Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Dave™ #11076 üzenetére

    akkor fejreállni is könnyebb, nem?
    Igen, hátsó kerék fékezésétől még nem állt fejre senki, azzal csak csúszkálni
    lehet, amiből szintén lehet esés, de sokkal könnyebb megfogni.* Ellenberger,
    ha nincs elegendő fékerő az első keréken, akkor nagyon hosszú lehet a fékút.

    Gyakorlati példa, Kugoo S1: 25 km/h-ról 20 méteren tud csak megállni, durva!
    A magam részéről kevésbé félnék a fejreállástól, mint ettől, a fékerő ugyanis a
    fékkarral adagolható, a konstans** erejű motorfék viszont nem jó, ha túl erős...

    *: szerintem gyerekként a legtöbbünk farolgatott a biciklivel, így szándékosan
    alkalmazott akkora fékerőt, hogy a hátsó kerék csússzon... És még élünk.:DDD

    könnyebben csúszik meg a hátulja
    Ha a hátsó kereket hajtod, úgy valóban megcsúszhat a hátulja rossz tapadási
    viszonyok közt.
    Egyszer estem emiatt, sáros bicikliúton... De! Nem 350W volt
    a motor teljesítménye, hanem 1500W. Szerintem 350W nem tud akkorát tolni,
    hogy komoly veszélye legyen a driftelésnek... Ellenberger az első kereket már
    bőven el képes forgatni ekkor motorteljesítmény, lévén azon nincs elég súly.:K

    Mi következik ebből? Első kerék hajtással is el lehet esni, ha túl erős a hajtás.
    (Ugyanez összkerékhajtásnál is probléma, ha kanyarban / ledöntve túl sok erő
    megy az első kerékre. Kitolja oldalra és jöhet a fetrengés. De megint mondom,
    ez kb. 1000W fölött érdekes csak. Kisebb teljesítmény kevésbé tud meglepni.)

    **: ez sem igaz, mivel a fékezés módjától függően pont nagy tempónál tud erős
    lenni, azaz pont akkor veszélyes, ha hirtelen ránt. (Viszont ahogy gyengül, úgy
    lesz egyre kisebb a lassulás. Sima rekuperációs fékkel megállni nem is lehet!)

    nem érezném magam biztonságban
    Ha hirtelen ránt, és nem adagolható, akkor teljesen érthető az aggodalmad.:K
    Pont ezért jobb, ha ezt a fajta fékezést inkább a hátsó keréken csinálja, és az
    első fék teljesen analóg módon a pilóta kezében marad. Ha elég ügyes, akkor
    képes tapadáshatáron fékezni + visszaveszi a fékerőt, ha stoppie-ba kezdene:
    ilyenkor minden a pilótán múlik, ill. a választott fék adagolhatóságán... Sajnos
    vannak olyan bazierős hidraulikus fékek, amivel kisujjal fejre lehet állni, azokat
    én sem szívesen használnám rolleren, de a G30-on nem ilyen van, hanem egy
    kutyaközönséges dobfék... Az soha nem fog beharapni, abszolút biztonságos.

Új hozzászólás Aktív témák