Hirdetés
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- A kézikonzolok teljesítménytrónjára pályázik az AYANEO és a GPD
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen videókártyát?
- Bluetooth hangszórók
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
CoolMan
MODERÁTOR
Legyetek szívesek befejezni az off tengert és a személyeskedést!
-
Wheelbarrow
aktív tag
válasz
Downsampling #4685 üzenetére
ITT akarsz kamionozni? Egyébként ott a szélvédőn a kamera.
-
válasz
Wheelbarrow #4686 üzenetére
Akkor nagyon rosszul olvasol.
Még a hivatkozott beírásomban is éppen a korlátozás irrealitásáról írtam, előtte meg tucatnyiszor következetesen arról, hogy ezt a személyiségi / adatvédelmi hisztériát mennyire értelmetlennek tartom.
MaCS
-
Wheelbarrow
aktív tag
A német hatóságok nem rosszak hanem precízek. Megkövetelik a szabályok betartását és egy német rendőr szinte megvesztegethetetlen, bármit elvezet és fejből fújja a jogszabályokat. Ők ilyenek. Magyar mentalitással furcsa elfogadni azt ahogy ott mennek a dolgok. Az első 1000 eurós bírság után a kamionos, buszos is elgondolkodik, hogy meg kéne tanulni és be kéne tartani a szabályokat. Egyébként nálunk is vastagon fog a Nemzeti Közlekedési Hatóság ceruzája ha megfognak valamivel. Nálunk ők a mumus nem a zsaruk
-
Wheelbarrow
aktív tag
válasz
Downsampling #4683 üzenetére
Nem értelek. Kamerát akarsz használni ott ahol szerinted nem lehet.
Akkor tegyél be egy Mobiust ami kicsi és jól álcázható, vagy bármi másikat aminek kikapcsolod a kijelzőjét, leragasztod a világító ledeit. Egy kamion napellenzője mőgé a sarokba simán elrejthető. A tachográfot kinyomtatni beszáll a zsaru, de kétlem, hogy naponta rendszeresen hobbiból átkutatnák a fülkédet. Ráadásul a legtöbb autóskamera PC-s kameraként is használható szkájpoláshoz. Zsarut látsz kihúzod és magad felé fordítod, pihenéskor használod szkájpolni, ha észre veszi.
Tedd be aztán használd, ha meg kétségeid vannak akkor hagyd a francba. Ha nem lehet az adott országban használni akkor elvileg az igazadat sem tudod vele igazolni a hatóságok előtt mert nem fogadják elEz a te kamerád. Persze ez meg titkos megfigyelés ha ilyet használsz
-
bul07
nagyúr
válasz
Downsampling #4685 üzenetére
Kamionosoktól hallottam én már sok rosszat a német hatóságokra
Meg olvastam isAmúgy meg miért ne a külföldieket büntesse?
Az államnak megvan a bevétele, a helyiek nem morgolódnak hogy sok büntetést kell fizetniük, így a helyiek csak nyernek.
Ha lenne esze a magyar hatóságoknak ugyan ezt csinálnák
Bűntettnék a sok román meg ukránt , a bevétel meglenne , mi helyiek nem zúgolódnánk hogy így meg úgy kin felejtett 30-as táblánál mérnek, mert ne m lenne rá okuk mert a bevételt megkeresnék a főutak mentén.Amúgy ha valaki szeretne olvasni a kamionozásról ajánlom ezt az oldalt
2009-től a mai napig vannak a bejegyzések szóval van mit olvasni , és jól bemutatja a kamionos élet mindennapjait is , és több cégnél is volt közbenAmúgy lehet egy személyes kérdésem
Miért mész külföldre kamionozni?
Mikkor úgy hallom hogy Budapesten és környékén a cégeknél sofőr hiány van. 200e Ft feletti fizetés hétévenként biztos otthon alvás.
Az egyik sofőr mesélte hogy egy közeli cégnél 3-4 sofőrnél 150e Ft-os túlfogyasztás volt(persze nem a kamion égette el) és le akarták vonni a fizetésből , erre az érintett sofőrök felálltak hogy akkor holnap le is számolnak.
Este mikkor otthon voltak mind kaptak hívást hogy a adminisztrációs hiba volt és hogy ne lépjen ki.
Ennyire nincs sofőr. -
Downsampling
senior tag
Amikor engem megbüntettek az autópályamatrica hiánya miatt, egy rendes német rendszámú személyautóval közelkedtem. Az meg hogy szivatnak minket az utakon, ebből az aspektusból is érthetetlen, mert a legtöbben nem Ausztriába mennek, csak átutaznak, a másik, hogy amíg az EU-n belül (még) létezik a szabad munkaerővándorlás, ne az útszéli rendőr akarja megbosszulni az EU általa méltánytalannak tartott döntéseit...
És a németek miért nem csináljék ugyanezt? Náluk az előzékenységet, a segítőkészséget tapasztaltam. De nem egyszer álltam meg osztrák rendőrtől is segítséget kérni (pl. egy útterelés miatt), s nagyon segítőkészek voltak. Mintha csak a határon játszanák továbbra is, hogy ott ők határőrök, s időnként ellenőriznek...
-
bul07
nagyúr
válasz
Downsampling #4683 üzenetére
Talán azért mert a magyar munkások betöltik az Osztrák munkalehetőségeket , ottani bérekhez viszonyítva bagóért (Így én megértem őket)
Mint nálunk a Román munkások(Csak nálunk a Rendőrök nem tudják behajtani a bírságot a románokon)
-
Downsampling
senior tag
válasz
Calogero #4679 üzenetére
Ez igen érdekes. Nem, nem vonom kétségbe a szavaidat, elhiszem, hogy ez történt. Csak meglepő. Az tény, hogy az osztrák rendőrök rendszeresen ott tanyáznak Hegyeshalom után már az ő oldalukon. De engem eddig csak egyszer állítottak meg, az viszont sajnos jogos volt. Hazafelé jöttem, személyautóval, s mivel az előző éjszakát - pihenés végett - a Salzburg előtt (még német oldalon) lévő Chiemsee-nél töltöttem, majd hajnalban kissé kómásan elindultam, egyszerűen elfelejtettem venni osztrák pályamatricát. A magyar határ előtt ki is intettek, s alaposan meg is büntettek (amit az is súlyosbított, hogy nem tudtam a helyszínen fizetni - nem volt nálam annyi pénz, még a kártyámon sem).
Tényleg nem teljesen értem az osztrákokat, hogy miért szálltak ránk ennyire (talán, mert nem bíznak abban, hogy a tőlünk keletebbről, délebbről érkezőket rendesen ellenőrzik a keleti vagy déli határainkon), de ezt a fokú csesztetést nem értem. Mondjuk kamionnal még sosem volt gondom velük, ezt lekopogom, de elvileg nem is fogok kamionnal náluk közlekedni. Az is igaz, hogy mentem szintén arrafelé Pozsony irányából is, akkor is ott voltak a rendőrautók. Szóval valamiért nagyon ránk szálltak (mármint a volt keleti blokkra), s azonnal ugranak, ha valamit megéreznek, hogy beleköthetnek...(#4680) havri1: eléggé belefúrtam magam a témába (hol nem lehet kamerázni Európában), s két egyforma cikket, véleményt, írást vagy bármit, még nem találtam a témában. Franciaország az egyik szerint tiltja, a másik szerint nem, a harmadik szerint csak azt követelik meg, hogy a kamera ne takarja ki a látóteret. Szóval egy kicsit a sötétben tapogatózunk (s szerintem más országokban sem tudják, hogy mondjuk Franciaorszgában, vagy délebbre mi a helyzet). Nekem az a tapasztalatom, hogy Franciaország egy vízválasztó. Ami északabbra van tőlük, ott van korrekt, rendes szabályozás (mindenre), viszont tőlük délebbre (beleértve a franciákat is) nem mindenre van egyértelmű szabályozás, illetve adott országon belül is vannak eltérően szabályozott területek. (Pl. Portugália, ahol az északi részeken még működik a francia-spanyol autópályadíj fizetős go-box, de délebbre már csak kp-t fogadnak el, még bankkártyát sem.) S ez náluk hónapról hónapra változik...
-
-
Calogero
addikt
válasz
philoxenia #4675 üzenetére
Decemberbe Németországba mentem autóval, és ahogy átléptem az osztrák határt egyből rendőrbe botlottam.
A papírok átvizsgálása után egyből elkérte Navigációmat, de mivel nem talált rajta speedcam adatbázist (nem használom ezt a funkciót itthon se), további jó utat és kellemes ünnepeket kívánt illedelmesen. -
válasz
philoxenia #4675 üzenetére
Miért is ne tehetné???
Csatlakozom az előttem szóló Downsamplinghez: az osztrák és a német rendőr eleve nagyon széles jogokkal van felruházva, de a rendőröknek általános jogosítványa az, hogy gyanú esetén átvizsgálják a kocsidat, ruházatodat.
Márpedig ha a rendőr a kocsi műszerfalán egy olyan eszközt lát, aminek gyakori az illegális használata, akkor nem csak joga, hanem kötelessége is ellenőrizni azt. És ez szerintem nagyon jól van így, nem örülnék, ha tehetetlen rendőrök szalutálnának a csibészeknek.MaCS
-
Downsampling
senior tag
válasz
philoxenia #4675 üzenetére
Bármilyen jogon! Az osztrák és német rendőrök az Unióban egyedülálló módon nem csak rendőri, hanem vámellenőri jogkörrel is fel vannak ruházva. Ők azok, akik a vámzárcsinórral leplombált kamion rakterét is kinyithatjá!. Ezt csak ők tehetik meg az egész Unióban, a franciák, belgák, stb, nem!
Amúgy nem is kell ilyen messzire menni, engem pl. majdnem minden esetben, amikor átmentem Svájcba (személyautóval, pl. a Genfi Autószalonra), a határon azért állítottak félre, mert átvizsgálták a kocsit. Megkérdeztem, hogy miért. Azt mondták, hogy másolt CD-ket, illetve fecskendőket keresnek. Vagyis szerzői jogvédőt, illetve drogellenes tevékenységet folytattak. A rendőr - hidd el - bármilyen országban mondhat olyan valós (nem fogod tudni bizonyítani, hogy nem volt valós a feltételezése) indokot, ami miatt átkutathatja az autódat. Az egy másik kérdés, hogy ez totál nem jellemző. Egyedül amikor Angliába mész, még a francia oldalon, a hajó (vagy vonat) előtt érdemes neked kérned az átvizsgálást (kamionnal), mivel 10-ből, olyan 8-szor próbálnak meg a raktérben, meg istentudjahol a szerelvényen elbújva átszökni Angliába. Ha kérted az átvizsgálást, s ezt meg is tetted, onnan védve vagy embercsempészet ellen, amúgy meg ha ezt nem teszed meg, s átviszel x embert (a tudtodon kívűl), akkor x-szer 2000 fontot vagy köteles fizetni. Mivel Anglia nem toloncol ki (na ez fog majd állítólag hamarosan változni), hanem a beszökött embereknek köteles vagy a megélhetésüket biztosítani, mivel te vitted be őket. Na de ez másik történet...(#4672) Petyus87: olvastam a cikket, és tényleg jó, ezért is szerettem a Totalcarnak írni, de ez a cikk szerintem csak részben jó a mostani témához. A különböző példák bemutatására jó, de adott esetben - s ez pont benne van a cikkben - nagyon összetett, és akár bonyolult számításokat is igényel, hogy egy autó még jogszerűen, avagy nem jogszerűen ment át a sárgán... Abból szempontból is örülök az ilyen cikkenek, mert ezzel is erősítik azt az irányt, hogy nem kell birkamód követnünk valami képzelt jogszabélyt, ami a valóságban talán nem is létezik, illetve az alkalmazása nem is olyan egyértelmű. Vagyis nem kell mindent megkajálni, amit a rendőr állít. De itt most nem erről van szó. Itt konkrát, egyértelmű törvény (személyiségi jogok védelme) áll szemben a modern technikai ésszerű alkalmazásával, amit még nem megfelelően, illetve egyéltalán nem szabályztak.
-
Downsampling
senior tag
válasz
MaCS_70 #4673 üzenetére
Igen, értelek, s egyet is értek. Már egészen onnan egyet értek, hogy felfogni nem tudom, hogy amikor egy súlyos közlekedési balesetnél akár több autóból is lenne hiteles felvétel az esenményekről, ehelyett előtérbe helyezik a személyiségi jogokat. Igen, leht, hogy a felvételen pont rajta lenne egy nagy fejes egy szüke cicababával, mai miatt nem csak családi bukta lenne, hanem akár politikai is, de azért ilyenkor megkérdezném az esetleg elhúnytak családtagjait is, hogy mennyire szarjék le ezeket a jogokat, amikor ők nem tudják bizonyítani, hogy nem az ő szeretett csaldtagja volt a hibás, s mondjuk emiatt elesnek egy igen komoly kártérítéstől. Ne is menjünk messzire, valaki épp a napokban említette a Rezesová-ügyet. Mindenki ismeri. Szóval ez tényleg agymament dolog. Én is azt vallom, aki kimegy az utcára, annak bizony a mai világban vállalni kell, hogy adott esetben szereplője lesz valamilyen nagyobb nyilvánosságra kerülő képfelvételnek. Haladjunk már a korral! Ez így elég vicces, de egyben rémesen szomorú is.
Sajnos az, amit te elfogadható kompromisszumnak gondolosz, az nekem önmagában nem elég. Nekem más célból is szükséges lehet egy-egy ilyen kamerafelvétel. S ha valaki mondjuk a Feket Erdőben autózik, önfedten és mondjuk Full HD-ban, 60 fps-szal filmre veszi a csodás tájat, az egősz autózást? S ezt nem engedik? Akkor annak az embernek nem sérülnek a személyes jogai??? Holott, ha megáll, s előveszi a több millás Canon fotóapparátot, azzal meg lehet??? Idiótaság ez az egész, s hiszem, hogy itt nem a hardverekkel van a gond, azok igenis fejlődjenek szabadon. Ne fejlődést gátoljuk, hanem hozzuk összhangba a törvényeinket, illetve a gondolkodást a technikai fejlődéssel. A történelem már milliószor bebizonyította, hogy a fejlődést legfeljebb (eredménytelenül) gátolni lehet, de megállítani nem. Ezt kellene megérteni. Szerintem. -
válasz
philoxenia #4670 üzenetére
Szeretem az ilyen okostojásokat. Mert őt a vezető ne nézze kamerán át, csak a tükörben!
A témához: akár egy kódolósdi is lehetne megoldás, csak szerintem rossz megoldás. Fel is törnék egy pillanat alatt, de legfőképpen körülményes, meg aztán miért is ne nézhetném vissza azt, hogy mi történt velem az én saját szemszögemből?
Egy hatóságilag ellenőrzött szervezet (mondjuk BKV) esetén még működhet is a zárt adatkezelési rendszer, de magánszemélyeknél? Mégis hogyan (vö. előző bekezdés) és MINEK? Kb. ágyú és veréb...MaCS
-
válasz
Downsampling #4671 üzenetére
Arról a helyzetről beszélek, ahol most de facto teljes tilalom van hatályban. Legyen a példa mondjuk Ausztria!
Magától nemigen várható enyhítés, mivel a személyiségi jogi tendenciák éppen a szigorítás irányába hatnak.
Így csak kompromisszumok árán lehet eleve egyeztetési helyzetet teremteni, így a semmihez képest a butított kamera is komoly előrelépés lehet.
Az osztrák rendőr pedig simán ellenőrizheti és ellenőrizni is fogja akár a kamera, akár a memóriakártya paramétereit.
Nem, mintha ez szerintem jó helyzet lenne, de a jelenleginél azért sokkal jobb.
Nagy általánosságban pedig pont az utolsó pillanatok felvételére van szükség, ritka az a helyzet, amikor pár perc nem elég az igazam bizonyításához.MaCS
-
Petyus87
aktív tag
-
Downsampling
senior tag
válasz
MaCS_70 #4669 üzenetére
A háttértár méretének korlátozása szerintem nem célra vezető. Egyrészt a kisebb kártyák cserélhetők is, tehát ki lehetne kerülni egy ilyen szabályozást, másrészt egy adott útszakaszon, mondjuk pl. 300 kilométeren akár több olyan eset is adódhat, aminél utólag szükség lehet a felvételre. Én nem gondolom, hogy a kamerákat kellene lekorlátozni (mivel rendelkezünk egyéb olyan eszközökkel is, amikkel jogokat sérthetünk - telefonok, fényképezőgépek, stb.), hanem inkább tényleg tiszteletben kellene tartani a törvényeket, s tényleg valóban értelmes dolgokra használni a kamerát. Az általam felsorolt kamionos helyzetek (amikor jól jön egy GPS-es kamera felvétele) legfeljebb 10-20 százalékban köthető balesethez, vagyis a közlekedéshez. A legtöbb esetben inkább magához a munkámhoz, vagyis a fuvarozáshoz lenne szükséges, mert adódhatnak vitás helyzetek (a leggyakoribb a késések igazolása, időben, térben).
Amit lehetne még tenni, hogy a G-sensorokat másképp hangolni. Hogy miként, azt most nem vágom egyből, de egy kicsit átgondoltabban programozva szerintem jobban lehetne hangolni őket, hogy a vészhelyzetek felvételét automatikusan védetté tegye. Nem egyszerűen arra gondolok, hogy legyen mondjuk 10 G az a lassulási érték, ahol működésbe lép, mert egy gyalogos elgázolása esetén nem fogunk 10 G-vel lassulni. Ellenben egy frontális ütközésnél még a magasabb érték is elég lenne... szóval ez nem olyan egyszerű, így elsőre... de szerintem megoldható, érdemes lehet ezen agyalni...(#4670) philoxenia: a belinkelt cikk 2009-es, akkoriban még nem igen voltak autós fedélzeti kamerák. Illetve azóta kiderült, hogy bizony az ilyen zárt rendszerek felvételeivel is vissza lehet élni. S vissza is éltek sokszor...
-
válasz
Downsampling #4666 üzenetére
Pontosan erről beszélek! Azokban az országokban, ahol tilos a menetfelvétel készítése, megoldás, védhető, illetve jogvédői oldalról támadhatatlan kompromisszum lehetne, hogy csak az esemény (G-sensor, piros gomb) által vezérelten rögzített, rövid felvételrész legyen kinyerhető a kamerából. A funkcióját ellátja, a személyiségi jogok érdemben nem sérülnek, ööm meg bódottá...
Ennek a megoldási módja persze érdekes. Lehetnének engedélyes kamrák /firmware-ek, esetleg maximalizálni lehetne a háttértár méretét.
MaCS
-
Downsampling
senior tag
válasz
Kalandor #4667 üzenetére
...mint írtam, nincs még tapasztalatom, de azt gondolom, ha majd lesz, vagyok annyira kreatív, hogy megoldjam ezt a problémát...
Mellesleg azt láttam a jobb kameráknál, hogy kb. 6G-s lassulás (vagy gyorsulás, mert a lassulás is gyorsulás, csak negatív
) kell a megjelölésekhez. Azért ez rohadt magas érték. Még egy rossz, földúton haladás, vagy kátyus út sem igen tud produkálni ekkora mértékű gyorsulásokat, max olyan három-négy G-ket, s az sem mindegy, hogy ez milyen hosszú ideig tart. Elég sokat mértünk mindenféle autókat függőlegesen elhelyezett gyorsulásmérőkkel, ezzel tesztelve a "kátyúelnyelő-képességüket", vagyis a kényelmi "faktorukat". Ez a fajta tesztelési módszer egyébként bevett szokás a gépkocsi-gyártóknál is, a futóműhangolás egyik lehetséges segédeszköze.
-
Downsampling
senior tag
válasz
MaCS_70 #4665 üzenetére
De ha jól tudom (mondjuk én még eléggé kezdő vagyok), éppen ezért van G-sensor egyes kamerákban, vagyis ha vészhelyzetet érzékel (bizonyos értéken felüli, különlegesen nagymértékű lassulást), ott megjelöli a felvételt, s csak azt őrzi meg, illetve azt nem engedi felülírni. A többi részét szerintem törölheted is a baleset, vagy a bizonyos esemény után, de mivel azt a bizonyos szakaszt megjelölted (akár manulisan, akár automatikusan a kamera), azt a részt nem teszi manipulálttá, tehát nem vesznek el róla a dátum, idő, GPS, stb. kódok. Tehát te be tudsz mutatni egy olyan felvételt, amin az a baleset szerepel, s azon kívűl semmi más. Persze, lehet, hogy rosszul ismerem (még) a kamerák működését....
Mellesleg nekem eszem ágában sincs megosztani a felvételeimet, akár youtube-on, akár máshol, totál más célokra szeretném használni. legfelejbb szűk körben megmutatni, ha valami érdekeset rögzítettem, de internetre feltölteni semmiképpen. Az onnantól szabad préda (sajnos, mert amúgy az, hogy megosztasz valamit, nem jelenti azt, hogy a felvétel szabadon felhasználható. Csak akkor, ha ezt a szerző külön közli a fotó, vagy videó mellett. Én mondjuk minden fotómat, videómat, amit pl. a fészbúkra felteszek, ellátok vízjellel. Olyannal, amit nem lehet könnyen kiszúrni, s könnyen eltüntetni - igaz, aki ért hozzá, így is el tudja tüntetni, de legtöbb képlopónak ez eszébe sem jut...)
-
válasz
philoxenia #4663 üzenetére
Mintha a jelen esetben nem lenne nyilvánvaló, hogy mire gondolok.
A lényeg ugye a célhoz kötöttség, ami egy fedélzeti kamera használatánál tolerálhatóan lehet az, hogy baleset esetén legyen dokumentáció. Ehhez elég mondjuk öt percnyi felvétel, tehát ha van egy akkora, de nagyobb kapacitású készülék, ami valamilyen eseményhez kötötten állítja meg a felvétel folyamatát és menti el az elmúlt perceket, abba nemigen lehet belekötni. A jelenlegi helyzettel viszont a jelek szerint az a gond, hogy hosszú, öncélú tárolás, gyakran megosztás céljára készülnek felvételek, amiken egy csomó arc és rendszám is látható, azaz rengeteg személyes adat védhető cél és hozzájárulás nélkül kerül kezelésre, és ebbe csimpaszkodnak bele a jogvédők.
Ha tehát az lenne az alapértelmezett, de legalábbis igazolható helyzet (amit a rendőrnek is bizonyítani tudok), hogy nálam nem tömeges adatrögzítés folyik, hanem célhoz kötötten veszek fel ideiglenesen, és esemény hiányában nem marad meg semmi, abba a jogvédők sem tudnának VÉDHETŐEN belekötni, és születhetne ezen elvek mentén egy elfogadható kompromisszum.
Teszem hozzá mindjárt, hogy én nem értek egyet a hisztivel, hogy felvesznek az utcán, hiszen nyilvános helyen ugyan már milyen privát szférára is hivatkoznék, de éppen ilyen idióta időket élünk, amire a fenti kompromisszum megoldás lehet.
MaCS
-
Downsampling
senior tag
válasz
MaCS_70 #4659 üzenetére
"...nem mentődő felvételen..."
Ez mondjuk tényleg érdekes, nem kis ellentmondás.
Ha a kamera képe (akár álló, akár mozgó) nem "mentődik", akkor az nem felvétel. Az legfeljebb csak annyit jelent, hogy átkukucskálsz az optikán... Annak meg mi értelme?
Ingyen, kamera nélkül is tudok ilyet... -
Downsampling
senior tag
válasz
MaCS_70 #4657 üzenetére
Ezzel teljesen egyet értek. Tényleg egy agyrém a magyar jogszabályzás (szerintem elsősorban a nem konkrétan, illetve nem pontosan definiált fogalmak miatt) a személyiségi jogok és a képfelvétel készítésével kapcsolatban Magyarországon, még a rendőrök sem tudják ezeket rendesen. De Nyugat-Európában egyrészt nem mínusz tizes IQ-sak a rendőrök, nagyon is tudják a jogszabályokat, illetve sokkal szigorúbbak az efféle előírások, és sokkal komolyabban is veszik őket...
Kicsit sajnálom, hogy a kameravásárlásom és az ezzel kapcsolatos aggályaim beletorkollottak egy ilyen vitába, ami nem biztos, hogy éppen idevaló. Szóval bocsánat...
-
Downsampling
senior tag
Nem pontosan ilyet, de hasonló tudású (öt szivargyújtós kimenet és egy USB) cuccot magam is használok, ami szintén jó 24 voltra is (teherautóhoz - bár a mai teherautókban is van 12 voltos szivargyújtókimenet, illetve a kamionokban USB-s töltőcsati is). Nekem az ára egy picit kevésnek tűnik, de ettől még jó lehet, az enyémhez használtam 75 wattos vízforralót is, azt is simán elbírta, pedig 12 V-tal számolva ott már elég sok ampernek kellett átmennie a cuccon, hogy azért a víz is melegedjen...
Az külön jó, hogy az USB tud 1 ampert, mert a legtöbb USB töltő az csak 0,5 ampert tud, ami pl már kapásból nem elég a telefonomhoz, ha éppen megy rajta a navigáció. Vagyis a félamperes töltő kevesebbet tölt, mint amennyit a telefonom ilyenkor zabál (nappali kijelzőnél, mert ha átvált éjszakaira, kisebb fényerőre, akkor már tudja tölteni) -
Downsampling
senior tag
válasz
Wheelbarrow #4655 üzenetére
...hm, durván húsz éves újságírói, illetve fotós múlttal kijelenthetem, hogy eléggé tisztában vagyok azzal, hogy (leginkább Magyarországon) milyen jogokkal rendelkezem képfelvétel készítésére, milyen jogi szabályozás vonatkozik rám, milyen eseteket kell kerülnöm, s ami talán a legfontosabb, mi az, amit közzé is tehetek, s azt milyen fomában. Nem vagyok egy beszari ezen a téren (sem), de valahogy nem akaródzik eljutni odáig, hogy vitába, netán perekedésre kerüljön sor. Addig még el-elmentem egy-két alkalommal, hogy (magyar) rendőrt kioktattam arról, hogy "de, igen, készíthetek felvételt, s nem, nem veheti el tőlem a kamerámat, legfeljebb ha felhasználtam nyilvánosan a felvételt, akkor lehet perelni, de neki, mint rendőrnek ehhez semmi köze". Na de, idegen országban, ott, ahol nem is ismerem pontosan a törvényeket, nem is beszélem a nyelvüket (vagy nem jól), szerintem ne akarjuk mi, magyarok megmondani hogy mihez van joga a rendőrbácsinak. Még ha igazam is van, nem, nem akarok ezért előre kifizetni egy valag pénzt (még ha azt utólag vissza is kapom), illetve nem akarok a munkám végzése helyett fogdában éjszakázni. Ugyanis történt már ilyen (Magyarországon), s hiába volt igazam, a rendőr egy teljesen más indokkal is bevihet. Az egy másik kérdés, hogy utólag nyilván elmarasztalhatják, de nekem pl. egyhónapra emiatt lefoglalták a kocsimat is, hiába volt igazam, kitörölhettem a fenekem a panszbenyújtással: egy hónapig nem volt autóm, s külföldön ha akárcsak egyetlen napomat tönkreteszi a rendőr egy fogdával, vagy bármi egyébbel, máris repülök a munkahelyemről (hiába volt igazam), mert ott nem az igazság bajnokait keresik munkavállalónak, hanem olyat, aki szürkén, minden balhé nélkül végzi a dolgát...
-
válasz
philoxenia #4650 üzenetére
A birtoklással nincs is gondja senkinek, azonban nem is a birtoklásról van itt szó, ugye.
Azt a GPS-adatbázisok használatánál már megtapasztalhattuk, hogy az adott országok rendőrségei nem szívbajosak, és a magyarhonban szokásos "simán kimagyarázom" elméletet igencsak lazán söprik félre.Ezért is spekulálok a nem mentődő felvételen.
MaCS
-
válasz
Wheelbarrow #4648 üzenetére
Igen, ez egy ismert "alapmű". Azon túl, hogy csak szőrmentén megfogalmazott jogi véleményt tartalmaz, én azért azt olvasom ki belőle, hogy a tiltás általános, a saját, belső használati célú felhasználásra vonatkozó engedély viszont igencsak esetleges.
MaCS
-
válasz
Wheelbarrow #4655 üzenetére
Ez ebben a formában sajnos nem igaz. A magyar jogszabályi környezet számos eleme ugyan valóban átment agyrémbe, de személyiségi jogok, illetve adatvédelem terén még van hová süllyedni EU-s viszonylatban is.
MaCS
-
cigam
titán
Tapasztalat ezzel az osztóval?
Jól hangzik a 2,1A +1 A-es USB csati. + a fotón 12 és 24V felirat is látható, ami azt sugallja, hogy nem csak autóhoz lehet jó. -
Wheelbarrow
aktív tag
válasz
Moleman #4649 üzenetére
Az európai jogrendet ne keverjük az idióta magyarral ahol Fényevő Árpika és Tizenegymillióstandíj Ráhel nem szereti ha a sajtó fotózza. Ezért faragtak egy barom törvényt a "nekamerázzá" 10 IQ-nak beadtak mert jogod van bújkálni, mely szerint közterületen is engedélyt kell kérni még a galamboktól is, hogy szerepelhetnek e a felvételen. Normális országban a nyilvánosságra hozatalnak vannak szabályai. Közterületen számítanod kell arra, hogy valaki esetleg nem téged megfigyelve nem lejárató céllal felvételt készít rólad.
-
Downsampling
senior tag
válasz
Gépötty #4644 üzenetére
Tökéletesen értem, hogy mi az látószög, s hogy ez mivel milyen arányban áll. Nem is ez emiatt született a hozzászólásom, hanem amiatt, hogy a látószög az optikától függ, s nem a képet digitális képpontokká alakító elektronikától. Az már eleve azt a képet fogja használni, ami az optikán eljut hozzá, s mondjuk lehet ugyanúgy 16 megapixelessé alakítani egy 120 fokos látószöges képet, mint egy 170 fokosat. Nyilván az utóbbi esetében a digitalizált kép kisebb képpontsűrűséggel rendelkezik majd, de mivel egy olyan kameráról volt szó, aminek a feldolgozó egysége jóval többet tud, mint a FullHD, így még FullHD-ban is elég jó minőségű képet kapok a 170 fokos optikától is.
A kamion szélvédője minden teinkentetben más mint egy személyautóé. Nem csak sokkal nagyobb és szélesebb, hanem nincs előtte a motortér, s mivel elég magas is, a belső tér sem fog feltétlenül látszani. Nemhogy a szélvédő kerete... Még egy nagyobb, mondjuk 170 fokos látószög esetében sem. Ellenben egy ilyen kamerával ügyes elhelyezéssel szerintem be lehet látni olyan helyekre, amit a sofőr amúgy nem lát (a kamion első sarkai előtti terület), amelyeknél sokszor alakul ki érdekes helyzet a gyakorlatlan személyautósok miatt. S ha ilyenkor eltaposom az elém besorolni akarót, nem hivatkozhat arra, hogy ő arra számított, hogy majd én be fogom őt engedni, illetve egy sávval beljebb megyek és ezzel beengedem. Mert a kamera azt is rögzíti, hogy nem tudtam éppen beljebb menni (nagy szerelvénnyel kicsit nehezebb autópályán sávot váltani, mivel jóval lassabban mozgok), mert a másik sávban éppen elment egy vagy több autó mellettem. Mondjuk amúgy sem vagyok köteles beljebb menni, szívességből megtehetem, de ezzel nem veszélyzetethetem a belső sávban haladókat, s nem késztethetem őket egy veszélyes fékezésre.
A lényeg, szerintem (bár még ugye nem próbáltam) simán el lehet úgy helyezni egy nagylátószögű kamerát a kamion szélvédőjén, hogy azt egy kicsit lefelé buktatva is még mindig eléggé messze ellásson, de a kaimion előtti részeket is lássa. Illetve a szélvédőkeret nem lesz benne a képben. -
Downsampling
senior tag
válasz
Moleman #4652 üzenetére
Hát, hogy melyik munka az, amelyik egy adott embernek jobban fekszik, azt most hagyjuk... az már nagyon offtopik lenne...
Az tény, hogy a kamionozás előtt is olyan munkám volt, hogy simán megvolt akkor is az évi 110-120 ezer kilométer vezetés, főleg személyautóban, de teherautókat is vezettem... Utálom az autópályát, minden tekintetben, többek között pont ezért... így ha majd megtehetem, remélem, hamarosan, személyautónak valami kétszemélyes kis roadstert fogok venni, játéknak, hogy ne az legyen a lényeg, hogy mennyi idő alatt érek valahová, hanem, hogy miként. S messze elkerülöm majd az autópályákat. Ellenben kamionos szemszögből (akármennyire is unalmas) az autópálya a király, mivel ott lehet haladni, ki tudja vezetni az ember a napi 9-10 órás engedélyezett vezetési idejét úgy, hogy haladt is rendesen. Ha lemegy az ember az autópályáról, pláne Nyugat-Európában, kicsi, szűk utak várnak az emberre, rengeteg településsel, 500 méterenkénti körforgalommal, lakott-területen 30-as korlátozással... Na ott a napi 9 óra alatt nem 600-700 kilométert tudsz megtenni, hanem jó ha 250-300-at...
Szerintem kamionban az autópályán is jól jön a fedélzeti kamera, az út nagyrésze persze valóban unalmas, és semmi nem történik, de van egy-két tipikus autópályás helyzet, amiért jó, ha van kamera. Illetve, ahogy már korábban írtam, sokszor, amikor az ember bemegy egy benzinkúthoz, vagy parkolóba a pálya mellett, szintén jó, ha megy éppen a kamera, pláne GPS-szel. Mert sokszor az irányítóm (az operátorom) ugyan látja, hogy hol vagyok a monitorján (a leendő munkáltatómnál meg még ilyen rendszer sincs, tehát nála nekem kell mindent megmagyaráznom), de azt nem, hogy milyen körülmények között. Mi az oka, hogy nem tudok kijönni a parkolóból, s elindulni, vagy éppen milyen parkolóba voltam kénytelen beállni (ami mondjuk nem éppen biztonségos, de mivel elfogyott a vezetési időm, kényetelen vagyok), illetve egy stau (amit szintén rögzít GPS koordinátákkal a kamera) szintén magyarázatra szoríthat, hogy miért kések. Amit vitás esetekben nem igazán tudnék megmagyarázni a munkáltatómnak, illetve esetleg a tachográf adatokkal jóval körülményesebben. -
Moleman
addikt
válasz
Downsampling #4651 üzenetére
Persze, saját kirándulós szemszögből hoztam fel a Glocknert, valóban csak turisztikai céllal. Sima unalmas autópályán még személyautóban is levenném a kamerát, nemhogy kamionban. Tudom, hogy kemény meló, nagyon szeretek vezetni, sokszor el is képzeltem, mi lenne, ha kamionoznék, de most már örülök, hogy irodában unatkozással kereshetem a pénzem, nem kint az utakon.
-
Downsampling
senior tag
válasz
Moleman #4646 üzenetére
Teljesen egyetértek Macs_70-nel. S ugyanakkor hozzátenném, hogy az ember nyilván nem kamionnal megy a Grossglocknerre kirándulni (szerintem fel sem lehet vele oda menni, legalábbis érdekes lenne egy-két hajtűkanyarban a 13,6 méter hosszú nyergesszerelvénnyel befordulni...)
Meg az az út eleve fizetős... én kétszer jártam ott, azon az úton, teljesen fel, a végéig. Oda inkább márkatalálkozókat szerzveznek, meg egyéb túristaporgramokat, én arra felé még rendőrrel nem találkoztam.
De mint írtam, engem nem érint Ausztria. De azért máshol is elég kemény tud lenni egy-egy kamionkontroll. Ezt a személyautós ember nem is tudja felfogni, hogy mennyire másról szól, s mennyivel többről van szó, mennyire másképp zajlik, mint egy sima közúti igazoltatás. Simán el lehet tölteni a parkolóban, ahova kiintenek, akár egy órát is, még akkor is, ha minden rendben van.
A 10 ezer euro vs kamera valóban nem éppen arról szól, hogy "engem úgysem intenek ki, velem biztosan elnézőek lesznek". Nem, az osztrák rendőrök korrektek, de nem elnézőek. Azt tudom, ha valakikkel lehet egyezkedni, meg magyarázkodni, azok a délebbi országok, pl. a franciákkal már lehet, de velük is ritkán.Jobb a békesség. Ha ez a kamera dolog folymatos konfliktust eredményez majd, akkor a franc fog kamerázni. Mint mondtam, teljesen más éves szinten egyszer-egyszer Nyugat-Európában személyautóval autózni túristaként, mint kamionnal napi szinten azokon az utakon dolgozni. Ami megnyugtat, hogy nem magyar rendszámú szerelvénnyel fogok dolgozni, s ez sokat javít a helyzeten. A magyarokat, románokat, lengyeleket eleve szívesebben intik ki, mert utálnak minket. Nem, nem elsősorban a sofőrt utálják, hanem azt, hogy pl. a nagy magyar fuvarozócégek lelegelik az EU-s piacot a nyomottáras fuvardíjaikkal, ezért már magasabb szinten gondolkodnak azon, hogy kellene visszafogni minket az EU-s országban való tevékenykedéstől. De mi, sofőrök vagyunk azok, akiken először csattan az ostor. Amíg tudsz a rendőrrel pár szót beszélni, látja, hogy rend van a fülkében (a legtöbb magyar kamionosra a piálós életmód, meg a nagy kupi és igénytelenség a jellemző, sajnos), rendben vannak az okmányaid, a tachográban sem talél semmi kirívót, akkor talán nem nézi meg, hogy mi van a raktérben, ahol bizony nagyon sok mindenbe bele lehet kötni. De abban a pillanatban, hogy valami nem szimpi a rendőrnek, máris kezdi sorolni a szbélytalanságokat, s adhatod össze a büntetési tételeket. Mondom, ez nem túristáskodós személyautózás...
Nem értek én sem egyet a kamera-tiltással, de a törvény rám is vonatkozik, s egy 10 ezer eurós tételt nem fogok kockáztatni. Ha Ausztrián keresztül kellene közlekednem, ott biztos leszedném a kamerát. De nekem a belga, luxemburgi, francia tiltás azért nem tűnik annyira komolynak, mert sehol sem sikerült még kiderítenem, hogy ez mennyire hivatalos, és hogy mi a büntetési tétele. Majd meglátjuk... -
Moleman
addikt
válasz
Wheelbarrow #4648 üzenetére
Igen, ezt olvastam én is anno. Ha jól értem, a 4-es pont legitimizálja a Glockner megörökítését.
Amúgy vicces, ahogy egész Európában a személyiségi jogok mellett pampognak, mégis tele van minden térfigyelő kamerákkal (amiknek a felvételét a magyar rendőrség szinte soha nem kéri ki, ha szükség lenne rá, személyes tapasztalat), és számomra a legdurvább, hogy egy rakás telefonos alkalmazás hozzáférést kér a helyadatokhoz, híváslistákhoz, kamerákhoz, mikrofonhoz (persze, a hülye felhasználó "elfogadta" a felhasználási feltételeket), majd mindezek százmilliós nagyságrendben cserélnek gazdát a marketingpiacon, mivel profilalkotásra tökéletesen alkalmasak, de akár egyéni célzásra is, ha már tudod az alany napi rutinját. Félelmetes, hogy sokan így kiszolgáltatják magukat, miközben lehet, hogy pont ezek ellenzik a felvételeket, mert sérti a személyiségi jogait...
-
válasz
Moleman #4646 üzenetére
Őszintén szólva fogalmam sincs róla. Hozzám nyilvánvalóan a kedvezőtlenül alakuló ügyek híre jut el, meg persze a szakmai rész. Ez az egész őrület a személyiségi jogok szent védelmében megy, minek következtében a felvételen felismerhető személyeknek elvben szintén milliós kártérítési jellegű tételt is kellhet fizetni, de nem tudom, mi a helyzet pl. akkor ha nincsenek személyek (rendszámok) a felvételen, illetve azok nem felismerhetőek, illetve ha nincs folyamatos rögzítés, csak pufferelés és esemény alapján történő rögzítés.
Az európai adatvédelmi jog egyik sarokpontja ugyanis a célhoz kötöttség, azaz tiltott lehet minden tömeges/általános adatkezelés, mint pl. a folyamatosan rögzítő kamera.
Megpróbálok tudakozódni a részletek felől az osztrák kollégánál.MaCS
-
Moleman
addikt
válasz
MaCS_70 #4645 üzenetére
Sok helyen olvastam már sokmindent a kivételekről, meg a youtube is tele van Grossglockner Hochalpenstrasse úti videókkal. Tehát ha nyilvánvalóan turisztikai célú a felvétel, kivételt tesznek? Ha egyszer végre újra eljutnék oda, nem szívesen jönnék haza felvétel nélkül, de ekkora büntit nem kockáztatnék érte.
-
válasz
Wheelbarrow #4638 üzenetére
Hááát, arra azért kíváncsi lennék, hogy amikor az osztrák rendőr éppen a kedvezményes 10000 eurós büntetést szabja ki Rád, akkor is túlpörgésnek tartanád-e...
Történetesen semennyire nem érdekli őket sem a biztosító, sem pedig a céges előírások -- az ő országukban az ó jogszabályaik számítanak, nem az arra autózók biztosítója, azzal, hogy átlépted a határt, elfogadtad az adott ország joghatóságát.
Egyébként meg nem az az alkudozós / amatőr társaság. A nem túl távoli múltban egy kollégám azzal keresett, hogy az ügyfelét azért büntették szénné, mert a GPS-e jelezte a sebességmérési helyeket. A kamerára meg még inkább utaznak, pláne, ha magyar / ukrán / orosz a rendszámod.
És persze fórumozás közben könnyű okosabbnak lenni náluk, de hidd el, nagyon rutinosak és nagyon nem tolerálják, ha ügyeskednek velük, szemtől szembe, éles helyzetben pedig nem feltétlenül olyan ügyes az ember, különösen nem, ha milliós tétje van.MaCS
-
Gépötty
senior tag
válasz
Downsampling #4628 üzenetére
Látószögről van szó, ami azt jelenti, mennyi minden fér bele a felvett képbe. Fordítottan arányos a részletességgel, azaz minél nagyobb a látószög (minél több mindent fog át az objektív), annál kisebb lesz minden a képen. A legjobban egy fényképezőgéppel tudod modellezni, ha valamire rázoomolsz, akkor csökkented a látószöget, cserébe a részletek finomsága javul. Sakkozd ki, mi a jó kompromisszum neked (itt jön képbe az újabb kamerák jobb felbontása, amivel ugyanolyan látószög esetén is finomabb felbontású felvételt csinálnak, mint a régebbiek).
Egyvalami hiányzik a fenti képletből: az autó, azaz a szélvédő mérete. Ne ahhoz igazítsd, milyen látószöget akarsz, úgysem a szélvédőkeretet akarod nézegetni.(#4643) TaaT:
Ezt én is kódoltam egy darabig
ez az egy eladó 21,663-nál jár -
Downsampling
senior tag
Köszönöm szépen az ötletet, de azt hiszem, hogy már nagyon beleéltem magam a GPS és s G-sensor által nyújtott szolgáltatásokba...
Szerintem vagy egy Mini0805 lesz a befutó, vagy egy Dome (ami tudom, elég nagy a Minihez, vagy a Mobiushoz képest), de remélem meg tudom úgy oldani, hogy azt ne nagyon lehessen kiszúrni (amúgy érdekes lenne mondjuk pl. egy Mio-t beüzemelni akár Ausztriában, mert gyártanak ők olyan autós kemarát, ami egyben navigáció is. Na arról szerintem egyetlen rendőr sem mondja meg, hogy kamera is van benne, simán elfogadják navigációnak, hiszen azt minden kamionos használ, van aki akár hármat is egyszerre. Igaz, ezek a Miók elég drága cuccok).
Azért nem tudok egyelőre tovább agyalni az elhelyezésen, mert egyelőre csak a kamion (a vontató) típusát tudom, de fogalmam sincs, hogy egy vadiúj Merci Actrosban mik a lehetőségek ilyen téren. Én eddig más típusokon vezettem, illetve csak régebbi Actroson. Az is lehet, hogy lesz rajta céges GPS-es nyomkövetés (épp mostanában kezdik őket telepíteni, állítólag majd júliustól az én autóm lesz az első ilyen - nekem az volt a meglepő, hogy egy német cég nem használt eddig semmiféle GPS alapú nyomkövetést az autóin), aminek talán a doboza a fülke belsejében, a szélvédőnél lesz (most vezetik majd be cégnél, fogalmam sincs, milyen rendszer lesz). S igen, először én is azt gondoltam, hogy a szélvédő középvonalában, legfelülre érdemes telepíteni a kamerát, egy kicsit lefelé fordítva, hogy szinte belásson közvetlenül az első lökhárítóig (ezért lenne jó a minnél nagyobb látószögű kamera). De az is lehet, hogy a szélvédő jobb alsó sarka is nyerő lehet: látja az általam rizikósnak tartott területet, illetve ott veszik legkevésbé észre - s még az a pont is elég magasan van, hogy átlásson a személyautók felett előre. Meg ott el tudom valami egyéb cuccal takarni a kamerát. A vezetéket sem veszik észre, stb. -
bul07
nagyúr
válasz
Downsampling #4640 üzenetére
És mi lenne ha Mobius-t alakítanád át hogy el tud rejteni , itt egy videó hogy hogy kel kivitelezni
Bár ebben az esetben le kell mondj a GPS-ről meg a G szenzorólViszont el tudod úgy rejteni hogy ne szúrja ki senki
Félelmetes menyiséget eladhatnak Mobius-ból ha ez az egy eladó 21,663 jár
-
Downsampling
senior tag
válasz
Wheelbarrow #4638 üzenetére
Igen, kicsit túlpörgettem ezt a dolgot. De csak azért, mert eddig csak Ausztriáról tudtam, hogy tiltják. Én viszont ott nem fogok járni kamionnal, tehát eddig nem érdekelt. Szóval első döbbenetemben írtam azt posztot, amikor megláttam, hogy pont Luxemburg, Belgium és Franciaország tiltja még. S én német központtal, pont ezekbe az országokba fogok járni.
Most vitatkozhatnék, hogy egy kamionon mindig lehet találni valamit, amiért pár ezer eurós bírságot simán ki lehet osztani. Tudom, tapasztaltam, bár lekopogom, engem még sosem büntettek meg, igaz, azért mindig vigyáztam, hogy ne nagyon legyen, miért. Viszont már nem egyszer kellett magyarázkodnom belga, francia rendőröknek teljesen evidens hülyeségekért. Eddig még sikerült mindig kidumálnom a dolgot, de nyilván 100-ból százszor nem fog menni. És arra ugyan hivatkozhatok, hogy céges előírás, meg a biztosító megköveteli, ha büntetnek, akkor is engem fognak büntetni, vagyis nekem fogják címezni a pár ezer eurós bírságot, amit nyilván nem nyomhatok a főnököm orra alá, mivel ezt a kamerázást a saját szakállamra teszem. Mert nem kérdés, hogy meg fogom venni a kamerát, s használni is fogom. A többit meg majd meglátjuk. Velem kutya is lesz a fülkében, úgyhogy szíves fogadtatásban lesz része a rendőrnek, aki majd be akar "hozzánk látogatni". Szóval, lesz, ami miatt sietősre fogja a dolgot, illetve elterelje a figyelmét.
Szóval, csak ledöbbentem, mert eddig csak az osztrákokról tudtam. S ott azért kemény a történet, az első esetnél 10 ezer euró a bírság! De tudom, hogy sokan kamionoznak az egész Unióban kamerával, szóval megoldható a dolog. Ugyanakkor nem tudom, itt a topikban valaki kamionozik-e, vagy korábban csinálta-e ezt nemzetköziben, mert azért higgyétek, el, hogy a rendőrök is tudják, hogy egy kamionon az árurögzítéstől kezdve a pihenőidő pontos betartásáig mindenért büntethetnek, s 28 napra visszamenőleg!!! Egy személyautóban semmi sem rögzíti, hogy te mit csináltál,s merre jártál mondjuk előző nap, vagy két hete. Semmi nem rögzíti a gyorshajtásod, semmi nem tudja megmondani, hogy hány órája a vezetsz. De a kamionban ott a tachográf, ami 28 napig visszamenőleg mindent elmond rólad a rendőrnek. A gyorshajtásokat el szokták nézni, meg még sok egyebet, de ha valami komolyabbat találnak, akkor halmozottan mindenért megkapod a sok ezer eurós csekket... Mondjuk egy havi 3000 eurós fizetés mellé nem lenne frankó havi 4-5 ezer eurós csekkeket gyűjteni. S ezek egyrészét persze, tovább lehet adni a cégnek, mivel nem mindenért a járművezető felel (csak ugye a helyszínen ő képviseli a céget), de a legtöbb dolog valóban a sofőr felelőssége.(#4633) bajvan2: Amitől megijedtem, hogy amíg itthonról nemzetköziztem, addig a kamion szélvédője lényegében egy az egyben tele volt az összes EU-s ország elektronikus útdíjfizetéséhez szükséges Go-Boxokkal, amelyek közé még egy nagyobb méretű kamerát is simán el lehet rejteni, a kutya nem venné észre, ezt tapasztalatból tudom. De most más lesz a helyzet: a francia kütyü nagyon pici, a német eleve a kamion része, Belgiumban és Luxemburgban pedig napimatricás a rendszer, így szinte semmi sem lesz a szélvédőn, csak a kis 3x5 centis francia kütyü, meg a navigációm. De tuti megoldom majd, mert ez nem fog eltántorítani. A franciákkal lehet egyezkedni, ha hajlandók angolul, vagy németül beszélni, a belgák kicsit keményebbek, de szerintem ők nagyon korrektek. Az osztrákokkal próbálkozni sem érdemes, mert csak nő a bírság, de én ott nem is fogok közelekedni. Szóval no para!
-
Wheelbarrow
aktív tag
válasz
MaCS_70 #4632 üzenetére
Túl pörgetitek ezt a külföldön nem lehet dolgot. Rakd be aztán ha esetleg okoskodik a rendőr akkor mond azt, hogy a biztosítód kedvezményt ad ha bekamerázod az autód, céges autónál meg a cég rakta be. Egyébként meg te a tájat filmezed, hogy megmutasd a családnak milyen szép országban jártál, külföldi vagy és nem tudtad, hogy ott nem lehet.
Ha parázol akkor ezért jó a Mobius kamera. Kicsi és nincs kijelzője sem. -
cigam
titán
válasz
philoxenia #4634 üzenetére
Gyárilag ilyen kretén az igo primo, vagy ezt feltupírozták?
-
bajvan2
tag
válasz
philoxenia #4634 üzenetére
Csak hirtelen belekattintottam a 14-15. perc köré és mit látni?
Kamion mellett lehet simán elmenni bal kanyarban. Nálunk ilyen esetben 10/10 személyautós szabálykönyv húzza rád a kormányt méterre átkóricálva a másik sávba. Érdekes a kamionosok itthon is elég egy... -
Laca1212
őstag
-
bajvan2
tag
válasz
Downsampling #4631 üzenetére
Az nem működőképes, hogy mondjuk szélvédő alsó sarkába eléd? Keresel olyan felrögzítésűt, amiből egy pillanat kikapni. Látod, hogy ellenőrzés leveszed aztán kész.
Elején próbálgattam, szerintem alsó sarkokból sokkal több minden látszik, csak nagyon belógott az ott ülőnek, így be lett kábelezve szokásosan középre föl. -
válasz
Downsampling #4631 üzenetére
Ausztriáról nem is beszélve...
Hiába no, csodálatos dolog ez a személyiségijog-védelem.Ezzel kapcsolatban két dologra lennék kíváncsi:
1. Ha lenne olyan kamera, ami dedikáltan csak esemény esetén rögzít, tehát a menet közben készült hosszú felvételek nem nyerhetőek ki belőle, arra mit szólna a hatóság,
2. Ha egy mobiltelefont használok erre a célra, abba vajon belekötnek-e? Ha jön az ellenőr, egy mozdulattal eltüntethető a felvevő szoftver, és nekem úgy tűnik, már kifejezetten jó programok is vannak Androidra. Én négy évvel ezelőtt próbálkoztam a HD2-mmel, és használhatónak tűnt.
MaCS
-
Downsampling
senior tag
Na, most vagyok igazán meglőve:
Franciaországban, Belgiumban, Luxemburgban tilos a fedélzeti képrögzítők használata. Na most én pont ebben a három országban fogok hamarosan tevékenykedni Németország mellett. Ezek után nem tudom, vegyek-e ilyen kamerát. Kamionban nincs még belső visszapillantó sem, ami mögé el lehetne dugni a pici Mini 0805-öst. S főleg a franciák előszerettel intik ki parkolókba kontrollra a kamionokat, amikor be is jönnek a fülkébe a zsandárok, igaz elsősorban a menetokmányokat nézik, illetve a tachográfot nyomtatják ki... De ha kiszúrják a kamerát? Mondjuk német rendszámos lesz a kamion, nem magyar, s a kelet-európaikat szívesebben intik le. Nem szivatják az embert, csak ellenőrzik. De ha valamit találnak, akkor büntetnek. Szigorúan.
-
Downsampling
senior tag
válasz
Copilot64 #4629 üzenetére
Szia!
Igen, azt már láttam, hogy G-sensor van benne, meghogy nagy látószögű. De azt gondolom, hogy plusz egy GPS-beszerzésével (talán a GearBest is van) összességében már többe kerül, mint a G90-7S, aminek viszont mégiscsak 170 fokos a látószöge, a bemutató videóban is mutatják, illetve a dobozán is rajta áll nagybetűkkel, hogy 170 degrees wide angle... Szóval, szerintem az nem elírás...
-
Copilot64
tag
válasz
Downsampling #4628 üzenetére
Szia!
Nincs benne GPS, de 178 fokos a látószög. A felvételen egy Opel Corsában van, ha megnézed, majdnem a teljes szélessége látszik a szélvédőnek. De talán lehetséges külső GPS-t hozzákötni, körbe kéne nézned ez ügyben.
Ja, és G szenzor van benne, még egy ajtó becsapásra is beindul. -
Downsampling
senior tag
válasz
Copilot64 #4626 üzenetére
Köszi, néztem ezt is, mert szimpatikus, de ha jól látom, ebben nincs GPS (sőt, talán még G-sensor sem). Ha rosszul tudom, szóljatok, mert azonnal lecsapok rá...
Nem vagyok valami nagy szaki kamerák és fényképezők tekintetében, de szerintem a CMOS-nak nem sok köze van a látószög nagyságához. Az "csak" azt határozza meg, hogy mennyi pixelt képes feldolgozni, illetve a képet hányszor hány pixelre tudja leképezni. A sok (vagy) kevés pixel összejöhet 90 fokos, de 180 fokos látószögből is, teljesen mindegy. A látószöget szerintem csakis az optika, szigorúbban véve a lencse, vagy lencsesorok határozzák meg. Ezt még befolyásolhatja az optikát körülvevő foglalat mérete, illetve előrenynyúlása. Így elméletileg 180 fok lenne maximális, de az optika körüli keret ezt némileg csökkenti, mondjuk 178 fokra, vagy éppen 170-re. De ha az optika csak 120 fokra képes, akkor hiába a nagyfelbontású CMOS, a 120 fokos képet fogja sok-sok pixellé alakítani. (a linkedben, az Omnivision oldalán nem is említenek látószöget, szó sem esik róla, mert nincs is hozzá köze.) Bocsi, nem kötekedni akartam...
Ezért kicsit szomorú vagyok, ha a Dome nem 170 fokos. A kamion szélévdőjének képaránya kb. 2,5-3 darab 16:9-es monitor egymás mellé helyezésével írható le nagyjából. Szóval igencsak szélesvásznú mozi!
Tehát a kemarának lenne hova belátnia, bőven vannak olyan helyek, amiket én, a baloldali ülésből sehogyan sem láthatok. A legveszélyesebb és sajnos ezt nem is értik meg a személyautósok, a jobb oldali A-oszlop kitakarásában van. Tipikusan akkor szokott ez nekem nagy fejvakarásokat, s nagy fékezéseket okozni, amikor én megyek az autópályán a külső sávban, s egyszer csak megjelenik a kamion előtt pár centivel egy cammogó személyautó, aki épp felhajtott a pályára, de azt már nem tudja, hogy gyorsítva és a bal tükröt figyelve illik besorolni. Nem hosszú kaminonos pályafutásom alatt már több tucat ilyen autóst lapíthattam volna ki a 40 tonnával, de eddig valami hetedik érzék mindig megóvott az ilyen balesetektől, pedig én az ülésből nem láthatom az ilyen mazsolákat, akármennyire is körbe vagyok véve szuper tükrökkel. Szóval fáj a szívem, ha tényleg csak 120 fokos mindegyiknek a látószöge. Tuti nem 170 a Dome-é?
Illetve a linkelt G95A biztosan nem GPS-es?
Várom a gyors válaszaitokat, mert mindjárt vége az akciónak...
-
TaaT
nagyúr
válasz
Downsampling #4624 üzenetére
"ellenben a Dome-nak jóval nagyobb a látószöge 170 fok vs 120 fok..."
Ja az elírás
Mind2nek egyforma. Mivel mind2ben ez van [link]
Én nem szeretem a nagyon nagy látószöget, jobb az arany középút. Nézd meg a Téma összefoglalóban a képeket.
Igen, a korábbi mini modellek túlmelegedhettek. Itt viszont már kiküszöbölték (legalábbis ezt írják).
Pl ott van az okos telefonom. Bent hagytam a kocsiban nyáron, nem volt kánikula de jól felmelegedett. Venném elő és fényképeznék erre kiírja hogy a magas hőmérséklet miatt a kamera nem működik, lehűlt és azóta is működik rendesen.
-
Downsampling
senior tag
...hát, ez mind igaz...ellenben a Dome-nak jóval nagyobb a látószöge 170 fok vs 120 fok...
S mintha itt említettek volna a Minivel kapcsolatban valami melegedést... Az mennyire számottevő?
Eny kamion szélvédője igen széles, ott lehet igazán értelme a nagy látószögnek, illetve ott sokat fog "dolgozni", sokat éri majd a nap, tehát ha nagyon melegszik, akkor lehet, hogy nem bírja majd a strapát? -
TaaT
nagyúr
válasz
Downsampling #4622 üzenetére
Én a mini felé húznék, kisebb, olcsóbb (technikailag viszont azonos a 2 kamera).
De ez csak az én véleményem
-
válasz
Kalandor #4619 üzenetére
A Mobius fel van készítve a kondenzátor kezelésére, az "átlag" kamera nincs. Fontos, hogy betáp elvételekor minél gyorsabban kikapcsoljon úgy, hogy az utolsó videórészletet még lezárja, illetve kikapcsolás után szinte csak a RTC minimális áramfelvétele maradjon meg (pl.ne legyen 1-2mp leállítóképernyő). A Mobiuson ugye nincs kijelző, ott ez nem gond, de ha kondenzátorral táp nélkül bekapcsolom, elveszti az időbeállítást, és szerintem a fájlt sem menti el jól. (Eszerint kb. 10mp megy kondiról., itt meg a G1W-C, bekapcsolás után azonnal le is áll)
Próbálkozni persze lehet.
-
TaaT
nagyúr
válasz
Downsampling #4609 üzenetére
The coupon code for MINI 0805 is GB0805, and the price will be $69.99 free shipping .
The coupon code for Dome G90-7S is GBGS90C, and the price will be $79.09 free shipping.Hát, nincs akkora akció mint gondoltam.
-
bajvan2
tag
válasz
Downsampling #4609 üzenetére
Ha tekersz lefelé a táblázatban function gps yes kiírás van. Tehát elvileg van, gyakorlatilag biztosra akkor lehet menni, ha megkaptad.
-
Downsampling
senior tag
-
TaaT
nagyúr
válasz
Downsampling #4607 üzenetére
Írtam a srácnak, szerintem holnapra lesz kód.
A 0801-et nem ajánlom
-
Downsampling
senior tag
Ha tudsz ilyet, megköszönöm!
Én a 0801-re gondoltam. Tudom, hogy régebbi, 2012-es modell, meghogy kevesebbet tud, de amennyit tud, az pont elég. Mondjuk a 75 és 68 euro között valóban nincs nagy különbség...
Még egy kérdés: ebben, amit belinkeltetek, van GPS, vagy nincs, nekem a leírásból nem egyértemű:
-
Gépötty
senior tag
válasz
Downsampling #4604 üzenetére
Csak a 0801 lényegesen kevesebbet tud, mint a 0805 - GS90 páros. Úgy értem, nem annyival kerül kevesebbe, amennyivel rosszabb, jelen esetben megéri a drágábbat választani.
-
TaaT
nagyúr
válasz
Downsampling #4604 üzenetére
Szerintem a 0806-ra gondolsz
mini 0805
A 0801 "elég régi" darab már, és azzal még voltak konstrukciós hibák (melegedés) ha jól emlékszem.
Nem tudom, nekem néha küldött kódot az egyik gearbest-es srác, de ha gondolod kérek tőle 1et-1et a g90c-hez meg a mini 0805-höz, ha van.
-
TaaT
nagyúr
válasz
Downsampling #4602 üzenetére
A hazai kínálatot mondjuk kb minden külföldi webshop megdúrja
Szerintem teljesen jó kamera, ha kisebb méret kell akkor érdemes megnézni a Mini0805-öt, annak megegyezik a belseje a G90C-vel.
És keress valamilyen akciós kupon kódot, úgy még olcsóbb lehet.
-
Downsampling
senior tag
Igen, olvastam a cikkedet, abban láttam, hogy honnan rendelted... Csak azt nem tudtam, hogy ingyen küldték, de azóta ezt is láttam. Köszi!
Meg vagy vele elégedve? Mert ha igen, akkor én is megrendelem. Most 75 euro, ingyen szállítással, ennyi pénzt meg szerintem bőven megér a hazai kínálat tükrében......és köszi!
-
TaaT
nagyúr
válasz
Downsampling #4600 üzenetére
A gearbest-ről jött freeshipping-el. [link]
Aszem 2héten belül itt volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- sziku69: Szólánc.
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Horgász topik
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- ARC Raiders - Új előzetesen a hamarosan induló tech teszt
- Túra és kirándulás topic
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- Felsőkategóriás merev csöves Gamer PC-Számítógép! I9 11900K / RTX 3090 24GB / 64GB DDR4 / 1TB SSD
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Gamer PC - Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / 32GB DDR4 / RTX 2060 / 256SSD+500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest