Hirdetés

Nyílt forráskódú lett a legegyszerűbben használható AI tartalomgeneráló

Az Amuse 3.1 gyártófüggetlenül, a DirectML-re építve próbál könnyű utat kínálni az AI-világhoz.

Idén tavasszal számoltunk be az Amuse 3.0 elérhetőségéről, amely igyekezett a kép- és videogenerálást lokális formában, a lehető legkönnyebb módon biztosítani, hogy a kevésbé hozzáértő felhasználók is megtalálhassák a számításaikat, miközben azért elérhetők a részletesebb lehetőségeket biztosító beállítások is, ha bárki többre vágyna. Mindezt teljesen gyártófüggetlenül, mivel az applikáció fő szolgáltatásai a DirectML API-t használták, így Windows operációs rendszert futtató konfiguráción megfelelő a működés.

Hirdetés

Most megérkezett az Amuse 3.1 végleges kiadása, és ezzel párhuzamosan a fejlesztésért felelős TensorStack elérhetővé tette a szoftver forráskódját az alábbi GitHub oldalon. Információink szerint ez kényszerű döntés volt, ugyanis a programot karbantartó szakember nem tudja már ellátni a továbbiakban a frissítést, amihez személyes okok vezettek, így a közösség kezébe adja a szoftver sorsát.

Az alábbi linken keresztül letölthető aktuális kiadás pár funkcionális fejlesztés mellett biztosítja a Stable Diffusion 3.0-t a kompatibilis NPU-kon. Ez jelen pillanatban csak a Ryzen AI részegységet jelenti az AMD Ryzen processzorokban, de az Amuse szoftver előnye mindig az volt, hogy gyakorlatilag a lehető legtöbb funkciót tekintve nem válogatott a gyártók között, gyakorlatilag a GPU-k szintjén akármelyik, DirectML-t kezelő megoldás jó volt.

A nyílt forráskód miatt talán az NPU-k esetében is bővíthető ez a támogatás például az Intel hardverével, ha a közösség vagy akár maga a gyártó szeretne ebbe erőforrást fektetni.

Hirdetés

Televíziók gamer szemmel: input lag, HDR és minden, ami számít

PR A modern játékélmény már messze túlmutat a képernyőn: a grafikai részletesség, a gyors reakcióidő és a látványos fényhatások mind hozzájárulnak ahhoz, hogy egy játék valóban magával ragadjon.

Előzmények