- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mosqu!to
addikt
Sziasztok!
Adott egy Xiaomi M365 Pro (gen1) roller, aminek a BMS-e beadta a kulcsot 500 km futásnál. Gyári BMS nem kapható, klónokkal nem működik. Beszerelnénk egy olyan BMS-t, ami nem támogatott gyárilag, a lényeg hogy ki kéne iktatni a BMS ellenőrzést a firmwareből. Találtam a hackm365.com -ot, ahol a fw generator elvileg tudna ilyet is, de amikor a generate-ra nyomok, 404 hibát dob az oldal
Tudtok olyan oldalt, ahonnan tudok ilyen működő fw-t letölteni?
-
yabba
aktív tag
Köszönöm, ez is hasznos infó. Azért kérdeztem, mert technikai specifikáció alapján nem tűnnek gyengének, az aksi is hasonló méretű.
Az mennyire okozhat gondot, hogy a gyerek 160 centi magas (szerencsére most nő mintha húznák). Milyen határok között állítható a kormány magassága?
-
Dave™
nagyúr
válasz
sandró60 #11290 üzenetére
A telefonos alkalmazás kell hozzá csak, ha megnyitod, jelezni fog, hogy van új firmware, csak rá kell nyomin a telepítésre, a telefont a roller mellett hagyni és kivárni, hogy végezzen. Néhány perc alatt megvan. Most javult az akkumenedzsment, lett tempomat, mindenképpen telepítsd, nekem olyan, mintha új rollerem lenne
-
PociAti
őstag
(#11262) Fr0z3n hívta fel a figyelmünket arra, hogy MediaMarkt-ban a Segway Ninebot KickScooter E25E most 110k (az eredeti 140k helyett).
Nekem Xiaomi Mi 1S-van, 130k körül van az értéke ezzel éri meg leginkább összehasonlítani, de nem tudnék egyértelműen dönteni közöttük.Mindegyiknek kb. pont annyi előnye van a másikhoz képest, mint amennyi hátránya. A pillanatnyi ár alapján a Ninebot-ot választanám.
Xiaomi hatótávja 30km, Ninebot 25km, elvileg a Ninebot motorja erősebb (300W vs 250W), viszont a videó alapján a Xiaomi jobban gyorsult.
A fizikai fék megléte a Xiaomi mellett szól, felépítésre amúgy a Ninebotnak adnám a pontot.
A Xiaomi 8,5"-os tömlős kereket használ, Ninebot 9" tömör kerekekkel viszont dupla lengéscsillapítóval. Utóbbi talán előnyösebb, de a lengéscsillapító a súlynövekedésben is meglátszik (14,3kg, Xiaomi "csak" 12,6kg).A Ninebothoz 70-80k áron lehet kapni külső akkumulátort. Viszont ennyiért már használt jó állapotú e-rollert is lehet venni.
-
yabba
aktív tag
Sziasztok,
Gyereknek (12 éves) szeretnék elektromos rollert venni. Iskolába, edzésre menne vele főleg bicikli úton illetve kertvárosban kis forgalmú utcákon. Annyit tudok, hogy Xiaomi gyárt ilyen terméket, de milyen egyéb gyártó van még ami szóba jöhet (láttam itt a hozzászólásokban még Segway-t)? Gyerek vékony testalkatú, a teherbírással nem lesz gond, a suli kb 10km oda-vissza, de ha megy egy nap 20-25-öt roller az már szerintem elég sok mindenre.
Mitől függ, hogy milyet érdemes venni? Mit ajánlotok, vagy hol lehetne jobban utánanézni? Milyen szoftveres különbségek vannak (ez fontos?)? Mennyire számít a kerék méret?
Köszönöm.
-
PociAti
őstag
válasz
uniqm1 #11284 üzenetére
Régi, tehát az M365-ös rollerekhez olyan CFW-k léteznek, ahol a szimpla és dupla kattintás közötti csere egyszerűen megoldható volt (listában be kellett pipálni ezt a funkciót), de az a CFW nem használható az újabb generációs Xiaomi rollerekhez. Az újakhoz tartozó népszerűbb CFW-k nem tartalmazzák ezt a funkciót (pedig igény lenne rá). Biztos megvan az oka.
Nekem most a lámpa ki-be kapcsolgatása áll kézre, nem pedig az, hogy a roller 3 üzemmódja között kapcsolgatok, miközben csak egy üzemmódot használok (a D-t, aminek kimaxoltam a sebességét, és levettem a tempomat élesítésének idejét 3 másodpercre).
-
sandró60
addikt
Üdv mindenkinek!
Ugyan az ajánlásnál 16-60 év között ajánlják(73 vagyok)
Most lettem egy Mi Electric Scooter Pro 2 tulajdonosa
Kérdésem a kerékben milyen Bar nyomásnak kell lenni?
Vettem egy Mi hordozható kompresszort.(jó nagy hangja van)
Köszönöm -
uniqm1
tag
válasz
lehella #11271 üzenetére
Nekem a 365--ön ez így volt (illetve még mindig így van), hogy egy gombnyomás a módváltás és dupla a lámpa. Főzött rom, de nem scooterhackinges, hanem egy fb csoportban kaptam (serial, gumiméret alapján gyártották). Derrick Sheng firmware - Angryxiaomira nézzen rá, akit érdekel.
Most G30 max II van helyette (mellette), erre még nem találtam hasonló megoldást. Kb 1-2 hónapja van meg, de még mindig nem tudtam megszokni, hogy egy gombnyomással a lámpát kapcsolom ki, sokkal jobban kézre állt a másik verzió. -
lehella
senior tag
Nálam a D mód az a gyári konfigot tudja, de 25km/h-ig kiengedve, max 400w körüli teljesítménnyel.
Az S mód pedig inkább autók közé utcára, vagy emelkedőre kell. Ez engedi max 800w pillanatnyi teljesítmény leadását is, amire ha spórolni szeretnék nincs semmi szükség. Általában akkor használom, ha sietek és biztosan tudom tölteni a rollert hazaindulás előtt. -
gergo5991
őstag
válasz
IMIIKE1998 #11279 üzenetére
te milyen rollert készülsz venni? még a bicajos topikból emlékszem rád hogy 6 évig kérdezgettél meg filózgattál a bicaj vásárláson, a gumiról (keménység,anyaghasználat,szilárdás,keréknyomás,összetétel, nálatok poros az út, nálatok kavicsos az út, nálatok csuszik az aszfalt, dombok vannak, légellenálás,gördülési ellenállás, suly/sebesség arány és még sorolhatnám) az anyaghasználatrol az aerodinamikáról tudósokat megszégyenitó KÉRDÉSEKET tettél fel, most látom rollert vennél, autót vennél, robogót vennél, minden topikba érdeklődsz. Remélem itt 6 évig nem fogod ezt csinálni, mert már látom a gumi témával itt is elkezdted ezt a hóbortodat.
-
R a y
senior tag
válasz
IMIIKE1998 #11279 üzenetére
Első tapasztalatok: D-ben valóban sokkal finomabban egyeletesen gyorsul. S-ben pedig jobban "harap" erőteljesebben meglódul. Tempomat meg király!
-
PociAti
őstag
A pontos akkukijelzést valószínűleg még egyetlen mozgó járműnél sem sikerült hibátlanul megoldani, legyen az akár egy elektromos autó, ahol azért komolyabb a tét, brutális mennyiségű szenzor van bennük, és a mesterséges intelligencia is besegít a számolásba.
Neked kell tudnod alkalmazkodni a viselkedéséhez. -
PociAti
őstag
-
R a y
senior tag
Frissítettem én is. Valamit biztos mókoltak, mert frissítés előtt 97%ot és 39.97volt írt az akkura, frissítés után ugyan ez a feszültség 89%ot ér.
Még nem próbáltam ki. Majd írok tapasztalatot. -
gergo5991
őstag
én a g30on mikor ha tudom hogy 30km-t minimum megyek átteszem D be, ahol meg nagy domb van ott vissza S be, ha meg tudom hogy csak 10-20km-t megyek végig S be használom. Mivel dimbes dombos a város, elég sok visszaszokott jönni fékezésből, pedig sok helyen azt olvastam utálják az emberek, hát nekem a kedvencem. A motorféket low módba használom hogy sikon is kitudjak gurulni vele, de volt olyan domb ahol maxra kellett állitanom és még úgy is 30al jöttem lefele végig fékezve
-
R a y
senior tag
Jó hír a tempomat, lehet ma lefrissítem én is a rollerr. Ami még nagyon zavar, hogy a módok között duplán kell kattintani. Sokkal életszerűbb lenne az egynyomásos módváltás, és a dupla a lámpa. Tudom főzött rommal ezen is lehet változtatni, de a gyári appban lehetne csinálni egy opciót arra, hogy ezt lehessen módosítani.
-
Dave™
nagyúr
Igen, annyi. Én is csak olvastam róla, hogy korábban volt, augusztus végén már nem volt benne, amikor vettem. Sípol egyet, amikor eléri az 5mp-et és utána tartja. De a simább menet és a nagyobb akkuidő legalább ekkora változás, így bár eddig is elégedett voltam, így most még inkább az vagyok vele
-
R a y
senior tag
válasz
IMIIKE1998 #11265 üzenetére
Nekem van robogóm mégis rollerrel járkálok. Ezt be lehet vinni bárhová, kicsi könnyű, még a kocsiba is befér.
Robogóra is igaz ugyan ez, azokból is vannak silány termékek (kínai). Ahogy már említve lett, az e bike sokkal drágább. Ha találnám a pénzt, akkor sem vennék olyat. -
Dave™
nagyúr
válasz
IMIIKE1998 #11265 üzenetére
Attól függ, mit mivel hasonlítasz. Egy ebike pl. sokkal drágább, és nehezebb, mint egy roller, ahhoz képest kifejezetten jó az ár/érték arány. Ha népszerű típust veszel, lesz hozzá alkatrész bőven. Most is lehet olcsó rollert venni, csak annak a minősége is olyan lesz. Az említett kategóriában már szerintem elég korrekt minőséget kapni, bicikliből sem a minőségieket adják 100 alatt.
-
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek amúgy a rollerpiacon mikor fog eljönni az az időszak, mint ami a kerékpároknál, hogy a különböző modellek alkatrészei kompatibilisek lesznek egymással, tehát szabványméretek lesznek kormány, gázkar, fék, kerékméret tekintetében? Jelenleg elég kiforratlan piacnak tűnik, rengeteg rossz minőségű termékkel, gyenge alkatrész ellátottsággal, megbízhatatlan konstrukciókkal, modellekkel. Ezekhez társul még az irreálisan magas ár, mert egy normális, belépő e-roller 150-200k, ennyiért jó robogót(használtan), biciklit lehet venni és ezek messze felülmúlják a rollereket tartósságban. Persze nem szidni akarom a rollereket, csak én a jelenlegi ár-érték arányt nem tartom megfelelőnek.
-
Dave™
nagyúr
válasz
PociAti #11261 üzenetére
Valószínűleg valami ilyesmi lehetett, de számomra óriási a különbség, és csak pozitív irányban, hátrányt nem tapasztaltam. Ezek után nem is nagyon merek majd frissíteni, úgy érzem a mostani állapotot csak elrontani lehetne. Este mire töltőre tettem (tehát mire teljesen felmelegedett) 57% lett az akku, nem emlékszem, hogy ősszel volt-e bármikor is olyan, hogy ennyiből megjártam volna az utat. Ráadásul felmentem vele egy elég meredek felüljáróra is, meg olykor volt némi szembeszél is, és mégis, alig több, mint 40%-ból megtett 20km-t, méghozzá sport módban, nem is a gyárilag kalkulált 15km/h-val.
lehella én tudom mire gondol, tényleg voltak ilyen kisebb ugrálások, most lehet, hogy lassabban gyorsul, de azt szépen egyenletesen teszi és sokkal finomabb, kiszámíthatóbb az egész mozgása. A tempomat pedig megváltás, főleg ebben a hidegben.
-
lehella
senior tag
válasz
PociAti #11261 üzenetére
Szeptemberben még én is gyári firmet használtam, ott nem tapasztaltam ilyen "ugráló gyorsítást" fix sebesség körül. A speed mode jó volt haladni mondjuk sík úton. Azóta pedig a scooterhackinges főzött rommal, az általad is írt beállításokkal nincs ilyen már egyáltalán. Azóta viszont felvisz ott is, ahol korábban nem
-
Fr0z3n
őstag
Megrendeltem életem első rollerét.
Most 110 a mediamarktba a Segway ninebot e25e. Első lépésként remélem megteszi egy kisvárosban szaladgálni.
-
PociAti
őstag
Elmondottak alapján az 1 másodperces rágyorsításokat vették ki a rollerből.
Értem ezalatt azt, hogy amikor mondjuk 20 km/h-val próbálsz menni, de nem sikerül pontosan tartani a gázkart, akkor ugráló mozgással közlekedik. Apró gyorsításnak veszi őket, emiatt akkor 1-1 másodpercre leadja a csúcsteljesítményt (peak power).
Előzéskor, útkereszteződésben való áthaladáskor jó az extra teljesítmény, sík úton viszont kifejezetten zavaró volt.Ennek a finomhangolásával nem csak a mozgás lesz egyenletesebb, hanem takarékosabban bánik a gázfröccsökkel.
Csak feltételezem, hogy a Power and Speed beállítás második tételéről van szó. YT videókban azt tanácsolták megközelítőleg a duplája legyen a második paraméter. (Így jöttek létre ezek a párosok: S: 25A - 55A, D: 17A - 32A, Eco: 12A - 25A).
https://wiki.scooterhacking.org/doku.php?id=guide-pro2#power_and_speed
Lehet hogy a csúcsértékeknél már nem 2-es szorzó van, hanem csak 1,8-as.
Vagy sokkal intenzívebben meg kell húzni a gázkart, nem elég picit eltérni tőle. -
DigitXT
félisten
Nem mutatja a képet, de azt sikerült összelegóznom, hogy a Zuglói
Önkormányzati Rendészet gépkocsiját sikerült lencsevégre kapni...
Nagyon diszkrét fényhíd, nem rendőrségi festés. És bár hasonló az
egyenruha, azért mégsem ugyanaz mint a rendőrségé (elméletileg).Beleolvasva a bemutatkozásukba tulajdonképpen főleg közteresek.
Ettől még állhatott lejjebb egy rendőr: szólnak neki, hogy gáz van.
(Mondjuk amíg nincs kint az új KRESZ, addig nem tudom, mi gáz...) -
DigitXT
félisten
Hú, basszus, tényleg pixelvadászat* az egész, viszont az meg nem rendőrkocsi,
mivel nincs rajta fényhíd. Vagy csak nagyon álcázza magát. És mégsem eléggé!
A felirat szerintem RENDÉSZET. De én már öreg vagyok ekkora pixelekhez LOL.*: írtad, hogy fedélzeti kamera. Milyen rollerben van ilyen gyárilag, és miért ilyen
ótvaros a képe? Nekem anno egy kulcstartó kamerában volt simán HD a dolog...
(Nem FullHD, de azért nem is ez a VGA felbontás. Jó: volt olyan is, de az ratyi.) -
DigitXT
félisten
Lehet, hogy készülnek a rohadt szemét gyorshajtókra, és ez az első próbájuk?
Mivel viszonylag egyszerű mérésről van szó, lehet, hogy nem is kell nagy gép...
Passz. Mindenesetre addig örülj, amíg csak "odaköszön", és nem azzal kezdi,
hogy forgalmit, jogsit, személyit. (Mondjuk SMKP-nak pont nincs forgalmija.)
Ui: ha tényleg komolyan veszik, hogy 25 km/h, lehet firware-eket visszaállítani!
Már csak egy mobil fékpad kell: akkor a gyorsulást is le kell nyomni 350W-ból.
Meg a hegymeneteket is. Előbbi csak lomha lesz. Hegyen meg meg is áll...
(Mindjárt jön vki az Alföldről, hogy őt ez nem érdekli, náluk nincs is hegy, LOL.) -
-
Dave™
nagyúr
Úgy tűnik valami nagyot alkottak az akku terén, úgy értem haza, hogy az 5 fokban 43%-ot jelzett még, ez egy óra szobahőmérséklet után 56%-ra felment utána, tehát a valós merülés 44% 20km-re (75kg, 25km/h cruise controllal, Pro 2). Ez alapján a gyári 45km-es hatótávot a megadott feltételekkel még felül is tudná teljesíteni. Valami érezhetően változott, mert máshogy megy, de hogy miben más nem tudnám megmondani. Talán kiegyensúlyozottabb, folyamatosabb lett az egész.
-
PociAti
őstag
-
Dave™
nagyúr
Reggel nem volt vészes, a Dombóvári útnál volt erős szembeszél, de előtte semmi. Most a kérdés az, hogy volt-e olyan hátszél, amit nem éreztem (ami megmagyarázná, hogy miért maradt sokkal több az akkuban, mint szokott), vagy ennyivel jobb lett az akkumenedzsment. Az utóbbi túl szép, hogy igaz legyen, de valahogy máshogy ment, legalábbis más érzés volt kicsit, szóval még ez sem kizárt.
-
Dave™
nagyúr
-
Gigi01
őstag
Kicsit késve,de ma berendeltem a Kugoo G2Pro-t.
Pro2-t váltanék vele.
Vele akkor már kismotoros szabályok tartoznak rám? -
Dave™
nagyúr
Jött új firmware a Pro 2-re. Nem tudom mit javít, a szokásos semmitmondó changelogja van.
szerk: egy változás megvan, újra van cruise control
-
Dave™
nagyúr
Ma a szembeszél majdnem teljesen lemerítette az akkut hazafele, a szokásos ~30% (hidegben) helyett 10% alatt értem haza, mondhatni ki volt számolva. Pro2, 20km, végig teljes sebességgel (ami becsületére legyen mondva, még 10% körül is 20 felett volt, szembeszélben).
-
zhata
senior tag
Megtörtént?
Ma délután néhány perccel 3 után rendőrök mérték a kerékpárúton haladók sebességét, legalábbis én annak néztem. (Bár az is lehet, hogy a forgalmat figyelték.) Szerencsémre elvakított a fény, és emiatt melléjük érve csak 20-25-tel mentem. Ott aztán még egy - talán - köszönömöt is hallottam tőlük.
A fedélzeti kamerám rögzítette is az eseményt. -
Gabis
őstag
válasz
PociAti #11229 üzenetére
Jah... mert az sokkal jobb, hogy egy felfestett jelzéssel val leválasztva, és boldog boldogtalan közlekedik rajta össze-vissza... ha nem is olyan kordon mint pl. a Bajcsy-n (ha már ennyire rápörögtél erre) de valami fizikai határral jó lenne leválasztani ezeket a részeket. Így is elég sok mindenre kell figyelni, jó lenne ha a gyalogosokra kevésbé kellene. De mivel nagyon nem egy szinten látjuk ezt a dolgot, részemről ezt itt le is zárom mert semmi értelme, és nem is ide tartozik.
-
Aaron14
őstag
Ez alapján 5 km/h-val kellene haladnom az adott szakasz nagy részén, ami valjuk be, nem életszerű. Elkerülő manőver közben lép ki valaki elém, a karjába beleakad a kormányom és én emiatt elesek, akkor nem hiszem, hogy ezért én lennék a hibás szemben azzal, aki egyértelműen olyan helyen sétál, ahol nem szabadna és gondatlanságból balesetet okoz.
Én is szoktam a járdán rollerezni, 5 km/h-val, ha az adott szakaszon nincs kerékpárút vagy a műút nem alkalmas arra, hogy rollerrel közlekedjek rajta. Mindenkinek elsőbbséget adok a járdán, mert tudom, hogy ott csak vendég vagyok. Ha belém jönnek, taknyolok, stb., akkor az szinte biztos az én hibám, hiszen alapjáraton nem lehetnék ott.
Szabályok azért vannak, hogy kulturált, civilizált módon tudjunk egymás mellett működni. Természetesen senkitől nem várható el és biztos vagyok benne, hogy senki nem képes arra, hogy minden szabályt betartson, de én sem gyalogolok ki és sétálok az úton ha ott van mellettem a járda, mert ha elütnek, akkor az egyértelműen az én mulasztásomból fog megtörténni. -
PociAti
őstag
Láttam már baromi rossz és balesetveszélyes megoldásokat gyalogosok és kerékpárosok leválasztására. Te konkrét esetet említettél. Nem ismerem, és szerintem sokan mások is így vannak vele.
És akkor visszatértünk az eredeti témához, ha az ország Bajcsy-Zsilinszky utcáit nézzük, esetek bő 90%-ban szerintem felesleges is lenne a kordon. -
PociAti
őstag
Igazából azért hívtam fel a hiányosságra a figyelmet, mert Budapest belvárosán kívül is van élet.
Például a sisakviselés legelvakultabb hirdetői meg szoktak erről feledkezni, úgy állítják be a kerékpárutakat, mintha az valami életveszélyes dzsungel lenne, miközben én munkába menet gyakran egyetlen járművel sem találkozom a kerékpárúton. -
Grafiqs
őstag
Ha újban gondolkodsz akkor ajánlom a Niubility N2 rollert. 10 colos kereke van és relatív nagy akksija.
275 dollár (postával, mindennel), de nem tunningolható mint a Xiaomi.G
-
R a y
senior tag
válasz
Aaron14 #11220 üzenetére
"Nincs arra se időm, se lehetőségem," A szabályok mást mondanak, és ha már ott van a bicikli sávban, az nem jelenti azt, hogyha elütöd akkor ő a hibás.
A másik pedig, közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet IV. rész I. fejezet 26. § (szakasz és nem paragrafus, ugye tudjuk) 4. pontja egyértelműen leírja, hogyan válaszd meg a sebességet.
(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell. -
DigitXT
félisten
válasz
Aaron14 #11220 üzenetére
Na várjál, ki beszélt satufékezésről? Nem azt mondtam, hogy az megoldás:
lassítottál, már így is, ezt tudtad volna folytatni a csengetés helyett. És ezt
a folyamatot láthatja a mögötted jövő is, így nem kéne, hogy beléd menjen.De amúgy meg mi kényszerít arra, hogy a saját sávodban centikre húzz el
a (szabálytalan) gyalogos mellett, nagy sebességkülönbséggel? Ki lehetne
kerülni oldaltávolság tartással, a szembejövő sávjában. Hja, hogy akkora a
forgalom, hogy jönnek szemben, így ez nem járható? Akkor ez még inkább
indok arra, hogy lelassíts akár a gyalogos tempójára, mert ha olyankor lép
eléd, nem lököd fel, és te se repülsz bele szembe a bokorba: szerintem ez
rohadt szerencsés kimenetel volt, hogy nem kaptál el repülés közben senki
más közlekedőt és a gyalogos sem szerzett olyan fejsérülést, ami 8 napon
túl gyógyul... azt hiányolom a leírásodból, hogy mit fogsz másképp csinálni,
hogy legközelebb ne a szerencsén múljon, hogy ennyivel megúszod... Mert
az, hogy leírod, hogy itt ilyen a forgalom, és ez normális, így szeretnéd, ha
a gyalogosok véletlen se lépnének a bicikliútra, ez nem fog megtörténni.A probléma a sebességkülönbség... ÉS a csengőre hagyatkozás, ahelyett,
hogy a féket használnád, akár lépésbe való lassításig. És igen: felkészülve
a megállásra. Ha nem tudsz kitérni, ám megállásra sem készülsz, akkor rá
bízod magad a gyalogos hülyeségére, hogy a csengőd miatt nem lép eléd?
Én elhiszem, hogy hirtelen történik az ilyen, de meglehetősen biztos vagyok
benne, hogy a csengetés pont rontott a helyzeten...Szóval nice to have,
de nagyon sokra ne számíts vele kapcsolatban, eddig se kellett volna.Ui: szerintem a csengő kizárólag arra jó, amikor teljes terjedelmében zárják
a gyalogosok a bicikliutat, nem veszik észre, hogy megérkeztél (felvetted a
tempójukat és nem tudsz miattuk a korábbi sebességeddel tovább haladni).
Ekkor lehet csengetni, és észreveszik magukat. Tudsz tovább haladni, csak
hát ehhez az kell, hogy előtte lassíts az ő tempójukra, mert nem várható el,
hogy időben reagálnak. És jól reagálnak. Ha már szerencsére akarod bízni
magad, inkább ne várj semmi reakciót: ha egy villanás alatt elhúzol mellette
valószínűleg megijed, és elküld az anyádba, de legalább elmarad a baleset.Zöld jelzést kapok, jön velem szembe és nem megy át a zebrára.
Ilyenkor egyértelműen hülye és/vagy provokál, de mit csinálsz? Elütöd?
Szerintem kikerülöd a szembejövő sávban. Tudom, néha ez nagyon nehéz,
ha épp borzasztóan szűk sávokat festettek. Megfejelve, hogy ott van még
lámpaoszlop is, amibe bele akadhat a kormány. Szóval akkor marad, hogy
baromi lassan haladsz és/vagy jelzed a problémát szép magyar szavakkal.
(Van YT-on vmi angol idióta, aki biciklivel futárkodva napi 40-50x üvölti le a
gyalogosokat, hogy szabálytalanul lépnek a bicikliútra... lehet persze, hogy
nem idióta, csak így akarja megnevelni a népet, de nem látszik a hatás.)
-
Aaron14
őstag
válasz
DigitXT #11216 üzenetére
Szombat este iszonyat forgalmas ez a rész. A járda tele gyalogosokkal, a bicikliút kerékpárosokkal, e-rolleresekkel, e-monociklisekkel, stb. Nincs arra se időm, se lehetőségem, hogy minden egyes ilyen esetnél megálljak, hiszen ez a szituáció legalább 10x előfordul az Erzsébet tér és Nyugati pályaudvar között.
A jelenlegi szituációban, ha satufékezek egyet, akkor vagy én esek pofára a viacoloron és még hátulról belém is jönnek, vagy simán megállok, de belémjönnek hátulról. Ez szerintem nem lett volna a legszabályosabb csúcsforgalomban.
De mondok egy másik példát. Kereszteződésben állok a pirosnál és velem szemben áll a gyalogos a bicikliúton.
Zöld jelzést kapok, jön velem szembe és nem megy át a zebrára.
Előre kiszámítható helyzeteket eddig mindig kivédtem és rendkívül körültekintő vagyok, bármivel is közlekedem, de más hülyesége miatt nem leszek én is kiszámíthatatlan és veszélyes a forgalom többi résztvevője számára, hiszen akkor én okozok majd balesetet. -
PociAti
őstag
válasz
Aaron14 #11214 üzenetére
Kerékpárral én is elcsaptam egy sima gyalogost, mégcsak nem is volt turista.
Egy nő egyenletes lassú tempóban keresztezte a kerékpárutat. Előre kiszámított laza tempóban szerettem volna mögötte elhaladni, de hirtelen, minden előzmény nélkül elkezdett visszafelé futni. Bár én ütöttem el, de nem győzött elnézést kérni tőlem.
Persze hogy kellemetlenül éreztem magam, és azon töprengtem miként lehetett volna elkerülni. Csak úgy, ha irreális szituációkra is felkészülünk, de attól mi válunk kiszámíthatatlanná a forgalom azon résztvevői számára akik nem így gondolkoznak, és nem csökkentik egyből a felére a tempót ha pár méteres körzetben gyalogost látnak.Előítéletesebb lettem egyes járókelőkkel szemben. A kiszámíthatatlan gyerekekkel, a turistákkal, azokkal a személyekkel akik láthatóan el vannak merülve a gondolataikban, akik pórázon kutyát sétáltatnak.
Azokkal, akik látszólag nem határozott céllal haladnak A-ból B pontba.
Külön kategória az iskolásokból, haverokból, családtagokból összeverődő 3-6 fős társaságok, ahol egymásra figyelnek, nem a környezetükre. -
Dave™
nagyúr
válasz
Aaron14 #11214 üzenetére
A budai rakparton nincs olyan nap, hogy ne lennének turisták a biciklisávon. Nem csak az ő hibájuk, a sávok is olykor elég szűkek vagy rosszul festettek, de jobb híján helyettük is figyelni kell, mert ők bámészkodnak, te pedig közlekednél.
A másik kedvencem, amikor az autókkal szemben van (lenne) elsőbbségem, de tojnak rá, vagy még esetleg ők dudálnak rám, hogy hogy merészeltem eléjük menni (nyilván messze vannak még, de akkor is). Ilyen pl. az Árpád-híd alatti rész, elég nyilvánvalóan kint van nekik a tábla, de nem akarják észrevenni, egyszer satuznom kellett biciklivel. De kanyarodó autó is akart már elütni az Aquincum hotel előtt is, ő is kimaradt a kresz oktatáson, és szintén neki állt feljebb.
-
DigitXT
félisten
válasz
Aaron14 #11214 üzenetére
Az jó, hogy neked semmi bajod... És a gyalogosnak, aki arcra esett?
Persze, hogy semmi keresnivalójuk bicikliúton*, de ha már a dynomen
helyzetet felismerted, lassítottál, szerintem értelmetlen volt csengetni,
inkább megállásra kellett volna készülni. Lehet, pont a csengetésedtől
ijedt meg, és lépett eléd. (Azért mert szabálytalan, nem kell elgázolni.)*: ha jön a rendőr, a jog melletted áll, de ha súlyos sérülést okozol akár
tisztán a másik hibájából, hiszen te szabályos voltál, csak nem védted
ki az ő hülyeségét, pedig lett volna rá idő, a lelkiismeretednek fájni fog.Én is dudáltam már le hülyegyerekeket a bicikliútról. De úgy, hogy még
bőven volt tartalékom akár a teljes megálláshoz, ha rosszul reagálnak.
(És amúgy rosszul reagáltak, nekik állt följebb, de a gázolás elmaradt.) -
Aaron14
őstag
Na megvolt az első gázolásom. Megyek a bicikliúton hazafele az Erzsébet tér felől és látom, hogy két nő elég közel sétál a bicikliúthoz, ezért lassítok és csengetek, majd mikor melléjük érek, hirtelen kilép elém az egyik hölgy és bumm. Ő arccal a bicikliútra én be a bokorba. Semmi bajom nem lett, visszagondolva jól estem és talán egy karcolás van a kezemen.
Nem értem a turisták miért a bicikliúton sétálnak, ha ott van mellette a sokkal szélesebb járda.
-
PociAti
őstag
válasz
ddt500hu #11208 üzenetére
Ha a Lime-nál nem zavart, hogy "használt", akkor saját célból is a használtak között lenne célszerű körbenézni.
Pár hete ment el egy keveset használt Xiaomi Essential 70k-ért.A jofogáson 50k-90k közötti elektromos járművek szűrés alapján vannak lehetőségek, az ár elég jól tükrözi az állapotot. Én simán be merném vállalni a használt Xiaomit. Töltő legyen hozzá, azzal jó eséllyel kiszűrheted az esetlehesen lopott rollereket.
Az alap modellek a 25 km hatótávot pont teljesítik (limitált feltételek között), de kb. ennél a 25 km-nél van egy komoly árbeli ugrás.
-
ddt500hu
veterán
Sziasztok!
Én is segítséget kérnék.
Kifejezetten rövid távra szeretnék egy minél olcsóbb e-rollert.
Jelenleg Lime-ot használok szinte állandó jelleggel, mert az utcánkba nem tudok parkolni. A legnagyobb táv amit eddig meg kellett tennem az másfél km volt.
Szóval heti szinten 15km mennék összesen. Csak időnyerésre használom mert ami gyalog 10-15 perc az lime-al 4-5.
Alapvetően elég igénytelen vagyok szóval a jobb állapotú lime-os rolikkal már elégedett szoktam lenni. Azért a 25km/h jó lenne ha tudná.
Ennek fényében várnék javaslatokat.
Előre is kösz! -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #11205 üzenetére
Ó, emléxem én arra még: jószándékból odaadtam egy FB-os tagnak fizu előtt,
hogy tudja még használni a Pro-ját az október végi szép időben, azóta is fizeti.De legalább az ő rossz akkuja nálam van, és hegesztés után működik is, csak
hát cella szinten is vannak gondok, mert csak 93%-os már.(Eleve nem is
2600-as cellák voltak benne, mint a korábbi verziókban... visszafejlődés van.)
Ui: minap járt nálam egy ember szintén FB-ról (hivatkozott rád is), aki egy 48V
akkut építtet velem, meg "javít" egy Pro-t, aminek... Kitört az első kereke LOL!
(De most viccen kívül abszolút szarul volt hegesztve, és szanaszét tört sajnos:
és az egy Pro... Szóval én már senkinek nem hiszek. Csak amit én mérek.)
lehetnek 100% feletti kapacitásúak is
Eegen, ha valaki a külső címkéből indul ki, hihet, amit akar, de azért tudhatná,
hogy általában jó, ha a cellák a névleges értéket tudják (bár lehet +/- is elvileg,
de inkább csak mínusz szokott lenni!), szóval csak azért, mert "címkeügyileg"
"7500-as" az akku, ha 2600-as cellákból van, az bizony 7800... Ahhoz képest
meg már nem 100% fölötti a mérés, csak simán jó.(Mérnöknek ez triviális.)
-
csokaym
csendes tag
válasz
DigitXT #11130 üzenetére
"Ha egyáltalán kibírja addig egyben: sima S1-ek akkujai 600-800 km-nél képesek elnyekkenni."
Való igaz, ez a nagy átlag, de szerencsére láttunk már ellenpéldát
ha emlékszel még a 100+%-os ex akkumramrgtanultuk ugyebár, hogy az akksik lehetnek 100% feletti kapacitásúak is
-
Somatom
veterán
válasz
IMIIKE1998 #11203 üzenetére
Hmmm... Érdekes koncepció.
-
IMIIKE1998
őstag
[link] Tömlős vs tömör gumi, nagyjából az a konklúzió, amit itt írt pár ember, jobban ráz. Viszont macskaköves úton szerintem majdnem mindegy, hogy tömör vagy felfújható a gumi, a kerékméret okozza a legnagyobb problémát, de szerintem a roller amúgy sem való oda. Azon fogok még elgondolkodni, hogy egy hátsó kerék meghajtású rollernél a hátsó kerékre tömör gumit rakok, előre meg felfújhatót, így ha az első defektes lenne, akkor könnyű cserélni, mert csak a tengelyt tartó csavart kell kiszedni és már hozzá is férek a gumi hoz, de azért a kormányt mégse rázza annyira a rossz út.
-
Kowi84
aktív tag
válasz
torma1981 #11142 üzenetére
Ezekkel az igényekkel jó választás egy Xiaomi pro 2. Ár/értékben nagyon jó!
Szinte az utolsó csavarig mindent lehet hozzá rendelni, ha szükség lenne rá.
Én csak a testsúlyom miatt választottam a Ninebot-ot (meg a 10-es kerék is vonzó volt). Ha egy 10-15 kilóval kevesebb lennék én is Pro 2-őt vettem volna.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI AVATA Explorer Combo drón - 3 akku, Goggles Integra szemüveg, hátizsák
- DJI FPV Fly More Combo drón + Goggles V2 szemüveg - 3 akkuval
- DJI Mini 3 Fly More Combo RC - GARANCIÁLIS drón szett +koffer
- DJI NEO Fly More Combo (FMC) drón szett - garancia 2026.11.17-ig
- Nux NDL-3 Hook Drum and Loop - dobgép és looper pedál
- AKCIÓ! MSI B550 R7 3700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Microsoft Surface Book 3 - 15 col
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged