabb. Viszont nálam elég furcsán viselkedik, nagy a holtjátéka és furán kapcsolja a motorokat. Az előző modellekhez képest.
A motor búgást is elvileg megoldották, a gumik már belső nélküliek, erre figyelj ha külsőt veszel hozzá.
A kockákban szokott a gumi elfáradni, de a V6 iszonyat kemény, szerintem ezzel nem lesz gond jó pár ezer km-ig, ez persze súly függő. -
PociAti
őstag
válasz
zoltanz #20712 üzenetére
A gyári töltő kimenet ha jól tudom 41 V (DC), és 1,7 A. Ebből kiindulva az 5 A nagyon soknak hangzik, én biztosan nem használnám. Például mert nem arra a melegedésre van méretezve az akkucsomag. Feltételezésem szerint már külön hűtés kellene.
Valószínűleg igaz amit írtak a 85%-kal. Viszont nagyon nem mindegy, mit értünk 85% alatt? Valószínűleg a laboratóriumi körülmények között elérhető elvi 100%-hoz viszonyított értéket, és nem azt, amit mondjuk a roller kijelzőjéről leolvasol. Jókora különbség van a kettő között! Hagyományos módon messze nem éred el azt az értéket, amit cellákra bontva laboratóriumi körülmények között el lehetne érni.
Az ECO módos hajtásról még nem hallottam. Nem értem mögötte a logikát.
Jelentősége annyira elhanyagolható lehet, hogy a kíméletes használatból eredő haszon eltörpülne amellett, mennyire nem életszerű használatot eredményezne. -
evo87
őstag
Sziasztok!
G30-ban érdemes már előre a kerékcsapágyakat minőségi darabokra cserélni vagy ráér ha majd elkezdenek szólni?
-
DigitXT
félisten
válasz
RockHaRD #20714 üzenetére
Ez a hiba egyik fele lesz csak. 34V-nál ugyanis még bőven be
kéne kapcsolnia, sőt nagyjából 30V-ig még hajtana a motor...
Mindenesetre ha feltöltött, mérj feszültséget. (42V a vége, de
ha elkezd zuhanni 40-re, közvetlenül a töltő lehúzása után, az
bizony törés. mert akkor nem ment végig a töltés valójában...) -
zoltanz
nagyúr
Xiaomi M365 (M365Pro) -höz ha 5 Amperos gyors töltőt használok nem lehet baja?
Olvastam állítólag az akksit ha nem töltik 85% fölé jót tesz az éllettartamnak, ez igaz?
(Vagy ha fullra tölthetjük csak az első 15% távon Eco módban hajtsuk, alacsony terhelésen használjuk, így is elérhető jó élettartam) -
intuicio
aktív tag
Én mondjuk lehet állat vagyok, de a Xiaomi M365 simán csapatom esőbe is. Pénteken is sz@rrá áztam, 8200 km-nél már szerintem olyan mindegy , megszoktam
Csak elcsúszni nem akarok, bár megtanultam, hogy nagy ívben kell kanyarodni, semmi hirtelen mozdulat, és óvatosan a gázadással. Pimpeltem is rajta, hogy azonnal ugorjon a rolika, és ne kelljen pl. nagyot lökni indításnál is. Na meg a 33km/h is jól jön a bicóúton.
-
-
Nah most megnéztem az enyémet is miket ír ezekre. 2021.09 havi a cucc és 14 ciklus van az aksiban. 156 km-el vettem most 306 van benne.
Mondjuk amíg ilyen szar esős idő van tuti nem megyek vele dolgozni. -
Aaron14
őstag
válasz
Peaceliker #20706 üzenetére
Akkor mégis kb. mennyit? 100.000 Ft?
-
-
Aaron14
őstag
válasz
Thunderzolee #20703 üzenetére
192 ciklus van benne. Csapágyak kb. fél éve lettek cserélve.
-
Peaceliker
addikt
válasz
generatoros #20700 üzenetére
Nekem az első esésem nem is tudom, hogy annak számít-e... Eldőltem tulajdonképpen álló helyzetben, roller ki volt kapcsolva
Warrior x be hátra beraktam a zöld puhább rugókat, ugráltam a gépen az udvaron, hogy bele tud-e érni a gumi a sárvédőbe (spoiler: bele tud) és egyszer csak már fekszem a földön meg a roller is. Talán még álltam is rajta kormányt már nem fogtam
nem is értem. Az a pillanat van csak meg, hogy dőlés közben szólok kislányomnak (akit okosan már korábban messzebb küldtem, mert a seggemben vt kb), hogy "vigyázz", még egy kósza gondolat, hogy nyakam befeszítem, hogy fejem ne verjem be... És fekszem a betonon az oldalamon, a vállakon. És nézek ki a fejemből, hogy na ez mi a **sz volt
Annyival megúsztam, hogy pár óra múltán a karom 2 napig alig bírtam felemelni, sikerült a fejem nem oda vágni... De mai napig nem tudom hogy történt és nem emlékszem ennél többre az egész bol. Nagyon fura . -
-
Aaron14
őstag
Van egy eddig 7.000 km-t futott Xiaomi Pro 2 rollerem:
- 2 éves
- kisebb karcolások vannak rajta
- erősített CST gumik elől-hátul defektállóval
- minden tartozékával, dobozával
- egyszer csúszott ki alólam a roller, de többször nem estem vele
- rendszeresen karbantartott
Mennyit érhet szerintetek? -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #20668 üzenetére
Ebben a thread-ben nem lattam, hogy barmit is linkeltel volna.
Persze, a zartores azert nem tipikusan jellemzo modszer, inkabb a femet vagjak. De mamar baromi jo szerszamokat kapni, ezeket a huvelykujjnyi acelokat siman vagjak. A zaj meg senkit sem erdekel, a karburatorokat is azert tudjak ellopni. Foleg egy olyan zaj, ami 1.5 percig tart, mire felkelnek az agybol az emberek es kineznek az ablakon, addigra mar vege is.
A gyakorlatban tobbet latni olyat, hogy valaki a sajat cuccarol vagja le a lakatot, mert a tulajdonos nem profi es benazik a lakat levagasaval, ami sokaig tart, igy valoszinubb, hogy meglatod.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI MINI 4K Fly More Combo 1 órát repült teljesen új és hibátlan DJI CARE CSEREGARANCIA!
- DJI Air 2s Fly More Combo drón szett (FMC) 3 akkumulátorral, extra ND szűrőkkel
- DJI Mini 4 Pro Fly More Combo RC2 + DJI Care + EXTRAK
- DJI Mini 3 RCN1 drón szett - 3 hetes
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- Lenovo Yoga Pro 9 (16IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060, 32GB, érintős ELKELT
- HP Probook 650 G4 15,6 i5-8350u 8. gen. GYÁRI MAGYAR VILÁGÍTÓ BILL!!!
- AKCIÓ! Intel Core i5 4690K 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest