Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Donki Hóte #70 üzenetére
-
Az a jó titkosszolgálati akció, amiről 50 év után se lehet tudni, hogy tényleg az volt-e
Egyébként az tény, hogy ezzel az akcióval a nehéz szállítójármű lehetséges útvonalait fel lehetett térképezni, aztán hogy ez eljutott-e a CIA-hoz, vagy hogy egyáltalán érdekelte-e ez a CIA-t, az nem tudható.
Az akciót a franciák szervezték, elképzelhető, hogy saját szakállukra.
-
Sinesol
veterán
válasz
Donki Hóte #67 üzenetére
Egészen színes konteo, aminek azért valószínűleg sok köze nincs a valósághoz.
-
válasz
Donki Hóte #67 üzenetére
Ez a bálnás felderítés így, kijelentő módban azért elég meredek. Teszem hozzá, nagyon tetszik az ötlet, sőt, én annak drukkolok, hogy igaz legyen, de az ügyet és az akkori (katonai/polgári) szállítási helyzetet részletesen ismerő barátom szerint valószínűbb, hogy csak feltételezés.
MaCS
-
Egy ügyes hírszerző csapat a legelképesztőbb módszerekkel tud fontos információkat begyűjteni, elég, ha a 60-as években az egész Kelet-európán végigvontatott kitömött bálna esetére gondolunk, amivel pontosan feltérképezték, hogy a nagy rakéta szállító teherautók merre tudnak gond nélkül közlekedni a Varsói Szerződés államainak a területén
Ma még nem tudjuk, hogy mire jók a kerékszenzorokból kinyert információk, majd pár év múlva megtudjuk
-
Tényleg más világ volt. Ha természetes talán nem is volt közlekedési balesetben meghalni, érezhető volt némi tudatalatti / tudathatáron mozgó félelem, ha valakink útra kelt.
Ennek melléktermékeként volt valami macsó abban, ha valaki férfiként vezetett idióta módon -- és halt meg. A biztonsági öv és a bukósisak használata is sokak szemében gyávaságnak számított -- ebből maradt meg, hogy a sebességhatárok betartása a mai napig "ciki".És valahol ehhez kapcsolódik a jele témánk is, a gumiszenzorokkal.
Komoly ellenérzéseim vannak az autók elszámítógépesedésével szemben -- kivéve a biztonsági felszereléseket. Az, hogy akár a gumik adatokat gyűjtenek, szerintem baromi jó dolog, hiszen a gyártók/fejlesztők soha a büdös életben nem tudnának a saját tesztjeikből ennyi adathoz jutni. Az viszont, hogy ezekkel az adatokkal visszaélnek, már egészen más tészta.
MaCS
-
Érdemi javulás a közúti baleseti halálozásban nem mutatkozott 1990-ig, szóval nem látok összefüggést a sebességhatár 1976-os bevezetése és a baleseti halálok száma között
Olyan statisztikád van-e, hogy a nyári gumi bevezetése, vagy a téligumi kötelezővé tétele egy adott országban mennyivel csökkentette a baleseti halálokat
-
drkbli
tag
válasz
Donki Hóte #54 üzenetére
Akkoriban természetes volt meghalni közlekedési balesetben. Érdekesen alakult a statisztika 76 után.
-
válasz
Donki Hóte #56 üzenetére
+1
Emlékszem, a KRESZ bevezetésekor (helyesen: hatályba lépésekor, amit akkor még persze nem tudtam), volt is kesergés apám barátai között a 100/120 km/órás plafon miatt, mert bizony még az Általad is említett autókkal is sokan nyomultak gyorsabban. (Az, hogy ez mennyire tett jót nekik, már egy másik kérdés...)
MaCS
-
Hogy ne lett volna teljesítménye a nálunk 1976 előtt kapható autóknak?
A Polski Fiat 125p autót 1967-től lehetett kapni, simán ment 130-140 km/h sebességgel, de a nagyon népszerű Zsiguli 1200 is 1970-től volt kapható, az is tudott 120-130 km/h sebességgel menni
De a kétütemű kocka Wartburg is 1966-tól volt kapható, ha odaléptek neki, akkor elérte a 110-120 km/h sebességet*.
A jó öreg Skoda 1000MB nemnagyon ment 100 km/h sebesség fölé, de az 1969-től kapható Skoda 100 már tudta a 110-120 km/h sebességet tartani**
* tudom, szakadékba, hátszéllel
** ha vittél magaddal kannában vizet, mert tartósan hajtva hajlamos volt forralni a hűtővizet
-
Reggie0
félisten
válasz
Donki Hóte #54 üzenetére
Mert 76 elott alig volt teljesitmenye az atlagos autoknak, alig leptek at a 100-as tempot es azt is fel ora utan ertek el.
Amugy meg a szekerek is mentek, pedig azoknak meg gumiabroncsuk se volt. Szoval a korszeru fem-fa kompozit kerek milyen jo volt, mindig a max sebessegen hasznalhattak Igaz az valahol 60 alatt lehetett...
-
válasz
GreasyDollar #46 üzenetére
Régen is volt az autókon gumi. Simán gumi, nem nyári, vagy téli, hanem gumi.
Nem is radiál volt, hanem diagonál, mégis mentek az autók.
Persze tudom, a sebesség nőtt, ezért kell a nyári, meg a téli gumi...
Egyébként tényleg nőtt a járművek sebessége? 1976-ig egyáltalán nem volt sebességkorlátozás a városokon kívüli utakon, először 100 km/h volt a határ, később vitték le 90 km/h sebességre.
Szóval, ha kukacoskodnék, akor azt mondanám, hogy régi korszerűtlen diagonál abroncsokkal mehettél, ahogy bírtál, a mai korszerű nyári/téli mintázatú radiál abroncsokkal meg az abroncs tervezési sebességének (210 vagy 240 km/h) felével mehetsz
-
válasz
Synthwave #52 üzenetére
Hogyne! Általában méretre vágott kartonpapír a védőeszköz.
Nem viccelek, tényleg. Főleg ritkábban használt autóknál dívik ez a gyakorlat, de céges parkolóban is láttam már, saját tulajdonú autóval.
Bár kétségtelenül nem éppen gyakori a dolog, de azért szoktam látni. És egyáltalán nem hülyeség.
MaCS
-
Tényleg ne írjunk hülyeségeket!
Azt, hogy a "mai" gumik milyen állapotban lesznek 10 év múlva, majd 10 év múlva meglátjuk.
Én immáron lassan negyven éve foglalkozom közlekedésbiztonsággal, és kerülnek elő gumis kérdések, szakvéleményekkel megtámogatva.
A gumi öregedése számtalan tényezőtől függ. Nem olyan régen egy 15 éves szettről mondta ki a szakértő, hogy az állapota mindenben bőven a biztonságos közlekedéshez elvárt határokon belül volt.
Én két éve a 14-14 éves, 7080e km-t futott téli-nyári szettjeimet cseréltem le négy évszakosra. A nyáriban 5, a téliben 6 mm-es volt a profil, és a gumis és az én ujjam szerint is megfelelően lágy volt az anyag, repedezés jeleni nélkül.
Ugyanakkor napon tartott autóknál tényleg rendszeresen látok 4-5 év alatt elöregedő, bár esetleg alig kopott gumikat. Sőt, a kedvencem egy olyan autó esete volt, amelyiket mindig az egyik oldalról sütötte a nap. Amikor a napos oldalon már tényleg csereérettre keményedtek és repedeztek a gumik, a másik oldal még kifogástalan volt.
És persze rengeteg múlik a márkán, típuson és a használaton is. Egy gumis továbbképzésen mondta a gumigyártó cég előadó mérnöke, hogy annyira széles a felhasználói igénybevételi skála, hogy 10-12 év az időtartamtartomány két vége között simán megvan.
MaCS
-
GreasyDollar
újonc
Jajjj de jóóóó!!!
Remélem lesz hozzá app is, és majd lehet vezetés közben nyomkodni..... -
BreamHunter
tag
Okos zokni után szabadon?
A szörnyű az egészben, hogy egyre több lélektelen tárgy lesz okosabb az emberiség meg egyre hülyébb..
Nem tudom, hova tartunk, de jót nem jósolok… -
dabadab
titán
Ezek a Cyber Tyre-ok kifejezetten sportautókra valók (konkrétan egy Pagani Utopián volt a debüt) és - amennyire ki tudtam hámozni a marketingszövegből - nem tárolnak semmit, csak pár adatot sugároznak (hasonlóan a guminyomásmérőkhöz - amik egyébként mindenféle titkosítás nélkül szórják az éterbe az okosságokat 433 MHz-en). Az a pár adat nagyjából a gumi típusa, a nyomás és a gumihőmérséklet. Ezeket az autó fedélzeti elektronikájának kell vennie és csinálnia vele valamit.
Teljesen indokolatlannak tűnik ezeket a gumikat kitiltani, mivel - érthető módon - abszolút nem tudnak kommunikálni kínai szerverekkel.
Ami tud kommunikálni - az autók internetkapcsolattal rendelkező fedélzeti számítógépe - az meg valahogy nem esik ide, pedig mondjuk a Volvók azok kínaiak. -
Alusky
senior tag
Most is simán elmegy 10 évet, attól függ hogyan használod meg hol parkol, van-e téli-nyári cserélve és azokat hogyan tárolod. Bár 5-6 évesen sajnos megjelennek a pókhálók az oldalán, de 10 éves korig nem vastagodnak meg, mert csak felületi.
Nekem nem szokott gond lenni, mert lekopnak a p.ba 3-4 éves korukra. A gond az, hogy harmadakkora futással, mint amit kéne. Sokszor vagyok türelmetlen és a nyomaték leeszi. Nem kell hozzá csikarva indulni, ha simán csak padlózgatva közlekedsz hármas, négyes, ötös és így megkapja mindig a 250-300 Nm-t a félgáz helyett attól is sokkal gyorsabban kopnak, aztán már cseréled is meg a hátsóval, az is lekopott és kuka. Persze nyomatékváltó a becses neve, harmadik padlón többet kopik, mint ötödikben padlózva hiszen a motor felől jövő 300 Nm az változik a válótól kiérve a fokozat függvényében így a gumin is, ezt tudom, a lényeg azon van, hogy motoroldalon megkapja a maximumot amire az képes és ez megeszi a gumit nem kell hozzá Tesco parkolóban füstöltetni.
A hangján is hallani mikor harmadikban odalépek és megjön a turbónyomás, hogy elkezd sustorogni, de még negyedikben is, öt és hat már nem hallani ahhoz már édeskevés ennyi nyomaték. Attól, hogy elforgatni nem tudja, még a nyomatékot átveszi és átadja az útnak, szóval kopik. Nem kell se állóhelyben tekergetni, se kaparva indulni, se satuzva fékezni, se csikorogva kanyarodni, egyszerűen ha csak padlózod egy normálisabb teljesítményű autóval akkor megevődik. És rohadt zavaró, hogy mai napig ennyit tud csak kibírni egy gumi, eddig sikerült fejleszteni...Inkább ezt fejlesztenék ki végre, hogy ezt kibírja és lehessen használni télen, nyáron kompromisszum mentesen. Motorolajból is sikerült egész évben használhatót kifejleszteni, pedig régen az se volt...
-
cucka
addikt
válasz
moleculez #24 üzenetére
Pl EU-ban vehetsz bármilyen gumit bárhol, de nagyon más a téli klíma Nápolyban és Zürichben azt mégis ugyanaz a kínálat.
Szerintem a Pirelli adatgyűjtős okosgumija nélkül is nagyon jól tudjuk, hogy milyen a klíma Nápolyban meg Zürichben.
Ez a fícsör, amit a Pirelli kitalált semmi másra nem jó azon kívül, hogy begyűjtsék és eladják az adatokat. Nulla egyéb haszna van. -
moleculez
veterán
Szerintem is aranybánya: felhasználói szokások monitorozásával szerintem segíthetne olyan gumikat fejleszteni ami sokkal specifikusabb az adott régióra. Pl EU-ban vehetsz bármilyen gumit bárhol, de nagyon más a téli klíma Nápolyban és Zürichben azt mégis ugyanaz a kínálat.
Persze nem erre lesz használva, hanem majd raknak mögé vmi mass surveillance megoldást meg egy subscriptiont azt hajrá kapitalizmus. -
ViZion
félisten
Ez nem dráma, asszem 8 éves volt a téligumi, amivel megcsósztam és koccantam. Tiszta útun, csak hideg volt, de nem volt lefagyva. A "gumi" már olyan volt, mint a tejfölösdoboz.
Lehet, h raktárban 5 évig új, de ha felrakod, akkor bizony a nap, hó, hideg, só, meleg, etc... tönkreteszi. Szal. felrakástól ~3 évente csere nálam. Persze mindenki azzal jár, amivel akar. -
cucka
addikt
Azért nem kell túldramatizálni.
Ha jól emlékszem, gyártás után 4 vagy 5 évig a gumit újként el lehet adni. Olyan is simán előfordul, hogy egy ritkább verziójú gumiból csak 2-3 évente gyártanak egy adagot.#17Fecogame
BYD tudtommal nincs amerikában, és ahogy a dolgok kinéznek, nem is lesz. És ez igaz a többi kínai márkára is. -
-
Akkor BYD se lesz az USA-ban?
-
Sirus86
aktív tag
+1
Meg par eve egy gumi elment 10 evet is, vastagabb/melyebb/nagyobb volt a gyari profilja es nem kellett kidobni, mert tervezett modon megreped 5 ev utan. Lassan megfulladunk sajat elektronikai hulaldekunkban, egyre dragabb az elelmiszer, a megelhetes, Magyarorszagon 40 fokok vannak, de majd az AI megmondja, hogyan vezessunk majd kornyezettudatosan. --Pirelli innentol messzirol kerulendo marka lett szamomra. -
ViZion
félisten
és akkor beálltam a szervizbe, mondom gumikba 2,2 bar és 4,7 V legyen, köszi...
OK, hogy kémkedik, de az sok energia, engem az a része érdekelne. Meg a fentebb feszegetett adattovábbítás. Kapcsolódik az autóm rendszereihez, vagy mi? Ki fogja azt beállítani, h az új gumik csatlakozzanak?
Az meg netto fake, h az utak állapotához kell, arra most is vannak járművek és csillió más lehetőség, az nem lehet ok.
Magam is nagy IoT fan vagyok, rengeteg bigyuszkám van otthon. De az ilyen mikrohullámú smart wifi WC keféktől idegállapotba kerülök. Minek?
Kellene lassan egy céget alapítani, buta cuccok gyártására. -
Így gondolom én is, önmagában a gumi ártalmatlan, kell hozzá valami 5G, vagy wifi/nfc/bluetooth eszköz ami továbbítja a jelet.
Ott pedig meg lehet fogni a az adatokat...
Na mindegy, nekem nemhogy okosgumim, de okosautóm, sőt okosotthonom sincs
Az előny kevés, a kockázat meg sok
-
Reggie0
félisten
válasz
Donki Hóte #11 üzenetére
A kinai appal, kornyezo kinai routerekkel, telefonokkal, kozelben levo kinai ugynokokkel, stb.. Igazabol a gumi csak egy poloska, valakinek vennie kell az adatot es tovabb kuldeni. De ha eleg surun an ilyen poloska, teszem azt minden 20. auton, az kockazat.
-
Egy autógumi, ami bármennyire okos is, hogyan küld adatot Kínába?
-
awexco
őstag
önvezető autóknál hasznos lehet ...
-
Reggie0
félisten
Nem ilyesmire gondolok, hanem pl. odaig lehet vinni a fejlesztest, hogy pl. informaciokat ad az autonak a pillanatnyi utfelulet allapotarol/sikossagarol stb. vagy pl. kanyarodas kozben a gumi terheltsegerol, pl. mennyire deformalodott mar az oldalfala, mennyire sodrodik, ezt akar jobb esp-hez is fel lehetne hasznalni vagy eppen a sofornek ad infot, hogy mennyire kuldheti meg a kanyarban.
-
Sinesol
veterán
Fene tudja mennyire izgalmas adatok ezek, a felfüggesztést megnézik műszakin, plusz szerviznél is, ha nagy baj van érzed is, a gumi megint olyan, hogy azert nagyon amatőrnek kell lenni, hogy ne lásd ha cserés, na meg 5 évente ajanlott akk is cserélni, ha amugy nincs vele gond. Az ut állapotáról meg amugyis gyűjtenek adatokat a közútnál, de műholdas képről is megoldható a dolog.
Szóval nem látom a megoldandó problémát, mitől van erre olyan nagy szükség, ez csak szemétgyártás plusz profitért.
Rá lehet irni, hogy okosgumi és el lehet kérni több pénzt, a gyerekeknek a bányában mindegy, ha kicsit több ritkafémet kell bányászni, a vizek is elbirnak még egy kis nehezfemszennyezést, a népnek meg ugyis csak szolni kell, hogy kicsit többet járjanak már biciklivel, meg vegyenek több mandulatejet, mert sehogy sem akar csökkeni a fránya üteme a felmelegedésnek... /s
Na és ez akkor még csak egyetlen elem a sokszáz/ezernyi useless környezetszennyező f.szságból. Ne érts félre nem a fejlődés ellen vagyok, csak azt nem birom, amikor teljességgel felesleges dolgokat erőltetnek a nagyobb profit miatt, miközben az egész csak nettó környezetszennyezés. -
Sinesol
veterán
Őszintén szolva nem is értem minek ez, csak egy ujabb useless dolog, ami növeli a szénlábnyomot és szeméttömeget, amit termelünk...
Egyáltalán milyen értelmes dolgot vonnak le az adatokból? Szar az uthálózat? Arra egy ellenőrző autó is elég ami végigmegy a szakaszon, nem kell soklezewr okosgumi. De szerintem egy részletes műholdas képről egy jó ai szoftver is kidobja, hogy mit hol kell felujitani... -
grizlisandor
veterán
Okosgumiabroncs, itthon nem kell, mert felesleges bármilyen adatot is gyűjteni az úthálózatunkról.
-
Johnny001
senior tag
Nem hiszem el, ott valami más van a háttérben
-
direwolf
őstag
A következő cég a Durex lesz
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Seasonic Focus GX 1000W 80+ gold
- Latitude 5530 27% 15.6" FHD IPS i7-1265U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Samsung Galaxy S24 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó Konfig Ryzen 7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RTX5070 12GB!
- Precision 5550 15.6" 4K+ IPS érintő i7-10750H Quadro T1000 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Apple iPhone 15 Pro Max 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Lenovo Legion Slim 5 82Y900BVHV Notebook
- BESZÁMÍTÁS! Asus M5A99FX PRO R2.0 990FX chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest