- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
Új hozzászólás Aktív témák
-
gergo5991
őstag
hi, segway g30 ba mennyi psi menjen kerékbe előre házta?
most vettem xiaomi pumpát
elöl rádugtam 19 volt, 50 re fujtam
hátul 27 volt benne azt is 50 re fujtam
nemtom hol olvastam de 50et ajánlottak
80-83 kiló vagyok mindenestül ha rolleron vagyok.
elöl hátul eddig amugy kényelmesnek érződött eléggé -
Joshi
titán
válasz
Lipton #11098 üzenetére
Alkatrészellátás és úgy általában garancia szempontjából mondjuk Xiaomi Mi Electric Scooter Essential. De azért ezzel lehet zakózni rendesen, meg aztán nem tudom mennyire kényelmes a kormánymagasság egy 10 év alatti gyereknek. Ennél a rollernél a D sebességfokozat max 15km/h sebességet enged, az szerintem vállalható. Aztán ha megy neki, akkor mehet S fokozatban is ami max 20km/h.
-
Joshi
titán
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #11094 üzenetére
Idén zéró defekt.
Ez tök jó, de még nem mondja meg, hogy a "tej" bevált-e.Simán lehet,
hogy csak mázlid volt idén, és belsővel se lett volna defekted... ha látsz a
külsőn sérülésnyomokat, ahol esetleg látszik a tömítőanyag, akkor bevált.Ezesetben esetleg megírhatod, hogy konkrétan milyen típus volt, mert két
defekt után én is töltenék bele megelőzésképpen, de a Slime Tubeless az
én esetemben nem vált be. (Okát nem tudom, de a feladatát nem látta el.)nem ragasztgatok
Jogos, egy belső filléres tétel, nem éri meg szarakodni... De azért amikor
egy külső gumiért elkérnek 12K-t, és minden második úton kilyukad na...Számomra elgondolkodtató volt, hogy inkább befektetek egy "komolyabb"
összeget, de ezeket a kisebb defekteket javítom, mint folyton újat vegyek.
(A sors iróniája, hogy azóta se érkezett meg az összeválogatott rendelés,
a rollert meg a home office intézménye miatt kevésbé használom, végül a
gyári gumi eddig még bírja: tegnap is csak ijesztegetett a nyomásmérő...) -
DigitXT
félisten
válasz
lehella #11092 üzenetére
Valamennyi óhatatlanul, de marginális. Itt ugye 2 hónapnyi eresztésről volt szó,
ami független a pumpálás módjától. (Amúgy a Xiaomi játszik ezzel, hogy minél
tovább érezd úgy, hogy nem eresztett semmit a kerék. A beállított felső határra
fújja a kereket. Értsd, ha 3.0 bar a célérték, akkor abszolút nem rögtön áll meg,
amikor azt éppen eléri, hanem túlfújja, 3.1-ig. PSI-ben még nem próbáltam, mit
művel, feltételezem, hogy hasonlót: elvileg a kijelzőjén látható, ha fölé ugrik.)
Ennek lehet az is az oka, hogy pumpálás közben nehezebb pontosan mérni az
éppen aktuális nyomást, mint amikor már áll a kompresszor, és inkább kicsivel
több legyen benne, mint kevesebb, mivel olyat még nem látott a világ, hogy egy
kerék állásban fújta volna magát, viszont ereszteni (idővel) szinte mindegyik tud.Somatom: attól függ. Van olyan "tej", ami konkrétan sz.rt sem ér, olyat nem...
Én végignéztem egy teszt videót, és örültem, hogy nem rendeltem be azt, amit
elsőre megláttam (mivel az a teszt alapján tényleg a "tej" kategóriába tartozott).
A sors iróniája, hogy a tesztben elvileg jól teljesítő Slime Tubeless nekem nem
működött egyáltalán: pontosan tudtam, hol van a defekt, direkt úgy forgattam a
gumit, hogy tuti lefedje, már csak bele kellett volna mennie, s tömíteni, de nem.Nem hogy fél perc, de fél nap után is ugyanúgy meg volt az eresztés: csalódás.
Mivel nem volt tele a padlás gumijavító cuccal kénytelen voltam új gumit venni...
Pedig ezek a trutyik elvileg a kisebb szúrt sérüléseket simán meg tudják fogni,
így alapvetően hasznosak lehetnek, de ha nem működik, utána szívás szerelni:
lehet, hogy célszerűbb lenne egy szett tartalék gumit is betárazni, tuti ami fix...
(Ja és még valami: simán elrontja a kerék centrírozását, ha sok van benne...)
-
Somatom
veterán
Azt írják, hogy a G30 Max II tubeless. Érdemes bele tejet rakni?
-
zhata
senior tag
Tegnap este a Xiaomi pumpával újra felfújtam a gumikat. Kb 2 hónapja fújtam fel ezzel először, akkor 50 PSI volt mindkét gumiban. Tegnap nagy meglepetésemre 36-ot mutatott mindkettőben. Normális az, hogy két hónap alatt ekkorát esett a nyomás?
-
Lipton
őstag
Sziasztok!
Alsós gyerkőcnek "szórakozni" milyen belépő elektromo rollert ajánlanátok?
Az utcán, udvaron, környéken lenne csak hobby használat.
Jó lenne aránylag "nagyobb" kerékméret a stabilitás miatt és valami "ismertebb" modell, ha bármi van vele akkor ne egyből kuka legyen.köszi
-
DigitXT
félisten
Na, letoltam este egy "gyors 22-est", elpasszoltam egy Kugoo S1 vezérlőt...
Bátor tett volt, mert így már nincs (működő) tartalékom.De most már csak nem fog leégni. Nincs is tuningolva, és meleg sincs. Illetve van!
Beöltöztem full motoros cuccba, tekintettel a hidegre, erre basszus... melegem volt konkrétan. Hozzátartozik, hogy a 40 km/h nem ugyanaz, mint a 70 km/h. És valamennyire azért mozogni kellett, mivel elég szar lett a rollerem hátsó rugózása, szóval én voltam a rugó, és még így is nagyokat csattogott, ahogy felütöttek a gyökerek.
Az, hogy mennyire szereti az akku a hideget... Passz. Féltávon már néha tiltott a hátsó motor, szóval eléggé beszakadt a fesz kövér gázra, de azért ment jól... Hazafelé az emelkedő volt szívás, mert csak nagyon limitált hátsó hajtással tud ilyenkor gyorsulni a masina, az első kerék meg a maga 600W-jával... hátszóval jó, hogy ő is ott van, de emelkedőn ennyivel kínszenvedés, tehát így játszanom kellett, hogy mennyi gázt visel még el, amivel nem tilt le. Kicsit fárasztó volt, és csak* 20-26 km/h-t tudtam belőle kicsikarni. Pedig amúgy a nyugalmi fesz még bőven nem veszedelmes, de ilyen az akku. Nagy áram, nagy fesz esés... Kicsit jobban össze kéne rakni (hegeszteni konkrétan), talán tovább bírná. Viszonylag jól fel volt töltve, szóval 25 km alatt nagyon nem kellett (volna) lemerülnie...
*: közúton rohadt kevés, bicikliúton még így is bőven elég, de az nem emelkedik. Viszont tele van falevelekkel, és gyökerekkel, kivilágítatlan futókkal, kutyával stb. még szerencse, hogy három lámpával ki lehet bekkelni a legsötétebb részeket is. A széles szakaszon meg felkapcsoltam mindent. Aztán aludtam egy jót... 45-tel.
Megjegyzés, motorral elegánsabb egy gyors bevásárlás, nem kell bevinni cuccot:
Viszont legalább magát a vasat kint mertem hagyni egy U-lakattal rögzítve...
Mondjuk nem tökéletes a megoldás, mert ugyan az U-lakat nehezebben vágható, ha épp egy erővágóval felszerelt illető jár a környéken, viszont, amin át van fűzve az messze nem olyan erős cucc. Igaz, hogy roncsolná a felépítményt, de na...Lehet, hegeszteni kellene rá valami jó erős szemet, kifejezetten a lakat miatt...
Nem beszélve a könnyen lekapkodható cuccokról, mint nyomásmérő/telefontartó. Apropó nyomásmérő: defektet jelzett hazafelé 3.3 bar-nal. Aztán bekussolt, LOL.
Ja és még valami! Azért már van benne km rendesen, csak már nem egészen S1:
Az eleje fogjuk rá, ugyanaz, csak kicsit nagyobb, tömlő nélküli felfújhatós gumi, és tárcsafék, régi 15A vezérlő, 48V akku: ha ilyen lett volna az S1, máig meglehetne. Vagy hát részben ilyen volt. Így részben meg is maradt. Persze ez így megint egy limitet jelent (lásd még kompromisszum), hiszen a hátsó motort hajtó vezérlő akár 72V-on is elmenne, az úgy sokkal durvább teljesítményt jelentene. Meg ugye több tempót, de valahogy úgy érzem, hogy nekem ilyen kerekeken nem kell több. Oké, talán egy stabil 50, ha autók közt megyek, hogy ne csak lejtőn tudja. De 60+ nem. -
DigitXT
félisten
válasz
lehella #11084 üzenetére
Nekem mondjuk fűtetlen garázsban van, korábban meg hasonló fészerben lakott. Meg ugye ha kifejezetten boltba szaladgálsz vele, adott esetben kint kell hagyni, ott meg újra kihűlhet... De szerintem ez a kérdéskör inkább kemény mínuszokban érdekes (ahol mondjuk az elektromos autó simán használatban maradhat, és annak is probléma a hideg, míg egy kétkerekű - akármicsoda - szerintem eleve nemigen alkalmas olyankor*).
De ez legyen az én agybajom.
Minap is volt élménybeszámoló FB-on, hogy egy vonatsín keresztezése nem sikerült a hideg, nyálkás időben: kettős kéztörés... Van akinek megéri ez a kockázat (mert ő majd odafigyel, aki meg elesett, az béna volt). Lehet...
Én azért, ha megyek is valami extrém ok miatt hóban/fagyban (napi szinten kizárt), tuti motoros kabátban teszem majd, just in case.
Nekem ennyit megér, hogy ne törjem szanaszét magam, ha éppen nem adja ki a tapadás.
*: kolléga szerintem mínuszokban vállalta be azt az egy** utat, majd később szervizeltethette az akkut (M365), mert nem gyógyult magától. Mondjuk ha a saját épített akkumon szétcsúszna a balansz, sag shon... Okos BMS megoldja.
**: korábban is jellemző volt rá, hogy szöges gumival SMKP-val jár dolgozni hóban.
-
lehella
senior tag
-
lehella
senior tag
válasz
DigitXT #11081 üzenetére
Ma reggel mondjuk nem volt túl hideg, mert csak az átmeneti kabátot vettem fel, kb 5 fok lehetett amikor elindultam. A mai logok szerint az akksi végig 21 és 25 fok között volt, (kérdés persze, hogy hol van a hőmérő szenzor), a vezérlő pedig 15 és 25 között. Ebből arra következtetek, hogy ha meleg lakásból viszed ki a rollert akkor nem nagyon van ideje lehülni az akksiknak.
-
DigitXT
félisten
válasz
lehella #11078 üzenetére
Ezt azért így nem merném kijelenteni pár hétnyi tapasztalás után...
Nem kimondottan szeretik a lítiumos akkuk a hidegben terhelést.
Részben pl. a kapacitásvesztésen keresztül is észrevehető a dolog,
de kollégám állítja, hogy a balance elmászott hidegben használattól.
(Ebben éppenséggel lehet is vmi, mert a roller kialakításától függően
a vezérlő fűti az akku egyik felét, míg a másik fele hideg marad...)
Elvileg hidegben nő a belső ellenállat, így nagyobb lesz a veszteség:
az, hogy ebből egyelőre még semmit nem érzékelsz, talán átmeneti.Úgy lehetne egzakt összehasonlítható, hogy egyik rollert csak télen
használjuk, adott távon, töltésciklussal, a másikat nyáron, ugyanígy,
és végül összevetjük a két akku teszteredményeit 1 év után. -
DigitXT
félisten
akkor fejreállni is könnyebb, nem?
Igen, hátsó kerék fékezésétől még nem állt fejre senki, azzal csak csúszkálni
lehet, amiből szintén lehet esés, de sokkal könnyebb megfogni.* Ellenberger,
ha nincs elegendő fékerő az első keréken, akkor nagyon hosszú lehet a fékút.Gyakorlati példa, Kugoo S1: 25 km/h-ról 20 méteren tud csak megállni, durva!
A magam részéről kevésbé félnék a fejreállástól, mint ettől, a fékerő ugyanis a
fékkarral adagolható, a konstans** erejű motorfék viszont nem jó, ha túl erős...*: szerintem gyerekként a legtöbbünk farolgatott a biciklivel, így szándékosan
alkalmazott akkora fékerőt, hogy a hátsó kerék csússzon... És még élünk.könnyebben csúszik meg a hátulja
Ha a hátsó kereket hajtod, úgy valóban megcsúszhat a hátulja rossz tapadási
viszonyok közt. Egyszer estem emiatt, sáros bicikliúton... De! Nem 350W volt
a motor teljesítménye, hanem 1500W. Szerintem 350W nem tud akkorát tolni,
hogy komoly veszélye legyen a driftelésnek... Ellenberger az első kereket már
bőven el képes forgatni ekkor motorteljesítmény, lévén azon nincs elég súly.Mi következik ebből? Első kerék hajtással is el lehet esni, ha túl erős a hajtás.
(Ugyanez összkerékhajtásnál is probléma, ha kanyarban / ledöntve túl sok erő
megy az első kerékre. Kitolja oldalra és jöhet a fetrengés. De megint mondom,
ez kb. 1000W fölött érdekes csak. Kisebb teljesítmény kevésbé tud meglepni.)**: ez sem igaz, mivel a fékezés módjától függően pont nagy tempónál tud erős
lenni, azaz pont akkor veszélyes, ha hirtelen ránt. (Viszont ahogy gyengül, úgy
lesz egyre kisebb a lassulás. Sima rekuperációs fékkel megállni nem is lehet!)nem érezném magam biztonságban
Ha hirtelen ránt, és nem adagolható, akkor teljesen érthető az aggodalmad.
Pont ezért jobb, ha ezt a fajta fékezést inkább a hátsó keréken csinálja, és az
első fék teljesen analóg módon a pilóta kezében marad. Ha elég ügyes, akkor
képes tapadáshatáron fékezni + visszaveszi a fékerőt, ha stoppie-ba kezdene:
ilyenkor minden a pilótán múlik, ill. a választott fék adagolhatóságán... Sajnos
vannak olyan bazierős hidraulikus fékek, amivel kisujjal fejre lehet állni, azokat
én sem szívesen használnám rolleren, de a G30-on nem ilyen van, hanem egy
kutyaközönséges dobfék... Az soha nem fog beharapni, abszolút biztonságos. -
Putyin90
senior tag
Sziasztok!
Adott egy Mi Pro 2. A hidegebb idő beálltával szinte már csak boltba szaladgálni használom, de már arra se szívesen. Mennyire viseli meg az akksit, ha fél órát kiviszem ebbe a 3-10 °C közötti időbe? Azt észrevettem, hogy nem megy el már akkora távot, mint nyáron, hiába fel van töltve, ez nem is zavar, de nem szeretném szétcseszni az akksiját a hidegben. -
Dave™
nagyúr
válasz
Somatom #11075 üzenetére
Viszont ha első kereket fékezel erősebben, akkor fejreállni is könnyebb, nem? Illetve ha a hátsót hajtod, akkor könnyebben csúszik meg a hátulja, mert nem húz, hanem tol, nem igaz?
Amit leírtál a fékezésről amúgy logikusan hangzik, de a Pro 2 esetén én nem érezném magam biztonságban, ha a jelenleginél is erősebb lenne a fékezése, a világon semmi gond nincs vele szerintem. Igaz 72kg vagyok, lehet ez is számít.
-
Somatom
veterán
Ecccerű fizika. A normál fék erősebb, mint a motorfék. Fékezéskor a súly előre tolódik, a hátsó elkönnyül. Így az első kerékre nagyobb fékhatás vihető át. A hátsón pedig a blokkolásgátló, vagy a csúszás szab határt az átvihető fékerőnek. Gyorsításnál pedig ellentétes az erőhatás, tehát az első kerék könnyül. Majd megkeresem a videót.
-
robita
csendes tag
Sziasztok,
Van valami BB fejvédő sisak, vagy milyen minimum kritériumoknak kell megfelelnie, hogy megfelelő védelmet nyújtson ?
Előre is -
DigitXT
félisten
Én is beleraktam 1-2000 km-t, mondhatni nekem is bejött, amíg ki
nem tört az első kerék. Kétszer. Az első után kellett volna kidobni.Lépésben haladtam. Pici padka megfogta, és jött a repülés. Utána
kielemeztem, hogy a gyenge gyári hegesztés volt a baja, átraktam
a Pro első villáját, hegesztés pipa, bíztam benne: nem is ott tört el.
(Az, hogy nem lett komolyabb* bajom, annak köszönhető, hogy az
első bukfenc bordarepedés gyanúja után protektoringet** hordtam.)*: térdem a mai napig érzékeny kicsit, azon épp nem volt protektor.
**: ja és fullface biciklis sisakot, ami el is tört a pofára esésnél... -
Dave™
nagyúr
válasz
Somatom #11066 üzenetére
Miért jobb a hátsó kerék meghajtása? Nálam az első biztonságosabbnak tűnik fejben, ahogyan autóknál is. A féktávolság érdekes, nekem nagyra van téve az energiavisszanyerés, már önmagában ez is nagyon érezhetően fékez, ha pedig tényleg fékezek is, nagyon gyorsan megáll. Hogy tud ebből több méteres különbség keletkezni?
-
-
z67
őstag
válasz
Somatom #11066 üzenetére
Igazából a használat közbeni cipelésre gondoltam. Összecsukva még oké, de a Xiaomiknál megszoktam, hogy fél kézzel a kormány alá fogok, a másik kezem tudom használni. Na ez ezzel nagyon gáz. Itthon a belvárosi bérházban ki kellet mindig támasztanom a kaput, egyszerűen nem ment hogy kapu + emelés. Ugyanez ha pár lépcsőn fel kellett vinni, mondjuk postára mentem, ilyesmik. Semmi plusz élményt nem tapasztaltam, tény hogy nagyon masszív az első generációs M365-höz képest, de a Pro 2-höz képest semmi extrát nem nyújt(ott nekem), persze a hatótávon kívül. Viszont ezt meg sosem használtam ki. Ennyi pénzért és súly mellett talán a lengéscsillapító(k) tudnák növelni a komfortot. De tégy szíved szerint, ezek csak az én benyomásaim.
-
Somatom
veterán
Köszi! Igen, láttam, hogy van hozzá app. Az itthoni bringámat is így hekkeltem (USA régió + kerékméret = 45Km/h).
Hordozásra, tárolásra vmi vállpántos zsákot szeretnék. Utcáról nem tenném be a fülkébe becsomagolatlanul. A kemping bringámhoz külön csináltattam gyöngyvászonból.Joshi:
Tudom, de a Xiaomi első kerekes. Néztem egy videót, amiben együtt tesztelték őket. Féktávolságban több méter volt az eltérés a Segway javára. Nem vagyok különösebben árérzékeny. Bosszantana, ha nem a legjobbat venném, ha megtehetem. -
z67
őstag
válasz
Somatom #11063 üzenetére
A firmware váltható egy egyszerű androidos alkalmazással, mindegyik rajta van a rolleren, így mókolást nem igényel. Tud német fw-t is alapból, ha jól emlékszem ott 20 km/h óra a limit, EU 25, USA 30.
Ahol éppen tartózkodsz, aszerint 1-2 perc alatt váltható. Viszont pokoli nehéz, és rossz a súlypontja a cipeléshez, én ezért adtam el és vettem egy Xiaomi Pro 2-t.
-
Somatom
veterán
válasz
eFeMeR74 #11061 üzenetére
Köszi! 65 elméletit írnak, gyakorlatban 40 -nel számolok. Az nekem bőven elég. Eddig kemping bringa volt, de körülményes a tárolása, hajtogatása. Csak azt nem tudom, hogy mit fog szólni ahhoz, hogy ha nem színuszos inverterről kapja a töltő delejt.
Reggie0:
Igen, ez 350 -es. Nemtom mi a német szabályozás (ott vagyok legtöbbet), de csak nem veszik érte a fejem. Nem linkeltem, de mondjuk EZ. -
eFeMeR74
senior tag
válasz
Somatom #11060 üzenetére
Röviden Igen.
Nem irtad kb milyen távokra, de 25- 30km benne van a te súlyodhoz simán.
Inkább sik vidék, de kisebb emelkedők beleférnek.
Minegyik országban más a szabályozás, de szerintem nem lesz gond. Ajánlott minőségi cucc. Városi használatra tökéletes lesz neked. Jó választás. -
Somatom
veterán
Sziasztok!
Kinéztem magamnak (≈100Kg) egy Segway G30 Max II -t. Jó cucc ez? Kamionban tartanám, hétvégi bevásárlásra, kirándulásra használnám. A 10 coll és a hátsó hajtás miatt választottam. Külföldön (D, CH, F) használnám, tehát fontos lenne az ottani legalitás. -
dzsidzsas
tag
Hátha valakit érdekkel. Én 95Kg, gép: Niubility N2, 250km után. Volt egy özönvízes munkába menettel - nem ázott be. Külön öröm, egy csavart se hagytam el(Esegway 500 ekkor a csavarok nagy része mellett a teleszkóp elhagyhatatlan csavarját is elhagytam). Sebesség 50% (kb.8-10 km) aksi-ig sima 25km/h, erő van benne, gyorsul. 50% aksi alatt észrevenni, hogy fogy ki a szufla és már nem gyorsul, max sebességet se veszi fel de még 6-7 km le tud futni, mindezt 3-as sport módban. A 2-es és 20km/h sebesség szerintem csak 1-2 kilóméterrel növeli a hatótávot, szóval felesleges átváltani rá. 10" kerék nagyobb menetbiztonságot ad. Kb Xiaomi 1S, de az ára ugye jóval alatta van. Szerintem a motor és az aksi is ugyanaz. A lyukas belső miatt visszakaptam 15 Eurót, így még olcsóbra jött ki. A 10" kerékbe pedig Xiaom belső tettem ami 8,5"-os
. Csendes, nem zörög, nem nyikorog, összehajtás nem koppog. A sárhányó valóban nem fog meg mindent, így saraz rendesen nagy sebbességnél, de ez igy volt a Xiaomi 1-es-nél is.
-
Joshi
titán
-
-
3ndru_1
újonc
Nézd, a 350W az stimmel, ha pedig kijön a közlönyben a rendelet, akkor kap egy -E-s fw-t, amivel 25-re lesz limitálva. Annyira nem fog zavarni.
-
-
3ndru_1
újonc
válasz
Kowi84 #11044 üzenetére
Heló,
miután oda-vissza szétolvastam a topicot, ilyet rendeltem cirka 1 hónapja, aliról, lengyel raktárból 170e volt. (lényegében pro2 ár) Eddig belement 100km, nekem baromira bejött, de azt hozzáteszem hogy vasággyal vagyok 65 kiló, így velem mindenhova repül. Mivel ez a jelöletlen model (F40 simán) így 30km/h a vége, ami GPS szerint 28-29, ami azért elég jó. Egy feltöltéssel fogalmam sincs mennyit megy el, eddig max 22km volt, amit mentem vele egy töltéssel, ilyenkor 30-40% maradt még az akkuba - de mivel hideg volt az elmúlt időszakban, a töltöttség kijelzés eléggé ugrál (meleg szobában 40%, kiviszem, akkor meg 30, de ez nem meglepő) - Érzésre 25-28km gond nélkül benne van csutka gázzal és az én terhelésemmel.
Két hátránya van: az egyik a hátsó fék, ami a szokásos féloldalasan nyomott tárcsa, picit nyikorog, a másik pedig hogy az első agymotornál lényegében csak a xiaomi air pump feje megy csak normálisan rá a szelepre - azt mondjuk már korábban vettem.
Amúgy én full ajánlom, a xiaominál szerintem jobb (főleg ha kereket kell cserélni, nekem kb. ez döntötte el, ezen sokkal kényelmesebben kiszedhető, ha kell), és hát elvileg ugyanaz a cég...
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11047 üzenetére
Oké, versenyfelhasználásnál a világ összes kW-ja sem elég, ám ott van
utcára (?) a Dualtron Thunder II: tényleg nem tudom, az kinek jó vétel...
Csak azért néztem meg, hogy megáll-e az állításom, hogy 2-3 kW körül
vannak-e.Ebben listában a legtöbb ilyen: 2x800, 2x1000W, 2x1200W
-
DigitXT
félisten
válasz
-Skylake- #11045 üzenetére
Erre a felhasználásra elég egy motor. De az legyen 1000W körül...
A dupla motor igazából a gyorsuláshoz tesz sokat hozzá. Meg ha
komolyabb emelkedőn akarsz menni nagy tempót.... pl. 2x1000W.Teoretikusan erre is elég lenne 1x2000W, de nem nagyon lehet az
átlagos roller motorokat ilyen teljesítmény szinten üzemeltetni.
Mármint rövid szakaszon kibírja... de hosszú távon simán leolvad.Amúgy nem tudom, hol láttál "sok" 5000W szörnyet. Azért nem az
a legelterjedtebb teljesítményszint.A legtöbb két motoros roller
megáll 2-3kW körül, annál több normál közlekedésre nemigen kell.Nagyon sok watt ugyanis csak akkora sebességnél számít, ami az
átlagos 10" kerekeken eleve életveszély. Léteznek Dualtron tankok,
ilyen számokkal, de szerintem sem hétköznapi közlekedésre valók.
(Én is névleg 2x1200W rollert használok, amit csúcsban meg lehet
küldeni 4000W fölött is, egy-egy gyorsuláshoz, de le tud ettől égni.)Ui: a 10kW fölötti rollereket abszolút nem tudom hova tenni.
Gondolom full bőrben/motoros ruhában, autóúton, 90 km/h-val...
Tök jó: az első kátyúig. Bármelyik SMKP sokkal, de sokkal nagyobb
kerekeken gurul, valószínűleg sokkal nagyobb menetsabilitással. -
-Skylake-
addikt
Helómindenki
Teoretikus kérdés. Nincs ilyen rollerem még, viszont már annyit Lime-ozok, hogy egyszerűen már megérné inkább sajátot venni. Nekem leginkább az lenne most a kérdésem hozzátok, hogy látom a sok 5000 wattos duál motor szörnyet ilyesmit , nekem nem ez kellene, DE nem is az mint mondjuk a Xiaomi roller. Kb 93-95 kiló vagyok és valami olyasmi lenne a cél, hogy nem akarok én száguldozni meg semmi , de olyan rollert szeretnék ami normál (nem extrém , sima) emelkedőn is könnyedén felvisz (amire gondolok a ott a Lime ilyen 6-9km/h sebességgel visz fel a saját mérője szerint) és sima egyenes úton meg egy picit többet tud mint egy Lime ami 25km/h , mondjuk ilyen 30-32-35 környékén.
A kérdésem igazából az, hogy single vagy dual motort lenne érdemes néznem és az, hogy csak így nagyon kb , de hány wattos roller felelne meg ennek az igénynek ? Kb mit lenne érdemes nézni teljesítményben ami ezt így magabiztosan tudja , de többet nem ? Tényleg nem kell több.
-
Kowi84
aktív tag
Használ itt valaki Ninebot F40-et? Tapasztalat, vélemény? Alkatrész mennyire van hozzá, ha esetleg hozzá kell nyúlni?
Most nagyon úgy néz ki, hogy mégis inkább ez lesz a Xiaomi pro 2 helyett. Szimpatikusak a 10-es kerekek, és a 120 kg terhelhetőség se rossz a nagy átlag 100-hoz képest. Csak tartok attól, hogy nem annyira tucat mint a Xiaomi és így a kiegészítők/alkatrészek sem annyira elterjedtek... -
DigitXT
félisten
A fék kicsit bonyolítja a dolgokat. Direktben érdemes E-Twow kereket rakni bele,
ugyan rohadt drága, de nem olyan rideg műanyag, így jobb lesz a tapadásod.
(Cserébe szarabbul gurul: volt, aki azért vett inkább gyárit, mert a végsebessége
a béka segge alá esett az adott gumival...) Levegősben is van viszonylag vékony
"babakocsi kerék", ami annak okán, hogy rendes gumi, vmivel jobban tapad(hat).
De érdemben nem szélesebb, defektet lehet vele kapni, és ami a fő baja (szvsz),
hogy nagyon vékony tengely van benne, s a csapágyméret miatt nem cserélhető:
100+ kiló alá biztos nem ajánlanék ilyen kereket (mondjuk Kugoo S1-et sem).200x50-es felfújhatós kereket bele lehet erőszakolni, ezt keményre fújva jól gurul.
Viszont azért necc, mert az S1 hátsó villájába hajlamos beleérni az ilyen széles
gumi, és megszorul, csak távtartókkal lehet működésre bírni: anno flexeltem egy
12-es tengelyből picit szélesebbet. Az megnyomta 1 mm-t a villát, és úgy jó volt.A fent felsorolt háromféle opció egyike sem tartalmaz féket... Ebből a 200x50-es
pneumatikus kerékből lehet kapni dobfékes verziót. Én is szemeztem vele, de a
gyári hátsó villába biztos nem rakható be, de az S1 Pro hátsó villájába beférhet...
Ami kompatibilis a sima S1-gyel, de valamivel szélesebb: elő is túrom a képeket.Szerk: meg is van... (A hivatkozott Raptor gumi 200x60-as, ami még szélesebb.
De persze nem azért kellett az az utolsó villa, hanem mert dobfékes + motoros
hátsó kerekem volt, annak meg már akkora tengelye volt, hogy csak így fért el.)
Magában fék nélküli agymotoron kis reszelgetés után még éppen elforgott. -
ultio
aktív tag
válasz
kisspepe #11038 üzenetére
Szerintem ez jó hozzá.
-
Sirtaky
csendes tag
Üdv! Xiaomi Essential rollerre Motronic első rugóstagot érdemes venni? Illetve + akkut amit a meglévő alá lehet beszerelni . Jól osszedolgozik a gyárival?
-
nantu
csendes tag
Üdv Mindenkinek! KUGOO S1 hátsó kereket szeretnék cserélni. Van-e olyan kompatibilis vagy átalakítható kerék ami levegős vagy kicsit szélesebb abroncsos, akár esetleg fékkel ellátott? Már unom hogy "driftelek" nedves úton a virsli gumival és a hirtelen megállás sem öröm a 100+ kilómmal.
-
kisspepe
tag
Sziasztok
Ismerősömnek van egy Xiaomi Essential rollere. A hátsó sárvédőn van egy gumi borítású akasztó, ahova összecsukáskor a csengő akad be. A gumi borítás kezd szétmenni. Ilyet valahol lehet-e kapni sárvédő nélkül? Vagy csak gumi borítást rá a régi helyett? Kerestem, de nem tudom hogy hívják, és hogyan keressek rá. Roller alkatrészek között csak hátsó sárvédővel együtt találtam ilyet.
Előre is köszönöm a segítséget.
-
PociAti
őstag
válasz
lehella #11035 üzenetére
Én is 13k alatt vettem idehaza, és ebben a szállítás is benne volt. Árukereső árdiagramja alapján augusztus végén 10.890 Ft-ba került, egyszerűbb garanciális ügyintézés sem utolsó szempont.
Azért ha látsz valami jó akciót, nyugodtan posztold. -
Joshi
titán
-
lehella
senior tag
Xiaomi portable air pump most 39,99$ áron megvehető a Banggoodon, ha valakit érdekelne kuponnal: [link] BGDBU36
-
Joshi
titán
Ha volt már akkor sorry. Link
-
GeoPhoto
tag
Google maps is azt mondja kb, mint amit a Strava is mért. De ahova mentem oda sokat jártam bringával is és feltűnt, hogy nagyon sok lesz az amit mutat.
Ez ugye egy olcsóbb cucc, nem hiszem, hogy valaki foglalkozna bütykölésével. Illetve pont egy magyar srác nézegette a youtube-on, de ő sem talált tuning opciót.
-
-
GeoPhoto
tag
válasz
DigitXT #11020 üzenetére
Köszi a választ!
Ja, át tudom kalibrálni a szervíz menűben, hogy a jó értéket mutassa, de azt nem, hogy valóban elérje a 25km/h-t. Meg igen, abban is igazad van, hogy ha egy adott távra megyek és az óra szerint már rég ott kellene lenni akkor az gáz.
Na, mindegy akkor kicsit több időt kell szánni az utazásra, de legalább kevésbé veszélyes. Rásegítéses bringák is azért nem tetszenek, mert 25-ig ha akarok akkor simán elmegyek erőből, de néha jobb lenne mondjuk egy 30-at tolni tartósabban, az meg már kb 20 éve nincs meg.
-
DigitXT
félisten
válasz
GeoPhoto #11019 üzenetére
Kugoo S1-eken kalibrálható az óra. 8.0-ra van rakva gyárilag, mert az a névleges
kerékméret, de valójában inkább 7.6-tal mér pontosan, de a Pro gumival 7.4 a jó.Ha pontosat akarsz, akkor le kell mérni, és utánaállítani a kalibrációt. Már ha az
adott vezérlő felajánl ilyen lehetőséget. S1-nél sem tökéletes a dolog, hiszen ha
akkora tempót mész, amire a gyártó nem gondolt, ott már hajlamos csalni. Oké,
nem kell sokra gondolni, ilyen 46 km/h körül ír 48-at, vagy valami hasonló...
Gyárilag kb. 28 km/h volt a vége, szóval abszolút nem számított ez a tartomány.Szerk: egyébként a gumikopással is változik a "csalás" mértéke... Ami mondjuk
a mért távolságon feltűnőbb. Sebességre nem kritikus, hogy 25, vagy 26 km/h a
valós (kivéve, ha a rendőr majd trafipaxozik a bicikliúton), de távra inkább zavaró,
ha útvonalterv szerint már ott kéne lenned, ám a valósában párszáz métert téved.Van aki szerint ez belefér, én meg úgy voltam vele, hogy ha tudom, hogy mennyi
az adott táv, akkor a roller is lesz kedves annyit mérni - így ahhoz kalibráltam be.
(Ilyenkor jó esetben a sebességmérés is jó... Autó/motor esetében ez nem igaz,
mert ott tökéletesen tisztában van a számítógép a megtett távval, de a sebesség
mindig kicsit fölé lesz becsülve, nehogy amiatt hajts gyorsan, mert pontos, hehe.
Ha viszont pontosra hekkeled a sebességjelzést, akkor távolságban fog csalni...)nincs ismert lehetőség hackelni
Szerk2: az a mutatóujjas gázkar nem ajánl fel beállítási lehetőségeket?
Valami olyasmi rémlik, hogy egyszerre nyomd a bekapcsoló és mode gombokat.Szerk3: amúgy a bérrollerek is megállnak kijelzett 25-nél, mert (leendő!) szabály
az szabály, de valójában azok sem mennek annyival, inkább csak 22 km/h valós. -
GeoPhoto
tag
Hello,
Ki az aki nézte már, hogy mennyire csalnak a sebességmérők ezeken a rollereken? Sokat bringáztam és most vettem egy Eleglide S1 plus rollert és kicsit karcsúnak tűnt a végsebessége.
Összenéztem Strava-val és szerintem a kiírt 25 helyett kb. csak 20-al megy és itt nincs ismert lehetőség hackelniEttől eltekintve masszív cucc, és nem volt annyira drága, csak ez azért így nem szimpatikus.
Üdv.
-
Joshi
titán
Sokan megkerestek privátban, hogy hol vettem a rollert Szép-kártyára. Akik esetleg jövőre szeretnének szabadidős terméket venni, azoknak jó hírem van, ugyanis a kormány meghosszabbította a zsebek összevonását 2022. szeptember végéig. Ez egyébként a 2021.11.09. M1 Híradóban volt (23:50-től).
-
Kowi84
aktív tag
Nagy nehezen sikerült leszűkíteni az igényeimnek megfelelően az e scooter kínálatot.
Szerintetek az Mi Scooter 3 vagy inkább a Pro 2?
Árban kb. ugyan az a kettő, nincs számottevő különbség.
A Pro 2 erősebb motor, nagyobb aksi, viszont "régebbi" kiadás. Az Mi 3 újabb, több apró fejlesztéssel, javítással. Gyengébb akksi és motor, bár fejlesztett akksi vezérlő.Szóval van mindegyik mellett érv, de segítsetek dönteni. Melyiket válasszam?
-
Dave™
nagyúr
válasz
PociAti #11012 üzenetére
Szerintem ez attól is függ, hogy egyébként milyen állapotban van. Ha nincs semmi komolyabb baja, akkor ennyit teljesen megérhet a plusz 2-3 éves élettartam. De ha a fenti akkus linket veszem alapul, 60% DoD-vel (nekem ez a jellemző) 1500 ciklus után is még 70% körüli állapotban van, vagyis napi két töltéssel is 750 nap, ami mondjuk minimum 3 év. A Pro 2 pedig még 70%-kal is elégséges lehet, bár az már kicsit talán necces az esetemben, de majd meglátjuk 2-3 év múlva, mi a helyzet. Nálam 4000 km után már nullszaldós a roller
-
PociAti
őstag
válasz
lehella #11009 üzenetére
Majd 15.000 km körül térjünk vissza rá, hogy mennyire éri meg egy 150-160k-ról kb. 50-70k-ra leamortizálódott rollerra 50k-t rákölteni. (Addigra valószínűleg kisebb, nagyobb sérülései is lesznek már.)
Az átlagfizetésekhez viszonyított ára a Xiaomi Proval egyénértékű rollernek várhatóan tovább fog mérséklődni. Saját célból én nem generáloztatnám újra a gépet, biztosan újat veszek majd helyette. A mostani ha sokat veszítene piaci értékéből, akkor megtartom magamnak esős napokra, illetve téli járműnek jó lesz.
-
lehella
senior tag
Tegyük fel, hogy benne van 15.000km a rollerünkben. Érezzük, hogy az akkumulátor már rég nem tud annyit, mint új korában, mondjuk cserélnénk. Úgy láttam, ilyen 50.000 forint körüli összegért már van. Ha új lesz benne az akku, akkor utána mondjuk megint tudna 15.000 km-t? A defektekről ne beszéljünk most, mi a helyzet a vezérlő egységekkel, milyen lehetőségek vannak, hogy ne legyen gtk a járgány, vagy lábbal hajtós 14 kilós játékszer belőle pár év múlvára?
-
Dave™
nagyúr
válasz
PociAti #11007 üzenetére
Az akkuról ezt én is olvastam, de nem teljesen egyértelmű, hogy hogyan van számolva (én naponta kétszer töltöm, mindig kb. 40%-ról tele), mert van aki teljes ciklust említ, van aki pedig sima töltésit. A gumikról sem találtam semmi használhatót, hogy pl. 5000km után kell cserélni, vagy 10000... A 10k km nekem másfél év alatt összejöhet, a fórumon láttam már 365-öst 4000+ km-rel, ezért gondoltam, hogy lehet gyakorlati tapasztalat is, itthon is.
-
PociAti
őstag
Többször előkerült már ez a téma. Annyit vállalnak, hogy 500 teljes töltési ciklus alatt is még legalább 70%-os lesz az akku. Használat módjától és számolási módszertől függően elég tág határok között mozog az érték, de tippen szerint 15.000 km körül lehet a reális élettartama.
"Cyclical lifetime: 500 charging cycles with power maintained above 70%"Külföldi csatornákon (fórumokon) találkoztam már 10k hatótávot megtett Xiaomikkal. Ez normál használat alapján kb. 5-10 év lehet. Ennyi idő alatt nagyjából leamortizálódik a jármű, de ha azt vesszük, hogy szinte fillérekbe kerül az üzemeltetése, biztosan behozta már az árát.
Az abroncsnál hasonló a helyzet. Sok múlik a testtömegen, útszakaszon, közlekedési szokásokon, de ha nincs defekt, akkor ez sem számít jelentős költségnek. Szervizköltség általában elhanyagolható, tuningolásra, feldíszítésre többet szokás költeni. -
lehella
senior tag
válasz
Kowi84 #11001 üzenetére
A korábban említett Pro 2, kicsit customosított firmwarrel szerintem vinni fogja a dombos részeket is. Én Buda külső részén kénytelen vagyok a "húzott" módban használni, hogy ne álljon meg alattam, egyébként teljesen jó.
Hétvégén megvolt a Velencei tó kör is, simán végigvitte 18km/h-s átlagsebességgel. Egyedül Pákozdon okozott gondot neki a fagyizó előtti emelkedő, aki nem ismerné: meredek és rövid utca. -
Reggie0
félisten
-
Dave™
nagyúr
válasz
Kowi84 #11001 üzenetére
Legutóbb facebookon olvastam hasonlót, hogy milyen hülyén néznek ki felnőtt férfiak e-rolleren, akkor sem értettem, most sem. Ha nem lábbal hajtós rózsaszín rollerben gondolkozol, szerintem nem fog hülyén kinézni. Nekem Xiaomi Pro 2 van, az eddig mindenhol felment, de én csak 75kg vagyok, így az érdemi részét passzolom.
-
Kowi84
aktív tag
Sziasztok!
Abban tudnátok segíteni, hogy milyen rollert érdemes venni egy 185cm magas és 100kg (+/- 5kg) súlyú "fiatal" embernek, amin nem néz ki teljesen hülyén?
Alapvetően munkába járásra kéne, ami oda-vissza kb. 7 km, ebben van emelkedő is.
Mivel Isten Szekszárdot nem vízmértékkel teremtette, ezért inkább dombvidéki használat lenne a jellemző. Az nem hátrány, ha akksiját nem kell mindennap töltőre tenni amikor hazaérek a melóból, mert egy úttól is kifingik.A keretet nem tudom belőni, mert fogalmam sincs, hogy ezeknek az igényeknek megfelelő (és ajánlható!) járgány mennyinél kezdődik...
Köszönöm előre is a segítséget!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI Mini 3 Fly More Combo RC - GARANCIÁLIS drón szett +koffer
- DJI Avata drón +MasterAirscrew tuning propellerek (AV5)
- DJI Air 2s Fly More Combo drón szett (FMC) 3 akkuval, ND és NDPL szűrőkkel - megkímélt állapot
- Xiaomi Yunmai Fascial masszázs pisztoly (Massage Gun)
- Ùj - DJI FPV Drone - 0h repülési idő
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- 12.000 ft tól elvihető ELITRO Bankmentes , kamatmentes vásárlás .Cooler Master GM2711S Monitor
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest