- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#45185024
törölt tag
Akartam is mondani még Gbors kellene hogy hozzászóljon és akkor minden cikkíró hozzászólt a témához
Várjatok még idevonszolom a Tomhardwerszes srácot...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Oliverda #18996 üzenetére
Azok régik, de a problémák mindig ugyanazok egy GPU tervezésénél. Van egy alapvető memóriamodell, aminek van egy skálázhatósági limitje. Ha azt eléred, akkor nem tudod tovább tervezni az architektúrát. Ezért nincs a Fermi óta olyan GPU-ja az NV-nek, amelyben 6-nál több GPC van. Ennyit bír a belső busz és a felépített memóriamodell. Na most ez nyilván nem sok így 2016-ban, vagyis vissza kell hozni a G80-GT200-as tervezési filozófiát, amikor a hardvert magas órajelre tervezték. Ez is extra tranzisztorokkal jár az ALU-kba épített speed bumpok miatt, de legalább valamennyire túllépsz a skálázódási limiten. Ezek olyan dolgok, mint a processzoroknál az órajelre való gyúrás. Ott is lehetséges magas órajelű dizájnt tervezni, csak extra tranzisztorral jár.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Oliverda #18988 üzenetére
Speed bumpokba. Ilyeneket használt az NV a G80-GT200-as időszakban, hogy a shader órajel magas legyen. Viszont ezt azért tették meg, mert eleve kevés szállal dolgozó alapot terveztek a G80-hoz. A Ferminél új memóriamodellt terveztek, így ott már eldobták a magas órajelet. Most a Pascal esetében ez azért térhet vissza, mert a memóriamodell a végét járja, így akkor sem tudnak felfűzni 6 GPC-nél többet a belső buszra, ha nagyon akarják. Ergo be kell tervezni a magasabb órajelet.
-
Oliverda
titán
válasz
TESCO-Zsömle #18993 üzenetére
Ez akkor lenne igaz, ha tranzisztor helyett szilícium szerepelne a mondatban.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Oliverda #18992 üzenetére
Az általad idézett mondatnak van egy olyan értelmezése is, hogy az alant kifejtett módon nagyobb helyet foglaló tranzisztorok az említett extra tranzisztoroktól veszik el a helyet, így a nagyobb órajelért extra tranzisztorokkal kell megfizetni, amik nem kerülhetnek be, ha a kihozatal és az ár miatt tartani akarod magad az adott területhez.
-
stratova
veterán
válasz
Oliverda #18990 üzenetére
Igen ahogy Kaveri Carrizo közötti eltérés.
Csak gondolom mivel Polaris már szintén (ahogy intel 22 nm-től) FinFET mindkettővel variálnak.Szerintem értelmezzük úgy hogy más a tranzisztorok helyigénye attól függően, hogy mire optimalizálnak igy maga a tranzisztor keret más adott lapkaméreten, nagy sűrűségre vagy nagy teljesítményre optimalizálva.
-
-
#45185024
törölt tag
Mutasd magad drágaszágom:
XFX Radeon Pro Duo detailed, costs 1696 EUR -
Malibutomi
nagyúr
-
Malibutomi
nagyúr
Nem gigaszi novekedesre gondoltam, csak erre alapozva:
"According to sources in the know, GlobalFoundries really “kicked butt” with the switch to 14nm FinFET process, and the initial cautious approach to the new process node and transistor design turned out to be unnecessary. Today, AMD is tuning clocks above 1.05 GHz, and the final configuration might be as high as 1.15 GHz for the stock clock."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi #18982 üzenetére
Nem feltétlen. Az órajel egy necces kérdés. Különböző módszerekkel lehet javítani az elérhető órajelen extra tranzisztor beépítésével. Ilyet alkalmaztak régen a GeForce-ok, amikor magas volt a shader órajel, de a magórajel nem, mert csak az ALU-kat tervezték ehhez. Szóval az órajel kérdése mindig egy balansz és figyelembe kell venni az elkölthető tranzisztorokat, illetve az architektúra skálázhatóságát. Akkor érdemes a magasabb órajelet megcélozni, ha a felhasznált rendszer maximális konfigurációja beleütközik a skálázhatósági limitbe. Ezt alapvetően a memóriamodell határozza meg, és ilyet nem sokszor váltanak a cégek. Ha skálázódna a rendszer, akkor a magas órajel nem előnyös, mert extra tranzisztorokba kerül és jobban növeli a fogyasztást, mintha csak az ALU-k száma nőne.
-
stratova
veterán
válasz
Malibutomi #18982 üzenetére
De, sőt Pascalnál csak a legnagyobb GPU órajele ismert, Polarisnal pedig a kisebbeké. De erről beszélgettünk korábban is. Bár megjelenéshez most P104/106 és Polaris 10, 11 van közel. Hardware.fr-nek adott válasza alapján Nvidiánál jelenleg nem terveznek P100 alapú Geforce-ot bemutatni.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
stratova #18975 üzenetére
"Viszont nőtt a regiszterterület és volt Fijinek egyéb lemaradása, amit lehet orvosolni valamint az órajelen sem ártana tornászni, mert ott bő 30% Pascal előnye alapon."
Eddig csak a P100 orajelet tudjuk nem?
Meg a Maxwell is sokkal magasabb orajeleken ment megsem volt gyorsabb.
De a pletykak alapjan a Polarisnal is no az orajel az elodokhoz kepest. -
#85552128
törölt tag
-
#45185024
törölt tag
válasz
Oliverda #18978 üzenetére
Ez teljesen igaz de nem is értem ezt sem miért van így
Valószínű a GCN architektúra mélyebb ismerete lenne erre gyógyír.
Én csak azt mondom egy kívülállónak nehéz megérteni hogy a Vega miért fog ütni.
A csíkszélesség csökkenés csak fogyasztást magyarázza meg számosítva,
a HBM2 garantálja hogy nem lesz memóriaáthelyezéssel gond , de egy drasztikus sebességnövekedésnek semmi jele.
Még ha javítanak is azon a textúra tömörítésen az sem indokol nagy növekedést. Ráadásul ahogy hírlik bizonyos szempontból még karcsúsítanak is a z ÚJ GCN -en.
A boltban az eladó is nehezen fogja számokkal megindokolni azt egy vevőnek.
Nem emlékszem olyanra hogy csak attól hogy Új GCN lett javult volna 40% ot egy kártya. -
Z10N
veterán
válasz
#45185024 #18974 üzenetére
Mar tobb, mint harom hete lehetett hallani rola.
Mivel no a hatekonysag, a 14nm-rel az orajel es a hbm2-vel a savszelesseg nem feltetlenul kell tobb sp, inkabb a meglevoket perf/watt-ra optimalizaljak, mint a kicsiket (p10/p11). Amugy ezt a hd6000 szerianal is alkalmaztak.
Ui: Amugy "Gromit" kolleganak van egy jo cikke errol.
-
stratova
veterán
válasz
#45185024 #18974 üzenetére
A konkurens GP100-as lapkában sincsen hibátlan állapotban sem 3840-nél több SP, noha az első kártyán csak 3584 aktív. Viszont nőtt a regiszterterület és volt Fijinek egyéb lemaradása, amit lehet orvosolni valamint az órajelen sem ártana tornászni, mert ott bő 30% Pascal előnye alapon.
AMD már GCN-nél is sűrűbb dizájnt használt Maxwellhez képest, emiatt is viselte jobban utóbbi a magasabb órajelet.
Mivel a dizánon AMD valószínűleg nem sokat változtatna a kihasználatlan ALU-k lekapcsolásával nyert fogyasztási keretet órajelemelésre fordíthatják. -
#45185024
törölt tag
válasz
Oliverda #18973 üzenetére
Kedves Asztalos Oliverda mi mindig örülünk a magyar nyelvű cikkeknek
"A Polaris helyett már Vega gyűjtőnév alá sorakozó Greenland (Vega 10) kódnevű GPU az előzetes hírek szerint 4096 végrehajtóegységet tartalmaz majd, ami pontosan egyezne a Fury kártyák Fiji központi egységének értékével"
Ez számomra teljesen meghökkentő, nem csak hogy kicsit emelkedik de hogy a csúcs kártya Shaderszáma marad ugyanannyi ... WHAT ?mindenesetre nagyon érdekes.
Ha valaki írna erről cikket ha lesz konkrét infó hogy konkrétan mit is jelent ez hogy a futószallagok minőségével kezdtek valamit az nagyon izgalmas lenne és egy külön cikket is megérne szerintem.
Az sejthető volt hogy a ROP-okbl eredő direct x 11 es csorbán akarnak javítani de azért nehéz ezt értelmezni mert Direxc X 12 re pont a sok shaderes utat választotta az AMD. -
Oliverda
titán
válasz
Televan74 #18971 üzenetére
Ha igazak a pletykák, akkor a 470 és a 480 sem teljes értékű lapkával jön. Új gyártástechnológia esetében jellemzően kisebb, letiltott lapkákkal indítanak, sanszos, hogy még van mit javítani a kihozatalon. Majd idővel összegyűlik megfelelő számú, kvázi tökéletes szilícium, és jöhet a 470X és a 480X is, szerintem valamikor augusztus végén, szeptember elején. Addig talán befut a GDDR5X is, és egyúttal elsüthetik majd azt is.
stratova: A PH! nem írta meg, szerintem ez ilyenkor simán belefér.
-
Televan74
nagyúr
-
stratova
veterán
válasz
Oliverda #18969 üzenetére
Hmm egy magyar összefoglaló arról ami itt is összegyült már több részletben. Nem is tudtam, hogy lapcsaládot valtottál, vagy két helyen is cikkezel?
Régen nem kedveltétek ha konkurenciaát linkeltünkEgész szépen összeszedted egyébként.
R7 470-nel a mobil középkategóriát is szépen zsebre lehetne vágni ami nem kis szelet. -
#00137984
törölt tag
Egy kis elírás (1080P / 60 FPS). Most egy ideig akkor én is lepattanok a témáról... Megjelenés és az első tesztek után úgyis többen véleményt mondanak. Addigra a Pascal architektura is valamilyen formában megjelenik valamelyik játékos videókártyán. Középkategóriában talán...
-
#00137984
törölt tag
válasz
Malibutomi #18964 üzenetére
Részemről most is AMD-t használok és nem részlehajlóan a másik oldal középkategóriás teljesitményét is keveseltem. Találgatós topik nevéhez méltóan én is csak találgatásokba bocsátkoztam. Nagy igéretekkel eddig is bőségesen el voltunk látva, de most megtapasztalni is szeretnénk valami ennél jobbat. A majd végleges információk alapján számitott teljesitmény és ennek árazása olyan sok bizakodásra nem adott eddig okot. Természetesen jobban szeretném, ha nagy tévedésben lennének és az R9 380 kezdő 80ezres árazásában megkapnám ezt az R9 480-as videókártyát. A kivánt szintre megnővekedett teljesitménye (1080P/60Hz) nyilván nagy örömet okozna nem csak számomra és akkor elfelejthető ez a sok badarság amit összehordtam mostanság ilyen információkra alapozva. Performance/Watt teljesitmény addig érdekel engem, amig a teljesitmény eléri a 2016-ban elvárható szintet. Ezt pedig a játékok határozzák meg és itt nagy elmaradások vannak a középkategóriában.
-
DudeHUN
senior tag
válasz
#00137984 #18961 üzenetére
Én komolyan nem értem a problémát. Azon kívül persze, hogy drágultak a VGA-k. Vannak tesztek, és van egy teljesítmény szint. Nyilván úgy fogják adni a gyártók amennyiért megéri nekik és a másik fél kategóriájához belőve.
Arra meg tesz az AMD és az Nvidia is, hogy téged melyik kategória érint. Az adott összegért ezt adják. Sajnos, ha nincs rá della marad a középkategóriás VGA. Elavulás meg mindig lesz. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
#00137984 #18961 üzenetére
"Ezért most adnak 8GB-ot a játékosoknak, de a magasabb órajelek és a több shader lett volna fontos a középkategória szinten tartásához."
Olvass legyszives tobbszor nem irom le tenyleg: nincs adat sem az orajelekrol, sem arrol milyen hatekonyan hasznaljak a shadereket, megint pletykak alapjan kopkodsz, ami hulyeseg.
A kartyak elavulasat, meg az 1080p@60fps-t pedig ne az AMD-n kerd szamon, hanem a jatekkeszitokon.
Vagy szerinted most kellene 8000 shader a kozepkategoriaba, hogy pistikenek 3 ev mulva is ugyanugy vigye a sokkal teljesitmenyigenyesebb jatekokat? Es megint oda sikerult kilyukadnod hogy az AMD igy meg ugy. Mintha nem mind a ket gyarto ugyanazokba a szegmensekbe arulna kartyakat.Na reszemrol ennyi, tobbet nem irok ebben a temaban, mert ugyis csak hajtod a magadet hogy miert nem fele annyiba kerul es haromszor olyan eros a kartya mint ahogy te a pletykak alapjan mar eldontotted bar semmi konkret info nincs rola.
Ugy irsz mintha tudnal barmi tenylegeset az erkezo kartyakrol, pedig ugye nem tudsz.
-
#00137984
törölt tag
válasz
Malibutomi #18959 üzenetére
Az R9 380-at majd 80ezerért vettem. A fix 1080P/60Hz pedig ennyi pénzért elvárás. GTX 960 4GB pedig egy papiron gyengébb teljesitményű és jóval szerényebb hardveres felépitésű videókártya (azért a HDMI 2.0 csak most érkezik AMD-nek), de ezekből a játékos nem sokat érzékelt. Ahová gyenge volt a GTX 960 4GB teljesitménye, ott az R9 380 4GB sem rughatott labdába. Ezért most adnak 8GB-ot a játékosoknak, de a magasabb órajelek és a több shader lett volna fontos a középkategória szinten tartásához. Szerintem pedig jogosak a megjegyzéseim, mert visszafogott teljesitmény esetén ezeket felesleges volt megvennie a játékosnak, mert elég lett volna az alapszintű játékra jóval olcsóbban az R9 370 / GTX 950 és GTX960 2GB-os videókártya. HD7850 nálam a 14.12 Omega drivernél volt a legjobb, de néhány hónap elteltével már az R9 270X-nek az ereje is kifújt. Most szintén az R9 380 teljesitménye kezd kevés lenni, ezért nagyon nem mindegy az R9 480 árazása és teljesitménye. Több bukta nem megbocsátható az AMD-nek, mert lehet szépen felnyomni azt a kakaót azokban az új GCN4-es GPU-ban a középkategóriában is. Érdekel úgyan az R9 490 és a felsőház teljesitményének alakulása, de sajnos nem vagyok érintett a témában.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Malibutomi #18959 üzenetére
Lehet, hogy csak az irritálja, hogy a piac szűkülése miatt nincs árverseny. A gyártók belövik a kártyáikat egymáshoz, ha pedig valahol lyuk keletkezik, oda terveznek egy öszvért a selejtből, de nem csökkentik az árakat, csak mikor már új szériát akarnak behozni.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
#00137984 #18957 üzenetére
Tovabbra sem ertem a bajod.
A teljesitmenyuk mindig a kategorian belul kell nezni, ott pedig teljesen jo, az ugyanabban a kategoriaban levo 960-nal gyorsabb kartya a 380.
A te kedvedert nem fognak 50.000Ft-ert csucskategorias kartyat adni kozepkategorianak nevezve.Az NV oldalon pont ugyanilyen szinten es aron vannak a kartyak ugyhogy nem ertem miert kopkodsz folyton az AMD-re.
960-380
970-390
980-390XMindegyik kb ugyanaz a teljesitmenyszint, hasonlo aron. De szerinted csak az AMD lovi be rosszula teljesitmenyszinteket
Szoval NV re kifizetnel tobbet a felsokategoriara, de AMD-re ugyanazert a teljesitmenyert nem.
Ertjuk szuper, szaladj vegyel egy NV kartyat, ok biztos fele aron dupla eros kozepkategorias kartyat adnak7850-7870-re annyit, hogy miutan kijott a (azt hiszem) 12.4 driver ami az osszes GCN-en nagyot lokott a 7870 kb 80%-al volt gyorsabb mint a 6870, tudo mivel pont ezt a valtast tettem meg akkor.
Ahogy letepem is irja, minden irast amit talalsz a kartyakrol kezpenznek veszel, pedig ezek mind csak pletykak. Vard meg amig kiadnak valamit mielott minden nap egy szeo hosszu kopkodest eleresztesz az aMD fele. Ja es ha mar pletyka pont 1150mhz koruli alap orajel az amit pletykalnak.
-
letepem
aktív tag
válasz
#00137984 #18957 üzenetére
A konkurenciához igazodik az AMD és az Vidia is az AMD-hez attól függ mi jött hamarabb! A másik oldaltól sem kapsz jobb teljesítményt kisebb, vagy töredék áron! Inkább buzdíts minnél több embert a VGA vételére, ha ennyire zavarnak az árak! Kevesebb vásárló azonos gyártói fejlesztési költség mellett issza meg ennek a levét, szóval, ha nem tetszik ki az utcára és tüntess a VGA-k mellett. Talán,még így is csak talán nagyobb vásárlóbázissal csökkenhetnek az árak!
Visszatérve a 7850-70 pároshoz: ezek voltak a best-buy kártyák a megjelenésükkor, hiszen a konkurencia később jött a köz. kategóriával és igenis szépen vitték a gammákat decens teljesítménnyel. Csak azóta eljött egy ilyen sz*runk a pc-s portokra periódus, /bár a konzolok megjelenésével kezdődött el talán,/ de most tetőzik/tetőzött igazán!
Szerk:
Wcctech és a többi oldal clickbait cikkei alapján feltételezed, hogy az új architektúra egyáltalán vagy csak minimálisan lesz erősebb a jelenleginél! Én azért megvárnám a teszteket, híreket hivatalos forrásokból is, mielőtt eltemetném mind az AMD-t mind a VGA ipart. -
#00137984
törölt tag
válasz
Malibutomi #18952 üzenetére
A középkategóriás videókártyák tudása alapján még többet is elvárhatnánk, de teljesitményben évek óta egyre nagyobb lemaradásba kerülnek ettől. Nem elvárási szint az 1440P vagy a gamer 144Hz képfrissités (...de!), de nehogymár az elterjedt 1080P/60Hz vonaltól ennyire leszakadjunk. Jónéhány éve alig 50ezerért megvett videókártyával a még az elterjedőfélben lévő DX11-ben játszhattunk elég jó élményszinten és töredék problámával. A DX10-es egy-két éves nagy cimek végre nagyobb részletességgel újrajátszhatóak voltak. Ami nekem a HD4850 videókártyával alig ment még DX10-ben is, a HD6850-es szinte könnyedén vitte ahoz képest. A HD7850 (55ezer) videókártya jelentett egy fordulópontot, és sajnos negativ értelemben. Driveres és játékok közben sokasodó bajok jelentkeztek, megnehezitve ezzel a PC Gaming élményszintjét. Az R9 270X-et tényleg feleslegesnek tünt megvennem (60ezer), de akkor a HD7850 teljesitménye kimerült és nem érkezett az R9 380-ig semmi középkategóriának szánt videókártya AMD-től (majd 80ezer). Most megéreztem a váltást a HD7850 után, de azóta a játékok és a Crimson szoftver fejlesztése körüli anomália miatt az R9 380-at kezdem szüknek érezni. Jól optimalizált játékok és hibátlan és teljesitménynővelő driver esetén fel sem merülne a váltás kérdése, mert hardveresen rendben van ez a videókártya. Ilyen kedvezőtlen feltételeknél már az R9 480 teljesitménye kimerülhet igen hamar a megjelenést követően, mert a 2304 shader egységnek jó magas 1120MHz-es órajeleket kéne megadni alapesetben (1200MHz OC órajelek). Valószinűleg nemigen adnak meg ilyen szép magas órajeleket, mert sajnos ezt nem a teljesitményre, hanem a kedvezőbb fogyasztásra forditották. Ezt a friss 14nm-es gyártástechnológia könnyedén hozni tudná. AMD mindig életképtelen teljesitményszintre lőtte be ezt a középkategóriát, hogy ne zavargassa a felsőház nyugalmát. Nagyobbat csak kedvező árazás esetén vennék, de mostanság az is meredeken emelkedni kezdett. Ha mégis kifizetnék ennyi pénzt egy videókártyáért, annak a szine ezektől eltérő lenne.
-
#45185024
törölt tag
Aki esetleg akarja magyarul is elolvashatja a a Videokardz os cikket
-
Z10N
veterán
válasz
#00137984 #18951 üzenetére
A 270X-t hulyeseg volt megvenni ujonnan, de meg manapsag hasznaltan is amikor a 7870 25-30k kozott van (kiveve ha 4GB-s volt). A 380 helyett is koltseghatekonyabb lett volna egy 7970 (kiveve ha 4GB es ujabb gcn kellett), esetleg egy 285.
Ui: En 7870-rol 290/X-re valtanek vagy most az uj p10/p11-re artol fuggoen.
-
Televan74
nagyúr
válasz
Malibutomi #18952 üzenetére
Ez így igaz.Meg lehet várni a Vega -t. Bár annak az ára meg hát....
De aki nem akar folyamatosan fejleszteni,annak még mindig ott a konzol.Fixed 30/60fps -el.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
#00137984 #18951 üzenetére
Megegyszer utoljara. Ez nem a kartyak hibaja. Mindegyiknek megvan a kategoriaja.
Te varsz tul sokat a penzedert. Egy kozepkategorias kartya nem fog neked 100fps-el hasitani es nem fog kitartani evekig.
Ha tobb teljesitmeny kell akkor felsobb kategorias kartyaert tessek melyebben a zsebbe nyulni.Minden kategoriaba fognak erkezni szepen kartyak, ha nem eleg a kozepkategoria, lehet majd venni nagyobbat.
-
#00137984
törölt tag
válasz
Malibutomi #18930 üzenetére
Nem zavart eddig sem a közepes 130-170W környékén mérhető fogyasztás, ha ez megfelelő teljesitménnyel párositható. Inkább azt a 30-50W többletfogyasztást elviselem, mint az alulméretezett hardver miatt a teljesitményével vagy a tápellátás minőségével gondok adodjanak. Azért a középkategóriás árazásért azt a teljesitményt el is várom. Megint nem akarom a drága pénzemen megvett videókártyát a megjelenést követően 8 hónapon belül eladni, mert az R9 270X videókártyával ez történt, és az R9 380 is erre a sorsra fog jutni rövidesen. R9 480 talán most megérné fél-egy évig, azután semmi garancia nem mutatkozik a teljesitményének ennél hosszabb ideig való tartósságának. Szóval a fogyasztása javult, de a teljesitményét megint ügyesen belőtték a felmerülő igények alá.
-
letepem
aktív tag
válasz
#45185024 #18949 üzenetére
Nem! Lehet, az összes modul hibátlan, csak ráhagyással készítik el a kész terméket így több chip felel meg a 40/36 kritériumnak-->több kártya építhető! Nyilvánvalóan kevesebb 40/40-es chip lenne; ad 2 pedig minden chipben van hiba, csak azt rejtelmesen elfedik előded
-
#45185024
törölt tag
válasz
tailor74 #18948 üzenetére
Köszönöm !
Ez gyártástechnológiailag azt jelenti sok a selejt és ezért azzal kezdik az árusítást ?Amúgy a Kvantumos hírre "a Project Quantum nem halt meg" csak nem jelent meg
Akkor ez csak szóértelmezési anomália. Mondjuk ezt tudtuk hogy a részvényesek megnyugtatására volt összerakva és a negyedéves jelentés előtt két héttel még kész se volt, ott reszelgették a műhelybe
Csak milyen vicces lesz ha Lisa Sue majd újra előhozza a kezében hogy és íme itt az új AMD számítógépünk..
és valahogy mindenkire rátör a dezsavű... -
#45185024
törölt tag
Ezt a részt valaki el tudná nekem mondani angol nyelvű szakmai szavak nélkül hogy pontosan mit is jelent?
2304 Cores (silicon: 2560)
36 Enabled Core Clusters (silicon: 40)
Mit értünk itt ezen a silicon-on ? -
Itt is érdekes lehet.
-
stratova
veterán
Bár lassan beilleszthetnénk a teljes szöveget de ez a szakasz is a teljesítményt taglalja:
In this example, therefore, the constant wavefront of a classical GPU architecture would be two threads. The classical GPU architecture would schedule the floating point multiplications over seven cycles across the two FPUs and would schedule the integer instructions over three cycles across the two IUs. So, the classical GPU architecture performs 14 threads of floating point work and six threads of integer work—wasted work for 13 and five threads worth of work, respectively.
Instead, for the floating point multiplication, six cycles×two FPUs and one cycle×one FPU may be scheduled, doing exactly 13 threads of work (the remaining FPU may be powered off, for instance). Similarly, for the integer addition, two cycles×two IUs and one cycle×one IU may be scheduled.
If execution resources R[t] of different types can cover certain computations, then the scheduler can schedule that computation over different heterogeneous resources. In the example above, if the FPUs were also able to execute integer operations (perhaps the IUs cannot execute floating point operations, however), then the extra integer operations available during the trailing cycle of the floating point operation could be used by the integer instructions, further increasing pipeline efficiency.
Finally, if these different types of units ran at different frequencies (or if they were on different voltage islands, allowing them to change voltage and frequency on demand), then it may be possible to schedule some threads on execution units running at different frequencies and with different thread widths, again potentially improving power efficiency. By utilizing the power saved by executing on lower-powered vector units, other vector units (perhaps those running more performance-critical threads) could be overclocked to yield higher overall program performance.
-
stratova
veterán
Szerk. hibás volt a feltételezés, az által hogy ha elegendő kevesebb ALU-t aktiválni emelhetik az órajelet is adott fogyasztáson belül:
By using smaller (and different) sizes of SIMD units (or vector pipelines), the wavefronts can be dynamically scheduled to the appropriate width SIMD units, and the other SIMD units may be powered off (e.g., power gated off or otherwise deactivated). By doing so, the saved power may be diverted to the active SIMD units to clock them at higher frequencies to boost their performance.
-
válasz
stratova #18941 üzenetére
Igen, értem, hogy mire megy ki a dolog, és tetszik is a megközelítés. Azt alapból is feltételeztem, hogy szélesebb wavefronthoz dinamikusan tudnak kombinálni unitokat. Ami nem áll össze, az az, hogy mi értelme lenne annak, hogy az összes SIMD unit pl. 8 széles, és ebből le van tiltva 4 vagy 6, hogy megkapjuk a 4-es és a 2-es vektorokat. Hacsak nem arra akartak utalni, hogy a fizikai méretek a 2-4-8, és ha pl. csupa 2-es wavefront repül, akkor tudják power gate-elni a 8-as és a 4-es unitokat - az úgy nyilván jó.
Mitől lesz egy skalár unit "high performance"? Nekem továbbra is úgy tűnik, hogy egy 1-széles vektorról van szó
-
stratova
veterán
[0031]-től kezdődik a magyarázat
By providing a set of execution resources within each GPU compute unit tailored to a range of execution profiles, the GPU can handle irregular workloads more efficiently. Current GPUs (for example, as shown in FIG. 3) only support a single uniform wavefront size (for example, logically supporting 64 thread wide vectors by piping threads through 16 thread wide vector units over four cycles). Vector units of varying widths (for example, as shown in FIG. 4) may be provided to service smaller wavefronts, such as by providing a four thread wide vector unit piped over four cycles to support a wavefront of 16 element vectors.
A +1 skalárhoz:
In addition, a high-performance scalar unit may be used to execute critical threads within kernels faster than possible in existing vector pipelines, by executing the same opcodes as the vector units. Such a high performance scalar unit may, in certain instances, allow for a laggard thread (as described above) to be accelerated. By dynamically issuing wavefronts to the execution unit best suited for their size and performance needs, better performance and/or energy efficiency than existing GPU architectures may be obtained.Példa:
In another example, assume that a wavefront includes 16 threads to be scheduled to a 16 thread wide SIMD unit, and only four of the threads are executing (the remaining 12 threads are not executing). So there are 12 threads doing “useless” work, but they are also filling up pipeline cycles, thereby wasting energy and power. By using smaller (and different) sizes of SIMD units (or vector pipelines), the wavefronts can be dynamically scheduled to the appropriate width SIMD units, and the other SIMD units may be powered off (e.g., power gated off or otherwise deactivated). By doing so, the saved power may be diverted to the active SIMD units to clock them at higher frequencies to boost their performance.Infó:
The smaller width SIMD units may be, for example, one, two, four, or eight threads wide. When a larger thread width SIMD unit is needed, any available smaller thread width SIMD units may be combined to achieve the same result. There is no performance penalty if, for example, the wavefront needs a 16 thread wide SIMD unit, but the hardware only includes smaller thread width SIMD units.In some embodiments, the collection of heterogeneous execution resources is shared among multiple dispatch engines within a compute unit. For instance, rather than having four 16 thread wide vector units, four dispatchers could feed three 16 thread wide vector units, four four thread wide vector units, and four high-performance scalar units. The dispatchers could arbitrate for these units based on their required issue demands.
-
Televan74
nagyúr
Én a 390X helyére várok valami jót, alacsonyabb fogyasztással.Ha nem jön ilyen a nyáron,akkor lehet hogy júliusban nem AMD kártya lesz a gépembe.
-
=WiNTeR=
senior tag
válasz
Malibutomi #18935 üzenetére
A 490/X nem a Vega lesz várhatóan, jól értem?
-
#45185024
törölt tag
válasz
Malibutomi #18935 üzenetére
Ezzel kapcsolatban azon gondolkoztam el hogy a VS szobában sokszor hangzik el témának a rossz portok helyzete, A 390x nek mindig is meglesz az az előnye (nemcsak az nvidiával szemben, hanem a Fury szériával szemben is ) hogy 1.1 es GCN-ről 1.1 es GCNre lesznek a legtökéletesebbek a portok így itt tapasztalható (optimalizálás nélkül) a legjobb gyorsulás direct X 12-n. Hogy vajon majd ezzel az Új 2.0 GCN el mi lesz a portos helyzet.
-
válasz
stratova #18932 üzenetére
Persze, viszont eddig volt a széles SIMD meg a magányos skalár ALU. Most meg különböző szélességű SIMD-ek vannak, és ebben a nézetben a skalár ALU sem más, mint egy 1-széles vektor. Ráadásul nem is egy van belőle, hanem kettő.
A [0030] második felét nem nagyon értem, túl sok értelmét nem látnám annak, hogy 2db 8-széles SIMD-et lekasztráljanak 4, ill. 2 szélesre... Vagy mit akar itt mondani?
-
#45185024
törölt tag
Igen ott is azt beszélik ha egy 480 as lesz egy 390 es teljesítményében és fele fogyasztásában akkor az vajon bejön e az embereknek majd, mondhatjuk azt hogy kapsz egy 970 est 70-80 ezer forintért 950 es fogyasztásával.
Látszik hogy abban a mezőnyben akarnak először ütni ahol a legnagyobb az eladott kártyák száma, és ezt meg merem kockáztatni hogy elsősorban a Kínai piac miatt van így. Jön az a bizonyos népkártya amit már régen vártak sokan. -
gyiku
nagyúr
-
stratova
veterán
Ez ebben a formában igaz, de nekem úgy rémlik, hogy a legtöbb helyen jelzett core configban ált a SIMD blokkok vector ALU-it számolják és a teljesítmény is g/tflopsban adják meg, ahol az integer alu-t nem számolják bele.
Viszont magyarázat a lényeg:
[0028]
FIG. 4 is a block diagram of a portion of a compute unit (400) with different sizes of SIMD units. It is noted that the compute unit (400) includes various additional components not shown on FIG 4. FIG 4 only shows the portions of of the compute unit (400) relevant to understanding the concepts described herein.[0029]
The compute unit (400) includes a front end fetch and decode logic (402) and one or more arithmetic logic units (ALUs) (404a), (404b). The compute unit (400) also includes a number of different sizes of SIMD units. A two thread wide vector SIMD unit (406) includes two ALUs (408) and has an associated register file (410). A four thread wide vector SIMD unit (412) includes four ALUs (414) and has an associated register file (416). An eight thread wide vector SIMD unit (418) includes two ALUs (420) and has an associated register file (422).[0030]
It is noted that while the compute unit (400) is shown with two scalar ALUs (404) one two thread wide vector SIMD unit (406), one four thread wide vector SIMD unit (412), an one eight thread wide vector SIMD unit (418), the compute unit (400) may be constructed with different numbers of scalar units and the SIMD units without affecting the overall operation of the compute unit (400). Alternatively, SIMD units (406), (412) and (418) may initially have the same width (e.g., each being an eight thread wide SIMD unit) but may be configured (on a demand basis) to deactivate (e.g., gating mechanisms, disabling, powering off, etc.) to have different widths (e.g. a two thread wide, a four thread wide, an eight thread wide SIMD unit, as described above, by deactivating, six, four and zero, respectively, pipes or ALUs in each unit). -
Z10N
veterán
Igazad van, csak a hsz-t olvastam el, nem neztem meg a paten-t. Viszont ha a skalar is hozza van szamolva a korabbi CU-nal akkor meg 65 van
Ezekszerint az utemezesre es vezerlesre komoly hangsulyt fektettek. A hatekonysag pedig az asszimetrikus SIMD-ekbol szarmazhat. Atolvasom majd a folyamatabrakat es a leirast.
-
Malibutomi
nagyúr
Az also szegmens csereje a fontos most mert azert kaptak a legtobb kritikat a tobbszor atnevezett chipek miatt.
(#18922) Zsébernardo
Ha a 480 tud 390/390x teljesitmenyt 120watt korul (tippre lesz meg benne OC potencial), akkor egy 380-rol elegge megeri valtani. Atlagosan a 390x 50%-al (az ujabb jatekokban meg tobbel) gyorsabb mint a 380/x.
Egyebkent valoszinu nem ugy adjak ki a kartyakat hogy 470+ 480 es kesz, hanem az X verziokat is melle. -
Z10N
veterán
válasz
Malibutomi #18926 üzenetére
Igen, ezeket tippelem en is
Tenyleg nem artana a bevetel, illetve vegre a mobil szegmensben is jobban elterjedhet. Mar csak az arazas a kerdeses. Ha alacsonyabb lesz, mint a mostani 290/X a hasznaltpiacon (55-75k) akkor nyero kombinacio
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #18926 üzenetére
Ami népszerű is és jó pénzt is hoz az ahol most a 970/390 van. Az nVidia eladása nagyon megnőtt a felső kategóriában a 490/X skippelése elég nagy hiba lenne, főleg azért mert az nVidia 99%, hogy jelen lesz ebben a szegmensben. Ha pedig valaki 390/X, 970/980-ról váltani akar akkor nem a 480-at fogja venni. Márpedig a 970/980 tábor elég népes és nem fognak várni ha a Pascal jól sikerült...
-
Malibutomi
nagyúr
Lehet hogy a Vegabol is tobbfele lesz mint a Polarisbol, es az lesz a 490X meg a Fury2.
Vagy jon a Polaris 12 nyar vegen, osszel. Majd kiderul.
Mindenesetre ertheto az AMD taktikaja az also es kozepkategoriaban lehet nagy mennyiseget eladni, az hozza jol a piaci reszesedest, es a penzt. -
Z10N
veterán
válasz
füles_ #18909 üzenetére
Ugyanez pepitaban. Ha ez igaz, akkor a 480/X elegge eros lesz, a 470/X pedig komolyan vissza lesz nyesve/csonkitva mint ahogy a driverbol lattuk (460/450). Viszont akkor a 490/X-szel mi lesz? Lehet tolodik 2017-re es a vega-bol lesz a fury2-vel egyutt (elobbi gddr5x, utobbi hbm2)? Bar mar mindegy, masfel honap es minden kiderul.
Ui: Korabban lemaradt egy T
-
#00137984
törölt tag
Az R9 480 videókártya adatai végre letisztulni látszanak. GCN4 architektura és ez 14nm-en 110-135W fogyasztást jelent majd. 2304 shader lesz aktiv a teljes értékű 2560 shader egységből (R9 480X-en talán majd feloldják teljesen). Nem tisztázott a videómemória végleges tipusa (GDDR5 vagy GDDR5X), viszont alkalmazhatnak 8GB-ot is ezekből. Viszont az órajeleket szintén alacsonyabbra fogják venni, mint ahogyan az R9 380 videókártyán is 970-1050 MHz közé szórultak le, jól visszafogva ezzel a teljesitményét. Igy viszont hiába az R9 390 közeli teljesitménye, de ez megint csak egy kis pukk lesz, és a hamar elhaló lángja után csak a füstölgés marad. Lehetséges, ha ezek után valós középkategóriás teljesitményre lesz szükségem, azt az R9 480X (?) vagy az R9 490 formában tudom elérni. Ez a Polaris 10 ebben a formában az R9 480-ban nem fog jelentős és jővőbiztosabb erőt képviselni... és főleg nem egy R9 380 után gyorsabb videókártyára fejleszteni akaró játékosnak.
-
=WiNTeR=
senior tag
válasz
velizare #18919 üzenetére
Az igazat megvallva személy szerint magasról teszek a fogyasztásra (legfeljebb télen a VGA-val fűtök), a teljesítmény számít kizárólag nekem, pont ezért reméltem, hogy nem az azonos teljesítményt alacsonyabb fogyasztással, hanem az azonos fogyasztást jóval magasabb teljesítménnyel célozzák majd meg. Úgy tűnik, Fury X feletti teljesítményre várni kell a Vega-ig
-
-
Televan74
nagyúr
Hú de messze van még a Computex.Addig még ezerféle infó fog a neten megjelenni.
-
füles_
őstag
válasz
#85552128 #18915 üzenetére
Egy hete még azt hozta le a HardwareBattle hogy a Polaris 10 lesz a 490-es széria
Szóval én még mindig bízom benne hogy a P10 az R9 490X/490,és teljesítményileg hozza majd a Fury X-szet (már csak a 4096 shaderes Vega 10-ből kiindulva is,mert ennyi erővel annak is csak egy kicsivel kellene gyorsabbnak lenni a Fury X-nél)
Vagy még azt tudom elképzelni hogy a Vega 10 lesz az R9 490X/490 -
#85552128
törölt tag
válasz
füles_ #18908 üzenetére
Ez alapján nekem úgy tűnik, hogy a Maxwell mintájára ők is próbálnak megszabadulni a "feleslegtől" és egy takarékosabb architektúrát kihozni.
Eléggé leegyszerűsödött a felépítése.Ha a P10 lesz a 480 akkor az kb. 390/X teljesítmény lesz. De akkor mi váltja a Fury/X-et ? Az utód jön jövőre azt tudom. Lehet a végén még tényleg lesz egy Fiji rebrand is...
Így viszont a P11 lemehetne akár 460-ig is. -
-
=WiNTeR=
senior tag
Egyébként ha ilyen alacsony fogyasztással fognak rendelkezni a Polaris-ok, akkor az OC potenciál is jelentősen megnő (feltéve, ha nem spórolnak a hűtéssel) szerintetek? (paraszti logika on: elvégre ilyen alacsony értékeket nem egy nagy dolog hűvösen tartani.)
-
füles_
őstag
Még a végén nekem lesz igazam
Ha ez igaz akkor a 490 milyen GPU-t fog takarni?
-
füles_
őstag
-
Z10N
veterán
válasz
#45997568 #18897 üzenetére
El lett mar mondva joparszor, hogy ez nem gamer vonal, ezert is az eltero elnevezes. A ProDuo a FirePro mintajara a VR-ra tartalomfejlesztesre lett tervezve. A supportot fizeted meg. Szerintem meg aki vr-t fejleszt annak jelenleg nincs jobb alternativa. Polaris Duo pedig meg ki tudja mikor jon. Lehet hamarabb kapunk polaris 11 mainstream dual gpu kartyat vr consuming-ra. A Fiji gyartasa meg meg fog maradni egy ideig ezzel.
-
füles_
őstag
válasz
Malibutomi #18901 üzenetére
Akkor ez egy teljesen új architektúra,és a GCN-hez semmi köze?
A stock órajelek rendben vannak szerintem,tuninggal meg kitudja mennyit fognak menni -
#45997568
törölt tag
-
Malibutomi
nagyúr
AMD Polaris 10 GPU Specifications Revealed?
Polaris 10 GPU “67DF: C4” Specifications
14nm FinFET, GlobalFoundries
Diffused in USA (New York state)
Assembled in Taiwan
2304 Cores (silicon: 2560)
36 Enabled Core Clusters (silicon: 40)
New GPU Architecture (not GCN “1.5”)
256-bit Memory Controller
8GB GDDR5/GDDR5X (when available)Depending on the sample, the memory is clocked at 1.25-1.50 GHz QDR (5000-6000 MHz), which the 256-bit memory bus converts to 160-192 GB/s. This however, probably won’t be the final shipping clock. Memory is estimated to reach as high as 1.75-2.0 GHz QDR stock (224-256 GB/s), which should boost the performance nicely, enabling the card to replace the old 512-bit Hawaii and Tonga GPUs. These new cards should to the market as Radeon R9 400 Series cards, even though we’re starting to hear that Radeon Pro Duo is just the beginning for the renaming of the whole product stack, which should be more in tune with the consumers.
According to sources in the know, GlobalFoundries really “kicked butt” with the switch to 14nm FinFET process, and the initial cautious approach to the new process node and transistor design turned out to be unnecessary. Today, AMD is tuning clocks above 1.05 GHz, and the final configuration might be as high as 1.15 GHz for the stock clock.
It is expected that AMD will launch its Polaris-based family of GPUs on Computex 2016 (May 31-June 4) or E3 2016 (June 14-17), in a repeat of last year’s dual launch.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Túra és kirándulás topic
- Befutott a MindsEye végső előzetese
- Le Mans Ultimate
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- Melyik tápegységet vegyem?
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Apple MacBook
- Xbox Series X|S
- Házi hangfal építés
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Gamer PC Számítógép! R9 3900X / RX 6700XT / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! HP ZBook 15 G6 munkaállomás - i7 9850H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Quadro T2000 4GB WIN10
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG CROSSHAIR VI EXTREME alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest