Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- ZIDOO médialejátszók
- Kihátrál az x86S architektúra mögül az Intel
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- Steam Deck
- Samsung LCD és LED TV-k
- TCL LCD és LED TV-k
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen RAM-ot vegyek?
-
PROHARDVER!
-
Dyingsoul
Topikgazda
(rögzített hozzászólás)
A topik témája: VR. Az Amazonos vásárlással kapcsolatban ide írjátok: Amazon topik
Ami nem a topikba tartozik: Hardveraprós hirdetések linkelése/kibeszélése, csomagszállítási információk, Amazonos rendelési problémák. Ha a hozzászólásod törlésre kerül, kérlek ne írd be újra![ Módosította: lugosi ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
Új hozzászólás Aktív témák
-
VTom
veterán
Sajnos nem sikerült életet lehelnem a headsetbe, 2181038087-14 hibakódot kapok.
Elolvastam a netes fórumokat a témában, van akinek az usb kihúz-bedug megoldotta, van akinek másik usb port oldotta meg, van aki 48-szor kihúzta, bedugta és jó lett, van aki vett egy pcie usb port kártyát, attól lett jó. Nálam egyik sem játszik.
Igazán kedves hiba a windowstól.Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Davidgta
csendes tag
válasz Dyingsoul #13596 üzenetére
Dyingsoul: Huhh. Köszönöm a segítséget! Végülis sikerült, de megizzattam elötte. Abból a leírásból próbáltam kb. mindent de sehogysem ment. Aztán kicsit jobban körülnézve jobb oldalt felül a library storeban van olyan filter, h include hidden. Na azt átálltva már megjelenik, ezután a játék 3kis pont menüfüljében lesz egy unhidden menű. És voalá De mire rájöttem 3x uninstall/telepít ezt/azt a fájlt töröl stb Leírtam mert másnak hátha kell.
[ Szerkesztve ]
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz BITBOYS #13595 üzenetére
Érdekes, már a 616 ppi-re is azt írják SDE free? Akkor milyen lehet ennek duplája, az 1200 ppi? Jó lenne ezeket mihamarabb konzumer termékekben látni.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Davidgta #13594 üzenetére
Elméletileg nem lehet visszavonni, bár régi forrást találtam (kipróbálni pedig nem tudom most ha azóta valami update hozott be változást a többiek kijavítanak).
Át kell nevezni az elrejtett játékod könyvtárát. Ha steam-es játékról van szó akkor lehet használni a steam-ben lévő játék áthelyezését is másik meghajtóra/könyvtárba. (link)- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
BITBOYS
addikt
Samsung odateszi magát kijelzőben
Samsung has a new 1200 PPI AMOLED display for virtual reality
-
Davidgta
csendes tag
Hali
Oculus storeban a libraryban lévő egy korábban megvásárolt játékra rámentem, Hidera véletlen. Ezt hogy lehet visszavonni? Most így ügye nem látom az appjaim közt
-
Enton
addikt
válasz Raymond #13590 üzenetére
Megpróbálom, legrosszabb esetben végighadonászom megint.
"just because they are spelled the same doesn’t mean they are the same" And "just because they are not spelled the same doesn’t mean they are not the same" Mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
Enton
addikt
First contact átugrására van bármi mód friss/első telepítésnél?
"just because they are spelled the same doesn’t mean they are the same" And "just because they are not spelled the same doesn’t mean they are not the same" Mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
kiskuplung
őstag
válasz kiskuplung #13559 üzenetére
Szóval ezt kicsit benéztem, mert 2,5$ a DLC.
Ezért cserébe kapunk egy új sztorit, ami kb 1-1,5 óra felfedezős tempóban, viszont jóval intenzívebb, mint az alapjáték.
Plusz kétkezes fegyvereket, amik viszont nagyon jó sikerültek. És ha úgy fogom meg bal kézzel a fegyvert, hogy közben kezemben a zseblámpa, akkor az a fejemre kerül, és végre oda világít, ahova nézek, és nem amerre a kezem tartja. -
Márton
nagyúr
Létezik olyan sisak, ami nem igényel osztott képernyőt a telón és így persze csak 2D-s?
Nem kell 100+ FOV sem, elég 30-40 is.
Azon gondolkodom, ha ilyen drágák még az oled tv-k, nekem meg itt van a telefonomon egy 2.5k-s oled kijelző, miért ne lehetne használni virtuális tv-ként?A tracking hiánya biztos zavaró lenne, de ebben nem forgolódnék, csak a műsort nézném ülve/fekve. Illetve a tracking is megoldható, mint most a void cinemák, ahogy fordulsz, kisebb részt látsz a tv-ből. Ez nem okoz szédülést sem.
De van ilyen kukker?Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
MlbMatic
tag
válasz proci985 #13581 üzenetére
nálam végleg elromlik,,,, mar ket riftet csereltek,, azaz mind a ketszer visszautaltak az arat, es rendelhettem masikat, holnap erkezik a harmadik
erdekes, hogy senkinek nincs baja, nekem meg mar a harmadik jon, mondjuk igy mindig garos legalabb ,,,
lehet velem van a baj(\ /) (O.o) (>< ) /_|_\
-
kiskuplung
őstag
válasz MlbMatic #13564 üzenetére
Nekem sincs bajom a fülessel, több mint 1 év után.
Viszont én csak kb fél éve kezdtem el a 360 fokos mókát, és ez meglátszik a kábel állapotán.
Korábban szépen fel tudtam göngyölni és eltenni a Riftet játék után, hiszen csak egy helyben álltam.
Most viszont már ide-odaforgolódok, ennek megfelelően csavarodik a kábel, és már majdnem minden centiméterén van csavar, amit már sehogy sem tudok kiegyengetni.
Lehet, hogy ez egy idő után valami jó kis töréshez vezet a kábelben. -
Dyingsoul
Topikgazda
szerdától talán lesz időm egy kis rec roomra, irj majd rám steamen ha fent látsz
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Raymond
félisten
Van egy rakat olcso vagy ingyenes a Steam-en ami megy vele, azokat probald meg eloszor. Meg ki kell tapasztalnom hogyan kell elerni 100% azt hogy a Cliff House ne induljon amikor SteamVR-os jatekot inditok. Van leiras es azt hiszem sikerult is mar, de szeretnem ugy hogy "csuklobol" meg tudjam csinalni mindig.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
VTom
veterán
válasz Raymond #13573 üzenetére
Én is kíáncsi vagyok rá, hogy milyen élményt ad. Csak sajnos nem sok játék támogatja a WMR-t még. A Skyrim és a Fallout 4 érdekelne, de a Falloutról rosszakat olvastam, a Skyrim meg rohadt drága
[ Szerkesztve ]
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Picco
addikt
ha valakinek van kedve RecRoomozni szoljon, questeket meg sohasem sikerult befejezni de paintball vagy mas is mehet felolem.
[ Szerkesztve ]
**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
Dyingsoul
Topikgazda
A The Forest VR csak nálam fut ilyen gyérül? mindent lehúztam low-ra vagy kikapcsoltam amit lehetett, nincs rajta semmi SS és 45 fps-el kocog de még úgy is droppol pár framet.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
VTom
veterán
-
Picco
addikt
recroom battle royale nagyon intenziv, toltam ma kb 10-15 meccset.
egyszerusitett grafikaju pubg/fortnite oszver VR kiadasban, redditen olvastam hogy nemsokara kibovitik a jatekos szamot, talaltak valamit amivel sikerult megoldani az optimalizaciot. van par kolok akik idegesitoek de a meccsek nem rosszak egyaltalan, a map is popec nagyon es nemsokara jonnek majd a user generalt mapok is tutira.nagy a potencial benne, meglatjuk merre viszi a kozosseg es a devek. jah es van kulon smooth loco / teleport szerver
**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz MlbMatic #13564 üzenetére
Nekem semmi bajom a fülesével, egyszer sem szedtem még le.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
tobias88888
őstag
Beat Saber nagyon jó lett, bátran ajánlom. Nekem az Audioshield is nagyon tetszett, de valamiért nem volt az igazi. Ez viszont minden szempontból kiváló, a zenei kinálat lehetne mondjuk nagyobb, de lehet hozzá leszedni modot amivel több zene lesz
-
MlbMatic
tag
Senki nem sziv a rift fulesevel ?????? nekem mar a masodik szettet cserelik, 7 honapot bir,,, s megszunik a hang
(\ /) (O.o) (>< ) /_|_\
-
kiskuplung
őstag
Találtam egy egész jó kis gyűjteményt ingyenes VR játékokról Steam-en :
Top 20 Free VR Games (on Steam) - Oculus Rift - HTC Vive -
Raymond
félisten
válasz Tigerclaw #13561 üzenetére
"Kíváncsi lennék arra, hogy ez csak egyedi, vagy minden kamerára jellemző dolog, esetleg rossz kalibráció, rossz utómunka eredménye."
Ez mindegyike lehet a felsoroltaknak. Ha a legegyszerubb "ket fisheye-lense kamera elore nez" a konfiguracio akkor ott normalis hogy a ket oldalt mar nincs meg a 3D hatas mert egyszeruen nincs informacio az extrem szogeben amibol ezt az agyad rekonstrualhatna. A tobbkameras rendszereknel ez nem kene hogy problema legyen, de abbol nagyon keves van mert draga mulatsag mind hardver mind szoftverben. A zome hasznalatban levo tobbkameras rig az sima 360 es nem sztereo. Ott alltalaban stiching problemak vannak, foleg a nepszeru GoPro alapu cuccoknal. A komoly masinak es know-how meg is latszik az eredmenyen, lasd barmelyik Felix&Paul produkciot.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #54625216 #13560 üzenetére
Emellett ahogy tapasztalom, a kamera oldalán is lenne még mit fejleszteni. Nem csak a túl közeli tárgyakon nem működik a sztereoszkopikus 3D, de láthatóan azoknak is van "sweet spot"-ja, és azon kívül is hibás a 3D. Látható felvételeknél, hogy amint a - nem túl nagy - zónán kívülre fordul az ember, ott már nincs szinkronban a 3D, így az agy nem tudja összefűzni a szokásos módon a látott képet. Kíváncsi lennék arra, hogy ez csak egyedi, vagy minden kamerára jellemző dolog, esetleg rossz kalibráció, rossz utómunka eredménye.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#54625216
törölt tag
válasz Tigerclaw #13555 üzenetére
"Le kell szokni a szem "mozgatásától"...szóval nem érdemes szemmel nézelődni, mert csak középen egy területen megfelelő a kép."
Ez az összes VR hmd-nél így van, legfeljebb az sde, kromatikus abberáció, fov és sweet spot mértéke változik, általában egymás rovására, azaz valamilyen kompromisszumot mindenképpen be kell nyelni.
"A 3D-s mező gyakran "összeomlik" ha túl közel van a kamerához valami."
Jelenleg a VR-ben - a fix lencsék miatt - 2 méternél kezdődik az éles tartomány. Csak akkor lehetne közelre és távolra is éles képed adni, ha a lencsét oda fókuszálod, ahova éppen nézel. Ehhez viszont a rendszernek egyrészt tudnia kellene, hogy hova nézel, másrészt kell valami mechanika, ami átfókuszálja a lencséket. Kísérleti jelleggel már léteznek írisz követő lencse mozgató rendszerek, de még legalább 3-4 év, mire kész termékekben is felbukkanhatnak.
-
kiskuplung
őstag
Megjelent a Dead Man DLC az Arizona Sunshine-hoz.
Ingyenesen frissít, nekem most tölti le éppen.
Közben végigvittem a The Invisible Hours-t. Ha valaki nem-akciósdús szórakozásra vágyik akkor tökéletes. Igazából egy 4D moziélmény, ahol Te vagy rendező A sztori pedig fordulatos, nekem nagyon tetszett. Első végigjátszás nálam 6 óránál állt meg. A 30$-os árat nem éri meg, de akciózva 10$-re mindenképpen jó vétel.
-
Raymond
félisten
válasz Tigerclaw #13557 üzenetére
Ez sajnos nem megy. Ezert van szopas (hehe) a "termeszetfilmekkel" is mar az elejetol fogva es meg mindig nem tud az osszes studio normalis felveteleket csinalni. Van par aki rajott a titokra es nem erzi magat az ember torpenek vagy oriasnak es nincs torzitas se. A sima 360 vagy 360 sztereo filmeket/klippeket sokkal tobben csinaljak es persze ezert sok a selejt is.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Raymond #13556 üzenetére
Arra gondolok, hogy a 3D-s megjelenítéshez lehet-e finombeállítani a dolgokat a tökéletes sztereoszkopikus hatáshoz. Mondjuk felvettek valamit egy olyan kamerával ami nem teljesen kompatibilis az aktuális nézővel és hogy hozzá igazítsák szoftveresen a megjelenítést.
Persze lehet hogy ezt a felvétel után tudják csak megtenni utófeldolgozással valami videoszerkesztő programmal.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Raymond
félisten
válasz Tigerclaw #13555 üzenetére
"Hiányolom a kalibrációt amivel akár menet közben is lehetne igazodni az aktuális felvétel jellemzőihez. Szerintem ez alapvető feature-nak kellene lennie egy ilyen technológiánál, így lehet hogy csak én nem kerestem eleget?"
Nem vagyok teljesen biztos abban mit kerdezel, de ha azt hogy a 3D videoknal allitani lehet a scale-t akkor olyan nincs.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Tigerclaw
nagyúr
A GO-hoz adott kontroller poziciója, "iránya" követett, szóval amelyik kezedben van a kontroller, azt érzékeli a gép, persze nem kinect, vagy PS fagyigombócos pontossággal szvsz.
Röviden a pár napja átvett GO-ról, nem szakértőként, összehasonlítási alap nélkül:
Immerzió az van bőven 6DOF nélkül is. Sok múlik a tartalmon, szóval még nehéz szétválasztani, hogy mi a GO limitje és mi az ami nem azon múlik. Megfelelő tartalomnál elfogadhatónak tartom a felbontását még akkor is, ha nagyon messze áll attól amit elvárna az ember.
Ami zavaró számomra: Le kell szokni a szem "mozgatásától"...szóval nem érdemes szemmel nézelődni, mert csak középen egy területen megfelelő a kép. Gondolom ezt nevezik itt sweet spot-nak. Azon kívűl iszonyatos a kromatikus aberráció, vagy valami ahhoz hasonló dolog. Meg kell szokni, hogy fejjel fordul az ember arra amit nézni akar. A 3D-s mező gyakran "összeomlik" ha túl közel van a kamerához valami. Ez talán csak a kamerától függ. Sok olyan 3D-s kamera van, amin eleve nem az átlag szemtávolságban van a két kamera, hanem közelebb és talán amiatt van ez a probléma.
Hiányolom a kalibrációt amivel akár menet közben is lehetne igazodni az aktuális felvétel jellemzőihez. Szerintem ez alapvető feature-nak kellene lennie egy ilyen technológiánál, így lehet hogy csak én nem kerestem eleget?
Btw. saját 3D-s kamerával van valakinek tapasztalata? (mármint földi halandók számára elérhető árú megoldások között)
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#54625216
törölt tag
Appok és programozás:
Ez attól függ, hogy amatőr, profi vagy félprofi célra használnád-e.
Ha amatőr, saját szórakozásra, akkor vagy alkalmazkodsz a neten található, kulcsrakész megoldásokhoz vagy sajna nincs más megoldás, mint hogy alap szinten megtanulod a játékmotorok használatát. Unrealhez pl. még kódolni sem kell, csak node-okat kötözgetni, de azért eltarthat pár hétig, amíg tutorialokból elsajátítod az alapokat. Ilyet akkor érdemes bevállalni, ha amúgy érdekel a játékmotor programozása és az is része a hobbinak.
Profi szinten vagy megbízol egy céget vagy felveszel néhány programozót, akik összreakják és menedzselik nem csak a szofvert, de a tartalmat is. Ilyenkor nem kell formátumok, stb. miatt aggódnod, csak leadod az anyagot a megbeszélt szabványban és megkapod a működő megoldást.
Félprofi szinten, azaz amikor tudsz valamennyit fizetni, de amit lehet, magad végzel pedig keresel egy egyetemistát, aki olcsóért összerak neked egy rendszert, amit csak tartalommal kell ellátnod.
Előnye, hogy megfizethető, hátránya, hogy megbízhatatlan, azaz minden funkcióbővítés vagy bugfix esetén extra kiadásokkal kell számolni.Google foto 360:
Nem ismerem a szabványt, de általában a 360-as panoráma képeket viszonylag egyszerű átkonvertálni más formátumba, elvégre azok file szinten sima 2D képek.
A photoshop 2018-ban pl. már van gömbpanoráma szerkesztés mód, azaz úgy tudsz a képen javítani, hogy a változtatást automatikusan igazítja a 360-as formátum torzításához. -
tobias88888
őstag
Semmi:
"Google said that while the screens do support 120Hz, the limitations of a mobile SoC might mean that they will run at 75Hz on mobile VR headsets."Amúgy meg nem csak mindig játékra kell gondolni. Egy megfelelő minőségű videót talán már elbírnak a mai high end gépek is. Bár ahogy nézem 10 bites a színmélységet is tud, ami megint megbolondítja kicsit a számolást
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Nagyon gyorsan. Van egy rakat virtual tour app a Unity Marketplace-en. Egyszerubbek is es hotspot tamogatassal is ami neked kell. Van leiras is ha magad akarnad csinalni. Itt egy random link:
https://tutorialsforvr.com/creating-virtual-tour-app-in-vr-using-unity/
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
veterán
Google and LG unveil 1443ppi OLED display designed for VR
4.3 inchen..... 120hz-en ehh
Mi fogja meghajtani?
[ Szerkesztve ]
-
qqzs
őstag
erre tudtok valamit?
"Archicadben epeteszeti modelekrol keszitheto regi Quicktime VR formatum. Ami ugy keszult hogy VR pontokat raktak kamera helyett es a render minden VR pontobol renderelt kepet osszefuzte egy ilyen formatumba. Tulajdonkeppen mint most egy 360fokos foto vagy video nezo de a kepen megjelent egy kattinthato pontken a lathato VR pont ahova ugrani lehetett. Van ilyen mostanaban? PL 360 fokos videokat es fotokat lehetne igy osszefuzni."Eladó: GTS450
-
#54625216
törölt tag
VR-ben nem a 6dof a varázsszó, hanem a roomscale, azaz amikor a fizikai valóságban be tudsz járni egy adott játékteret és a program precízen leköveti azt.
Roomscale egyelőre csak PC-s VR-ben létezik, mobilban talán a Santa Cruz ilyen lesz, majd ha lesz.
A feljebb linkelt cikkből viszont kiderül, hogy a Google nem is tervezi, hogy a Daydream platform valaha is roomscale lesz, mert nem akarnak 6dof kontrollereket adni a rendszerhez.
Azaz ami a Daydream-ben 6dof, az a játékélményt tekintve nem sokban különbözik a 3dof tartalmaktól, legfeljebb ha mozgatod a fejed, akkor hitelesebb a térhatás a parallax miatt, de kb. ez minden. -
Raymond
félisten
"Van valami píszfull 6dofos ugykodes?"
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
qqzs
őstag
Meg ket kerdes es rohanok valami 6 dofost venni
(Elirtam)
Szoval 6dofosokhoz van kez kovetes es kezzel ha jol gondolom utni, kardozni, loni meg ilyesmit lehet. Van valami píszfull 6dofos ugykodes? Pl sport, bar ott beleiizad a fej a szemuvegbe ezert jo a jo oreg wii[ Szerkesztve ]
Eladó: GTS450
-
Raymond
félisten
válasz #54625216 #13538 üzenetére
"elég ritkán forul elő, hogy a user fizikai kiterjedése menet közben változik."
Talan majd a Hulk-nal vagy Ant-Man-nel a Marvel Powers United VR-ban
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
Ha a fej pozícióját trackelik, akkor a test mozgását már nem kell, mert a rendszer szempontjából mindegy, hogy miért mozdul el a fej. Ha felállsz, arréb mész, vagy csak a nyakad nyújtogatod, az a trackingnek ugyanaz, neki csak az kell, hogy mekkora a hmd elmozdulása az origohoz képest.
A player karakter mozgatásához roomscale-ben három dolog kell: a hmd követése, a talaj pozíció beállítása és a kontrollerek követése. Erre már rá lehet építeni a player karaktert, mert adott a fej távolsága a talajtól és a kezek távolsága a fejtől.Nincs értelme tehát 6-nál több dofról beszélni, mert a rendszer szempontjából nincs a mozgásnak több szabadságfoka.
Pontosabban a 9dof matematikailag még értelmezhető, mert a három pozíció és három elfordulás mellé elméletileg hozzá lehetne adni a nagyítást is, de a gyakorlatban viszonylag elég ritkán forul elő, hogy a user fizikai kiterjedése menet közben változik.[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
" Ha fej elmozdulast is trackingelik akkor ez kiegeszul a nezopontmozgas harom dimenziojaval. Legalabbis azt hittem ez a 6 dof eddig."
Igen, az.
"ha a test is elmozdulhat akkor az mar ilyen alapon lehet 9 dof "
Nem, mert teljesen mindegy hogy csak a fejed hajtod oldalra vagy dolsz oldalra vagy oldalra lepsz. Ez mind 6DOF.
"a meg a kezeket is lekovetik az lehet ne 9+3+3dof"
A 3DOF es 6DOF az per device ertendo. Tehat lehet 3DOF HMD es 3DOF controller mint a Go-nal vagy lehet 6DOF HMD es 3DOF controller mint a Mirage Solo. A controller-nel mindket esetben csak a 3 tengelyen torteno forgas van kovetve.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
qqzs
őstag
válasz #54625216 #13532 üzenetére
Errol eszembe jut a Archicadben epeteszeti modelekrol keszitheto regi Quicktime VR formatum. Ami ugy keszult hogy VR pontokat raktak kamera helyett es a render minden VR pontobol renderelt kepet osszefuzte egy ilyen formatumba. Tulajdonkeppen mint most egy 360fokos foto vagy video nezo de a kepen megjelent egy kattinthato pontken a lathato VR pont ahova ugrani lehetett. Van ilyen mostanaban? PL 360 fokos videokat es fotokat lehetne igy osszefuzni.
--------------
A display hasonlitos kerdesem inkabb a pixel resrol szolt nem a feketerol. az nem zavar annyira mint az hogy kb mintha szunyoghalon keresztul nezem a kepet. Valaki GO-s dobjon fel legyszi egy lencsen keresztuli fotot.
-------------
3DOF vs 6DOF. A 3 dof ugy gondoltam hoyg egy pontbol nezhetek 3 tengely menten azaz 3 Dben korul. Ha fej elmozdulast is trackingelik akkor ez kiegeszul a nezopontmozgas harom dimenziojaval. Legalabbis azt hittem ez a 6 dof eddig. ha a test is elmozdulhat akkor az mar ilyen alapon lehet 9 dof ha meg a kezeket is lekovetik az lehet ne 9+3+3dof es akkor tiszta lenne mik a kepessegek lehetosegek
Eladó: GTS450
-
#54625216
törölt tag
Ami a kesztyű kontrollereket illeti: lehet mindenféle izgalmas cuccot csinálni, csak ha nem válik szabvánnyá, akkor kb. semmi értelme.
Van pl. fps-ekhez mellény, ami ott rezeg, ahol találatot kaptál, stb.
A legvadabb, amit hallottam: a japánok csináltak étel szimulátort, amiben alapízekből kikever a rendszer valami löttyöt, azt ráfolyatja egy ostyára, ami két pöckön lóg és ha ráharapsz, akkor a két pöcök amolyan force-feedback jelleggel szimulálja az "étel" keménységét. Így neten keresztül meg tudsz osztani másokkal ízeket.
Tehát ötletből meg prototípusból van a világon n+1 darab, mégse terjednek el, mert a legtöbbnek csak akkor van az öncélú kísérletezgetéseknél több értelme, ha van hozzájuk szoftveres támogatás. A támogatáshoz meg vagy az kell, hogy a felhasználóbázis elérje a kritikus tömeget, hogy érdemes legyen fejleszteni rá vagy valami nagyobb ipari szereplő (MS, Valve, Apple, stb.) előálljon egy szabvánnyal, amihez mind a hardver- mind a szoftvergyártók csatlakozni tudnak. -
#54625216
törölt tag
Animációs stúdióban dolgozom, 3d animációs sorozatokon és a VR prezentációt kísérleti jelleggel használjuk, hogy elfogadtassuk a díszleteket az ügyféllel.
Azaz kirenderelünk néhány 360 sztereo panorámát több pozícióból, a sorozatdesigner meg körülnézhet a díszletben, hogy minden a helyén van-e és tetszik-e a világítás.
Na most eddig ezt csak amolyan parasztvakítás jelleggel tudtuk megoldani, azaz ha az ügyfél idejött, akkor rá tudtuk rakni a Vive-ot, ő meg hű-ha de faszán néz ki, de valódi produkciós haszna így nem volt.
Most viszont náluk is lesz pár Go és csak át kell küldenünk a képeket ők meg véleményezhetik az anyagot, azaz a VR valódi produkciós eszközzé válhat.
Persze eddig is valahogy össze lehetett volna szenvedni gearVR-al vagy Rifttel, de egy ügyfelet nem nagyon lehet rávenni, hogy ruházzon be akármibe, ha az első sorban az alvállalkozó munkáját könnyíti és nem az övét. Most első körben kölcsön adunk nekik (értsd: megvesszük helyettük) egy Go-t és ha működik a módszer, akkor vesznek maguknak többet.
A másik haszna a Go-nak, hogy potenciális ügyfeleknek is lehet mutogatni a referencia rendereket, mert elviszel pár Go-t a megbeszélésre, a fejükre rakod és már ott is a "wow" hatás.[ Szerkesztve ]
-
abydos
aktív tag
A fekete dologgal kapcsolatban. A fekete egy olyan "szín", ami a környezetétől függ, mennyire látod feketének. A monitorok például szürkék kikapcsolt állapotban, de ha bekapcsolod és világít körülötte minden, akkor full feketének tűnik. A VR sisakban sötét van, ott a szürke is feketének tűnik, ha ki van kapcsolva, de ha még megy is egy alkalmazás, akkor a szürke kijelzőt ugyanúgy mély feketeként fogod érzékelni, mint a monitornál.
Ez csak egy érdekesség a fekete szín érzékelésével kapcsolatban, mert olyan, hogy fekete, nem nagyon lehet, amíg a kijelző alapjáraton szürke, mert kivonni fényt nem tud a kijelzőből semmi
VRHír.hu - We AR here // http://vrhir.hu // Csatlakozz hozzánk, ha VR hírekre szomjazol :)
-
Márton
nagyúr
válasz Raymond #13529 üzenetére
"A 6dof az mar az amikor arrebb is lehet menni vagy csak a fejmozgas erzekeles a plusz 3?"
Ez a kettő miben is más? Egy dologról beszélsz, a pozíció trackingről. Esetleg a mértéke lehet más. Csak pár centi, vagy pár méter is. De a fogalom ugyanaz.
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Raymond
félisten
"A 6dof az mar az amikor arrebb is lehet menni vagy csak a fejmozgas erzekeles a plusz 3?"
Igen, amikor az egesz mozgast erzekeli, tehat terben is tudsz mozogni. Ha behajolsz oldalra akkor a kep nem mozdul veled egyutt mint a 3DOF-nal.
"Es az arrebmenosoknel hogy erzekelheto a jatekter szele hoyg ne rohangaljanak a falnak?"
Van Guardian rendszer ami mutatja ha kozel vagy a falhoz.
"tudnam hasonlitani a pixel xl amoledjehez amiben jo a fekete viszont a pixelres lehet nagyobb."
Egyelore keves jatek es app volt ahol jobban eszrevettem volna hogy a fekete nem annyira fekete. Ahol a legjobban elojott az a Felix&Paul Space Explorers volt mert ott az elso scene ugyanaz mint a Welome to Virtual Reality-ben ugyanattol a studiotol a Rift-en. Ott az csillagok kozti fekete inkabb sotetszurke.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
qqzs
őstag
Egy gondolat a kinek jo a 3dof.
Regebben 360 videok meg a kezdetleges jatekok is sarkaltak arra hogy cardboardrol daydreamre valtsak. A DD CB utan kiralysag. Barkinek mutatom a 3dofot hanyatt esik tole (nem fizikailag csak tetszik nekik). sokan el se tudjak kepzelni , hiaba magyarazom a 6dofot. Most azert vettem GO-t mert a pixel XL alandoan megfo kb 20-30 perc utan, meg merul.
Meg nem jott meg de kivancsi lennek felbontasban azaz inkabb kepminosegben lesz e elorelepes. ha valaki dobna fel a multkori hasonlo lencsen keresztuli fotot akkor tudnam hasonlitani a pixel xl amoledjehez amiben jo a fekete viszont a pixelres lehet nagyobb.
A 3dofos szinten leragadtaknak szerintem a kepminoseg javulas a legfontosabb. Megfogni itt is lehet , igaz nem kezzel hanem az iranyitonyomogatassal de az olyan mint a szamitogepen az eger szoval megszokhato.Kerdes:
A 6dof az mar az amikor arrebb is lehet menni vagy csak a fejmozgas erzekeles a plusz 3? Es az arrebmenosoknel hogy erzekelheto a jatekter szele hoyg ne rohangaljanak a falnak?kpbendeguz: miket prezentalsz a GO-n?
Regen meg mikor az Archicadet tanultam 20 eve mar be lehetett allitani feluleti erdesseget meg sulyokat az AC kezdetleges verzioiban is. Akkoriban mar olvastam kesztyukrol amik nemcsak az ujmozgasokat erzekelik hanem a ujbegyeknel elhelyezett erzekelokkel visszajeleztek a feluleteket vagy pl a a megfogas erejet pl ha megszoritottal valamit erezted az ujjadon. Ha jol emlekszem meg videot is lattam olyanrol mikor a kez harom madzaggal erzekelte a dolgok sulyat. Hol vannak ezek a fejlesztesek? jo nem a madzagos de a kesztyu jo moka lenne. Es mindez 20 eve volt.
Eladó: GTS450
-
#54625216
törölt tag
Úgy tűnik a Mirage Solo-hoz, illetve általában a Google Daqydream-hez nem terveznek a jövőben sem kiadni 6dof kontrollereket. Innentől viszont kb. el is dőlt, hogy nem sok értelme van kiadni dupla árat egy 6dof daydream hmd-ért, mert nem lesz valódi roomscale a daydream alatt, legalábbis a közeljövőben biztosan nem.
-
Márton
nagyúr
Dobjatok egy privit, ha már Go áron lesz ez
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
GEIL
addikt
Jónak tűnik....
------------------------- i7 13700K - 64Gb DDR5 - RTX4070 ---------- i5 9600k - 32Gb DDR4 - RTX3060 ------------------------- ------------------------- PS5 --------------- ------------- Samsung A53 5G ------------ ------------ Xbox Series X ----------------------------
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz bigGaby #13523 üzenetére
Melyik játék az?
(#13522) Picco: Na kár, hogy erről nem tudtam korábban. Mindegy feliratkoztam én is de ugye kiválasztásos módon történik, hogy ki kap és ki nem.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
bigGaby
csendes tag
Van egy játékom, ami hdd-ről indítva működik, de nem jelenik meg a library-ben. Hogy tudnám megoldani, hogy ott is megjelenjen?
[ Szerkesztve ]
-
Picco
addikt
Space Junkies.
most kaptam meghivot a hetvegen levo closed-alpha tesztre, igazabol VR space Quake-nek tunik elso ranezesre, kivancsian varom.**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
Bagoly81
aktív tag
hát ha levonod a játékok árát az újból amit kapsz hozzá, már nem is olyan olcsó az a használt..
-
tobias88888
őstag
válasz kiskuplung #13519 üzenetére
Sőt, alzán 144 ezer (bár felbontott), én is ott vettem anno. Bőven nem venném meg én sem 120ért használtan.
Amazonon valamiért most drága plusz már nem szállit ingyen hozzánk
[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
válasz attilaswf #13511 üzenetére
Nem értem, hogy miért akarnál 125-ért használt Riftet venni, vagy 100-ért használhatatlan Vive-ot, mikor még az Iponon is 158 a Rift : [link]
Amazonról rendelve még olcsóbb, de ha ilyen árérzékeny vagy, akkor készülj fel, hogy a tartalmakat se osztják rá ingyen...
@Dyingsoul : köszi, de én nem multizom Amúgy a VR verzióban most még le van tiltva.
-
Segal
veterán
válasz attilaswf #13511 üzenetére
Akkor a Riftet válaszd.
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Picco
addikt
ezen a hetvegen RecRoom open alpha battle royale, 16 szereplos, talan jovo het vegen fog megjelenni.
**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #13513 üzenetére
A windows 1803 update kérdezés nélkül frissíti az nvidia drivert, de pont a szutyok 390...valamennyire. Frissítsd az nvidia drivert, az nálam megoldotta.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz kiskuplung #13510 üzenetére
Na ez jó hír! Multizzunk valamikor! Ugye lehet VR-ban is?
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
tobias88888
őstag
Biztosan lemaradtam róla, de van valami probléma most a CV1-el az áprilisi windows update után? Nem használtam úgy 1 hónapja, most indulás után ki be kapcsol a kép majd 1 perc után elsötétül teljesen és csak a home-ban lévő tenger hangját lehet hallani, de azt is úgy hogy 3 másodpercig megy 3 másodpercig nem.
Oculus app: 1.26.0.582280 (rift 2.0 beta on)
Nvidia driver: 390.65 (hm, ez mintha újabb lenne, win10 lehet magától frissített valahogy?)Nvidia driverből már lehet használni a legújabbat? Vagy még mindig valami 38x-es kell?
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz kiskuplung #13510 üzenetére
tetszetősen hangzik.
-
kiskuplung
őstag
Kijött a VR patch a The Forest -hez !!!
Egyelőre még csak béta, de nagyon jó
Most nyomtam vele egy órácskát...
Hát igen, EZ az amit én VR-nak hívok. Saját kézzel fát vágni meg agyalni a bennszülötteket, aztán lemosni magamról a vértVannak még vele problémák, meg nekem elég gépigényesnek is tűnik, de bőven a játszható szinten belül van. Asszony szólt, hogy ő még életében nem hallotta ilyen hangosnak a gépemet, pörögtek a ventik rendesen.
A mozgás full locomotion, és teljesen támogatja a Touchot is, bár egy kicsit egzotikus a kiosztás, 1 óra alatt azért megszokható. Futás közben kicsit beszűkül a látótér, illetve kb 30 fokos snapturn is van, ha valaki azt szereti. Szóval elég jól megoldották a VR portot, annak ellenére, hogy eredetileg nem VR-ra írták. A tracking is néha kicsit remegősnek tűnik, de ez lehet csak nálam van így.
De ahh, mindenért kárpótol az az élmény amikor először gyújtom meg az öngyújtóm az éjszaka közepén, hogy az első kis tábortüzemet meggyújtsam, és látom a szemem sarkából, hogy már jönnek is a kis gonoszok, hogy falatozzanak az én kis teknős-sültemből....
[ Szerkesztve ]
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz attilaswf #13508 üzenetére
Szia!
A Vive-ot hogy használod Lighthouse szenzorok nélkül? Azzal számoltál, hogy az is kell hozzá, hogy működjön? CV1-hez mit adnak? Szerintem minden az ártól függ és attól, hogy mit adnak hozzá.Ha már veszel szerintem mindenképp kontrollerekkel együtt vedd (tehát teljes pakk touch vagy Vive Wand ha Vive-ot választod). A topikban vannak akik szintén csak és kizárólag szimulátorozni vették meg és mégis szinte többet játszanak touch-os címekkel.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
attilaswf
csendes tag
Sziasztok!
Úgy érzem elérkezett az idő hogy vegyek egy VR-t magamnak. Szimulátorozáshoz használnám. Most van itt egy eladó Rift CV1 és egy Vive lighhouse nélkül. Melyiket érdemesebb megvenni?
-
Raymond
félisten
-
Tigerclaw
nagyúr
Megjött az Oculus GO. Tudtok ajánlani hozzá "must have" appokat, játékokat?
Az egyetlen mód a vásárlásra az Oculus Store, vagy máshonnan is telepíthetőek dolgok?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Plebi
senior tag
Sziasztok.
Félig VR félig nem a kérdés.
Megvettem a Beat Saber-t, már nagyon vártam és nem is csalódtam, páromat is egyből megfogta.
A kérdés: megoldható egyszerűen az, hogy mindkettőnknek külön pontszámai legyenek, vagy csak a steam családi megosztás jöhet szóba egy gépen és ha ő akar játszani, akkor az ő accával jelentkezünk be, ha én akkor meg az enyémmel? Ez sem nagyon bonyolult, de körülményesebb.
Köszi.
Gigabyte B450 Aorus Pro; Ryzen 5 3600; 16GB DDR4 3200 HyperX Predator, Sapphire Pulse 6600, SSD-k+HDD; NZXT H510 Elite; CM Silent Pro M2 620W; NZXT X62 Kraken; Dell 2311H; XSX; PS5
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #13501 üzenetére
Senki sem állította, hogy a mobil VR jobb lenne, mint a rendes roomscale PC-s VR.
A mobilitásnak megvannak a maga praktikus előnyei, amiért cserébe persze kompromisszumokat kell bevállalni. Sem az előnyöket, sem a kompromisszumokat nincs értelme alulbecsülni.
Tapasztalataim szerint pl. a párezer forintos cardboardba szigszallagozott kínai telefon rossz kompromisszum, a Go pedig jó. -
kiskuplung
őstag
válasz Tigerclaw #13500 üzenetére
Legyen igazatok az olcsóbb HMD-kkel kapcsolatban. Én ezen a vonalon szkeptikus vagyok, pedig nagyon szeretném ha terjedne a VR. De ez szerintem továbbra se VR, hogy egy pontba rögzítve forgathatom a fejem, és amit látok, nem tudom megfogni.
Ez a NextVR is.. Itt biztos nem én vagyok a célközönség, mert a sport űzésénél már csak a sport nézését utálom jobban
De lehet akármilyen jó egy ilyen, hol van ez ahhoz az élményhez, mint pl. a Solus projectben, hogy szinte érzem az ózon illatát, amikor lecsap egy vihar, vagy éppen csak beérek egy védett barlangba a záporozó meteorok elől.... Hogy aztán a kezeimmel csiholt tűz mellett szárítkozzam
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- ZIDOO médialejátszók
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Kihátrál az x86S architektúra mögül az Intel
- Óra topik
- Legszebb nők!
- Akciófigyelő: PlayStation "Januári" leárazások
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- LEGO klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest