- 3DMark (2013) eredmények
- Házimozi belépő szinten
- Ízléses, masszív és praktikus mikrotorony jött a Jonsbo műhelyéből
- Everest / AIDA64 topik
- Hővezető paszták
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Egy nap a TCL-nél: érkeznek az új tévék!
- OLED monitor topik
- Vezeték nélküli fejhallgatók
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Segal
veterán
szia
1
A Vorpx-hoz nem kell az sdk. Az sdk a gyárilag támogatott játékhoz kell míg a Vorpx legegyszerűbben megfogalmazva egeret csinál a szemüvegedből.
A vga minimum a szerintük ajánlott. Persze elindul kevesebbel is csak ebben az esetben nincs garantálva a folyamatos kép ami zavaró tud lenni. SLI/CFX itt csak ront a helyzeten mivel késleltet.
2
Abszolute nem kényes a cucc nálam legalábbis semmi baja nem jött elő de rém egyszerű a megoldás ki kell próbálni vásárlás előtt. Szerintem vegyél egyet de ne a Vorpx miatt mert azzal csalódás lesz. Annak az árából inkább vegyél 2-3 játékot. Ha meg mégsem jön be még mindig eladhatod. -
priti
addikt
Hi, DK2-ről lenne pár kérdésem.
1, Vorpx mellé kell SDK is? Illetve ha régi az SDK az érvágás valami miatt vorpx mellett is?
A VGA támogatás miatt kérdezem, mert az vicc, hogy az SDK típusra ad minimumot, amikor tengernyi SLI vagy CFX szétalázza a minimum kártyát grafikus teljesítményben, aztán mégsem ready...2,Úgy általánosságban mennyire kehes holmi? Gyakran van valami baja?
Mi a gyenge pontja, mi szokott betojni?Gondoltam rá, hogy kipróbálnám, veszek valami használtat, aztán továbbadom ha nem jön be, de ha csak azt adják el, amivel valami gond van, akkor nem kell. Annyira nem vagyok beindulva, abból már kinőttem, de azért érdekel.
-
repvez
addikt
Az auchan-ban 2k ért adják ugyan ezt más névvel, a méreteket meg sztem csak azért irták ki, hogy a gyengébbek is tisztában legyenek vele, hogy az 5,5" az hány centi és, hogy az ő telefonja bele megy e.
Érdemes a tescoba vagy máshol személyesn is kiprobálni, mert nagy különbségek lehetnek a szemüvegek kialakitásai küözött -
Espla
aktív tag
ez VR Box 2 ha minden igaz
nem tudjátok esetleg miért vannak felsorolva a méretek? más mérettel nem megy? valahol csak simán tól-ig-ot írnak -
Roland3535
csendes tag
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy szeretnék beruházni egy Vr headsetre egy kínai mobilosra, legfőképp filmnézéshez használnám, meg egy két játékot kipróbálni a vr hatás miatt. Olvasgattam utána hogy milyen telefon kell hozzá szükséges a giroszkóp. Nekem egy Xiaomi Redmi Note 2 prime telefonom van. Elivleg minden specifikációja megfelel. Néztem egy pár készüléket de nem tudom hogy mi a különbség a 4ezer forintos és a 20-ezer forintos között hogy megéri e, van e különbség? Bocsánat ha hülyék a kérdések, nem nagyon vagyok tisztában ezekkel, az összefoglalót elolvastam, még új vagyok ehhez.( Ezt [link] néztem ki árban nem olyan vészes és elvileg, nekem tetszett is. )
Előre is köszönöm.
-
Márton
nagyúr
Van itt minden, mint a búcsúban
-
Highground
aktív tag
Üdv mindenkinek!
DK2-t vennék reális áron, Budapesten, azonnal, készpénzért!
Bocs a bepofátlankodásért, de hátha valaki gondolkodik itt az eladásán.
Ha van ilyen, akkor keressen meg privátban! Köszi! -
M3nyus
aktív tag
Most néztem a hivatalos oldalról rendelt Rift rendelésem, a Touch előrendelésekor rendeltem, akkor 42 euro postaköltséget írt Németországba, de most postaköltség nélkül (699eur) megtudtam rendelni, így inkább újra rendeltem csak magát a Riftet.
-
aerosmith
őstag
Muhahhaaaaaa!
"Tisztelt Megrendelőnk,
a SuperGamer.hu webáruházban nyilvántartjuk az Ön SGHU#xxxxxx számú előrendelését, amelyben az Oculus Rift szemüveget tőlünk előrendelte.
A termék elérhetővé vált a beszállítónknál, 14 napos szállítási idővel teljesíteni tudjuk a megrendelését. A termék ára azonban az előrejelzettel ellentétben magasabb, bruttó 229.690,- Ft - ra emelkedett.
Ezt az árat az előrendelésekre nem alkalmazzuk, azokat 222.990,- Ft (+szállítási díj, 1.490,- Ft) áron teljesítjük, feltéve, hogy ezt az árat elfogadja, és kéri a termék szállítását.
Amennyiben az ajánlatot elfogadja és kéri a megrendelés teljesítését, kérem válaszul jelezze!"
-
Segal
veterán
válasz
Raymond #4082 üzenetére
Tulajdonképpen a desktop kiküldhető rá a Big Screen nevű programmal de ne úgy képzeld el mintha egy b*szott nagy mozivásznat néznél hanem mintha a szemüvegen keresztül néznéd a monitorod/tv-d. Állíthatod a kép méretét, hajlíthatod a képet de túlzottan nagyra nem tudod állítani mert bele fog lógni a progiba szereplű bútorokba a kép. Tulajdonképpen kipróbálásra jó mert ingyenes a progi de úgy sem fogod így használni a Riftet.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Raymond #4080 üzenetére
Tehát ha bármilyen hdmi kimenetre rádugom nem történik semmi? Nem kapok képet?
Épp az volna a kérdés lényege, hogy nulla 3D-s teljesítménnyel és célszoftverek nélkül is beüzemelhető-e csak úgy plug&play?szerk: monitort akkor nem is tud helyettesíteni egy az egyben? (Onnantól kezdve, hogy boot és bios.)
-
Raymond
titán
válasz
Teasüti #4079 üzenetére
"használható-e és miként közönséges megjelenítőként az OR?"
Nem.
Filmeket tobbfele keppen tudsz rajta nezni es gyakorlatilag minden formatumban. Van sajat moziszeru lejatszo ahol valasztahtsz mozi, hazi mozi environment-et, itt a kep merete mas. Ban ezen kivul olyan is ahol csak a kepet latod (Void) es ket marhasag - ant, amikor a foldon ulve hangyameretukent nezel valamit es a Moon ahol a holdon van a vetito vaszon.
Ezen kivul van ingyenes program (BigScreen) amivel az egesz Windows Desktop latszik olyan meretben es tavolsagban amilyenben akarod, es itt lejatszhatsz mindent amit a sima desktop-on is.
"jelenleg nincs gamer gépem, de filmezéshez érdekes lehet addig."
Azert valami normalisabb NV vagy AMD grafikus kartya nem art, mert Intel-esel nem fog menni.
-
Teasüti
nagyúr
Üdv urak!
Alig található vmi infó arról, hogy használható-e és miként közönséges megjelenítőként az OR?
Ugye HDMI van rajta, azt hinném bedugom a gépbe, az asztalt kiterjesztem és voilá.
Továbbá lehet-e rajta eképpen filmezni? Hagyományos lejátszó program elindít, majd teljes képernyőre kirak és élvezi az ember a nagylátószöget. Esetleg 3D-s Blueray filmek?
Mindezt bármilyen 3D-s tér renderelése nélkül (nincs virtuális mozi meg ilyesfajta bullshit), csak rádug a gépre, asztali lejátszóra és megjelenít.
Ez működik?
Köszi!szerk: jelenleg nincs gamer gépem, de filmezéshez érdekes lehet addig.
-
Akkor nyilván tisztában vagy vele hogy milyen adatforgalommal járna mondjuk 4k 60-90 fps-t streamelni telefonra wifin át, és ez ugye 360 fokra vetítve még kevés is. Értem én hogy neked jelenleg nem ér ennyit, de a jelenlegi generáció nem azoknak van akik 100k alatt akarnak 4k 120 fps-t kapni.
-
Márton
nagyúr
válasz
Menthirist #4072 üzenetére
De, írtam.
Az a baj, hogy nekem jelenleg nem ér 2-300 ezret a mostani minőség.
Ha lekúszik 100 alá ok, de ha már kiadom a többszörösét akkor jobb eredményt szeretnék.
A telók szépen fejlődnek, 1-2 év és már nem lesz akkora kuriózum a 4k kijelző ott sem.
A daydream-ready mobilok pedig direkt VR-re lettek fejlesztve ahogy olvastam (low persistence display, low latency, gyors gyro, high quality SoC és valami új fejkövető algoritmus, stb)
Szóval én itt látok szép jövőtRaymond: igen, most úgy használom, de sajna van némi röccenés, vagy orientáció ugrás menet közben.
-
-
Raymond
titán
Tobben itt a forumrol atmentunk ezen a stadiumon (en is) es eddig meg mindig az volt a vegeredmeny hogy "felejtsd el". Ha sajat karodon akarsz tanulni akkor probalhatod, de oszinten szolva kinszenvedes. Ha sajat tartalmat akarsz gyartani akkor mindenkeppen szerezz be valamit amin mukodni is fog (ha programok vagy jatekokrol szol), ha csak 360 fokos (sztereoszkopikus vagy sima) kepek es videok akkor inkabb hasznalj nativ Andorid app-ot az ellenorzeshez. Kepeknel es videoknal ez 100% problemamentes, programoknal es jatekoknal is talan tobb ertelme lenne itt-ott egy Android build-nek meg ha csokkentett minosegben is (Unity3D-bol).
-
Márton
nagyúr
válasz
Menthirist #4068 üzenetére
Ok, HTC Vive teszt 2 hete?
szerk: egyébként nem is annyira játszani akarok első körben, hanem saját tartalmakat gyártani, amit úgymond leellenőrzök, hogy is néz ki 360-ban. És ha itt jobb a stream-elős megoldás, mint maga a teló, akkor miért ne próbáljam ki.
-
-
Márton
nagyúr
válasz
Menthirist #4066 üzenetére
Köszi, tisztában vagyok vele, próbáltam Rift DK1-et, Vive-ot és a QuadHD telót használom egy BoboVR-rel.
Ennek ellenére kipróbálnám a PC-ről stream-elős módszert is -
a vr-nak a latency a(z egyik) sava-borsa. Elképesztően más amikor látsz egy képet a szemed előtt, mozdítasz a fejeden és fél-egy másodperccel később mozdul valamennyit a kép, vagy az amikor a legkisebb biccentésedre is azonnal reagál a kép, annyira amennyivel megmoccantottad a fejed. Össze sem lehet hasonlítani a kettőt. Értem én hogy vonzó az ötlet hogy "olcsóban" ki lehessen próbálni, milyen is a vr, de ez elképesztően távol áll tőle. Akkor már közelebb van az, amikor a telefon számolja ki a képet, és beleteszed egy szemüvegbe a telefonod. Az is távol áll az igazi vr-tól (a Gear VR közelebb, random telefon random appal távolabb), de legalább nem fényévekre mint ez a pc-s streaming cucc (legalábbis amiket én próbáltam anno). Szóval sajnos vr-ban nincs olyan hogy "nem kell kis latency". A "nem kell kis latency" vr-ban kb 20-30 msec-et jelentene, a normális vr ez alatt van (15-20 alatt lehetőleg), a mobilra streamelős meg egy-két nagyságrenddel felette.
-
Márton
nagyúr
válasz
Menthirist #4064 üzenetére
Pedig ez engem is érdekelne. Ha nem is játék, de bármi app, amihez már kevés lehet a teló, de pc-ről szép eredményt ad. Valami relaxos téma is jó, amihez nem kell kis latency, stb.
-
válasz
AeSDé Team #4063 üzenetére
még ha meg is oldod pl trinus gyre-rel, kipróbálás szintjén tökéletesen felesleges, ugyanis nem azt próbálod ki, milyen lehet a vr.
-
AeSDé Team
őstag
Sziasztok!
Van bármilyen játék ami streamelhető PC-ről mobil VR headsetre?
Késleltetés felőlem lehet, csak kipróbálás-szintjén érdekelne a dolog.
Hardver szempontjából nincs gond, a "kísérlethez" rendelkezésre áll egy wifi képes PC és egy elég erős Redmi Note 3 Pro is
-
clyvejhamma
aktív tag
-
izomman1
senior tag
válasz
clyvejhamma #4059 üzenetére
Következő csilláromat magasabbra teszem és nem fordul elő ilyen probléma...
De fal lekoccolása rács figyelmeztetése miatt nagyon minimálisra zárható nálam.. (Szerencsére strapabíró a Vive kontroller ha ez elő is fordulna) -
izomman1
senior tag
válasz
Raymond #4057 üzenetére
Igen tapasztalat: kb. a Vive szoba elrendezője a szoba szélekből kb. 10 cm ert levág ha a rácson túl mozogsz még kicsit nincs ott rögtön a fal.. Ettől függetlenül ha ökör vagy belevághatod a kezed a falba ...
Én mondjuk mint írtam régen az alacsonyan beállított csillárom törtem szét a kontrollerrel, mert éppen felszúrtam volna a Sword Master VR -ban a lovag feje irányába :-) Na erre nincs figyelmeztetés nekem kellett volna "emlékeznem", hogy ott a csillár -
clyvejhamma
aktív tag
válasz
Raymond #4057 üzenetére
Az jó ha te ezt megmondod, hogy én mit tapasztaltam már és mit nem!
Hülye példa, de chaperone:
http://giphy.com/gifs/fail-vr-9srfb3J8WDDC8A room scale nálam akkor nyer értelmet, amikor egy virtuix szerű ( de annál sokkal természetesebb és jobban működő) cuccba belépek és körbe sétálom az akár 5x5-ös, akár 2x10-es folyosót vagy bármit.
(#4060) izomman1
Erre gondoltam!
A játék hevében simán benne van... -
izomman1
senior tag
válasz
clyvejhamma #4056 üzenetére
Izlések és pofonok.. nekem bejön a Vive room scale je.. 2,5*3 M en játszom és kardos vívós játéknál (Sword Master VR ) vagy egy lövöldözős játéknál (Raw Data nál - Serious Sam VR nál stb.. ) ki is használom a helyet maradéktalanul fedezéket keresve odébb mozogva (mert a golyó elől el kell mozogni ide oda lépkedni.) Persze mozgós játéknál igen van , hogy a teleportálások közt a szoba közepére vissza térsz, ha széle felé elmozdultál, de a játékba sok minden megnézhetsz egy szobrot egy virágot amit körbe járhatsz megcsodálhatsz.. ettől a szabadságtól tetszik nekem a Vive és a VR..
Persze minél nagyobb a szoba annál jobb , de kicsibe is lehet mozogni igaz többször felvillan a rács körülötted és megálljt parancsol. 360 fok nélkül viszont elképzelni se tudnám a VR játékokat (Na mondjuk a cockpit nél nem kell)
Elhiszem, hogy ekkora szobával se rendelkezik a többség.. Hát ez van, az a kicsi VR piac is feldarabolódik room scale , 360 fokos vagy 180 fokos VR élményre .. Ráadásul az exclusivitás is még darabol rajta . De hát a Vive osok pénze piszkos az Oculusnak pedig csak örülhetnének ha megvennék a játékaikat mégtöbben, de ők a készüléket akarják eladni jobban exclusivitással ösztönözve. A VR jövője fejlődése érdekel és elégedett vagyok a Vive al, ezért írom le én mint Vive os a tapasztalataimat szintén, hogy ha más erre vagyik vagy Riftre (mások azokat a tapasztalatokat írják le) akkor el tudja dönteni az illető neki mi tetszene mi a fontosabb, mert tény egyik ebbe másik abba jobb (újjkövetés , design, kényelem stb )...Nincs is ezzel semmi gond.. -
Raymond
titán
válasz
clyvejhamma #4056 üzenetére
"Attól, hogy ugyanott jelensz meg a következő szobában még mindig probléma, ha a következő szoba mondjuk 2x akkora."
Ezt leirtam a 3x3 reszre (azok a szamok nem meter hanem a ter reszei) felosztott peldaval. Egy Star Trek holodeck nelkul nem tudom hogyan akarnad maskepp megoldani mint teleportalas, ha van is egy 5m x 5m jasztoteruleted ott nem fogsz egy 10m x 20m virtualis teret bejarni. Nekem nagyon ugy tunik tapasztalat nelkul irsz a Vive-rol, a chaperone ugy van beallitva hogy ne vagd bele a kezed semmibe. Nem hulyesegbol mondjak a setup alatt. Peldaul ha van egy 3m x 4m szobad akkor abbol nem egy 3x4m negyzet lesz a chaperon-ban hanem egy kb. 2x3m mert hagy helyet a kezednek.
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz
Raymond #4055 üzenetére
Attól, hogy ugyanott jelensz meg a következő szobában még mindig probléma, ha a következő szoba mondjuk 2x akkora. A room-scale nálam a ballagást jelenti, nem pedig azt, hogy egy helyben ácsorogva ide-oda teleportálok. A példával próbáltam rávilágítani a problémára. Chaperone is csak addig jó amíg valami hirtelen mozdulatnál ki nem nyúlsz a játéktérből és jól bevágod a kezed vagy a kontrollert.
A 360 fokos követés (nálam ez nem room-scale) pedig mint tudjuk tökéletesen működik 3 kamerával a Rift és a Touch esetében és a beszámolók alapján két egymással átlósan elhelyezett kamerával is nagyon jól megy. A technológiából adódóan a vive biztosan precízebb nagyobb távolságok esetén, de speciel nekem 5x5-ös játszó-területem sincs.
Emellett az ergonómia szerintem legalább olyan fontos mint a pontosság.
Először azt gondoltam, hogy mi a fenéért raknak bele fülest. Inkább lenne olcsóbb, hiszen mindenkinek van fülese. Azóta rájöttem, hogy "megfizethetetlen", hogy nem kell állandóan a fülessel is bajlódnom amikor VR-ozni szeretnék. Felrakom a Riftet és élvezem. -
Raymond
titán
válasz
clyvejhamma #4054 üzenetére
" Pl. ott vagy egy szobában, bejárkálod a saját szobádban, majd megállsz az egyik sarokban mert ott érdekes valami, ezután egy room scale játéknál vissza kellene battyogni a szoba közepére, hogy a következő helyiségben megint középen legyél..."
Ez nem igy mukodik, nem kell ballagnod sehova. A rendszer megadja mi a "biztonsagos terulet" (ez a Chaperon alrendszer resze) es aszerint van a jatek felepitve hogy az esemenyek ebben a teruletben tortenjenek. Tehat ha szoba 1 delnyugati sarkaban megallsz es mozgas neluk teleportalsz szoba 2-be ott is a delnyugati sarkaban fogsz allni. De ez csak akkor ervenyes ha peldau a jatek olyan hogy minden szoba (jatekter) csak kis meretu es nem valtozo. Virtualisan nagyobb szobaknal egy bizonyos pontra is teleportalhatsz, de ez nem valtoztat semmit azon hogy merre es mennyit mehetsz arrebb. Ha peldaul egy 3x3 felosztasu teruleten mozoghatsz egy jatekban akkor ha te az 1,2 terulet delnyugati sarkaban allsz es teleportalsz a 3,2 teruletre ott megintcsak a delnyugati sarkaban leszel es a rendszer csak annyit enged mozogni es olyan iranyban hogy a valosagban ne menj a falnak/szekrenynek/ajtonal neki.
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz
izomman1 #4042 üzenetére
Ha követted volna az eseményeket az elejétől akkor tudnád, hogy nem rossz irányba indultak a mozgáskövetés kapcsán, hanem kifejezett cél volt a lehető legegyszerűbb működés! Ne legyen mozgó alkatrész ami könnyen elromolhat, alapvetően legyen passzív a rendszer. Ezért tökéletesítették a kamerás-infrás követést.
Alapvetően okuluszéknál a room-scale azért nem volt meghatározó, mert az emberek 90%-nak nincs akkora helye, hogy ki tudja használni. Ezért javasolják a 180 fok körüli játéktér kialakítását a fejlesztőknek. Azért azt be kell látni, hogy normális room-scale élményhez (hogy ne kocold le állandóan a falakat) kell egy min. 5x5-ös méretű helyiség. Kinek van erre lehetősége? Bútorok nélkül egy üres szoba, csak játszani?
A legnagyobb probléma a room scale esetén mégis az, hogy a fizikai/valós mozgás és annak virtuális megfelelője nem megoldott. Pl. ott vagy egy szobában, bejárkálod a saját szobádban, majd megállsz az egyik sarokban mert ott érdekes valami, ezután egy room scale játéknál vissza kellene battyogni a szoba közepére, hogy a következő helyiségben megint középen legyél...
Tudom, van virtuix omni, de ezek szerintem nagyon gyerekcipőben járnak még...
Persze vannak demók, játékok amik élvezetesek de azok a Touch-al sem lesznek sokkal rosszabbak...Bár nagyon jól kitalált és pontos rendszer a Valve-é, azért lehet olvasni nem kevés véleményt a trackelési hibákkal és az egyszer csak "úszni" kezdő kontrollerekkel kapcsolatban. Kíváncsi leszek 1-2 év múlva hány embernek kell majd kockát cserélnie a setupjában...
-
Raymond
titán
"mert a rift és a vive most csak a kép közepére van ez hatással"
Ez a lencsek miatt van, ezen a rendereles megvaltoztatasa nem segit. Amin viszont segit az a teljesitmeny novelese, mert ott ahova nem nezel nem kell feleslegesen nagy felbontasban renderelni. Valahogy igy: [link]
-
repvez
addikt
A szemkövetés a szemüveg saját rendszere megoldja 120 fps/s sebességgel szemenként.
Ez csak a nézőpont váltást változtatja meg szerintem .
A játéknak majd csak azt kell támogatnia, hogy mi legyen éles a fokusnak megfelelően és mi nem, mert a rift és a vive most csak a kép közepére van ez hatással, de a FOVE-nál akár a kép szélének kell élesnek lennie ha oda nézel -
M3nyus
aktív tag
válasz
Menthirist #4048 üzenetére
Holnaptól előrendelhető a FOVE is:
Most nézem abba is csak 70hz-s panel került.
-
-
izomman1
senior tag
válasz
Raymond #4044 üzenetére
Ahogy a te hozzászólásod végén is mindenhol ott van:
"Privat velemeny - keretik nem megkövezni..."Csak a véleményem írtam le az új fejleményről.. de ok befejezem, mert nem célom Riftesek felbosszantása..
Végül is igazad van én Vive os vagyok mit foglalkozom én ezzel?
Peace.. -
Raymond
titán
válasz
izomman1 #4042 üzenetére
dzsiizusz moder of krajszt:
Oculus Home per pillanat. Most mar vilagos miert van ott az amit linkeltel? Sima Google szindroma.
Lehet megbanom ezt hogy beirom, de azt hiszem abba lehetne mar hagyni. Megvetted a cuccot es kesz, tenyleg ennyire megbantad legmelyen hogy non-stop bizonygatni kell magadnak hogy jo dontes volt es nem dobtal ki 900EUR-t az ablakon? Ha hasznalod es elvezed akkor megerte. Ha nem, akkor meg ezek a hozzaszolasok es az orlodesed ugy alltalaban ugyse segit semmit. Max eladod es tulteszed magad azon amit buktal rajta.
-
izomman1
senior tag
Most így olvasva a hivatalos honlapon mintha egy önbevallás lenne (legalább őszinték így fél évre rá)..
"CAUTION: 360° and Room Scale tracking are experimental features—not all experiences may work as expected. "Kár érte az az igazság nincs tökéletes headset a piacon.. A Rift lehetett volna az ha áttértek volna ők is a lézeres követésre, de anno az ezzel foglalkozó mérnöküket kirúgták úgy hallottam..
HTC Vive és Rift keverékéből lehetett volna a tökéletes eszközt megcsinálni, de sajnos ez elmaradt.. -
Raymond
titán
Sajnos nem eri meg: [link]
"I should delay no longer: clearly the critical question is that of image quality. Yes, in all honesty the picture is sharper and clearer than either of the major headsets. It’s comparable to looking at 1080p where Vivulus is like watching 720p. Not relevalatory in practice, but enough to shift it from “if I squint I can just..” to “oh hey, I can see basically clearly.” This is a big win in theory. There is no screen door effect to speak of, and text is more legible – if, big if, you can coax its pupil distance adjustment feature in the software into working correctly. Right now, it’s bugged to hell, but forthcoming updates may or may not address this. It’s close to where it needs to be when I wear my glasses, but maybe too sharply in focus, which incites near-instant headaches, while without glasses or with contact lenses I can tune down the intensity but can’t escape some blur. Browsing forums, it seems this is due for a fix, so fingers crossed.
A more severe issue is that, while stuff looks fairly sharp if you’re looking at it dead-on, turning your head even a little or flicking your eyes fast is hoo-boy territory. Edges and text swim for a micro-second, long enough that you’re aware of your eyes adjusting, and given this is something you’re going to do hundreds of times during one session, it’s a huge downside. I’m not well-versed enough in the under-the-hood stuff to be able to say if this is down to the lower 60Hz refresh rate or pupil swim issues resulting from the shape and design of the lenses, but I can speak to the effects, which sadly are fairly unpleasant fairly quickly. Sickness and head/eyeache, basically, particularly the latter. For the record, I did conscript an independent volunteer to test the headset too, because I would be the first to admit to a certain motion sickness vulnerability, and he reported the same physical issues as I did, very quickly."
-
M3nyus
aktív tag
Rendelhető 4K rift:
http://www.gearbest.com/pc-headset/pp_423476.html
110 Degree FOV 60Hz Refresh Rate 3840 x 2160P
-
M3nyus
aktív tag
Előrendelhető a + kiegészítő kamera az Oculushoz, 79 dollár:
Sensor
Includes: Sensor with cable and 5 meter extension cable. Requires Rift, sold separately. When used as a third sensor, requires an additional USB 2.0 or higher port. CAUTION: 360° and Room Scale tracking are experimental features—not all experiences may work as expected.
Estimated shipping: Dec 13 - Dec 20 -
válasz
lanszelot #4036 üzenetére
Ne keverd ide a szellemképet az, hogy közelre élesen látsz, de a távolit homályosan vagy egyálltalán nem, az bizony azt jelenti, hogy kevés a pixel, 2-3 pixelen nehéz kirajzolni mondjuk egy autót. Szimulátornál is ez az egyik probléma, ha messzebb van az előttem haladó, először csak a féklámpáit nem látom világítani, aztán az autó is kivehetettlen lesz.
Ezen csak a több pixel fog segíteni, ezért írtam, hogy amit te vársz a vr-től, az csak 4-8K per szem felbontásnál lesz elérhető -
lanszelot
addikt
Mondom, hogy félre értettél:
-sehol nem írtam, hogy kevés a játék rá, mert fogalmam sincs mennyi játék van kint
-egy szót se írtam pixelről, azt írtam homályos, a kettő nem ugyanaz
ha egy tv adásra azt mondják szellemképes, az nem pixel hiba. Mint írtam egy ketrecben álltam, és a ketrec éles volt, és tökéletes, de a távoli dolgok homályosak, mintha rosszul fókuszálna. A srác aki rámadta azt mondta lépjek közelebb....most komolyan? hát nem segített ha előrébb álltam.
ez volt az into the deep -
Raymond
titán
válasz
#15779328 #4034 üzenetére
Ahogy en per pillanat latom az Oculus-nal (mint ceg) a room scale inkabb uzleti problema. A Touch csomagban 2 kontroller es 1 plusz kamera jon. Az idealis megoldas 2 kontroller es 2 kamera lenne, de akkor mar kell az egeszhez 4 darab USB3 port ami talan nem olyan felhasznalobarat. Es dragabb szallitani. Ezert inkabb abba az iranyba mentek hogy ket kamera ketoldalt elol es "standing experience" bla bla bla. Aztan egy harmadik hatul ha "room scale" kell. Ugy nez ki ez sajnos a szoftverre is kihatassal volt, mivel sima tracking helyett van bizonyos elvart konfiguracio a jatekoknal - ha ket kamera van akkor elol ketoldalt kett az elvaras, ha harom akkor elol ketoldalt ketto es valahol (idealis esetben kozeppen) hatul meg egy. Negy kamera pedig a negy sarokban. A SteamVR eseteben ez lenyegtelen (meg ha Rift-et hasznalsz is), ott azt nezi hany szenzor van es mindegy hol vannak, a tracked area aszerint van beallitva amit te definalsz es belatnak a szenzorok. Mukodik a "room scale" ket szenzorral is (pl. [link]), de lehet nem akar a ceg errol diskurakat igy hivatalosan 3 kell hozza es persze a hivatalosan tamogatott jatekok a ket szenzor elol felallast fogjak nyomni. majd meglatjuk mik lesz a reakciok olyan 6 het mulva amikor a nep is megkapja a cuccot.
-
Raymond
titán
Igen, azt hiszem ez nagyban koszonheto izomman1 entuziasztikus hozzaszolasainak, egyszeruen olyan "vitak" mennek megint amik mar honapok ota eldontottek miota par 10 ezer embernek megvan mindket termek:
Vive-nal nagyobb a FOV es (a korkoros formajabol adodoan talan meg jobban) ezt az emberek nagy resze eszreveszi. Ugyanakkor a sweet spot (az eles resz) kisebb. Az ergonomia a HMD-nel nagyon kezdetleges a Rift-hez es most hogy a PSVR kint van ahhoz kepest is es igy valamivel meg nehezebbnek tunik magan a sulyon tul mert az elosztas nem olyan jo. Attol hogy az arcodra van nyomva nincs beszurodo feny.
A Rift-nel egyertelmuen nagyobb a sweet spot es ettol elesebbnek latszik a kep. Talan a szunyoghalo effektus is valamivel kisebb a lencsek vegett, de ez olyan kerdeses tema kicsit - lehet hogy az, lehet hogy nem. A God Rays effektus nagyon idegesito tud lenni, kar hogy ez van, de ha nem ez a lencse megoldas lenne akkor meg kisebb a sweet spot, nagyobb/nehezebb a headset stb. Kompromisszumok. Ergonomiailag nagyon jo, foleg amikor szepen be van allitva egy ido utan es az ember rajott mit hogyan kell es mennyire huzni. Ezt a Vive-nal nem tudod megcsinalni a sima pantos megoldas es a HMD forma miatt.
A Vive controllerek most elony es a legjobbak, de siman azert mert nincs mas a piacon, ez 6 het mulva nagyon meg fog valtozni. Az Oculus Touch controllerek egyertelmuen jobb megoldas (ez a leirasbol, cikkekbol is latszik, logikusan jobb, ha kiprobaltad akkor meg vegkepp vilagos), a sajat hibajuk hogy ennyire nem voltak kesz veluk. Van olyan erzesem hogy ha a Vive nem lenne a Touch is csak a Rift 2-vel jonne valamikor.
-
#15779328
törölt tag
Több mint fél év vive használat után,én a szimulátorokat élvezem a legjobban (Dirt,Assetto,Project.),amit az oculus jobban támogat,ha haverok jönnek egyértelmű,hogy akkor vive a jobb.
Több,mint 100 db vr játékom van és a legtöbb időt szimulátorokban töltöm,a többi jelenlegi tartalmat nagyon hamar meg lehet unni.
Társaságban a vive a jobb,személy szerint a rift-el is ellenék touch nélkül. -
Segal
veterán
válasz
#15779328 #4030 üzenetére
Szerintem meg a cardboard a legjobb Trinius VR-el
Tényleg semmi értelme a méregetésnek. Mindenki megveszi azt amelyik szimpatikusabb neki és örül neki. Ennyi a lényeg. Nekem jobban bejött az Oculus így ezt rendeltem de ettől még nem mondom azt hogy a Vive sz*r vagy bármi hasonlót egyszerűen amire nekem kell arra szerintem az Oculus az ideálisabb. -
Aki olvas nez teszteket annak hamar kiderul, hogy a Rift a jobb.
Amint kiegeszul a Touch-al mindenben jobb lesz.Banhatja az Oculus,hogy ennyi penztol elesettt a Touch hianya miatt.
-
-
Raymond
titán
Breaking News:
Ha valakit erdekel, Nemetorszagban a Saturn-nal most csak 599EUR a Rift: [link]
-
Raymond
titán
válasz
aerosmith #4021 üzenetére
Egy velemenyen vagyunk, de mar nem volt kedvem meg egy kort errol eljatszni
Ami nekem a Vive-nal jobban tetszik a kepen az a a picivel nagyobb FOV. Az hogy van a Rift-nel problema a God Rays-el igaz, de oszinten szolva ritkan latom mert alltalaban a kezdo credits-en kivul nemigen van feher a feketen cucc, a jatekoknal mindig van valami ami jobbara kitolti a kepe, meg a horrorjatekoknal is. Viszont a kisebb FOV-t eszreveszem. Es ezzel szerintem nem sokat lehet csinalni a Rift-nel, mert probaltam ugy hogy levettem az arcvedot es annyi lett csak hogy akkor lattam a keprenyo(k) szeleit is. Lehet ha csak a kulso gumireszt vennem le idealis lenne, de nem akarom szetbarmolni a HMD-t.
Es igen, ergonomiailag a Vive sehol nincs a Rift-hez kepest. Mindig amikor hasznalom elamulok mennyivel kenyelmesebb a Rift, foleg amikor mar egyszer beallitod ugy ahogy kell es tenyleg ott vagy hogy csak felteszed mint egy baseball sapkat es max dontesz picit ha vizoron ha nem tueles a kep.
-
repvez
addikt
erre a light field megoldásra kiváncsi leszek, hogy hogyan tudják megoldani, hogy nagyobb legyen a felbontás és ehhez gondolom a szemkövetés is kéne, hogy tudja, hogy mi hol legyen éles.
-
aerosmith
őstag
válasz
izomman1 #3987 üzenetére
Uramatyám. Pár napig nem jövök fel és erre kiderül hogy a Vive képe a legjobb a világon.
Cégnél Vive van, otthon Rift. Hidd el mindkettővel eleget toltam, hogy nyugodtan állítsam, a Rift képe jobb mint a Vive.
Legfontosabb különbség a sweetspot mérete. (Sweetspot=az a képterület amit a fejed mozgatása nélkül, a szemed mozgatásával élesen látsz)
Riftnél ez lényegesen nagyobb, abból is látszik hogyha a Vive elmozdul (és el fog mozdulni mert egy bucó nagy kolonc a fejeden amit a gumicsíkok nem tartanak meg rendesen hacsak nem csutka feszesre szorítod) akkor a Vive egyből életlen lesz és igazgatni kell.
A Riftnél, ha elmozdul (bajosan mert könnyebb a cucc és jobb is a fejtartó része) akkor még ugyanúgy éles a kép.
A másik ahol észreveszed az a headset felvétele utáni igazgatás. A riftet felveszed, tolsz rajta egy picit fel vagy le és éles a kép használod amíg el nem fáradsz. Vivenál meg több ideig kell igazgatni és utána játék közben is gyakrabban kell visszatenni mert elmozdul és észreveszed.Viszont Viveon nincs godray. Riften meg van, na az viszont zavaró de nem annyira mint az életlen kép.
Van aki azt mondja a Viveon élettelibbek a színek nekem ez nem tűnt fel.
És igen mindkettőnek pixeles a képe a kijelző felbontásából adódóan. Riften valamivel kevésbé feltűnő a lencse miatt, de messzire nézve mindkettőn skubizni kell hogy lásd mi mozog a távolban. ARMA sniper küldetést nem VR sisakkal fogsz tolni, tuti.
Riften van ATW és ASW vagyis rosszabb vason is simábban fut vagy jó vason nagyobb felskálázással.
Eddig 1,5x-es ment simán mostmár 2x. Talán valamikor a Vive is utoléri mert csak le kell nyúlniuk a technológiát.Rift roomscale menni fog 2 kamerával is. Bárki bármit mond. És nem lesz rosszabb mint a Vive trackelése.
-
Dyingsoul
Topikgazda
Ez a beszélgetés már kezd jóval túlmenni a topik tárgyán... ha külföldi rendelés menete, vám és adófizetés a téma, arra van külön topik aminek ráadásul az összefoglalójában is benne van minden ami érdekel.
-
Segal
veterán
válasz
izomman1 #4018 üzenetére
Én egyetlen egyszer futottam bele ilyesmibe (több mint 200 külföldi rendelésem alatt!!). Kaptam egy emailt a DHL-től hogy akkor adjam meg pontosan mi is van a csomagba, mennyibe került(számlát küldj), volt e szállítási díj stb és miután elküldtem jön a csomag és a kézbesítőnek fizetsz tulajdonképpen mintha utánvéttel rendelnél valamit csak itt már csak az áfát meg esetlegesen a vámot.
A DHL-től ilyet kapsz ezt be tudom másolni.Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy a DHL Express Magyarország Kft. forgalmában küldeménye érkezett, vagy érkezni fog, melyet vámkezelni kell. Mellékelten megküldjük a küldeményhez tartozó okmányok másolatait.
Fuvarlevélszám: ****************
A csomag vámteher fizetés mellett vámkezelheto, melyet futárunknál készpénzben-, illetve bankkártyával rendezhet a kiszállításkor. Kérjük, hogy ezen a linken (kattintson rá) elérheto nyilatkozatot kitöltve, aláírva adja át a futárnak a küldemény átvételekor. Amennyiben nem a küldemény címzettje veszi át a csomagot, kérjük, hogy ezen a linken (kattintson rá) elérheto meghatalmazást kitöltve adják át a futárnak a csomag átvételekor.
Amennyiben a mellékelt számla nem az Ön által fizetett összeget tartalmazza, kérjük küldje el a helyes számlát is a vámkezeléshez! Kérjük jelezze, amennyiben az árut kereskedelmi forgalomban cég részére, vagy egyéni vállalkozóként kívánja vámkezeltetni!
A küldemény mielobbi kézbesítése érdekében kérjük, hogy az alábbiakban „X-el” jelölt infromációkat és/vagy okmányokat küldje meg részünkre a vamkontakt.hu@dhl.com e-mail címre:
x
Devizautalás-, vagy megrendelés visszaigazolás, esetleg PayPal igazolás (melybol látható, hogy mennyit fizetett)
x
Számla szerinti, pontos magyar árumegnevezésCímzett bejelentett lakcíme
A feladó pontos címe, mivel a számla nem tartalmazza azt
x
A termék származási országa, mivel a számla nem tatalmazza azt
x
Az áru értékén felül a fuvardíjat fizette-e, ha igen mennyitValamint kérjük, hogy Szíveskedjen az alábbiakban "X-el" jelölt nyomtatványokat is kitöltve és aláírva visszaküldeni részünkre. A nyomtatványok megnyithatóak, illetve letölthetoek amennyiben a szövegre kattint:
Nyilatkozat aceszulfám-kálium tartalomról
Nyilatkozat az aceszulfám-kálium származásáról (amennyiben egy adott termék tartalmazza)
Büntetojogi nyilatkozat a számlán feltüntetett kedvezményrol (Amennyiben kedvezményt biztosított az eladó)
Büntetojogi nyilatkozat (Amennyiben a küldeményben elektromos cigaretta utántölto is található)
Kérjük jelezze, ha az áru/áruk kettos felhasználású termékeknek minosülnek, vagy ha a behozataluk egyéb korlátozás alá esik! (Kettos felhasználású terméknek a polgári és katonai célokra egyaránt felhasználható áruk minosülnek.)
Tájékoztatjuk, hogy magánszemélyek részére, az áruk vámjogi szempontból való kiadhatóságának biztosításáért (a DHL Express halasztott fizetési és/vagy önadózói engedélyének használatáért) a megállapított közteher 2%-át, minimum 3.090,-Ft + ÁFA, maximum 23.175,-Ft + ÁFA összeget számlázunk ki küldeményenként.
Fehívjuk figyelmét, hogy a küldemény az érkezést követo 3. naptól raktárdíj köteles. A raktárdíj összege 4.200,-Ft + 30,-Ft/nap/kg + ÁFA. Válasz hiányában a küldemény a 14. nap után visszafordításra kerül!
Amennyiben küldeményét más kézbesítési címre kéri, mint ami a fuvarlevélen szerepel, kérjük, igényét e-mailben jelezze, a cimmod@dhl.com e-mail címre. A szolgáltatás díja 3.090,-Ft + ÁFA. Kérjük, egyéb szállítással kapcsolatos kérésével keresse ügyfélszolgálatunkat.
Felhívjuk figyelmét, hogy a módosított címre történo kézbesítés egy munkanappal meghosszabbíthatja a kézbesítési idot!
További vámkezelési szolgáltatásainkról, valamint a hozzájuk tartozó szolgáltatási díjjakról ezen a linken tájékozódhat – SCS árlista
Vámkezeléshez kapcsolódó további kérdéseivel forduljon vámcsoportunkhoz.
Köszönjük közremuködését!
-
Segal
veterán
válasz
izomman1 #4013 üzenetére
50 dollár felett áfaköteles és 168 dollár felett vámköteles tehát ez beleférne áfamentesen is.
Ár meg mindegyik csomagra van írva de főleg a kínaiak előszeretettel írnak komolyabb csomagokra is 50 dollár alatti árat meg egy olyan tág kategória tárgynevet hogy a vámosnak fingja se legyen arról hogy mi van a csomagba pl számítógép alkatrész, -
izomman1
senior tag
válasz
#15779328 #4012 üzenetére
Ezt érdeme berendelni:
Én is töprengek rajta, de úgy tudom ha 20 euró feletti az érték vám és áfa köteles? (amcsiból jöhet)
27 % áfa és 5-10 % vám?
Vagy mivel nincs érték a csomagra írva a kutyát nem érdekli és nincs kivetve mindez rá?? 2 db berendelése ingyenes szállítási költséggel jár.. -
#15779328
törölt tag
-
izomman1
senior tag
válasz
#15779328 #4007 üzenetére
Közös használatra visszatérve.. Ja.. Kis 10 perce Sword Master VR próbálás után a rokonom úgy beleizzadta a szivacsot, hogy csak na. (Élvezte nagyon mosolygott milyen jó a VR vívás szoba léptékbe-> egy olyan ember reakciója aki sose szokott számítógépes játékkal játszani). Utána már használni se akartam.. Szerencsére könnyen mosható és van tartalék
-
#15779328
törölt tag
Szemherpesz a közösen használt vr-headsettől ? [link]
-
Én kipróbáltam mindkettőt a vásárlás előtt, a CV1 képe nekem is jobban tetszett, kisebb volt a screendoor, és jobban "körülölelt" a látvány. Azt persze hozzátenném hogy nem volt olyan nagy eltérés hogy bármilyen rossz érzésem lenne most e miatt ha Vive-om lenne. Egyébként meg mindkét HMD felbontása ugyanakkora. A kényelem és a kompaktság kapcsán osztom amit írsz.
-
ludi85
tag
Ajánlott játék Vive-osoknak: Serious Sam - The last hope
Igaz még csak néhány pálya elérhető, de nagyon durva, pörgős játék. Nekem főleg az utolsó pálya tetszett amit egy liftel kombinálva elég válltozatossá sikerült tenni. Easy-n sikerült fél óra alatt végigjátszani, de közepes nehézségen annyi az ellenfél, hogy nem bírta az ujjam a ravaszon..
Jó kis játék -
Segal
veterán
-
#15779328
törölt tag
Sosem fogadjuk el hogy a másiké a jobb!
Jó pár vita lezajlott itt már....
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- ASUS ROG GL552VW - 15.6"FHD IPS - i7 i7-6700HQ - 8GB - 128GB SSD + 1TB HDD - GTX 960 4GB -
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB játékkonzol extra kontrollerrel garanciával hibátlan működéssel
- 12.000 ft tól elvihető ELITRO Bankmentes , kamatmentes vásárlás .Cooler Master GM2711S Monitor
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest