Hirdetés
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Aki esetleg nem tudja, hogy mikor jelenik meg a játéka. A H.A.W.X. is titok volt a megjelenés napjáig, persze lehetett sejteni. Ugyanez volt a Batmannal is, amíg a kiadó nem járul hozzá, addig titok.
A Dirt 2 DX10.1-nek készült. Azért tudják három hónapon belül DX11-re portolni. Ugyanez volt a STALKER-rel. Ott van még a Battlefield 1943 ami átcsúszott jövőre. A GSC doksikon mutogatták a gather4 utasítás hatását. Volt még két Techland-es cím (Warhound, Chrome 2), de azok is DX11-ek lesznek, és eltolták őket. Egy játékról nincs pletyi sem. Nem tudni melyik az, nagyon halvány tipp van a Just Cause 2-re, mivel Emil Persson dolgozik a motoron, róla pedig tudjuk, hogy a DX10-et nagyon kedveli, talán már a DX11-et is.
-
rocket
nagyúr
"Az AMD nem titkolózna, de ha a stúdió nem engedi meg, hogy beszéljenek a DX11-es játékáról, akkor ez van. Ezért lebbentették fel a motorok nevét, hogy lehessen keresgélni."
Ingyen reklam melyik studionak jon rosszul?
"A DX10.1-es játékokat átették DX11-re. Azért készítenek jelenleg több mint 20 játékot ezzel az API-val, mert már eleve készült 6 DX10.1-es."
Ez valami magyarazkodasnak tunik
Eleve nem is jelenik meg 6 DX11 jatek iden, abbol ami igen az egyik nem volt DX10.1-nek tervezve (DIRT2), a Battleforge mar regebben amikor megjelent tamogatta a DX10.1-et, STALKER: COP meg mar regota DX11 jateknak lett igerve, igy akkor eltunt 6 DX10.1-es jatek feluton az igeretek, es a gyakorlati megvalositas kozott. (persze meg van 2 honap az evbol, de nem hallani semmi DX10.1 jatekrol ami meg megjelenne iden.)
Az meg hany jatekot irnak egy grafikonon nem sok mindent jelent, Far Cry patch utan 2004-re 30 jatekot igert az NV ami tamogatja a SM3.0-at, jol emlekszem akkor a Splinter Cell: Double Agent volt az egyetlen ami megjelent.
-
zoltanz
nagyúr
Mért kéne elbúcsúzni? A NV -től kell elbúcsúzni ilyen téren, hogy örökre vagy nem fene tudja néhány kategóriában. Ott van a fizikai számítások pl, vagy egyéb ha megéri megveszik azt is. Viszont semmi sem hátráltatja hogy CPU -kat használjanak ilyen számításokra is, meglátjuk az Intel a Larrabee -val ha belehúz és nagyott alakít, középkategóriás AMD ATI VGA vezérlő szintjét hozza, észre sem vesszük mi történik, amúgy itt az ideje.
-
Zeratul
addikt
válasz
antikomcsi #1989 üzenetére
Na én inkább ilyet néznék szívesen.
-
antikomcsi
veterán
Remélem a játékokban minnél hamarabb visszakönnek az ilyen arcok. És nem csak az átvezető videókban.
-
-
smkb
őstag
Teljesen mindegy... A DX11 itt már Krisztus urunk 2. eljöveteleként van kezelve.... megváltja a világot... mindenre jó az... lassan eljutunk oda, hogy ha kell leskáláz az mindent a profilok segítségével akár gameboy szintre is...anélkül, hogy BÁRMIT kellene alacsonyabb DX verziót támogató kártyákra optimalizálni...
Az meg ugyancsak elhanyagolható, hogy bár máshol hangoztatva van, hogy nincs szebb mint fixfunkciókat hardveresen megvalósítani az adott DX apihoz, de a konzolok, pl a PS3 ban csücsülő keményen DX9 API alá tervezett és a DX9 fixfunkcióit megvalósító 7800GT alapú GPU-nak biza nem a DX9 alapú funkciók fekszenek a legjobban.... nem itt mindenre a DX11 a megváltás.
Lássuk, de ne a DIRT2 féle viccekben, mert az vicc ami DX11 abban van. A DIRT2-ben bemutatott DX11 víz meg szánalom... mint egy higanytócsa...
-
az elmúlt cca. tucatnyi üzenetre: azért én szeretném a gyakorlatban is látni, hogy amikor a DX11-re írt játék a DX11-es feature-ök nélkül megy, az hogy fog kinézni. most röpködnek a nagy szavak, hogy így visszaskáláz, meg úgy hatékony, de azért ennyire nem modulárisak az effektek - ha valamelyiket kihagyod, esetleg ultraronda lesz a végeredmény...
-
Bici
félisten
A dx11 skálázódás + tesszelációs dologban részben tévedsz.
Nyilván, úgy fogják használni a tesszelációt, hogy a régi karikon is normálisan nézzen ki normal map használatával, ahogy eddig is.
Az ilyen lépcsős túlzásokra azért sincs szükség, mert mit ér, ha megspórolnak vele 30db polygont?Semmit. Ráadásul több pöcsölés megcsinálni a lépcsőzetes displacement map-et, mint polyból összedobni a lépcsőt.
A nagyobb körvonalakat meg lehet csinálni rendesen is, ettől nem lesz lassabb a játék. A régi karikon meg megy rá a normal map, a dx11-es karin meg tesszeláció + displacement.
Nem kell ettől megijedni - szerintem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Honnan jött ez a DX9 kompatibilis konzolos szöveg. Ez hülyeség. A konzolban található GPU-knak saját fejlesztő környezetük van. Nem kötődnek egyik DX-hez sem, minek is nekik API, amikor csak egy célhardver létezik.
A Xenos még mindig tud olyan dolgokat, ami a DX11-be sem került bele.
A portolás nem abból áll, hogy átfordítják a konzolos kódot. A rendert ugyanúgy meg kell írni PC-re. A DX11 annyiban előny, hogy vannak szabványos specifikációk, ami miatt nem kell egyes eljárásokhoz több algoritmust keresni, továbbá az API visszaskáláz DX9-ig, ami abban segít, hogy a DX9-es render mellé nem kell írni egy DX10-est.Ergo: olcsóbb, gyorsabb és hatékonyabb fejlesztés. Aki ebbe nem ugrik bele, az hülye. De láthatóan kevés hülye van még az NV szerint is, mert ők is a DX11 nagyvolumenű elterjedését prognosztizálják. Azzal a kitétellel, hogy 2010H2-re várják a tömeges inváziót. Az AMD ugye már most DX11-et hirdet.
Én alapjában azt látom, hogy a játékáradat istenigazából 2010Q2-től kezdődik meg, év végére pedig rengeteg DX11-es cím lesz. -
smkb
őstag
"Hol érdeklik a fejlesztőket PC-s minőség. Nekik a fontos, hogy olcsón megússzák a portolást. Ezért álltak egy csomóan rá a DX11-re. Ha valakinek nem tetszik, hogy nem kidolgozott a felület DX9/10-ben, az vegyen DX11-es kártyát, vagy menjen át konzolra. Utóbbi döntéssel megint a fejlesztők járnak jól, mert a konzolos eladások több pénzt hoznak. "
Hú mekkora ostobaságot írtál itt Abu.... Egyik válaszodat vágod agyon a másikkal. Nagyon jól tudjuk, hogy a konzolok grafikája DX9-nek fekszik, köszönhetően a konzolokban alkalmazott DX9 alapú GPU-knak,. Azaz PONT HOGY könnyen menjen az ide oda portolás TOJNAK a DX11 featureörökre. Mert PONT HOGY azt nem játszhatják el hogy DX11-re fejlesztenek, abból meg majd skálázódik ami skálázódik a konzolos DX9 közeli grafikára....Ehhh.... Azaz... PC-n marad feature a DX11...
-
rocket
nagyúr
"Dirt2-ben láthatólag úgy oldották meg, hogy teljesen irreleváns területeken alkalmazzák a tesszelációt, ahol nem zavaró ha valakinek a DX10-es kártyája miatt nem jelenik meg."
Pontosan igy van, egy ideig kirakat featurekent ott lesz a DX11, de semmi revolucio nem lesz, lenyegeben ugyanaz fog tortenni mint a DX10 megjelenesekor.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD nem titkolózna, de ha a stúdió nem engedi meg, hogy beszéljenek a DX11-es játékáról, akkor ez van. Ezért lebbentették fel a motorok nevét, hogy lehessen keresgélni.
A DX10.1-es játékokat átették DX11-re. Azért készítenek jelenleg több mint 20 játékot ezzel az API-val, mert már eleve készült 6 DX10.1-es.smkb: Hol érdeklik a fejlesztőket PC-s minőség. Nekik a fontos, hogy olcsón megússzák a portolást. Ezért álltak egy csomóan rá a DX11-re. Ha valakinek nem tetszik, hogy nem kidolgozott a felület DX9/10-ben, az vegyen DX11-es kártyát, vagy menjen át konzolra. Utóbbi döntéssel megint a fejlesztők járnak jól, mert a konzolos eladások több pénzt hoznak.
-
rocket
nagyúr
válasz
Zeratul #1972 üzenetére
Ne viccelj mar, hatalmas kulobseg lett volna, DX10.1-gyel lenne normalisan mukodo AA, 2009-ben azert nem hiszem ez nagy elvaras lenne, evekkel ezelott se szamitott mar extranak az AA, ilyen szepontbol az Unreal3 engine a kokorszakba repitette vissza a PC jatekokat.
Igaz, osszekevertem
-
Zeratul
addikt
Nem fogják megírni DX9/10re mert visszaskálzódik, max annyira durván nem fognak mindent tesszeláltatni. Lesz lépcső csak míg DX11ben szépen látszanak majd a kövek domborulatai, addig DX9ben csak egy odahányt tapéta lesz a felülete. Na meg a DX11 nem csak tesszelációról szól, bár az egyik leglátványosabb eleme az már biztos.
-
rocket
nagyúr
"Az AMD márciusig jelentette be a DX11-es játékokat. Ez alól Genghis Khan ... gondolom kellett nekik a reklám. Márciustól majd új hullám jön. Esélyesek között a Battlefield: Bad Company 2, a The Settlers 7: Paths to a Kingdom és az ArcaniA: A Gothic Tale szerepel. A Crysis 2 tuti nem jelenik meg 2010 első felében ... Q3, de inkább Q4 a valószínű."
Ezt mar a DX10.1 kapcsan regebben megbeszeltuk, nincs ok titkolozni, nem a mennyiseg, hanem a minoseg szamit, inkabb legyen 1 A+ jatek, mint 8 B-
Crysis2 kapcsan akkor rosszul emlekeztem Q1 remlett."Az AVP az nem tesztprogram lesz hanem játék. Itt nem a hardver leterhelése a cél, mint az Unigine esetében."
Ilyeneket mar hallottunk anno a Crysis eseteben is megjelenes elott
Nyar elejen meg arrol volt szo iden 6 DX10.1 jatek jon meg iden, ehez kepest ha jol remlik azota nem jelent meg DX10.1 jatek, es fogy az ido, ezek hova tuntek?
-
smkb
őstag
"Realitas igen messze van attol, hogy konnyen levaltja a DX9 engineket a DX11.
Szerintem nagyon sok ido lesz mire levaltjak a DX9 engineket, Unreal3 engine dominal mostanaban sok nagyobb nevu jatek epul ra, es sok keszuloben levo jatek meg mindig arra fog megjelenni.
Azok a studiok akik konzolra irjak meg a jatekot se fognak kapkodni nehany 10000 darabos eladassal kecsegteto PC jatekoknal a DX11-ert."Ebben egyet kell értsek Rockettel. De ami nekem inkább szöget ütött a fejemben az az Unigine Techdemóból szűrődött le. a DX11 tud futni DX9 profillal is stb.. Hát abban a demóban ugye az urak használták a tesszelációt. Pl a lépcsőknél. Na most, ha DX9/DX10 alatt nem lesznek meg az ilyen alapvető struktúrális elemek egy játékban a profilok miatt, akkor egy ilyen motorra alapuló játék lehúzhatja magát.
Nézve a DIRT2 tesszelációit is, egyáltalnán nem mérvadó. Nem véletlen. Ugyanis a motor írásakor majd el kell dönteni a kedves fejlesztőknek, hogy szeretnék-e, hogy a termékük DX11 hw-vel nem rendelkező játékosok gépein is emberien nézzenek ki. Dirt2-ben láthatólag úgy oldották meg, hogy teljesen irreleváns területeken alkalmazzák a tesszelációt, ahol nem zavaró ha valakinek a DX10-es kártyája miatt nem jelenik meg.
Azaz a fejlesztők, vagy teljesen marginális pontokon alkalmazzák a DX11 újításait (főleg tesszeláció) vagy elkerülhetetlen, hogy bizony megírják egyaránt a DX9/10-es motort is (lásd unigine lépcső). Vagy csak utóbbit, előbbire meg lesz pecs.
Úgyhogy jó propaganda szöveg ez a DX11 kompatibilis lefelé, csak épp hatalmas kompromisszumokkal fog járni, illetve jóval ramatyabb lesz egy játék DX11-től lefele, mintha DX9/DX10 motor lenne alatta. Mert eddig lehetett ezzel jönni, de amint jönnek a DX11 exkluzív enginere épülő játékok, akkor bizony kifog domborodni ez a hátrány.
-
Zeratul
addikt
DX10.1 és DX10 nem volt akkora különbség hogy újraírják miatta a renderelő engine-t, a DX11 a nagyfokú portolhatóság miatt könnyen lehet hogy felkelti az érdeklődésüket. Unreal Technologynál se hülyék hogyha igéretes az új környezet akkor ne portolnák rá az enginet.
Unreal az EPICé nem az IDjé. ID az Carmakck, Epic az Sweeny.
-
rocket
nagyúr
válasz
Zeratul #1967 üzenetére
Ha konnyen bovitheto lenne mar a DX10.1 verzioja regen megkellett volna jelenjen, es mar 1 tucat jatek kene epulon ra, amivel vegre lehetne normalis AA.
Unreal3 DX10 verzioja jo pelda arra milyen amikor egy DX9 enginet konnyen probalnak boviteni"A licenszelt fejlesztő környzethez meg automatikusan érkezik a bővítmény."
Ez se ilyen egyszeru azert, voltak jatekfejlesztok akik nem kaptak meg az uj build verziokat az ID-tol.
-
rocket
nagyúr
Texturazok hianya az valoban gond lehet, mivel a DX11 lassan fog teret nyerni a tesszallator hianya kevesbe lesz problema.
AVP lesz az elso jatek ami komolyabban hasznal majd tesszallaciot, kivancsi leszek a teljesitmenyre, mert ha max. grafikan szurok nelkul alacsony felbontasban a 25 framet fogja ostromolni az atlag FPS HD5870-nel akkor az max. techdemo lesz, es nem jatek -
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem 32 nm-es TSMC gyártósorokon lesznek majd készítve. Aztán 28 nm TSMC. A GF talán ilyenkor jöhet képbe leghamarabb.
Keldor papa: A TSMC 28 nm-es tömeggyártásra leghamarabb 2010Q4-ben lesz alkalmaz, de inkább 2011Q1.
rocket: Az AMD márciusig jelentette be a DX11-es játékokat. Ez alól Genghis Khan kivétel ... gondolom kellett nekik a reklám. Márciustól majd új hullám jön. Esélyesek között a Battlefield: Bad Company 2, a The Settlers 7: Paths to a Kingdom és az ArcaniA: A Gothic Tale szerepel. A Crysis 2 tuti nem jelenik meg 2010 első felében ... Q3, de inkább Q4 a valószínű.
1969: Nem lesz az olyan lassú. Az NV is azt nyilatkozta, hogy 2010 második felétől, már a játékok többsége DX11 lesz.
Az AVP az nem tesztprogram lesz hanem játék. Itt nem a hardver leterhelése a cél, mint az Unigine esetében. -
rocket
nagyúr
válasz
Zeratul #1952 üzenetére
Realitas igen messze van attol, hogy konnyen levaltja a DX9 engineket a DX11.
Szerintem nagyon sok ido lesz mire levaltjak a DX9 engineket, Unreal3 engine dominal mostanaban sok nagyobb nevu jatek epul ra, es sok keszuloben levo jatek meg mindig arra fog megjelenni.
Azok a studiok akik konzolra irjak meg a jatekot se fognak kapkodni nehany 10000 darabos eladassal kecsegteto PC jatekoknal a DX11-ert.Ami marciusig varhato DX11-ben az a Battleforge (mar megjelent a patch), DIRT2 (december eleje), STALKER: COP Retail (nem az orosz verzio ami mar megjelent) 2010Q1, Alien vs Predator 2010Q1, LOTR Online, es a Dungeon of Dragons Online fog hamarosan patchet kapni.
Ezen kivul az AMD prezentacioban 2010-re szerepel a Genghis Khan Online jatek, es 2 DX11 engine a Vision, es a Frostbite 2. (itt megjegyeznem halkan, hogy a Battlefield Bad Company 2 elvileg Q1-ben jon, megse irja sehol az AMD, Crysis 2 is Q1-ben jon az sincs sehol feltuntetve.)
Az se sok jot jelent a kozeljovore nezve, hogy keszulo jatek nevek helyett az engine nevek szerepelnek, az azokra epulo jatekok meg ebbol kiindulva nagyon messze vannak, addigra meg mar az elso generacios DX11 kartyak kifutnak. -
Izzé
őstag
-
-
tome.jr
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #1949 üzenetére
Saját magadnak mondasz ellen amikor azt írod hogy nv-nél nincs semmi titkos adu amivel tarolni tudnának mert akkor előálltak volna vele, ugyanakkor a titkos 5970 adut meg szó nélkül benyeled.
-
Crytek
nagyúr
Kíváncsi leszek az új dx11-es Geforce-ok mellé is dirt 2-öt pakolnak majd??
Mert ezzel tuti a listák élén lesz a dirt 2 eladása a VGA-k miatt.Vagy Gefrocehoz csak a physx-es Batman dukál majd? -
válasz
Zeratul #1952 üzenetére
szerintem ha tényleg oda jutunk, hogy a DX9/DX10 mód számottevően rondább lesz, mint a DX11, akkor a PC-s játékipartól szép csendben el is búcsúzhatunk. legyünk realisták, észrevehető minőségjavulást hozó tesszelációhoz jelenleg csak az 5800-as kártyák elég erősek - ha annyi eszük lesz a játékgyártóknak, hogy egy ekkora szegmensre lőnek, akkor hatékonyabb már most leépíteni a PC-s részlegüket.
abban viszont osztom Abu aggodalmát, hogy ha az nVidia biztos lenne a dolgában, akkor a fél Internet tele lenne a "top 10 reasons why the HD5800 series suck" típusú kampányaikal...
-
janos666
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #1949 üzenetére
ha valakinél ott az ütőlap, az nem sunnyog, hanem tarol.
Te se pókerezz pénzben. -
TESCO-Zsömle
titán
Utsó bekezdés azért is bűzlik, mert ha valakinél ott az ütőlap, az nem sunnyog, hanem tarol.
nV-nek nem jósolok semmi jót játékos téren. Ha a fermi meg is szorítaná az 5870-est, az biztos, hogy az 5970-es megfogja.
Ami engem nem hagy nyugodni hogy itt-ott elhangzott az állítás, miszerint az AMD-nek van még egy ütőkártyája az 5970-esen kívül...K: "Azmilehet?"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezért itt még mindig az a legnagyobb kérdés a Fermi kapcsán, hogy hol vannak a textúrázók. Egyelőre nem találja őket senki, azok nélkül viszont a Cypress elcsípésére sincs sok esély. A tesszellátor esetlegesen várható hiánya csak hab lesz a tortán.
A jelenleg elérhető biztos információk alapján nem tűnik a Femi Cypress-verőnek, sőt ...
Az NV ezekről annyit mond, hogy még nem fedtek fel minden részletet az architektúráról, hogy ez igaz-e azt senki sem tudja. -
rocket
nagyúr
válasz
janos666 #1946 üzenetére
En sose irtam a GF100GTX nem lesz gyorsabb a jelenlegi alkalmazasok tobbsegeben mint a CypressXT, a kerdes mindig is az volt, hogy ezt milyen aron (tranzisztorok szama, meret, fogyasztas/melegedes stb.) tudjak majd elerni, mert ha 60%-kal nagyobb, de csak 20%-kal gyorsabb akkor uzletileg (ugye penzre jatszak ezt a jatekot) nem az NV-nek fog allni a zaszlo.
Az AMD mas utakat jar (ugye nicsen highend GPU-juk) ezert nem lesz nehez a Cypresst legyurni egy highend GPU-val, megha az nem is elsodlegesen jatekok ala keszult, a jelenlegi, es a kozeljovoben megjeleno jatekok tobbsege meg mindig DX9-es konzolport, ez se az AMD-t fogja segiteni, DX11 alatt meg majd kiderul milesz.AMD helyzete se egyszeru a Cypress kapcsan dual GPU-s kartyanal, pedig az joval kisebb GPU.
Fogyasztas, melegedes miatt nem lesz szerintem mostanaban dual GF100 GPU-s kartya, mint ahogy ugye a GT200-bol se tudtak csinalni. -
janos666
nagyúr
Az utolsó bekezdésed kicsit ellentmondásos.
Az AMD azért nem csinálta azt, amit most az nv fog (szerinted) a közeljövőben, mert az R600 gyengébb volt a G80-tól. Ez mint ha azt sugallná, hogy a Fermi jobb lesz az RV870-től (grafikára is). Csak a korábbi eszmefuttatás azt sugallja, hogy ez nem így van.Illetve miért ne lehetetlen 6 hónapon belül egy dualgpu-s kártya? Ha már nem félmaroknyi GPU-k potyognak le naponta, akkor onnantól miért ne juthatna két darab is egy nyákra? Ez a kártya egyrészt biztosítja a presztizst, de ha tényleg a leggyorsabb, adhatják horror áron is, és akkor még bevétel szempontjából sincsenek messzebb, mint ha inkább két kisebb kártyát adtak volna el azzal a két gpu-val. A nyákot és a hűtést már ugyan akkor elkezdhették tervezni két GPU-hoz, mikor az 1 GPU-s kártyához hozzá tudtak fogni, max 3 hónappal tarthat tovább, mire az is forgalomba kerülhet. (Na persze ha nincs olyan akadály az útban, hogy gazdaságosan kivetelezhetetlennek tűnik a kártya hűtése, vagy nem férnek bele a 300W-ba, ha nem akarják szarráherélni, amivel a trónról csúsznának lefelé...)
-
rocket
nagyúr
3 honap eleg normal esetben a tapeouttol a launchig, meghat a launch is tobb fele letezik paper/soft/hard
A gond az, hogy mivel volt 1 respin, igy az elso korben a nem tul rozsas kihozatali arannyal osszekaparnak nehany chipet, az ezekre epulo kartyakat kiosztogatjak nehany valogatott embernek, meg kaphato lesz nehany darab a boltokban, ezzel fenttartva az erdeklodest.
Mondjuk, hogy ne menjen el a hajo mast nem is tudnak csinalni, megha bukoban hozzak az elso korben azt a nehany 100 darab kartyat ami iden megvasarolhato lesz, az is jobb mint a semmi, valamivel muszaj fenttartani az erdeklodest.
Persze ehez teljesitmenyben is mutatniuk kell valamit, ezert lesznek fontosak a cherry picked tesztek.
Anno ha az R600 teljesitmenyben a G80 fole nott volna az AMD hasonlot jatszhatott volna el, elulteti a bogarat az emberek fuleben az elozetes cherry picked tesztekkel, de mivel tudtak teljesitmenyben bukta a dolog, igy ez nem volt jarhato ut a szamukra. -
rocket
nagyúr
válasz
Zeratul #1937 üzenetére
Fuad nyomja az NV FUD-ot, erdekes olvasni amikor minden hirbe belekolt valamit amivel fenyezni probalja az NV-t, ennel Charlie sokkal szorakoztatobb, mert o megis magyarazza mit miert gondol, es erezni hogy valamennyire ert hozza, mig Fuad-rol ez nem mondhato el
Ar/ertek aranyban nem lesz eselye az NV-nek, teljesitmeny/meret aranyban se, az, hogy ~60%-kal nagyobb GPU-val gyorsabbak lesznek ~20%-kal DX9/DX10 alatt nem lesz a vilagvege az AMD-nek, foleg mivel lesz minumum 2010 februar amikor megvehetok lesznek a GF100-ra epulo kartyak.
Akarhonnan nezzuk a torteneseket nem az NV-nek all a zaszlo jelenleg, az AMD nyero pozicioban van, ott lesz a Hemlock igy a presztizs miatt fontos "kinek er messzebb a fugytuloje" kategoriat is vinni fogjak mivel nem tul nagy az esely arra, hogy a kovetkezo 6-7 honapban latunk dual GF100-ra epulo VGA-t.
Kivancsi leszek a tesztekre, aminel az osszevalogatott jatekokkal, beallitasokkal probaljak majd manipulalni az embereket, meg arra is lesz-e olyan tesztoldal aki miutan megkapta a kartyat ellenszegul az NV ajanlasainak, normalisan teszteli, es masnap nem irogat bele a tesztrol keszult cikkbe amivel megvaltoztatja a konkluziot
-
Bici
félisten
Nem mondtam, hogy nem lesz gyorsabb, de el tudok képzelni olyan szituációt, hogy dx9 alatt elveri, de dx11-nél, bekapcsolt tesszelálásnál lemarad.
Nem tudom, hogy a dx11 megengedi-e, de örülnék, ha ha nem úgy próbálna az nV előnyre szert tenni, hogy az emulált funkciókat "optimalizálja", vagyis beáldozza a minőséget, mondván, hogy a fizika többet számít a kisebb látványbeli hátrányoknál...
-
válasz
biggamer #1930 üzenetére
but from what we learned over the last few days, it was always late November to first days of December.
és jövő héten mikor leszvolt mindig?
Bici: azért ez korántsem kizárt. az 5870 cca. 70%-kal gyorsabb a 4870-nél, ez a Fermi meg akár lehet GTX285 * 2 is. túl kevés az info...
-
Zeratul
addikt
Sources confirmed that Nvidia is taking pre-orders like there is no tomorrow, but at this time Nvidia offers no guarantees when the chip will hit the market.
Na persze, megjelenik amikor megjelenik.
"once again we can confirm that multiple sources strongly believe that a single core Fermi will end up significantly faster than ATI’s single core Radeon 5870. "Remény hal meg utoljára.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
antikomcsi #1935 üzenetére
Az RV740-nek 2008 szeptemberében volt a tape outja. Volt vagy hét hónap még végül termék lett.
Az sem jó dolog ha marad pár komoly hiba a chipben. Ezzel egyetemben a fogyasztást és az órajeleket is általában a kiadás előtt alakítgatják. Ez a fázis ilyen gyors starttal a Ferminél teljesen kiesik. Ha tényleg jön decemberben, akkor az elvárás az lehet hogy legyen kvázi hibamentes a chip, a többit meg majd menet közben alakítják. -
biggamer
veterán
Fermi GF100 to launch by early December : [link]
-
emmm
őstag
válasz
antikomcsi #1927 üzenetére
tojáshéJ
Bocsi, de annyira bántotta a szemem
-
antikomcsi
veterán
Olvastam már erről, de nekem sem jött át, hogy most pontosan mi is fogja melegen tartani a rajta lévő hűtőt.
De tartok tőle, hogy az elnevezés módja inkább a 260M mintájára történik majd.
A másik dolog pedig, hogy mit jelent a hamarosan???
Régen jól el lehetett lenni 1-2 évig, de most mindíg vár valamit az ember, ha valami kijön az egy dolog, mert lehet várni a következőt rögtön.
Még szinte ott a tojáshély a phenom II procin, de már alig várom a buldozert, mert iszonyú kiváncsi vagyok rá.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Hamarosan gyün a GeForce 300M széria (notebook)
Fuad már a mobil Fermire gondolt a nevekből. -
janos666
nagyúr
Biztos nem voltak ezen számok is áldozatai a szerkesztésnek?
(Ha nem, akkor elnénéztem, bocs, de legalább megbizonyosodtam, hogy "értem")
Abu korábbi, logoutra is költözött cikkeiben is olvastam ezekről a VLIW mintákról, amikkel a driver eteti a chipet, de valahogy nem állt össze a kép...
(Mondjuk nem csoda, hisz full laikus szakbarbár vagyok e téren.)
-
janos666
nagyúr
Hát, én most a 2. és 3. pont közt látok ellentmondást, ne 1. és 2. közt. De az indoklásból úgy hiszem tulajdonképp erre válaszoltál, csak elszámoztad.
Ha egy nagy 16 alegységes cluster csak ugyan azt az utasítást hajthatja végre különböző adatokon, akkor miként juthatnak eltérő utasítások az 5-ös szervezésű részegységeire?
És akkor erre magyarázat az, hogy az az 1 utasítás egy komplexebb összeszőtt utasítássor, ami egyként megy be a 16-os clusterre, és ott szépen deriválódik, míg minden kis sp-nek jut valami utasítás (akár 5-ös blokkon belül is más és más?) -
Nem egészen. Maradjunk akkor az RV870-nél:
1. van benne 20 ALU+TEX cluster, ugye darabjában 80 ALU és 4 textúrázó egység
2. a clusterek SIMD szervezésűek, azaz a bennük található 16 alegység (ezek az 5 ALU-sok) ugyanazt az utasítást hajtja végre, de mindegyik más adatokon dolgozhat - bár az egységeknek nem kell feltétlen ugyanazt az utasítást egy időben végrehajtani, viszont ugyanazon az utasítássoron (programon) kell dolgozniuk, azaz igazából nem SIMD, hanem SPMD a szervezés. ennek az elágazások miatt van jelentősége.
3. az 5 ALU-s alegységek MIMD szervezésűek, azaz mindegyik ALU külön utasításon és külön adaton tud dolgozni.Ha belegondolsz, a 2. és a 3. pont között azért van némi ellentmondás. Ez úgy van feloldva, hogy a cluster szintjén VLIW (very large instruction word) utasítások látszanak, amik praktikusan 1-4 egyszerű + 1 potenciálisan komplex ALU utasításból vannak összerakva. Ez a megoldás nincs annyira rugalmas, mint egy valódi MIMD szervezés, de némi shader compiler támogatással és egy nagyon okos dispatch rendszerrel a célnak pont megfelel.
Mindezek után, abban nem igazán hiszek, hogy a fenti SIMD / SPMD szervezést MIMD váltaná fel. Egyáltalán, azt sem tudom, mit lehetne nyerni egy MIMD vezérléssel - grafikában nem sokat (esetleg alacsonyabb felbontásokban), de abban is kételkedem, hogy a tudományos számítások ne lennének kényelmesen "SIMD-esíthetőek" - a 16-os szélesség éppenséggel nem nagy.
-
miután az R600 és derivatívjai is tele vannak MIMD tömbökkel (a HD5870-ben konkrétan 320db van
), ezzel nem mondtak túl nagyot Fuadék. abban viszont erősen kételkednék, hogy a 320db szervezésében olyan változás állna be, hogy teljesen függetlenül vezérelhető unitokkal keverednének elő, mert az ütemező és regiszterek tekintetében harakirinek minősíthető. szóval szép szó ez a MIMD, csak valaki azt is leírhatná mellé, hogy mit ért PONTOSAN alatta
-
Bici
félisten
válasz
TESCO-Zsömle #1912 üzenetére
Nem csak neked írom, hogy egy Fudzillás pletyka szerint nagyon hamar (2010 q3) jön az új Radeon, ami nem az r600 leszármazottja, és már MIMD tömböket használ.
Nem tuom, hogy igaz-e, és ha igen, akkor milyen következtetést érdemes levonni belőle, de a MIMD tömbök szerintem GPGPU felépítésre utalnak (A gt300 esetén ezt mondták), a korai megjelenés meg a Fermi várhatóan jó szereplését jelenthetik.
Kivéve, ha tévedek, vagy kama a hír. -
janos666
nagyúr
Elég közérthető kis (reklám) videó a Zii-ről.
Szerintetek mit ígér ehhez képest a Fermi és Tegra? Tud mindent, amit egy smarphone-nak kellhet manapság: Plazma, és ugyan úgy össze lehet belőle dobni több 1000 chipes foldingfarmot is.
Szóval elvileg egy chipből lefed mindent, amit az nv 2 chippel tesz, és ugyan úgy ismer OpenGL-t, tehát még egy többchipes VGA szerűség sem lenne lehetetlen a jövőben, a videó szerint elfut egy ilyen kis smarthphone-ba való chippen a Half-Life 1, tehát nincs messze a Larabee féle demók szintjétől...
Pontosabban van is már egyfajta VGA-juk: [link]
A google is csinált már hozzá igazított Android verziót. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #1906 üzenetére
Számomra mindig alapvető elvárás, hogy annyit csináljanak, amit az aktuális DX megkövetel. A DX10-et normálisan először a HD 2900 tudta, az lett a veszte, hogy nem kellett 2007-ben DX10. Sőt csak most kell igazán. Tehát mondhatjuk, hogy 2 évvel megelőzte korát. A Fermi 5 évre előre építkezik, ez már túlzott. Egyszerűen hiába mondja az NV, hogy lesz ray-tracing-et, ha nincs szükség rá.
Sőt évekig nem lesz. Kicsit olyan érzésem van, hogy a Larrabee bevitte az erdőbe az NV-t, és csak most derült ki, hogy az elméletben tökéletes ötlet a gyakorlatban nem működik.
-
Bici
félisten
A szerdai RealityServer-es cikkhez: iray® Photorealistic Rendering Technology.
(#1906) janos666: Erről a Creative féle chipről mit kell tudni?
-
janos666
nagyúr
Pedig erre is rá lehet húzni, ha a Physx-et egy különálló projektnek tekintjük. Nincs B tervben a Compute Shader és OpenCL átirat, nincs megnyitva 4-8 CPU szálra, hanem tolja a CUDA szekerét, ha van még esély a CUDA sikerére, ha nincs, tehát megy fejjel a falnak, és vagy bejön vagy nem, vagy elterjed, vagy eltűnik...
Ja, vicces, először mondja, hogy azért profibbak, mert nem ARM licensekből legóznak, aztán ő maga mondja, hogy a Tegra szíve is ARM.
Persze ha így tették volna fel a keresztkérdést, kimagyarázhatja, hogy nem csak copy-past, hanem tényleg tettek is mellé valamit, és mindent kreatív, hozzáértő, értelmes módon, amivel újat és nagyot alkottak, és ez az, amire más képtelen, ez emeli ki őket.Erre a jövőbemutatásra csak azt tudom mondani, hogy te 2006-ban simán megvetetted volna velem a 2900XT-t 8800GTS helyett, akár csak a hardwares tesszelátor miatt, pedig 2010-ig semmire sem tudtam volna használni, de talán még utána se. Ezeket a folyamatokat is lehet gyorsítani, lassítani. Nem beszélve arról, hogy milyennek tűnt ezek lefolyása akkor, mikor az elhatározás született, ami vállalta a kockázatot. (Az ATI a szemétdombon, az Intel pedig erőlteti mindenkire, hogy kezdjenek nyitni a Larabee felé.)
Kicsit olyan ez, mint a nyuszi, akit azért is megvernek, mert nincs sapkája, de azért is, mert van. Ezt is fel lehet tüntetni úgy, mint ha reggel másnaposan eltéved volna Huan bácsi, és a poineer-hez ment volna be dolgozni, aztán hívott egy taxit, de tele volt a feje jövőbemutató ötletekkel, és így is, mint most te.Nekem tetszik ez az ötlet, amit a GPU-kkal csinálnak. Persze ettől még egyetértek, hogy így, az AMD jelenléte mellett lehet, hogy nem lesz olyan szép ez a történet.
Amúgy jut eszembe még valami, ha már Atom alapú Nokia, és Tegra alapú okostelefonok:
A Creative féle chippel mi lesz? Azt is úgy harangozták be, mint valami csodát, ami kiváló lehet egy smarthphone-ba is, de szuperszámítógép is építhető belőle. Ha igaz, amit láttam róla egy éve, erős esélye lenne a Tegra és Fermi babérjaira törni egy időben. -
DemonDani
addikt
Igazság szerint ez is mind oda vezethető vissza, hogy az Atinak koporsóban lenne a helye, az ütemtervük szerint (vagy legalábbis az S3 szintjén).
Kicsit megzavarhatta őket az AMD vásárlása
aztán jött a PhysX megvásárálása, leeht hogy nem B Terv volt, hanem egy gyors lépés ami éppen eszükbe jutott...
Ha gátat építesz gyorsan, de véletlenül sokkal hamarabb kezd esni az eső akkor nem hagyod abba a gátat hanem a szükséges pontra dobálsz bármit ami a kezed ügyébe esik és megállíthatja a vizet...
szerk:
(mármint jó esetben megállítjarosszban elmos mindent és jöhet a hosszú ideig tartó kár helyreállítás)
-
gV
őstag
Fasza dolog, hogy a Fermi izomból szereit a sugárkövetést, de miért kell már most készülni 2015-re.
5 évvel előre szaladnak h aztán megint átnevezgetniük kelljen csak
meg az is lehet h mivel dx helyett az Intel is a ray-tracingre gyúr úgy gondolták bölcsebb velük tartani minth csináljnak egy dx11-es célhardvert ami aztán jó leszerepelt volna -pénzügyileg- a platformosítás és a tesszaláció követelményeinek ismerete hiánya -teljesítményben- miatt
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- BestBuy topik
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- TOP PC konfig /Ryzen 7 9800X3D, 32GB DDR5 RAM, 1TB SSD/ akciós áron eladó!
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- PS Plus előfizetések
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Gamer Notebook! Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix G731GU! 17,3Col! I7 9750H / GTX 1660Ti / 16GB DDR4