Hirdetés
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Kína bekérette az NVIDIA-t, de szerintük nincs hátsó kapu a chipekben
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
phoenix1989
őstag
válasz
Peaceliker #21498 üzenetére
néztem őket de 400+ ba mennek.
-
PociAti
őstag
válasz
Aaron14 #21484 üzenetére
A “Record your ride” funkció melyik appban van?
Városi körülmények között, főleg magas épületek között azért elég pontatlanok a GPS-ek. Ha a pontosságát szeretnéd tesztelni, ahhoz jó vételi körülmények kellenek, sík terep, szélmentes idő, és megfelelően felfújt kerekek. Lejtő és erős hátszél azért 1-2 km/h sebességet hozzá tud adni a 25 km/h-hoz.Én megfelelő körülmények között Garmin GPS-szel mértem a Xiaomi roller sebességét, nagyjából tizedre pontos lehet az érték.
Léteznek kijelzővédők rollerre is, de vannak akik mobiltelefonoknál használt kijelzővédőt vágnak méretre.
-
Peaceliker
addikt
válasz
phoenix1989 #21495 üzenetére
Használt mantis plus? De új is van talán alirol 340 körül
-
Aaron14
őstag
Gondolom a Segway rollerek kijelzője is ugyanolyan könnyen karcolódik, mint a Xiaomi rollereké. Ti milyen védelmet használtok?
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
Peaceliker #21494 üzenetére
Nem tudom de olyan 250 körül biztos vennék csak remélhetőleg a tuningosok is kitalálják hogyan gyorsítsák fel 30-35 -ig.
-
phoenix1989
őstag
válasz
Sirtaky #21493 üzenetére
maga a gép tetszik de ez is csak 25 el megy. az a baj nem látok olyat ami az m4 pro hoz közel lenne. tudom sok hibája van de egyébként én szerettem. volt normális hatótáv és sebesség , plusz valamennyi rugózás is. találtam egy G boostert 317k ért . azt irják újra csomagolt meg erős jelei a használatnak karcos de persze kérdés mennyire. mert egy szarrá kopott gépet nem vennék.
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
phoenix1989 #21486 üzenetére
Ninebot KickScooter MAX G2E -re nézzél rá. 320 e ft.
-
válasz
DigitXT #21483 üzenetére
Csak az volt a furcsa, h ez Ajkán történt, ahol az elmúlt héten jelent meg a Lime, és gondolnám, h ilyen új helyekre új rollerek kerülnek ki. ES400A egyébként, (nincs a kormány tövében akkupack, csak a trepniben).
Sajnos csak éjszakai sötét volt mindkét alkalommal, amikor mentem vele, így nem láttam, h ezek új rollerek voltak, vagy kopottasak, de mindegyiknél ez volt, h fék alig fogott, gázelvétel meg késett.
És pont ez jutott nekem is eszembe, h mivan, ha váratlan helyzet támad? Neki megyek egy autónak, mert nem engedtem el idejekorán a gázkart, a fék pedig alig-alig fogott?
-
Ennek a úgy mi értelme van?
Gurul mögötted egy rendőrautó, észre se veszed, 35-el mész folyamatosan, szépen követnek, majd megállítanak, és nekiállsz megmagyarázni, h a roller csak 25-el tud menni, miközben nyilvánvalóan nem?
Vagy hogy?Ha bicikliúton mész 30km/h felett, és az úton követve ezt észreveszik, az kb még rosszabb sztem, pláne ha bicikliseket is kerülgettél a 30-nál nagyobb tempóval.
Én ilyenkor még a rendőrök hülyének nézése miatt extra büntetést is kiszabnék. Sőt, szándékosan módosítottam a sebességkijelzőt, a hatóságok félrevezetése miatt, ezt is jópontként értékelném.
Én bukósisak nélkül járok, de jogsim azért van legalább. Maximálisan próbálok betartani minden szabályt, mintha autóval közlekednék.
Ha felbukkan egy egy rendőrautó szemből, vagy becsatlakozó útról, sietek visszavenni az esetlegesen magasabb (40-50-es tempóból) 25-re.Sajnos nálunk nincsenek bicikliutak, kénytelen vagyok az úton haladni.
A rollerem pálcikaroller kinézetű (G30), bízom benne, h nem szúrok szemet a bukósisak hiánya miatt, de ha megállítanak majd egyszer, nem fogok vitatkozni, el fogom ismerni, h ekkora sebességnél illene már sisakot is hordanom, és vállalom a büntetést.
-
Bastee
tag
válasz
Aaron14 #21484 üzenetére
Nem sok esélyt látok rá, ez inkább pontatlanságból eredő adat. Ha egy pillanatra is jelet veszt, vagy még inkább késik a szinkronizáció, akkor lehet ilyen, hogy az utána lévő ciklust gyorsabbnak érzi. Nekem 41km/h óra körül is szokott rögzíteni, de garantáltan nem megyek többel 34km/h-nál. De majd kipróbálom 1x hogy GoPro és a telefon is mérjen egyszerre, és összehasonlítom, melyik hol mit mutat
-
janes1976
őstag
válasz
phoenix1989 #21486 üzenetére
Ahogy írták, a legokosabb sztem, ha visszakéred a pénzt, te is ezzel jársz a legjobban.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #21486 üzenetére
Hacsak nem egy hétig vagy melóban, töltő nélkül semmiképp nem
erőltetném ezt a hetente töltsük, közben merítsük sz*rrá dolgot.
Pénz vissza, az tiszta sor, a jövőben a bolt messzire elkerülése. -
phoenix1989
őstag
Sziasztok!
Újabb infót osztanék meg ami a rollerem szervizelésével kapcsolatos. Ugye írtam arról hogy kicserélték az akkumulátoromat csak éppen kisebb kapacitásúra. Már vagy egy hónapja szerviznel (eMAG nál) van és ma kaptam emailt arról, hogy a roller nem javítható ezért vagy vásárlók valamit vagy visszakerhetem a pénzem. Azt nem értem mi nem javítható egy rolleren aminek annyi baja volt , hogy gyengébb akku került bele. Nem igazán örülök mert most semmilyen rollerem nincs ráadásul ennyiért nem is kapok olyat amit ez tudott. (Kirin m4 pro) Esetleg ha valakinek van jó ötlete mi léphetne a helyebe meg hallgatom. Mindenképp kell egy ekkora akku mint ebben volt 48v 16ah mert ez el bírt egy hetet vinni melóba egy töltéssel. A sebességről se mondanék le és a rugózás is jolenne. Olyan 300k körülig elmennek de nagyon feljebb már nem. Ezt 250k ért vettem eMAG nál mivel nem látom semmi használhatót valószínű visszakerem a pénzem, és nem ott vasarlom le. -
Aaron14
őstag
Tegnap kipróbáltam a “Record your ride” funkciót és az összegzésben 26.8 km/h-t írt az app. Az lehet, hogy hiába mutat 25 km/h-ot a dashboard-on, valójában 1-2 km/h-val több a roller tényleges sebessége?
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #21473 üzenetére
Az új Lime-mal már nem mentem, de az kinézetre ugyanaz, mint a Tier.
Az valóban azt csinálja, hogy elengeded a gázt, és még jó 1 mp-ig hajt:
szerintem életveszélyes. Ha elengedem a gázt, azért teszem, mert már
elég volt a gyorsulásból. Az, hogy ezt 1 mp-cel később regisztrálja, ciki.(Nyilván, ha tudod, hogy ilyen, akkor rá lehet készülni, hogy eleve előbb
engeded el, minthogy arra valóban szükség lenne, de egy váratlan szitu
esetén erre nem lehetsz felkészülve, és ott igenis számíthat. A fék meg
a régi Lime-on általában szar volt: nem hinném, hogy elállították, hanem
egyszerűen a sok használat miatt kopott, és nem állították utána. Talán.Olyannal is volt "szerencsém" menni, aminél konkrétan törött volt a kar...
Gyorsan leraktam, de azért a pénzt levonták: ezért sem vagyok oda érte
hogy fű-fa-virág ráállhat / széthajtja, mert a karbantartás úgy látszik nem
tudja ezt lekövetni, így olyan műszaki állapotú bérrollerek vannak, hogy...
Nyilván a modellfrissítés részben ezt hivatott kezelni, bár ha azok is pont
ugyanúgy lesznek használva, és (le)amortizálva, nem sok jót jósolok.)
-
gbela
senior tag
Sziasztok,
Az hogyan valosithato meg G30P Max-nal, hogy a sebessegmero max 25-ot mutasson barmennyivel is megy (vagy teszemaszt valaki megemeli a hatuljat es ugy ellenorzi
). Remlik, hogy olvastam, hogy lehet ilyet de nem nagyon talalom. m365 Toolsban nincs.
Koszi. -
Aaron14
őstag
válasz
sirarcheer #21480 üzenetére
Nem indul be a riasztója, inkább csak csippan, mint bekapcsoláskor kb. 5 másodpercenként. Te is erre gondolsz?
-
-
OhYeah
kezdő
válasz
Peaceliker #21477 üzenetére
"I think this is beginning of a beautiful friendship"
"Én is szeretlek"
Viccet félretéve, köszi a választ, én is valami hasonló következtetésre jutottam eddig a PRO mibenlétével kapcsolatban
-
zoltanz
nagyúr
Ha valaki Xiaomi rolleren firmware -t akar módosítani, segítség:
Tegyük fel a Xiaomi Home App-ot, nyelvet Angolra, régiót Kínaira állítani (Eu-ssal nem találják más appok). Ezután párosíttjuk az eszközt és mostmár meg fogják találni a nem gyári appok is. -
OhYeah
kezdő
Sziasztok,
Kaboo Wolf King GT-t nézegetem és van olyan oldal/videó ahol Wolf King GT-ként hivatkoznak rá [link] / [link] és van olyan oldal ahol Wolf King GT PRO-ként [link] / [link] .
Az lenne a kérdésem hogy tényleg van olyan hogy PRO verzió, és ha van akkor mit nem veszek észre, vagy máshogy kérdezve miben különbözik a "sima" GT-től ?
-
válasz
DigitXT #21470 üzenetére
Nekem a Lime rollereknél szokott ilyen érzésem lenni. Már rég elengedtem a gázkart, de még szinte gyorsul, a féket meg hiába nyomom, alig működik.
De kb az összes Lime-os rollernél ugyanez volt, amivel eddig mentem.Ennyire nehéz a féket beállítani ezeknél?
Vagy valakik azzal szórakoznak, h "megpiszkálják" a bowden feszességét, és így nehezebben fog?
-
-
OhYeah
kezdő
Nekem ilyen van, ebben benne van minden olyan fontos tulajdonság amiket @Peaceliker fórumtárs is megemlít a #21468-as hozzászólásában - pinlock, sötétítős lecsukható napszemüveg, full-face, nyitható-zárható szellőzők.
Nekem eddig bevált, az én fejemre - de bukót csak próba után vásárolj, nem feltétlenül kell ott megvenni ahol felpróbálod, de próbáld fel mielőtt megveszed.
-
Aaron14
őstag
Aki F2 Pro-t használ, az figyeljen, mert nekem ma hazafele minden előjel nélkül felment 25 km/h-ra a sebesség úgy, hogy a gázkart már rég elengedtem. Hallottam ilyet G2 Max-nál is, azt hittem, csak azt a típust érinti a probléma.
-
-
Dudee
senior tag
milyen bukót ajánlotok rollerezéshez?
"kinézetre" (tudom nem ez a lényeg) nekem ezek a cross bukók tetszenek, amik nem full zártak, ezek is jók lehetnek vajon?köszi
edit:
közben találtam a témáról egy jó kis oldalt
[link] -
PociAti
őstag
válasz
pescara #21463 üzenetére
"Berautohoz jogsi kell, biztositas, minden kozlekedesi szabalyt be kell tartanod, ugyanugy kell kozlekedned, mint a sajat autoddal."
Akkor vegyük sorra.
"Berautohoz jogsi kell, biztositas,"
Mégis hány évvel az autók tömeggyártásának megkezdése után lett hazánkban kötelező az autókhoz a jogis és a biztosítás? Mert most is ez a helyzet. Hirtelen a semmiből megjelentek az elektromos rollerok és a törvényalkotók, lassan, de idővel lereagálják az új igényeket."minden kozlekedesi szabalyt be kell tartanod"
Ez nem csak a bérautóra igaz, hanem a bérrollerra, a saját rollerra. Nem tartották be a piros lámpát, ez volt a kiindulási probléma. De úgy általánosságban a biztonságos közlekedés szabályainak sem feleltek meg."ugyanugy kell kozlekedned, mint a sajat autoddal."
Ez részben igaz. Inkább a szigorúbb elvárások jellemzőek, mint a lazábbak. Tehát nem csak ugyanúgy, hanem még annál és "fegyelmezettebben".Végül pedig a bérelt rollerok miatt saját rollerral rendelkező egyének egyáltalán nem biztos, hogy meg fogjuk szívni! Nem ismerjük még a szabályokat, szóval simán előfordulhatnak olyan szabálypontok, ami miatt inkább kedvezni fog nekünk a bérrollerek jelenléte. Pl. az amortizáció kivédésére azok túltervezett gépek, sokkal nehezebb, erősebbek az átlag gépeknél. A jellegzetességeik miatt külön kategóriába kellene tartozniuk, egyéni szabályokkal.
-
pescara
aktív tag
válasz
PociAti #21462 üzenetére
Ok, ezen nem veszunk ossze, de a peldad teljesen,,kreten"
Berautohoz jogsi kell, biztositas, minden kozlekedesi szabalyt be kell tartanod, ugyanugy kell kozlekedned, mint a sajat autoddal. Nem szoktam olyanokat olvasni, hogy a berelt autok miatt fogjak megszivatni a sajat autoval kozlekedoket. Itt ugy emlekszem, hogy onnan indult ez a beszelgetes, hogy #21453DigitXT
-
PociAti
őstag
válasz
pescara #21461 üzenetére
A bérroller sebességét 13 km/h-ra lekorlátozni kb. olyan, mintha bérautóval csak 30 km/h-val lehetne városon belül közlekedni, városon kívül meg 60-nal.
Persze nem pont olyan, mert a lelassított autó az feltartja a mögötte lévőket, de használhatóságát nézve hasonlóan drasztikus. Nem csak a lassúság miatt nem használnák az emberek, hanem az igazságtalanság érzése miatt is.Annyira kretén ötlet, nincs értelme többet beszélni róla. Szerencsére a hatóságok ennyire nem idióták.
-
pescara
aktív tag
válasz
Bastee #21458 üzenetére
Megoldasnak biztos nem mindenre megoldas, de sok dolgon segitene. a 25km/h neha keves, persze, na es? Aki eletszeruen hasznal rollert napi szinten, az nem berrolekre fog fizetni, hanem vesz sajatot, mint itt is mindenki. Akinek meg arra kell egy evben 10x, hogy eljusson a nyugatitol a belvarosba, vagy forditva, azok meg kibirjak ha 2-3 perccel tovabb fog az ut tartani, berrollerekkel nem az utazast valtjak ki altalaban az emberek. Az sem mindegy, ha 25-el nyomja bordan a gyalogost a jardan a reszeg turista, hanem csak 13-al es tudja, hogy egy atlagos fizikumu gyalogos utoleri es kirugdossa a sz@rt belole, ennek is van visszatartoereje.
-
#01110937
törölt tag
Nincs pályázat rollerekre jelenleg igaz?
-
Bastee
tag
válasz
pescara #21457 üzenetére
Nem hiszem, hogy a sebesség csökkentése a megoldás a közösségi rollereknél. A 25km/h is elég lassú bizonyos körülmények között. A hol, hogyan, ki, kérdésekben kell szigorítani. Elsősorban a ketten egy rolleren, ittas, kiskorú, stb. stb. amiket érdemesebb lenne kiszűrni. Azért mert a használók 20%-a agyilag alkalmatlan, nem feltétlen kell kiszúrni a többi bérlővel.
-
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker #21455 üzenetére
Elso lepeskent maguknak a cegeknek kene ezeket a berrollereket leszabalyozni mondjuk 13 km/h korulre. Az boven eleg az egyszeri turistanak hogy nezelodni is tudjon, meg kevesebb foga essen ki ha eltaknyol..stb. A gyalogosok es autosok sem rettegnenek ugy toluk, hogy egyszer csak elovagodik a semmibol. Eleve sokkal kevesebb panasz lenne. Ez a cegeknek is erdekuk lenne sok szempontbol, nagyobb hatotav, kevesebb serules, szerviz es joval kisebb kozutalat amit ok fognak legjobban megszivni ha a parizsi mintara elkezdik oket kitiltani mindenhonnan
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #21455 üzenetére
Bérrolleresek között gyakoribb a felelőtlen városi közlekedő.
Viszont az autóúton, autópályán cirkálás nem a bérrolleresekhez köthető, hanem a saját rollerral rendelkezőkhöz.Szabályozásra szükség lenne, ez nem kérdés. Az ehhez hasonló esetek talán felgyorsítják a folyamatot, de sajnos felerősítik a szigorúbb (abszurd) elképzeléseket is.
-
DigitXT
félisten
Ilyen balfaszok most kapunk majd durvább szabályozást... Mondom én,
hogy a bérrolleres dolgot be kéne tiltani, mert többet árt, mint használ. -
Somatom
veterán
válasz
PociAti #21449 üzenetére
Azt nehéz lenne összehasonlítanom. Az egyik 10", 4bar, fix felfüggesztés, épphogy fék. A másik 27,5", pluszos gumik, 2bar, elöl/hátul levegős telók, és 203mm -es, hidraulikus tárcsafékek. A rollert 20-25 -között, fékezgetve eresztem le a hegyről, óvatosan kerülgetve az úthibákat. Bringával ugyanott 40-50 a tempó és közben azzal szórakozok, hogy az egyik fekvőrendőrt átugrom, a következőről meg elugratok. Nem egy liga a két gép.
-
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #21446 üzenetére
Persze, de gondolom azert a forumokon irogatnak, mert fogalmuk sincs mit csinaljanak, foleg ahol mint pl. Magyarorszag nincs is kepviseletuk, ugyhogy a garis macerat elkezdeni nem olyan konnyu. Azoknak plane nem, akik csak egy hasznalati eszkoznek vettek es igy jartak par het utan. Ne magadbol es a tudasodbol indulj ki, hanem peldaul a hozzam hasonlo tudatlan userekbol.
-
Aaron14
őstag
Na rájöttem a csörgő hang egyik (igen, mert úgy érzem több is van
) forrására.
Hogyan tudom meghúzni, jobban rögzíteni azt az alkatrészt, ami a kormányrúd zárszerkezetét lock-olja és OPEN felirat van rajta? Ugyanez van a Xiaomi Pro 2-őn is, de az nem mozgott ennyire, mint most az F2 Pro-n. -
PociAti
őstag
válasz
Somatom #21436 üzenetére
Működő eszköz esetében a kilométerköltség csak pillanatnyi állapot. Rövid távon teljesen felesleges jelentőséget tulajdonítani neki. Kirándulásra szánt kerékpár esetén a 2.000 km nem számít nagy távnak. Elektromos rásegítéses kerékpárnál pláne.
Élettartam számítás már realisztikusabb, vagy ha amortizációval / pillanatnyi piaci értékkel számolunk.A rollerem első évében én is nagyon elhanyagoltam a kerékpározást. Kb. 100 km-t tettem csak meg vele, míg korábban volt, amikor egy hónap alatt közel 1.000 km-t tettem bele. Viszont ha már letettem a kerékpárt, sokkal több sétára tudtam rávenni magam.
Most újra elővettem a bicajt, úthibáknál folyamatosan hasonlítgatom össze a rollerral. -
xmad
őstag
válasz
Thunderzolee #21446 üzenetére
az a gond hogy csehországba kell kikuldeni.
kuldenek érte futárt, csak dobozold be.. most aki nem tudja hova rakni a bazi nagy dobozát már az első nap kidobja úgyis -
válasz
pescara #21444 üzenetére
Én csak párat olvastam.
De egyelőre nem foglalkoztat, gariba visszavinném, nem fórumon írogatnék miatta.
Tény, h amíg gariban van, nem lehet használni, de nem hinném, h "elkapkodott" tervezés lenne.
Inkább a bérgyártók minőségellenőrzésével lehet probléma, amin viszont nem csodálkozok. -
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #21438 üzenetére
Zolee
A kulfoldi oldalak tele vannak negativ kommentekkel, sokaknak 40-100 km utan lotyogni kezd a kormany, a kisebb gondokrol, mint index nem is beszelek. Azt persze nem tudom, hogy ezek valojaban fillerekbol es gyorsan javithato aprosagok, mert akkor tenyleg mindegy, vagy egy elkapkodott tervezes hibai...
-
Aaron14
őstag
Na igen, aki másodosztályon utazik, azoknak a Xiaomi Pro 2-nél nagyobb roller csak nyűg. Első osztályon még a G2 Max okés lenne, de ott már a kormányszélesség miatt bizonyos folyosókon szűkös.
Én kicsit tartottam az F2 Pro súlyától, de az még simán vállalható. Lépcsőnél össze se hajtom, csak megragadom a kormányrudat és úgy viszem. Egyedül a kormányszélesség miatt bizonyos folyosókon (vonat) oldalazva kell vinnem, ami nem túl kellemes, de a kis Xiaomim-hoz képest ez egy luxus jármű.
Szóval ennyi belefér.
-
Ha a "negatívumok" valakinek nem szempont (súly, kormányszélesség), akkor kevesebb a hátránya.
Tempomatot nem mindenki használja.
Sebesség pedig rövidesen feloldható lesz.Kb mikor valaki nagy hatótávot keres, de ugyanakkor könnyű is legyen.
Hát a nagy hatótávolsághoz nagy akkumulátor kell, így már eleve csak "nehéz" lehet a roller. -
RaZ0R
újonc
+- Szélesebb kormány
+ Nagyobb hasmagasság
+ Úthibákat szépen elnyeli, egyszerűen sokkal simább vele gyorsítani és menni
+ Kúltúrált módon gyorsít
+ Index egész használható, főleg szürküle után
+ Sokkal használhatóbb zár.
+ G30 al ellentétben ha felemelve viszed is csipog.
+ Lehet rá indexel beütött pinkódot tenni.
+ G30-at ha lezárod és Bt távolságon kívül mész, akkor egy scooterhacking appal bárki feloldhatja.
- Dudát nem ismerik fel az emberek ezért nem mennek odébb se
- EU verzióban tempomat le van tiltva
- 25km/h limit
- majd nem 25kg, Vonatra már a G30 Maxot is nehéz felvinni.
- kormány szélesség szintén nehezebben szállíthatóvá teszi ingázóknak.
Azt mondanám, ha G30 egy sport autó lenne akkot a G2 annak az SUV változata. -
Aaron14
őstag
válasz
Freeman007 #21426 üzenetére
Ha van lehetőséged, vidd be a Rollex roller szervizbe. Nekem beállították + valami lithiumos folyadékkal bekenték. Azóta egyszer sem jött elő a nyikorgás és ennek lassan 1 éve (Xiaomi Pro 2).
-
-
RaZ0R
újonc
MAX G2 E -ről mia véleményetek?
Én ma próbáltam egyet a saját overclockolt G30 maxom mellett.
Szerintem sokat dob rajta a csillapítás és 320 ezer forintért magyaroroszágon belülről ingyen van. -
Somatom
veterán
válasz
PociAti #21434 üzenetére
Ennek előnye felhasználófüggő. Én a roller miatt kevesebbet bringázok, amitől egyrészt lelkiismeretfurdalásom van, másrészt így nem javul a bringám kilóméterköltsége. Persze, az élményfaktor fontos dolog, de ha a költségeit nézem, akkor az eddigi 2000Km taxival olcsóbb lett volna.
-
válasz
vadasz70 #21431 üzenetére
A listában levő 30km-es hatótávú rollerek mindegyike se tud 25km-t, ezzel azért számoljál.
Plusz amikor már merül az akksi, akkor jóval lomhább a roller, 30% alatt pl előfordul, h csak 15-el tud menni, ilyesmiket is vegyél számításba, ezért kell 25-30km hatótáv igényhez nagy akkus roller, h az utolsó km-eket se cammogva tudd csak megtenni.
Sajnos ez nem olyan, mint az autó, h amíg van a tankban benzin, addig 80-al, vagy akár 160-al is lehet száguldani, aztán ha kifogy, akkor hirtelen megáll. Ezért érdemes nagyobb akksis rollert nézni, ha kell legalább 25km hatótáv.A noname rollereket nem ismerem, nem nyilatkoznék róluk, van sok hátrányuk, műszaki értelemben, ami ránézésre nem látszik.
Ami pl a motorerőt illeti, hiába van ráírva 350W, ha az csak egy üres szám, aminél még a 300W-os Xiaomi motor is erősebb.Egyébként hány kilóval terhelnéd a rollert? Mert ettől is függ a hatótáv. Meg attól is, h emelkedőkre is mennél vele, vagy csak sík terepen használnád, de mivel úgy írtad, kirándulásoknál használnád, így a terep gondolom változatos lesz majd, nem lehet előre tudni.
És amúgy mennyit költenél a rollerre? Vagy minél kevesebbet?
Mindenesetre inkább egy használt Pro 2-t vennék, mint egy új, de olcsó klón rollert.
Ezeket 10-15ezer km-re tervezik, néhányszáz km az semmi nekik, és az akksi al is ugyanez a helyzet, néhánytíz töltési ciklus az semmi még. Sokszor hirdetnek Hardveraprón is alig használt rollereket, akár még évekig tartó garanciával, dobozával együtt. -
PociAti
őstag
válasz
vadasz70 #21431 üzenetére
Mindenféle kisebb gyártó is össze tud legózni egy rollert, tele van velük a piac.
Marketingeseik a hatótávot illetően sokkal bátrabbak, viszont meghibásodásra is hajlamosabbak, szervizelni nem lehet őket. Tipikusan a "ne vedd meg" kategória.Ezt írtad: "nem állandó használatra kellene csak nyaraláskor és kirándulásra, éve pár alkalomra. És pálcika roller legyen ne foglaljon sok helyet". Ez alapján elvileg még ajánlani is lehetne párat közülük. Nem tartják az árukat, használtan "olcsón" hirdetik őket.
Viszont ahogy én is, úgy nagyon sokan alulbecsültük annak mértékét, milyen sokat fogjuk használni. Rövid távon rendkívül hasznos közlekedési eszköz, és ha kicsit normálisabbat veszel, akkor megkedveled és nem csak évi 1-2 alkalommal fogod használni. Akkor már a noname olcsó példány nem is annyira jó vétel.
-
DigitXT
félisten
Azért terhelés mellett nem ennyire lapos az a görbe: nézd meg pl.
a Samsung 35E tesztjét különböző terhelő áramok mellett. Annyi,
hogy egy rolleren dinamikusan változik a terhelés, visszapattan a
feszültség, amint leveszed a terhelést, és gyorsításnál nagyobbat
szakad, mint egyenletes haladás közben (ha meg visszatöltés van,
az megint felborítja a képletet). Viszont folyamatos haladásnál jól
lehet becsülni fesz alapon. Átlagos pálcika roller ha 25 km/h körül
közlekedik 300W alatt marad. Mondjuk 36V rendszer, akkor 7-8A.
Ez egy átlagos (kicsi) 10s3p akkunak 2.5A körül van cellánként.
Azaz nem olyan lapos a görbe, nem szakad össze, szépen merül... -
vadasz70
aktív tag
válasz
Thunderzolee #21417 üzenetére
A 30 km csak a márkásabb rollerek tudják mondjuk elég a25 km de ez alatt már kevés. Annyi xiaomi pro 2 hasonlító rollert árulnak ugyanúgy 350 w azok milyenek ?
-
PociAti
őstag
Autóknál sem olyan pontosan mondják meg mennyi a hátralévő hatótáv.
Voltunk már úgy, hogy hazaúton a kézikönyvet lapozgattam hogy megtudjuk, a 0 hátralévő hatótáv után még mennyi km vagy liter marad a tankban. (Emlékeim szerint annál az Audinál még kb. 35 km maradt.)Autóknál talán nagyobb szükség is van a hatótáv megadására. Rollernél talán nem olyan nagy katasztrófa, ha lemerül. Legfeljebb lábbal hajtod, felszállsz vele valami tömegközlekedési eszközere, beteszed a taxiba, stb.
Minél bonyolultabb egy eszköz, annál több extra funkciót elvisel. Rollernél még az sem egyértelmű, hogy a BMS vagy mobil alkalmazás számolja. Ha már a telefon számolja, akkor lokálisan, vagy felhőben, és össze legyen kötve GPS-es adatokkal. Közben sok rollerhez nincs is mobil app, vagy a gyári annyira gyenge, hogy inkább külső programot használunk hozzá.
-
-
Peaceliker
addikt
Oké 40%. Álló helyzetben. És 300w terhelés alatt vagy 6000w alatt?
és mennyi lesz innentől a terhelés a kettő között? King pl pont olyan hogy lehet a hatótáv 40km és 150 is, vezetés függő
BitRider
Wolf king gt t vennék vagy nami blast ot. Esetleg vsett 11(72v super leginkább) ha nem zavar hogy 55 kiló vagy mennyi
. Normál c futóműves gépet nem vennék
-
BitRider
senior tag
válasz
Peaceliker #21380 üzenetére
Köszi! És 1 millió fölött?
-
Freeman007
senior tag
Sziasztok.
Ősz óta használok egy F40E rollert. Az utóbbi időben egyre többször kellett az 1es csavart meghúzni, hogy megszűnjön a nyekegés. Jelenleg néhány km után megint után kellene húzni - ami felettébb idegesítő. Kitekerve láttam, hogy menetrögítőzve van - kérdésem az lenne, hogy mennyire kell betekerni? Van alatta egy rugó ami némi holtjátékot biztosít a 2-essel jelölt résznek - ennek hány mm-nek kellene lennie?
Ha beragasztottam az 1es csavart, akkor a 3as rész állításával tudom állítani a feszességet - ha jól gondolom.
Köszönöm előre is a segítséget. -
Dudee
senior tag
csak azt nem értem pontosan, hogy pusztán az akksik feszültségszintjéből elég nehéz megmondani a töltöttségi szintet - telefonok, fényképezők etc ezért vannak ellátva ennél sokkal okosabb megoldásokkal.
Ha ez a merülési görbe kb igaz, akkor kb úgy kéne megállapítanom, hogy hány km-t tudok menni egy teli töltéssel, hogy figyelem nyugalmi állapotban mikor esik a cellafeszültség mondjuk 3V alá? Vagy itt már rég lekapcsol a battery management?
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #21420 üzenetére
Az mondjuk igen fasza, amikor kikapcsolás után a trip nullára áll,
és véletlenül sem az utolsó töltéstől számol a következő töltésig.
(Na ezt még biztos bele fogom tenni a programba. Jó az, hogy a
kulcs elfordítása óta mennyi az annyi, de az is, hogy a töltés óta!
Autónál konkrétan a trip tankolástól tankolásig megy nálam, bár
lehet, hogy erre találták ki a trip 1 / trip 2 kijelzést? De valljuk be,
ha az ember nincs nagyon belebuzulva, soha nem váltogatja...)
Ui: gyorsan rákeresve, motorosok használják ugyanígy, viszont a
trip 2 meg sokaknál az utolsó lánc olajozástól számol. Magyarán
érezhető, hogy utazásokat mérni vele kb. senki nem szokott, sőt:
inkább fogyasztás mérés/becslés, és karbantartás intervallum.Na mondjuk ilyet pont tud az UTCOMP, hogy szervizemlékeztető
programozható. Meg persze az összes autó is a csavarkulcs ikon
felsobásával. Csak aztán találd ki, hogy épp miért aktiválta?
(Jellemzően az olajcsere miatt szoktak szólni, de ez sem triviális.) -
DigitXT
félisten
Én konkrétan ezt le fogom programozni, mivel a távolság cm pontosan
jön a vezérlőből, az akku meg szintén jelenti a fogyasztást, szóval sima
liba a becslés, meg a riogatás a pillanatnyi fogyasztás extrapolálásával.
(Egy Arduino Due fogadja a jeleket + küldi tovább a Nextion kijelzőnek,
megfelelő feldolgozás után: nekem ez egy ilyen programozós hobbi, és
nagyon nem vmi kész megoldás. Lassan készül, és írom, ahogy akarom.
Általánosságban pedig igaz Peaceliker megjegyzése! Pár feltöltés után
magad fogod tudni a járműved átlagos fogyasztását, és ott van a trip...
(Feszültség alapon elég nehéz becsülni. Pláne, ha ugrál, terhelés alatt.)Pug 307 gyönyörűen jelez jósolt távot, a legkényelmesebb megoldás.*
Pug 306 semmi ilyet nem tud, ott marad a fejben számolás + a mutató.
Azt gondolnád, hogy a mutató pontos, de szart. Ha ferdén parkolsz pl.
teljesen máshová áll be, később lassan korrigál... Amúgy ilyenre létezik
aftermarket megoldás, Universal Trip Computer néven, alias UTCOMP...
De elektromoshoz másképp kéne illeszteni. (Motorom karbis, így éppen
nulla infó van az átfolyó benzin mennyiségről. Magyarán pont ezt a tök
jópofa visszaszámlálás funkciót nem tudná: építettem be áramlásmérőt
a benzincsőbe, mindjárt lett valami jel, lett fogyasztás adat és becslés...
Igen ám, de kiderült, hogy az áramlásmérő messze nem lineáris, sajnos,
szóval ha valahogyan mentél, épp lehetett pontos, ám alapjáraton nem
mért semmit, vagy nagyon keveset, nagy tempónál meg alá mért, LOL:
ezer éves projektem volt, hogy majd linearizálom, de aztán jött a roller.)
Ui: egy pontos áramlásmérő meg 100K fölött lett volna. Elengedtem.
Injektornál a dolog jóval egyszerűbb a befecskendezés időtartama, stb.
(Mellesleg szívtam már meg a motornál, hogy eldugult a mérő, és/vagy
levegőt szívott be a szivattyú, onnantól meg nesze neked belső égés...)*: az üzemanyag szintjelzője viszont rossz, de így + trip bőven elég infó,
viszont ha nagyon változnak a körülmények a szoftvere csak lassan húz
utána, tehát előfordulhat a Palik idézet: termeli az üzemanyagot.
De ezek 20+ éves vasak, modernebbekkel nekem nincs tapasztalatom... -
Pano
addikt
válasz
Thunderzolee #21418 üzenetére
Az ársávos az stimmt.
Köszi.
Csak fura volt a szórás. De megrendeltem 3 évvel.Gondolom akkura csak 1 év szokott lenni, mint általában minden akkus eszköznél.
-
-
válasz
vadasz70 #21402 üzenetére
Ha kicsi kell, akkor a Xiaomi Pro 2 a legkisebb kb, ami elmegy 30km-t.
A 10"-os kerekűek nagyobbak valamivel, ráadásul nem is biztos, h elmegy 30km-t az F40i, F40, D38.
A G30 az rendben van hatótávval, de az meg kb a legnagyobb a pálcikarollerek között.
A Segway új F2 sorozata tud még 30km-t (Plus, Pro), Xiaomi 4 Pro, de ezek is nagyobbak valamivel. -
válasz
vadasz70 #21402 üzenetére
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi
8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km (max 20km/h)
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Tömlős gumik
Tárcsafék hátul10"-os kerék:
4 Lite................300W 20km (dobfék)
4.......................300W 30km
4 Pro................350W 45km
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul4 Ultra..............500W 70km (48V)
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
LengéscsillapítókKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S (kifutott)
M365 Pro = Pro2Segway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km (tömlős gumik)
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátulF25i..............300W 20km (tömlős gumik)
F40i..............350W 40km
+ IndexF65i..............400W 45km
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Szélesített trepniF2 sorozat:
F2...............400W 30km (NFC)
F2 Plus.......400W 45km
F2 Pro.........450W 45km (elöl lengéscsill)
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék elöl
Hátsókerék hajtás
IndexD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtás
G65........450/600W 65km (Ausztrál)
G2..........450/900W 65km
Lengéscsillapítók
IndexAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a, fele a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb motoros, nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb motoros, kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Konyk, Monorim) -
Dudee
senior tag
válasz
DigitXT #21412 üzenetére
Köszi!
ami az utolsó részre vonatkozik: ezeket azért már rég megoldották a benzines és a villanyos autókon is. Ott is bármikor van olyan, hogy autópályázol 200km-t aztán megérkezel a hegyekbe. Valamilyen csúszóablakos átlagolással változtat az előrejelzésen.
de amúgy nem lenne hülyeség, mert pár teljes merülési ciklus után még arra is ráadaptálódna hogy hány kilós a user, és mást mondana egy 65 kilósnak meg egy 120asnak. Ezek azért ma már elég egyszerű dolgok. És persze csak közelítés, ez is világos.
-
DigitXT
félisten
Ha okos BMS van az akkun, akkor ahhoz általában lehet venni vmi kijelzőt:
az önmagában arra jó, hogy megmondja, mennyi maradt még az akkuban.
Megtett távolságot viszont jellemzően nem tud, így jósolni se tud előre.Másik alternatíva a VESC motorvezérlő, ami pontosan tudja a fogyasztást,
sebességet, távolságot, így jól tudja becsülni a még megtehető km-eket...
(Viszont az akku kezdeti töltöttségét nem feltétlenül tudja tökéletesen.)
Ezek eggyel szofisztikáltabb verziója, amikor a VESC kommunikál a VBMS
áramkörrel, így elvileg tökéletesen tud mindent, így a hatótávolságot is.Aftermarket módosításnak viszont overkill az ilyen.
(Kérdés, hogy akkor
mi van, ha jelentősen változnak a terepviszonyok: az addig megtett távon
mért fogyasztás nem jó előrejelzés a hátralévő távolságra. Mekkora ablak
szolgáljon a becslés alapjául? Ezek azért is érdekes kérdések, mert ha van
egy pontos fogyasztás adatod a BMS felől, illetve pontos távolság az ECU
felől, akkor csak számítás kérdése, hogy ebből mit írsz a felhasználónsak.) -
Pano
addikt
Hali!
Szerintetek mi az oka annak, hogy a Segway F40i-t van ahol 2 év, van ahol 3 év garanciával lehet megvenni, ugyan azon az áron?
-
pescara
aktív tag
Pont ezt kerdeztem tegnap egy masik helyen es azt irtak , hogy ilyenrol nem tudnak( szerviz) . Azt en inkabb a Xiaomiknal olvastam, de az is regebben volt, ezeket a gyerekkori hibakat mar javitottak. Extrem esetek biztos vannak, amikor 120 kilos ember a kormanyba kapaszkodik, akkor az elobb utobb biztos megadja magat, de hat a kormany az nem arra valo.
-
Dudee
senior tag
Ahogy olvasgatom elég sok rollernél nem sokat törődtek az akksi power korrekt visszajelzésével, és a megjelenítés csak ritkán hiteles, ha egyáltalán. Gondolom csak akkufeszt jelenítenek meg nem valódi kapacitást mondjuk a felvett áram integrálásával vagy hasonlók.
Én eleinte még azt gondoltam, hogy ezek azt is kiírják, hogy a kb megtanult felhasználás mellett még hány km tudsz megtenni (feltételezem egy elektromos autónál nem kérdés, hogy egy ilyen infót kiírjon). Na de úgy látom ilyenről szó sincs...
Létezik valami aftermarket megoldás, ami segít ezen?
-
pescara
aktív tag
válasz
vadasz70 #21402 üzenetére
Ninebot max G30 , 45-km-t is bir siman. Tobb mas elonye, hogy amire neked kell , elviseli a rosszabb utakat , ha radszakad az eg akkor a leg vizallobb rollerek koze tartozik, eros a szerkezet, mint egy tank minimalis a meghibasodas lehetosege, beepitett toltoje miatt csak egy 5dkg-os zsinort kell magaddal vinni adapteres tolto helyett... Ja es ha veletlenul ugy jarsz, hogy szervizre van szukseged, kb mindenhol talalsz, az egyik legjobb alkatreszellatottsaggal biro roller. Lengescsillapitas nincs, de siman vallalhato a ,,kenyelem" viszont emiatt egy hibaforrassal is kevesebb. Emelgetni, lepcsozni mar embert igenyel, gyereknek, idoseknek, atlagos noknek nem javaslom a sulya miatt , kozel 20 kg. De hat valamit valamiert... Atlagos csomagtartoba lehajtva siman elfer, marad hely is csomagoknak. De en nem ertek hozza, ezek csak 3 honapos tapasztalatok, lehet, hogy masok jobb otleteket adnak
-
vadasz70
aktív tag
Sziasztok! Tudnátok rollert ajánlani ami legalább 30 km tud egy töltéssel a sebesség az nem lényeges nem állandó használatra kellene csak nyaraláskor és kirándulásra, éve pár alkalomra. És pálcika roller legyen ne foglaljon sok helyet a csomagtartóba
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- Asus ZenBook Duo UX8406 -14" 3K OLED 120Hz Érintő - Ultra 7 155H - 16GB - 1TB - Win11- 3 év garancia
- Bomba ár! Dell Latitude E6530 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Garancia!
- Villámgyors teljesítmény és 10 év nyugalom!
- Újszerű Asus ROG Strix G16 G614 -16" WUXGA 165Hz - i5-13450HX - 16GB - 512GB -RTX 4050 -1,5 év gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest