Hirdetés
- Ne várj sokat a vásárlással: drágulás a láthatáron
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Projektor topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Most állítólag törölték a korábban pletykált GeForce RTX 50 Super sorozatot
- Gaming notebook topik
- Androidos tablet topic
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA® driverek topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hogy ne lett volna teljesítménye a nálunk 1976 előtt kapható autóknak?
A Polski Fiat 125p autót 1967-től lehetett kapni, simán ment 130-140 km/h sebességgel, de a nagyon népszerű Zsiguli 1200 is 1970-től volt kapható, az is tudott 120-130 km/h sebességgel menni

De a kétütemű kocka Wartburg is 1966-tól volt kapható, ha odaléptek neki, akkor elérte a 110-120 km/h sebességet*.
A jó öreg Skoda 1000MB nemnagyon ment 100 km/h sebesség fölé, de az 1969-től kapható Skoda 100 már tudta a 110-120 km/h sebességet tartani**
* tudom, szakadékba, hátszéllel
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
** ha vittél magaddal kannában vizet, mert tartósan hajtva hajlamos volt forralni a hűtővizet

-
válasz
GreasyDollar
#46
üzenetére
Régen is volt az autókon gumi. Simán gumi, nem nyári, vagy téli, hanem gumi.
Nem is radiál volt, hanem diagonál, mégis mentek az autók.
Persze tudom, a sebesség nőtt, ezért kell a nyári, meg a téli gumi...
Egyébként tényleg nőtt a járművek sebessége? 1976-ig egyáltalán nem volt sebességkorlátozás a városokon kívüli utakon, először 100 km/h volt a határ, később vitték le 90 km/h sebességre.
Szóval, ha kukacoskodnék, akor azt mondanám, hogy régi korszerűtlen diagonál abroncsokkal mehettél, ahogy bírtál, a mai korszerű nyári/téli mintázatú radiál abroncsokkal meg az abroncs tervezési sebességének (210 vagy 240 km/h) felével mehetsz
-
Ez nem dráma, asszem 8 éves volt a téligumi, amivel megcsósztam és koccantam. Tiszta útun, csak hideg volt, de nem volt lefagyva. A "gumi" már olyan volt, mint a tejfölösdoboz.
Lehet, h raktárban 5 évig új, de ha felrakod, akkor bizony a nap, hó, hideg, só, meleg, etc... tönkreteszi. Szal. felrakástól ~3 évente csere nálam. Persze mindenki azzal jár, amivel akar. -
cucka
addikt
Azért nem kell túldramatizálni.
Ha jól emlékszem, gyártás után 4 vagy 5 évig a gumit újként el lehet adni. Olyan is simán előfordul, hogy egy ritkább verziójú gumiból csak 2-3 évente gyártanak egy adagot.#17Fecogame
BYD tudtommal nincs amerikában, és ahogy a dolgok kinéznek, nem is lesz. És ez igaz a többi kínai márkára is. -
-
-
Akkor BYD se lesz az USA-ban?
-
+1
Meg par eve egy gumi elment 10 evet is, vastagabb/melyebb/nagyobb volt a gyari profilja es nem kellett kidobni, mert tervezett modon megreped 5 ev utan. Lassan megfulladunk sajat elektronikai hulaldekunkban, egyre dragabb az elelmiszer, a megelhetes, Magyarorszagon 40 fokok vannak, de majd az AI megmondja, hogyan vezessunk majd kornyezettudatosan. --Pirelli innentol messzirol kerulendo marka lett szamomra. -
és akkor beálltam a szervizbe, mondom gumikba 2,2 bar és 4,7 V legyen, köszi...
OK, hogy kémkedik, de az sok energia, engem az a része érdekelne. Meg a fentebb feszegetett adattovábbítás. Kapcsolódik az autóm rendszereihez, vagy mi? Ki fogja azt beállítani, h az új gumik csatlakozzanak?
Az meg netto fake, h az utak állapotához kell, arra most is vannak járművek és csillió más lehetőség, az nem lehet ok.
Magam is nagy IoT fan vagyok, rengeteg bigyuszkám van otthon. De az ilyen mikrohullámú smart wifi WC keféktől idegállapotba kerülök. Minek?
Kellene lassan egy céget alapítani, buta cuccok gyártására.
-
Így gondolom én is, önmagában a gumi ártalmatlan, kell hozzá valami 5G, vagy wifi/nfc/bluetooth eszköz ami továbbítja a jelet.
Ott pedig meg lehet fogni a az adatokat...
Na mindegy, nekem nemhogy okosgumim, de okosautóm, sőt okosotthonom sincs

Az előny kevés, a kockázat meg sok
-
Reggie0
félisten
válasz
Donki Hóte
#11
üzenetére
A kinai appal, kornyezo kinai routerekkel, telefonokkal, kozelben levo kinai ugynokokkel, stb.. Igazabol a gumi csak egy poloska, valakinek vennie kell az adatot es tovabb kuldeni. De ha eleg surun an ilyen poloska, teszem azt minden 20. auton, az kockazat.
-
Egy autógumi, ami bármennyire okos is, hogyan küld adatot Kínába?
-
awexco
őstag
önvezető autóknál hasznos lehet ...
-
Reggie0
félisten
Nem ilyesmire gondolok, hanem pl. odaig lehet vinni a fejlesztest, hogy pl. informaciokat ad az autonak a pillanatnyi utfelulet allapotarol/sikossagarol stb. vagy pl. kanyarodas kozben a gumi terheltsegerol, pl. mennyire deformalodott mar az oldalfala, mennyire sodrodik, ezt akar jobb esp-hez is fel lehetne hasznalni vagy eppen a sofornek ad infot, hogy mennyire kuldheti meg a kanyarban.
-
Sinesol
veterán
Fene tudja mennyire izgalmas adatok ezek, a felfüggesztést megnézik műszakin, plusz szerviznél is, ha nagy baj van érzed is, a gumi megint olyan, hogy azert nagyon amatőrnek kell lenni, hogy ne lásd ha cserés, na meg 5 évente ajanlott akk is cserélni, ha amugy nincs vele gond. Az ut állapotáról meg amugyis gyűjtenek adatokat a közútnál, de műholdas képről is megoldható a dolog.
Szóval nem látom a megoldandó problémát, mitől van erre olyan nagy szükség, ez csak szemétgyártás plusz profitért.
Rá lehet irni, hogy okosgumi és el lehet kérni több pénzt, a gyerekeknek a bányában mindegy, ha kicsit több ritkafémet kell bányászni, a vizek is elbirnak még egy kis nehezfemszennyezést, a népnek meg ugyis csak szolni kell, hogy kicsit többet járjanak már biciklivel, meg vegyenek több mandulatejet, mert sehogy sem akar csökkeni a fránya üteme a felmelegedésnek... /s
Na és ez akkor még csak egyetlen elem a sokszáz/ezernyi useless környezetszennyező f.szságból. Ne érts félre nem a fejlődés ellen vagyok, csak azt nem birom, amikor teljességgel felesleges dolgokat erőltetnek a nagyobb profit miatt, miközben az egész csak nettó környezetszennyezés. -
Sinesol
veterán
Őszintén szolva nem is értem minek ez, csak egy ujabb useless dolog, ami növeli a szénlábnyomot és szeméttömeget, amit termelünk...
Egyáltalán milyen értelmes dolgot vonnak le az adatokból? Szar az uthálózat? Arra egy ellenőrző autó is elég ami végigmegy a szakaszon, nem kell soklezewr okosgumi. De szerintem egy részletes műholdas képről egy jó ai szoftver is kidobja, hogy mit hol kell felujitani... -
Okosgumiabroncs, itthon nem kell, mert felesleges bármilyen adatot is gyűjteni az úthálózatunkról.
-
Johnny001
senior tag
Nem hiszem el, ott valami más van a háttérben
-
direwolf
őstag
A következő cég a Durex lesz
Új hozzászólás Aktív témák
- Ekkor startol és ennyit gyártanak a Galaxy TriFoldból
- Elektromos autók - motorok
- Elon Musk billiomos lesz, ha kitör a gépek forradalma
- Tőzsde és gazdaság
- Ne várj sokat a vásárlással: drágulás a láthatáron
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Projektor topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Most állítólag törölték a korábban pletykált GeForce RTX 50 Super sorozatot
- További aktív témák...
- Microsoft Surface Go 2 m3-8100Y 8GB 128GB 4G LTE 1 év garancia
- Bomba ár! HP ProBook 430 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Xiaomi 14T Pro 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- MSI Katana GF76 - 17.3"FHD 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - Win11 - RTX 3050 Ti - MAGYAR
- BESZÁMÍTÁS! Asus A620M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Zalman M4 A-Data 750W
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)







