- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- AMD Navi Radeon™ RX 5xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Hobby elektronika
- Milyen joysticket vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti (GB206)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peat;)
veterán
Én nem csodálkozom hogy már előre lehúzza a konzolokat Carmack, minden tiszteletem az övé de a 2005 óta, 7 éve a piacon lévő konzolgenerációban egy darab Rage volt a munkájuk ami technológiailag állítása szerint előretörő, majd ahogy jött úgy tűnt el a süllyesztőben, nem véletlenül. Talán kicsit keseredettség is van a szavaiban.
Másrészt ha egy 7 éves konzollal elérik azt amit jelenleg látunk, akkor annyira én nem vennék mérget arra hogy az 1080p/60fps elérhetetlen lesz, még akkor sem lesz az ha messze nem a legmodernebb technológiát alkalmazzák. Erről talán Abu tudna mesélni 7 év alatt mennyit ugrott a technológia, illetve ha már készen vannak a next-gen konzolok specifikációi akkor legyen 6. Egy mai középkategóriás vga, a konzolokban található mostani cpu-val is már elérni a mai játékok maximális részletességnél röhögve az 1080p-t és ettől azért több fejlődés várható.
Az a kérdés mennyire részletes játékokat akarnak készíteni, ha 30fps-ben állapodnak meg az pont hogy a pc-iparnak nem fog kedvezni, mert ez olyan látványvilágot enged sejtetni ami után megint csak kullogni fog a pc 2-3 éven át, ami bőven elég idő arra hogy megint a konzol legyen a fő irány a programozóknak mivel a vásárlóknak megint szembetűnően szebb lesz a konzolos játékkínálat. Szóval erről a véleményről nekem kicsit a keseredettség és az öngól együttese jut eszembe.
-
M@trixfan
addikt
Legalább nem kel feltétlenül megvárni a nextgen konzolokat ha valaki szeretne mostanában egy jobb gépet összerakni játékra. Egyébként lehet jó érzésű 30 fps játékmenetet összehozni ha az irányítás input lagja kellően kicsi és független a játék képfrissítésétől. Persze a 30 fps bombabiztos stabilitással meg kell legyen.
-
dabadab
titán
"a másodpercenként 24 ciklus a kémiai filmnél még nem "frekvencia" nincs képernyő, ami a szemed előtt villogna."
Moziban ott a vetítővászon, ami villog (általában 72 Hz-cel, vagyis képkockánkét háromszor).
"Ennek ellenére azt kell mondjam, egyrészt a moziban (35 mm-nél) egyrészt nincs, nem is lehet motion blur és szükség sincs rá."
Hát már hogy ne lenne? Dehogy nincs, a képrögzítés elvéből (miszerint a fényérzeklő (legyen az film, CCD, akármi) egy bizonyos idő alatt beérkező fény összességét rögzíti) következően van, kikerülhetetlen.
"Szerintem a vízszintes mozgásnál ott nem fogsz látni szaggatást."
Voltál már moziban?... Szaggat az rendesen, főleg mondjuk akkor, ha pl. a kamera végigsvenkel valami napsütötte tájon, ahol ráadásul a záridő is elég alacsony ahhoz, hogy csak minimális legyen a motion blur - ilyenkor szinte darabonként meg lehet számolni a filmkockákat.
"Az a DV- és egyéb videotechnológiák sajátja."
Igazából azoké jóval kevésbé, mivel az interlace miatt dupla a fieldrate, így sokkal jobban adják vissza a mozgást (persze az interlace meg egy rakat más problémát hoz magával).
"Én amúgy, mint látható, azon "kevesek" közé tartozom, akik szerint a digitális technika még a 35 mm cipőfűzőjét sem kötheti be (jelenleg), akik szerint szegényesebb, kevésbé plasztikus vizuális ábrázolást tesz lehetővé ez a kor és ez a technológia."
A fentiek utána érdekelne, hogy ezt mire alapozod.
"Az emberi szem megközelítőleg 10 ezerszer 10 ezerszeres felbontással működik, ettől a 4K még rettentő messze van, a kémiai film viszont röhögve viszi."
Ja, hogy ilyenre. Nem akarlak megzavarni, de a 35 mm-es film nem nagyon tud 100 megapixelt. Olyannyira nem, hogy a filmszemcsék szabad szemmel is látható, elég jelentős zajt okoznak, ráadásul minden vetítéssel romlik a minősége is. Igazából egy 35 mm-es kópia esetén már az is jónak számít, ha a 4k felbontást tudja.
(Meg persze ez a felbontás az emberi szemre is erős túlegyszerűsítés.)
-
Silenzio
addikt
Interpoláció az mpeg-tömörítések alapvető tulajdonsága, szót se róla, van és kell is. Ennek ellenére azt kell mondjam, egyrészt a moziban (35 mm-nél) egyrészt nincs, nem is lehet motion blur és szükség sincs rá. Szerintem a vízszintes mozgásnál ott nem fogsz látni szaggatást. Az a DV- és egyéb videotechnológiák sajátja. De lehet, csak szerencsés vagyok, hogy a filmszak hosszú évei és a heti 4 (kötelező) moziba járás alatt nem találkoztam ilyesmivel
assemble: szerinted hol filmszerűbb a mozgás, mozifilmben vagy videofilmben? Naná, hogy az előbbiben, pedig az a lassabb...
A 24 fps meg nem 24 Hz, ne keverd a kettőt. 35 mm esetében Hz-ről beszélni eleve sántít, a másodpercenként 24 ciklus a kémiai filmnél még nem "frekvencia" nincs képernyő, ami a szemed előtt villogna. Ahogy az anti aliasingtól sem lesz több poligonod, hiába kevésbé kockás a kép: ne keverjük a szezont a fanszőrrel. Monitoron is (jó esetben) minimum 60 Hz-en nézed a 24 fps-es filmet.
Nekem inkább az európai tévék 50 Hz-ével van bajom, de szemlátomást azon sem emelnek... Ezek szerint jó az úgy is. Vagy nem.
A korai színes film is gyengébb volt a fekete-fehérnél, a színek nélküli verzió volt a valósághűbb, akkármilyen hihhetetlenn. Az meg szintén baromságokat beszél (nem akarok ujjal mutogatni), aki szerint a régi, fekete-fehér filmek akadoznak és szar felbontásúak.Az emberi szem megközelítőleg 10 ezerszer 10 ezerszeres felbontással működik, ettől a 4K még rettentő messze van, a kémiai film viszont röhögve viszi.
Picit több tiszteletet, ha kérhetem. Ha nekem nem is, a mozgókép elmúlt 117 évének kijár. Jövő héten fogja betölteni...
Én amúgy, mint látható, azon "kevesek" közé tartozom, akik szerint a digitális technika még a 35 mm cipőfűzőjét sem kötheti be (jelenleg), akik szerint szegényesebb, kevésbé plasztikus vizuális ábrázolást tesz lehetővé ez a kor és ez a technológia. Persze a mostani, fos amerikai filmek csak bazári látványosságok, vizuális művészetről szó sincs. Ettől még szomorú vagyok, hogy a kémiai film korának leáldozott. A technológiai fejlődés nem jelent mindig automatikus előre lépést.
Hogy ne legyek teljesen OT, hangsúlyoznám: játékoknál minél több az fps, annál jobb... A micro stuttering egyébként nem áll közvetlen összefüggésben a sebességgel.
-
Teasüti
nagyúr
Jah azt még hozzátenném, h itthon kizárólag képkocka interpolációval vagyok hajlandó filmet nézni.
Én is tapasztaltam, h más élményt nyújt a képi világ így. De nekem ez még külön tetszik is.
Olyan valószerűvé válik, kézzel foghatóvá. Mintha már nem is álom lenne, hanem életszerű.
Ugye a valóságban sem bemozdulva látjuk a világot magunk körül (kivéve a körhintán, illetve egyáb hallucinogén szerek hatása alatt.).
Amolyan megkönnyebbülést jelent nekem a magas fps egy filmnél, pont úgy, mint egy játéknál. -
mephi666
nagyúr
fps stabil 60
cél is volt, hogy folyamatosan menjen... röccenést még nem is láttam a játékban és nálunk tényleg egy élmény: pl split screen-ben sörözgetés közben egymás ellen küldeni a teljes nordschleife-n
szerintem nem véletlen, hogy a forza3/4 95%-os értékeléseket kapott kb mindenhol
adj neki még egy esélyt, ha valahol látod normális kijelzőn, 720p-ben... oké, rece itt-ott akad, de én speciel nem tudok ezzel foglalkozni
...én is azok közé tartozok, akiknek ott a pc+konzol, de mindkettő másra jó: pc-n d3 meg néhány fps, konzolon meg hack n slash-ek (pc-re elég gyér a választék), arcade cuccok, forza, meg kinect-es baromságok, amik megint társasági programnak jók... lehet szidni a konzolt, hogy elavult, de szvsz még sokan szórakoznak régi wii-vel, ami meg a ps3/boxhoz képest is kőkorszaki
ui: ilyet nem láttam eddig, a kommentem fele került csak ki első körben
ui2: ezt akkor figyeltem meg először, amikor a tv-t vettem és azt hittem az a sz@r... gyors pásztázásnál rángat itt-ott szépen
-
Teasüti
nagyúr
Áh így már világos.
Gondolom ez meglátszik az fps-en is.(#61) nuke7
Miért is nem?
Sztem pont ugyanarra való, ha a játékokat nézzük, mint célt. Sőt, állítólag éppen a PC az, amit nem játékra találtak ki. Más kérdés, h a beviteli eszközök mit tesznek lehetővé.
De ha igazak a szóbeszédek, akkor xbox-ra is lehet csatlakoztatni egeret és bill.-t.(#60) Silenzio
A filmeknél elég a 24 képkocka, ha kellően össze vannak mosva: bemozdultak a mozgások. Így egy amolyan álomszerű élményt nyújtanak, állítólag álmunkban is hasonlóképen látunk. De esetemben, meg még sok más monitorszemű esetében hiába a bemozdulás, túl gyakran észrevesszük a szaggatást. A legszembetűnőbb ilyen képi elem az a vízszintes pásztázás. Főleg ha gyors. Aki ebben az esetben nem veszi észre, h szaggat, mint állat... hát azt irigylem.Ültem már be moziba és fájó fejjel néztem végig a filmet, mert folyamatosan szaggatott.
Főleg, mikor rövid záridővel készülnek a felvételek és nincs kellően bemozdulva.
Ha motion blur nélkül nézel vmit, akkor a 24 fps iszonyú kevés. De még a 48 is.
Éles képekből a szemünk még akár 60-nál több képkockát is meg tud különböztetni másodpercenként.
Ez mind csak a tartalomtól függ.
Játék fronton jó példa erre a Need for Speed. Abból is az Underground.
Ha motion blur-ral játszok, akkor még 30 fps alatt is élvezhető marad nagyjából. Ha anélkül játszom, akkor még a micro stuttering-et is észreveszem 60 fps +vsync mellett. -
assemble
addikt
Nem tudom hogy a 48 Hz fog-e elterjedni mint moziszabvany vagy jon valami uj pl 60 Hz-el, de sztem hosszutavon az biztos, hogy a 24 Hz-nek semmi keresnivaloja nem lesz itt. Egy 80 evvel ezelottrol visszamaradt dolog ami abbol a korbol szarmazik amikor az analog szalagon akartak sporolni es ez volt a kompromisszumos megoldas. Hosszutavon a jovoben ilyesmire semmi szukseg.
Aki pedig azt mondja ra h ettol nem filmszeru, az sztem hulyeseget beszel.
Ez olyan mintha a fekete-feher filmrol szinesre valtasnal is azzal szidnak hogy tul valosagszeru, elveszik belole a muveszi hatas. Hat ha valakinek az a muveszi hatas hogy valaminek fos minosege van es akadozik a kep es rossz a felbontas, akkor egeszsegere, de ha ez a lenyeg, ilyen elven meg is vakithatja magat, akkor meg kevesebbet lat az egeszbol, es akkor az mar tenyleg nagyon muveszi lesz -
djculture
félisten
Jól kezdődik, ha ez igaz lesz eleve egy évekkel elmaradt konzolgeneráció köszönhet ránk amitől sok jót nem lehet várni.
Mondjuk annyiba jó lesz hogy megint nem kell sokat feccölni a pc-be mert bármennyire is elrontják a portot akkor is jól fog futni fog egy középkategóriás gépen is. -
Silenzio
addikt
Vistaboy, ez a zárójelbe tett "csakazértis" gondolat elég gáz. Egy blogon talán még elmenne, de egy portál esetében elég ratyi. De ha már itt tartunk, hagy trollkodjak kicsit: Carmack alaposan mellényúlt a tech5-val, a Rage pedig szimplán szar. Nyunyú!
Amúgy a filmek és a játékok közt van egy baromi nagy különbség. A játékok esetében a mozgás időzítése nem fps alapú (kivéve pár régi játék esetében), bármennyivel megy, az időmérése nem fog változni. A film fix matéria, a felvételnél dől el a sebessége (kivéve pl. lassított filmnél, de ott is erre megy ki a játék, hogy visszajátszásnál lassított legyen). Sajnos a Pal és az NTSC szabványok ütközése bonyolítja a dolgot. Nálunk egy film DVD-n 25 fps-sel megy, az USÁ-ban 30-cal, a moziban 24-gyel, és aki időzített már szinkront az jól tudja, ilyenkor mi történik adott esetben a hangsáv hosszát is, amit ölég nehéz kivitelezni anélkül, hogy pl. a filmzene hamissá ne válna, tehát hogy ne változzon a hangmagasság. Pár magyar kiadó is remekül bele tud sétálni ebbe a csapdába. Kiborító. Ahogy az is nevetséges, hogy az USÁ-ban ezért gyakran néhány perccel rövidebbek a filmek (NTSC megint csak).
És most jön a lényeg: a film attól filmszerű, hogy 24 fps-ses alapra készült. A nézői szokások, az egész filmkultúra erre a realitásélményre épül. Jackson a 48 Hz-ének mellékhatása épp az, hogy a film nem érződik filmszerűnek, csak abban az esetben, ha irreális a látvány, mint a természeti képek vagy sok CGI esetében. Ezt rengeteg kritikus szóvá teszi. Műanyagszerűnek hatnak a díszletek, a profi technológiai háttér ellenére meg olykor home videósnak tűnik az összhatás. BÁRKI BÁRMIT MOND (Vistaboy után szabadon), ez alap, épp annyira, mint hogy lelassítunk egy robbanást, ha filmet csinálunk, mert így tűnik nagyobbnak, így kap súlyt. Valódi sebességnél gagyi pukkanásnak hat csupán. Nem tudom mit hoz a jövő, de a 48 Hz szerintem zsákutca lesz, akár a 3D, aminek már most erősen csökken a piaca néhány nyári kimutatás szerint.
80 pár éve, a némafilmes érában még 16 fps-sel mentek a filmek. Amikor 24 fps-re váltottak, gondolom sokan élték át azt, mint ma mi, vagyis akiket zavar a Hobbitban lévő mozgás. Mint akkor is, most is elképzelhető, hogy átszokunk és idővel természetesnek érezzük majd, de az a matéria nem lesz teljesen ugyanaz.
Az már abszolút magánvéleményem, hogy Hollywood általában jól befürdik, ha csak a technikát nyomják. Kiüresednek a filmek, mint az 50-es években, amikor majdnem csődbe mentek, részben emiatt, részben a gettósodás (így lettek pornómozik a patinás MGM filmszínházakból a 42. utcán NY-ban), részben a tévé miatt. Jött a szélesvászon, színes film, később a Cinerama, akkor is volt már 3D, jött a szagos film, a filmművészetet mégis olyan arcok váltották meg, akik fekete-fehérben, 4:3-ban, egy tolókocsiba ültetett operatőrrel nyomultak, mint Godard, mert ők újak voltak, frissek. A filmkészítéshez (ahogy a játékokhoz) nem feltétlenül pénz kell, hanem szellem meg ötlet. Hollywood meg bekaphatja, mert már egyre többen unjuk. Carmackot is.
-
mephi666
nagyúr
a játék asszem natív 720p+60fps
grafikai beállítás meg végülis miért lenne játékon belül, ha fix hw van alatta?
a box+tv beállításainál lehet esetleg variálni, de szerintem egyáltalán nem csúnya játék egy 40"os fullhd tv-n 2méterről nézve (megkockáztatom, hogy konzolon az egyik legszebb)
ui: könnyen lehet, hogy valami beállítási gond volt (vagy pl nem hdmi-vel kötötték a boxot a tv-re), mert szerintem ez a videó is meggyőző
-
Teasüti
nagyúr
Jah, a Forza 4 volt az!
Undorítóan nézett ki.
Abban a játékban tényleg nincs semmilyen grafikai beállítás, vagy csak a kiállítási gép volt lekorlátozva?
Jó lenne a grafikája, ha nem vmi 480x360-ban vagy hasonlóan pici felbontáson ment volna.
De komolyan, nem tudom hogy csinálták, vagy ez a játék tényleg ilyen-e, de akkora monitoron milliméteresnek tűntek a képpontok. És legalább jó élesen AA nélkül.(#54) moha21
Jó, átlagon felüli monitorral.
Vagy átlagossal 640x480@125hz-en.
Milyen régen volt már. Oda nem kellett egy havi fizetésből vga-t venni. -
Mister_X
nagyúr
Még mindig nem hiszem, hogy ez így lesz. Még mindig nem több egy becslésnél. És az utolsó mondatomban ki is fejtettem, hogy még ő sem törhet pálcát a jövő felett, mert ő sem láthat bele teljesen. Legyen büszke magára, hogy a cége képes már most 60FPS-sel futó játékot készíteni és, hogy a jövőben is így lesz. De nem hinném, hogy belát az EA, az Ubisoft, a SCE és a többi cég futó projektjeibe, hogy ezt a kijelentést sziklaszilárdnak tekintsem - bár az előbbi kettőből kinézem a grafikára menést minden áron.
-
dabadab
titán
"Lehet, hogy ő egy a világ nagy programozóinak egyike, de ez még mindig nem több egy szubjektív véleménynél."
Nem, ez nem szubjektiv velemeny (a szubjektiv velemeny az, hogy nekem fontosabb a 60 fps, mint a nemileg jobb grafika), ez Carmack iparagi informacion es tapasztalatain alapulo becsles.
-
mephi666
nagyúr
én azok közé tartozok, aki probléma nélkül nélkülözi az aa-t
autós játékból nálunk forza4 a nagy kedvenc és egyáltalán nem zavar a hiánya (főleg, hogy pc-n hasonló hangulatos arcade autós játékkal már vagy 10éve nem találkoztam)
#49: a távolság sokat számít
szerintem leginkább monitornál szúrhat szemet, ha valaki fél méterről keresi a 24" körüli fullhd-s monitoron az 1080p/720p közötti különbséget
-
Mister_X
nagyúr
Ugyanakkor megemlítette, hogy szerinte a következő generációs konzolokra megjelenő játékok túlnyomó része továbbra is csak 30FPS sebességgel fog futni 60 helyett
Lehet, hogy ő egy a világ nagy programozóinak egyike, de ez még mindig nem több egy szubjektív véleménynél. Igen, ő képes 60FPS-sel futó játékokat csináltatni, de mind a Rage, mind a DOOM3 BFG egy csőjáték marad, ahol azért nem nehéz ezt összehozni. Egy teljesen nyílt világú játéknál még Rage szintű grafikával sem lehetne megoldani a 60FPS-t.
Továbbá nem kéne neki sem pálcát törnie a még meg sem jelent konzolokra érkező, még meg sem jelent játékok fölött... Ha valaki 60FPS-sel fog játékokat írni, azok a first party cégek lesznek, de azok még szebb látvány mellett is bedobnak egy stabil 30FPS-t, ami nem fog leesni. Nem Battlefield 3-ból kell kiindulni, hanem mondjuk Halo 4-ből meg Uncharted 3-ból.
-
Teasüti
nagyúr
Az AA hiányát könnyen ki lehet szúrni mindegy mekkora a felbontásod.
És a fűrészfogas kép a legtöbbünknél legalább olyan illúzióromboló, mint a 60->30 fps.
Egy 2-4x AA nem olyan óriási pazarlás (főleg ha a leghatékonyabb algoritmusokat használják), de lényeges különbséget hoz, nem úgy mintha teljesen kikapcsolnák.Talán ez is nyomós érv volt az xbox360 ellen nálam néhány éve. Megláttam egy MM üzletben, hogy vmi konzol exkluzív versenyautós játékkal lehet nyomulni (talán Toca, de nem tuti). Odamentem, látom, h a menüben semmilyen grafikai beállítás nincs, out-of-the-box kell vele játszani. Hát akkor indít, de olyan pici volt a felbontása és olyan qrva fűrészfogas volt 19-20-as monitoron, h egy percen belül kiléptem és otthagytam.
Élvezhetetlen. -
petya1992
tag
Sose fogok tudni átállni konzolokhoz még az MK9 miatt sem pedig az a cím nekem a legnagyobb.
-
mephi666
nagyúr
ha 40"-al számolunk, akkor a képátló 101.6cm, 16:9-es képaránynál pedig a szélesség 88.5cm, magasság pedig 49.8cm... 1920x1080-al számolva egy képpont: 0.046cm->0.46mm... 1280x720-nál pedig: 0.069cm->0.69mm... 2méteres távolságról nem hiszem, hogy sok ember látja/figyeli ezt a 2 tizedmilliméteres difit
persze ha valaki ennél jóval nagyobb képátlóra vágyik, esetleg közelebbről nézi a képernyőt, az könnyebben kiszúrhatja... (összehasonlítási alapnak pedig ott van pl az alien anthology br-pakk és nem nagy a különbség képben a 720p-s riphez képest)
hasonló volt a véleményem az antialiasing-el kapcsolatban mindig: túl nagy erőforrásigény túl kicsi minőségjavuláshoz képest... játék közben soha nem a recéket kerestem pl a puska csövén és inkább legyen folyamatosabb/pörgősebb, mint recétlen
-
-
jan101
tag
néztem én már ugyanazt a bluray filmet egymás mellett egy HD-ready és fullHD tv-n, hát aki ott nem lát különbséget, annak tényleg fölösleges 720p fölé mennie. Nekem felettébb szembetűnő volt a különbség... és most direkt nem a rippelt mkv cuccokat hoztam fel, bár ott is látom a különbséget.
-
assemble
addikt
Pont ez az amitol felek, es valszeg emiatt lesznek 30 fps-es jatekok meg mindig.
Kicsit jobb lesz az AI, kicsit szebbek a texturak (az eletben nem veszed eszre ha nem nagyitoval vizsgalod) es cserebe bucsut inthetsz a 60 fps-nek: egyszeruen illuziorombolo. Ha van egy valami amivel nem kene sporolni sztem, akkor az pont a 60 fps.mephi666: nyilvan sokmindentol fugg hogy mennyire veszed eszre de a megfelelo tartalmak eseten azert viszonylag szignifikans kulonbseg van koztuk
De 1080p sztem is boven jo a kovetkezo generaciora, tv tamogatas hijan feljebb ugy sem mehetne meg.
-
mephi666
nagyúr
állóképeknél, apróbetűs szövegeknél meg fsaa nélkül kivehető azért, de játék és folyamatos mozgás közben nem foglalkozik vele szerintem az emberek nagy része és észrevehetetlen... rengeteg filmet néztem szűk 2méterről 40colon és meg nem lehet mondani, mi a 720p és mi az 1080p
képpontok számát tekintve pedig több, mint duplája a nagyobb felbontás... én még mindig azon vagyok, hogy untig elég a 720p, esetleg 1080, mert hiába sokszorosa az új generáció teljesítménye az előzőnek, ha a magasabb felbontás miatt nagyjából felezheted a nextgen teljesítményét, hogy relatíve arányuljon a régihez
-
-
assemble
addikt
Te meg az 1080p-t is feleslegesnek mondod (amikor azert egeszseges szemmel egy normal meretu 40" feletti tv-n 2-3 meterrol sztem latni a kulonbseget 720p-hez kepest) , akinek valaszoltam az 1080p-re mondja, hogy milyen szanalmasan keves
Ami biztos, hogy az 1080p elegge elterjedt szabvany, felette meg semmilyen elterjedt tv jelenleg nincsen, igy ha a kovetkezo koncolgeneracio 1-2 even belul jon, sztem biztosra veheto h elsodleges celfelbontas 1080p lesz. -
mephi666
nagyúr
#24-ben írtam: minek is 720p-nél több? tv-ből sem terjed el szerintem fullhd fölötti még jódarabig, főleg hogy miért is lenne rá szükség? átlagember örül neki, ha 1-2 hd-csatorna akad a kínálatban és annyi... rendben, hogy magyarországon vagyunk, de munkatársaim nagy része egyáltalán nincs tisztában azzal, hogy mit takar a dvdrip/720p/1080p és azt sem tudják, mit nézzenek egy tv-nél
a másik meg: tegyük fel ül a család a kanapén, 3méterre egy 50colos fullhd képernyőtől és játszani akar... nyakam rá, hogy nem vennék észre a különbséget 720/1080/4k közt... így meg abszolút értelmetlen lenne ennyire felgyűrni a felbontást: maximum pár techdemonál mutatna jól egy 20méteres vásznon, amúgy csak fölösleges erőforrásigényt jelentene és otthonra (ami végülis egy konzol célja) teljesen értelmetlen
-
#57919488
törölt tag
Van még ennél is rosszabb.
Csillagászati áron venni PC-t, hogy 60+ FPS lesz de közben a piacot ellepték az igénytelen konzol átiratok amiknek aztán mindegy, hogy milyen PC van mert pocsék az egész ahogy van.
Sajnos kevés játékot lehetne felsorolni amik nem estek a konzolosodás irányába.
Még ha ezek a nextgen konzolok kemények is lesznek a portos PC-s fertőzéstől már nem lehet szabadulni... -
assemble
addikt
válasz
GeryFlash #33 üzenetére
A jelenlegi konzolgeneracioban a jellemzo egy jateknal (tisztelet a kivetelnek):
-720p (sokszor meg annyi se)
-30 fps (sokszor meg annyi se)
-2DNamarmost ha 1080p-t akar az ember 60 fps-el, 3D-ben, az onmagaban kb 2*2*2 = 8-szoros teljesitmenytobbletet igenyel amit epphogy ossze tudnak talan hozni. Es akkor AA-rol, modernebb effektektol, stb meg nem is beszeltunk.
Mellesleg nagyobb felbontasu TV-k elterjedtsefe gyakorlatilag nulla, igy ha tamogatni is fognak olyan kimenetet, nem hiszem hogy kulonosebben foglalkoznanak vele, raer az a kovetkezo generacioban. Ha az 1080p 60 fps 3D tenyleg minden jateknal alap lesz, az mar oriasi ugras lenne, de ebben is ketelkedek hogy sikerulne meglepni, tovabbra is biztosan ontjak majd a 30 fps-es igenytelensegeket. -
GeryFlash
veterán
Szánalmas... Ha 5 évig tart egy konzol generáció, és ez 2013 q4ben vagy 2014ben jön.ki, akkor mennyire gáz is az fhd? már kiadáskor is az lesz, nem hogy 5év múlva... 60fps kéne 4kval, és mondjuk a 2016 utáni gamek 30fpssel mehetbének, de ez szánom, persze nem 7750 kéne az xbox720ban, mert az most is nevetséges, a 2008as 4870es teljesítményét hozza kb... szánalom, és memória is 4gb, mintha drága lenne 8gb (+2 ezer forint)... 2014ben 4gb ram(a vram is ezt eszi) és 2008 szintű vga, fhdvel és 30fpssel, és ez tartana ki 5 évig...
-
mrhitoshi
veterán
öööö tudja mik azok a pletykák ?
Elég komoly hardverről szolnak a pletykák, és ha egy két CPU-s AMD GCN GPU-val szerelt monstrumon nem tudnak majd elérni 60FPS-t, akkor az csak a szoftverfejlesztők korlátoltságukat jelentené.
-
$p@rr0w
őstag
Carmack egy programozó géniusz tehát lényegében mindegy hogy milyen játékot készített, programozásban és technikailag mindig a legfejlettebb/naprakészebbek között van ezért számít a véleménye. Amúgy meg elejtett twitteren vagy hol egy mondatot, és a fél játékvilág urott rá, nem elég?
-
#57919488
törölt tag
John Carmack meg az iD a Rage hype-al jól le is járatta magát.
Szépen elfordultak a PC-től mert a konzol jobb de már az se annyira jó sőt már a nextgen se lesz jó -
dabadab
titán
"Ez a John Carmack még mindig oylan nagy névnek számít a játékiparban hogy külön kikérik az álláspontját a konzolgenerációval kapcsolatban is?"
Az iD azert meg mindig ott van a jatekfejlesztes surujeben, szoval Carmack elegge kepben van. Az, hogy "kulon kikerik az allaspontjat" meg valami felreertes lehet, egyszeruen megkerdezte tole valaki azt, hogy szerinte mi lesz, o meg elmondta.
-
mephi666
nagyúr
itt szerintem, amiből legkönnyebb leadni, az a fullhd... ez az a pont, ahol a legnagyobb terhet le lehet venni a hw válláról és a legkisebb a látható minőségromlás
direkt próbáltam 100centis fullhd tv-n, hogy a hawx hogy megy és hogy néz ki 1080/720p-ben: kb szűk 2méterről nézve folyamatos játék közben észrevehetetlen volt a különbség... leginkább csak a kiírt apróbetűs feliratokon látszódott, hogy alacsonyabb a felbontás (viszont fps-ben azért lehetett látni egy 9600gt-nél a difit)
konzolt meg elsősorban nem arra vesz az ember, hogy monitorra kösse és fél méterről bámulja
-
Szóval nem tudnak/akarnak 60fps-t kihozni a motor-ból, és akkor az a megoldás, hogy szép kényelmesen benyögik a frankót. Aha. Persze.
A konzol számomra a Megadrive óta arról szól, hogy ugyan drágák a játékok, és a gép sem használható másra a játékon kívül, de azt kompromisszummentesen teszi. Ha egy játék eladhatóságához a játékélményt csökkentő grafikai szintet lőnek be, akkor ott alapvetően nem a konzol képességeivel van a gond, hanem a játék minőségével, optimalizálásával.
Az ID-nek meg ideje lenne letenni valamit az asztalra, mert mostanában nem nagyon sziporkáztak. Pl. jól jönne Steam-re az Enemy Territory - Quake Wars...
-
Tibi86
aktív tag
Igen, a konzolok sem a régiek már!
Nem csak egy Halo, hanem még egy Black Ops 2 és csúnyán laggol, ha kellő mennyiségű zombit hentelek egyszerre.(#12) PuMbA
+1
-
CocooN-z
őstag
Minden csak programozás kérdése. Direkt kipróbáltam hogy néz ki adott X360+PS3 game (God of War, Halo series, GoW series, +etc) Monitoron is, és a méret nem segített a textúrákon, pedig sok esetben valóban csak fix 30 fps volt, sőt Reach esetén a temp. AA miatt nem csak utánhúzás de sok AI -val fix 10-15FPS is volt folyamatosan. Classic BOX + PS2 nél nem voltak ilyenek.
Totál olyan mintha nem lenne prioritás az egy hardverre optimalizálás: "Cép? Megy? Megyeget? Jó lesz nekik!"
Én 60 FPS + ultra brutál grafikára szavazok ilyen gép + eredeti szoftverárak mellett.
-
Teasüti
nagyúr
Miért?
Konzolosokat ritkán hallottam még panaszkodni, tulajdonképpen te vagy az első.
Kivéve talán, amelyik háznál pc is van.
Én meg úgy vagyok vele, h 30-ért venni egy x360-at, amin kb elmegy minden, talán jobb befektetés, mint a pc fejlesztése. Ami ha játékra van kihegyezve, akkor egy alkatrészt nem kapok ennyiért. -
fecg21
aktív tag
Ne vegyétek istenkáromlásnak vagy trollkodásnak amit most leírok: Ez a John Carmack még mindig oylan nagy névnek számít a játékiparban hogy külön kikérik az álláspontját a konzolgenerációval kapcsolatban is? Tudom hogy ő alkotta meg az első FPS játékot, de azóta nem kis idő eltelt, és én úgy gondolom-valószínűleg tévesen-hogy ő már nem sok vizet zavar ezen a téren.
A cikkhez is hozzászólva
Biztosan nem lesz/várható a 60fps a köv. generációs konzolos játékoknál, az 1080P szerintem egy sztenderd lesz, elvétve lesz csak szerintem 720P-s játék. A 3D és a 3D+1080p kombó meg szinte elvétve-vagy egyáltalán nem lesz jellemző a konzolos játékokra. Én nem hiszem hogy ez különösebben nagy probléma lenne. Inkább a fizikára és a mesterséges intelligenciára feküdjenek rá jobban, és ne az legyen hogy ha van egy játékban normális AI, akkor fizika már ne is lehessen-mert az már túlzottan számítás igényes- és nem bírná a konzol.... -
BeLucZ
addikt
Aki kompromisszumok nélküli minőségre és teljesítményre vágyik/vágyott, eddig se a konzolt választotta
Kéne a vérnek 30 fps gagyi grafikával... vagy legyen fullos a játékélmény vagy semmilyen, én így vagyok vele
de konzolokon mindenképpen a sebességet helyezném előtérbe, főleg hogy a tv-t nem 2 cm-ről bámulja az ember, nem számít annyira a grafika, mint pc-nvagy még azt lehetne hogy a konzolokból is lenne mondjuk 3 féle egy low mid és high end kiszerelés és lehetne választani és akkor még mindig nem 20 millió variácóról beszélünk mint a pcnél
-
mrterminator
aktív tag
-
PuMbA
titán
PS2/Xbox/Dreamcast éra nekem még PC-sként tetszett, mindegyikkel játszottam is. Nem voltak patchek, jól kellett kiadni a játékokat, nem volt akadás, minden simán ment. Amit a mostani konzolokkal trükköznek\variálnak az már kicsit sok és egyáltalán nem tetszik, a konzol lényegét tüntetik el.
-
assemble
addikt
Lassan nagyon illene atszokni minden jateknak a 60 fps-re, sokkal tobbet szamit minthogy most ketszer annyi poligon vagy textura legyen, az latvanyban nem okoz nagysagrendi kulonbseget, a 60 fps viszont igen.
-
jan101
tag
na igen, fullHD-t már erre a generációra ígérték... nextgen pletykáknál már stabil 60fps és fullHD-ről beszéltek, vagy 3D fullHD-ről. Most itt az első pofon...később majd jön, hogy a fullHD-t se tudják tartani. Hát, ha azt vesszük alapul, hogy az új gépeket is hasonló áron akarják bevezetni, mint a mostaniakat... 4-500 dollárból megnézem, hogy raknak össze egy vasat ami ue4-et fog fullosan hajtani. Azt hiszem a következő konzolgeneráció megjelenésekor a pc ipar kapja meg a pénzemet
-
Teasüti
nagyúr
Nem sok ilyen játék akadt a kezeim közé, ahol elég volt a 30.
Manapság meg már a Vsync se (úgy) működik, mint régebben. Régen ha nem volt meg a 60/75 - vagy akármennyi -, akkor egyszerűen megfelezte, harmadolta a sebességet. De akkor az a 30/25/20 fps fixen megvolt, nem ugrabugrált össze-vissza. -
Shing
őstag
Ha olyan a játék, hogy elég a 30FPS akkor legyen annyi, de egy FPS nehogy annyival fusson már...
-
Teasüti
nagyúr
Nyilvánvalóan.
PC-n is ott vannak az U3-as játékok. Azok mindegyike stabil 60 fps-el megy, meg se röccen.
(Azóta mondogatom, h U3 Engine-nél nem kell jobb grafika, de tökéletesen játszható legyen!)
Vagy HL2.
Aztán az utóbbi évek játékai közül egyikről sem mondható ez el. És mikor egy high-end konfigon nem ugorja meg a 60 fps-t, akkor ott nagy a baj. -
Randomguy
csendes tag
60 fps - gyengébb grafika > 30 fps - jobb grafika.
-
Teasüti
nagyúr
Szánalmasnak tartom, h egy konzolon szaggatnak a játékok.
Az eyecandy-t simán beáldoznám a játékélmény oltárán.PC-sként megint egy kicsit elbizonytalanítottak, látva, h konzolon se garantált az önfeledt játék.
Egységes hardverre nem tudnak betonstabilan futó játékot gyártani, szégyen. -
Spancho
senior tag
Kíváncsi leszek.
Tuti a következő 'next gen' konzoloknál is be-be fog akadni vagy belassulni pár játék bizonyos helyzetekben.
A folyamatos 30 fps-k kemény munka lehet majd megcsinálni főleg ,hoy ha már a full hd-ra mennek majd rá.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- SZÉP Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Laptop -75% 15,6" i9-11950H 64/2TB RTX A4000 8GB UHD OLED
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- Eladó Apple MacBook Pro 13" A1706 (Late 2017, Silver - EMC 3163)
- Amazfit GTR 2 Classic okosóra dobozában töltőkábellel
- Mac mini M1 chip 8 magos CPU-val, 8 magos GPU-val
- Bomba ár! HP ProBook 430 G8 - i5-1135G7 I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF F15 FX506HM Gamer notebook - i5 11400H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD RTX 3060 6GB W10
- Honor Magic 7 Pro - Fekete - Új kipróbált készülék! Karcmentes gyárilag független! 512GB Memória!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB THERMALTAKE Core V21 500W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest