Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
tildy
nagyúr
meglett, nem volt egyszeru safe modban bootolni, f8ra nem reagalt, talan msconfiggal kellett ugy inditanom, volt valami win8 taskbar program a telepitett programok kozt, meg egy masik, mindkettot lattam mar ebben a kontextusban emlegetni, uninstall, es vegre jo. Most drivereket telepitek

-
Viszlát
addikt
válasz
szőröscica
#46181
üzenetére
Az egyterűek kimentek a divatból? Mondjuk eleve nem értem miért a divat jelző, családosként az egyik legjobb választás, ki-be szállás/pakolás, gyerek mozgatása is jóval egyszerűbb, csomagtér is akad és bizony sokat tud jelenti az a 10-15 centi amivel egy átlagos autóban ülő felett vagy.
-
-
EZ most komoly, hogy a gugli teljesen letiltotta a Java plugint a Chrome-ban?
(Viva la CIB Internetbank)
Az agyam eldobom.
-
-
tildy
nagyúr
Safe modban minden rendben levonek tunik, megjelenik az eszkoztar is . (5 eve nem hasznalok wint, tehatkicsit el vagyok tevedve benne).
Viszont nem safe modban usert se enged letrehozni, exploer.exe hibat jelez. (Hm, kellett hazajonni, rogton en lettem az aktualis pc szeervizes)
-
tildy
nagyúr
Fekete kepernyos gondja volt valakinek win 8.1-el?
user scren utan fekete kepernyo jon be, ctrl+alt+delel le tudk feladatkezelobe menni, de se csempek, se win gombra reakcio.. -
lenox
veterán
válasz
EQMontoya
#46172
üzenetére
Tobb hely van benne, kenyelmesebb, tippem szerint szervizelni is olcsobb, meg kevesbe romlik el. Magas hasmagassagnak, nagy kereknek minden nap hasznat veszem, negykerekhajtasnak ritkan, annak, hogy nehezebb terepen is elboldogulna annak nem. Nyilvan annyi hatranya van, hogy autopalyan tobbet fogyaszt, meg nem is megy annyira, de ezek nekem nem voltak erdekesek. Mondjuk ez se volt erdekes, de ahogy nezem erteket is jobban tartja. Meg az is jol jott mar egy parszor, hogy 8 szemelyes.
-
szőröscica
addikt
válasz
Tothgera30
#46182
üzenetére
Tény, én frissen felázott földútra nem tévedtem vele, de hidd el, nagy hóban sokat jártunk RWD-vel. Jó gumi, jó súlyeloszlás, nem lehet nagy gond. Simán volt, hogy a német pályán 20 perc 35-tel hókotrók mögött araszolás után meguntam, és a két kotró között kilőttem, majd kellemes 90-110-el folytattam tovább.
És a hegyre felmászás sem frissen takarított utakon történt, tényleg nem hazudok, míg meg nem feneklett, addig mindenhol elment.

Én egyébként FWD-ben érzem a legkevésbé biztonságban magam havas úton, az RWD sokkal jobban irányítható gázadással. A következő autóm fogalmam sincs mi lesz, hetente változik az éppen aktuális kiszemelt, és még évek vannak, mire valóban váltani is fogok, de erőteljesen egy RWD kombi felé húz a szívem.
Nem mondom, hogy egy MK3 ST Focus kombit nem vállalnék be mondjuk narancssárgában vagy egy új Mondeot gyöngyházfehérben a 2 literes turbós benzinessel, de a szívem mélyén nagyon-nagyon szívesen visszaülnék egy jó hat hengeres BMW-be már. -
válasz
szőröscica
#46181
üzenetére
Akkkor másképp látjuk a helyzetet. RWD autóval is közlekedve több olyan helyzet volt, ahol bizony jóval nagyobb nyugalomban éreztem volna magam egy 4x4-ben. Bizony megesik hogy frissen felázott földútra téved az ember, ott pedig FWD vagy RWD simán beássa magát, téli hagymenetről meg ne is beszéljük, mert ott még elkóricál ahol előtte elmentek százan, de a pakolóban reggel szépen befagy. Tehát téli város-autópálya nem érv, mert takarítva/tisztítva van az út, ott bringával is eltekerek, mivel míg nem tükör jég, addig azzal nyomom.
-
szőröscica
addikt
válasz
Tothgera30
#46180
üzenetére
Jártunk eleget síelni RWD autóval, hatalmas havazásokban az Alpokban, soha nem volt gond, nem hiányzott az AWD. Amíg nem volt akkora hó, hogy felüljön rá, elment az 530d is. Városban szerintem különösebb előnye nincs a SUV-nak, rengeteg van már, azokon nem látsz át, egy furgonon meg főleg nem.
Egy RAV4 többet eszik, jobban billeg, nagyobb benne a szélzaj és vélhetően az alkatrészköltsége is magasabb, mint egy hasonló kombinak. Ezt én nem vállalnám be azért, hogy feleslegesen cipeljem magammal az AWD súlyát egész évben, amire évente 1-2 nap lehet szükség, hozzátéve, hogy jó téligumival bárminek nekivágok, amíg mint írtam, nem ül fel az autó alja. A városi forgalomban meg egész jól ellavíroztam a padlón ülve egy E39-ben is, pedig azzal volt szerencsém Valencia 4 sávos körforgalmait is megjárni.

A SUV egy divat, racionális érvek a hátfájást leszámítva nincsenek mellette. Szerintem pár éven belül le fog csengeni ez is, mint az egyterűk tették. Azoknak sem sok értelme van, a fejed fölött 20 centi levegőt cipelni nem logikus döntés, egyedül a különálló ülésekkel szereltek rendelkeznek némileg több praktikummal mint a kombik, feltéve, hogy 3 gyereket akarsz szállítani.
-
válasz
szőröscica
#46179
üzenetére
Pedig télen jól jön az összkerékhajtás... Én csak előnyét látom mondjuk egy Rav4/Forester/Vitara/CR-V/stb. autónak egy kombihoz képest, persze egy X5 (bár ez inkább a köznépben maradt meg, mert már majdnem 20 éve rója az utakat) kissé eltúlzott kategória, olyan városi SUV, de városban viszont rálátni a többi járgányra, ami azért nem rossz.
-
-
-
-
lenox
veterán
En is voltam bmwt tesztvezetni vagy 10-szer, ebbol 7-szer 5-osoket, aztan nem sikerult megegyezni az arban, mert elotte haveromek 3-at vettek, amire 12%-ot engedtek a listaarbol, de nekem nem adtak 8-at. Ezert aztan korbeneztem mashol is, azota ugy tekintek erre vissza, mint az evszazad szerencsejere.
-
Néha megéri benézni a gmail junk mail folderjába...
"Hello my mate, örülök, hogy írjon neked egy levél. Még soha nem használta az internetet a randi.
De tudom, hogy sok esetben, ahol az emberek találtak szeretet révén a intenet. És most ők boldogok. Azt akarom, hogy megtalálja a boldoggá.
Ezért elhatároztam, hogy írok neked egy levelet. Azt akarom, hogy randi Önt. Infó rólam, én vagyok kedves és optimista lány.
Én Németországban született. De most él Russia.
Tudom tájékoztatni, hogy több információt rólam és küldjön több MyPhoto. Én leszek hálás neked, ha írsz nekem egy írni.
Mert azt akarom, hogy jobban megismerjük. Én leszek elégedett, ha tudnál küldeni nekem a képeket. Várom a válaszát. Remélhetőleg hamarosan látni a levelet.
A barátom Sashka." -
EQMontoya
veterán
Úgy látom, ma csak én voltam egészséges és környezettudatos. 30km bringa Pesten, meg 4 menet gokart, asszem, holnap nem leszek friss.

-
BlacKSouL
addikt
Dobjatok már fel légyszi nekem szombat délutánra valami Pesten vagy környékén (max 50 km) eltölthető szabadtéri, látványos, minimálisan aktív, akár vízparti programot, amit 3 barát tud élvezni. Mármint most szombat délutánra. A sörözés/italozás szombat estére van tervezve, tehát alapvetően autóval megközelíthető hely is szóba jöhet.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
parandroid
#46146
üzenetére
csak? [link]
-
Viszlát
addikt
Igen, egy 530D. Én azért letekertem már pár kilométert, sokféle autóval és eddig mindegyik billent, szóval elég fura volt eleinte amikor reflexből beledőltem aztán mivel nem billent, úgy nézhettem ki, mint aki rá akar feküdni a váltóra.

Szerintem is szerethető autó, először anyagi okok miatt kezdte el ezeket is mérlegelni (feleannyiba kerül mint egy BMW/Audi/Merci hasonló képességekkel), de aztán egészen megkedvelte. Mondjuk én méretéből adódóan inkább az 5-ös (A6, E klasse) szériával hasonlítanám mint az egyel kisebb szedánnal, de ez lehet csak érzéki csalódás.
-
válasz
Viszlát
#46154
üzenetére
Elso sajat autom, nem tudom, h szokni kell-e, nekem nem kellett kulonosebben. Neked valami friss 5-os BMW-d van, ugye?
Osszessegeben szerintem nagyon szeretheto kocsi, szamomra a legfontosabb tulajdonsaga az, hogy az ulesei szuperek, ill. hogy nagyon alacsony a szelzaj.
@46156: igen, hidros, es szerintem nagyon kenyelmes, de nem a hidro az erdekes, szerintem. Egy 3-as BMW-nel joval kenyelmesebb, de nem annyira kenyelmes, mint egy E Merci. (En alapvetoen nem kedveltem sose a Merciket, de az uj E meg S az valami elkepeszto, akkora kulonbseg van egy S500 meg egy 7-es BMW kozott a hatso ules komfortjaban, hogy elmondani is nehez.)
-
Viszlát
addikt
Azt azért szokni kellett, nem?
Az enyém sem billen (nyilván másképp oldják meg), eleinte baromi fura volt, de még most is fel-felfigyelek rá néha, főleg nagyobb sebességnél.Köszi amúgy, nem egy túlzottan elterjedt típus errefelé, nehéz róla elsőkézből származó infót szerezni.
-
válasz
Viszlát
#46149
üzenetére
Nem, hatsebesseges automata (szerencsere). Varosban nem hasznalom tul sokat, most volt kb. 1 honap, hogy csak a bolcsiig autoztunk neha, ami kb. 3 km-es utakat jelent, hidegen. Ugy 9 liter korul fogyasztott, ennel rosszabbat sose lattam vele. Ez az 5.2 is extrem, svajci autopalyak 120 kornyeken. Ha tolom neki, akkor autopalyan is megeszik 7-et, ehhez tartos 160-170 koruli tempo kell.
-
válasz
parandroid
#46146
üzenetére
A C5 az egy eleg 'nemetes' auto egyebkent. En se terveztem, hogy franciat veszek, konkretan E90-es BMW-t keszultem venni, csak par tesztvezetes (330xd, 325xi) utan beleultem csak viccbol ebbe a C5-be, es amikor visszaertem a kereskedohoz, egybol mondtam, hogy holnap utalom a penzt. Nagyon messze van a kenyelme egy E90-tol. Dragabb kocsira meg nem volt penz.
Az uj Citroen design nekem bejon abban az ertelemben, hogy mernek valtoztatni, meg mast csinalni, mint a mainstream -- szerintem ennek van helye a piacon. Raadasul most azt is gondolom, hogy sokan vagyunk, akik csaladi autonak nem tudjak megvenni a tokeletes, sportos es elegans premiumautot, mittudomen, egy A6-ot vagy E Mercit. Ha meg olcsobbat akarsz, de legalabb 'valamilyet', akkor egy Citroen Picasso pl. szerintem jo valasztas lehet.
A Fordokat pl. en sem kedvelem. A mostani fejemmel ugy gondolom, hogy egy Citroen Picasso + valami roadster + motor + sok-sok bringa komboval elegett lennek

Azert ez szerintem egy emberi belso:

-
szőröscica
addikt
válasz
parandroid
#46146
üzenetére
A 8gen Accordban is ilyenek a mutatók.
-
parandroid
félisten
Nem mondom, hogy rossz, ez is egy rendkívül ötletes apróság, hogy a számlap mögé dugja a mutatót, és csak a füle lóg ki. Csak ezek olyan perverz apróságok, ami csak a franciáknak jut eszébe.
Amúgy ez az apróságokban rejlő bohémság, és a kényelem még mindig teljesen elfogadható érva franciák mellett, az, hogy én nem kedvelem őket, az teljesen személyes dolog, egyszerűen tök távol állnak tőlem a francia és olasz formatervek. Ugyanez igaz a kortárs Ford és Opel, valamint Toyota kínálatra is...p
-
válasz
parandroid
#46142
üzenetére
Itt is csak a kormany kulseje forog, a belseje nem. Zero problema megszokni szerintem, en kifejezetten szeretem. Mint ahogy ugy altalaban az egesz kocsit, a radio marhasagaitol eltekintve.
-
parandroid
félisten
De ugye a harmadik személy nem tízkilós? Mert akkor azért az úgy nem feltétlen számít...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Annyira tipikus francia amúgy, hogy kívülről hozza a mutatót, ez olyan, mint a Picassoban a csak a peremén forgó kormány a fix küllőkkel - amikor először elindultam vele, és eltekertem, majdnem felsikítottam, annyira 'most ezt így hogy???' kategória.
p
-
-
szőröscica
addikt
válasz
parandroid
#46136
üzenetére
Legutolsó Dél-Spanyolországba tett nyaralásunk idején 14 éves volt a BMW 530d-nk. Félelem nélkül indultunk el vele, 8 ezer km-t tekertünk bele akkor, és óra szerint több mint 350 ezer volt benne, valójában pedig nem lehet tudni, hogy mennyi, mi 260-al vettük.
Ez volt az utolsó ilyen hosszú út vele, de előtte még kétszer megjártuk ugyanígy, illetve síelni is mindig 1000km-nél messzebbre mentünk. Ha karban van tartva, akkor egy sokat futott, viszonylag öreg autó is rendkívül megbízható tud lenni.
De teljes mértékben megértem az aggodalmaid és vágyaid, az új autónál jobb dolog nincsen.

-
válasz
parandroid
#46136
üzenetére
En 2 eveset vettem, amire meg adtak 2 ev garanciat, es jelentosen olcsobb volt, mint az uj.
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid
#46136
üzenetére
joamilestoné fórumtárssal hoztunk egy (akkor) 30 éves Toyotát Belgiumból.
A következő hibák fordultak elő:
-Késő este Nürnbergben, mielőtt megálltunk a szállásnál, elromlott az index reléje. (nem kattogott, csak világított folyamatosan)
-Másnap reggelre megjavult. -
parandroid
félisten
Ezért nem veszek használt autót, illetve most úgy néz ki, hogy második autónak igen, de mintha a fogamat húznák... Pont attól félek a legjobban, hogy nem ismerem az előéletét, nem tudom, hogy ki, hogyan használta, szervizelte - persze mivel max ötévesben gondolkodom, a garanciális szervizelést és a szervízfüzetet meg a németeknél új autónál, első tulajdonossal nem szokták félvállról venni, ez azért ad némi biztonságot. De most a következő pár évre nem szívesen vállalok fel még egy hitelt a meglévő mellé, még ha nem is nagy összeg, második autó meg legkésőbb ősztől mindenképpen kell majd.
"Szoval az, hogy egy szakember megmondja a frankot, az semmi mas, mint amit te hallani akarsz, hogy nyugton legyel, hogy a tobbi altalanos problemak kozott ne legyen meg egy, ami ott bujkal a tobbi kozott."
Három év az alapgarancia, efölött évente 200 EUR összegért akár 10 évig bővíthető (még nem tudom, meddig fizetem majd, még van majd' két évem eldönteni). Ha ezen az időszakon beül ott van a szervízfüzetben a márkaszervíz aláírása a jelölt periódusonként, akkor, hacsak nem én töröm össze az autót, bármilyen költségtől védve vagyok.
Nyilván egy 15 éves autónál én is beérném annyival, hogy korához képest üzembiztos legyen, de azzal még úgy sem biztos, hogy el mernék indulni évente többször csomagokkal, gyerekekkel, kutyákkal kb 1000km-re (tudom, nyúl vagyok, rengetegen megteszik, és semmi gondjuk nincs sose).
p
-
NoLF
veterán
válasz
concret_hp
#46132
üzenetére
14-17et jartam jopar evig reggelente es estenkent, nem veszes
bar nyilvan tudod. -
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz
concret_hp
#46130
üzenetére
Attól függ. Ha XVII kerület környékére mész, akkor ideje lassan, jah.
-
concret_hp
addikt
ha 1 óra múlvára megyek ballagásos ebédre, akkor lassan neki lehetne állni borotválkozni?
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
foglaltam az éjjel szállást az airbnb-n, mától, egy hétre.
A házigazda elutasította a foglalást... ilyenkor mi van?
a számlámon meg zárolva van a 120 ezer ft.jól indul a nap.... :-)
-
e=mc²
őstag
válasz
parandroid
#46111
üzenetére
Ertem, hogy mit mondasz, es bizonyos korulmenyek kozott el is fogadom, de a sajat tapasztalatom azt mutatja, hogy ez csak onamitas, hogy nyugodjon meg a lelkunk es ne foglalkozzunk vele. Az eddigi 2 autombol es a veluk kapcsolatos szervizelesek alapjan (ami nagyjabol 20 kulonbozo szakit jelent) talan egy volt olyan, aki ertett is hozza. Csak a rossz tapasztalataim alapjan mar neki sem nagyon hiszek, es mindig bennem van az a belso zsiger erzes, hogy bakker, mivanhamegsemjo? Minden percben akaratlanul, reflexbol hallgatok minden egyes zorejt, es bemeselek magamnak valami apro hibat, pedig tenyleg lehet, hogy nincs is ott. Es hiaba viszem el akarhova (mondjuk 15 eves jarmuvek eseteben a markaszervizt eddig kihagytam), legyen az helyi sufni szerelo, Magyar Autoklub hivatalos szervizpontja, vagy evekig szervizvezetokent tevekenykedo rokon, mindenhol (!) azt hallom, hogy megneztuk, most nincs vele gond, de az auto mar csak ilyen, barmi barmikor...
2 eve vettem a Primeramat, kereskedotol egyenes ut a szerviz. Egy hetig volt ott, mindent amit ilyenkor kell megcsinaltak, csereltek, muszaki, stbstb, Ugy valtunk el, hogy valami kopogott a kocsin, nem tudtak mi az, menjek vele es ha hangosabb lesz menjek vissza. Nem lett hangosabb, de elvittem mashova. Ott sem tudtak megmondani. Elvittem harmadik - otodik - tizedik helyre... Azota is megvan a hang.
En sem ertek hozza, sőt! Az ablaktorlo lapat csereje fel oramba kerult a par fel perces le- es felpattintas helyett, hatso izzot mar csereltem, de elsot nem tudok. Szerszamom, helyem es tudasom nincs, igy sajnos en is csak ra vagyok szorulva ezekre a "mesteremberekre" es sajnos tobb a negativ elmeny, mint a pozitiv.
Arrol meg ne beszeljunk, hogy ilyen eloelettel megmondom egy "uj" szervizesnek, hogy ez es ez a gond, erre na az nem ugy van, majd o megnezi. Harom nap utan a vegen csak kiderul, hogy nekem volt igazam.
Szoval az, hogy egy szakember megmondja a frankot, az semmi mas, mint amit te hallani akarsz, hogy nyugton legyel, hogy a tobbi altalanos problemak kozott ne legyen meg egy, ami ott bujkal a tobbi kozott.
-
válasz
fokukac
#46123
üzenetére
próbálgattam, a harmadik (legújabb, 2 hónapos, 3 TB-s) problémázott.
Aztán átdugtam egy másik ágára a tápegységnek, meg kicsit megbogarásztam a sata csatlakozót, és most jónak tűnik. Mondjuk, lehet, hogy tényleg nem tett jót nekik, hogy egy ágon volt a három vinyó...
Bár két hónapig problémamentesen mentek így együtt... -
EQMontoya
veterán
válasz
fokukac
#46120
üzenetére
Szerintem a gond leginkább szoftveres lesz.
A sata vezérlő esetleg döglődhet, de akkor azt a rá dugott lemezek írási/olvasási sebességén is érződne.
Illetve ahogy előttem is írták, minden lemezt érdemes végigtolni egyenként, bár arról nem írtál, hogy az egyenkénti lehúzást próbáltad-e. -
Ma feltűnt, hogy az otthoni gépem a szokott 20 másodperc helyett 5-10 perc alatt indul el, illetve áll le.Újraindításkor a bios sem nagyon akart bejönni.
Mintha nagyon gondolkozna... aztán egyszer csak pár perc múlva hallom a vinyó hangját, és elindul a gép.
Azt hittem, az ssd-vel van baj, de most lehúztam a vinyókat (3 db vinyó van a gépemben, plusz az ssd), és hipp-hopp, azonnal bejött minden.
Mi lehet a gond? a sata vezérlőm kezd meghalni? vagy a vinyók? Vagy a tápom?
Amikor működik, akkor minden oké, semmi rendellenességet nem érzek, csak ez az indítás-dolog zavar...
-
szőröscica
addikt
Júniusban megyek egy hétre Londonba, céges ügyben. Remélhetőleg asszonyka le tud jönni hétvégére majd.
Majd az ott élő fórumtársaktól lehet fogok kérdezni ezt-azt.

-
válasz
parandroid
#46103
üzenetére
Ez megertheto szerintem: lenyegeben egy biztositast vasarolsz, magasabb varhato erteku koltsegeid vannak, de a szoras (kockazat) alacsonyabb.
-
válasz
EQMontoya
#46106
üzenetére
Eletem elso olajcserejet a motoromon csinaltam, aztan hazajottem vele Europan keresztul Magyarorszagra. Masnap meg mentem egy kort, a nem jol applikalt roppantogyuru miatt kilazult az olajleereszto csavar, es az olajam rafolyt a hatso kerekre. Pont egyenesben voltam, nem estem el, nem haltam meg -- az elozo ket nap 2200 km-t motoroztam, 200 folott az Autobahnon, kanyarogva az Alpokban Ausztrian keresztul.
Szoval a figyelmetlensegem miatt siman meghalhattam volna, ha egy kanyar elott folyik ra az olaj a hatsomra. Tokre latom, hogy szamitogepeknel is a sok 'hozzaerto' miket osszebarmol, szoval en inkabb hagyom a szakemberekre

-
NoLF
veterán
válasz
concret_hp
#46089
üzenetére
Es vajh hany olajcseret kellett eszkozolni 9k alatt?
-
parandroid
félisten
Mondjuk annak tekintetében, hogy én elindítom, és hallom, hogy megy, illetve ha kinyitom a motorháztetőt, akkor megállapítom, hogy jé, egy motor! Annyit persze tudok, hogy hol tudok olajszintet nézni, meg hova kell önteni az ablakmosó folyadékot. Sőt, izzót is tudok egyedül cserélni - legalábbis eddig mindig ment, a Mazdán még nem próbáltam, de felteszem, le van írva a könyvében, hogyan kell. Szóval ehhez képest egy hozzáértő azért szerintem észrevesz dolgokat. Nyilván ha nem húz rendesen, vagy ráz, vagy akadozik, azt én is észreveszem, de amikor az Astrának elszállt a gyújtótekercse, én csak a check engine (checkeltem, ott volt) lámpáról tudtam, hogy gond van, a szerelő, ahogy beálltam az udvarra, hangról megmondta, hogy egy henger nem megy. Szóval szép tőled, hogy kinézed belőlem, hogy értek hozzá, de tökre nem. Menjen normálisan, ha gondja van, világítson valami lámpa, és megmutatom valakinek, aki ért hozzá.
p
-
-
e=mc²
őstag
válasz
parandroid
#46107
üzenetére
Ez rendben van minden amit leirsz egy dolgot kiveve: "...lássa szakember, és szóljon, ha valami gond van, vagy valamire figyelni kell..."
Na ezt nem fogja neked megmondani abban az autoval eltoltott max 1-2 oraban. Nem (ugy) ul benne, nem (ugy) utazik vele, nem ismeri a zorejeit, amirol te mar csuklobol levagod, hogy mi az. Ez csak illuzio, hogy megmondja neked valaki azt, hogy biztonsagos, minden fasza es nem kell aggodnod miatta.
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid
#46107
üzenetére
Nyilván garanciánál vidd márkaszervízbe.
Kerékcsere: centírozni nem biztos, hogy minden szezonnál kell, de tény, hogy bajt nem csinálsz vele. -
parandroid
félisten
válasz
EQMontoya
#46106
üzenetére
Ha nem lenne garanciális az autó, akkor sem csinálnám meg egyedül - ahogy az Astra is mindig szakszervízbe ment. Abszolút nem értek az autókhoz, évente az az egy átvizsgálás kell a lelki békémnek, hogy lássa szakember, és szóljon, ha valami gond van, vagy valamire figyelni kell. Garanciával meg évente 50 EUR-ért végképp nem fogok játszani.
Ezen az alapon a kereket is lecserélhetném otthon évszakváltáskor - mondjuk ez már előfordult, de csak mert hirtelen esett le a hó, és akkor is elvittem utána a télieket centiroztatni.
p
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid
#46105
üzenetére
Van gaházsod?
Egy olajcserét meg tudsz csinálni otthon is.Pollenszűrő: neten tuti találsz leírást, általában a kesztyűtartó mögött (Corollában és Lexusban legalábbis ott van), kipattint, bepattint.
Légszűrő: motortérben, légszűrőházat megtalálod, 99%, hogy még csavarozni sem kell, csak valami okosabb bilincseket kipattint, bepattint, kész.
Olaj: ez lehet kicsit bonyolultabb, ha szar helyen van a szűrő, vagy ha rossz a fogása (teljesen kerek a vége, nem kap bele a szerszám). Ez esetben venni kell olajszűrő leszedőt, szerintem kb. 10 euros tétel.
Kicsavarod alul a leeresztőcsavar, kifolyatod az olajat egy tálba, ezután lecsavarod a szűrőt. Szépen kicsöpög, új leeresztőcsavar beteker, szűrő felrak, olajjal feltölt, kész.Használt olajat meg átveszik benzinkúton, valószínűleg arrafelé is, utána kell járni.
Bele való 4l olaj mondjuk 30-45 euro között, szűrőkkel együtt megáll mondjuk 60-70-ből, és spórolsz a munkadíjon 50 eurot.
-
parandroid
félisten
válasz
EQMontoya
#46104
üzenetére
Jaja, a Mazda 20k, vagy 1 évet mondott, most van benne 14k, de nem fogok várni vele júliusig szerintem, amikor meglenne a hivatalos évforduló. Aztán majd meglátjuk, mennyiért csinálják (ahogy nézegettem a környéken az árakat, általában 50-100 EUR között van a tarifa az olajcserére, szóval ilyesmire számítok, plusz némi pénzmag a pollenszűrőért, olaj- és levegőszűrőért, meg átnézésért, meg aztán ki tudja még, miért).

p
-
EQMontoya
veterán
válasz
parandroid
#46103
üzenetére
Azért márkaszervízben olajcserénél láttam már 100k-s számlát repülni, nem egyszer...
Arról nem is beszélve, hogy ezt a 30 ezres olajcserét el kell felejteni a fenébe. Ha zömmel városban megy bele, akkor még a 15e is sok, inkább 10 az ajánlott.
-
parandroid
félisten
válasz
fokukac
#46101
üzenetére
"szvsz amit nyersz a garanciával, azt úgyis kifizeted a kötelező szervízek díjában, ahol szerintem szintén röpködnek a százezrek, évek alatt egészen biztosan."
Ezzel nem értek egyet, egyrészt azért ez az összeg még mindig alacsonyabb, ha csak az átvizsgálásokat, olajcseréket nézzük, kopóalkatrészek cseréjét (fékek, lengéscsillapítók, szilentek, gyertyák, szíjak, mittudomén) meg mindenképpen szakszervízben csináltatom, ott nincs különbség (sőt, az új autó esetében nyilván ezek jóval később esedékesek). Másrészt ez egy teljesen kiszámítható, tervezhető költség, ami sokkal jobban esik, mint ha nyakamba szakad egy turbófelújítás, hengerfej, vagy akármilyen nagyobb alkatrész csere.
A hozzászólás többi részéért meg külön köszönet, olyyan szépen összeszedett volt, hogy ezért bizonyos helyeken még pénzt is kérnek - még jó, hogy te nem vagy olyan.
A gyerekekkel, mint tényezővel mi is számoltunk, épp ez volt a másik fő pont, ugye most nyilván mind a kettő saját szobát szeretne, meg úgy általában életteret (két fürdő, az nagyon kéne), viszont ezeket hosszú távon (20-30 év) fenntartani nem kicsit luxus ilyen ingatlanárak mellett, ha egyáltalán meg tudjuk fizetni - jó környéken szinte kizárt.
A befektetési célú lakásvásárlás jó ötlet, gyakorlatilag a mostani főbérlőnk is úgy adja ki a lakást, hogy a bérleti díjból fizeti a felnőtt lánya lakásrészletét (és az a lakás Frankfurtban van, ez meg mégiscsak külső terület). Előttünk a lánya lakott ebben a lakásban a férjével, és a majdnem felnőtt (17, vagy 18 éves) lányával, ők beköltöztek Frankfurtba, és el akarták adni ezt a lakást, hogy betegyék a vételárba, amit kaptak érte, de most állítólag annyira alacsonyan vannak az ingatlanárak, hogy nem érdemes eladni, viszont idegennek nem adta volna bérbe - minket viszont szegről-végről ismert. Felajánlotta azt is, hogy megvehetjük, de ha megvenném, akkor egy jókora felújítással kezdeném, az meg igen sokat hozzátenne az árhoz, másrészt a környék azért nem a szívem csücske... Viszont befektetésnek tényleg nem lenne rossz, mert errefelé bérbe adandó házat találni nem kis mutatvány, akkora a kereslet. Szóval van min gondolkodni.
p
-
BlacKSouL
addikt
Ne írjatok má' ilyen hosszúakat he', hát melóban nem tudom elolvasni, estére meg annyi összegyűlik, hogy nem lesz kedvem hozzá.!
Csak vicceltem. -
válasz
parandroid
#46094
üzenetére
"Ezektől a dolgoktól fázom mindig, és ezeket akarom elkerülni a minél hosszabb garanciaidővel, meg a minél kevesebb, és lehetőleg minél inkább saját magam által ellenőrzött futással."
szvsz amit nyersz a garanciával, azt úgyis kifizeted a kötelező szervízek díjában, ahol szerintem szintén röpködnek a százezrek, évek alatt egészen biztosan.
Lakást venni pedig akkor éri meg, ha hosszú távon tervezel - és rengeteg egyéb dologtól függ, pl. munka, felnőnek a gyerekek, stb., a lényeg, hogy változó élethelyzetekhez jobb a bérlés.
Nézd inkább úgy a lakást, mint egy befektetési terméket. Ha van Y összeged a bankban, hoz 1%-ot, de ha van egy X értékű lakásod, az azért egy 5-8%-ot is kaphatsz, azaz ez a hozamod a tőkéden. Ha ezt összeveted ezen tőke megszerzésének és fenntartásának költségeivel (finanszírozás, felúíjtási stb.), akkor kijön, hogy megéri-e.
És a másik faktor az, hogy vajon várható-e, hogy nőnek a lakásárak - ha egy lakásboom-on vagyunk túl, akkor ez nem valószínű, ezek a dolgok hosszú ciklusokban működnek. Nem ismerem a német lakásárak alakulását, de valahol mintha azt olvastam volna, hogy elég jelentősen nőttek az árak az elmúlt 5 évben - viszont pozitív, hogy áramlanak az emberek az országba, tehát lesz igény lakásra, illetve nyomja a pénzt az EKB, ami keresi az útját, tehát valószínűleg egyelőre minden adott a növekedéshez.
Tinédzser lányokkal én amondó lennék, hogy vegyetek egy kisebb lakást, amit kiadtok, Ti pedig lakjatok ott ahol jól eléfértek, béreljeket lakást - A ti élethelyzetetek pedig úgyis változni fog 5-10 éven belül, a lányok kirepülnek, elmennek egyetemre, másik városba, összökeltöznek valakivel, szóval akkor már mások lesznek az igényeitek, mint most.
Így rugalmasabban tudtok alkalmazkodni az igényekhez, élethelyzetekhez, és fialtatjátok a tőkét is valamelyest. Nem tudom, remélem, sikerült érthetően kifejtenem itt 2 perc alatt, és rávilágítanom a dolognak egy másik aspektusára.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- VGA kibeszélő offtopik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- GoodSpeed: Munkaügyi helyzet Hajdú-Biharban: észak és dél
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- PlayStation 5
- VR topik
- Monitorkalibráló eszközök
- Wuthering Waves
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3965
- Apple iPhone 15 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ultra 7 265KF 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 128GB Deep Purple-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3913
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest









