Hirdetés
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kompakt vízhűtés
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Apple MacBook
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Bluetooth hangszórók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr.Burn
őstag
-
ScrapUnit
aktív tag
zsid: az enyém diplomata tulajé volt, középen a könyöktámasz jobb oldalán van vezetékes telefonkagyló és a 0-ás gomb alatt van a SIM tartó...
-
Dr.Burn
őstag
Ma megnezek egy regi 760 Turbo Sedant. Ha megtudom csinalni, mert jelenleg nem indul akkor bovitem a jelenlegi volvo gepparkot( 850 T5 sedan, 850 T5 wagon).
-
blint63
tag
"meg ma ment el mellettem egy porsche panamera, az is beszabehu volt"
Kis falunkban napi vendég egy Panamera, egy osztrák hentes felvásárolta már a fél Duna-partot és azzal furikázik a házai közt.
Valóban szép darab, de ha a BMW jellemhiba, akkor ez nem is tom milyen kifejezéssel illethető.
-
LOTR
addikt
válasz
CYBERIA #1691 üzenetére
jólvan, persze, hát ez csak vicc volt, nekem is bejönnek az új saabok sportváltozatai, bár a c70 azért jobban, de én most új s60 "lázban égek"
meg ma ment el mellettem egy porsche panamera, az is beszabehu volthmm, a lexusról nekem ez még sosem jutott eszembe, arra a bumerángban azt mondták, hogy csak egy drága toyota
-
CYBERIA
őstag
Jó, én erre csak annyit mondok, hogy a bumeráng számomra nem mérvadó ebben a témában.
A meleg középvezető (+kábítószeres) az a Lexus, a buta amerikai az meg a Cadillac.
Szerintem. -
zsid
senior tag
Én azt szeretném kérdezni a Volvo tulajoktól,hogy a turbós benzines motorban és a váltóban milyen olajat használnak? Ha jól emlékszem az egyik gépkönyvben 10w30-ast írtak,de nekem 10w60-ast ajánlottak...
-
tomi1975
újonc
Kösz az ötletet, önindítót megnéztük. Áramfelvétel rendben van. Reggel beszéltem autószerelővel, ő azt mondja találkozott ilyennel, és a vízhőfok jeladó küld hibás jelet a motornak, így azt nem engedi elindítani. Kicserélem, meglátjuk... Ha valakit érdekel, közzéteszem, mi az eredmény (ha nem akkor is).
-
CYBERIA
őstag
Úgy gondoltam ezt csak beteszem:
-
ScrapUnit
aktív tag
válasz
CYBERIA #1676 üzenetére
Hello!
Nekem egy S80-as 2.5D-m van, 2000-es évjárat. Ez az inditási probléma nem egyedi, nekem melegen szokott picit nehezebben indulni, viszont hidegen pöccre...
Apropó!
Ha van valakinek, vagy tud valaki olyan helyet, ahol ehhez a 80-ashoz lehet kapni SIM kártya tartó kis műanyag fiókot, keressen meg pü-ben! Sajna anyámnak sikerült nemrég elhagynia.
Köszi!
-
tomi1975
újonc
Sziasztok!
Nekem egy 2.0-ás v40-esem van, 1996. A problémám vele az, hogy bizonyos esetekben nem indul (önindító kattan). Ilyen eset, amikor meleg motorral leállok, és kb. 1-óra múlva indítani próbálok. Miután a motor teljesen kihűl, az autó gyönyörűen muzsikál. Először természetesen akksicsere, majd testkábel+saruk, nem let jó. Kivettem már az önindítót is, megvizsgáltuk, az is jó. Van valakinek hasonló tapasztalata? Vagy ötlete, mit vizsgáljak meg még?
Köszi előre is. -
CYBERIA
őstag
válasz
runner 125 #1671 üzenetére
Nem tudom, attól függ mivel kapcsolatosan írta.
-
CYBERIA
őstag
válasz
runner 125 #1666 üzenetére
Igen, úgy van.
-
CYBERIA
őstag
válasz
runner 125 #1659 üzenetére
(#1658) LOTR: Az S60-nak nem volt Ford fejlesztésű motorja.
(#1659) runner 125: Megnyugodhatsz, mert ezekben még nem volt részecskeszűrő.
-
blint63
tag
Bőven van hátul hely, pláne a korábbihoz képest.
Lehet, h ő írta ezt az S80-ról: "A távolságtartó tempomat városban nem használható rendesen, a Bp-i forgalomban mindig befért elém valaki."
De azért most is: "a hátsó ablakon át pedig semmi sem látszik az autó farából"
Na b+, autós újságíró. -
LOTR
addikt
válasz
runner 125 #1659 üzenetére
ezért írtam, hogy ha baja van, akkor fizetni kell, de szerintem nem jobban, mint egy hasonló kategóriás más márka autójában
aztán meg mondj olyan motort ami kibír 200+ ezer km-t amihez hozzá sem kell nyúlniha teljesen igénytelen, olcsó és jó autót akar valaki, akkor venni kell egy suzukit vagy egy astrát
a szervizköltségük ezeknek az autóknak a legkevesebb és ez mellett jó autók -
-
LOTR
addikt
válasz
runner 125 #1657 üzenetére
a d5 nagyon strapabíró motor, mindenki csak dícséri, nem tudom a kisebb ford-fejlesztés az mennyire jó ahhoz képest
-
LOTR
addikt
válasz
CYBERIA #1655 üzenetére
sajnos még nem volt olyanhoz szerencsém, de akinek "elég" egy jóval gyengébb korszerűtlenebb autó, annak egyből egy t5 lehet nem is passzolna a stílusához
szerintem a d5 egy nagyon univerzális autó sokféle vezetési stílushoz, ez miatt ideális választás lehet szinte bárkinekmod
a tesztre reagálva
én kipróbáltam milyen hátul és simán el lehet férni, nem tudom a tesztelőnek mi a normális, de ő még alacsonyabb nálam, aztán érdekes, hogy nem fér el -
CYBERIA
őstag
-
LOTR
addikt
válasz
runner 125 #1652 üzenetére
akkor ha megy egy kört egy d5 s60-nal, többet ki sem akar majd szállni belőle
-
runner 125
nagyúr
Köszönöm.
A baj csak az, h itt vidéken (Szombathelyen) nagyon ritka az S40/S60, azt meg látom előre, h ő nem fog eljárkálni 2-300km-eket, h autót nézzen.
Nevelőapám fia autószerelő, szóval ez a része megoldott lenne, neki van mérője is.
Köszönöm a tippeket, most már csak meg kell neki magyaráznom, h az S60 mennyivel jobb.
-
CYBERIA
őstag
válasz
runner 125 #1646 üzenetére
Nézőpont kérdése, nálam a normál méret valahol az S60 környékén, vagy talán felette kezdődik.
Nyilvánval ugye, hogy nem mindegy miből ül át az ember, mondjuk egy régi Swift után viszonylag nagynak tűnik. -
LOTR
addikt
válasz
runner 125 #1648 üzenetére
a kötelezőt ki tudod számolni a netrisk.hu-n, nekünk ~40ezer éves szinten a biztosítása
egyéb költségek a kötelező szervizek, de mivel az minden autónál van, így nem számottevő a különbség, az ilyen kategóriájú autókhoz viszonyítva meg talán ugyan azel kell menni megnézni az autókat, ha a belsején látszik, hogy nincs elhasználódva és tetszik nektek, akkor egy festékvastagságot mérni kell, minden kereskedőnél kell lennie ilyen műszernek, ha magánszemélytől veszitek, akkor meg egyből célszerű elvinni szervizbe, majd ott megmérni, aztán ha oké, akkor gépre köttetni (ez olyan 10-20k közötti összeg) az megmondja, hogy valószínűleg volt e piszkálva a km óra, szerintem az még fontos, hogy meg kellene kérni a tulajt, hogy hideg motorral előttetek indítsa be először, szépen egyből kell indulnia
legelső autót amit megnéztünk fehérváron, ott a kereskedő be akarta nekünk magyarázni, hogy ezek egy kicsit nehezebben indulnak, nekünk már gyanús volt, meg a kereskedő hozzáállása sem volt éppen megfelelő, persze az utána lévő többi autó nagyon szépen elindult
aztán amikor végignéztük azt a rengeteg autót, megbeszéltük, hogy melyikért megyünk vissza, ez volt kb csüt-péntek, de még kíváncsiságból használtautókra felnéztük, és kb aznap vagy előtte nap tettek fel egy másikat, ami nagyon jónak tűnt, egyből telefon, szombatra egyeztettünk és haza már azzal jöttünk
rosszat azóta sem lehet rá mondani -
-
LOTR
addikt
válasz
runner 125 #1643 üzenetére
nem tudom, hogy jól értettem-e, de 3,3m-ból már bőven kijön az s60 is, a fentartása valószínűleg kicsit több (a nagyobb teljesítmény miatt, a fogyasztása sem sokkal több, városban nem odafigyelve is 7l, országúton még talán 5-tel is el lehet menni), de szerintem megéri
annak idején megnéztünk vagy 100 s60-ast is mire megtaláltuk a megfelelőt, sok szervizessel is beszéltünk, azt mondták a d5 200ezer km-rel is nyugodtan megvehető annyira jó motorok
[link] itt pl azt írja garantált 110k km, képek alapján lehetséges, érdekesen hangzik, de annak idején a vége fele már az autó belsejéről ránézésre meg tudtuk mondani, hogy kb mennyi km lehetett benne, az óra állásától függetlenül - szervizben gépre kötve meg úgyis kiderülhet, ha valótlan
szerintem nem sok rosszat lehet mondani ezekre az s60-asokra, talán azt, hogy hátul kicsi a hely a lábnak, ha elöl magasabb emberek ülnek, de talán s40ben sem nagyobb -
runner 125
nagyúr
Köszi mindkettőtöknek!
blint63, Te és CYBERIA említitek a méretet, ennyire kicsi volna ez az S40?
A leendő tulajdonosa nem nagy darab, abszolút átlagos testalkatú, kb 75kg és 175 magas, viszont minden bizonnyal én is használnám. Egy csöppet én nagyobbra nőttem, 187/93kg jelenleg. El kell mennünk egyet megnézni, de nem egyszerű, mert mind Bp. -
CYBERIA
őstag
válasz
runner 125 #1643 üzenetére
Az 1,6D és a 2,0D is PSA-Ford fejlesztés. Kimondottan jó és kiforrott konstrukciónak számítanak, nagyon sok típusban vannak ilyen motorok.
A Focus is jó alap, szóval szerintem nem jár rosszul az S40/V50-nel, ha méretben elég neki. -
blint63
tag
válasz
runner 125 #1643 üzenetére
Hát sajnos ez a helyzet.
Annyit tudok biztatásként mondani, hogy még mindig megvan a '99-es "holland" 1.6 105LE benzin S40-ünk, most éri el a 200e km-t, de még egy fillért (ezt szó szerint kell érteni) nem kellett rákölteni a kötelezőkön (olaj, fékbetét, etc.) kívül, amit persze mindig becsületesen megcsináltatunk megbízható szervizben. Pedig szegény autó húzott 40 fokban 700 kg-os lakókocsit a Pirenneusokban 2000m-re de kényszerből télen még vele mentünk franciákhoz síelni (kb. 3500 km, -20-30 fokok, hóesések- persze mikor awd-vel mentünk éveken át, akkor száraz út oda-vissza).
Szal ezzel azt akarom mondani, hogy ezek mégiscsak Volvók, legyen bennük akármilyen motor, ráadásul mivel kicsi, jobb eséllyel megkímélt.
-
runner 125
nagyúr
válasz
blint63 #1642 üzenetére
Értem, köszi.
Megnéztem a 2 litereseket is, de sajna ezek már jóval drágábbak, mint a rászánt összeg. Kapni max. 3,3 környékén, de azokban 150k + km van. Egyik kikötés, h 100.000 alatt legyen. Ami meg alatta van, majd 4 milla.
Úh, nem tudom tényleg, h megbízzunk-e abban a motorban. -
blint63
tag
válasz
runner 125 #1641 üzenetére
Nem tudom, az 1.6-ot sem volvoból ismerem, minden esetre úgy rémlik ezeket (nagyobbak) már nem a PSA gyártja (gyártotta?), mintha fejlesztett volna a volvo is egy dízelt, lehet h ez volt a Forddal közös fejlesztés.
Szal ha el akarod kerülni a franciákat (ami használtnál pláne érthető) ez megoldás lehet. -
runner 125
nagyúr
válasz
blint63 #1640 üzenetére
Jaja, igaz. A padlóra 100%-ra emlékszem, h Focus, de a motor is úgy rémlett.
A fogyasztást 5-6 liter körül írják, noh most ő 50 elmúlt már, nem nagypapás, de nem is tempósan vezet. Inkább kímélően, ez a legjobb szó rá. Szóval 5 liter környékén biztos kijönne.
Azt mondod, h bevállalható ez a diesel? Vagy pl. van belőle 2 literes is, az milyen fejlesztés?
Köszi.
-
blint63
tag
válasz
runner 125 #1639 üzenetére
Hali!
Úgy tudom a padló van a Fordtól a motor pedig PSA (franciák
). De nem kell megijedni szvsz, csak nehogy valami széthajtott cégeset vegyetek (a fogyasztásuk am. elég jó).
-
runner 125
nagyúr
Sziasztok!
2005-6-os S40 1.6D-ről valami véleményetek volna? Édesanyám élettársa szeretne ilyet venni. Abszolút nem kell erőgép, úgyhogy ez a 100 ló bőven elég neki.
Inkább a megbízhatósága volna fontos. Milyen ez a Ford diesel?Köszi.
-
blint63
tag
válasz
CYBERIA #1637 üzenetére
Vagy csak szimplán kicsi a motor ehhez az autóhoz, és egyszerűen túlpörgeti a legtöbb ember, hosszú távú használatnál, ha már figyel rá az ember, talán jobb lenne az eredmény.
edit: Persze az is lehet, h a mérőműszer nem volt pontos, megnéztem 1-2 tesztet, nem találtam sokat, de nem írták h magas lenne a fogyasztás.
-
CYBERIA
őstag
válasz
blint63 #1636 üzenetére
Nem tudom, a hosszú áttétel elvileg kedvez a fogyasztásnak.
A +1 henger talán kevésbé, a kétliteresek szinte kivétel nélkül négyhengeresek szoktak lenni.
Vagy lehet az is hogy nem forrott még ki, ebben a formában ez újnak mondható.De az is lehet hogy ez most ilyen volt, egy másik lehet hogy valamivel kevésbé fogyasztana.
-
CYBERIA
őstag
válasz
blint63 #1633 üzenetére
Én nem hogy hosszúnak éreztem, hanem konkrétan tudom hogy hosszabb, mint mondjuk a D5-é.
Amit „rövidnek” érezhettél, az inkább a motor, az ugyanis nem egy pörgős fajta, kifejezetten alacsony fordulatszámra lett hangolva, annak ellenére hogy 1 feletti a furat/löket aránya.
Ezért van az hogy hamar elfogy, papíron már 2900-nál leadja a legnagyobb teljesítményt, tehát hamar el kell váltani. -
blint63
tag
-
blint63
tag
válasz
CYBERIA #1632 üzenetére
A kérdésből ítélve te hosszúnak érezted, én inkább rövidnek, de nincs más 6-sebességeshez összehasonlítási alapom.
Elsősorban országúton mentem, 1600-tól kezdte összekapni magát, meg voltam elégedve a nyomatékkal is.
Te milyen kiszerelésűvel mentél?
------
Ja és most, hogy a kis csalódottságom kezd elszállni eszembe jutott a legfontosabb: élőben nagyon szép, és tényleg egyedi kinézetű. -
blint63
tag
Hát őszintén szólva egy 2.0TDi-s DSG-s Passat CC-hez hasonlítottam, van még egy előző szériás S60 de az 2.4t benzin (és egy '99 S40 1.6
).
A Passat is valahol 160 lóerő körül volt (azt is csak tesztként vezettem, igaz több napig) persze az is elfogyott 100 körül, de nem ennyire. Érzésre mind2 veri 0-70(-80)-ig a 2.4t-t.
A legnagyobb baj amúgy a fogyasztás volt. A passatot ha jól rémlik 6l körül adták át, de kb. 50% autópálya (130)- 30% főút - 20% város kombó után 5,6 körül ment vissza, mindezt úgy, hogy erősebbenek tűnt az a motor.
A volvot sajnos csak egy körre vittem, de jóval magasabbnak tűnt így is a fogyasztás (pedig manuál).Amúgy a motort+váltót leszámítva agyonveri az S60 azt a Passatot, nem tom az alap Passat milyen, de a CC igen tré autó (bár az automata parkolás nagy poén).
-
LOTR
addikt
válasz
blint63 #1628 üzenetére
"városban jól teljesíthet a dízel, kellően erős és a váltó is jónak mondható, 100 felett persze elég gyorsan elfogy az erő"
ezt nem értem, egy 163le-s autó nem elég erős?
100felett elfogy?
mi a mérce, mihez képest kell nézni?
nekem vezetni ezt a 2.0 d3-at nem volt lehetőségem még sajnos, de a régi 163le-s 2.4es d5-öt vezettem párszor és ennek fényében csodálkozom ezen megnyilvánulásodonmilyen autókhoz vagy szokva? csak, hogy én is képben legyek
oké, hogy barichello annak idején valamelyik 450le-s ferrarit tesztelte és a végén azt mondta, hogy jó-jó az autó, csak gyenge... hát a ~1000le-s f1-es kocsikhoz képest jóhogy gyenge, de azért na....automata váltóra meg, nem mindenkinek jön be, egy bpi dugóban biztosan jó, de ennyi, egyelőre én sem vennék automatát
-
blint63
tag
Még pozitívum azért:
Letelt az időm a beleszerkesztésre, de még a halk járás pozitívum volt és a hangrendszer is jól szólt, pedig (asszem) az alapverzió volt ebből is.Sajnos csak egy fél órára volt alkalmam vezetni, és azért a volvók igazán értékelhető "rejtett" funkciói (legalább is a régebbiekkel így volt) csak hosszabb távon tűnnek fel igazán az embernek.
-
blint63
tag
Volt szerencsém egy rövid körre kipróbálni az új s60-at, asszem a D3-as motorral és manuálváltóval.
A korábbi S60-hoz képest keskenyebbnek éreztem, viszont hosszra szerencsére több volt a belső tér. Jól néz ki, tényleg sokkalsportosabbfeszesebb a korábbi kiadáshoz képest (de a kényelem teljesen rendben van), városban jól teljesíthet a dízel, kellően erős és a váltó is jónak mondható, 100 felett persze elég gyorsan elfogy az erő. Az átlagfogyasztás 7.2 volt (a pillanatnyit is soknak éreztem), ami szvsz nagyon magas, még úgy is, hogy újságíróknak adták oda és nyilván szrrá húzták. A belső minőség, hááát csalódás. Az ülések rendben vannak, a műanyagok minősége viszont szvsz nem valami jó, a volks-műanyagnál csak egy fokkal van feljebb, szerencsére a betétek valódi krómok. A központi számítógép és kijelző jó volt, magyar nyelvű, a navigáció is tetszett, a telefont is simán hozzá lehetett kapcsolni.Na az eddigiek így általános jellemzők, nem vagyok marketinges és pszichológus, de egy ilyen konfigurációjú kocsit kiadni az újságíróknak (mentség lehet, hogy egy vidéki márkaker, de akkor is, nem igaz, hogy nem tudnak egy kicsit több (ilyen kategóriában nem is extrát), de legalább kiegészítőt belerakni):
Tolatókamera és radar van, de csak hátrafele! Tudok én parkolni basszus, de ha már belerakják tegyenek két szenzort előre is (ez szinte hihetetlen, bár tesztelni nem tudtam). Ebből kifolyólag gyalogosvédelem és távolságtartás sincs. A manuálváltó a 7.2-es fogyasztás szemszögéből gáz, egy ekkora autót, még ha D3-as, akkor is inkább automatával vesznek (gondolom én).Értem, hogy nem BP-en vagyunk, de könyörgök, kiadják a helyi újságíróknak, ők ez alapján fogják megítélni az egész szériát, igazán belerakhatták volna a kategóriához méltó felszerelést és nem egy fapadot adnak oda.
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
CYBERIA
őstag
-
LOTR
addikt
hétvégén volt szerencsém beülni egy új s60-ba, szélesebb, hosszabb magasabb -bár ez nem látszik a coupé forma miatt-, mint a régi s60, hátul simán el lehet benne férni, még akkor is ha az első üléseken jó magas emberek ülnek
a kormánya nagyon jó, ugyan nekem kicsit nagyobbnak tűnt, mint a régi s60-ban ami volt, de ez a kormány sokkal jobb, bár akkor lenne szerintem tökéletes ha egy kicsit kisebb lenne a kerülete
már alapból rengeteg cucc van benne ami másik autóban bőven extra lenne, a srác csak sorolta, én meg rákérdeztem, hogy akkor ez mennyibe is kerül és csak 12.x M Ft volt, aztán ugye itt néztük (itt sokkal pontosabb adatok is vannak, mint amit én élményből elmondok), hogy bőven 20M fölé lehet vinni, de ezek után azt gondolom akkor már "magától" megy, meg kivasalja a ruhákat is, vagy nemtudom
a nagy eső és csúszós talaj miatt sajnos elmaradt az automata fékezős rendszer bemutatója és vezetni sem lehetett (amikor volt az a kamionba belecsúszás, nem emlékszem volt e itt téma, de állítólag az azért volt, mert -ilyen amatőr hibát el sem tudok képzelni, hogy fordulhatott elő- lemerítették a kocsi akksiját, és reggel amikor próbálták a helyszínre vinni nem indult el, ezért bebikázták és már mentek is vele egyből, tehát tulajdonképpen egy szinte üres akksival és lehet a bebikázástól megbolondult elektronikával álltak oda, tehát ha szimplán kicserélték volna, vagy feltöltik akkor valószínű mindez nem történt volna meg a média kereszttüzében - legalábbis a srác azt mondta, hogy valami ilyesmi volt a hivatalos magyarázat)
a használatáról sajnos nem tudok nyilatkozni, de így beülve és körülnézve/megtapogatva, az autóban minden a helyén van, az ülés ugyan olyan szuper, mint a régi s60-éösszességében.. áh mindegy is, én gondolkodás nélkül vinném, nekem annyira tetszett
-
CYBERIA
őstag
Az a Heico elég tetszetős, csak a színe lehetne komolyabb.
Én először 60% E85-tel próbálkoztam átalakítás nélkül, de az biztos sok, nem tudja beállítani a keveréket, a következő tankolásig check engine lámpa az eredmény, és hűvösebb szeptemberi napokon elég nehezen is indul, mert hidegben nehezebben párolog az etilalkohol, mint a benzin. Átalakítás nem volt.
Én évszaktól függően 20-40% keverést javasolnék, bár tudok olyanról is aki 50%-kal jár.
Télen még lehet hogy a 20% is sok, de nyáron minden további nélkül mehet a 40%.Egyébként most 98-ast tankolok tisztán, azzal nem érdemes keverni, mert gazdaságtalan.
Túl sokat nem megyek, úgyhogy mostanában tesztelni nem tudom az optimális keverési arányt, pedig érdemes eljátszani vele.
-
Márk
senior tag
Vajon egyébként miért az összes S80 T6-osnak automata váltója van? Szerintem tönkreteszi azt az élményt, amit az a motor nyújt, sokkal jobban illene hozzá a kézi váltó.
Bár a mi V70 T5-ünk is furán van konfigurálva: 5 fokozatú Geartronic automataváltó, fekete bűrülés (ülésfűtés nélkül), beépített telefon és navigáció. Ebből egyedül az automataváltót cserélném át kézire, illetve rakatnék bele ülésfűtést (vagy cserélném az ülést plüssre), mert téli reggeleken a bőr nagyon hideg tud lenni.
Üdv.: Márk
-
Sipi16
őstag
Az összes T6-osnak gyenge az autómataváltója és kinyírja a motor. Csere sem megoldás a prblémára. Mivel idövel az újabb is kidöglik Manuál váltóval meg mint a fehér holló...
Átalakítás nélkül max 50-50et tegyél bele, de mielött elkezdenél etanolozni kis adagokkal kezd 5-10 liter egy tankhoz és a 3. vagy 4. etanolos benzinkeverék után ajánlott egy üzemanyagszüröcsere és utána mehet bele az 50-50.
Nekem a linkelt kocsik futása egy kicsit hihetetlen...
-
Márk
senior tag
Valaki esetleg próbálta bioetanollal (E85) etetni a Volvóját? Ha igen, akkor felesben benzinnel, vagy csak E85-tel?
Próbálta esetleg valaki ezeket az átalakítókat (BIOETUN, stb.)?
Üdv.: Márk
-
Sipi16
őstag
válasz
Dr.Burn #1610 üzenetére
Igen, de nem minden modellbe tették bele ezt a hütöt. Itt pont az S70-es régebbi szériájára gondolok. Egy barátomnak van egy 2.5 automata és nincs benne a hütö. Utólag szerzett hozzá mivel sokat húz és a hütö nélküli automaták húzás közben döglenek. Itt északon meg elég divatos a lakókocsizás.
-
Dr.Burn
őstag
Az en velemenyem hogy az automatavaltokban az olajcsere nagyon fontos.
A megegett, budos, elhasznalodot olaj mar egyaltalan nem nyujt megfelelo kenyest,teljesitmenyt a valtonak. Igy szepen lassan tonkre is megy az.
A nagyteljesitmeny miatt valtoolaj hutesre kerul. Az az osszes 850 T5ben legalabbis biztosan.Amikor en vettem az en T5-os volvomat automatavalto hibaval vettem meg eleg olcson.
A hibaja annyi volt hogy rovid ido mulva berakta magat "W" modba es elkezdett rangatni, majd szetoldotta a kapcsolast igy csak porgott a motor es az auto nem haladt. Ha visszahult ment rendesen. Elege elhasznalodott iszapos, egett, budos olaj volt benne. Lecserelni igazabol a leengedo csavaron nem lehet. A legjobb megoldas, ha az olajhutobe meno csovet levesszuk majd egy vodorbe vagy akarmibe beledugjuk. Az autot beinditva elkezdi kinyomni az olajat. Kb. 2 litert kinyomatunk es a friss olajjal potoljuk.. Az olcson vasarolt olajjal igy atmossuk. Majd amikor mar tiszta olaj folyik rajta keresztul, a dragan vasarolt (en szintetikus valtoolajat raktam bele ami megfelel a volvo altal eloirt valtoolaj minositesnek) olajjal feltoljuk ugyanezzel a modszerrel. kb. 6l olaj utantoltesevel mar az uj olajra cserelodott. Nekem megoldotta ez a modszer a kellemetlen valtohibat. Eleg sokat megyek vele, hajtom is ahol lehet es semmifele problema nem jott elo rajta eddig.Egy kicsit hosszura es lehet hogy erthetetlenre sikerult, de azert leirtam. Egyszer talan valakinek segitsegere lesz.
A 850 es az S70-es modelleken ez biztos hogy mukodik.
-
Márk
senior tag
válasz
CYBERIA #1606 üzenetére
Pontosan.
Csak ezt az egészet hogyan kivitelezze az ember, hogyha azon a ki*aszott váltóház alján nincsen olajleeresztőcsavar, csak egy szint ellenőrző csavar az oldalán (akkor jó a szint, hogyha a csavar kitekerése után látható a váltóolaj, illetve kifolyik a csavarnyíláson)?
Üdv.: Márk
-
Márk
senior tag
válasz
tkazmer #1605 üzenetére
Nos elvileg 250LE 5200-as fordulatszámon, illetve 330Nm 2400-5200 fordulatszám tartomány között, és itt a váltó az csak 5 sebességes Geartronic.
Látom, hogy a tied már hatsebességes, és az autó is sokkal fiatalabb, így lehet hogy már a váltód is többet kibír.
Egyébként a te váltódat is az Aisin gyártotta?
Üdv.: Márk
-
CYBERIA
őstag
„Annyit hozzátennék még a témához, annak ellenére hogy Volvo azt állítja hogy a váltó örök életére fel van töltve olajjal, azt olvastam hogy nem árt benne lecserélni az olajat 80.000 kilométerenként.”
Én is azt mondom. Sőt, azt is hogy kézi váltónál sem árt lecserélni egy idő után.
-
tkazmer
addikt
ez azért csak D5, itt a padló közel sem olyan, mint egy jóval erősebb T5nél
nyilván ez is dolgozik a kormánykitekerésen, de 90-ről padlózva azért a kipörgésgátlónak már nincs dolga.
én többnyire úgy előzök vele, hogy felmérem, hogy kb. mikor fog a szembejövő elhaladni mellettem, és ismerve, hogy kb. mennyi idő alatt vált vissza, már akkor lepadlózom (persze túl azon a kapcsolón), amikor még előttem van a megelőzendő és nem haladt el a szembejövő. elsőre kicsit ijesztőnek tűnik meg nyilván az autót is ismerni kell hozzá, de nagyon hatékony olyankor, amikor marha nagy a forgalom, és esetleg több autót is kell úgy előzni, hogy már látod, hogy jönnek szembe...
a T5-nek milyen nyomatéka van? gondolom a váltó elhasználódásánál ez is számít, a D5 400nm és 6 sebességes hozzá a geartronic. -
Márk
senior tag
válasz
tkazmer #1601 üzenetére
Hali!
Írtad, hogy padlógázzal előzöl. Én bevallom férfiasan, hogy még nem mertem padlógázt nyomni a T5-nek, max fél gázig jutottam, akkor is úgy elindult, hogy ki akarta a kezemből tekerni a kormányt, és bevillogott a kipörgésgátló is. Bele sem merek gondolni hogy mit csinálna padlógáznál, pláne hogyha túlnyomnám a pedált a kickdown kapcsolón is.....
Bár a váltó kímélése okán sem nyomtam még neki padlót.
Nos én úgy előzök, hogy hirtelen nyomok egy negyedgázt neki, akkor visszavált a váltó gyorsan kettőt, és akkor elég szépen elindul, sorelőzéskor pillanatok alatt felugrik 90-ről 140 körülire hogyha nem figyel oda az ember (nem nézi a kilométerórát), hanem csak azt nézi hogy minél hamarabb megelőzze a sort.
Üdv.: Márk
-
tkazmer
addikt
hmm, akkor ez a 190e körüli eladás úgy tűnik nála sem lehetett véletlen...hát ez van, azért még amíg az a 72e belemegy az el fog tartani 2-3 évig, de kár, egyszerűen kiváló autó ez az s60 d5...
a váltóolajcserét nem tudom, csinálták-e az utolsó szervíz alkalmával, vagy fognak-e most 120e-nél, de végülis egy kérdést megér majd... -
Márk
senior tag
válasz
tkazmer #1601 üzenetére
Hali!
Passzolnám a kérdést, mi az autót 5 évesen használtan vettük 189.000 km-rel márkakereskedéstől, az előző tulaja a McDonalds magyarországi fejese volt, állítólag arra használta az autót, hogy az étteremlánc Mo.-i és Németo.-i központja között ingázott autópályán..... gondolom az autó kapott hideget-meleget rendesen....
A váltó az meg minden előjel nélkül romlott el.... az autó megvásárlása után 3 hónappal mentünk az M0-n tempomattal 90-es tempóban, majd az egyik emelkedőn elkezdett ingadozni a fordulatszám, majd egyszercsak szépen lassan felnyomta leszabályzásig a fordulatszámot (6250/min, eközben az autó nem gyorsult hanem lassult), majd elvette a gázt, kigyulladt a Check Engine lámpa és ezzel egyidőben a fedélzeti számítógép kiírta hogy "Transmission Service Urgent". Lekeveredtünk az M0-ról, a váltóból közben eltűnt 2 vagy 3 fokozat (mind automata, mind kézi üzemmódban), nagy nehez elvánszorogtunk az Ivanics Kft-hez a Budán a Méhész utcába, ott rárakták az autót a számítógépre, és az azt mondta hogy a váltó kuka. A zsír új váltó anno 800.000 Ft lett volna.
Annyit hozzátennék még a témához, annak ellenére hogy Volvo azt állítja hogy a váltó örök életére fel van töltve olajjal, azt olvastam hogy nem árt benne lecserélni az olajat 80.000 kilométerenként. Ezzel csak az a gondom, hogy ahhoz hogy az ember hozzáférjen a váltóolaj szűrőhöz, teljesen szét kell bombázni a váltót, ugyanis olyan házba rakták, hogy a szűrő nem a ház külső oldalán van, hanem a váltó belsejében kell hozzáférni és kicserélni.
Üdv.: Márk
-
tkazmer
addikt
ajjajj, ez nem jó hír
mennyire függ a dolog a használat módjától? városban kb. dugó üzemmód a legjellemzőbb de ha nincs dugó akkoris nyugis 50-60, autópályán a tempomat 135, országúton viszont szeretek eléggé odalépni neki, ami a "normálisan" (80-90km/h) közlekedő autósok mögöttről indulva szintén gyakran padlógázas előzést jelent...
Új hozzászólás Aktív témák
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Interactive Brokers társalgó
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Fűnyíró topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Mobil flották
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070S 12GB Be Quiet! Pure Base 501 750W
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- HUAWEI MateBook 13 2020 - Kijelző nélkül - I7-10510U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro