Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz dgyuri0123 #5936 üzenetére

    Pár nappal ezelőtt játszottam azzal, hogy feltekertem a Pioneer LX50950H-t csutka 175nit-re és natív színtérre (jócskán DCI-P3 alatti, de Rec709-en azért láthatóan túlnyúló gamut) és egy 3DLUT-on át etettem ugyan azzal a HDR tartalommal, amivel az LG 55C7-et is ("passthrough" módban, megkapta a forrásból a metaadatot, hogy csináljon amit akar -> még nem is tudtam, hogy ennyire érzékeny rá a tone mapping, illetve még a régi firmware-en voltam, ami talán kevésbé volt az, passz), aztán egymás alatt/felett állva nézegettem őket.

    Ez az 1000nit-en fényelt The Martian volt. (Végigpörgött az egész film, miközben járkáltam a házban, vagy néha elé is ültem, és a laptopon neteztem, de rá-rá pislogtam a TV-kre.)

    Meglepően nagyon hasonlóan nézett ki rajtuk minden olyan jelenet, amiben nem volt semmi feltűnően világos elem (pl. nem nézett bele a kamera egy világító lámpába), illetve ahol volt is, ott is csak a vakító területek néztek ki másképp (a Pio-n beolvasd minden egy nézhető fehér pacába, ami az LG-n vakított, de több geometriai információ volt benne).

    Ennek örültem is, mert ez egyrészt azt jelentette, hogy tényleg színhelyes az LG legalább az SDR tartományban (nekem elég jó feltevés, hogy kép ennyire különböző kijelző nem téved egyformán, hanem ha ugyan azt mutatják, akkor az OK), de valamivel többet is tud nyújtani a HDR, mint az SDR.

    Csak aztán több filmet is nézegettem, illetve közben frissítettem és újrakalibráltam (amúgy ja, közcélú üzenet: az új firmware-el alapbeállításokon jobb, de a megváltozott "rejtett" paraméterek miatt újra kell kalibrálni az ISF Dark képmódot :U), aztán látom, hogy nem mindig fenékig tejfel a HDR sem, mert a Fantastic Beasts (4000nit) például már nem az igazi számomra (még úgy se, hogy a Kuro-t most letámasztottam a sarokba és csak az LG-t nézem, de még nagyjából emlékszem hogy nézett ki a film sima SDR BD-ről).

Új hozzászólás Aktív témák