Hirdetés
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Milyen videókártyát?
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Hobby elektronika
- Fujifilm X
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz
FeRRaR1 #6099 üzenetére
hát, nekem az Alfán nincs semmi gond a tunyulással. 297ezer van benne, hidegen nincs bántva, vissza van hűtve, de ha meleg, akkor igen gyakran lát 4-essel kezdőd fordulatszámokat dízel létére. bben nincs dpf gyárilag, az egr meg ki van írva és nem kormol! mármint nyilván a normális dízelfüst van padlón, de semmi smoke&charmos hülyegyerekes nincs.
ma cicáztam kicsit egy szép libafosmetál Saab 9-3 kabrióval. nem tűnt gyárinak, mert szépen szuszgott, ami kicsit aggasztó volt, hogy benzines létére nagy gázokra füstölgetett picit.
nagyon nem tudott ellépni, azt gondoltam volna jobban megy. (enyém max 160 ló és 350Nm)
nagyon úgy néz ki, hogy hozunk egy 2012-es V70 D3 geartronic Ocean Race masinát. mik a típuson az extra, kiemelten vizsgálandó tételek? tudtok olyan bp-i szervizt, ahol alvázszám alapján tutira le lehet kérdezni, akár barkochbázva is? (volt-e törve, stimmel-e az óra, stb) hirdetés szerint 210e km van benne, nem hiszem, hogy ez különösebben megártana a lelkivilágának, akár motort, akár váltót nézünk.
Ha jól láttam ez szíjas motor, nyilván azonnal cserélünk rajta mindent, ha meglesz. -
FeRRaR1
őstag
Igazából egyet értek rbalint88 véleményével. Az autókat változó körülményekre tervezik, így néha kell neki a változás. Magas fordulat, autópálya hogy ki tudjanak égni a szűrők és szennyeződések, nem azt mondjuk hogy gyilkold le minden nap, de havi egy 30-40 km pálya, üzem melegen, pár padlózással jót tesz, le tud futni a tisztító program stb... Főleg dízeleknél fontos ez.
Pl sok 1.9 Pdtdi passat tulaj hiszi hogy az a világ legjobb dolga, ha 70-el gurul 5. fokozatban, pedig nem is tud róla hogy káros a motornak, mert az EGR szinte végig nyitva van, koszolódik, dzsuvásodik minden, és ha ezt nem égeti ki rendesen bizonyos időközönként kis taposással, üzem meleg pályázással...
De persze ezt csak akkor ha a tömítetlenség meg lett szüntetve már.
-
rbalint88
addikt
"Nem szoktam pörgetni soha"
Ez a baj latod. Menj ki palyara es old egy kicsit. 3-4ezres fordulattol egy uzemmeleg, jo olaju motornak nem szabad baja legyen. Nagy gyorsitasok, pihenokhoz gurulj ki, lassuln le es onnan lodd el padlon 140-ig. Ami ki tud egni belole, az kijon, ha meg ugy se javul, akkor ki kell tiszittatni a kokszosodast.
-
Dávcy
csendes tag
válasz
haxxika #6096 üzenetére
Hát nem kis feladat volt ellenőrizni ezeket a csöveket. Konkrétan lebontottam az autó elejét és alját. Eljutottam egészen az intercooler-töl a turbo ig, minden bilincset leszedtem és megnéztem a csöveket is külön külön nincs e rajtunk valami sérülés, de nem találtam! Egyetlen bilincset találtam ami közvetlenül a turborol jön le ami egy kicsit laza volt, és a cső is ferdén állt rajta, ezt orvosoltam , kapott új bilincset is!
Összeraktam mindent ,mentem egy keveset a városban,javult a teljesítmény,nem hallom sziszegést, viszont ciklikus cincegő hangot még mindig hallok!1500-2500 fordulat között Kimentem pályára ott egy hangja nem volt kicsit jobban nyomtam is neki! Szerintetek a turbo-kerék lehet koszos és az csinál ilyen hangot? Nem szoktam pörgetni soha és padlogázzal sem gyilkolom a gépet. Olajszint rendben van , azt nagyon szoktam figyelni pont a turbo miatt. Más ötlet?
Vagy mehetek a szervízbe!!! :@ -
haxxika
senior tag
Hopp az intercooler cső (turbo és intercooler között egy fekete darab két végén bilinccsel).... Nekem S60-on volt ilyennel gondom, konkrétan elszakadt a cső. A duct tape ideig-óráig tartotta de sokat nem ért, muszáj voltunk lengyelből behozni egy darabot és átcsavarozni, azóta semmi baja. Ha gyorsítasz és sziszeg, akkor biztosan ennek a csőnek van valamilyen gondja. Vagy meglazult, vagy kiszakadt. Ha ilyenkor gyorsítasz akkor elkezd a kipufogó kormolni is ugye?
Egy ilyesmi csőnek volt nekem baja, nézd meg hátha neked is ez lazult meg, szakadt el.
-
Dávcy
csendes tag
Sziasztok!
2 napja furcsa hang kezd terjengeni a kis s40-böl! ?
Szinte a semmiből egyszercsak hallani lehetett a kis sípoló ciripelő hangot, nem nagyon tudom mihez hasonlítani, h mi lehet, de nagyon beparáztam!
Én a turbora gondoltam egyből, hogy az produkálja de nemtudom, annyit észrevenni ha hallom a hangot akkor nincs akkora erő a motorban, mint hang nélkül!
Csináltam egy videót menetközben hátha valaki tud valami okosabbat mondani ami megnyugtatna egy kicsit!
Köszi előre is
-
FeRRaR1
őstag
Ne is, itt a Volvonál teljesen kinyalják a seggedet, legdrágább tea, kávé, kedvesek, segítőkészek, és szervizelésnél nem jöttem még el 30-40% árengedmény alatt. Ingyen adnak csere autót is, igaz aláírtam velük egy 5 éves szerviz tervet mind a két kocsimhoz
Ingyen hozzák viszik, háztól házig, de ezt csak legvégső esetben használom, ha nagyon nem érek rá. Persze nem mindenkivel ilyenek, de ez a jó kapcsolat lényege, ők nagyon rendesek velem, és én is velük.
De a legnagyobb baj, hogy ilyenkor az
emberalapján ítélik meg a márkát, simán kib@sznám az ilyeneket, és tréningeztetném kötelezően az eladókat/kapcsolattartókat. Visszacsekkolás, itt így van, minden látogatás után kapsz szinte emailt, bank, Volvo, vagy Tesco online, mindegy, és elmondhatod a véleményedet. De ami a legjobb, hogy nagyon is foglalkoznak vele, ha valami panaszod van, nagy az esély hogy visszahívnak, és segítenek megoldani. Teljesen más világ. -
haxxika
senior tag
válasz
LaptopSystem #6074 üzenetére
9 éve mikor az XC90-et vettük akkor 18% kedvezményt sikerült a miskolci Lukács autótól kiharcolni (akkor még Belme néven futottak együtt a nyíregyházi és debreceni kereskedéssel). Mondjuk a tesztautó nekünk bőven megfelelt, valószínű emiatt tudták ennyire levinni az árat. Aztán ahogy egyre többet kezdtek hibázni a szervizelés során úgy fordultunk el mi is tőlük, és néztünk más utat a kocsi szervizeléséhez.
-
belaazallat
addikt
válasz
LaptopSystem #6087 üzenetére
Igen. 690e helyett 650 e Ft. Önként adta a kereskedő, nem én kértem, pedig volt pár hiba a kocsin.
-
válasz
belaazallat #6086 üzenetére
kedvezményt kaptál?
-
belaazallat
addikt
válasz
LaptopSystem #6085 üzenetére
Engem is, de nem kávézok!
-
válasz
belaazallat #6084 üzenetére
engem mondjuk meghívtak kávézni
-
-
rbalint88
addikt
Mert az ilyen ember nem igazi, verbeli kereskedo, csak valamibol meg kell es hat mennyivel menobb ingben feszuteni a szalonban, mint a mekiben adni a kiskolat a sultkrumplihoz.
alfa156-tol tobb gepet vettunk mar, naluk ereztem azt is, hogy szeretik is csinalni ezt, nem csak kell a penz. En is dolgoztam kereskedelemben, szinten szamitastechnikaban, persze sok a hulye, de mondjuk 10% vevo van, akiert tenyleg erdemes csinalni es az boven kihozza egalra a marhakat -
Blaise
veterán
válasz
FeRRaR1 #6078 üzenetére
E-mailben bepróbálok több szalont, de könyörögni nem fogok
A katalógusra is kétszer rákérdezett, hogy biztos kell-e... fura azért, hogyha olvassa az ember az új autó eladásokat, szinte csak flotta beszerzések vannak, magánember alig vesz új autót, és mégis sz@rnak rá, ennyire megvan a sales kvóta és a bónusz?
-
-
FeRRaR1
őstag
Beszélj velük, hogy legalább az extrák egy részét adják ingyen, esetleg finoman belengetheted hogy akkor át battyogsz oda a másikakhoz, amiből engedtek nagyot, és egy ford focus alváz neked nem ér meg ennyit
Vagy e-mailben érdeklődj a kedvezmények iránt 4-5 másik márkakereskedőnél, írd le hogy mit szeretnél, nagyon szimpatikus a márka stb.... xy ennyit engedett, itt milyen lehetőségek vannak?
Az ilyenektől meg hányok, akik ezt a lenéző stílust nyomják, jobbat érdemelsz ennél, mindenki jobbat érdemel, találsz másik normálisabb Volvo szalont. Azok meg sz@rjanak sünt.
-
Blaise
veterán
válasz
LaptopSystem #6074 üzenetére
Nem akarom nevesíteni konkrétan, az egyik nagy régi Volvós, vidéki szalon. Cégre talán adnának valamennyit, de magánszemélyre semmit.
Erről a 12%-ról van valami link? Szerintem a többi szalont megkeresem e-mailben, hogy küldjenek a kiválasztott extrákkal kalkulációt, ő meg adja el más rétegnek...úgy látszik mérnökként nem vagyok jó
Tök érdekes amúgy ez az új autó keresés, több helyen voltunk, a legkedvesebb sales VW és Ford szalonban volt eddig, mindenhol leültünk, kérdezgettünk, katalógus, árkalkuláció, minden ami kell. Sehol nem kérdezték meg, hogy megkínálhatnak-e egy ásványvízzel vagy kávéval, pedig azon a 50-100 forinton sok múlhat adott esetben...én is kereskedelemmel foglalkozom, fogtam a fejem több helyen.
-
-
-
Blaise
veterán
Sziasztok!
A családban új autó beszerzés van terítéken, egyik kedvenc jelölt a Volvo V40 T3, el is mentünk megnézni egy szalonba, ahol kb fél óra beszélgetés után mondta a kereskedő az árra, hogy annyi amennyi a papírra van írva, kb. semmilyen kedvezmény nem létezik, mert ezt más rétegek veszik...Kicsit kiakasztó volt és elég lenéző.
Tényleg ennyire zsugori lenne a Volvo? Milyen kedvezményekkel lehet számolni szalonban új autó vásárlásnál?
Két másik márkánál komolyabb alku nékül mondtak be simán 15-20%-ot a listaárból.
Köszi!
-
FeRRaR1
őstag
Visszavittem a rettenetet:
Pár gondolat a korábbiakhoz: Az üzemanyag szint jelző semmire nem jó. 8 egység mutatja a szintet, az az 12,5 %-os lépésekben képes csak mutatni, de azt is össze vissza. A tökéletes megoldás a klasszikus mutató, de persze le kellett cserélni... Még az S80 digitális csíkja is ezerszer jobb, az legalább nem 8 részből áll.
Szerintem az alap full bőr belső bőrt nem tartalmaz, max amennyi rátapadt az emberi munkások kezéről...
Maga a váltó és kuplung nem rossz, de nem is jobb mint egy 15 éves V70. Ülés viszonylag kényelmes, jó a tartása Volvós mércével is.
A kárpit vékony és silány, a D4 motorral eléggé ráz alapjáraton.
Jól titkolja a súlyát, nincs oldal dőlés, virgonc az utakon, kár hogy ebben nem partner az ég világon semmi visszajelzést sem adó, élettelen gumis kormány.
Meg kopogtattam pár helyen a műszerfalat, felső szellőzőknél, éleknél, úgy kong mint valami fejre állított üres vékony műanyag vödör.
Hogy ez mennyivel jobb volt az összes eddigi Volvomba, azt szavakba sem tudom foglalni.
Az új XC még mindig szép. Csak kétszer is hoztak vissza SOS szoftver hibával ilyet, amíg az enyémet csinálták...
A minőség ellenőreim sem voltak maradéktalanul elégedettek:
Qru
Pontosan ezért, meg a nemrég részletezett dolgok miatt marad meg az S80 és XC90 V8-nekem, befejeztem, nem nézelődök, nem keresek másikat, révbe értem autó ügyileg, semmi olyat nem tud nyújtani egy akár 9-10 évvel fiatalabb ami miatt váltanék, sőt inkább csalódok, nem is beszélve a minimum 5-X ár különbözetről.
Ha kell költök rá, de nem dízel, nem is turbós, így nem nagyon kell, csak egy példa, tegnap néztem olaj szintet, kb fél éve volt cserélve, és nem az a pláne, hogy mind a kettő tökéletes szinten van, ha nem hogy méz színű tökéletes állapotú mind a kettő. Mintha tegnap cserélték volna. Na ezt csinálja meg egy dízel vagy turbós benzines.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
FeRRaR1 #6064 üzenetére
Az 5 hengeres soros motor az saját fejlesztés volt, arra gondoltam. Az ilyen innen-onnan összetarhált motorjaik azok gyengék. Azoktól talán ez a műanyag cucc is jobb lesz, de azt majd az idő eldönti...
De mindenhol megy az olcsósítás. Pont néztem múltkor nekem még alu a szívósorom, havernak már műanyag pedig csak 2 év van a két kocsi között...
-
FeRRaR1
őstag
válasz
rbalint88 #6067 üzenetére
Szívesen eljárnék én Veletechre, parkoló parádéra, PH-s mindenre, csak Londonba lakom jelenleg. Így nem tudok, pedig egyszer volt itt parkoló parádé, azon ott is voltam.
Bele is lóg az utolsó csoportos képbe az S80 D5-nek a segge.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
Tom1939 #6065 üzenetére
Próbáld ki én azt mondom, nem mindenkit zavarnak ezek a dolgok, tegyél egy próbát vele. De egyszerűen nem egy kategória, nekem nagy kedvencem a V70 imádtam amelyik volt, és majd egyszer valahogy szeretnék egy V70 R-t. A kényelem a pakolhatóság és teljesítmény amit nyújt... eszméletlen, nem beszélve a beltér minőségéről, ami mérföldekkel egy V40 előtt van.
Igazából sok kis apróság teszi egésszé az autót, ami miatt imádom a V70 / S80 / XC90-et, úgy hűtik le az utasteret, hogy nem veszed észre, a V40 meg úgy, hogy mindig érzed hogy vagy az arcodra, vagy valahova fújja erőltetetten. Sok kis apróság, meg pár hatalmas különbség teszi teljesen mássá. De ami engem ledöbbentett az tényleg a fa és bőr illat Vs. műanyag és ragasztó szag. Oké a V40 az alsóbb kategória, jóval olcsóbb meg minden, de azért nekem felfordult tőle a gyomrom, meg minden "vezetés segítő" dolga a pofádba van tolva, és érzed hogy dolgozik a rossz értelemben, pl van vissza gurulás gátló, tehát tartja a féket, amíg kuplungolsz, és néha érzed hogy későn engedi el, mert már menne a kocsi, és ránt egy picit, vagy a start stop ami néha rosszkor állítja le és mindig remegve hangosan indít. Rengeteg ilyen apróság ami "segít" én meg azt kívánom bár csak ne lenne, akinek ezek kellenek az járna inkább busszal. A kormánya mind a kettőnek olyan volt mintha egy bicaj belsőt kötöttek volna rá, és azt tekergetnéd, nagyon mű érzése volt az egésznek. Ehhez képest egy V70.... maga a mennyország.
De száz szónak is egy a vége, próbáld ki, lehet hogy csak én vagyok ilyen "régen mindenbe több anyag vót" ember, így 29 évesen....
De ami tény, ha egy 10 éves Volvo nagyságrendekkel jobb, akkor miért vennék ilyet? Még a kereskedésben is megmondták hogy a 9 éves S80 V8-am ezerszer jobb itt a legtöbb autónál, pláne azoknál amiket én kaptam. Az új XC90-et kétszer el akartam vinni vagy cserének vagy kipróbálni, és eddig 2-ből 2 alkalommal nem indult be, mert valami elektromos gebasz van vele... No comment.
Vezető szerelő is annyit mondott, hogy a 10 éves XC90-emhez képest csak sokkal több dolog van ami elromolhat, és gyengébb minőségben az újakban, rengetek szoftveres probléma...
De persze azért egy 70/80/90-es felsőbb kategória mint a 40/60 biztos ez is közre játszik valamennyire.
Amiket mondok, azokat úgy nézzétek, hogy magamat is Volvo buzin@k tartom. Ennek ellenére mégis kritizálom ezeket, mert akár alsóbb kategória akár nem, ennyire meg annyira prémium akar lenni a Volvo, akkor ne fogjon el sz@r érzés amikor át ülök egy 10 évvel fiatalabb autóba és pont.
-
FeRRaR1
őstag
Szerintem pont hogy jobbak lesznek ezek a négyhengeresek, mert teljesen a Volvo szakemberei fejlesztették, az hogy kínai pénzből az pont mindegy, jobb mint a korábbi ford sor 4-ek, ahol csak át emelték a "remek" 2.0 TDCI-t. Vagy a még annál is jobb 1.6 PSA dieselt... (Pfejjj)
A lényeg az hogy négyhengeres, és érződik, akár egy 5-6-8 hengeresből ülsz át, érződik nagyon is. De még ennél is nagyobb probléma az általános minden műanyag, és minőség romlás. Konkrét példáim: Most volt nálam egy 2016 V40 D2 (1.6 PSA) Szörnyű és undorító műanyag és ragasztó szag van bent, minden elvékonyított műanyag a kesztyűtartótól a térkép (üccsi) tartóig, kopogós, vékony undorító műanyag. És az az autó, egy Ford focus padlólemez, egy Peugeot diesel motorral, és Volvo emblémával (egy rossz vicc, megkérdeztem pár nőstényt, válaszok, szép mert fehér, szép mert fekete R design, szép mert új. Megkérdeztem egy kollégát aki előtte vezette: Váltó szar, büdös belül, kicsi, hangos.
Most van nálam egy 2016 XC60 D4, csere autó a szerviztől ingyen egy hétre, mert rosszalkodott az XC90 memóriás tükre, ülés jó volt, de a tükör össze vissza mozgott. + pár apróság miatt beadtam. Lényeg ugyan az a full műanyag, kicsit puhább és vastagabb, "prémium" érzetű (hehe) beltér, de a start stop az mind a kettőbe undorító, ahogy a négyhengeres beindul az valami borzalom. Hangos és ráz. Sokkal de sokkal rosszabb mint pl bármelyik saját. Beülök az S80-ba, bőr illat fogad, minden vastag, nincs olcsósított benyomása, teljesen más kategória. A Volvo mert más lenni, most meg kezd VW -sedni, gondolom hogy nagyobbat kaszáljanak, és ez gondolom a vásárlók 90%-át nem érdekli, a többit meg leszarják. De ez a kettő amit próbáltam valami borzalom, szinte fáj a fejem a műanyagszagtól. Soha nem kellene egyik sem, az Autógyártás aranykora az kb 85'-2008 között volt (saját vélemény, ki lehet röhögni) akkor még nem cseszték el a motorokat a normák, nem volt ennyire gáz a beltér minősége, bár persze ezt gyártó is válogatja, de a Mercedes is amit csinál az vicc, mindenhol nézzen ki jól kintről, meg full led, belül meg kuka az egész, E vagy akár a fapados S osztály, Volvon ugyan ezt érzem és fáj.
-
person
senior tag
Kis hibakeresés, hátha valakinek ismerős.
Leginkább irányváltáskor, pl. tolatva parkoláskor majd kihajtáskor, már nem teljesen alászedve is borzalmas recsegő ropogó kattogás elölről. Max 2-4 roppanás egy irányba azt követően megszűnik, végtelenségig lehet tolatva alászedve körözni, nincs több ropogás egészen irányválásig, tehát előre menetben ugyan ez az elején.
Féltengelyt szívem szerint kizárnám, nincs ismétlődő kopogó hang.
Néha fékezéskor vagy rossz úton is roppan egyet. Helyben tekergetve a kormányt nem ropog.
Futómű nemrég lett rendbe rakva, azóta át is nézték, motortartó bakokra tippelünk.Valaki futott bele ilyesmibe?
XC90 D5 163Le
-
rbalint88
addikt
válasz
LaptopSystem #6054 üzenetére
Dehogynem
nem ahelyett lenne, unokatesomnak/eladasra.
-
-
rbalint88
addikt
az újfajta volvo 2.0 motorokkal mik a tapasztalatok, mennyire nyűgösek?
konkrétan 1999 cm3-es T5 240 lóval, 2011-2012-es V70 kasztniban, automata váltóval. fogyasztás a spriccmonitor szerint tűrhető, azért normál használattal városban 12-ből ki lehet jönni ahogy néztem. -
slaci
csendes tag
válasz
FeRRaR1 #6049 üzenetére
Aha,ertem koszi! A korabbi volvo szervizemben is emlitettek olyasmit,h le kell bontani a kipuffogot, szoval ok erthettek hozza. Masreszrol meg ők voltak akik maxra ontottek az olajat a motorban es eleg hosszu a varakozasi idejuk is,ezert neztem masik szervizt. Amugy nem reg voltam svajcban,es onnan is kertem arajanlatot a cserere. Nem is volt draga, 500chf automata es haldex. Vittem is volna hozzajuk,de sajna kesobbre adtak idopontot,mint ahogy hazajottem.
Koszi a segitseget! Sajna ennel az autonal most tanulom a reszleteket,az elozonel mar mindent tudtam,megvoltak a szervizek,alkatresz forrasok.
Aktualis Europa navi dvd mennyibe kerulhet volvonal? Nekem asszem 2014es es sok minden valtozott,jo lenne valami ujabb. Kerdes,h megeri-e? -
FeRRaR1
őstag
Nekem is nyommatták a Volvo Bullshitet, ha nem taxinak volt használva akkor élettartam az olaj. Itt egy kisebb vita kerekedett ki, mert megmondtam nekik hogy ilyen nem létezik. Jó akkor mintát vettek mindből, szintet néztek, és mind tökéletes AWD + Váltó. Akkor megint furán néztek, amikor mondtam azért cseréljük le
Haldexet csak azért nem csináltattam meg, mert drága lett volna, le kell bontani a teljes kipufogót hozzá, fél alját szétbombázni, sok idő, meg munka óra, úgy hogy azzal csak azért várok, hátha valami bejön még a köv 1-2 évbe ami miatt bontani kell egyébként is valamennyire, és akkor össze kapcsolom azzal.
A difi az 100% hogy lifetime a Volvo szerint, el sem kezdek utána nézni, ha volt pofájuk a váltóra is ráírni
-
slaci
csendes tag
válasz
FeRRaR1 #6046 üzenetére
Köszi a választ!
Én cseréltettem haldexben is, preventív céllal, nekem sem volt elhasználódva és a szint is megvolt. Nyugodt akartam lenni a következő 80ezer km-re.
Amúgy szerintem nem feltétlen csináltak rosszat. Kb. ez volt az eljárás:
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=30549Difire van valami javasolt csereperiódus vagy az is lifetime volvo szerint?
-
FeRRaR1
őstag
Sorba kell kötni ellenállást, mert a led messze nem eszik 55 Wattot, és ezért kiégettnek/rossznak hiszi az elektronika, vagy cseréld CANBUS kompatibilis ledre.
Ez volt a válasz, a véleményem:
Te nagy valószínűséggel nem látsz jobban a leddel, mert nem arra van kitalálva a lámpa test, szemből világosabbnak tűnik, de egy sötét országúton nagy részük használhatatlan, ellenben nagyon vakít.
Nem mellesleg illegális, kiszedhet a rendőr, soron kívüli műszakira küldhetik az autót + bírság.
Legjobb megoldás, erősebb és "kékebb" fény, legálisan, jobban is látsz, és nem vakítasz.
slaci
Váltó olajat most cseréltettem, az egyszerűbb kör, ott nem cserélni, ha nem tisztítani kell a mágnes szűrőt.
A Haldexnek tényleg nincs leeresztője, cseréltetni akartam, de mondták hogy le kell bontani az alját, meg egyébként is tökéletes szinten van, és nincs is elhasználódva, szóval hagytam egyenlőre. (XC 90)
Hátsó difit nem muszáj egyszerre cserélni a haldexel.
Biztos nem vagyok benne, de szerintem az AWD-nél is csak egy mágnes szűrő (csapda) lehet, ami össze gyűjti a fém törmeléket.
-
Qru
MODERÁTOR
Más a feszültségigénye a led-nek (alcsonyabb), na most a rendszer úgy van kalibrálva, hogy ha csökkent a fogyasztó áramfelvétele akkor azt kiégett izzónak ítéli meg. Szóval:
1: rakd vissza a halogén izzót
2: köss be egy ellenállást az izzó és a foglalat közé
3: szokod meg a kiírást -
Dávcy
csendes tag
Üdv!
Rendeltem kettő db h7-es ledes izzót a kis s40-be!
Világít is és egész jó fénye van , viszont azóta azt írja a fedélzeti, hogy ízzóhiba tompított fényszóró!!!
Ez miért van ?
-
slaci
csendes tag
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ma megcsináltattam Bosch car serviceben a haldex és az automata váltó olaj cseréjét. Sajnos nem volt zökkenőmentes... A probléma az, hogy a szervizre direkt rákérdeztem, hogy csináltak-e már ilyet. Többször... Mindig azt mondták, h persze és, h tudják, h Volvo olaj kell, át kell mosni az automata váltót, stb.. Na, ma az történt, hogy bevittem az autót, gondolván, h jó kezekben van. Délután hívom őket, h mi újság? Kicsit bizonytalanok voltak, mert a haldexből nem tudták, hogy hogyan kell leengedni az olajat, így kiszívták. Majd simán csak felöntötték a friss olajjal, amíg a beöntőn/szint ellenőrzőn nem folyt. Szerintem ez így rendben van, mert googleztam is utána és kb. ezt láttam. Viszont a szerviz bizonytalansága, nyilván engem is elbizonytalanít. Kérdésem az, hogy jól csinálták-e? Ill. a nagy googlezásom közepette találtam olyan linket, mintha lenne a haldexnél szűrő. Ez a második kérdés, hogy kellet volna-e cserélni, ha egyáltalán van? Ill. ugyanez automata váltónál is: kellene-e valami szűrő féleséget cserélni? Azt hittem, hogy ha annyit mondok, h szeretnék automata váltó olajat és haldex olajat cseréltetni, az alapján tiszta nekik mit kell csinálni, és nem nekem kell utána nézni adolgoknak, ill. direkt ezért rá is kérdeztem, h ismerik-e típust. No, mindegy.
Egyébként ettől függetlenül még kb. korrektnek is érzem a szervizt bizonyos tekintetben, mert akár át is dobhattak volna, h persze lecseréltük. Legalább elmondták, h ilyet még nem csináltak... Csak persze jobb lett volna ezt előre tudni...
Ja, és még egy dolog: a hátsó diffi olajbeöntő nyílását is kivették. Amikor láttam olaj nem csurgadozott kifelé, de gondolom a szint megvan. Meg az másfajta olaj is. Meg ki sem szívták, azt mondják nem is lehet, mert a cső sem fér be(tehát próbálkozhattak..?) Kellett volna ezt is együtt cseréltetni a haldexel? -
válasz
Motion_Blur #6041 üzenetére
Szia!
Én [ilyet] rakok az enyémbe, de ez a márka dolog teljesen hitvallás kérdése. Ugye a gyári ajánlott a Castrol..
A lényeg, hogy 5W-30 legyen és lehetőleg legyen rajta a "WSS-M2C913-B" szabvány, de ha ez nincs, akkor ACEA A5/B5. -
Motion_Blur
félisten
üdv!
A 136 pacis 2.0D-hez melyik a legjobb olaj?
-
tkazmer
addikt
tehát ez a 144 kb. a maximum lehet? vagy vannak e fölötti elterjedt szabványok is? (őszintén, sajnos fogalmam sincs mit használ a rendszer, temérdek adó van benne, gondolom mindegyik más minőségben "sugároz")
azaz mondjuk napi ~másfél óra rádióhasználat mellett nagyjából egy 5 gigás netcsomagot enne meg a rendszer. az még talán egész vállalható.
köszi! -
tkazmer
addikt
sziasztok,
két kérdésem lenne:
(1) 2006 S60 HU 650->HU 850 upgrade-hez ismer bárki olyan szakit aki foglalkozik hasonlóval?
(2) A Sensus-ba beépített TuneIn netrádiós alkalmazás kb. mennyi mobilnetet fogyaszt? -
-
FeRRaR1
őstag
válasz
LaptopSystem #6034 üzenetére
Én az Autoglymet használom, elégedett vagyok vele, mint sokan mások is. Soha nem vásároltam M.o.-n autóápolási terméket, így ebben nem tudok segíteni. Annyit még megtennék, hogy kb 1 héttel az AG-s ápolás után tennék rá egy Wolf védő réteget.
Sonax termékeket nem használok egyáltalán, mert nagyon nagy a szórás, valami nagyon jó csúcs minőségű, valami ipari hulladéknak is rossz.
Esetleg autóápolós topikba kérdezz rá, hogy mivel ápoljad le a zsír új bőrt, hátha mondanak valami okosat.
-
gaborbol
őstag
válasz
Tom1939 #6028 üzenetére
Irjak, hogy a 2 literes is ugyan ezt csinalja es ezek is az 1.6-os turbosak. Gondolom mivel nincs igazi megoldas a szerviz jatsza a hulyet, csak az internet koraban ez mar nem eladhato mindenkinek.
Az irjakt par helyen, hogy a szoftver frissites segit rajtuk, de nem szunteti meg teljesen a hibat es van, hogy lampatol indulva siman kidobja uresbe, es nem lehet vele aztan mit kezdni vele.Valamint aki kapott frissitest arra panaszkodik hogy azota meg remeg az egesz bode alacsony sebessegnel. Gondolom ugy jarnak majd mint a Ford. Beleolnek egy valag penzt a foltozgatasba, de sosem lesz az igazi, aztan most perlik is oket miatta rendesen.
-
aero.
veterán
Az uj mondeonal is elojon ez, de csak feher bornel. Szerintem azzal mindenhol gaz van.
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz
LaptopSystem #6029 üzenetére
De akkor hogyan vannak 10 - 15 éves Volvók is eladósorban, makulátlan üléssel.
Úgy értem, tény hogy kritikán aluli ami veled történt, de kb 10 full bőr Volvo volt a családunkba eddig, 2004-2009 közöttiek, és kb 1-ben volt enyhén kopott a vezető ülés széle.
Lehet hogy a minőség ellenőrzésnél voltak gondok, vagy a beszállítóval, persze ez nem mentesíti őket a felelősség alól.
De a Volvo bőr nem egyenlő a szarral. 10-ből egyszer lehet...
-
-
válasz
gaborbol #6027 üzenetére
Ezt pont láttam... Az 1.6 turbo azért nem gyenge (szerintem nekik nincs sima 1.6, de lehet hogy tévedek) . Csak nem kezeli helyén az adott szervíz, ez így biztosan rossz. Szerintem külöben a hyundai féle az "száraz". De ha odáig jutok rákérdezek a forgalmazónál.
Volvo-t meg nem veszek bőrüléssel és ezzel megkerülöm a problémát
-
gaborbol
őstag
válasz
Tom1939 #6010 üzenetére
Nem is ok nelkul felsz tole, tessek:
[link]Olvasd alatta a hozzaszolasokat sorba irjak nincs meg 4.000 kilometer a kocsiba mar szar es a markaszerviz mar terel, hogy nincs ilyen gond ezek ilyenek
En alairom, hogy gyenge az 1.6 ekkora autohoz, de akkor nem ez kene bele, mert ez barmikor veszejjes normal hasznalatba. Konkretan egy szar, ha nem lehet vele biztonsagba elindulni meg kigyorsitani.
Volvo 2013-2016 is ulesekre is panaszkodnak, hogy kopik meg rancosodik a bor par honapos kor utan, de azt legalabb itt iscserelik es nincs sunnyogas.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Tom1939 #6013 üzenetére
Ha dobsz egy mailt a forgalmazónak akkor elég gyorsan megtudod szvsz.
De ez nem a váltó hibája. Azért nyavajog(nak) mert a lovak hiányából még a cvt se tud menést varázsolni. De az manuálissal se lesz jobb/gyorsabb max feladod és mész lassan csendben, amit a cvt-vel is lehet.
Bár én csak egy cvt-s Lancerben ültem (1.8i 143 ló) az se egy erőgép de minden rendeben volt. Alapvetően az europid nép nincs hozzászokva ehhez a karakterisztikához.
De ezt a Winkler is megénekelte a minap: [link] -
FeRRaR1
őstag
válasz
customrobi #6024 üzenetére
A V8 karaktere és hangja, no meg a teljesítménye... Hát igen, a V8 az V8, álom autó az S80, nekem az volt, és egy megvalósult álom, ami a legszebb.
Költeni kell rá, de mire nem? Na meg az élmény meg a mosoly amit az arcodra rajzol megfizethetetlen
-
customrobi
tag
válasz
FeRRaR1 #6023 üzenetére
Az R nekem is tetszik, habár úgy gondolom, ott már erősen emelkednek az üzemeltetési költségek, és nem csak a fogyasztás miatt. Különben is a V8 az V8, semmi nem übereli szerintem.
Az, hogy régebbi számomra nem gond, egyre kevésbé tetszenek az új/újabb autók. De egy régi sajnos több törődést igényel, és itt (Ausztria) ez a törődés elég jelentős anyagi terhet vonz magával. A műszaki vizsgák elég szigorúak, még egy vacak 1500 Eurós Twingóra is simán el lehet(ne) költeni 1000-1500 Eurot vizsgánként, ami évente van. -
FeRRaR1
őstag
válasz
customrobi #6022 üzenetére
Nem, V70 téren T6 3 Liter sor hat 2 turbó, vagy sima 3.2 szívó benzin a két nagyobb választás, de elég ritkák. Amennyiben játszanak a régebbiek, akkor 2004 - 2007 közötti V70 R, ami még rajt van az én bakancs listámon is
-
FeRRaR1
őstag
válasz
customrobi #6019 üzenetére
-
Tibiajax
nagyúr
válasz
crissprivat #6014 üzenetére
ingyen se kéne...
-
crissprivat
senior tag
Köszi a véleményeket,remélem beválnak a volvonak az új motorjai.
Nekem nagyon szimpi kezd lennei a volvo. Idáig bajoros voltam,de he majd tehetem,ezt a v60-ast választanám. -
válasz
crissprivat #6014 üzenetére
Tényleg örülnék ha megbízhatónak bizonyulnának, én kb ezt a hajtásláncot venném legszívesebben ha elég nagy lesz a kifutási akció a v40-ekre (avagy fele paci fele pénzért, t4-es 190 pacis 8-as automatával).
Eddig semmilyen horror sztorit nem hallottam az új volvo mocicsaládról, de ugye sok idő sem telt el velük még.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
crissprivat #6014 üzenetére
Rohadjanak meg, hogy lecserélték a sor 6 turbót egy négyhengeres varrógépre. (ez a személyes véleményem)
Megbízhatóságról még nem nagyon fogunk tudni nyilatkozni, hiszen az új 4 hengeres dízel és benzinmotorok az utolsó csavarig új fejlesztések, még az előrendelőknél sincs ott egy éve az új XC90, ugyan ezekkel a motorokkal, így ez lehetetlen, majd az idő eldönti, és reménykedni lehet, hogy a Volvo által fejlesztett motorok megtartják jó tulajdonságaikat, nagyon strapabíró és hosszú életűek lesznek.
-
válasz
crissprivat #6014 üzenetére
én elfogadnám az tuti
[link]
-
Csak kb. nettó sehol nincsen megbízható infó arra hogy az új autókban mi van. Pl. tucson 1.6 turbó benzines dct milyen, száraz vagy olajos.
Cvt ahogy utánanéztem csak erős autókban ok. Nyomatékszegény/gyenge mociknál idegtépően nyavalyog. A hrv 1.5 cvt-re majd minden tesztelő panaszkodik (német/angol teszteket is néztem dögivel).
De pl. az 1.5 turbós ami civic cvt-vel mindenkinek tetszik. Van elég nyomaték benne.Pl egy 1.5 turbós cvt-s hrv már jöhetne (ha lesz).
-
válasz
runner 125 #6009 üzenetére
Ja, nagyon meggyőző a Tucson. Csak ha elszánom magam az automatára (most nyáron majd bérlek 1 hétre egy automatát, valószínűleg santa fét) akkor elég nagy probléma hogy a benzineshez duplakuplungos van. Jobban szeretnék valami hagyományosat... 10 évig szoktam megtartani autóim új koruktól.
u.i: csak a volvo nálam bakancslistás, előbb utóbb lesz egy
-
-
válasz
LaptopSystem #5988 üzenetére
Régen járta erre, de ez nem túl pozitív hír.Kiváncsi vagyok, milyenek lesznek/lettek az új ülések. Sajna már egy ideje hallom hogy az új volvokba nem szabad bőrt ülést venni, mert röviden összefoglalva hulladék.
Maga a volvo hungary hogy állt a dologhoz (csak azért kérdezem mert erről is hallottam rémtörténeteket, avagy csak a lóvé kicsengetéséig érdekes a vevő)?
Eseted engem könnyen lehet hogy befolyásolni fog (a szívem és a raconalitásom között folyik kiegyenlített küzdelem v40 cc vs tucson vs hrv fronton). Apropo szerintettek a v40 kifutásánál jövőre mennyi kedvezményre lehet számítani (ez s80-nál ha jól néztem 20% felett volt)? t3 manuálban vagy t4 automatában gondolokozom (2 lityósat akarok nem 1.5-öt).
-
haxxika
senior tag
válasz
runner 125 #6005 üzenetére
Húúú ma láttam Pest belvárosában egy S60 Polestart hangorgiázni.... hát megborzongtam rendesen.
-
runner 125
nagyúr
válasz
LaptopSystem #6004 üzenetére
Vettél volna 2.4 D5-öt.
Gyári tuningpartner, nyilván jó, de iszonyú drága. Drágább, mint a BSR...
-
valaki próbálta már a polestar tuningot közületek?
-
FeRRaR1
őstag
válasz
#03969024 #5997 üzenetére
Számít, nagyon is, igazából minden centi sokat jelent, pl egy modellváltásnál Audi A4 ha jól emlékszem, írták is hogy 2 centivel nagyobb a tengelytáv, és 1,5 a hátsó lábtérre ment, igen is nagyon érezni.
A tervezéskor ha szűkös a hely csalnak, rövidebb hátsó ülőlap, más szögben van a támla és az ülőlap szinte mindig.
Mondok egy konkrét példát, gyerek ülés, az S80-ba gond nélkül becuppan az isofix base, még S60 esetén előre kell tolni az ülést /189cm vagyok/ betenni, majd rá magát a kosarat, és vissza tolni ameddig neki nem ütközik. Na S80-nál ilyen nincs.
Teljesen más a tér érzet is, pl S60 3 fővel hátul kb esélytelen, max nagyon rövid távra. Ha valami szűk hátul, ott minden milliméter sokat számít.
Új hozzászólás Aktív témák
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- VoLTE/VoWiFi
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Milyen videókártyát?
- OpenWRT topic
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Kihagyhatatlan ajánlat vadonatúj Ryzen 7 5800x processzorainkra! 0% THM-re is!
- AKCIÓ! EZÜST! RITKASÁG! Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 1000GB OLED 120Hz Gar!
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest