Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen TV-t vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Bluetooth hangszórók
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bagoly81
aktív tag
válasz
Raymond #14299 üzenetére
jó messze van az még, olvastam valami hírt, hogy usb-c lenne a az egységesített csatoló vr szemüveg fronton, szóval ha nem is ezen tervezték a rift2 öt akkor valószínű, hogy azt a részét is újra kéne tervezni ami megint csak csuszásra vall, ha pedig a rift2 nagyobb felbontású képpel érkezik a valósághű élmenyekért, akkor bizony meg kéne vária az nvidia legújabb vga családját, plusz még boltokba is kéne kerülnie, és csak utána érkezhet a rift2, szóval szvsz inkább 2020 lesz az..
-
Raymond
titán
válasz
s7evcsenko #14298 üzenetére
Majd 2019 vagy 2020
-
Üdv.
Van arra valami reális esély, hogy a közeljövőben jönne az Oculus Rift "2"? -
Márton
nagyúr
válasz
Raymond #14295 üzenetére
Köszi, sikerrel jártam, illetve nem is annyira.
Ugye alapvetően amiatt kell nekem régebbi 360Photos-t használni, hogy ismét legyen mappakezelés (vicc!), mert több témában készítettem már képeket és van akinek ezt mutatom, van akinek azt. Nem jó ömlesztve ahogy most van. A másik, ha valaki leveszi a sisakot és egy másik embernek adja, akkor a jelenlegi appal megáll a slideshow, gombnyomásra megy csak tovább, de nem szeretném mindenkinek elmagyarázni, mit, hol nyomjon. A régi folytatta a slideshow-t. Ezek most ismét mennek, viszont azt elfelejtettem hogy ez meg a 72Hz-et nem támogatja, emiatt ismét vibrál minden világos rész. És nem csak én vagyok finnyás, ügyfelektől is hallom vissza. Szóval most nem tudom mi legyen, hogyan tovább. Nem lehet force-olni a 72Hz-et? Az apk-be beleheggeszteni? A friss app ráadásul gyakran kifagy, kilép a home screen-re kb. minden 10. képnél. Azoknál, amiket hónapok óta használok gond nélkül gearvr-on.
Hát miezmár? -
Márton
nagyúr
válasz
Márton #14282 üzenetére
No, összekötöttem a GO-t a PC-vel, adb driver felment, developer mód engedélyezve a sisakon,
de mikor kiadom az "adb help" parancsot a konzolból, nem találja a parancsot.
Miért? Kell az egész Android SDK? Ez a leírás nem említi. Ha vkinek fenntvan az SDK el tudná küldeni az adb.exe-t? Lehet elég, nem akarok több gigát telepíteni ha nem muszáj.
Esetleg egy ilyen kisebb utility is elég?Egy korábbi 360Photos APK-t kéne a GO-ra heggesztenem, mielőtt megőrülök az aktuális verziótól.
köszi
-
Picco
addikt
Archangel Hellfire ocso'e' £8.30-at tuti meger, megha a pvp ingyenes is.
-
qqzs
őstag
Mennyibe kerul egy roller coster ride? Van buy gomb miutan egybol payment modot ker. Le is vonja szo nelkul vagy azert majd elmondja az arat checkout elott?
-
kiskuplung
őstag
válasz
Chapel #14284 üzenetére
Ha 2 hét eltelt, mióta megvetted, akkor már nem jár a refund.
Én anno egy meditációs programot szerettem volna visszatéríttetni, mert asszony 1 óra után ráunt, és pont akkor indult ez a refund lehetőség. Örültem is neki, de kb 3 órával léptem túl a 2 hetes keretet. Azt hiszem még futottam egy kört az időzónákkal, de végül nem jártam sikerrel. Tanulópénz :-)
-
Raymond
titán
válasz
Chapel #14284 üzenetére
Nem igazan mindegy mikor vetted, ha honapokkal ezelott akkor azert problemazhatnak. Ha par napja/hete akkor meg visszairnak nekik meg egyszer. De oszinten szolva inkabb vennek egy 15-20EUR kabeles XB360 controllert es jatsznak vele meg egy par masik jatekkal ami azzal jobb
-
Chapel
addikt
válasz
Raymond #14274 üzenetére
Köszi!
Hát csesszék meg, soha nem indítottam a játékot, le is írta hogy megfelelek a refund opcióra, erre jön a levél hogy bocs, de nem adjuk vissza a játékot. Semmi komment...ejej, ez nem túl kedves dolog
Oculus Refund Status
Your refund request for the following order was not approved. We have restored your access to this app. If you have uninstalled it, you may reinstall it again from the Oculus Store.
-
Raymond
titán
"Ha szoftveresen lehet kompenzálni akkor a oculus guiban ezt miért nem csináljak meg?"
Nem tudom, en mondjuk ott bekapcsoltam volna. Meg ha sok GPU eroforrasba is kerul, nem fut ott nagyon semmi egyebkent se. De ez is lehet egy OK hogy miert nincs bekapcsolva:
"Note that with multiple TimeWarp layers, CAC will introduce artifacts at blended edges because there is only one alpha value for the three different colors."
De ahogy nezem mashol is nagyon szelektiven van hasznalva, gondolom nem veletlenul:
"Oculus Video theater now has chromatic aberration correction enabled and all screen edge aliasing and fringing fixed."
"Correction is only on the theate movie screen contents, nothing else. It costs performance / thermal, and there are other artifacts when enabling it for layers with alpha."
-
Márton
nagyúr
válasz
Raymond #14280 üzenetére
Ja, én még nem csatlakoztattam.
Oculus honlapjáról szedtem le, azt írták: "Right-click on the .inf file and select Install"De ahogy olvasom már nincs "unknown sources" opció a GO-nál, tehát nem tudok telepíteni egy korábbi 360Photos APK-t, ami még volt olyan okos, hogy támogatta a mappák kezelését?
Vagy ha az eredeti Oculus szerzemény, akkor nem minősül "unknown"-nak? -
qqzs
őstag
válasz
Raymond #14276 üzenetére
Koszi.
Megint kromatikus aberracio.
Ha szoftveresen lehet kompenzálni akkor a oculus guiban ezt miért nem csináljak meg?
Pár fokot elforgatom a fejem és ha nem pontosan egy panel élére nézek egyből előjön. Játékban fotókban ez alig észrevehető de itt ahol világos háttér előtt vannak a fekete panelek. Nagyon zavaro. Mondjuk ez meg csak az első hetem. És ami érdekes hogy rendszer felállásnál az oculos logóban van ilyen aberráció kikapcsolás mert az első pár másodpercben aberral de utána meg eltűnik egy pillanat alatt. -
Raymond
titán
válasz
Márton #14278 üzenetére
Itt: [link] legalul:
To get this working on Windows 7, go to device manager. You should see "VR headset" with an exclamation symbol next to it, signifying no driver. Right click, select "Update Driver Software", choose "Browse" and select the folder containing the extracted drivers. You'll see "Oculus ADB Interface" once complete.
-
-
qqzs
őstag
Beepitett nezo app. A fotonezegetest lehet fekve csinalni a videot csak ulve. De pl 360as foto is csak ulve. Miert nem lehet a teret mindig elforgatni vagy ha neha van oka hogy nem lehet akkor meg maskor miert?
-
Chapel
addikt
Tud valaki segíteni, hogy hogyan mükszik az oculus storeban a pénzvisszatérítés?
Dirt Rally-t vettem meg, el sem indítottam mert benéztem - kontroller kell hozzá nekem csak touch van, nem tervezek venni.Elvileg van refund rá, nem játszottam vele.
-
kozmy
őstag
-
qqzs
őstag
Van hasonló lehetőség mint a cast? Esetleg képek/videók együtt nézése több Goval? Fura helyzet mikor mutatok valakinek valamit és minden harmadik kérdésem hogy most éppen mit látsz, meg leveszem a headsetet es belenezgetek.
Van lehetőség nézőpont igazításra ott ahol ez nem működik a gomb nyomvatartassal?
-
Raymond
titán
Sima MTP eszkozkent mukodik. Rakotod a PC-re USB-vel, megvarod amig felismeri aztan meg bele kell nezned a HMD-be hogy engedelyezd az USB modot. Utanna siman kinyithatod mint barmilyen mas USB eszkozt es bedobalod a kepeket es a videokat a megfelelo mappakba.
Csinaltak sajnos par hete egy idegesito upgrade-et. Az elejen kinyitottam az Oculus Video progit es ott a linkelt dolgokon kivul volt alul egy "My Videos" menu is, ez nyitotta meg a lokalis mappat a videokkal. Ugyanez volt a kepekkel es az Oculus 360 Photos app-al is, de sajnos par hete ez ki lett love es az Oculus Gallery-n keresztul kell megnyitni ezeket. Vagyis a menupont meg ott van de csak egy uzenetet kapsz hogy menj a Gallery-ba. Mindegy lenne, de az lassabb es haklisabb is plusz ott default ossze van keverve minden egybe, nem tetszik a nezet es lista stb. Aztan ha megnyitsz valamit akkor ugyis az Oculus Video-t vagy az Oculus 360 Photos-t hasznalja a megjelenitesre. Ez olyan facebook-os barmolasnak tunik nekem.
-
qqzs
őstag
Hazi 3d foto video lejatszasra mit ajanlotok Go-ra? Es hogy nezem a kepeket? Van otg funkcio usb drivenak vagy toltogetni kell ra? Ha igen hogy?
-
#54625216
törölt tag
válasz
Dyingsoul #14264 üzenetére
Az ilyen sztorik pont hogy lelkesítőek.
A srác szabadidejében, munka mellett, esténként dolgozott és összehozott egy játékot, ami bekerült az oculus store-ba sőt saját fanklubja is van.
Hobbi szinten, tanulási célból simán össze lehet hozni remek játékokat ingyenes assetekkel (általában az asset gyártás viszi el a legtöbb időt) és ha már megtanultad a játékmotort használni és összelapátoltál egy működőképes prototípust, amiben a logika és az irányítás működik, akkor fokozatosan le lehet cserélni az asseteket egyedire akár külső segítséggel is.
Unreal-ben blueprintekkel egyáltalán nem olyan nehéz a VR fejlesztés, mint elsőre tűnik, csak rá kell szánni az időt a kezdő tutorialok végicsinálására. Értsd: nézed a tutorialt és mint egy majom leutánzod.
Ha az alapokon túl vagy, akkor kezdheted variálni, amit tanultál. Ha elakadsz mész a következő tutorialra és megint egy ideig majom üzemmódban tolod. És így tovább.
Az ilyen projecteknél arra kell csak koncentrálni, hogy úgy csináld, mint valami edzésprogramot: nem random foglalkozol vele, ha éppen eszedbe jut, hanem rendszeres időközönként előveszed és addig nyúzod, amíg nem haladsz vele legalább egy kicsit. -
Raymond
titán
"Egy szóval a Daydream olyan mintha belenéznél a VR világba a go meg olyan mintha benne lennel."
Ez a nagyobb FOV miatt van. Ahogy nezem a Daydream se lett jobb mint a Cardboard volt, abbol van itthon 5 kulonbozo tok/HMD mobilhoz es mindegyiknel ott a tavcso erzes. Oszinten szolva meg talan a papir eredeti volt a legjobb ebbol a szempontbol.
-
qqzs
őstag
válasz
Raymond #14263 üzenetére
Hat szerintem az élesség fókusz máshova nem lehet állítva csak a monitorra a szemtengely fókusz lehet 2 méteren. De nem érdekes annyira mert nem vagyunk optikusok meg senkinek sem lesz jobb ettől
Szemüvegeket végig próbáltam és a legjobb az a szemüveg amit monitorhoz használok.Gondoltam csinálok fotókat a lencsén keresztül a daydreamet hasonlítva, de ezt csípőből mobillal nehéz lesz gondolom ezert nem találtam eddig se nagyon.
Pixelesseg kb ugyanaz, Fov egyértelműen jobb és a fizikai kényelemben is a go győz szóval daydream után jó upgrade. Egy szóval a Daydream olyan mintha belenéznél a VR világba a go meg olyan mintha benne lennel.
Androidon cardboard cameraval készült VR fotókat meg lehet nézni Go-n? Nem a gömb vagy sima panorámára gondolok hanem amihez hangot is rögzít?
-
Raymond
titán
"Éles csak az lesz amit élesre renderelnek mindegy hol van a virtuális 3D térben."
Minden elesre van rendrelve, nincs DOF hasznalva a VR-ben pont azert mert hazavagja a szemed/agyad.
"Ez a 2 méter amit írsz az szerintem a 3D térben való távolságra vonatkozik ahova a szemtengelyünk beáll és és nem a optika fókuszra."
Ez a lencsek optikai fokusza. A Rift-en tobb volt (5-6m?), a Go-nal olyan kb. 2m.
"A cr-ab korrekcióval kapcsolatban is van fenntartásom, ha ez ilyen egyszerű lenne akkor mar fotózásban régen megoldották volna."
Pedig ez igy van. Sokkal egyszerubb a megoldas implementacio a Rift-nel, Vive-nal vagy barminel mert csak egy adott konfiguracio van. A gyartonal teljesen ismertek mind a display mind a lencsek parameterei igy pontosan be lehet allitani a korrekciot. Az hogy hogyan mukodik a pipeline itt talalod: [link] Az a nagy kulombseg ez es a PS/LR kozott hogy itt nem vakon csinalsz szurest es viszafejtest (de mondjuk a lencse tipusok listaja se viccbol van azoknal se
) hanem elve tudod hogy mennyit torzit az adott lencse igy pl. tudod hogy x,y pozicional a piros csatorna ket pixelnyi eltolodast mutat balra ha a lencsen keresztul latod a kepet akkor a kikuldes elott eltolod ott a piros csatornat ket pixelnyit jobbra. Ez egy vegletekig leegyszerusitett leiras, a valosagban termeszetesen a hasom osszetevo osszhatasa is figyelembe van veve plusz a Rift-nel meg azt is figyelembe veszik hogy a display nem sima RGB hanem PenTile RBGB.
-
qqzs
őstag
válasz
#54625216 #14253 üzenetére
Koszi a részletes választ, és biztosan jobban is értesz hozza mint én amatőr szinten és egy csomó dologban tisztulnak a dolgok de a fókusz kérdésre visszatérnek.
Ugyanis a 3D filmezés, fotózás, nézés témában amit űzök jó pár éve megtanultam hogy a szem az mindig egy helyre fókuszál a tevére , vászonra, monitorra és a szemtengelyek mozgatásával "fókuszál" a távolabbi vagy közelebbi dolgokra. Néha nem kevered a válaszodban véletlenül ezt a kétfelé fókuszt? Tehát az élesen látás fókuszát és a távolságra fókuszálást vagy inkább távolba/közelébe nézést? Ez VR-ben sem lehet másként. Van a szemünk meg a monitorok amiket nézünk vele. Van egy lencse mert a monitorok túl közel vannak. Éles csak az lesz amit élesre renderelnek mindegy hol van a virtuális 3D térben. Az agyunk próbálja a szemet fókuszáltatni ha mondjuk a távolba ránézünk és homályosra van renderelve. E miatt fárad jobban az agy és a szem is mert sokat erőlködik feleslegesen.
Ez a 2 méter amit írsz az szerintem a 3D térben való távolságra vonatkozik ahova a szemtengelyünk beáll és és nem a optika fókuszra.A cr-ab korrekcióval kapcsolatban is van fenntartásom, ha ez ilyen egyszerű lenne akkor mar fotózásban régen megoldották volna. Van egy csomó lencsével kapcsolatos szoftveres korrekció csak még erre nem hallottam. Van erről linked ahol részletesen írnak. Ellenkorrekciót nem, esetleg a aberráció által előidézett színek szűrését tudom elképzelni amit pl a lightroom vagy photoshopp is csinál.
-
Raymond
titán
válasz
kiskuplung #14258 üzenetére
Apropo Aircar, friss interview a keszitovel, van benne par erdekes dolog: [link]
-
swado
tag
válasz
#54625216 #14252 üzenetére
Nálam is a friss win10 betett a szenzoroknak, kb. 15-20 perc után szét esik az egész. Az már csak extra hozzá, hogy minden más usb eszközt leblokkol maga körül. Egyenlőre alaplapi usb-ket használok, úgyhogy nagyon nem lepődtem meg rajta, de win7-nél ilyesmivel nem volt gond.
-
Enton
addikt
válasz
kiskuplung #14258 üzenetére
Teljes mértékben benne van a tanulás dolog is, minden szem máshogy operál állapot és kor függvényében.
Kb mint a rosszullét és hányiger is szokható/tanulható idővel.
A szemünk is egy elég összetett folyamat alapján ad képet számunkra, a sok változó persze sok végeredményt is ad(hat).
Aircar egy nagyon jó példa, emlészem is mikor említetted de nem tudom akkor hejeseltem-e de ha nem az csak a lustaságomból jöhetett. -
kiskuplung
őstag
Én pont ezt kérdeztem, amikor megjelent az Aircar az Oculus Store-ban, hogy technikailag hogy lehetséges, hogy képes vagyok egyértelműen az autó ablakán csorgó esőcseppekre fókuszálni. Vagy ha úgy akarom, akkor az ablakon túlra.
A vendégeim közül senki se képes erre, szóval ez szerintem egy tanult dolog, mint azokban a kísérletekben, mikor valaki hetekig tükrözött képet látva közlekedik, és az agya átfordítja a képet. -
Márton
nagyúr
válasz
#54625216 #14253 üzenetére
Ez a tükör hasonlat tetszik, ott valóban úgy látok mintha a valóságot nézném.
Az viszont még nem teljesen tiszta, hogy egy 10 centire előtted lévő kijelzőre, hogy tudsz különböző módokon fókuszálni ha eléteszel egy statikus lencsét? Lehet, hogy ez fix 2m-re tolja a fókuszt, de hogy tudja 3-ra, 5-re is?
A szemtengelyek összetartanak a témára, ez világos, de hogy fókuszálni is tudnak különböző távra, az csoda.Apropó: ha vkinek kell GO és beszállna egy kis útiköltségbe, dobjon gyorsan privit, mert holnap kiugrok egy bécsi MM-ba.
-
Raymond
titán
A FOV-hoz meg annyit talaltam hogy a Google Daydream View 2017 es a Pixel XL kombinacio-val 70 fok a lathato horizontal binocular FOV: [link] Ez a Go-nal 94 fok, ugyanannyi mint a Rift-nel. A Go-nal az a resz ahol nem lathato meg CA az is olyan 70 fok lehet, ezt a legjobban a virtualis moziban (Home vagy Theater environment) latom ott csak a "vaszon" szelen jon elo a videoknal ami mar elegge a szeleken van.
-
#54625216
törölt tag
A kromatikus abberációt programból lehet valamennyire csökkenteni. Ráraknak egy filtert a renderelt képre, ami az ellenkező irányba tolja szét a színeket, és így "ellen torzítással" kompenzálják az optika hibáját. Természetesen nem tökéletes megoldás, de sokat javít a látványon. Hátránya, hogy túráztatja a GPU-t, ezért a Go-ban alapból nincs bekapcsolva, de a későbbi updateknél tervezik, hogy az alkalmazásra bízzák, hogy használják-e.
Ahogy Raymond is írta, a 3D nézőkék látószöge olyan kicsi, hogy az a rész, ami VR-ben torzul a 3D nézőkéknél eleve nem is látszik. A fov csökkentésével természetesen le lehetne redukálni a hibákat is, de azzal a "búvárszemüveg" hatás nőne, miközben az alapproblémát, hogy nem tudsz a képen belül mindent a szemeddel követni, hanem utána is kell fordítanod a fejedet nem oldaná meg.
A "körprizmákat" fresnel lencsének hívják. A fresnel előnye, hogy egy lencsén belül különböző hagyományos lencsék tulajdonságait lehet egyesíteni, azaz komplex lencserendszer nélkül csökkenteni lehet számos problémát, amit a hagyományos lencsék okoznak. Hátránya, hogy az sem mentes az artifact-októl, mint a sávosan változó kromatikus abberáció.
Ami a szemüveget illet, a speckó lencséknek és a hozzájuk torzított tartalomnak köszönhetően a szemed és így a szemüvegek is VR-ben pontosan úgy működnek, mint a valóságban.
Kb. úgy kell felfogni a dolgot, mintha tükörbe néznél. Akkor is a tükröződő látványra fókuszál a szemed és nem a tükör felületére, így hiába van a tükör pár centire az arcodtól, ha távolra rosszul látsz, akkor csak szemüveggel látod élesen a távoli tükröződő tárgyakat.
Ugyanígy VR-ben hiába van a "vászon" közel a szemhez, az a virtuális térre fókuszál és nem a display-re.Ahogy feljebb már leírtam, a VR-ben azért van némi limitáció: a lencsék fizikai mozgatása nélkül nem lehet a szem teljes élességtartományát lefedni, ezért 2 méternél húzták meg a határt: ami a vitruális térben 2 méternél közelebb van, az fokzatosan életlenedik, ezért a tartalomfejlesztők igyekeznek úgy beépíteni a teret, hogy lehetőleg ne rakjanak semmit se túl közel az arcodhoz.
A 3D filmek teljesen máshogy működnek, mint a VR, mert ott a stereographer beállítja az un. screenplane-t, azaz a kép azon régióját, ahol a két szemedbe érkező kép a legjobban fedi egymást és igyekeznek a fő témát ebben a régióban elhelyezni. A 3D filmeknél az okoz fejfájást, hogy a szemed nem tud a screenplanen kívülre fókuszálni, mert a screenplane helyzete fix, így ha mégis a hátteret bámulnád a főhős feje mögött, miközben a screenplane rajta van, akkor hiába erőlködik a szemed, a háttérben a két látvány nem fogja fedni egymást, mert a screenplane nem fog a kedvedért átkerülni a háttérre. (Többek között pont ezért döglött technológia a 3D mozi.)
Ilyen probléma a VR-ben nincs, mert a szemed oda fókuszál, ahova akar. -
#54625216
törölt tag
válasz
Dyingsoul #14250 üzenetére
Nekem windows update után volt hasonló problémám, akkor az oldotta meg, hogy teljesen el kellett távolítani a fresco drivert a gépből és hagyni, hogy a win10 felismerje az usb kontrollert és a microsoft drivert telepítse hozzá, ami a win frissítéssel jött.
Így is eldobja néha a jelet az egyik szenzor, de általában csak oculus home indításkor, olyankor egy usb csatlakozó ki-be helyreteszi (a hosszabbítónál szoktam széthúzni). Ez is csak egy héten ha egyszer fordul elő és a gép újraindításáig nem problémázik többet. -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Raymond #14247 üzenetére
Azzal még nem próbálkoztam, de nálam a problémák már nagyon régóta jelen vannak (csak nem foglalkoztam vele, mert kevés időm volt VR-ozni).
A napfényt megoldom sötétítővel, kizárt, hogy az kavarjon be + este is rossz.
Most a beat saberre nagyon ráfüggtem és egy óra alatt többször is elveszti a trackinget, megbolondul. A szokásos windows usb in-out hangot is hallom néha (de nem minden trackinges akadásnál). Most updateltem a fresco drivert a legfrissebbre, megpróbálom ezzel is. Ha még mindig baj van akkor a tray tool-al még mókolok kicsit végül megpróbálok visszaállni bétáról stable-re. De ha még vannak tippjeitek jöhetnek addig is, mert beat saberben nem tudok így világrekordokat döntögetni.Annak pedig nem tudom, hogy van-e ehhez az egésznek köze, hogy rendszer indításkor is többször lejátssza ezt az usb in-out hangot a rendszer. USBdeview-al próbáltam debugolni de semmit nem mutat, az event viewer is üres.
-
Dyingsoul
Topikgazda
Ehh... tracking problémáim vannak már egy ideje, annak ellenére, hogy a szenzor setup teljesen jó (bár 3 másik elrendezéssel is próbálkoztam, ez a 4.)...
Az egyik szenzor mintha néha lekapcsolna, power saving mode-ra gyanakszom. Kicsit utánaolvastam, lehet, hogy az inateck a ludas.
Most az Oculus Tray Tool-lal próbálkozom, hátha segít. Viszont azt megnyitva a Fresco registry tweak és a fresco power management szürke (nem állítható).
Lehet, hogy nem a legfrissebb a driver? 1.0-át ír a hw kezelőben (10.0.17134.1-t a details fülön). Valaki rá tudna nézni, hogy más verzióval elérhető-e ez a beállítás a Tray Toolban? -
Raymond
titán
Ezeknel az eszkozoknel a kep a (kijelzore) kikuldes elott torzitva van a lencse torzitasaval ellentetes iranyban. Nem csak barrel distortion hanem a a CA is a Riften, Vive-on vagy epp a Go-n ha engedelyezed igy amikor a kep ott van a kijelzon es te azt a lencseken keresztul nezed akkor "jo a kep".
A regi sztereo nezokkel ezt nem hasonlithatod ossze, mert ott jobb esetben is 60 fok alatt van a FOV, a Go-nal meg valahol 90-100 kozott.
-
qqzs
őstag
Szemuveg: szerintem az elesseg az a hdm monitorara van elesitve csak virtualisan latszik ugy mintha ket meterre lenne. Hasonlo problema mint a 3d filmeknel a szem a vasonra elesit akkor is ha a hagyet nezi a hatterben. Ez farasztja az agyat. Ez mondjuk csak megbonyolitja a melyik szemuveg kerdest
-
qqzs
őstag
Na varjatok csak, a kromatikus abberracio egy optikai jelenseg igy elsore azt gondolom ehhez nincs koze displaynek gpunak csak a lencsenek, optikanak.
Daydreamem van pixel xl-el azzal tudom hasonlitani ha lesz egy szabad fel oram majd rakok fel fotokat is.
Ha pedig a szemforgatas problemat nem a csak kozeppen elesre rendereles onozza hanem a optika akkor tovabbra sem ertem hiszen ezer eve vannak sztereo nezokek kicsiknek nagyoknak ahol ez nem problema tobbfele kepmereten sem.
A korprizmakat vagy miket sem ertem minek szerintem attol van a cromatikus problema
-
Raymond
titán
Akcios a Rift az Amazon Prime Day alkalmaval:
399EUR - Oculus Rift + Touch Bundle
Ha szallitanak meg vagy mar megint Mo-ra akkor alltalanosan jo a link, ha nem akkor ennyi volt
Egyebkent a UK, FR es ES Amazon-on nincs akciozva.
-
zsolti_20
senior tag
HTC Vive közben kimonitorozható valahogy az FPS szám a laptop kijelzőre? Érdekelne hogy mikor hol esik az FPS drasztikusabban és fontos lenne látnom hogy jelenleg mennyi FPS van aj játékban.
-
-
#54625216
törölt tag
Szemüveg: VR-ben fix lencsék vannak, ezért az élességtartomány 2+ méterre van beállítva. Ha tehát olvasáshoz vagy tv nézéshez használsz csak szemüveget, ami 2 méternél kisebb távolságra javítja a látásod, akkor VR-ben egyáltalán nincs szükséged szemüvegre.
Én pl. távolra látok rosszul és a szemüveg érezhetően javít a látványon VR-ben.Hogy VR-ben közelre és távolra is ugyanolyan éles legyen a kép, ahhoz összetett, változtatható fókusztávolságú lencsékre lenne szükség, ezek vezérléséhez viszont motorokra és íriszkövetésre van szükség, hogy a hmd tudja, hogy éppen merre nézel és oda állítsa az élességet.
Ugyanez érvényes a sweetspotra, kromatikus abberációra (ezt a részt Raymond már elmagyarázta) és az un. "foveated rendering" technikákra is, amikor csak azt a részt renderelik ki teljes felbontásban, ahova éppen nézel.
Ilyen technológiákkal kísérleteznek már egy ideje, fel is bukkannak prototípus demókban, de még jópár év (5+) mire kereskedelmi forgalomba kerülhetnek.Tehát igen, jelenleg itt tartunk 2018-ban, hogy megfizethető áron, kereskedelmi forgalomban ennyit tudnak a VR hmd-k.
Itt nem a technikai problémák legyőzése az érdekes, hanem hogy hogyan lesz a fejlesztésekből rendszer szintű megoldás: megfizethető hardver és hozzá valóban működő szoftver támogatás. Az utóbbi a nehezebb, mivel első sorban a tartalomgyártókon múlik, akik nem tudnak egyik napról a másikra teljesen más renderelési paradigmát igénylő technológiára átállni. -
Raymond
titán
válasz
Márton #14231 üzenetére
Ha mar telepitve van az adb akkor igy: [link]
Valaki csinalt egy tool-t par masik parameter alligatasara is: [link]A tweet-bol es a developer manual-bol itelve ez egyebkent per app setting es nem globalis. Biztos hogy a 360Photos-nal nincs bekapcsolva?
A multkor irtad hogy semmilyen megoldas nem ad olyan eles kepet neked mint a 360Photos. Az en szememnek ugy tunik annal azert nez ki minden jobban mert fel van tolva a saturation es van plusz sharpening is a kepeken megjeleniteskor.
-
Márton
nagyúr
-
Raymond
titán
A szemuveghez nem tudok hozzaszolni, de a szemforgatas az sajnos ugy van ahogy.
"ertem en hogy csak azt szamoljak ki elesre ahova nezek de lehetne egy szoveg mod amikor az egesz kepernyo eles vagy ez optokiai hulyeseg?"
Optikailag hulyeseg, mert nem "azt szamoljak ki elesre ahova nezek" hanem van a lencseknek egy resze kozeppen ahol a kep eles es a szelek fele minel jobban lesz eletlen. Ezt az eles reszt hivjak sweet spot-nak, a Go-nal ez talan a legnagyobb az osszes kozul. Ha ez nem OK akkor azt hiszem elsirnad magad ha valamelyik WMR HMD vetted volna meg sok penzert
A kromatikus aberracio az nincs alapbol eliminalva, gondolom a mobil GPU nem eleg hozza mert a Rift-en vagy a Vive-on ez orvosolva van. Ra lehet kenyszeriteni egy debug tool-al, de en hagytam ahogy van, igy is alig van kakao hogy a jatekok es programok eleg FPS-el menjenek. Mondjuk az igaz hogy en inkabb ugy csinaltam volna hogy ott ahol nem kell annyi eroforras a jateknak akkor ott be van kapcsolva. Pl. a Home vagy a kep es video nezegetoknel. De ugy nez ki ez egy globalis beallitas (legalabbis most) es nem kapcsolgathatjak a programok maguktol.
-
qqzs
őstag
Nemcsak go kerdes. Megjott az oculus go. Csak most probalgatom de nem tudom eldonteni szemuveggel, ha igen akkor melyikkel vagy anelkul jobb. Nem vagyok szemuveges csak olvasashoz kell 2es meg monitorhoz 1.5 os. Viszont a goban nem latok kulonbseget szemuvegek kozott es szemuveg nelkul is elmegy. Szoval melyiket erdemes ha erdemes hasznalni egyaltalan ilyen esetben amivel legkisebb kar eri a szemet.
Elso tapasztalatra az nagyon zavar hogy ha szemmel pasztazok mar par mm szemfordulas is eletlen kepet eredmenyez es fejjel kell fordulni tehat ha elesen akarok egy teljes kepernyos szoveget olvasni "nem"-et kell a fejemmel mutatniertem en hogy csak azt szamoljak ki elesre ahova nezek de lehetne egy szoveg mod amikor az egesz kepernyo eles vagy ez optokiai hulyeseg? Tenyleg itt tartunk 2018ban hogy ezt nem lehet megcsinalni rendesen?
meg a kromatikus abberracio is nagyon durva benne -
Márton
nagyúr
válasz
#54625216 #14214 üzenetére
A go-hoz nem kell új account, a meglévő gearvr-os működik a megvásárolt appokkal ugye?
kago akira: igen, én is érzem, hogy VR-ben valahogy "máshogy nézek" mint a való életben.
Tudom, hogy a lencsék miatt távolabbra fókuszálok (mivel olyan közelre nem is tudnék), de a fókusz végig egy síkon van, nem? Ahogy a 3D tv-knél, a szemtengelyek változnak a téma távolság függvényében, ám fókuszálni csak egy távolságra tudsz. -
kago akira
tag
válasz
Márton #14219 üzenetére
Én jelenleg vattem egy vive-ot. Filmet nem de egy csomo időt eltöltottem a vr home-ban. Szám szerint 11et kb 2-3 alkalom alatt. Sájt tapasztalat hogy nem a sully és az hogy oda van szoritva, fog zavarni. Mivel nálam egyik sem állt fenn sőt izzadni sem izzadtam bele pedig eléggé az vagyok. Nekem a szemem adja meg kb masfel ora után. Mert egy idő után kezdenek a szővegek elmosodni. Mivel ilyenkor fárad a szemem es mashogy nézek* (ez lehet sajátossagg mert hodszabban megterhelő szellemi munkák után is van hogy ezt érzem)
-
zsolti_20
senior tag
Üdv! Sikerült szereznem egy Lenovo Legion Y520 laptopot egy integrált Intel HD 630 és GTX1050Ti GPU-val. A problémám az hogy mikor csatlakoztatom a HTC Vive-ot és indítanám a steam VR-t semmi nem történik csak egy 212-es számú hibakódot kapok. Beállításoknál megnéztem és mindenáron az integrált HD 630 GPU-t szeretné használni. Valaki esetleg találkozott már iylen problémával? Próbáltam az NVIDIA control panelban át állítani, de hiába.
-
__Zs__
tag
válasz
#54625216 #14216 üzenetére
Köszönöm szépen a visszajelzést! Meg is nézegettem közben az ajánlott Oculus Go-t. Ennyit nem szeretnék az egészre költeni, mivel időt biztosan nem sokat fogok tudni a használatra szánni (játszani most is 0 percet játszom).
Alapvetően filmek nézésében (nem minden áron VR, hanem sima 2D-s filmek) mennyiben ad jobb/más élményt egy ilyen készülék (akár a mobiltelefonos, akár az Ocolus Go), mint egy sima (49" 4K LED) TV? A kép élessége , simasága, részletessége a TV-n (még a sima full HD is, tehát a nem 4K-s tartalom) a megfelelő nézési távolságot tartva (nem túl távol) számomra tökéletesen megfelelő. A kérdés az, hogy ugyanaz a tartalom egy ilyen eszközön nagyon mást fog mutatni (PS4 VR cinema módnál ez volt tapasztalatom), csalódás lesz?
Lehet, hogy az lesz a legjobb, ha bemegyek egy nagy áruházba (pl. Mediamark) és kipróbálom ott a telefonos megoldást.Ettől függetlenül megköszönöm, ha válaszolsz is, mert a hozzászólásaidat olvasva számomra úgy tűnik, hogy a témában járatos vagy, és gyarkolati/felhasználói tapasztalatokkal is rendelkezel.
Üdv': __Zs__
-
#54625216
törölt tag
válasz
__Zs__ #14213 üzenetére
Azon múlik, hogy van-e daydream kompatibilis telefonod.
Ez alatt szerintem bármilyen telefonos VR megoldás felejtős, csak csalódást fog okozni. Sokkal jobban megéri egy Oculus Go belépő szintnek. -
#54625216
törölt tag
válasz
Márton #14212 üzenetére
- Nincs túlmelegedés egyáltalán. Valamennyi melegedés van aktív használatnál, de elfogadható keretek között és melegedés miatti leállást, fagyást vagy teljesítménycsökkentést sosem tapasztaltam.
- A mélyfeketék hiánya számomra egyáltalán nem zavaró sőt jobb, mint reméltem. A színek egyáltalán nem fakók. Persze ez erősen szubjektív kérdés, de szvsz egy minőségibb ips monitor szintjét hozza.
- Némi godray abszolut kontrasztos tartalmaknál (fekete alapon rikító fehér szöveg) észrevehető, de csak ha direkt figyelsz rá. Ég és föld a rifthez képest. Ha már artifact, akkor inkább a kromatikus abberáció, ami azonnal szembetűnik, illetve némi életlenedés a szélek felé.
- A füles meglepően jó, basszus is hallható és messze jobb, mint akármelyik telefon hangszórója. Persze csodákat nem kell várni tőle, de arra 100%-osan működik, hogy felkapod (vagy rárakod az ügyfél fejére) és nem kell fülessel vacakolni, mégis elfogadható minőségű a hang.
A többi kérdésedre tapasztalat hiányában nem tudok korrekt választ adni.
Amúgy szerintem felesleges túl sok kört futni a vásárlás előtt. Egyszerűbb amazonról megrendelni és ha nem jön be, akkor vagy itthon tovább értékesíteni némi haszonnal, vagy 30 napon belül visszaküldeni az amazonnak, ekkor max. a postaköltséget bukod.
-
__Zs__
tag
Sziasztok!
BoboVR Z4 szemüveg kapcsán kérdezem, hogy van-e vele valakinek saját tapasztalata? Itt a fórumon az erre az eszközre vonatkozó hozzászólások egyrészt már elég régiek, másrészt pedig nem személyes tapasztalatokat tartalmaznak.
Most kezdtem el foglalkozni a VR-es témával. A PS4 VR-sisakját üzletben kipróbáltam, és egyeltalán nem jött be (képminőség, látószög, kábeles kötöttség). Gondoltam elindulásnak egy normális mobiltelefonos szemüveg a jobbak közül bőven megfelelő lenne számomra. Így jutottam el a neten keresve a BoboVR Z4-hez, és ezért kérdezem az esetleges személyes tapasztalataitokat a készülékkel kapcsolatban.
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdv': __Zs__
-
Márton
nagyúr
GO tulajok, vannak-e már tapasztalatok?
Egy S7+Gearvr-ról váltanék, de ahogy olvasom van amiben előrelépés, másban meg visszalépés lenne..Jó volna tudni pl:
- teljesen megszűnt a túlmelegedés, vagy néhány appnál még itt is előfordul?
- 72Hz-es 360 fotó nézegető van már? Úgy tudom a 360Photos csak 60Hz, ami vibrál.
- képernyőtükrözés külső kijelzőre működik a gearvr-nál sarokban lévő, zavaró piros pötty nélkül?
- melyik a legjobb videólejátszó rá, ami maximálisan kihasználja a hardvert? 3D-60p videóm nem mennek pár másodpercenkénti mikroszaggatás nélkül az S7-en. (igen, újratelepítettem és több készüléken is próbáltuk, kisebb felbontással is, egyszerűen nem tudja kadenciahelyesen. Ezt van aki látja, van aki nem)
- nagyon zavaró a mélyfeketék hiánya? Cserébe mondjuk nincs amoled smear, aminek örülök. A színek elég szaturáltak vagy fakók?
- godray látható? gear-nál egyáltalán nincs
- a fülest sokan dícsérik, hallható ezen valami basszus is, vagy olyan mintha egy kihangosított s7-et a füledhez tennél?Esetleg vkinek van-e KEM megyében?
köszi
-
-Solt-
veterán
válasz
Gigi01 #14209 üzenetére
Szerintem ez is úgy van mint minden egyéb beállítás... ha a játékon belül állítható valami, akkor érdemesebb ott beállítani.
Itt a felvetésemben arra próbáltam célozni, hogy ha nem szükséges egy jobb felbontású kijelzőnél a felskálázás mert már a natív felbontás is jó képet ad, akkor elvben a gépigénynek sem kéne nőnie... Értem ezt a vázolt "példára", eltekintve a Hz és a FOV növeléstől...
-
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Raymond #14201 üzenetére
par dolog amit irnak egyebkent nem patchelheto. a szeles FoVu kijelzonek szakirodalma van, hogy miert nem jo es oka, hogy miert nem csinaljak mas gyartok. a problema a feketevel kijelzotechnologia, igazabol tokeletes megoldas nincs. pl oleddel lesz fekete de godray aron. ez remekul megfigyelheto a rift / vive paroson.
a 100%os gpu usage az SW error, a szinek elmaszasa szinten lehet driveres problema, ezek javithatok. a tul vekony muanyag javithato es ez kritikus mert a jatekosok egy ido utan Gornozni fognak. a teljesitmeny reszben javithato, bar csodat tenni nem lehet.
a szemhez tul kozeli kijelzo valos problema szemuvegeseknel a riftnel is, ha tenyleg hozzaer a szempillahoz az tervezesi hiba.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Raymond #14197 üzenetére
Inkább beteszem az összefoglalóba majd.
Beatsaber. Ez állati. Most vettem meg, de pont kár mert megyek haza hétvégére.
Egy órát elugráltam benne, de ez inkább hűvösebb időben ajánlott időtöltés. Leizzadtam, mint a kacsa pedig nem vagyok egy vaddisznó. Mondjuk kezdésnek lehet kemény volt a PSY, Dzsekó és Imagine Dragons de kíváncsi voltam na.
Ez a mod pedig valami állati. Jó lenne tudni hogyan lehet pályát készíteni mert van pár DJ haverom hátha érdekli őket, saját szám mellé visualnak nagy lenne Riftezni bulikban. -
Raymond
titán
válasz
#54625216 #14199 üzenetére
VoodooDE ezt irja:
"Guys, don't believe that. It's a very old leak of my forum post and I can confirm that many of the issues have been fixed until now. You will find the full review on my YouTube Channel "VoodooDE VR" and as text review on the Pimax forum after the closed beta ends. Please don't believe anything until then!"
Csak az a helyzet hogy a szinten M1 szintu hardverrol is kb. ugyanezt irtak azok aki juniusban a computex kornyeken kiprobaltak. Marmint az install reszeken kivul mert az ott nem jatszott. A kepminoseg es tracking problemak viszont ugyanazok voltak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Gyúrósok ide!
- Autós topik
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Építő/felújító topik
- Automobilista 2
- Formula-1
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- ÁRCSÖKKENTÉS ASUS HD6870 videókártya
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I3 10100F / RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest