Hirdetés
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Apple MacBook
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Milyen processzort vegyek?
- SONY LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- Hisense LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
Thome
veterán
Hadd világítson, nekem is ég.
-
spyduck
nagyúr
válasz
domojko #26265 üzenetére
A saját autómmal 4 szerelőnél voltam, ugrált a motor, egyenetlen volt. Voltam 4 szerelőnél és összesen 100.000Ft-ot költöttem rá. Szelep tisztítás, gyertyacsere, lapdaszonda stb.. Olvasgattam a neten és láttam ezt a szelephézag állítást. Megkérdeztem mind a 4 szerelőt, hogy nem szelephézagot kell állítani? Az volt rá a válasz, hogy nem mert ez hidrotőkés. Amikor már nagyon gáz volt a helyzet, elvittem Páhira (csak jókat olvastam róluk). 12.000Ft-ért megcsinálták a szelephézag állítást (nem hidrotőkés
) és úgy jár a motor mint a svájci óra. Azóta ha bármi nyűgöm van, inkább utazok 110km-ert, mert a pesti autószerelők nagyon értenek a mesterségükhöz, de főként a pénzlehúzáshoz.
Az itt lévő autószerelő csomó szakmai cikket is írt (Szász Endre), nagyon ügyes szakik: [link]
A lapdaszondám 80.000km óta világít. Ezzel is több autószerelőnél voltam, cseréltek is szondát 2x, majd utána azt mondták, h nem tudják mi a baj de nem is foglalkozzak vele. Levittem Páhira amikor szelephézagot állítottam és megkérdeztem, hogy nem-e tudják miért világít. Rádugta a gépet, mentek vele pár kört és kiderült, hogy katalizátor hibás az autóm. Persze ő is mondta, hogy nincs értelme vele foglalkozni, de legalább tudta mi a hiba.
Megjegyzem azt is, hogy vidéki autószerelő, nem fog lehúzni, korrekt, tiszta műhellyel, meg is lehet várni. Garantálom neked, hogy ha elviszed itt Pesten bárhova, sokkal többe fog kerülni mintha feláldozol mondjuk 4000ft üzemanyagköltséget. Aki Kecskeméti lakos és szereti az autóját (Pahi-tól nem messze) az mind tudja, hogy hozzájuk érdemes vinni az autót.
-
domojko
senior tag
M13A VVT. Ez a gyári kódja az Ignis 1328 köbcentis, 6000-nél 93 lóerőt, 4100-nál 118 Nm-t leadó négyhengeres, hengerenkénti befecskendezéses, 16 szelepes, DOHC, ráadásul változó szelepvezérléses motorjának. A Swiftben a motor korszerűtlenebb, nem-VVT változata dolgozik, 92 lóerőt ad le 5600-nál, csúcsnyomatéka 116 NM 4200-nál. Az Ignis szívótorka viccesen előremered, mintha torlólevegő-beömlő lenne, a Swifté nem. Mindegy, mindkettő korszerű, átlagos Euro-4-es motor, büszkék lehetünk rájuk
Totalcar-bol másolva.
-
dReFiX
senior tag
Jövő hónapban le áll a swift gyártás Esztergomban. Egy korszak véget ért. Viszont a vitara motor palettája marad jövő nyárig legalább.
-
domojko
senior tag
válasz
spyduck #26261 üzenetére
Kérdésre válaszolva, nem voltam még. Na de srácok, akkor most kell szelephézagot állítani az M13A motornál vagy sem? Némi kis szelephangot mintha lehetne hallani, de nem mondanám biztosra. Semmiképp sem az a kimondott csattogós szelep hang. És ez okozhatja ezt a kasztni remegést?
-
roberto211
őstag
Fhuuu gyerekek .. Ma Érden központba jártam gyalog erre fel látok egy csillogó megkimelt fehér swiftet ami messziről kitunt. Kozelekedek hozzá erre fel akkor látom h ez az a swift amit eladtam.
; ( Majdnem helyben elsirtam magam ott de előtte barátnőmnek orditottam utca közepén nézd ott a suzukim kicsit sem néztek hulyenek. 4 új disztarcsa volt rajta, lemosva,csaj vezette rendszam is egyezett myz 434 legszivesebben visszavasaroltam volna csak olyan gyorsan vette a csak a kb 90fokos kanyart h alig volt időm megnézni is.. Nagyon hiányzik a kis suzi így h meglattam. .
Mondjuk annak örülök h ugy néz ki jó gazdahoz került. .
-
Harkovz
aktív tag
Jöhet az esős idő, új Bosoko lapátok fent. Rendeltem két Gates szijat is mert még a gyáriak vannak fent. 7 év, 118 ezer km.
-
Motion_Blur
félisten
kb. 3 hónapja írtam hogy kipróbálom az STP injtektortisztító adalékot.
Akkor ezt kaptam érte: [link]
Elmondanám hogy 2 tank használat után teljesen megszűnt az alapjárati probléma, ami azóta se tért vissza. Azért vártam ennyi időt a válasszal mert azt gondolom hogy 3 hónap és kb. 5.000 km után most már bizton állíthatom hogy nálam teljes mértékben bevált a dolog.
Kipróbálni azért mertem mert egy hozzáértő Hondás fórumtárs ajánlott a saját tapasztalatai alapján.
-
domojko
senior tag
2006-os 1.3 swift, mostanában azt játsza hogy hideg motornál, indítás után kb fél percig, remeg az autó. Ez megint mitől lehet? Tavasszal voltam gátlók cseréje után futóművesnél. Átnézték a motortartó bakokat váltótartót is. Elvileg azok jók. Vagy most már a fene tudja.
Nem oldal irányú rázkódásnak érződik hanem függőlegesnek. De lehet h placebo. -
Kornel
veterán
válasz
roberto211 #26255 üzenetére
Ha regisztrálsz a suzukisports.hu fórumra, akkor utananezhetsz, hogy páran már tettek így tönkre M16A-t.
Uzemoras verseny motort persze lehet csinálni, de mindennapi használatra alkalmatlan lesz.Krisztian: pont fordítva, az 1.3-at meg lehet fújni egy picit, és bírni fogja, van több turbós is az országban, de 1.6-ot többen vertek már hengerfejesre, utána persze motorgeneral, és visszaalakitas gyarira.
-
dnelb
veterán
válasz
Kornel #26254 üzenetére
ezt ki mondja? akkor az az 5 éve kompresszoros 190 lovas magyar SSS miért van még egyben, hibátlanul ?
én úgy tudom a sport simán bírja az értelmes nyomást (max 0.8 bar), 1.3 nem. -
meroly
veterán
válasz
roberto211 #26237 üzenetére
Hát a gyertya fejet én neveztem el, igazából a fém érintkező a tetején
Kicseréltük NGK-ra, de nem lett jobb. Volt még az a rotor, az is el volt korrodálódva, cserélve nem lett hirtelen csak ledörzsölte róla a szerelő.
Egy lehelettel jobb lett, de nem az igazi.A kipufogó puffog. Szerelő szerint a hengerfej tömítés kezdett elégni vagy a kipufogó dob meghalni.
Nem tudom, én nem sokat értek hozzá, de igazából nem ezt várnám el egy suzukitól, tehát ennek mennie kéne a világ végéig, nem?
-
dnelb
veterán
Valakinek 6.2s-es SSS?
-
Tamás008
tag
"Meg pálya előtt telerakom 100as MOL-al, nem tudom ér e valamit de a lelkem megnyugtatja"
Kevesebbet nem eszik belőle és jobban sem megy tőle. A rendszert lehet, hogy tisztítja nekem még ezt nem sikerült sem bizonyítani sem cáfolni. Amit viszont én észrevettem a 100-as benzinnel kapcsolatban, az az, hogy kulturáltabban és csendesebben jár vele a motor alapjáraton, azért mert állítólag jobban bírja a nyomást és emiatt szikra gyulladáskor tökéletesebben ég el mint a 95-ös. Én a sját autómnál ezt vettem észre. -
Hát most járunk 98 ezer km-nél, lecserélem az olajat (ebbe már van 9 ezer), és majd utána, de azért nem vagyok az a gépgyilkolós típus. Az ezzel a gond hogy szintén főleg rövid távon van használva, bár nem károsítja, mert a motor bemelegszik, de heti 20-30km-eket fut, nem hiába van benne ennyi km, 2003-as létére.
-
tomi5244
őstag
Leleplezték az új ignist Párizsban, de az új swift sehol. Igaz, hogy 16.-ig tart a show, szerintetek várható még bejelentés?
-
dnelb
veterán
válasz
Tothgera30 #26246 üzenetére
menj fel pályára havi 1x legalább, és küldd meg neki.. Én alapvetően 2.5-3km-től hosszabb távot alig megyek vele, néha elmegyek szórakozni összevissza amerre kedvem van(10-20km), meg pályán havi 1x 2x100km-en át 130-180 között megküldöm, es semmi baja nincs a motornak. Harap, szépen jár, rendesen megy.
Meg pálya előtt telerakom 100as MOL-al, nem tudom ér e valamit de a lelkem megnyugtatja
-
EGR szelep kokszolódására van valami végeleges megoldás? Sajnos az autó 1700-2500rpm között van használva, szépen telerakja retekkel. Párszor hosszabb úton járok vele magasabb 3000-4000rpm között olyan 5-10km-nyit, akkor kitakarítja a rendszert, de ahogy visszaáll az üzemi használtra, megint előjön a hiba. Szervizben azt ajánlották hogy ne bontsuk meg, mert nem biztos hogy jobb lesz.
-
spyduck
nagyúr
Sziasztok!
2005-2010 kozotti Swift-hez keresek szép állapotú, fehér színű motorháztetőt. Van valakinek otlete?
-
napey
tag
Sziasztok
Ignisem van 50e km-t futott és most nyikorgó, ropogó hang jön a bal oldali első futóműből.
Sőt mostanában nagyokat koppan illetve szinte reccsen ha alászedem a kormányt
Ez mi lehet? Toronycsapágy? Vagy eltört a rugó?
Hétfőn viszem szervizbe de nem tudom előtte vasárnap még merjem-e használni rövid távolságra (kb 15 km) -
pjen
félisten
válasz
roberto211 #26237 üzenetére
Gyertya pipa.
-
roberto211
őstag
válasz
meroly #26236 üzenetére
Gyertyafej? Mi az a Gyertyafej? Életembe nem hallottam róla. .
Nem megfelelo gyujtas ,egyenletlen járás,kimaradás sok mindentől lehet, kábel,elosztófedél, gyertyak,nem kap megfelelo mennyisegu uzemanyagot a motor(injektor,ac pumpa,benyaszuro) stb stb es amit mostanaban eszrevettem regebbi autokon a gyertyat ahoca tekered be (hengerfej) annak a menete szokott elrohadni,átszakadni a menet,stb pld mint most a golf 3 nal nalam... Ez lehet annak az eredmenye h anno rosszul/ferden tekerte be elozo tulaj stb stb .. Ha nem cserelted meg ki először cseréld ki a gyertyákat én ngk rá szavazok utána elosztofedel s indítsd be hátha jó lesz.. Ha nem akkor utána jöhetnek a többi hibalehetosegek de mindig a legegyszerubbel kell kezdeni
-
-
cigam
titán
Miért nem érdemes rá költeni? Szerintem, ha hosszú távon számol vele az ember - pl. a következő 10 évben nem cseréli le - megéri rendesen kijavítani.
-
Tamás008
tag
válasz
roberto211 #26229 üzenetére
"Én azt mondom h 99es autóra nem érdemes már sokat költeni." - Én is pontosan így gondolom, nem szeretnék sokat költeni rá, tízezreket meg már főleg nem szeretnék. Köszönöm a javítási tippet.
-
roberto211
őstag
válasz
Tamás008 #26228 üzenetére
Veszel 1300 ért 40deka gittet, lecsiszolod begitteled lecsiszolod, kevertetsz rá azonos festéksprayt és befujod és megvan oldva. .
Én azt mondom h 99es autóra nem érdemes már sokat költeni. . Esztétikai állapotra, s muszakira figyelni nagyjából s nem karosszeriaztatni 40ezrekert 99es régi swifteket.
Gitt 1300, csiszolopapirok 500, festék spray 3000. .
sarfogo gumi mögött meg fél évente tisztitani mert nagy eséllyel ezért rohadt ott.
-
Tamás008
tag
Sziasztok,
Kirohadt egy kicsit a jobb első sárvédőlemez meg a küszöb a mi autónkon('99-es ötajtós 1,3-as Swift GC, fehér). Egy akkora méretű rohadás lyuk keletkezett rajta mint a hüvelykujjam begye, az első sárvédőlemezen is meg az első küszöb lemezen is ahol összeért a két fém alul a sárfogóguminál. Plusz a sárfogó gumi hátuljából a küszöb elején két marék finom szemcséjű virág földet kapartam ki (gondolom ez az út porától alakult ki). Szerintetek mennyibe kerülne ennek a lyuknak a kijavítása egy hivatásos karosszéria lakatos műhelyben? Esetleg hogy lehetne olcsón javítani, ötletek javításra házilag?
Ha gondoljátok holnap tudok nektek képet is feltenni róla.
Előre is kösz a válaszokat. -
meroly
veterán
Sziasztok!
'99-es normál ezres swift.
Történt még a nyáron hogy a az egyik henger gyertyájára menő kábel leesett, így két hengerrel tettem meg a Csopaki emelkedőt. Kábel vissza aztán ment mint a karikacsapás.Most viszont egy ideje búgó hangot ad (álló helyzetben is), hangosabb a motor, valamint jobban ráz mint szokott és a kipufogó is puffog össze vissza.
Nem vészes a dolog, megy a kocsi végülis rendesen ahogy szokott, csak zavaró és félek hogy nagyobb baja lesz.Mi lehet szerintetek?
Köszi -
Egy awd nélküli 1.4t kb el is döntené az scross felé a kérdést. De félek hogy ez is csak hiba.
A mazdánál 600e az automata 400e helyett. De sajna tényleg nincs átfedés. 3-as alacsony, cx-3 kevésbé praktikus (csomagtér!) a cx-5 pedig már sokkal drágább. És a rozsda ugye....
-
Ezért kérdeztem meg hogy külön cserélhető-e a turbó.
De az aggodalmat megértem, az én rezsimem ennél jóval durvább. Reggel 2,5 km a suli, megállás 1,5 kilométer a metró melletti leparkolás. Hazafelé ugyanez meg a plusz délutáni foglalkozások szintén Zuglón belül...A "pozitivum" hogy az 1.6os suzuki motor kifutása után (főleg normális automatával amit én szeretnék) nem nagyon lesz más normális szívó motoros gép mint a mazda. Attól én meg rozsda miatt félek (és más árkategória is).
-
tm5
tag
válasz
tboy93 #26220 üzenetére
Az a baj, hogy 80%-ban (vidéki nagy-) városban mászkálok. Reggel 10 km fél óra alatt, délután ugyanez haza. Télen kicsit hosszabb a lelassult forgalom miatt. Ehhez szerintem ideálisabb a szívó benzines. Mondjuk 11 éve ugyanezt csinálom egy kis turbós dízellel
és eddig nem volt baja. Csak parázósabb ember vagyok.
Az tényleg sokat segítene a döntésben, ha valaki be tudni azt az infót, hogy mennyibe fájna a javítása. Mert nincs azzal bajom, ha mondjuk egy x alkatrész mondjuk 150-200e km-t bír, ha tudom hogy mennyibe kerül a javítása és tudok vele tervezni.
-
Harkovz
aktív tag
Én is tartottam a Turbó motoroktól, de már megvenném. Eleve van rá 3 év, 100 ezer km. garancia. Szerintem rengeteg lesz belőle addigra mire a garancia letelik, lesz hozzá alkatrész. A Turbó is ha kimegy szerintem max 150-200 ezer Ft lehet. Én még nem is próbáltam, de vonz az 1.4 Turbó, mert most az 1.6 szívó van, jó ez takarékos meg semmi baja, de szerintem épp a minimum erőben ehhez a kocsihoz. Több személy plusz klímát már nagyon érezni. És hát az ujban a Led fényszóró, 6-os váltó is nagyon csábító. Ha nem is most, de egykét éven belül lesz egy. És hiába huhognak megint sokan az árán, a valós ára versenyképes főleg az összkerekesé!
-
tm5
tag
válasz
Tom1939 #26216 üzenetére
nekem is ezért érdekes a dolog. jobban preferálnám a hagyományos automatát. Bár megvettem volna CVT-vel is az sx4 s-cross-t az 1.6-os motorral, csak mire összejött a pénzem rá, már nem árulták.
Már épp kezdtem rávenni magam, hogy jó lesz a vitara is, erre kijött az új sorozat s-cross-ból. Turbós motort nagyon nem akartam venni, 4wd-re meg nem igazán van szükségem, erre (1.4-es) automatával csak úgy van. Jobban tetszene az s-cross mérete, jobban passzolna a családhoz.
Már csak azt kéne jól megtippelni, hogy mennyire lesz tartós a turbós motor... -
Harkovz
aktív tag
Van teszt a Totalcaron is. Meglepően dicsérik az új motorokat!
-
tm5
tag
Sziasztok,
jól látom, hogy az új sx4 s-cross is ugyanazt a CVT automata váltót kapta a benzinmotorokhoz, mint az előző széria? Csak, mert mintha valahol az olvastam volna, hogy a vitara 6 gangos automatáját fogja kapni...
-
BLINT_PC
csendes tag
Hát korának megfelelő
Első szervízre mennyit kell számolni alkatrészárnak kb ? Tehát kopóalkatrész cserére....(vagy mire
)
-
BLINT_PC
csendes tag
Üdv!
Első autónak egy 1999-es 8 szelepes 1.3-as ferdehátú metálzöld Swift szerintetek jó?
Nincsenek nagy igényeim, heti kb 80km-t ki lehet még hozni belőle?
Előre is köszi -
dReFiX
senior tag
válasz
Kicsirics77 #26203 üzenetére
Valószínűleg ami az SX4ben van.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Kicsirics77 #26203 üzenetére
Gondolom, mint amik az új S-Cross-ban is vannak: 1.0 és 1.4 BoosterJet turbóbenzin és 1.6 turbódízel.
Csak az a kérdés, hogy mi lesz a Vitara S-sel, ha a normál GLX is az 1.4 turbóval jön.
-
^Clown
addikt
Na, ma vettem észre, hogy szivárog a fékolaj a jobb hátsónál, munkahenger elf.sta magát... Holnap megy a szakihoz.
-
válasz
dReFiX #26201 üzenetére
És nem tudod ráncfelvarrás is lesz januártól vagy csak motorcsere? A kérdésem motivációja hogy nagyon tetszik az s-cross gl+ felszereltséges, ha hasonlóvá válna a vitara gl+ (nekem a led lámpa és a +2 hangszóró ami igazából érdekes) akkor nem is kellene a vitarából sem a glx. Az 1.4 turboval kezdek megbékélni
-
dReFiX
senior tag
válasz
Tibi09 #26197 üzenetére
Kereskedestol függ, 50-100 körül. Minél kisebb szalonba mész annál valószínűbb. Vagy Pesten kérsz ajánlatot valahol és át mész vele a másikba.
Más :Aki Vitarán gondolkodik hajrá, a gyár a komplett készletet ki szórta a kereskedeseknek, januártól már új motorok lesznek valószínűleg .
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyedi ékszerdobozka
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Bomba ár! Dell Latitude E6520 - i5-2GEN I 6GB I 320GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max