Hirdetés
- Prezentálta az Ultra jelző nélküli új mobil Core generációt az Intel
- Közösen vinné a játékokba a gépi tanulást a Sony és az AMD
- ASUS blog: mesh hálózattal a karácsony is könnyebb
- Az Intel felvázolta mi kell az Arrow Lake-S optimális működéséhez
- Elülső tápos GameMax miditorony született a szellősség jegyében
- Milyen hangkártyát vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- SSD kibeszélő
- Apple asztali gépek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gamer headsetek a felsőkategóriából
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen videókártyát?
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stef@N
tag
válasz tordaitibi #75799 üzenetére
-
tordaitibi
veterán
válasz Stef@N #75798 üzenetére
Nem, azt szoftverbol lehet kapcsolni.
Neked akar egy 5V behuzotekercsu rele+dioda is eleg.
Ha maximalista vagy akkor egy SSR, vagy DC ssr, ha butykolos tipus vagy akkor kb 500 forintbol osszehozol egy nullatmenetes, galvanikusan elvalasztott ssr-t, ha meg 12 voltra kell akkor egy optocsatolo+fet+2ellenallas[ Szerkesztve ]
-
Stef@N
tag
Sziasztok!
Azthiszem egy ilyesmi eszközt keresek... amit szeretnék: tv bekapcsolásakor az USB 5V-ja kapcsol és átengedi egy másik eszköz tápját (12V) hogy az is bekapcsoljon. Alapjaiban egy master / slave elosztóhoz hasonló megoldást keresek csak olcsóbb kivitelben Amit fentebb linkeltem működhet mindenféle programozás nélkül?
-
detroitrw
addikt
Sziasztok!
Adott egy aktiv hangfal ...
A hangero poti forgatasakor 1-5% es 95-100%-nal recseges jelentkezett. Ezt a potit kicsereltem egy alps-ra s a recseges merteke csokkent, de meg mindig megvolt.
A hangero mellett van egy bass es treble poti amiket mivel nem hasznaltam sose kicsereltem ellenallasokra, de mivel az osszes poti haza ra volt kotve a foldre az ellenallasok bekotesekor a 2 poti elhagyasa miatt csak a hangero poti van foldelve.A hangero mostmar egyaltalan nem recseg, de hajnos amikor bekapcsolom a hangfalat akkor egy hangosat csattan (gondolom a foldeles lehet a ludas).
Van erre valami megoldas?Elore is koszonom a segitseget
-
csongi
veterán
válasz tordaitibi #75793 üzenetére
Semmi baj. Én is hibáztam, és így legalább ki lett javítva.
köszönöm! -
carl18
addikt
Na ma már jártam itt egyszer akkor gondolom felteszem a bluetooth hangszórós kérdésemet is!
Nos van egy régi hordozható hangszóróm, egy JBL Charge 2+ amivel a fő gondom hogy 5 vezetékről kapja az energiát. Gyárilag 2X3000 Mah litium akkumulátort rejtett, szóval házilag kis kokány megoldással de potoltam az akkumulátort egy 18650-es cellára.
Szóval a következő a fellálás, két negativ 1 fehér, 2 pozitiv igy tevődik össze az akkumulátor bevezetése. A töltő elektronikán keresztül csak ebből csak egy negativ és 1 pozitiv sávot használ. Teljes hangerőn általában meghajdul, ez lehetséges hogy azért van mert 1 sávról kapja az energiát?
Majd szét szedem és csinálok képeket.Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
csongi
veterán
válasz tordaitibi #75790 üzenetére
Es itt hol van a negativ ?
Lehet latom mar a hibat.
[ Szerkesztve ]
-
Dr.Szilícium
csendes tag
válasz totron #75782 üzenetére
Valószínűleg van beépítve hálózati zavarszűrő kapacitás is, plusz a fűtőszál-test közötti kapacitás, ezek együtt létrehozhatnak valamennyi kapacitív áramot, amit normális esetben a védővezető elvezet a hálózati nulla szintjére. Miután a mérőnél ezek közösítve vannak (nullázott rendszer).
Olyan nem lehet, hogy a védővezető feszültségét egy kis kapacitív áram megemelje, mert az már nem védővezető. Az a hálózat úgy nem jó, ha finoman fogalmazok.
Az még természetes lenne, ha nem földeled egy ilyen készülék testpontját, akkor a zavarszűrő kapacitások feszültségosztóként 115 V-ot hoznak létre, ugyanakkor az áramot korlátozzák is annyira, hogy életveszélyt ne okozhasson.
Ennek ellenére előfordul, hogy nagyobb kapacitások alkalmazása esetén egész jól megrázhat, de az nem is azért van, hogy fogdossuk, hanem normális esetben le van földelve a dugón keresztül.
Vagy az is egy lehetőség, hogy átvezet a fűtőszál, de a védővezetőt akkor sem húzhatja fel, legfeljebb a kisautomata leverése árán.
[ Szerkesztve ]
-
Dr.Szilícium
csendes tag
válasz Chrys_ #75776 üzenetére
LiFePo akkunál 3,65 V a töltési végfeszültség, illetve az említett adatlapon így szerepel:
Recommended Standard Charge Method: 2.5A to 3.6V CC CV, 60 min
XL4015 CC/CV modullal megoldható. Noha az nem kapcsol le 60 perc után, de ezt nem is az időhöz szokták kötni a szabályzók, hanem az áram csökkenéséhez, a töltés végén. Li-ion akkunál ez 10 % általában, vagyis itt 250 mA lenne a kikapcsolási pont.
Balanszírozási kellemetlenségek elkerülésére, amikor lehetséges (vagyis nem jár túl nagy árammal, a kisebb feszültség miatt), célszerű párhuzamosítani a cellákat és inkább step up konverterrel feltolni a feszültséget.
Pufferüzemben 3,2 V tartófeszültséget elvisel sokáig szerintem, ha megnézed a kisütési görbét, illetve 3 V alatt kezd elfogyni belőle az energia.
Egyébként 2-2,3 V-nál kapcsol le egy LiFePo4 akkuhoz való BMS-panel, míg a normál Li-ion védelem 2,5 V-nál tilt. Ezért utóbbi védelem is alkalmazható, ugyanis ezen a szinten már nincs sok energia az akkuban, így szinte mindegy, hogy 2,5 vagy 2 V-ig engedjük merülni, úgyis letörik a feszültség, mert nincs ereje, ahogy kiderül a görbékből is.
Az igaz, hogy a szokványos Li-ion védőpanel túltöltés esetén 4,25 V felett szakít meg, de ez állítólag nem is olyan vészes:
https://www.powerstream.com/LLLF.htmVagy van itt 2S LiFePo4 védelem is:
-
Chrys_
addikt
A cél:
5V kimeneti feszültségű powerbank dashcam táplálásához parkolás közben (ACC OFF).
ACC ON esetén a powerbank kimenete le lenne választva, és 12V ACC-ről töltődne.Megfelelő cellákból powerbankot 5V-ra (vagy nagyobb és DC-konverter kimenetén 5V). A linkelt 3,3V/2500mAh-s cellákból lenne összeépítve 2 sorosan (6,6V/2500mAh) és 6 egység párhuzamosan kapcsolva (6,6V/ 15000mAh).
Ehhez kell még egy töltő 12V-ról 6,6V powerbankhoz. Az általad linkelt töltő 5V.
Nem akarok akármilyen cellát használni, mert fixen be lenne építve az autóba és ami itt lett ajánlva (A123 Systems ANR26650M1B) az elég jó hőmérsékleti paraméterekkel bír. Csak kb. 40 fokig tárolható cellák pedig nem megfelelőek (parkoláskor nyári melegben bőven 40 fok felett lehet a hőmérséklet az autóban). Nehogy ilyen olcsó dolog miatt gyulladjon ki a 10+milliós gép.
-
csongi
veterán
Sziasztok!
Olyan relet keresek ami ugy mukodik, hogy.
Ha egyik bemeneten kap impulzust akkor addig behuzott allapotba marad, amig egy masik bemeneten nem erkezik jel, vagy a mukodeshez szuksem aram szunik meg.
Max 12V Dc. -
totron
addikt
Vízforraló - gondolom fázis és föld kapcsolatáról van szó, hogy mi módon, az rejtély, mert nem látok bele, nem is nagyon bontható, azt hiszem - visszaküldi a fázis egy részét a földhálózaton keresztül a többi eszközbe is. Egészen kellemetlen jelenség. Szintén földelt ág/eszköz esetén olyan 30-40Volt lehet, földeletlennél 100+-szal bizserget alaposan (nem mértem ki). Annyit tudok, hogy nem használom egyszerre mással. Ötlet, tapasztalat, bármi?
-
Barret001
addikt
válasz Chrys_ #75776 üzenetére
Nem arról van szó hogy 12V-ból akarsz 5V-ot csinálni (powerbank)? Előttem ez van.Ahhoz meg belinkeltem mi kell,és kell még hozzá li-ion cella.Pl 18650.És ennyi.
Li-ion cella van több féle,üzemi feszültségük kb 3,6V üresen 2,6,tele 4,2. Step-up konverterek is vannak,olcsón.Nem egészen világos,hogy mit akarsz.De minden van hozzá olcsón.[ Szerkesztve ]
-
And
veterán
válasz tordaitibi #75778 üzenetére
Nézd, az adatlapot nem én írtam. Amúgy valószínűleg nem marad hideg, ha 95%-os hatásfokot és 5V * 3A = 15W-os kimeneti teljesítményt veszünk, akkor a tokozásnak 460 mW-ot kell disszipálnia, az pedig az adatlapon megadott 100 °C/W-os (J-A) hőellenállás mellett 46 °C-szal emeli a tok hőmérsékletét. Vagyis azon szobahőmérsékletű környezetben 70°C körüli érték lesz mérhető.
Mod: a fenti értékek 97%-ra igazak, 95% hatásfoknál már 100 °C környékére melegedhet a tok. De csak elszúrom másodszorra is, mivel a JC hőellenállás csak 55 °C/W, szóval a 70 °C-os tokhőmérséklet áll közelebb a valósághoz a fenti feltételeknél.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
Hmm, akkor kezdhetek beszerezni misekellekeket... Legfokepp misebort par demizsonnal, az a legfontosabb
Nalam a nagymeretu XL6009 ic-s panelek uzemelnek es 3A korul szepen melegszik es az is veri a 96℅-ot, nem ketelkedek amit irtal de szeretnem sajat kezemmel megtapogatni mukodes kozben[ Szerkesztve ]
-
And
veterán
válasz tordaitibi #75769 üzenetére
"Amit And ajánlott az felejtős, az a nokedli IC van a szivargyújtós töltőkbe, hát ha az kiköhög 3 ampert akkor én bíboros vagyok és épp misét celebrálok a vatikánba."
Kezdheted a misét, ugyanis az a bizonyos konverter chip (MP2315), ami a linkelt STDN-3A24-ADJ modulon van, deklaráltan képes 3 amperes áram leadására: [link]. A pdf első oldalán rögtön az 5V / 3A-es példakapcsolás látható. Hatásfokban sem gurít a HEstore leírása, mert elérheti a 97%-os értéket, igaz 12V-os inputnál "csak" 95%-ra képes.
Úgyhogy az, hogy a chip nyamvadt, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem képes kellő áramot adni. Használtam már más típusú, de MPS-gyártmányú konvertert, és az is tudta a megadott >1 A-es terhelőáramot, pedig még ennél is viccesebb méretű SM-tokban (MSOP8) volt. -
Chrys_
addikt
válasz Barret001 #75771 üzenetére
Az itt ajánlott cella 3,3V, ebből lenne érdemes 6,6V-t csinálni, majd az általad ajánlott DC-DC konverterrel 5V-ra redukálni a kimenetet. Viszont ehhez nem találok töltőt, amit linkeltél az pedig 5V, 3,3V-ból nem tudom, hogy csinálhatnék 5V-s rendszert, amihez ez az áramkör is jó.
-
tordaitibi
veterán
válasz DonThomasino #75773 üzenetére
A 6-12V az sima ugym 12V rendszernel, PB akkunal a teljes toltottseg nyugalmi allapotba 2,12V/cella, a nulla % az 1,75V.
Ez 10,5 es 12,72 volt kapocsfeszultseget jelent terheles nelkul, valamennyire mervado de elegge jelentos elteresek lehetnek az akku allapotatol fuggoen. Ezek az abszolut min-max ertekek, az also mar a melykisutesi hatarertek a felsot meg csak ritkan lehet elerni, ez az elerheto maximalis 100% toltottseg ami gyakorlatban soha nem lesz.
Az elfogadott ertekek 12,6 es 11,9VHa meg 13V felett van akkor valami eppen tolti, 14,4V az altalanos a gepkocsikba de a Ford kalciumos akkuja 14,7 voltot kivan es lehet intelligens generatornal 15V korul is, rovid ideig, hideg akkunal .
A szunetmenteseknel meg a 13,8V az elfogadott allando toltofeszultseg, de mas a hagyomanyos elektrolitos es az AGM is, utobbiaknal minden feszultseg ertek nehany tized volttal magasabb -
Barret001
addikt
válasz DonThomasino #75773 üzenetére
Töltöttségi szintet csak terhelve lehet mérni.Feszültségből csak saccolni lehet.Sacc/kábé
-
DonThomasino
veterán
Van egy ilyen Lidl es akku tester em. [link]
Azt még értem, hogy el tudja dönteni az akkuról hogy 12V vagy 6V.
Hogy tudja megállapítani a töltöttségi szintet, ha lehet auto és motor akku is ?
Ugyanez a generátor töltésnél ?
Vagy csak tájékoztató jellegű az egész cucc...[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Chrys_
addikt
válasz Dr.Szilícium #75767 üzenetére
Ezeknél az akkuknál lehet rátölteni? Jó választás lehet, érdekel. Milyen töltő kellhet hozzá?
Ezt a DC-DC buck konvertert is láttam már, csak nem találtam hozzá datasheet-t eddig, a működési/tárolási hőmérsékletet kerestem. Ezekszerint ez is jó, alig 3€ darabja.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
válasz Chrys_ #75762 üzenetére
Amit And ajánlott az felejtős, az a nokedli IC van a szivargyújtós töltőkbe, hát ha az kiköhög 3 ampert akkor én bíboros vagyok és épp misét celebrálok a vatikánba.
A Barret féle van nekem, 2 is, ha valóban kell a 3A akkor ragassz az ic-re egy mini hűtőbordát és a nyákra alul a padra forraszthatsz egy pár cm2 nagyságú elálló rézlemezke darabot mivel gyakorlatilag a padon keresztül hűl, ahol a sok furatgalván van, azok viszik el a hőt az egész nyákra. akkor egész elviselhető hőmérsékleten fog maradni a 40 fokos autóba is.
NiMh szerintem lejárt lemez, ha van otthon 2 marékkal akkor természeten használható, a memóriaeffektusa sajnos valós, létező.
A korrekt töltésével lesz a gondod, vagy vállalod a 20-30 ciklusonkénti teljes kisütést és az előírt töltési görbét, ezt nehéz mert a csúcsérték utáni minimális cellánként néhány 10mV esés jelzi hogy kész a töltés.
Ennek megvalósítása otthon nem egyszerű, peak hold level módszerrel szokás.
Vagy hagyományos módszer, 0,1,C de itt ugye 14 óra feletti a töltési idő és amit nem visel el hosszútávon, a nicd-vel ellentétben az a folyamatos csepptöltés vagy túltöltés.
Ezzel hamar ki lehet nyírni.
Ha teheted valami litium alapú tárolóba gondolkozz.
Megtérül, 2-3x tovább fog tartani mint a nimh.
Vagy, eldugsz a kocsiba egy 7-10Ah zselés (oppardon, AGM mert az igazi zselés már kifutóba van) akkut, annak a töltése egy diódával ejtve 13,8 V lesz, és ez pontosan az ajánlott állandó töltési feszültség és utána akasztod a konvertert.
A többi maradhat, az autóakkura átállási és vészkikapcsolási elektronika.
Ez utóbbival óvatosan, egy indításnyi szuflát az akkufeszből nagyon nehéz korrekten megsaccolni, pláne télen. -
carl18
addikt
válasz Dr.Szilícium #75767 üzenetére
Rendben Köszönöm!
A kék kondi körült történt a rázás, akkor ha csavarhuzoval nullázom őket az nem tesz kárt benne igaz?
Bal oldalon lévő két zőld adta meg magát, fel vannak puposodva igy gondolom a cseréjük orvosolja a problémát. Már vagy 6 éve mentek, igy nem is csodálom megadták magukat.
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
Dr.Szilícium
csendes tag
válasz Chrys_ #75762 üzenetére
Egy érdekes videó a LiFePo akku képességeiről:
https://www.youtube.com/watch?v=X8HoW-qmxnU
https://cdn.datasheetspdf.com/pdf-down/A/N/R/ANR26650-A123Systems.pdf
Magam részéről DC-konverterként az XL4005 / XL5015 modulokat részesítem előnyben, ami megfelelő tartalékkal kiszolgál sok mindent.
#75766 carl18
Csupán feltöltve maradt a primer puffer, ami egy figyelmeztető impulzus arra, hogy javítás előtt legközelebb ki kell sütni, ennyi csak. Csavarhúzóval csattogtatni mondjuk nem szoktam a nagyobb kondikat, inkább 10 k ellenálláson keresztül, ami kíméletesebb. Kisebb kapacitásoknál nem olyan vészes a szikráztatás sem.
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz Chrys_ #75762 üzenetére
Ennek a tervnek szerintem van egy gyenge pontja: nem tudom, hogy ezt a típusú NiMH akkumulátort mennyire érinti a memória-effektus. Elég gyorsan be fog következni szerintem az akkupakk kapacitásvesztése a folyamatos rátöltögetéstől.
Azt a helyet talán jobban ki tudnád használni egy hagyományos lipo powerbank-kel, 5cm hőszigetelő anyagba alaposan beburkolva.[ Szerkesztve ]
-
Chrys_
addikt
válasz Barret001 #75761 üzenetére
Igazából a +40 fok feletti hőmérséklet, ami fontosabb, nyáron ez könnyen összejön. A - fok csak azért, mert ha -10- -20 alatt van a hőmérséklet, akkor se legyen gond.
Amit And ajánlott, az egész jó. Most éppen saját NiMH powerbankot tervezek BK150AAH Panasonic high temperature cellákkal 11600mAh pakkhoz van az autóban egy jó hely, de ez így már 48 AA méretű cella (1,2kg). Még a hőmérséklet figyelés tervezése van hátra (termisztor) valamint a töltő kigondolása. Ezek a cellák -20 - +65 fok között tárolhatóak.
Teljesen automata rendszert tervezek egy dashcam-hez, ami télen-nyáron előbb powerbankról működne parking mode-ban, majd lemerüléskor átállna automatikusan az autó akkujára 3 vezetékes hard wire kiten keresztül (ez pedig figyeli az autó akkut, beállított küszöbérték alatt ez is lekapcsolja a kamerát). Ez utóbbi már be van építve, de jó lenne hosszabb idejű működést biztosítani, főleg ilyen covid időszakban, amikor néha napokig áll az autó a parkolóban.
Indításkor pedig hard wire kit-ről menne a kamera, ahogy azt a gyártó tervezte, közben pedig töltődne a NiMH-powerbank.[ Szerkesztve ]
-
Barret001
addikt
válasz Chrys_ #75758 üzenetére
Hol használod? Alaszka? Ha Magyarországra kellene,akkor ez jó nálunk: [Step-down]
-
carl18
addikt
Üdvözlet!
Na nem rég úgy látszik tönkre ment a Wifi Router 9 volt 0.6 amperes adapterre.
érdemes a javitással próbálkozni?
Megbizható az Aliexpress adapter? Holnap majd szétkapom a tápot és megnézzem hátha lehet látni szemmel. Mivel már 5-6 éves, igy reménykedek benne lehet csak egy kondi adta meg magát.Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
Chrys_
addikt
Nem rossz.
Autóban lenne, télen-nyáron, utcán parkolva. Így elég extrém hőmérsékleteket is bírnia kell(het), mivel kamera parkoló módjának működéséhez használnám, amikor nincs fűtés/légkondi.
Most már csak olyan power bank kell, ami legalább a magas hőmérsékleteket kibírja (szintén műszerfal alá lenne beépítve). Itt ha nem is megy 40 fok felett, de ne okozzon tüzet.
Vagy lehet valamilyen kis méretű akkumulátor is.[ Szerkesztve ]
-
Chrys_
addikt
Ismer valaki DC-DC konvertert, ami ténylegesen kapható, 12-15V-ból (autó) 5V-t állít elő, valamint kb. -55 - +85 Celsius között használható?
5V és min. 3A kellene a kimeneten.
[ Szerkesztve ]
-
Tankblock
aktív tag
válasz Dr.Szilícium #75754 üzenetére
Azt mondjuk nem néztem, csak láttam már karón varjút....
Release the Beast....
-
Dr.Szilícium
csendes tag
válasz Tankblock #75753 üzenetére
A LINK-PP gyártmányú csatlakozók belsejében van valószínűleg. Noha gyártják anélkül is, de akkor külön lenne bizonyára:
https://www.google.com/images?q=Link-PP -
tordaitibi
veterán
Ha van valamennyi rálátás, nincs egy 2. világháborús vasbeton bunker a helyek között akkor 2 darab 1 csatornás, és 2 darab 2 csatornás vevő és a hozzájuk tartozó távirányítók.
Nálam az egyik helyen szintén nem volt lehetőség vezetéket behúzni, kb. 80 méter a távolság és fák vannak közbe.
Az adót egy 12V dugasztáp egy kapu végállás mikrokapcsolón működteti (a nyomógombot áthidaltam egy cinpöttyel), az őrházba a vevő meg egy csipogót működtet. A vevő kinnt van az őrház oldalán. egy mini antennája is van, a nagyobb távú kivitel.
6 éve télen-nyáron hibátlan. az adó szó nélkül tűri hogy néha 10-15 percig is adásba van. -
nagyúr
válasz Jarod1 #75750 üzenetére
Én ilyen biztonság-kritikus applikációból mindenképp kihagynék mindenféle vezetéknélküli megoldást, és ez a konnektoros megoldásra is vonatkozik.
Ha a LAN kábel már adott, azt fel lehetne használni valódi intranetes hálózati összeköttetésre, például annak a linkelt LAN-os megoldásnak az árából két raspberry pi simán kijönne, amin a kamerakép is közvetíthető lenne.
Ha kamera nem kell, akkor én arduino-val csinálnám, a LAN kábelt pedig akár CAN bus, akár UART vagy hasonló kommunikációra is lehet használni. -
Jarod1
veterán
Mekkora távolság a 2 kapu között? Biztonsági szempontból kritikus, ha nem lát rá a másik kapuőr.
kamerával figyelt a kapu? Wlan hálózat elérhető a kapuknál?
Egy okos konnektoros megoldás jutott eszembe, a konektor wifi hálózathoz kapcsolódik és neten keresztül ki be kapcsolható, időzíthatő, rákötni valamit ami a sorompót nyitja-zárja. -
(jan)
őstag
Sziasztok!
Adott két sorompó, és két őrhely. Mind a két soromót minda két őrhelyről szeretnék nyitni, valamint a sorompóknál elhelyezett csengőnymó mind a két úrhelyre kell hogy jelezzen. van egy jó nagy csavar a sztoriban. Nem igazán megoldható a kábelezés, ezért az I/O -kat ip alapon akarjuk átjuttatni.
Lan controller V3.7
Ez az eszköz képes lehet a feladat ellátására? Vagy esetleg valakinek van más ötlete ?Köszi
Legszebb öröm a söröm és az áramköröm!
-
PHM
addikt
válasz gilfoyle #75745 üzenetére
Nem, abban becsavarható menetes hegy van.
Amúgy nálunk is van egy ilyen, s meg kell mondjam, nincs túl jó
véleményem róla.
+: Digitális kijelző, egyszerűen állítható hőmérséklet
-: Tömpe hegy, amit nem jól nedvesít a forrasztóón, vastag és sprőd pákakábel,
és nem tudni, hol lehet jobb minőségű hegyet szerezni hozzá.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
gilfoyle
őstag
válasz Dr.Szilícium #75742 üzenetére
"Kvázi ipari szabvány a Hakko 900M mintájú pákahegy" - úgy értsem, hogy ilyen van a lidlis pákában?
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz Blackmate #75741 üzenetére
Nincs meg semmi papírja, na meg a gazdája azt mondta hogy nincs garancia, akkor nincs én nem vitatkozok
(#75742) Dr.Szilícium
Én a világ végén lakok rendeljek alkatrészt, az már annyiba van mint a linkelt töltő és biztos hogy működni fog
(#75739) aryes
Legyártva már le van ha megveszem ha nem, repülő is jön ha háromnegyedik van a raktere ha tele, postás autó is jön ha kevés a csomag ha sok
barkácsfaktor most nem játszik mert nem az enyém
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Barret001
addikt
válasz Dr.Szilícium #75742 üzenetére
Remekül lehet vele bontani,a leolvadt alkatrészeket azonnal le is fújja a nyákról
-
Dr.Szilícium
csendes tag
Lehet, hogy első ránézésre tragikusan néz ki, de TV-szervizemben sok ilyet láttam már, ezért állítom, hogy semmiség, szépen meg lehetne csinálni. Ennyi csak: LD7530.
#75725 gilfoyle
Kvázi ipari szabvány a Hakko 900M mintájú pákahegy, amit sokféle változatban rendelhetsz. Lehet kapni még rézhegyet is, amihez aztán biztosan tapad az ón (szaknyelven: jól nedvesíti) csak az nem olyan tartós.
#75726 kemotox
Olyan 2000 W-os hőlégfúvóval nagyon könnyen oda lehet pörkölni a panelnek, valamikor teszteltem én is, hulladékon természetesen. Esetleg, ha a multiméter hőelemes érzékelőjét odarögzíted a kritikus helyre, talán lehetne óvatosan próbálkozni, némi gyakorlás után.
A hőfokszabályzós már reménykeltőbb, feltéve, ha a 300 °C körüli tartományt elég finoman tudod állítani. De még akkor sem ajánlott, ilyen célokra. Továbbá nem árt vigyázni, mert a kilépő levegő mérése eleve becsapós, hiszen a távolsággal jelentősen esik a hőmérséklet.
-
bul07
nagyúr
válasz #85619712 #75737 üzenetére
Ó ez nagyon jó, az nem gond hogy Kínából jön de minél olcsóbban kell megoldani, mert ugye egy új gép 8-9e Ft töltővel aksival mindennel együtt, és ez régi gép nincs már garancia se (3év ugye)
Persze a saját elektronikát elszigetelem, nyákon leválasztom az érintkezőket
Köszönöm mindenkinek maradok ennél
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
#85619712
törölt tag
Igen ez egy komplett töltő, 3 cellás akkupakkhoz. Ilyet adnak a noname akkus fúrók mellé is, teszi a dolgát. Ha nem sajnálod a jelenlegi rossz töltődet, akkor elvileg annyi, hogy a dc dugót a két érintkezőre forrasztod polaritás helyesen, és meg is vagy. A régi töltő elektronikát persze nem ártana lekötni az érintkezőkről, nehogy bekavarjon. Szerintem az nem EU raktár, hanem EU csatlakozó! De tuti van olyan store ami tud postázni EU-ból is, szét kell nézni. Ha van is hátrány, legfeljebb annyi, hogy pár perccel később tölti fel.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz #85619712 #75735 üzenetére
[link]
Ezt jól értelmezem hogy kész töltő Lithium akkukhoz, tehát a töltés szabályozás is benne van(fenti kis modul)Tehát csak a foglalatot rá rakom töltőre, majd az érintkezőre ráforrasztom és kész is?
Mert ha így van akkor ez tényleg megoldható, és ahogy nézem van EU raktár
Ez tuti feltölti rendesen, nincs hátrány
Elég a 2A 2.4A helyett?[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz Barret001 #75733 üzenetére
230V megy bele és ugye azon a panelon van a táp ami elfüstölt
Itt egy videó [link]
És ahogy nézem amire 5:21-nél mutat az éget el
Bár ez egy kicsit más gondolom átterveztékDe ha gondoljátok újra szétszedem és lefényképezem, mert sajnos csak az éget részről csináltam képet
Tehát olyan modul kellene ami 230V kapna és jönne ki a töltő feszültség belőle
Ez van a töltőjén
Szerk
Úgy gondoltad hogy laptop töltő adna neki mondjuk 20V ennek a kis modulnak és kis modult meg belőném 12V-ra és azt rákötném a töltőben az érintkezőkre és kész is[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Barret001
addikt
Kell bele egy ilyen modul,és kész. Utána csak be kell kalibrálni. A tápegysége hány voltos? Mert ez töltő modul,gondolom kel neki 2-3V plusz feszültség.
[töltőmodul] Egy külső például laptop tápegység tökéletes hozzá,ha a sajátja nem menthető.[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Üdv mindenkinek
Tudnátok esetleg segíteni egy töltő elektronikában
Parkside plgk 12 a1 töltő tuti füsttel üzemelt, mert füst távozott és nem töltNa jó tényleg elfüstölt és kellene egy elektronika ami kiváltaná a gyárit
Legjobb lenne mondjuk aliról egy két ezerért megvenni a elektronikát és az valahogy beletelniMinél olcsóbban mert ugye egy ilyen gép aksival töltővel se olyan eget rengető sokba kerül
Képek a gépről (Parkside pbsa 12 d3)[kép], [kép][ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
jeff_lynn
csendes tag
-
Batman2
őstag
válasz #68216320 #75705 üzenetére
Még emberi szemmel értelmezhető méretű kivezetéssel rendelkező IC-k, illetve szabvány IC-k, ez még majdnem a hőskorból való !
Az igazi hőskori, szabvány alkatrészekből álló alaplap az XT volt, aminek a felépítése nagyon logikus volt és minden alkatrész és fukciója azonosítható volt.
[link]Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz kemotox #75726 üzenetére
Ugyanilyet használtam laptopnál video, illetve IO vezérlő csip újra forrasztásra, mivel némely cin golyó már elvált a csatlakozásokon.
Jutyúb videó alapján csináltam, távolabbról, majd közelről és befejezésként ismét távolabbról fúvattam az IC-t és jó lett, azóta is működik a gép.
Az alaplap többi részét alufóliával maszkoltam a hő elől.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
PHM
addikt
válasz kemotox #75726 üzenetére
Használható, de kiforrasztásra szerintem alkalmatlan.
Akkor már inkább várd meg a hétfőt és nézd meg a Lidl-ben ezt: [link]
Lehet, hogy ezt sem fogod tudni kiforrasztásra használni, de legalább
finoman szabályozható a hőmérséklete, ami fontos a használat végén
ahhoz, hogy vissza tudd hűteni.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
PHM
addikt
válasz gilfoyle #75725 üzenetére
Hasonlót használok én is pár éve.
Szerintem jól használható, csak kell hozzá többféle hegyet venni.
Viszont én a helyedben ezt is megnézném: [link]
A 45W fűtőteljesítmény ugyanis ritkán, de kevés lehet.
Mindkét forrasztóállomás azonos, többféle márkanéven is kapható,
szabványos hegyeket használ.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
kemotox
addikt
Sziasztok Urak!
Olyan leforrasztásos műveletekre, ahol hőlégfúvó kell, ki mit használ? Eszembe jutott pár régóta parkolópályán lévő projekt, ahol szükség lenne soklábú felületszerelt cuccok cserélésére. Meg akadna pár fáról-festéket-lekaparós barkács is, szóval igazán jól jönne valami.
Sokat nem költenék rá, egy ilyet néztem ki hirtelen.
Vélemény? Két dolog kérdéses számomra. Az egyik, hogy mennyire lehet megbízni az ilyen olcsóbb dolgokban (nem hiányzik egy jóféle égési sérülés), a másik, meg hogy a 350 fok megfelel-e forrasztáshoz.
Köszi szépen előre is -
gilfoyle
őstag
Az SMA 051 forrasztópáka-állomásról mik a véleményetek? Alkalmi/hobbi forrasztáshoz kellene. Most egy lidlis van, de nem vagyok elégedett vele. Lassú, tömpe hegye van; tényleg, ebbe milyen cserehegy jó?
[ Szerkesztve ]
-
Tamy
senior tag
Tud valaki ajánlani Pesten egy jobb antennaboltot a Keleti pu. - Nyugati pu. vonalában, ami pénteken 4 után nyitva van? Esetleg Kelenföld, vagy a Déli pu. környékén is jó lehet.
Össz.-vissz 1 db normálisabb DC átvezetős 2-es koax splitter kellene, de azért nem 2.000 Ft-ért. Google nem segít.
Köszönöm.
Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.
-
#85619712
törölt tag
válasz #68216320 #75720 üzenetére
Jól mondja Barett001, ne sajnáld a furatoktól a folytatószert! Meg remélem nem valami ólommentes vacakkal dolgozol, sn63/pb37 vagy sn60pb40 a legjobb szerintem ilyen célra, 190 fok körül már folyós, szépen becsorog ahova kell, nem válik rideggé, nem zárványosodik.
[ Szerkesztve ]
-
Barret001
addikt
-
#68216320
törölt tag
válasz #68216320 #75705 üzenetére
Urak. Az oxidálódott furat átvezetéseken esetleg javíthat valamit, ha úgy forrasztom be az új tüskesort, hogy fogpiszkálóval felülről (ahonnét benyomom a tüskesort) kis forrasztózsírt teszek a furatokba?
Azt szeretném, ha picit átfutna ón az átvezetéseken is. Hátha javít valamit a dolgon.
(Egy szakadást mértem, azt külön átvezetékeztem már. Ez amolyan állag megóvás funkció lenne.)[ Szerkesztve ]
-
#68216320
törölt tag
válasz #85619712 #75713 üzenetére
Köszi a praktikákat, majd valami bontott cuccon kipróbálom éles bevetés előtt.
Egyetlen ismerősöm sem forraszt, nem tudok máshonnét infót beszerezniIgen, az lejött, hogy az igazi trükk a felületkezelésben lesz és a vegyi anyagokban. De eddig nem sikerült rendesen megoldanom. Na, majd a zsírral gyakorolni fogok. 2 dobozzal rendeltem.
-
#85619712
törölt tag
válasz #68216320 #75712 üzenetére
Ezzel nem lesznek ilyen gondok, olyan az állaga mint a gépzsírnak, nem ragacsos, szépen el lehet távolítani. Felvinni fogpiszkálóval szoktam (újabb űrtechnika ) ketté töröm, a nem hegyes felével, szépen felcsiszolom a vezetősávot, majd belenyomom a zsírba és ahol forrasztani akarok bemaszatolom egy leheletnyi réteggel. Ha ügyes vagy forrasztás után szinte el is párolog, alig kell takarítani utána.
Szerintem a j-láb forrasztás titka a megfelelő előkészítés(tiszta legyen minden) , a jó folyatószer és a megfelelő páka/hegy + sok gyakorlás, határozott mozdulat. Ezzel a zsírral menne ez is, segít hogy az ón ne fusson be két láb közé.
[ Szerkesztve ]
-
#68216320
törölt tag
válasz #85619712 #75711 üzenetére
Köszi, veszek egy ilyet és kipróbálom.
Lemosom a mostanit izopropillal, de vannak helyek amikhez nem férek hozzá könnyen és ott csak továbbterül az alkohol hatására a folyasztószer. Aztán száradás után ragacsos marad és a por beleragad. Hátha ez jobb lesz. Ezt mivel kell felhordani?
Fültisztító pálcával? A mostani folyasztószerem kupakjában van egy kis ecset.Ha már forrasztás... ezt soha nem sikerült még reprodukálnom. mi a trükkje hogy a J lábú IC-ket így lehessen forrasztani?
[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
válasz #68216320 #75710 üzenetére
Én lötfett nevű cuccot használok, nem találtam egyik általad megadott helyen sem, de ez szerintem ugyanaz csak más néven. Vagy érdemes lenne lemosnod a forrasztás után mindent izopropil alkohollal, az nem bánt semmit csak a folytatószert, és nyomtalanul eltűnik. Nincs semmi baj azzal a pákaval, ésszel kell használni.
-
#68216320
törölt tag
válasz #85619712 #75709 üzenetére
Hű, köszi a tippet. Megpróbálom óvatosan. Valami folyasztószert szoktam használni, de nagyon ragacsos marad utána a pcb. Milyen zsírt volna érdemes vennem? HQ és Lomex közel van. Mondjuk külön nehezítés, hogy egy egyszerű fahrenheit pákával küzdök. Tudod, az olcsó piros fajta.
Sram kártya szuper volna, ha megtalálod.
-
#85619712
törölt tag
válasz #68216320 #75708 üzenetére
Valahol van egy 4mb-os Toshiba SRAM kártyám, szerintem az ehhez is jó lehet, ha kell nektek adom, csak találjam meg.
Én úgy szoktam pótolni, hogy sodrott vezetékből kiszedek egy szálat, és óvatosan egy szikével megkaparom a vezetősávot a szakadás előtt/után, majd áthidalom a szakadt részt a vékonyka kis dróttal. Ha forrasztózsírt használsz, és nem hevíted túl, nem lehet ott gond.
@mezis: Ez csak két oldalas nyák, nincsenek rétegek.
[ Szerkesztve ]
-
#68216320
törölt tag
Nem tudom mit értesz legfelső rétegen.
Kb. 25 éves gép, kondik kifolytak, emiatt lett átkondizva, illetve egyéb alkatrészek lábait is elmarta, azok is cserélve lettek.
Floppy-ról működik, de az ide port fagyott, illetve innét megy tovább a Data0-15 ér a pcmcia csatihoz, ami már egyáltalán nem működött. Az egyik ok biztosan az ide 3 lábról továbbmenő szakadt ér, ami látható is itt.
A pcb túloldala szép állapotú, de csak az ide port fele van ott vezetékezve. A másik fele erről az oldalról megy.leweegee2: Igen, A600, egy barátomé. Szerintem több szál is szakadt, még ki kell mérnem. Az ide furatokról jövő, csatlakozó alatti szakadásokat hogyan pótolhatnám? Sajnos az A600 pcb a leginkább problémás ennél a gépcsaládnál. Jellemző, hogy mostanra kis melegítésnél is feljön az egész. Sejtheted milyen óvatosan szedtem ki a csatlakozót :)
[ Szerkesztve ]
-
#85619712
törölt tag
válasz tupacamaru #75703 üzenetére
Az bizony, és a JSPI1 feliratú tüskesorral lehet elérni, valamint kell hozzá egy ilyen író. Tulajdonképpen rá van "drótozva" az ic a csatlakozóra (is) .
[ Szerkesztve ]
-
tupacamaru
veterán
válasz Csabesz666 #75697 üzenetére
Én arra tippelnék ami a SATA5_6 felirat fölött van, annak az alakja stimmelne és a lábak száma is.
Hello, a nevem Inigo Montoya! Megölted apámat, készülj a halálra!!!................................................................... Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember...............................
-
#68216320
törölt tag
Sziasztok. Tudnátok abban segíteni, hogy esetleg smd 74LS245WM ic helyett használható-e szintén smd 74HC245 ?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- KIVÉTELES áron eladó HP ZBOOK 14 Firefly G7 WORKSTATION! i7-10810U/32GB/512SSD/14"/NVIDIA 4GB/GARI
- Asus Zenbook 14 OLED /Ultra 7-155H/32GB/1TB SSD/2880x1800/120Hz/Touch/Garancia/AI+Intel ARC Graphics
- Hecht GG 950 aggregátorok
- új, bontatlan, iPhone 16 gyárilag kártya-független, apple világgaranciával
- www.iking.hu - Apple Retina Macbook Air 13 - 2020 - Használt
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest