Hirdetés
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- Milyen széket vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Apple MacBook
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen házat vegyek?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peti78
őstag
MIndenesetre elég pipa vagyok. Leállítás után 5 perccel újraindításkor beindult a motor, és le is állt. Ezt kovetően gázadással életben maradt, de kettesben rángatott szorgalmasan 3-4 másodpercig, aztán rendbejött. Otthon a parkolóban még próbálgattam amíg elő nem jött a check engine. A múltkor sem jött elő semmi hibajelzés, csak "lambdaszonda jel -szakadt".
A bosszantó, hogy hiába veszek 60 ezerért újat, de ha ez valaminek a következménye, akkor ez is kuka.
És megint utazás előtt állok...
De az is lehet, hogy a shell-lel nincs kibékülve. VAgy ez nem lehet? -
aero.
veterán
Már mikor írtad, hogy a lambda csere megoldotta, akkor furcsálltam a dolgot. Van olyan is, hogy az utángyártott lambdákat nem szeretik az autók (pl. a Saabom, csak eredetit fogad el), viszont lambda hiba nem okoz ilyen tüneteket, azt az ecu korrigálja több naftával / levegővel. Ilyen korú vasnál alap a bluetooth-os kiolvasó, hogy gyorsan rá lehessen keresni a problémára és elindulni valamerre.
-
Rivaul
addikt
válasz
bigobert #8096 üzenetére
Ha egyszer leszeded az ajtókárpitot akkor hiába teszed vissza, soha nem lesz ugyan olyan. Max ha veszel gyári patentokat de még talán akkor sem. Főleg hogy az első levételnél 20-30% elhullik. Ez majd minden autónál így van. A kárpit levétele egy rendetlenkedő zár, ajtónyitó motor, kábel, hangszóró stb miatt lehet.
-
bigobert
tag
rugózó kilengés
Miért nem sikerült ilyen szépen megfogalmaznom?
Örülök, ha ez így gyári, mert már lejátszottam magamban egy komolyabb összeesküvés-elméletet, hogy hogyan vertek át egy törött gépjárművel. Már csak a jobb* első ajtóbetét rezonálása, zörgése (magas hangerőnél) kell, hogy gyári legyen, nehogy laikusként én akarjam feltárni
Sajnos a bal és jobb első ajtóbetétek rögzítése, stabilitása valahogy nem azonos nyomkodásra. Mintha leszedték volna egyszer, és nem tudták volna jól visszatenni.
-
Peti78
őstag
Srácok a lambdaszonda mitől mehet tönkre? kb 300km-rel ezelőtt volt cserélve, és megint ugyanaz a probléma állt elő. Üresben gurulás közben 10km sebesség alatt ugrál a fordulatszám, majdnem lefullad, majd felugrik 1500 körülire. Viszonylag gyorsan, kb 20 km telt el az első jel, és a check engine lámpa kigyulladása óta. Holnap szerelő.
-
bigobert
tag
Sziasztok!
A múltkori szállórozsdás gondomra a kapott tanácsok alapján megvettem azt a Carpro Iron X-et, de két tisztítás után is maradt rajta bőven cucc. Van még szűk fél liter, azt rálocsolom, aztán beadom valahova, hogy oldják meg.
Újabb dolog merült fel, ami zavaró. XC60 motorházteteje lecsukott állapotban némi holtjátékkal benyomkodható. Apósom véletlen azon támaszkodott meg, neki tűnt fel. Az ő 2002-es S60-ja ilyet nem csinál. Annak fixen nyugszik a teteje. Van két gumi tartóbak, amit állítgattam, de attól csak magasra emeli az orrát csukott állapotban. Nem tűnik jó megoldásnak. Ez hiba? Vagy 2014-ben ez volt a gyári?
-
FeRRaR1
őstag
válasz
#03969024 #8084 üzenetére
Kell egy multi méter és néha rá kell mérni, de még ez se 100%-os megoldás, mert lehet olyan lemezleszakadás vagy cella zárlat amit ez sem jelez előre.
Futás itt lényegtelen, hőmérséklet, indítások száma, töltés hosszúsága, kocsi elektronikája mennyire vigyáz rá stb... ezek számítanak. Amennyiben sok a kis táv és indítózás sokkal erősebben fog a szulfát kicsapódni az ólom lemezekre, még hosszú utakon ezeket lebontja lassan a folyamatos 14V feletti feszültség.
Vettem én is egy Ctek okos csepp töltőt meg egy multi métert korábban, és csak bosch S5 van/lesz a kocsikban, így nagyrészt védve vagyok, de teljesen minden hibát kizárni kb lehetetlen. Nekem egyszer volt cella zárlat, még a V50-ben, persze pont amikor kórházba mentem volna haza hozni a családot... Érdekes hogy azóta az új tulajnak is volt 2x. Ott a kocsi elektronikája nyírja ki lassan az akksikat szerintem.
-
válasz
#03969024 #8084 üzenetére
Én is két hete cseréltettem akkut a C30-ban, a gyári 8 éves 60Ah-s helyett lett bele egy Exide Premium 72Ah-s. Az utolsó hetekben már minden indítás idegeskedéssel telt, hogy akkor most pöcc-röff vagy teker egy kicsit. A világítást és a mobiltöltőt sem szoktam lekapcsolni/kihúzni, mivel úgy is elveszi tőlük az áramot ha leállítom, de a végén már ezeket sem mertem felkapcsolva/bedugva hagyni. Most pár évig, amíg még nálam van a kocsi, erre remélem nem lesz gondom.
-
#03969024
törölt tag
No, tegnap este megvolt az első lerobbanás. Minden előzetes jel nélkül megmakkant az akku. Fél órán át töltöttük egy másik autóról, eredménytelenül. Röhej, hogy ilyenkor még a csomagtartót sem lehet kinyitni. Most azon gondolkodom, hogy már akkut is km.-futásra kéne cserélni?
-
peti_s
addikt
válasz
Tóth Thamás #8070 üzenetére
Nem neten találtam.
Egy rokonom fotózta, a pékség előtt állt a kocsi, az oldalára voltak kiírva az infók.
Gyönyörű az is.
Sok sikert az eladáshoz, nekem a tiéd túl drága.
-
Tóth Thamás
csendes tag
Auto scout24-en nézegetem a intiautókat de ott Én nem talltam szervízkönyves volvo s80-at ami 2000 Eu-ró!Lehet rossz helyen keresgélem!Az árát kiírom de nem hiszem hgy érdekelni fog!Ha eladnánk akkor biztos 1.7-1.8 M. közt!Azért gonoltam ennyire mert magyarországon 1.2-2.3 közt mennek ahogy Én néztem!
-
peti_s
addikt
válasz
Tóth Thamás #8068 üzenetére
Szép járgány.
Te mennyit gondoltál a tiédért? Most Németországban egész jól ki lehet fogni a régebbi dízelekkel, egyre többen az addig őrizgetett kincsüket is eladják, mert félnek hogy nem használhatják majd.
Az emberek meg egyre kevésbé akarnak egy régebbi dízelbe beleszállni, lássuk be sok embernek a benzines jobb választás.
-
Tóth Thamás
csendes tag
Uha!Akkor az elég olcsón jutnál hozzá!A miénk az olaszolszági autó volt,Kecskeméten vettük a volvo kereskedésel szemben egy használtautó kereskedésben!Onnan átvittük a volvo-hoz => magyar menü!Szervízkönyves volt!Utánna néztek!Érdekes volt a válasz a szervízben!Talán annyi van benne amnnyivel vettük!Első vekben 8000 km/év!Amit használták!184000km vettük!Most van benne 220000km!De Én ha eladnám biztos nem 900000Ft-ért!Küldök képet!
-
peti_s
addikt
(#8065) FeRRaR1, nagyon szép, az új is, a régi is.
(#8066) Tóth Thamás, 2000 Euro-t kérnek érte, erre jön még kb 1000 euro magyar forgalomba helyezési költség, tehát ha nem sikerül alkudni akkor is olyan 900K-ban megáll.
A tiédről mit tudni?
-
FeRRaR1
őstag
Meglepő módon nincs róla képem, csak amiket én vettem azokról, ez pedig fateréknál volt, így már csak a Street view őrzi az emlékét.
Érdekesség hogy valami nem stimmel itt, mert 12-esnek írja az 1. genes S80-at, és 11-esnek a 2. geneset:
Valamit össze kutyultak gugliék, mert az új váltotta a régebbit. Szerintem felcserélték a két évszámot..
Rivaul
Teljes mértékben egyet értek. De amikor egy márka szerviz csinálja ezt, hogy 2 kocsidat oda hordod, és a műszakit is ők csinálják, nem mellesleg előfizetésem van náluk az éves szervizre... Na azért az sokkoló.
r.levente75
Kedves tőlük, nem értem miért ilyen ez az autó szerelő szakma. Talán mert az emberek többsége lesz@rja?
-
FeRRaR1
őstag
válasz
#03969024 #8063 üzenetére
Igen írtam erről, három dolgot tartok lehetségesnek:
1: Le sem cserélték, előtte mondták az átnézésnél hogy nem kell cserélni mert élet tartam, de én csak azért is kértem.
2: Le engedtek egy keveset, vagy csak simán rátöltöttek.
3: Nem a hozzá való géppel csinálták, és ez lett a vége.
Valószínűségük alapján sorrendbe. Ez egyik sem elég még csak távolról sem. Még szerencse hogy a 6 olajból: 2 haldex, 2 difi, 2 váltó csak ezt az egyet "csinálták" ott, a többit a privát szerelőm.
Ez Anglia, renget ügyvád iroda reklámozza magát hogy no win no fee, szóval kapnak egy ügyet, aztán meglátjuk, de 1 év és 7e mérföld alatt nem így néz ki, ezt valószínűleg soha nem cserélték rendesen. Hol van az az áttetsző pirostól, pláne az a sok szennyeződés. Eddig 2 szerelő mondta ezt, csak adják már írásba
Egyébként eddig a család összes Volvójában cseréltettünk váltó olajat, ez több mint 10 autó. Soha nem is volt gondja egyiknek sem belőle, amire a váltósok gondolhattak hogy más olajat kap, vagy nem jól csinálják sok helyen stb...
Faternak is volt olyan hogy váltósokhoz vitte a 2009-es E-s mercijét, és az olyan mint a Volvo, csak a gyári olaj jó bele, de ott mert jó fejek, megvették a legdrágább kaphatót, és bele tették. Tényleg jó fejek akartak lenni, csak ez miatt rúgtuk össze a port, mert saját költségen kellett újra csinálniuk gyári olajjal, mivel meghülyült tőle a váltó.
S80-on pl rendesen megcsinálták, leengedték, power flush alapos átöblítés és ment bele a gyári Volvo, bár abban inkább azért kértem mert 10 éves, a futás nem vészes, 44e
-
#03969024
törölt tag
Mert akárcsak egy motornál, a friss olaj kioldhat bizonyos szennyeződéseket, amelyek már részt vesznek a tömítésben, s csúszni kezdhet a váltó. Korrekt válaszokat kaptam, egy tisztességes olajcsere 60k, az átmosás úgy 100k környékén. Megcsinálják szívesen, de nem garantálnak jó eredményt...
FeRRaRR1
Valószínűleg leengedték azt a kb. 4 litert, ami lejön. A többi bent marad, de tán már te is írtál erről... -
Rivaul
addikt
válasz
FeRRaR1 #8058 üzenetére
Ezért utálom a szervizeket. Nincs olyan hogy jó, csak épp a dicsérőt nem baxák át. Nem tudom miért kell gerinctelennek lenni, főleg egy márkaszervizben ahol 600x árréssel dolgoznak. Aki ismeri az alkatrész piaci valós árakat az tudja hogy bőven meg lehetne ebből becsületesen is élni. Sok sikert és told ki a szemüket is
-
peti_s
addikt
válasz
FeRRaR1 #8058 üzenetére
Köszönöm a választ, sok sikert a perhez, elég undorító történet. Ha nektek is volt ilyen, akkor ennyi km után nyilván van egy képed róla, autópályára, évi 40000 km-hez érdemesnek látod belevágni?
(#8059) lancerboy, mármint az ő üzletüknek árthat többet?
Miért lenne rossz lecserélni?
-
FeRRaR1
őstag
Nem lehet megmondani, minél többet annál jobb. Magyarországon forgalomba helyezett? Ha igen azért kérdezd le a kilométert, Volvo tulajok általában őszinték, de nekünk is volt egy 2004 S80 D5 automata, és 570 ezerrel adtuk el ha jól emlékszem. Az is meglepően szép volt kívül belül úgy hogy érdemes vigyázni.
Főleg a váltó + motor párosra, hidegen melegen, fel és le váltások, elindulás, mind legyen vaj sima, és ha nem volt számlával igazolható váltó olaj csere akkor azt azonnal megejteni.
Más:
A Volvo szervizes váltó olaj cseréről van egy kellemesen friss sztorim, mindenkinek tanulságos lesz. Tavaly kértem váltó olaj cserét a Volvo márka szervizben. Számlával tudom igazolni, pont egy éve volt az XC-n.
Ezt a héten eresztette le a szerelőm hogy ránézzen, mért úgy éreztem sokáig sebességben tartja, és motorfékez erősen a kocsi mikor már rég csak kigurulni szokott ugyan ott korábban.
Szóval hamarosan indul egy jó kis csatározás köztem és a szerviz között. Most készülök rá, ügyvéddel, független szervizek véleményével stb. Amennyiben károsodott a váltó, addig nem tágítok amég ki nem cserélik. Remélem találok ügyvédet aki csak az ügy megnyerése esetén kér részesedést és akkor be is perelem őket.
Ugye pirosnak, tisztának és átlátszónak kéne lennie, jól láthatóan egyik sem teljesül
-
peti_s
addikt
Üdv Emberek! Egy ideje nézem az első szériás, és ennek a facelift verzióját az S80-ból, sajnos még mindig nem találtam még meg az igazit, de újra van egy jelölt.
5 hengeres dízelben gondolkozom, korábban egy VW féle 2.5 TDI, kézi váltósat néztem meg, arról már kiokosítottatok, ezúton is köszönöm, most viszont egy automata D5 lenne, 2003 végi. 200000 km, vezetett szervizkönyv, tényleg szép, mire kéne odafigyelnem, és mennyit kéne a várható kiadásos zsebbe félretennem? Végig Volvo szervizbe vitték, úgyhogy váltóolajcserét biztosan nem látott.Köszönöm előre is, üdv. peti_s
-
somasz
addikt
válasz
tutne123 #8048 üzenetére
Kezd úgy, hogy minden szűrő és olaj cseréje.
Lambda-jel nem világít a műszerfalon? Ha igen, akkor ki kell olvastatni, minden baja lehet.MAF szenzort nézném meg, lehet, hogy koszos. Tisztítással javulhat.
Minden mást, többi szenzort kiolvasás után. Jellemző a gyújtás hiba is, gyári gyújtáselosztó rotor és fedél, gyújtáskábelek, esetleg gyertyák a megoldás (ezek mondjuk inkább nagyobb fordulaton okozhatnak kihagyást).
Befecskendezőket is be lehet vizsgáltatni. -
Rivaul
addikt
Nekem is csinálta egy hónapja. Mint ha pumpa fújt volna ki a pedál alól. Pár nap használat után abbahagyta. Valami szelep vagy membrán is elcsúszhatott. Nem néztem utána a felépítésének mert megszűnt a hiba. Ha lukad a fékrásegítő akkor elvileg a féket is jobban kell nyomni. Nekem nem kellett.
-
tutne123
csendes tag
Sziasztok srácok , uj vagyok volvo terén sikerült vennem egy volvo 850et 2.0t5 el
bajom az lenne h ebbe a nagy melegben nehezen indul
Hidegen teker 2őt es jár
Fél melegen 2-3 tekeres
Viszont üzem melegen ha vissza akarom inditani akkor 10-12 sec is kell neki
Létezhet h üzemeanyagszűrő a ludas ? Es hol találom azt a szűrőt ? -
Peti78
őstag
Sziasztok!
Sose csináltam még ezt, tehát nem tudom, mikori a jelenség, talán nem is jelenség, hanem csak úgy van, és ez rendeltetésszerű.
A fékpedál pumpálásakor, konkrétan amikor benyomom, olyan hangot hallok mint amikor a pumpával fújok valamit. A pumpálás hatására nem keményedik a pedál, és nem is esik be. A fékhatás tökéletes, ugyanott fog mint eddig, nem érzek rajta változást. Ez normális?
-
person
senior tag
válasz
molnarpeter #8040 üzenetére
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
#03969024 #8042 üzenetére
Ha bele is fér az automata felújítása, mégis olcsóbb egy power flush (vagyis kb 3
), és könnyebben is szervezhető dolog, lehet vele tervezni egész korrektül (persze a geartronic lassabban romlik, mint a Lambo E-Gear, hogy egyszer csak eldobja magát, és nem tudod sebességbe tenni
). Motorolaj - ha már említetted, HTHS előnyére lehet érdemes eltérni, de 100 fokon mért viszkozitást kb. tartva. A low saps olajok csak DPF mellé jöttek be, szóval még ha helyettesítőnek is mondja a legtöbb gyár az újabb szabványt a részecskeszűrő nélküli motorokhoz, én sem erőltetném. Illetve a 10W30-at illetően szvsz nyáron jó lehet, de télre inkább állófűtéssel vállalnám be, meg a munkagép-olajnál felmerül az üzemóra és eltérő mennyiségű töltet kérdése is. Valószínű a Volvo többek között a skandináv éghajlatra gondolva használ 0W30-at, de ott elég elterjedtek a motormelegítők - kérdés, hogy itthon a 10W olajjal mekkora többletkopás jelentkezne egy kemény tél alatt. Ha véletlen beletöltenéd télire az említett munkagéphez valót, egy laborvizsgálat érdekes lenne néhány (vagy 10) ezer km után
Mondjuk kérdés az is, hogy milyen kenést tud alacsonyabb hőmérsékleten, lehet ellensúlyozná valamelyest a sűrűségét hidegben. Csak egy saját tapasztalat, 10W-15W40 olajak után nekem úgy tűnt, mintha könnyebben indult volna (nagyobb fordulaton tudott tekerni az önindító) az 5W40-nel az őskövület Citroen 1.9TD télen, de ezt mérés nem bizonyítja, kellett volna hangfelvételeket csinálnom.
-
person
senior tag
Na csak ránéztem a szöghajtásra olajcsere kapcsán.
Meglepett, hogy a csavart kitekerve egyből csordogált az olaj.
Az olaj egyébként tiszta vagy legalábbis tisztább mint amire számítottam, viszont nem tudom milyen olaj lehet, meglehetősen büdös és sűrű. Amit vettem 75W90 az kimondottan híg ehhez képest.
Egyébként lemegy a cső, nem lazán de lemegy. -
AMDFan
addikt
Igazából csak álmodozom. Mindig elgondolkozok, hogy a 12 éves S60-at ugyan mire cserélném le ha lenne fölös pár millióm. Nézelődök és oda jutok, hogy egy S60R-re cserélném
De igazából inkább hoznék UK-ból egyet, itthon biztosan nem vennék. Múltkor volt a szerelőmnél egy S80 V8 amikor nála voltam, az is tetszene
Nem tudom amúgy, hogy ez elfogultság-e a Volvo felé, de olyan autót aminek ilyen szintű beltere van, korrekt menettulajdonságokkal, nem nagyon árulnak 4-5 millió alatt...szerk: plusz mindig motoszkál bennem a kisördög, hogy a 2.0T-t meg kéne húzni kicsit szoftveresen, de nem akarom gyilkolni. Azért mégiscsak 12 éves már, meg kéne elégednem azzal amit tud.
-
Ezt nagyon régóta hirdetik, amikor a sajátom vettem ugyan így volt fent.. és ha jól emlékszem volt is lent megnézni ismerősöm.
Egyébként ha R-rel kapcsolatban van kérdésed nyugodtan kérdezz.
(#8036) FeRRaR1
Igen prefacelift és nyomaték korlátos is. És igen R-ből csak manuált szabad venni, automata felejtős -
FeRRaR1
őstag
Kívülről ránc felvarrottnak tűnik, pedig nem az a belseje. Ez pedig elég nagy baj, lévén hogy automata, és ez így még csak a gyengébbik 5 sebességes, ami korlátozza a nyomatékot 1. és 2. fokozatban. Egyébként sem szabad R-t automatával venni szerintem, de ötössel egyenesen tilos és büntetni kéne
Szépnek tűnik, de nem tudjuk a kilométert, eladás okát, az alapos átnézésen kívül biztos külön figyelmet szentelnék korábbi törés, váltó hiba, és motor hibák keresésére, ha nyomják neki nagyon, sokat, és rosszul, repedhet a hengerfej vagy a blokk. Ezek elég gyakoriak sajnos az R-es Volvóknál.
Amennyiben a leírás szerint mégis 6-os a váltó (kétlem, vagy két autóból van össze rakva) illetve hibátlan a motor és váltó hidegen/melegen, akkor akár jó vétel is lehet, de személy szerint R-be manuált.
-
AMDFan
addikt
Ennek mi baja lehet? S60R
-
Peti78
őstag
Ez manualis valtora is igaz? Kell cserelni?
-
person
senior tag
válasz
rbalint88 #8030 üzenetére
Mondjuk ha nem magad cseréled az olajat akkor a 3-400-e km-en az sem elhanyagolható összeg.
Más:
Szöghajtásban cserélnék olajat, csinálta már valaki?
Megy a 2004-es D5 automatán leszerelés nélkül? (XC90)
A szerelőm azt mondta nem lehet mert nem megy le a cső, ezt elsőre nem hittem el. Már felbakoltam tegnap de nem szopnék alatta ha eleve esélytelen. -
rbalint88
addikt
válasz
#03969024 #8029 üzenetére
Ja igen, olajcsere!
Bar elvileg elettartam toltet van megadva*, gyakorlatilag kell cserelgetni. Ha valaki sokat rugja es/vagy varosozik, akkor 30ezrenkent se csinal vele rosszat... de 60ezrenkent mindenkepp kell csereltetni.* ez nem hazugsag, mert ha nem cserelsz, akkor tenyleg a valto elete vegeig elmegy az olaj, csak az nem mindegy, hogy 150-nel szetdol-e a valto vagy elfut 500-at
-
#03969024
törölt tag
válasz
rbalint88 #8027 üzenetére
A hatos Geartronic javítása 300-850k között mozog. Sokan etetik a népet, hogy nem drágább rendbetenni, mint kettőstömegűt cserélni, de bizony húzósabb. Én még alig mentem vele, de már elment a kedvem a kézi váltástól. Lassúnak sem tűnik, bár mással nincs tapasztalatom.
-
rbalint88
addikt
Nem el mar a hirdetes.
Automata nem rossz, nyilvan az is olyan, hogy ha beszarik, akkor te is. 200-500e kozott mozoghat a javitasa. De ott mondjuk elegge nyilvanvalo jelei vannak a veg kezdetenek.
En szeretem az automatat, de nyilvan adott motor-valto kombinacioban kell vizsgalni a kerdest, hogy sikerult oket osszehangolni. D5 es D3 hatos geartronic-kal kellemes, nem tul sportos alapvetoen, de ha vagtatni kell, akkor tudja pakolni ugyesen.
C30-ban nem tudom milyen valtok vannak, a powershift kerulendo elvileg (ford fele dsg szeru cucc), a geartronic jo.
Lehet venni kisebb motorral is, ha nem cel a szaguldozas. De a kis benzinesnek nem latom ertelmet (nem megy, eszik), a tobbi mar szerintem valos alternativa. D2 se rossz amugy, de csak nagy futashoz erdemes olyat venni szerintem. -
wwhy
veterán
válasz
rbalint88 #8023 üzenetére
Tökéletesen igazad van, nem tudni mibe nyúl a zember. A dízelről lemondtam, mert minek, az évi max. 15e-hez nem kell. Magyarán: felejtsem el az (összes) C30-at, ami 7e EUR alatt van, de még felette is, ami nem D5/T5.
Az automata váltó gondolom további súlyosbító tényező, eléggé nem szeretem, habár fel-felbukkan , főleg a nagyobb motoroknál. Erről vélemény? -
Rivaul
addikt
Nekem 2x meghülyült eddig. Becsukás után ki már csak egy oldalt nyitott. Újbóli gombnyomásra meg felesbe integetett... Akkor vagy 20x ki és be csuktam kézzel, hátha észhez tér de nem.Végül manuálba nyitva hagytam és kész. Másnap reggel gombnyomásra egy reccsenéses vissza tétellel nyugtázta a hibát gombnyomásra és szuperált ahogy kell. Mind két alkalommal "kipihente". Amúgy véletlen letörés ellen a kiakasztás szükséges is ha valami barom nekimegy, szóval hajtogasd míg megoldást nem találsz.
-
rbalint88
addikt
nézd, ha attól boldogabb vagy, akkor mondhatom azt, hogy tök jó lesz és vegyél nyugodtan egy kínálat aljáról származó dízelt centire kiszámolva, de nem szeretek hazudni, meg szerintem a fórumra az értelmes tanácsokért és az őszinteségért járunk, nem pedig megerősítésért a faszságban.
nem volvot, hanem alfát vettem a kínálat aljáról két éve. azért a kínálat aljáról, mert a többi se volt állapotilag meggyőző, ez a legtöbbnél jobb volt és volt fél milla árelőnye az átlaghoz képest, ami kb 35-40% volt. 2015-ben nem kellett rá költeni a kötelező vásárlás utáni szervizen kívül (200e Ft), 2016-ban volt egy gömbcsukló 30k-ért, aztán novemberben "összedőlt a világ", utolérte a 13 év és 300e km kopása. hengerfej, turbó, kettőstömegű, kuplung, futómű, fékek cseréje megvolt, ez volt 1,3M Ft. a vételár majdnem duplája és gakorlatilag a hengerfejen kívül kopó-fogyó alkatrész, nem hiba. és ha anno egy 1,2M-sat veszek meg, akkor is lehet ugyanennyit rá kell költeni, semmi nem garantálja az ellenkezőjét.
ezek a költségek bármilyen használt autóban benne lehetnek.
de ha megveszel valamit a kínálat aljáról és azzal elfogy a kereted, akkor majd nézegeted az autót az udvarban hónapokig, mire lesz pénz megjavítani? én nem azért vettem olcsót, mert ne lett volna pénzem a kínálat tetejére (1,6M), hanem mert 40 autó megnézése után ez az olcsó darab volt a legőszintébb, műszakilag az 1,2-1,3M ársáv felett állt abból, amit akár egy menetpróba, akár egy szerviz meg tud állapítani bontás nélkül.
ha megveszed a tutifasza C30-at és elfogy a manna, akkor lehet mázlid van és amíg megvan csak olajcserére kell költeni (biztos nem) vagy lehet beszopod, mint egy másik alfás kolléga, akinek a vétel után 20km-rel lett csapágyas a motorja és generáloztathatta 700ezerért. akkor aztán lehet pingvinezni, mert egy papírswiftre se lesz pénzed, amivel addig járkálhatsz, amíg újra autó lesz a C30-ból.
magyarán jelenleg nincs pénzed (dízel) C30-ra, bármilyen szarul hangzik is ez.
benzinessel egyszerűbb a helyzet, nincs turbó, nincs kettőstömegű (vagy ha van is, fele annyira van bántva, nem hullik szét), nincs nagynyomású üzemanyagrendszer, amik a legdrágább tételek. cserébe többet eszik és kevésbé megy vagy sokkkkkal többet eszik, de jól megy.
amúgy ja, T5 or gtfo
amúgy a volvo motorhierarchia kb így néz ki:
páriák:
- szívó benzin 4 henger: semmiresejó, de legalább sokat eszik. anyának városban kóricálni jó a'.
- dízel négyhenger:
D2 a területiképviselőnekiskellvalami
2.0D kismenedzsernek, azért tudja hol a helye.középszer:
-dízel öthenger: belépő a sokat utazó volvós életbe (D3, 2.4D)
-szívó benzin öthenger: legalább a hangja jófelső-középosztály:
-D5
- benzin turbó, öt hengerrelelit:
-T5 és T5R
-hathengeresek
-V8 (#csakavényóóóc!!!) -
Peti78
őstag
Akinek van elektromosan behajtható tükre, az találkozott azzal a problémával, hogy behajtáskor kerreg a motor, de nem hajlandó behúzni a tükröt? Csak a vezető oldali csinálja ezt. Ha ismerős a probléma, akkor van mókolásra lehetőség, érdemes vele foglalkozni, vagy vigyem szakihoz?
Ezzel kapcsolatosan van egy másik kérdésem is. Manuálisan is be lehet hajtani a tükröket, de ez nem kavar bele a behúzó mechanikába? -
#03969024
törölt tag
A motorolajon én is gondolkodom egy ideje... Nem tudom, hogy a Volvo hogyan találta ki az A5/B5 0w30 Castrolt a DPF-es D5-be. Egyrészt, a B5 leírásában szó sincs DPF-ről (a C-s olajak valók oda), másrészt, ez egy üzemanyagtakarékos, hosszú csereperiódusú olaj, melynek HTHS értéke 2,9-3,5 kell legyen. Más gyártók pedig azt mondják, a jobb kenés érdekében ez legyen 3,5, vagy felette. Az már csak hab a tortán, hogy az egyedüliként ajánlott Castrol olaj API besorolása SL/CF, ezt még a 90-es évek végén vezették be. Ja, és az ára ugye közel 4k/liter. Tudok olyan gyári munkagépolajat, amely SM/CJ-4 (ACEA E9-E7) besorolású, s felébe sem kerül. Igaz, 10W30-as.
Felmerül még az a kérdés, a mi éghajlatunkra minek 0W? Persze, megmagyarázzák a hidegenfutási kopással, de eléggé marketingszagú a dolog. -
AMDFan
addikt
Nekem kb. 2 lityó megy el 10e km alatt. Azóta haverom is vett 2.0T-t, neki is eszi, elfogadom, hogy ez ilyen és nem érdekel. De az a jó, hogy kiírja ha kéri az olajat, akkor tudom, hogy pont min-max között van félen, olyankor még bőven van időm megvárni egy alkalmas időpontot amikor van +5 percem rátölteni, és ennyi. Azóta mondjuk nőtt a fogyasztásom is, mert jobban tolom neki
Meg most nyáron a klíma is rátesz egy lapáttal, nem emberi ez a 38 fok... A múltkor majdnem megégette a kezem a motorháztető amikor az udvaron állt a kocsi sokáig, és felnyitottam.
Ja és én évi 25 ezerre is benzinest vettem, nem bírom a dízelek rezonanciáját.
-
Peti78
őstag
Nem kell buziskodni Bár nem tudom, mennyit mennél a kocsival, de jól bemutatja a T5-höz való helyes hozzáállást.
-
-
-
rbalint88
addikt
Tisztessges v40-hez hianyzik egy milla. Minimum. Csak ugy fyi. De c30 is necces.
Es mivel a d2 motorosak a legolcsobbak, 500 legyen zsebben az auton felul, mert dizelnel lehetnek draga trukkok. 500 az a vetel utani kotelezo szerviz plusz egy varatlan hiba (turbo vagy kettostomegu vagy befecsirendszerben valami) megoldasara szolo penzmag. Minden ujabb trukk 200-300ezer. -
wwhy
veterán
C30 (2009/2010) és V40 (2013) esetében milyen gyakran kell vezérlést cserélni?
-
aneda
senior tag
Ezt a TOTAL-t használtam és is egy párszor, nem volt vele baj, ill. most jó az ára is.
Sokat használtam még a Castrol Edge Professional Titanium VOLVO Cars A5 0W-30 olajat is.
Egyes vélemények szerint nem való a régi D5-be, a márkaszerviz mégis ezt rakja. -
Rivaul
addikt
Mivel dpf nélküli így tökéletes bele a Total Quartz 9000 Energy 0W-30 ACEA A3/B4. Nekem ez van benne és ez a gyári minősítése is ennek a motornak. Kb 7 éve nem volt más olaj az autóimba mint Total. A Kauffer-be akciós most az 5l 15-ről 9-ért. Mellé sz..ás hogy kéne majdnem 2 liter, szóval a legjobb ha egyből 2 ötöset veszel.
-
person
senior tag
válasz
haxxika #8003 üzenetére
Nem láttam hibát, remélem.. ~250 Km-et mentem azóta.
Mindenesetre még 1x átnézem majd nyugiban is, és még a héten veszek egy párkilós poroltót, amúgy is régóta tervezem.Más, ha már szóba került, pontosan (esetleg link?) milyen motorolajat tesztek a régi 163 lovas D5-be?
Ha jól tudom most 5w30-as Castrol SLX van benn. -
Rivaul
addikt
Facebookon az Xc90 csopiba tettem fel képet, erre rám írt az autó első hazai tulaja, képekkel igazolva. Ő Hollandiából egy nőtől hozta be, később ismerősnek adta tovább a feleség részére. Onnan került hozzám. Végig márkaszerviz és ahogy gondoltam, meg tájékoztattak, az egész autó rommá lett szervizelve. Injektorok, váltó, komplett motorfelújítás 2010-ben stb. A volt tulaj most is egy 90-est hajt csak fiatalabbat. Nah az ilyet jó hallani
Tökéletes is lenne az örömöm ha a héten nem fosta volna le valami ge..i és fel nem marta volna a lakkozást 2 helyen a géptetőn
-
Rivaul
addikt
válasz
xEon1337 #7998 üzenetére
Semmit nem értenek az autókhoz azon kívül hogy ha egy másik mellé parkolnak akkor lefényképezik. Tudom milyenek, nap mint nap sikerül kiakasztaniuk valami baromsággal. Mindenre a válasz márkaszerviz, egy olajcserét is képtelenek megcsinálni... Viszont attól még ott nagyobb számban vannak rendben tartott gépek és emiatt ajánlottam.
Láttam már D5 olajcserére 10w40-et ajánlani a csoportba
personEzt kirágta a kis szemét. Úgy látom nem könnyen foszlósra tépte így hagyhatod de ezt csak a csere gyógyítja majd.
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Milyen videókártyát?
- Mikrotik routerek
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Lexus, Toyota topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- One mobilszolgáltatások
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- További aktív témák...
- Autószimulátor! Leírásokkal, mindenestül, játékkal, kulcsrakészen!
- Akció! Paidashu 10600MAH / 20700MAH Powerbank olcsón!
- LG 27GR83Q-B - 27" IPS / QHD 2K / 240Hz & 1ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync / DisplayHDR 400
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Bomba ár! Dell Precision 5530 - i7-8850H I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I P1000 I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest