Hirdetés
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- A kézikonzolok teljesítménytrónjára pályázik az AYANEO és a GPD
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Milyen videókártyát?
- Bluetooth hangszórók
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kompakt vízhűtés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
félisten
válasz
Raymond #3896 üzenetére
Nem értem hogy miért kell rágódni egy ennyire szubjektív témán mint hogy ki szerint mi a látványos és mi nem. Teljesen egyén függő hogy kinek mennyire számít vagy esetleg mennyire hiányzik az AA az AF vagy a társaik. Nekem pl az AF egyáltalán nem hiányzik de még az ilyen hipermagas überbrutál AA megoldásoknak sem látom önmagában értelmét. Körülbelül olyan ez mintha az egyikőtök azt mondaná hogy x monitor színei sz@rok a másik meg azt hogy tökéletesek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond #3896 üzenetére
Kinek mi a látványos. A karakterek egyes részein észrevehető az AVP-ben is, de a játékban van még felületi tesszelláció is, bár nem sok. Ott nagyobb a különbség.
A tesszellációt program válogatja. Nézd meg például a STALKER: CoP különbségeit:
Szerintem bőven észrevehető.
Persze elfogadom a te véleményedet is. -
Raymond
titán
Csak az aktiv AA latvanyos kulonbseget okoz egy jateknal. Ez meg nem. Ez a lenyeg, nem az hogy bekapcsolhatom-e vagy nem. A Doom3-ba is anno bekapcsolhato volt az Ultra mod, csak ertelme nem volt. Csak hogy egy sarkalatos peldat hozzak fel. De valahogy az az erzesem az eddigiek alapjan hogy nem akarod megerteni...Na mindegy...What ever butters your biscuit.
-
Shufny
őstag
Mindenki azt lát, amit akar. Van aki a legkisebb különbségre is rámondja, hogy márpedig ez megéri, a többiek meg bármekkorára közlik, hogy 1: enny? 2: jó dehát -10% fps.. nem kell, tetris legalább fut fix 300 -al.
Szerintem sem olyan nagy durranás (de nem vagyok meggyőződve arról sem, hogy ez a kép a legelőnyösebb helyzetben lett készítve). Én kb ennyit vártam tőle.Vártam egyébként a játékot, de a demo megmutatta, hogy fölöslegesen. Ez mozgás, ami ebben a játékban van...
Off3: Véleményem szerint badarság, hogy a Crysis fölé már nem lehet menni, csak összejött most sokminden az iparban, ami belassította a fejlődést, én arra tippelek, hogy 5 éven belül megint lesz egy gyors fejlődés, mint az ezredforduló környékén, amikor egy éves játék már rondának számított. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Bj Brooklyn #3893 üzenetére
Csak a szokásos. A Fermi szar, a Fermi meleg, gyárthatatlan és a változatosság kedvéért lassú is.
Ja és nem lehet majd beszerezni, mert alig gyártanak majd belőle. Röviden ennyi.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond #3891 üzenetére
Miért az AA egy funkció nem? Ha bekapcsolod szebb lesz a játék. Ugyanezt a funkciót látja el a tesszelláció vagy az Ambient Occlusion vagy bármi más. Lényege, hogy szebb legyen tőle a játék. Mi a probléma ezzel? Arról nem tehetnek a fejlesztők, hogy még nem vettél DX11-es kártyát, ellenben akinek van ilyen rendszere boldogan aktiválja az AVP-ben tesszellálást.
Vagy úgy gondolod, hogy ezzel az opcióval bárkit is kár ér? -
rocket
nagyúr
Charlie akcioban
-
Iron Funeral
őstag
válasz
tzsolesz #3887 üzenetére
A "bordáinál" is látszik a dolog, a fej körvonala is másmilyen.
Olybá tűnik, hogy (itt) néhány ember azt hitte, hogy a Tesszelációtol az alienek ME2 Mirandává változnak...Mint Alien-Predator fan mondom, hogy teljesen rendben van a grafika, Crysis-al egy kategória, amit meg a demo multiban mutatott az meggyőzött, nagyon nincs több amit ebből _jelenleg_ ki lehetne hozni
-
DigitXT
félisten
Még annyit akartam hozzátenni, hogy "feelingre" olyan,
hogy a tesszellált a "normális", míg a sima a butított.
(Szóval lehet, hogy el is várjuk a tesszellációt 2010-ben
ezen a szinten, ha ugye alapból szögletes fejet rajzoltak
valaminek...) Érzésre tehát kell ez, csak ne úgy érjenek
el nagyobb különbséget, hogy a "sima" karaktermodellt
még tovább butítják, még szögletesebbre tervezik. Btw.
a SeriousSam-ben nem volt anno valami ilyen TruForm?Ami kerek, legyen kerek: ha ez a VGA-s tesszelláció
annyit tud, hogy ugyanazt a képminőséget gyorsabban
állítja elő, akkor van értelme, és jó is lesz idővel. (Illetve
azt nézhetnénk még, hogy mondjuk ha az Alien "sima"
módban elszalad 200 FPS-sel, akkor ám legyen csak
tesszellálva, ha még így is 100 FPS fölött van, túl sok
mindenkit nem zavarhat, s nem kapcsolja majd ki...
(Ahogy a 16xAF is alapvetővé vált műértők körében...)
Szerk: persze ahogy mondod, a 4xAA is. Mondjuk most
a 8xAA-t kezdik nyomatni, annak is van amúgy értelme,
ha valaki nagyobb pixelméreten játszik.Btw. (#3865)-
ben linkeltél egy "csöcsös csajt": nos ott kerek az tessz
nélkül is.Mást viszont tényleg kidomborít...
-
keIdor
titán
És a PC-den majd az Alan Wake?
Lehet ezt feszegetni, csak nem érdemes.
Mindenki tudja, hogy több van a mai PC hardverekben, de ha nem akarják kihasználni, akkor cseszhetjük... de persze a drága hardvereket évente cseréld le...
Nagyot fogok röhögni, ha a Natal-al az Xbox tovább fogja húzni, mint az egész DX11 bikakaka... -
DigitXT
félisten
Bocs de ez f*sság: az AA hiánya elég durva dolgokat produkál,
amihez elég rossz szeműnek kell lenni, hogy ne vedd észre.
Igen, van különbség a két kép között, de csak nagyon kevés...
(Ennyiért nem fogja azt mondani a nép, hogy de fasza a DX11.)Ha bekapcsolhatnál valami "durvább dolgot", ami tényleg
hozzátesz valamit, akkor azt mondom, oké, de így...Szerk: közben most néztem megint a képet. Az itthoni gépem
kijelzője kisebb felbontású, mint a cégnél, ergo a kép nagyobb.
Azért így több különbséget vélek én is felfedezni!Persze az
egészben az a gáz, hogy így kell kapcsolgatni a két állóképet,
hogy tényleg lásd, hogy mi merre hány méter. De azért ha elég
nagyban látod, és figyelsz mondjuk a fejformára, akkor külön is
le lehet vágni, hogy melyik melyik.Mondjuk ettől még nem
érdekel jobban a játék, de maga a technológia továbbra is. -
Raymond
titán
-
Cyberpunk
félisten
Hát ha nagyon kell a Fermi akkor tudsz még rá várni egy kicsit, egy fan-nak ez nem probléma.
Vagy inkább hibernáltasd le magad addig
Mert a DX11 az annyira fontos hogy egy kezemen megtudom számolni hány olyan játék van, a BC2 arra tényleg jó lenne. De én játszok a bétával és szerintem így is nagyon jól néz ki. -
priti
addikt
crysis óta szerintem valahol minden grafikai fejlesztés nevetséges lesz a jövőben
(2D-ben!!!), ha az előzőhöz mért különbségeket vesszük alapul. Szerintem ott elérték azt a szintet, aminél több egyszerűen nem kell játékba és amihez képest erős különbséget nem lehet egy fejlesztéssel prezentálni, tökmindegy mit csinálsz másképpen, meg egyébként se attól függ egy játék megjelenése, hogy mit használ meg mit nem, hanem attól, hogy mennyi munkát tesznek bele, a crysis dx9-es, egyébként akkori dx10-es mezőnyt messze alázó grafikája ezt tökéletesen bizonyította szerintem. A másik meg a megjelenítő kérdése. FullHD-ben TV-n olyan ronda a crysis a monitorhoz képest, hogy valami leírhatatlan, nem mindegy mire dugod azt a VGA-t, ha nem látsz különbséget lehet hogy más megjelenítő után kellene néznedA dx9 vs dx10-nél is ugyanez a történet ment, mára azért kiderülhetett számodra is, hogy a szoftvereket nem tudják/akarják egyből a legújabb lehetőségekre fejlesztve kihegyezni. Azért a vásárlók többségének még mindig dx9-es, dx10-es VGA-ja meg konzola van, nekik kell játékot eladni, nem annak a pár 5xxx tulajnak. Mondjuk abban tök igazad van hogy csak a dx11 miatt 5xxx-et venni nem érdemes.
-
priti
addikt
Azt nem értem, hogy egyszer ugye meggyőződnek csak a GPU minőségéről, gondolom ott is leszednek a sorról x percenként egy darabot adott gyártási szakaszban így ellenőrizve a gépek pontosságát, onnan lejönnek az elvileg hibátlan GPU-k ahol az elvileg szó már a statisztikai 99,99% fölötti biztosságot kell hogy jelentse minimum. Amikor ezeket beültetik valami refnyákba a többi alkatrésszel együtt ott is tuti van valami x órás stabilitásteszt, nem létezik hogy nincs BIOS flash stb., na most akkor hogy a csába lehet így, hogy ha ezen minden átmegy a cucc, a végén meg valami utolsó six sigma szökevény TQM-es gyerek kivesz a raktárból hasára csapva tizendarabot és simán megbuktatja a készterméket, ráadásul kétszer, gondolom valami apróság lehet csak, végülis ezerféle dolog miatt bukhat, lehet hogy fél fokkal melegebb az előírtnál vagy valami ilyen blődség, de azért kiváncsi lennék, hogy ezt hogy sikerült összehozni.
-
jozsi
tag
[link]
LOL, kezd egyre komolytalanabb lennei a szememben az nv és a vezetőség is -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
priti
addikt
Szóbeszéd alapon hallottam, hogy valami TQM-es böfögte fel állítólag, hogy bukott kétszer is a véletlenszerű teszten a kártya. Ez viszont azt jelenti, hogy már sorozatban pörgetik a kész kártyákat, azaz már készletgyártás van, ha ilyen tesztek is vannak, mert ezek már arról szólnak, hogy x kész kvázi csomagolt darabból véletlenszerűen kiválasztanak párat a raktárban és azokat tesztelik agyon. Persze ha nem a gyár belső hibája miatt bukott meg, akkor óriási szar van, de gondolom a hűtést máshol szerelik a nyákra, így a nyákok egy kimeneti minőségellenőrzésen túl vannak, ergó a márciusi rajt hihetőnek tűnik, de ez csak pletyka, azaz valóságtartalom zéró lehet. Nekem őszíntén szólva már onnan zavaros ez az egész, hogy hogy juthatnak el egy 100% kész VGA-ig úgy, hogy arról semmi sem szivárog ki, persze végülis lehet hogy van olyan, hogy 100% Nvidia VGA és nem csak a GPU az övék, hanem a refnyák meg minden más is tokkal-vonóval, de se a gyár, se az ok, hogy konkrétan miért bukott meg, lehet kamu az egész, de így vagy úgy mostmár lassan jönnie kell ennek a szarnak ha már készre gyártják, végtére is GPU nélkül nehéz lenne készre gyártani.
-
CSiMi_
tag
Amúgy valakinek nincs infója, hogy mikor jön a DX 11 Nvidia módra???
Gondolom nincs pontos dátum, de KB 2hét, 2 hónap fél év??? Mert nekem meg van már spórolva a $ dx11re és eddig Nvidia+intel jól bevált -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
DigitXT #3861 üzenetére
Ezt mondta nekem is Olez a Metro 2033 kapcsán, amikor a tesszellálásról faggattam. Egy bizonyos szint fölött nem éri meg alkalmazni, mert viszi a teljesítményt, de látható változást nem okoz.
A Stalker: CoP az 1.6.0.2-es patchben visszaveszi a tesszellálási faktor mértékét, és bevezeti a visszaskálázást. Egy +10%-ot jelent sebességben látható különbség nélkül.Az AVP kapcsán is eltűnt végül a medium és a high szint a tesszellálásnál, mert a wireframe módon kívül nem lehetett észrevenni a különbséget. Ebben a videóban lehet látni a végleges tesszellálási faktort, míg ez egy előzetes videó az optimalizálás nélküli állapotról. Egészen sok a különbség a wireframe módban látható különbség, de amint normál a kép ebből nem lehet észrevenni semmit.
A tesszellálás még ott is problémás, hogy azokat a kis háromszögeket egyenként fel kell textúrázni, ami gigantikus címzőkapacitást igényel. Ettől függetlenül örömteli látni, hogy a fejlesztők használják a technikát. Később továbbfejlődhet a dolog.
DigitXT (#3864): A karaktertesszelláció szintjén ennél több csak detail szinten hozható ki. Itt van pár példakép, ahol ez megfigyelhető. Igen a csöcsös csaj az.
Egyelőre a Genghis Khan alkalmazza így a tesszellátort. Az AVP-ben persze van pár felület, ami szintén tesszellátort használ, de karakterszinten még nincs detail alakítás. Ez egyébként jó lépcső lehet.
A csúszkát használhatnak, de jelenleg inkább beállítják azt a minimális szintet, ami még látható változást hoz. Ez egyelőre egyszerűbb a tesztelés szempontjából. Sőt szerintem csúszka sosem lesz tesszellálásra. Maximum lépcsőzetes változás valószínű. -
DigitXT
félisten
Nade mennyiből? 100 vs 90 még lazán mindegy, de pl. 30 vs 40 már nem.
(Ill. nekem 50 vs 60 sem, de ez egyéni szoc. problémám. Mondjuk nekem
nagyjából 8, mert abszolúte nem érdekel a játék...A "legközelebbi" cím,
ami - talán - lázba hoz, a Prince of Persia: The Forgotten Sands...)
rocket: hát persze, a DiRT2-ben élőben minden sokkal szebb, a képek
csak eltorzítják a valóságot...(Mondjuk én 4,5M XP után meguntam.
Talán majd a Fermin végre megnézem, miről "maradtam le". Semmiről?)Szerk: ha agyon lenne tesszellálva és ettől sokkal jobban nézne ki, cserébe
50%-ot esne a teljesítmény, még mindig lenne lehetősége az embernek egy
b*szotterős DX11-es VGA (HD5970, esetleg kisebbből CF, vagy majd Fermi)
vásárlásával valódi élmény növekedést elérni. De ha eleve lebutítják a dolgot,
mert ugye gondolni kell a DX11-es középkat-on való futtathatóságra (btw. ezt
miért nem egy menüben állítható kapcsolóval oldják meg???), akkor bukó. -
-
DigitXT
félisten
Találó a szöveg a képen.
("Fuck! Close it! Close it!"
)
Ezesetben viszont hiába lesz bazierős a Fermi tessz-ben,
ha máshol lemarad, nem fogja kihasználni - az Unigine-en
kívül... (Persze ha valaki az alapján fog dönteni, mert az a
jövő, akkor lehet hatása az eladásokra, de ez így kevés...)Szerk: egy dolog hiányzik a képről. Az FPS a sarokban.
(Lehet, hogy sz*rt sem mutat a tessz, de legalább pl.nem
lassul. De lehet, hogy sz*rt sem mutat, viszont belassul...
Vagy lehet, hogy mindegy, lassul-e, hiszen annyival szebb
a kövérebb élien, hogy már szaladok is DX11-es VGA-ért!) -
Crytek
nagyúr
Na erről beszéltem kb semmi értelme most még dx11-es VGA-t venni ezért!
Kb játékon belül nem látsz ebből semmit! -
CSiMi_
tag
Nem tudom mennyire tartozik ide, de én évek óta Nvidia fun vagyok, de már-már múltidő.
Októberben mát rá voltam kattanva a DX 11 témára, ere meg azt mondja a a szóvivőjük, hogy nem dobná meg a piacot... Hát ez komolyan mondom egy Búza hogy a pöcsömbe lehet akkor, hogy az atinak meg megdobja??? Nem vagyok sem közgazdász, sem jós, sem semmi ilyesmi. De hogy lemaradtak a karácsonyi főszezonról az tuti. Nem tudom, nem szeretek olvasni (dyslexiás vagyok vagy mi a f@szom). De azért szoktam néha nézegetni a híreket, és itt a bad company 2 és ha március 5. ig nincs Nvidiás Dx11 akkor kapják be én megveszek az 5780-ast vagy egy 5750-est. Hogy rohadjon meg az a kapzsi Nvidia a Physxel együtt... -
Crytek
nagyúr
Fel felrúgom őket ha az Unigine-el fogják mutogatni hogy hüde jó mennyire elveri az atit.
Crysis kőll nekem full hd full maxba ott mit tud. -
Devid_81
félisten
válasz
gyáliSanyi #3853 üzenetére
Jon az, mint a 4-es metro
Egyebkent elvileg nehany het es itt van. -
J4N!
tag
válasz
gyáliSanyi #3853 üzenetére
annyi h állítólag a cebiten mutatják majd be mást nemigazán lehet róla tudni
amúgy engem is érdekelne a hazai megjelenés -
J4N!
tag
válasz
gyáliSanyi #3851 üzenetére
GTX 480,470 a megjelenés majd még kiderül, de nagyon remélem h hamarosan
-
gyáliSanyi
őstag
Sziasztok!
Körülbelül mikor lehet majd ilyen Fermi kártyákhoz hozzájutni a magyar boltokban és ezek milyen néven fognak futni? -
Február közepe van. Van valami hír a 4x0 sorozat bejelentési dátumáról?
-
janos666
nagyúr
válasz
HW Junkie #3843 üzenetére
Igen, mert pl. HDMI bemeneten sem tudna fogadni 120Hz-es jelet, és eleve nem is erre készítenek fel egy TV-t manapság, hanem a 24p, 50i, és hasonló videó formátumokra gondolnak, esetleg 60Hz-re PC-nek.
A Dual-link DVI-n is átmegy már at 1920x1200@120Hz, de jellemzően az 1920-as PC monitorokra sem tesznek csak single-link csatit, mert úgy is 60Hz-es a panel is.
A mozifilmek akadásmentesítése a belső duplikálással volt egyszerűbb TV-ken, és gyakorlatilag leszarták PC-ken. Most, hogy a 3D miatt PC-nél is kénytelenek lesznek behozni a 120Hz-es paneleket, és a Display porton átmegy akkora adatmennyiség is, talán megoldódik végre ez az ügy. -
HW Junkie
tag
válasz
janos666 #3840 üzenetére
Értem. Hát azt konkrétan tudom, hogy az a féle megjelenítés ami a PC 3D-hez kell avagy Nvidia 3D vision az nem megy ezeken a tévéken mert utána néztem.
De mint az előbb írtam örömmel vásárolnék tévét vagy monitort feljavított IPS vagy PVA panellel 120Hz-en. Meglátjuk a mostanság hírekben szereplő új Samsung 3D LCD tévék milyenek lesznek és mibe kerülnek, ha minden igaz hamarosan kaphatóak már.
-
HW Junkie
tag
Hát ámen. Nagyon örülnék ha az IPS panelt fel tudnák tornázni a megfelelő sebességre újításokkal mert annak nagyon jó színhűsége és remek betekintési szögei vannak. Élveznék egy komoly RTS-t vagy FPS-t Avatar szintű 3D-vel egy ilyenen
-
hugo chávez
aktív tag
válasz
HW Junkie #3839 üzenetére
Nem konkrétan a 200 Hz-re gondoltam, hanem a 2 miliszekundumos válaszidejű IPS panelre, bár annyira nem értek hozzá, úgyhogy ha nem jól gondolom, javítsatok ki, de szerintem ez már elég gyors lenne a 120Hz/60fps-es 3d megjelenítéshez (mintha 60Hz/30fps-es videót jelenítene meg 4 ms válaszidővel, ami szerintem elfogadható) és a 120Hz csak a vezérlőelektronikától függ.
-
janos666
nagyúr
válasz
HW Junkie #3839 üzenetére
Nem teljesen értem ezt az érvelést.
Azt mondod, hogy a 120-200Hz-es ISP panelnél a belső elektorina sokszorosítja a bemenő képkockákat. Ezzel csak azt tudnád bizonyítani, hogy egyik monitor/TV gyártónak sincs elég gyors feldolgozó áramköre. De nézzük akkor sorban:
- A belső sokszorosítás azét szükséges, mivel az 1.3-as HDMI-n sem megy át a körülbelül 1920x1080@60-tól magasabb képfrissítés, vagy ezen a frissítésen magasabb felbontás. Sokkal üdvösebb, ha nem a software sokszorosítja a képkockákat, és küldi át a megjelenítő felé hatalmas sávszélesség igénnyel a duplikátumokat is. Ezért jött be az 1080p24 mód is, hogy ezt a legegyszerűbb módon áthidalják. De az 1.4-es HDMI növelte már a sávszélt, ahol ott a 3D támogatás is, vagyis az is elég lesz, ha 48 fps-t fogad, és azt duplázgatja felfelé. A 3D-s Blu-ray-eken nem lesz ezzel gond ilyen esetekben (ha a megjelenítő fel van rá készítve, hogy 1.4-es HDMI-n 3D-s anyagot fogadjon).
- A TN panelekhez is kell vezérlőelektronika is, ez már megcáfolná, hogy lehetetlen lenne ISP-hez is elkészíteni (jó, a bitek számát nem árt növelni, de ez már részletkérdés).
Van már DisplayPort 1.1 is, amin átfér az 1920x1200@120Hz is, PC-hez ez tökéletes, de mióta van DisplayPort Audio, még a TV-ken való elterjedése sem lehetetlen.
Ezek alapján én nem látom tényleges akadályát. a 120Hz-nek és a 3D-nek.Egy dolog van, ami tényleges probléma, hogy a válaszidő sem fix érték, így TN paneles 120Hz-es monitorokon is van itt-ott némi szellemkép 3D-ben. De úgy látszik itt 2ms-re tuningolták már azt az ISP-t is, gondolom nem véletlen, tehát ha ilyen jó az overdrive, akkor ebből sem biztos, hogy gyakorlatilag több probléma adódhat.
És én kevésbé vágyom a 3D-t, minthogy ne akadozzon a kép 60Hz-es panelen 23,976fps filmeknél, ott pedig nem gond ez sem. -
HW Junkie
tag
válasz
hugo chávez #3837 üzenetére
Ez a fajta "200Hz" gyakori paraméter a drágább LCD tévéken. A gond az hogy az a 120Hz amiről beszélünk, ami a 3D megjelenítéshez kell az nem úgy működik mint ez.
Oda 120Hz képinformáció kezelése kéne bemeneten is és annak a valós megjelenítése.Ezek a 100-200 hertzesnek vagy többnek hirdetett LCD tévék manapság a sima alacsony ismétlésű képjelet kezelik bemeneten és azt a képanyagot töbszörösítik tehát gyakorlatilag trükkről van szó, kitömik a réseket a már meglévő frame-ek replikációjával.
A 3D-hez szükséges valós 120Hz-nyi képinformáció megjelenítésése még csak pár projektoros tévén meg a View Sonic és a Samsung egy-egy 22" monitorán van mely mind kettő TN paneles
Az tény hogy hamarosan jönnek a valós 120Hz-es LCD tévék a Samsungtól, 40" mérettel kezdve meg több cég is bejelentett 24"-es vagy nagyobb 120Hz-es monitort de nem tudom ezekbe miféle panel lesz mert amit olvastam ebben a témában aszerint a meglévő LCD panel technológiák közül egyedül a TN eléggé gyors ehhez
-
mad1
veterán
válasz
hugo chávez #3837 üzenetére
De ez hardveres,igy szerintem nem adja vissza a 3d-t mint egy szoftveres 120hz.
-
HW Junkie
tag
válasz
janos666 #3817 üzenetére
A PVA és IPS nem valószínű hogy alkalmas lesz 120Hz-re egyszerűen nem eléggé gyors még a super változatuk sem.
Marad a TN a 6 bites színpalettával és katasztrófális betekintési szögekkel.
Az egyész TFT technológia rég elavult csak nem vált az ipar mert el lehet adni.
SED, lézer, stb. sokkal jobb lenne de max álmodozhatunk róla egyelőre.Bár láthatnék még egyszer még olyan minőségű képet mint a Diamondtron képcsöves monitoromon valaha :S
-
janos666
nagyúr
Nem tudom. Ilyen kib@szott nehéz megpróbálni elolvasni amit írok?
- Van bármi köze a WHQL logónak a játékokhoz?
# Nincs. (Esetleg közvetve, de közvetlenül semmi.)
- Többlet időigény, mire egy driver megkapja a WHQL logót onnan, hogy a programozók elkészültek vele?
# Igen. (Nem is olyan kevés.)
- Van-e bármi műszakias megfontolás abban, hogy havonta egy WHQL driver kerül ki az AMD-com-ra, se több, se kevesebb, illetve hogy csak WHQL-eket raknak ki?
# Nem, csak emberi megszokások és hasonlók motiválhatják az efféle ütemezést. Nem igazodik sem a házon belüli fejlesztés státuszához, sem a külső tényezőkhöz, mint pl. a játékmegjelenések.
És jó, vannak hotfixek is, jól elrejtve, és hülyén is kezelik őket.
- Összeadódhat-e a WHQL logóztatás átfutási idejéből, és a merev ütemtervből adódó "tartózkodási idő"?
# Igen.
- Lehet ez kellemetlen a végfelhasználónak?
# Igen. És szerintem ha épp hazahozol egy játékot, akkor pár nap - 30 nap - még 30 nap, ami így sorra jöhet rá, az elég hosszúnak érződik, és bosszantó lehet.Akkor most kérlek fejtsd ki részletesen, hol a probléma, amit az én nehéz felfogásom idézett elő (tudod, nehéz megértenem...).
-
janos666
nagyúr
Te akarod hülyeségnek kihozni amit írok. De írok egy légből kapott példát:
Ha a 879.03.34-es driver verziót még nem tesztelte az AMD az UT engine 1.0.1053.2-es buid-jával (amivel épp akkortájt fog megjelenni egy nevesebb játék, mire kikerül az AMD-com-ra). Mire odaértek, hogy a rewiever-ek panaszkodtak az AMD-nek és a 879.04.12-es driverbe már be is vették a probléma javítását, addigra az ahavi megjelenésre szánt 879.03.34 már az MS tesztjein vizsgázik, és mire megjelenik az AMD-com-on, addigra talán már a boltokban is van a kérdéses játék is. (Eredmény, hogy aki első nap rohan a boltba, az aktuális driverével bugzik, és várja az ahavi új drivert.) Viszont, a 879.04.12-es driver verzió, ami a legelső olyan driver, amivel bugmentesen futtatható, már nem lenne WHQL logóztatva időben, hogy az lehessen az ahavi WHQL release az AMD-com-on, vagy eleve voltak vele más problémák, és csak az 879.04.15-öst szánnák yy.mm drivernek, de az a verzió már csak addigra jutnak idáig, hogy már ki is kellett valami WHQL-t tenni az AMD-com-ra. Kikerül az ahavi WHQL driver, a friss játék még továbbra is bugzik vele, várhatsz még egy álló hónapot.Szép meg jó a WHQL, de mint te is írtad, a játékok kompatibilitása nem ettől függ. Viszont a driver megjelenések körülményeit erősen behatárolja, ha ilyen merev ütemtervet tűznek ki, mint az AMD tette, hogy havonta egy WHQL, és se több, se kevesebb, sőt, minél kevesebb beta-t engednek kiszivárogni netre. Sokszor már eleve 20-30 napos a driver, mire kikerül az AMD.com-ra. Könnyen megeshet, hogy csak azután fedezik fel az első bugokat egy adott játékkal kapcsolatban, mire ezt már lezárták, szóval a legrosszabb eshetőségben akár 60 egész napba is beletelhet, mire megérkezik a kívánt driver a felhasználókhoz. (Persze vannak beta tesztek, RC-k, és press-rewiev, de a 30 napos késés így is becsúszhat, és a 60 nap sem lehetetlen, ha csak az otthoni felhasználók kezdik tapasztalni).
-
FireGL
aktív tag
válasz
janos666 #3818 üzenetére
"mert hiába van havi 1 WHQL, ha abba épp nem sikerült még belevenni a WHQL tesztre küldés előtt azt a játékot"
A WHQL tesztben nem is tesztelnek játékokat. Ne álmodj ilyesmiről és főleg ne terjeszd a hülyeséget.
A WHQL tanúsítvány lényege a Windows operációs rendszerhez szánt eszközök és eszközmeghajtó programok kompatibilitásának ellenőrzése. Semmi köze a játékokhoz. -
mbencem
tag
hello
adott egy gts250-s vga és win7 ultimate 32bit.miket kell be-ki kapcsolni a a driverben ho több legyen az fps játék alatt?kép romlás nem gond.
előre is köszönöm -
HaZsolt
őstag
Van egy sejtésem, hogy te nvidia párti vagy... Ezen ne vesszünk össze
-
janos666
nagyúr
válasz
HaZsolt #3821 üzenetére
Olvasd el újra.
Az már nagyon mellékes, hogy az AMD mit pakol bele egy telepítőbe, és az nv-nél pedig hány külön pakkot kell telepíteni. Ha fordítva lenne, akkor azért lehetne panaszkodni, hogy a tweakelő progit a felhasználók 5-10%-a veszi igénybe, és csak foglalja a helyet, minden driverrel együtt le kell tölteni azt is mindenkinek, ha kell, ha nem, stb. -
HaZsolt
őstag
Ja, de nv akkor se "ad" ilyet a driverrel.
-
janos666
nagyúr
válasz
HaZsolt #3819 üzenetére
Hallottál már az nTune programról? Feltelepíted, beépül a GUI-ba, és ott is lehet ilyeneket állítgatni, nforce-os lapon a CPU-t is, ha pedig ilyen [nem jut eszembe a neve] certified a gép, még több mindent lehet babrálni egy helyről.
Vagy ott van még az nhancer nevű program, rengeteg eldugott opcióval.
De ez amúgy is inkább a CCC-n-nvCP kérdése, nem maga a driver, de szerintem az is le van még maradva. -
janos666
nagyúr
Az AMD is teljesen szétcsúszott már e téren. Mostanában párossávan jönnek a driverek: az aktuális WHQL, és rögtön rá az aktuális igényeket is kielégítő nem-WHQL, de hivatalos "hotfix" driver. Na meg itt is sokkal több már mostanában neten a beta és RC verzió, mert hiába van havi 1 WHQL, ha abba épp nem sikerült még belevenni a WHQL tesztre küldés előtt azt a játékot, amivel számottevő mennyiségű user akar majd játszani azalatt a durván 4 hét alatt, mire kijön a következő WHQL, vagy akár az alatt a pár nap/hét alatt, mire kidobják a következő hotfix drivert, és jobb, ha addig találsz magadnak egy beta verziót, mint ha írsz egy emailt a supportnak minden nap, hogy "mikor lesz már driver, ami....?".
Nv-nél pedig már kevesebb a beta driver a neten, mint egy időben volt. De sosem értettem miért kell attól megszédülni. Ha napi buildek vannak, akkor sem vagy köteles minden nap két-restarttal végzett frissítésre, csak ha valami gondod van egy programmal, akkor tehetsz egy próbát, ahelyett, hogy ölbe tett kézzel ülsz a gép előtt, hogy "majd jövőhéten játszok is", ez csak a tetszőlegesen sűrű cserére ad lehetőséget, nem kötelez semmire, és ott vannak a fórumok, ha valaki kipróbál egyet, tud tippet adni... -
janos666
nagyúr
válasz
HW Junkie #3814 üzenetére
Igen, de még mindig nem látom szállingózni a ~24"-os 120Hz-es FullHD monitorokat, sőt, normális panellel (VA vagy ISP) szereltbe pedig még egyáltalán nem botlottam bele, a vastagon 200k feletti árkategóriás EZIO és társai közt sem, ahol már a DisplayPort Audio-t is támogatja az elektronika, esetleg 85Hz-ig mennek el (már ehhez sem elég a sima DVI vagy az 1.4 előtti HDMI). Pedig HDTV-ből csinálnak ilyet, és a DisplayPort is adott már PC-n, és nem csak a 3D, hanem a sima mozifilm lejátszás miatt is érdekes lenne. Ez már két elég húzós indok egy monitorcsere mellett, mégsem lovagolja meg egyelőre senki. Talán a 3D-s bluray tartalmak megindítják a görgeteget ebbe az irányba is.
-
Crytek
nagyúr
Jaj de nehéz várni még kb 20 nap és Cebit.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezeknek a kérdésekhez az AMD-nek sok köze nem volt. A júzerek fogalmazták meg. Az AMD gondolom csak összegyűjtötte.
Persze ettől még egy csomó szőrszálhasogatás van benne.rocket: Hát akkor azé volt csak az a 60 másodperc.
A marketing mindig a lehető legnagyobb különbségre törekszik. Bár az NV válaszára tényleg kíváncsi lennék.
-
rocket
nagyúr
"60 seconds is taken from the walkway section of Heaven benchmark that has the most tessellation."
Ja, van par lenyegtelen baromsag
Ez is az pl.:
"Why doesn't NV release drivers on a regular and predictable way?"Egy driver akkor kell jojjon amikor szukseg van ra, es nem minden honap masodik keddjen
AMD-nel havonta jon 1 WHQL driver de az nincs kobe vesve, hogy a honapon belul mikor kell megjelenjen. -
-
rocket
nagyúr
AMD Community has 29 tough GF100 Questions for nVidia
"Why is a 60 second snapshot of the Unigne benchmark used for performance comparison? Why not the entire benchmark or other real game performance comparisons? What are they trying to hide?"
Erre engem is erdekelne a valasz, de valoszinuleg majd ha megjelent akkor derul ki
-
HaZsolt
őstag
Egyenlőre nincs az Nv-nek dx11-es VGA-ja, szerintem először foglalkozzanak azzal.
-
loree69
aktív tag
Dx11 jobban érdekelné az embereket mint a 3D vision?
hát kétlem.. -
Romvr
őstag
Én is nagyon várom már az nV Dx11-es szériáját, mert ha most veszek egy HD5xxx-es kártyát aztán kiderül hogy az nV 2-3 hónap múlva kidob egy olyat ami megveri teljesítményben és esetleg egy árban, vagy olcsóbban lehet megkapni, akkor sikítófrászt kapok.
Szóval megvárom míg lesz nV Fermi 40-60 k magasságbán és aztán veszem meg azt ami a legtöbbet nyújtja. Úgy sincs nagyon még Dx11-es játék. Az AVP az egyetlen ami még érdekel is mostanság.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Hordozható Gamer Számítógép / PC! HP Omen X 1000P / I7 7820HK / GTX 1080 8GB / 16GB DDR4
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- Bomba ár! HP Elitebook 840 G1 - i5-4GEN I 8GB I 180GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest