Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • biker

    nagyúr

    válasz Aryes #22391 üzenetére

    "Pontosan ezen agyaltam én is, nálam is kognitív disszonanciát okozott."

    Képzeld el, nálam mit okoz, hogy ennyi okos értelmes mérnökember ilyen szövegértési problémákkal látszik küzdeni. Direkt nem akartam a legelején írni az autó töltést, mert tudtam, hogy ez lesz, de utána is leírtam, nem autótöltőt építek, hanem autótöltőt vezérelnék, de már ezzel jönnek, hogy én egy 20millás autóra sajnálok 4.000Ft-ot.

    vannak ilyen vezérlők:
    EVSE töltés vezérlő
    EVSE töltés vezérlő EPC 2.0
    Meg ezek a botegyszerű töltők:
    GeriSoft Home Eco fali töltő berendezés
    Akció! vCharge classic fali töltő berendezés
    Simple EV 22kW fali töltő
    és nem akarom spammelni a fórumot, még vagy 8-10 féle a 4 kimenetes töltőoszlopig, amik ezekkel a vezérlőkkel készülnek

    Ehhez, hogy ne egy szem ellenállással kelljen bohóckodni, és mert az angolokat ez nem érdekelte, mert nekik minden háznál ott az 1x40A vagy 1x80A attól függ mit kaptak, én csináltam egy fokozatkapcsolót, ez összeszerelve mindennel kb 2500Ft, eladom 3500-ért

    a 3D képen nincs rajta a 12 állású kapcsoló, vicc, a legdrágább a forgatógomb és a lézergravírozott körmatrica hozzá

    Miután nem akartak évekig terhelés megosztót csinálni, csináltam egyet. (ok már van egy modell amiben van, de az is az angol szabványhoz igazodik, beépítették a töltőbe, és 1,5m a lakatfogó max hossza, mert angliában mindenhol kint a falon jön be a kábel, és oda kerül a töltő mellé. itthon meg nem)


    ez egy unora megy rá, + egy oled kijelző, két rotary, 3 lakatfogó, GX12 csati a kommunikációra, visszajelzés max 3 töltőre épp mennyi aktív, és egy 4. bement ha solar termelést is mérnénk. barkácsolunk, értem.
    ez kompletten, házban, lakatfogókkal 65.000Ft, és teljes értékű terhelés megosztós töltőt generál egy alap vezérlőből.

    Namost ennek alapjain csinálnék egy promicroval, még kisebb oleddel, egy rotaryval egy olyan fokozatkapcsolót, amin nem lézermatrica van, meg rotary, meg 12 fokozat, hanem amperenként állít, az oleden kiírja az áramerősséget, és el lehet menteni az értéket újraindulásra. De ha ez 3x anyiba kerül mint a mechanikus, akkor nem fogják kérni, mert csak "eye-candy" lenne, ami nem ér ennyit egy átlagos villanyautósnak, aki 20Ft-ért az anyj-.. izé ingyen áramért 4 órát ül a kocsiban a LIDL-nél. ezért kell az anyagköltséget 5000Ft alatt tartani, ami nem fog sikerülni ha drága a dac. Ezért próbálom a legolcsóbban megoldani, pl a PWM filterrel majd kitesztelem, mennyire stabil, van EVSE teszter mert javítunk is, az mutatja ha a vezérlő nem stabil.
    meg is köszöntem az erre irányuló ötletet, már kikerestem, van itthon minden a tesztlapra, összerakom, és megnézem mennyire lesz síma a jel a normál analog kimeneten, és akkor kb 100Ft-ból kijön a filter, nem 900Ft a DAC vagy 4000Ft angliából.

    Azt gondoltam, nem kell szakdolgozat szintű kifejtés arra, miért szeretnék egy olyan egyszerű dolgot, hogy kiváltani egy drága vagy nem elérhető DAC-ot, és csak arra fokuszálni, hogy ezek a feszültség vagy áramerősség szintek kellenek, de nem sikerült, mert bele kell kötni abba, hogy mire fog használatra kerülni az eszköz. De ha meg eleve így kezdem Ádámtól és Évától, akkor mire eljut az olvasó a feladat megvalósításának kérdéséig, elveszti a fonalat.

    Tényleg, csak annyi kellene, hogy attól, hogy valaki kérdez, nem feltétlen hülye, csak van valami, amire fejből nem talált megoldást, mert lehet rossz irányba indult el.

Új hozzászólás Aktív témák