Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz Silenzio #68 üzenetére

    "a másodpercenként 24 ciklus a kémiai filmnél még nem "frekvencia" nincs képernyő, ami a szemed előtt villogna."

    Moziban ott a vetítővászon, ami villog (általában 72 Hz-cel, vagyis képkockánkét háromszor).

    "Ennek ellenére azt kell mondjam, egyrészt a moziban (35 mm-nél) egyrészt nincs, nem is lehet motion blur és szükség sincs rá."

    Hát már hogy ne lenne? Dehogy nincs, a képrögzítés elvéből (miszerint a fényérzeklő (legyen az film, CCD, akármi) egy bizonyos idő alatt beérkező fény összességét rögzíti) következően van, kikerülhetetlen.

    "Szerintem a vízszintes mozgásnál ott nem fogsz látni szaggatást."

    Voltál már moziban?... Szaggat az rendesen, főleg mondjuk akkor, ha pl. a kamera végigsvenkel valami napsütötte tájon, ahol ráadásul a záridő is elég alacsony ahhoz, hogy csak minimális legyen a motion blur - ilyenkor szinte darabonként meg lehet számolni a filmkockákat.

    "Az a DV- és egyéb videotechnológiák sajátja."

    Igazából azoké jóval kevésbé, mivel az interlace miatt dupla a fieldrate, így sokkal jobban adják vissza a mozgást (persze az interlace meg egy rakat más problémát hoz magával).

    "Én amúgy, mint látható, azon "kevesek" közé tartozom, akik szerint a digitális technika még a 35 mm cipőfűzőjét sem kötheti be (jelenleg), akik szerint szegényesebb, kevésbé plasztikus vizuális ábrázolást tesz lehetővé ez a kor és ez a technológia."

    A fentiek utána érdekelne, hogy ezt mire alapozod.

    "Az emberi szem megközelítőleg 10 ezerszer 10 ezerszeres felbontással működik, ettől a 4K még rettentő messze van, a kémiai film viszont röhögve viszi."

    Ja, hogy ilyenre. Nem akarlak megzavarni, de a 35 mm-es film nem nagyon tud 100 megapixelt. Olyannyira nem, hogy a filmszemcsék szabad szemmel is látható, elég jelentős zajt okoznak, ráadásul minden vetítéssel romlik a minősége is. Igazából egy 35 mm-es kópia esetén már az is jónak számít, ha a 4k felbontást tudja.

    (Meg persze ez a felbontás az emberi szemre is erős túlegyszerűsítés.)

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Silenzio #60 üzenetére

    Jah azt még hozzátenném, h itthon kizárólag képkocka interpolációval vagyok hajlandó filmet nézni.
    Én is tapasztaltam, h más élményt nyújt a képi világ így. De nekem ez még külön tetszik is. :K
    Olyan valószerűvé válik, kézzel foghatóvá. Mintha már nem is álom lenne, hanem életszerű.
    Ugye a valóságban sem bemozdulva látjuk a világot magunk körül (kivéve a körhintán, illetve egyáb hallucinogén szerek hatása alatt. :D ).
    Amolyan megkönnyebbülést jelent nekem a magas fps egy filmnél, pont úgy, mint egy játéknál.

  • assemble

    addikt

    válasz Silenzio #60 üzenetére

    Nem tudom hogy a 48 Hz fog-e elterjedni mint moziszabvany vagy jon valami uj pl 60 Hz-el, de sztem hosszutavon az biztos, hogy a 24 Hz-nek semmi keresnivaloja nem lesz itt. Egy 80 evvel ezelottrol visszamaradt dolog ami abbol a korbol szarmazik amikor az analog szalagon akartak sporolni es ez volt a kompromisszumos megoldas. Hosszutavon a jovoben ilyesmire semmi szukseg.
    Aki pedig azt mondja ra h ettol nem filmszeru, az sztem hulyeseget beszel.
    Ez olyan mintha a fekete-feher filmrol szinesre valtasnal is azzal szidnak hogy tul valosagszeru, elveszik belole a muveszi hatas. Hat ha valakinek az a muveszi hatas hogy valaminek fos minosege van es akadozik a kep es rossz a felbontas, akkor egeszsegere, de ha ez a lenyeg, ilyen elven meg is vakithatja magat, akkor meg kevesebbet lat az egeszbol, es akkor az mar tenyleg nagyon muveszi lesz :DDD

Új hozzászólás Aktív témák