Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Milyen videókártyát?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen monitort vegyek?
- Kihátrál az x86S architektúra mögül az Intel
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali notebookos kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Új hozzászólás Aktív témák
-
dethroner
veterán
Ha hazajön a csajom az autóval, lemegyek és lövök róla képet.
Ha másért nem is, de az áramellátásért előre kell vinni. Nekem egész az első kameráig vinni kellett a hátsó vezetékét, mert az áramot is onnan kapja, plusz a képet is az első kamerában lévő kártyára menti.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
gombii
tag
válasz pompom89 #52289 üzenetére
Szia,
Nekem 2014-es Sport van. Típushiba nem igazán van, hátsó lengéscsillapító szokott könnyezni elég hamar (nekem 75k körül kezdte). ABS hiba és a téves katalizátoros "sárgatengeralattjáró" sem érinti ezt a generációt. Én Ausztriából hoztam magamnak, gondos tulajtól. Ebből a generációból van már 5 ajtós kivitel, 2014 vagy 2015 utániakból, de azok kb +félmillió forintal többért mennek. Előző generációs sportba nem ültem, de azok állítólag sokkal kényelmetlenebbek a hazai utakon.Illetve a régin csak 5 sebességes váltó van ezen már 6, ami autópályás használatnál tud jól jönni. Én Budapesten használom, de a gyári gumi mérettel (195/45 R17) nem igazán tudtam kényelmesen használni, kellett egy ballonosabb gumi rá. Fogyasztás 7,2-7,4 liter között szokott alakulni, városon kívül le lehet vinni 6,6 körülre. Mivel szívó, ezért alul nem igazán mellbevágó a teljesítménye, de olyan 4200-tól nagyon megy, imádom Előny még, hogy Xenon lámpák csak a Sport verzióban vannak. -
DIEGO15
őstag
válasz pompom89 #52289 üzenetére
Szia!
2006-os 1,3-ast hajtottam közel 8évig. Megjártam vele, Németországot, Lengyelországot és Montenegrót is. A rozsda és az ABS kocka a két legfontosabb szerintem. Egyik sem túl gyakori probléma. Ha alapos akarsz lenni, akkor nézz utána a visszahívásoknak is, mert abból hat is volt.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz pompom89 #52289 üzenetére
1,6 sport-ra érdemes lopáskárra is cascot kötni, kérdezd Kornélt...
Amúgy az első lengőkar rozsdásodik, volt itt akinél már előjött. Az vicces hogy turkálok a memóriámban, de nem igazán tudnék konkrét típushibát mondani, max az ABS tömböt.... Ne rohadjon az alja (német/osztrák importot fel KELL emelni és rendesen alánézni), azon kívül talán csak a sárgatengeralattjárózás szokott előfordulni még, de annak a hibakódját nem tudom fejből.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pompom89
csendes tag
Sziasztok!
Nagyon úgy néz ki, hogy több éves német uralom után egy suzuki swift lenne a következő autóm.Jöhetne hideg-meleg a következőkről: mikre érdemes odafigyelni vásárláskor, alkatrész árak stb.
2005-2010 közötti 1.3 vagy 1.6sport
2010-2017 közötti 1.2 vagy 1.6 sportEbbe a tartományba nézelődök, kérdés hogy melyik érné meg jobban: árban azért van különbség.
Esetleg,aki sportot használnak: a 125 vagy a 136 lovas verziót érdemesebb?
Előre is kösziXiaomi Redmi Note 8T // PS4 Slim
-
dethroner
veterán
válasz Kolondrum #52286 üzenetére
De remélem az is csak a belső tükör körül Minden más helyen illik tökéletesen eldugva vinni, küszöbnél, oszlopoknál, tető alatt egy kis kárpit megbontással kivitelezhető.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
senior tag
Itt most a fényezővel értek egyet, aki fogott már festőpisztolyt a kezében az tudja hogy minden színt el lehet ködölni. Pontosan az a lényege az eljárásnak amit mindenki csak "ködölésnek" hív, hogy a sérült rész friss festését fokozatosan összehozod az ép rész festésével, így egy kvázi észrevehetetlen átmenetet hozol létre, elhomályosítod a széleit (nagy vonalakban), mert a szemed nem csap be, de az agyad igen.
Amelyik egy ilyet nem tud összehozni, az nem fényező hanem kókler. Én nem vagyok fényező (sosem tanultam, nincsen tapasztalatom), de zöld-lila átmenetes flip-flop fényt fel tudtam fújni jó pisztollyal egy rendes kamrában egy Audira... Persze nem egyedül és nem én állítottam be a dolgokat, nem én kevertem ki a színt, de ha egyszer jól be van lőve, akkor már nehéz elrontani. Na azt nem tudod javítani, ott tényleg telibe kell fújni az elemet. A metálfénynél eggyel több lakkréteg van rajta (több edzővel) és fémszemcsék vannak a festékben, hüp-hüp-hüp, barbatrükk."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Kezemben a kárszakértői papír. Ezzel lehet mennem már a suzukiba?
Szerk: megyünk.
[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
beef
őstag
válasz 2ozzmexy #52280 üzenetére
Nekem is full telibe fújást javasoltak mindenhol (az ajtón egy fémig érő csikarás van). Senki nem vállalt ködölést. Gondolom ez függ a színtől is. Azt mondták esélytelen úgy jól megcsinálni.
A régi kocsimnál a szalonban azt mondták, hogy jobb ha metálfényűt veszek, mert azt csak elködölik ha sérülése van, a festő meg azt, hogy ki volt az a barom aki ezt mondta -
2ozzmexy
senior tag
Igen, simán. Volt itt valaki nemrég akinek a komplett autó oldalát telibe akarták fényezni casco-ra mert meg volt húzva a két ajtó. Azokat egy jobb érzésű karosszéria lakatos még visszahozta volna, kap egy réteg szórógittet a fényező meg elködöli aztán heló, a márkaszervíz meg új ajtóról és telibefújásról beszélt...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Kolondrum #52273 üzenetére
Gusztáv-ékat ismerjük, nekem csak éves szerviz terén van tapasztalatom velük, azzal nem volt gond. Sérülés javításról csak hallomásból tudok véleményt formálni. Ha járó képes akkor Székesfehérváron Suzuki Barta. Vagy Érd, de az nem lesz olcsó... Ők képesek telibe fújni egy autót egy karcolás miatt...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
AMD Power
titán
Mentünk ma egy Óbuda - Mátraverebély Szentkút - Hollókő - Óbuda karikát. Szeretek pályán menni az SX4-el. Óra szerint 120-nál 3000rpm van a mutató, 140-nél meg 3500rpm. Hangja az ilyenkor sincs sok. Viszont 3500rpm fölött kezd el nagyon élni a motor minden sebességben.
-
Üdv!
Velük valaki dolgozott már? [kép]
Másik a Suzuki Vác, aztán a Suzuki világ Budaörs. Sztem az egyik csinálja majd a Vitarám. Első kettőnél voltam ma. Olyan normálisak. Nem tudom hogyan dolgoznak.
Ja a jobb eleje elment 💩. Lökhárító tartó kuka, menetfény megy, konzol pá, ködlámpa kuka, fényszóró fülek töröttek.Vélemények érdekelnek.
Gyári alkatrészek, minden papíron patika állapotban, ez az elvárásom. Sajnos az vagyok aki már azt kivágja aki nem emeli a lábát ha beszáll az autóba. Ennyire kell nekem olyannak lenni mint volt.[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
2ozzmexy
senior tag
A szokásos választ tudom adni: Attól függ...
Nekem ezért vannak külön felnin, a család mindegyik autójához volt/van két szett felni, a téli jellemzően lemezfelnin, a nyári meg azon amivel vettük őket, így 6 évente megyek gumishoz egyszer, igaz akkor cseréltetem mindet, kap mindegyik új gumit, szelepet és friss centrírt (igény szerint "gergőzést" (Gergőnek hívják a srácot ), peremcsiszolást), de ennyi, ha nem rombolsz bele 120-al egy tankcsapdába, akkor kb semmi baja nem lesz.
Itt hoznám fel a sztorit, hogy nekem a régi autón a gyári acélfelni deformálódott el egy későn észrevettkátyútólbocsánat, útfolytonossági hibától (mondjuk ehhez nem ártana egy jól körülhatárolható terület amit útnak nevezünk ) , de a súlyok a helyükön maradtak, képzeld el mekkora ütést kaphatott és ennek ellenére semmi sem ment el.
Ha nem tapasztalsz semmi rendelleneset (határhelyzetben!) akkor futóművet is felesleges állítani, ha gond lenne vele akkor műszakin előjönne, mert minden kettőnél több agysejttel rendelkező szerelő az előműszaki során ellenőrzi, az inspekció alkalmával pedig amelyik nem ellenőrzi, annak jár a körmös... de zártszelvénnyel.Ha bemész, a gumis azzal fogja kezdeni hogy az összes súlyt letépi a felnikről (meg sem fogja nézni hogy most jó e) és ha peched van akkor rádsóz 4 új TPMS szelepet is meg ugye a centrírozás ára, majd jó esetben közli hogy minden rendben volt, 20ezer lesz. Így is lehet mulatni, de én a helyedben másra költeném azt a Deákot.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Moleman
addikt
Előbbit gumicserekor, utóbbit, ha úgy érzed, nem jól viselkedik az autó. Természetesen elővigyázatosságból nem árt sűrűbben, de ha ismered az autód, úgyis feltűnik, ha baj van, ráz a kormány, félrehúz, stb.
Én pl tavaly centríroztattam önszorgalomból 6.5 év után először a téli kerekeimet, azt mondták szinte fölösleges volt, cseréltek pár súlyt, de teljesen használhatóak voltak még.
Az előző autóm, mikor félrehúzott, kiderült, hogy 1.5 centivel hátrébb volt a jobb első kerék, mint a bal, eldeformálódott a lengőkar (vagy kátyú volt, vagy mikor árkot fogtam vele télen). A lengőkarcsere és egy beállítás megoldotta. Ja, és top tipp, ne vegyetek szar utángyártott alkatrészeket, ha hosszú távra terveztek, a mostani tulajnak máris cserélnie kell a lengőkart, 5 év után elfáradt. Az egyik 4.5 éves féknyereg szintúgy.
[ Szerkesztve ]
-
eami
veterán
skaccok, elméleti kérdés.... centrirozast és futóműbeallitast, mikor érdemes csináltatni?
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Moleman #52264 üzenetére
Nekem egy HB4 csatit kellett volna cserélni annó a corollán, mondtak rá majd' 10k-t, "hát persze, rögtön kettőt kérek" gondotlam magamban, elmentem a Homasitába, vettem egy csatit és a parkolóban megoldottam egy krimpelővel a problémát kb 600forintból meg 15 perc szereléssel. (ki kellett venni az akksit)
De látok ám néha olyan Laokon szoborcsoportokat ismerősök autóiban, hogy nocsak... inkább fizették volna ki a szakmókust, mert ohne poroltó, de egy biztosítékon 5-6 kínai aliexpress-es kütyü szivargyújtóról... meg olyan helyeken vitt kihangosítók hogy sírok... Aztán én vagyok a bunkó ha szólni merek hogy az Airbag felirat ott ám nem dizájn elem... motortartóbakhoz műanyag kötegelőzött erősítő tápkábel direktben az akkusarura szemessaruval, hogy a kezelésiben ezek a biztosíték tábla részig sem tudnak ellapozni az már szánalmas... De leterhelnek egy 15-ös biztit 14A-el tartósan szó nélkül... utána meg hívogat hogy menjek már bebikázni a Vitarával, egy frászt.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Moleman
addikt
-
dethroner
veterán
válasz DIEGO15 #52256 üzenetére
Nem kihagyták, hanem plusz pénzért tették elérhetővé. Ezért kérdeztem tegnap, hogy felszereltségi szintje szerint kellene-e tudnia. Ezek szerint nem vetted meg ezt az extrát a kasszánál.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
bododani
senior tag
Hali! Valaki javítatott, cserél már fékcsöveket régi sedan swiften? Mennyibe kerül ez a procedúra kb. ?
" Mint a vasat a rozsda, úgy emészti az irigyet saját lelke. "
-
2ozzmexy
senior tag
válasz DIEGO15 #52258 üzenetére
Szivesen, annyit még hozzátennék hogy ezért a mutatványért nekem az Erzsébet királyné útján (direkt nem írom a bolt nevét!) kerekperec megmondta a faszi hogy 30ezer számla nélkül, garancia a szerelésre nincs és nem vállalnak felelősséget semmiért sem.
Ammenyiben külön biztosítékról szeretnék külön tápot vinni neki, akkor az feláras, mert ahhoz ki kell hívnia egy autóvillamossági szakmókust 12ezres számlás óradíjjal aki betesz egy plusz szivargyújtó aljzatot a műszerfal mögé...
Ennnyi pénzért meghebrákoltam én otthon a panel előtt a parkolóban, csak én aláfűztem a függöny légzsáknak, amit nem ajánlok hogy piszkálj, mert ha véletlenül megsérted vagy eldurran, az félmillió forint csak az alkatrész. A biztonsági faktorról már nem is beszélve. Ha tudod hogyan működik és hol szabad vezetéket vinni körülötte akkor nem para, de én a helyedben kerülném.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz DIEGO15 #52246 üzenetére
Tudom, trehány, de megpróbálhatod benyomni a műanyag elem mögé.
A trükk az, hogy összerakod az egészet, felszereled az elsőt és a két kábelt egyszerre vidd és ha rendes munkát szeretnél végezni, akkor az A oszlop borítását a tetőnél le kell venned, hogy a légzsák odanyúló része alá tudd betenni. Amint még leírnék a témában, hogyha leveszed a műanyag elemket, akkor a gyári kábelezés mellé is befűzheted, ott van a legjobb helyen, de ez szőrözős munka és már most elárulom, hogy rövid lesz a kábel.
Az útvonal:
tükörtől függőlegesen fel be a tetőkárpitba, ott elindulsz jobbra (az elsőszélvédő tetejénél ujjal benyúlva be tudod nyomni), az A oszlopnak lekapod a borítását és a gyári kábelezés mellé kötegeled, majd a képen látható helyen benyomod a műanyag elem mögé (és itt a szivargyújtó kábelét el is hagyod), aztán a küszöb borítása alá alulról szintén ujjal. A műanyag elemeket kézzel vedd le, sose csavarhúzóval, mert megsérted és az javíthatatlan. Végig mész alul, biztonsági öv alsó csatlakozási pontjára nagyon figyelj, majd mész hátra végig a küszöb borítás utastér felőli alsó részénél, aztán jön egy műanyag elem ahonnan a JH ülés biztonsági öve kijön (kb itt fogyott el a 3m kábeled), az alá is szépen bebújtatod az ülés felőli oldalon, majd jön a C oszlop borítása (csomagtérajtó felőli szélén vidd fel), innen a tetőkárpit alá és így már be tudod fűzni a gumi átvezetőbe.
Amit elhagytál kábel (tápkábel, szivargyújtókábel, ki hogyan hívja) azzal elindulsz a kesztyűtartó alatt a középkonzol felé, végig tudod fűzni, ha befekszel a padlóra látni is fogod mit csinálsz.
Ahol össze ér a két műanyag elem a középkonzolon, ott beviszed a kis tárolóba, kb ennyi. Ez így a gyári kábelezés útvonala is, ha szakszerviz teszi be, ők is erre fogják vinni, talán a középkonzolt szétkapják és visznek neki külön biztosítékról tápvezetéket.Remélem ez így segített.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
DIEGO15
őstag
-
válasz DIEGO15 #52253 üzenetére
Ahogy írták. Auto állás, és a kart előre nyomod. A szerkezet olyan érzékeny, hogy a közvilágításra már nem engedi a reflektort. Szinte csak tök sötétben engedi. Persze az enyém is Swift. A kart nem nyomod előre akkor nem csinálja. Így auto állásban nem tudsz reflektor kapcsolni ha világos van. Villantani azt tudsz. Sok paraszt használhatná az auto állást.
Talán felszereltségi plusz. Valszeg GL nem tudja csak a GLX. Milyen a tied?[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz DIEGO15 #52251 üzenetére
A kezelésiben találsz ilyen részt? Ebből egyértelműen kiderül hogy az autó tudja-e, és azt is, hogyan működik. Az ezt követő oldalon azt taglalja hosszasan, hogy mi okozhatja, ha hibásan működik.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
DIEGO15
őstag
válasz 2ozzmexy #52244 üzenetére
Köszi a tanácsot. Az első szélvédőtől a küszöbig hogyan vitted le? Az A oszlop külső felén a gumikéder mögött gondoltam levinni. Szerintem elég lesz a kábelhossz, de majd kiderül. (Viofo A129 Plus Duo)
A fényszóróhoz:
Azért ez még nem egy autopilot. Látod dethroner írta, hogy a swift-ben működik.
Érzékenységet szervizben lehet állíttatni a kezelési szerint. -
2ozzmexy
senior tag
válasz DIEGO15 #52241 üzenetére
De, ugyanis tető kárpit és a tető között részből tekeredik le.
Látszik? Ott a tekercs, az a függöny légzsák és végig fut az autó teljes oldalán.
Vidd alul, a jobb küszöb burkolata alatt egészen hátra, majd a hátsó ülés melletti műanyag (ahova bezar a hátsó ülés retesze) majd C oszlop burkolata alatt és úgy a tető kárpit alá, csak úgy valószínűleg rövid lesz.A fényszórónak talán lehet állítani az érzékenységét, esetleg azt kellene a kezelésiben megnézni, sajnos Cross-ban nem vagyok otthon. de ez már vetekedne egy autopilot-al, szerintem ilyet nem tud.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz DIEGO15 #52239 üzenetére
Az első kérdés kicsit fura nekem. Mi az hogy lehet-e automatán használni? Swiftben ezt úgy oldották meg, hogy auto állásba a kapcsolót, plusz távolsági fényre. Ettől kezdve a sötétedésre bekapcsol és a kocsi előtti forgalomnak megfelelően kapcsolgatja a tompított, távolsági fényeket. Így van értelme.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
DIEGO15
őstag
Ismét kérdéssel fordulnék hozzátok. (2017 S-Cross)
1. A távolsági fényszórót (refi) is lehet automatán használni?
Tegnap mentem először igazán sötétben és a refit nem tudtam automata üzemmódra bírni.2. Kötött már be valamelyikőtök autós menetrögzítő kamerát? Ha igen, hogyan és merre vezettétek hátra a kábelt?
-
2ozzmexy
senior tag
Hát igen, azért megsugom h ez az összes crossoverrel így van. Voltam szerencsém ullni egy Sportage-ben (1,6 benzin nemkapkod), ott a szél zajt a motor hang elnyomta. ( 130km/h GPS-szel 4200rpm) ugyanez a motor az i30 kombit úgy vitte mint az álom, csendesen suhantunk a tájban, hát ilyen sport ez.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Chereiose #52236 üzenetére
Ha nyitva van egy ajtó akkor tudom úgy be vágni mint a budiajtot.
A másik fórumban van egy figura, ő nem szereti a klímát, így neki resnyire egy ablak mindig lent van, na ő sosem panaszkodik erre. Beszerelt egy ablak+tükör modult, így zaraskor a GLX behajtja a tükröket és felhúzza az ablakokat. Nem egy nagy truvaj, ez egy konstrukciós hiba, mint a rendszam zorges, azon is lehet segíteni plusz két lukkal és két 6-os csavarral. vagy a fekvő téglalap helyett négyzet alakú rendszammal (arra van elofurva a csomagterajto, csak magyarisztanban az ipaden is hasaszalonnat vágnak) a kalaptartorol is két gumi cső hiányzik és nem zörög..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pigmeus
tag
tudom, a tesztautót is végigsimogattam, mert olvastam az előttem lévők kommentjeit, meg mindent.. szerintem az van, hogy azokat mind kijavították. Be volt zsírozva az ablak, hogy ne nyekeregjen, meghúztam az kárpitot, mert kint állt esőben a tesztautó.. semmi az enyémen meg minden szar kijön xD
[ Szerkesztve ]
-
zzz03
őstag
Utolsó 15 v 20 centin, 1 újjal kísérve minimális erő alkalmazásával nekem szépen csukodik a csomagtartó. 2019 scross. Meg van a teknikaja! Probalgassatok és ez nem vicc. Ha rájössz mindig lecsukódik csapkodás és ablak huzkodaás nélkül.
-
pigmeus
tag
válasz Chereiose #52228 üzenetére
Én állítottam a hátsó ajtón lévő két gumin. Vagy kintebb vagy bentebb kell tekerni, illetve láttam olyat is akinél azt fém darabot ütötték kintebb, mert túl mélyen volt. Én most úgy állítottam be, hogy az ajtó egy vonalban legyen a karosszériával. Most nekem jobb a lecsukás, de még így is van, hogy kétszer kell. Most majd a lenti fémet fogom kintebb hozni.
-
erh75
tag
válasz 2ozzmexy #52229 üzenetére
Nekünk S-Cross-unk van és csak tényleg úgy lehet normálisan lecsukni a hátsó ajtót ahogy írtad.
De hogy annyira le lenne zaj végett szigetelve az egy kicsit túlzás , autópályán igencsak nagy a menetzaj, arról nem is beszélve, hogy sokszor olyan hangok is vannak mintha az ablak teljesen nem lenne felhúzva.
Szóval a hátsó ajtó csukódását jól elcseszték és akkor még finoman fogalmaztam.... -
2ozzmexy
senior tag
válasz Chereiose #52228 üzenetére
A magyarázat puritánabb mint gondolnád: Annyira le van szigetelve a zaj és hőveszteség miatt, hogy a relatíve nagy méretű csomagtér ajtó túlnyomást kelt az utastérben ami visszalöki becsukáskor. Persze ha a szigetelést kiveszed, akkor hangosabb lesz az utastér és a klíma sem fogja tudni lehűteni, csak nagyon lassan.
A másik hiba amit el szoktak követni hogy az embléma alatt fogják az ajtót és úgy csukják be. Mivel elektromágneses a zár, így megnyomják a gombot, ami oldja a reteszt néhány másodpercre, ezért nemes egyszerűséggel visszapattan. Én úgy szoktam hogy becsukom, de hagyok rést, várok pár másodpercet és utána már csak a alsó 20 centin mozgatva egy határozott mozdulattal becsukom és ott tartom egy pillanatig. Rá lehet érezni, csupán gyakorolni kell, viszont arra figyelj esőben, hogy amikor felnyitod a nyakadba fog folyni pár deci víz.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Chereiose #52226 üzenetére
Mert csapkodjátok. Lecsukod, de nem zárod be teljesen, elszámolsz háromig és egy lendülettel becsukod. Ha leengeded az ablakot vagy nyitva hagyod valamelyik ajtót és ki tud menni a szélvihar a beltérből, akkor nem kell csapkodni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
Ha valakinek nem csukódik az scross (meg gondolom vitara ugyanaz) motorháztető, akkor próbálja meg a bowdent (ma reggel láttam hogy nem csukódott gondolom esti szélvédőmosó beöntés után, maga a zár nem, csak a kis kallantyú tartotta)... Nekem kis benti kapcsoló mozgatásra sikerült (szerviz tippje mielőtt vittem volna).
-
2ozzmexy
senior tag
válasz DIEGO15 #52223 üzenetére
Lehet Comfort-ra állítottam, nem emlékszem már, mert nem szoktam állítgatni, csak felfújom mindent felrakás után 2,5-re, így méri a fenti képen látható értékeket és olyan 200 kPa mérésekor szokott először szólni hogy baj van. Jellemzően a JH-ra szokott először hibát dobni, de ez a kompresszorral gyorsan orvosolható hiba. (ezért is tartom a kocsiban)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz DIEGO15 #52219 üzenetére
Neeem. Mivel most ismerkedsz a járművel, ezért súgok:
A menu-ben tudod állítani a TPMS-t, hogy milyen "üzemmódban" legyen, van Comfort, Standard és Economy. Értelemszerűleg a címke alapján kell beállítani a keréknyomást és a hozzá tartozó üzemmódot, hogy jól tudja végezni a dolgát:Cserébe később is fog vinnyogni ha esik a keréknyomás, ugyanis a riasztási határértékeket az üzemmód alapján állítja be. Ha a TPMS-t Economy-ra állítod, akkor feltételezi hogy a címkén szereplő értékekre fújtad a kereket, így ca. 2,4-2,3bar körül már be fog jelezni, ellenben ha Comfort-ra állítod, akkor 210kPa körül kezd el hibát dobni.
Ugyanebben a menu-ben elő tudod varázsolni a mért keréknyomás adatokat is:Jó szórakozást!
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
DIEGO15
őstag
Ti az S-Cross/Vitara keréknyomásokat mekkorára állítottátok?
A comfort érték 2,3-2,3 bar
Az Eco pedig 2,8-2,6
Az Eco nekem túlzásnak tűnik.(Múlt héten vettem a kocsit használtan, még felfedező módban vagyok)
-
2ozzmexy
senior tag
válasz TommyY2 #52205 üzenetére
Persze, nincsen ezzel baj, csak úgy meghökkentem hogy 60ezrenként cserélteti, pedig az iridium gyertyákat pont a tartósságuk miatt szokták használni a gyártók...
(mondjuk a hűtőfolyadékot sem írja le milyen kellene bele a cseréhez, csak a gyári kék/zöld van leírva )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz PeterPH #52208 üzenetére
Igen, az fokozott igénybevételnél van (30k km/36 hónap), a rendszeres 60k km/ 72hónap.
Hogyha 6 havonta cserélteti az olajat akkor rossz táblázatban vagy. Én legalábbis így szoktam megnézni, az első oszlopból rögtön kiderül."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
dethroner
veterán
2019 után Swift turbó motorral gyertya csere 5 évente, szívó motornál 100.000Km vagy 7 év. Mindezt normál használat mellett. Fokozott igénybevétel mellett ugyanez 30 illetve 60 hónapra rövidül.
És hogy mi minősül fokozott igénybevételnek? Nos, a kézikönyv szerint:
• Legfeljebb 6 km-es (4 mi) utak.
• Legfeljebb 16 km-es (10 mi) utak fagypont alatti külső hőmérséklet mellett.
• Gyakori megállás és újraindulás alapjáraton vagy alacsony sebességgel.
• Közlekedés rendkívül hideg időben és/vagy sózott utakon.
• Közlekedés egyenetlen és/vagy sáros utakon.
• Közlekedés poros utakon.
• Gyakori magas sebességen vagy magas fordulatszámon történő vezetés.
• Utánfutó vontatása (ha engedélyezett).Amit kiemeltem szerintem a start-stop működése lehet. Szóval, kedveskéim, a környezetbarát start-stop használat úgy tűnik a gyártó leírása alapján különösen megterhelő az autó számára. Már akinek ez nem volt eddig is egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #52201 üzenetére
Nálunk az 1.2 Splash-ben kezelési szerint 90e-nél kell (ki is cseréltem, hibátlan volt, félre is tettem).
Állítólag a közvetlen befecskendezéses motoroknál jobban igénybe vannak véve, azért kell cserélni őket 60e-nél. Egyébként valamelyik fórumban láttam már megégett Suzuki gyertyát (az hiszem, S-Cross volt).TommyY
[ Szerkesztve ]
-
LK
addikt
válasz 2ozzmexy #52201 üzenetére
Magam cseréltem, és 110 ezer kilóméternél kell cserélni. Kivettük a gyertyát és elraktam,mert ránézett egy srác a szomszédból,aki a Szuzukinál mérnök és ő mondta, hogy még használható,alig kokszos. A kocsimban 105 ezer van.
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Autós topik
- OTP Bank topic
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest