Hirdetés

Aktív témák

  • fsb1000

    nagyúr

    válasz Scheffer #5289 üzenetére

    A kérdés jó és nehezen megváloszalható, mert csak találgatunk.
    Ha mindenkinek egyforma képességei lennének, akkor 1000+ csata felett elvileg közel azonos számú győztes és vesztes csatánk lenne.

    A valóságban a játékosok képességei erősen polarizáltak, és ha csak azt számítjuk, hogy egy játékos 1/15 részben határozza meg a csatákat, akkor győzelmi arányban +-7% eltérés lenne a max. Azaz 2% döntetlen mellett 49-49% az átlag és 42-56% közötti változhatna a győzelmi arány.

    Persze a játékban 1-1 játékos hatása nagyobb lehet mint +-7%. Azt tapasztalom, hogy általában 4-5 játékoson múlik a győzelem (ez bizonyítja a szakaszozás magasabb winrátája is). Ők azok akik tudatosan és jól küzdenek a saját és csapat célokért. A többi statisztál, vagy alacsony hatékonysággal játszik.
    Ebből arra következtetek, hogy 7%-nál nagyobb kéne legyen egy jó játékos hatása, legalább 15-20%-al képes kéne legyen eltéríteni a győzelmi arányát a 49-től. De ez nagyon ritka, pedig sok jó játékos van. Én már azt is nagyon jónak tartom, ha valaki 53%-nál nagyobb győzelmi aránnyal rendelkezik, nemhogy 60 felett legyen.

    A másik "bizonyíték" a WG beavatkozására - legyen az random faktor manipuláció vagy játékos skill szerinti összerakása - a statisztikailag nem magyarázható hosszú nyerő és vereség szériák. Meg az olyan tapasztalatok, hogy kilépsz/vársz/belépsz és hopp! ugyanazzal a tankal máris nyered a csatákat. Ez különösen két acc-nál szembeötlő. Miként lehet kb. azonos időben 2x olyan eredményesnek lenni az egyiken, mint a másikon.

    Természetesen semmilyen konkrét bizonyíték nincs arra, hogy a WG próbál a gyengébb játékosoknak kedvezni és ezért mindenkit az átlag felé húz. Csak megérzések, rossz tapasztalatok, és matematikai okoskodások.
    De ha én lennék a szoftvertervező + pénzügyi manager, akkor én is afelé tolnám a dolgot, hogy a kb 70-80%-ot kitevő nem túl jó játékosok is sikerélményhez jussanak, és a győzelmi arányuk ne menjen 45% alá, mert azt már megérzik, és elhagyják a játékot.

    Nem a jó képességű játékosok szívatásáról van szó, de a gyengébbeket csak az ő rovásukra lehet kompenzálni
    Szerintem két dolog alakit ki függéséget a WoT-ban: a kill és a győzelem(kredit szerzés)
    Ennek a kettőnek van közvetlen visszacsatolási mechanizmusa.

Aktív témák