- 3D nyomtatás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kiszáll az optikai meghajtók piacáról a Pioneer
- Tápokról alaposan - mélyvíz
- SSD kibeszélő
- OLED TV topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Házimozi belépő szinten
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nokia5201978
tag
Sziasztok.Van egy aprilia kör -sr ,levegős karbis motorom 23e km.Szerintetek egy Yamaha jog rr. 2009 évjárat 12000km miben lenbe jobb mint az sr -em?Illetve mennyit érhet egy patent állapotú jog rr?
-
d@vee
őstag
Ha már 100-as benzin, írtam anno hogy a gépsasba 100-as benzint tankolva kevesebbet megy. Ismét előjött, hétvégén kijártam belőle a 95-öst, gondoltam kipróbálom megint. Hát ugyanaz az eredmény, az órája 80 fölé alig megy. 95-össel simán akasztja, nemtudom hogy másnak is volt-e ilyen érdekessége, vagy csak az enyém ennyire hisztis.
Amúgy így se lassú 79-el, de nem is az igazi. -
szabcsab
csendes tag
Egy kis információt kérnék!
Kicsit gatyába kell ráznom az asszony robogóját /2006 Runner SP50/!
Repedezett a szívócsonk, rendeltem hozzá újat, meg egy Malossi V11 membránt, Pollini erősített szíjat!
A membránhoz jár egy belerakható közdarab, erről érdeklődnék, mi célt szolgál, kell-e bele?Köszönöm
SzCs -
Tamás9x
őstag
válasz
energy4ever #77789 üzenetére
Az aerox tobb mint 1 evet allt 100as benzinnel. 5. Rugasra indult. Huvos helyen volt tarolva. Csak huzni kellett a szivatot.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
macilaci78 #77790 üzenetére
Klingerit dekni tomites, a kisrugo mikor elszabadult bent, kicsit megszabdalta
Azota is csodalkozom, hogy semmiben nem tett kart (tized mm-es pici leppatogzas a variator lapat szelen egy ket helyen, de mas nincs).
Pedig pont akkor melohelyre ezzel mentem be es a Batyirol az M3-asig torott kisrugoval jottem, ugy hogy az ott bent zorgott. -
energy4ever
addikt
válasz
macilaci78 #77790 üzenetére
Az szerintem egy kartonpapir szeru tomites. A gazdija ugyis megerositi majd.
Mar ha tenyleg az.
-
energy4ever
addikt
2019. 6. hoban felreraktam az egyik kismotorom, hogy atalakitom teljesen. A napokban kesz lesz vegre. Kivancsi leszek, hogy a benne levo premium 100-assal indulni fog, vagy lekell cserelni.
Ha lekell eresztenem, hova tudom rakni?
Visszaadthatom a benzinkutnak?
-
nyogo83
Topikgazda
A multkor volt itt szo a variator blokkolokrol, illetve mivel lehet meg megoldani.(akkor irtam is, csak kep nem volt)
Tegnap atneztem megegyszer az asszony robogojat, mert tavaly ev vegen lett egy kuplung kisrugo torese, nagyjabol kitakaritottam a deknit meg kapott uj rugot, aztan le is lett rakva telre.
Viszont az uj kisrugokkal picit megvaltozott a gyorsulas, szoval gondoltam utanamegyek gorgovel.Nem volt kedvem felturni a szerszamokat a hozzavalo blokkoloert, ez meg mindig ott van a napi hasznalatos szerszamok kozott.
Szoval ezzel nagyjabol a legtobb variatortarcsat siman le lehet szedni, a lenyeg, hogy ne a lapatokra legyen raszoritva, hanem a tarcsa elere.
(egyebkent vicces, hogy van utvecsavarozo, blokkolo, mindenfele celszerszam, de megis sokszor a lustasag miatt a kezem ugyebe eso dolgokat hasznalom. Foleg ha a sajatomrol van szo)
-
SoulReaver
veterán
Végre találtunk egy szerelőt Debrecenben, elvittem egy kis apróságért hozzá a mocit, megcsinálta, mentem érte, erre haza fele félúton a piros lámpánál megállt a moci...se csörgés semmi, mint ha levették volna a gyújtást. Rugdosom, semmi kompresszió, nem is reagál semmire sem... Haza értem nagynehezen, kiveszem a gyertyát, berugó kart nyomkodom hallatszik, hogy mozog a dugattyú és nem akad... Gyertya viszont nem ad szikrát. Tettem be egy 9-est, azzal már adott egy picit, de harmatos még azzal is. Betekertem, rugdostam, de azzal sem volt semmi... Szóval kövi hétvégén leszek újra itthon, majd jön érte a szerelő és elviszi.. szopás a köbön.
-
Debilon
addikt
válasz
nyogo83 #77785 üzenetére
igen, nekem is az egyetlen külföldi motorom úgy lett, ahogy írod.
sajnos az eladó eü probléma miatt nem tudta intézni, egyedül a NAV-os kört és a NKH-s kört (volt még érvényes külföldi műszakija) ami már magában nagy segítség volt, de utána egy nagy pakkban megkaptam mindent, ami kell (külföldi forgalmi másolat, kivonási igazolás, stb.), 10 perc alatt megvolt ezzel az okmányirodában a magyar rendszám és ennyi -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Debilon #77784 üzenetére
En eddig ha vettem kulfoldi autot/motort, akkor vagy az eladoval helyeztettem forgalomba(termeszetesen kifizetve a koltsegeket), vagy az adasveteli volt kiegeszitve azzal, hogy ha hianyos/nem megfelelo dokumentumok miatt nem lehet forgalombahelyezni, akkor az adasveteli semmis es a jarmu vissza az eladonak/nekem a penz, valamint az addig felmerult adminisztracios koltsegek.
Ha az elado erzi, hogy necces, akkor egyik verzioba se fog belemenni, akkor kell otthagyni. Egyebkent tenyleg, valamelyik papir szokott hianyozni sokszor, amit szinte eselytelen utolag beszerezni.
Egyebkent eletemben a legtisztessegesebb vevovel 3-4 eve volt dolgom es nagyon pozitivan csalodtam. Mindenfele rasszizmus/eloitelet nelkul: ilyen 35-40 koruli roma sracnak volt eleg olcson egy elado ritka motorja. Olcson kerult hozza is, de igazabol mar kinezett egy masik motort. Emiatt gyakorlatilag meg a nevere se iratta a motort, csak adasvetelije volt meg az elozo tulajjal.
Eloszor nem akartam belemenni, de nagyon szerettem volna a gepet mert tenyleg ritka tipus es volt egy jo eloerzetem a sraccal kapcsolatban.
A lenyeg: megirtuk az adasvetelit, de mondta, hogy addig ne fizessem ki, amig tutira nevemre nem kerul, igy hogy o nem iratta at es valami problema lenne az okmanyirodaban.
Az eredetvizsgatol az okmanyirodaig mindenhova eljott es siman sikerult atiratni.
Plusz poen, meg vagy 2 nappal utana felhivott es elugrott hozzam, hogy megtalalta valahol az ismerosenel a gyari szerszamkeszeletet es elhozza. -
Debilon
addikt
válasz
Mauzes #77783 üzenetére
robogókat általában aki csak "megveszem azt behozom" címmel hozza, tipikusan 125/50 felhasználásra, az mindenféle papír nélkül teszi (külföldi tulajdonlap, ottani kivonási igazolás)
na ezek nélkül egy úgymond "papír" nélküli 125-öst (vagy bármekkorát) az életbe nem helyeztetsz itt forgalomba, vagy csak ultra nagy sz*pás árán
-
Mauzes
addikt
válasz
SoulReaver #77778 üzenetére
De mitől macerásabb, mint egy külföldről behozott autót?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
perge666 #77781 üzenetére
Nem feltetlenul kell az erositett fotengely, mert egy 70est meg ebirna, de kerdes a kipufogo, karbi fuvokazas, hajtas, stb.
En napi hasznalatra megbizhatonak inkabb hasznalnek egy 50es szettet.
Annyi, hogy ha nezel hengerszettet, kevesbe problemas/maceras egy vas hengerszett, de ha veletlenul ugy dontesz, hogy pl egy Airsal alu hengerszettet raksz, azzal szamolj, hogy problemasabb mint a tobbi.
Nem a minoseg miatt, hanem gyari hengerfejjel jobban oda kell figyelni, prestavot rendesen beallitani.Nezz korul a scootershopgyor.hu-n a szetteknek, raadasul ha felhivod oket, joesellyel hozzaertovel is tudsz beszelni, aki ajanlan majd valami jot.
-
perge666
veterán
válasz
energy4ever #77776 üzenetére
Ja 70-es,ahhoz venni kéne nagyobb karbit,erősített főtengelyt..........
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Tamás9x #77779 üzenetére
De melyik markahoz adnak hulladek dugot?
Az emlitett ket markanal nem talalkoztam meg ilyesmivel(ismerosoknel is eleg nagyszamban kerul fel ez a gyari helyere), az ala pedig minosegben nemigazan megyek.
Vannak nagyon alja minosegu kinai/szlovak kisipari hengerszettek, de azokat meg akkor se raknam fel ha ingyen lenne. Na ott tenyleg elofordulhat, hogy meg ha mindent jol is csinaltal, megkotlik.Sokszor amugy elkovetik azt a hibat is, hogy a hengerszettet ugy ahogy van felrakjak. Pedig meg minosegibb cuccoknal is elofordul, hogy picit sorjas marad vagy nincs letorve rendesen a henger csatornainak ele. Vagy probara osszeilleszve egy gyuruhezagot ellenorizni, hogy nem tul kicsi, mert akkor tuti meg fog szorulni.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
z123456789 #77773 üzenetére
Igen, ugy ertettem, hogy eloszor azt a reszt kellene orvosolni, hogy tutira mukodjon es hidegen minden trukkozes nelkul induljon, majd ahogy melegszik szepen ejtse vissza a fordulatot.
Az mar masik kerdes, hogy a mostanit probalod megjavitani, teszteni, vagy veszel bele egy masikat.A keverocsovon levo furatokat rezdrottal(rez drotkefe sorteje) illetve a fuvokakat kiszerelt allapotban(mindenkepp csavard ki oket a feszkukbol) atpiszkalod. Az uszoszint remelhetoleg nem lett elallitva, de arra is ranezhetsz. Ha fejjel lefele forditod a karbit, akkor az uszonak kb parhuzamosan kell allnia a karbi hazanak a sikjaval.
Igy elsore a subertun azt mondanam okes ott kozep allasban, szerintem mas fogja a gondot okozni.Perge666: DR, Naraku teljesen okes minoseg napi hasznalosnak, gyari hajtassal/kipuffal. Ha megragad, akkor nem a hengerszett lesz a ludas
-
energy4ever
addikt
válasz
z123456789 #77773 üzenetére
Drotkefe sorte, szaloncukor akaszto, stb. De figyelj ra, nehogy nagyobb lyukat csinalj ra.
Van olyan anyag amit ha ilyen drotokkal megpiszkalsz, mar egybol eszreveszed a motoron, hogy nagyobb fuvokat pakoltal bele vissza.
Ultrahangos tisztitas lenne az igazi. -
z123456789
addikt
válasz
nyogo83 #77745 üzenetére
Szivató rséz rendberakása alatt mit is értesz?
Valahol elvesztettem volna a fonalat?
Mit csináljak a szivatóval? Csak simán kapjam ki, és 12 V, hogy működik-e? Vagy mire gondoltál?
Illetve akkor a féktisztítóts befújkálást megcsinálom még.
Én igyekeztem precízen mindent átmosni, átfújni, aztán miután összeraktam, mondta haver, hogy át szokták piszkálni a járatokat. (Drótkefe kitépett szájával.vagy mi lenne erre megfelelő?
) Na, hát azt nem csináltam meg. Akkor szétszedem megint, azátn átböködöm. Csak mondj valamit tippet, hogy mi lenne a legalkalmasabb erre? De amúgy mindent kicsavartam, és átmostam benzinnel, illetve átfújtam féktisztítótval, kompresszorral.
A súbertű az a középső rovátkában volt, és úgy is lett visszarakva. Annak ott kell lennie, nem? -
robogo81
senior tag
Üdv!
Egy kis elméleti segítség kellene.Jó pár éve napirenden volt egy időben hogy b-s jogsival lehessen vezetni 125 cm3-s motorokat is,de nem is emlékszem hogy végül mi lett a végén,vagy hogy lett-e bármi változás ebből. -
perge666
veterán
válasz
energy4ever #77764 üzenetére
Ha ennyire gagyi akkor hogy árulhatják?
Annyira azért nem vágom a dolgot hogy gyári e a jelenlegi henger,meg hogy biztosan jó e.
Még jó hogy eddig nem rendeltem semmit.
-
Skizz
addikt
Sziasztok,
Kymco Downtown (vagy Xtown) 125-ről van valami info? Kapható/létezik az itthon? Van hivatalos márkakereskedés?
Webrobogo.hu-n találtam egyedül, dehát sehol semmi info, mindenhol más képet látok róla/más adatokat találok...köszi
-
energy4ever
addikt
válasz
perge666 #77763 üzenetére
Ha a hengered jo, es gyari, akkor erdemes lehet bele venni uj dugo-gyuruszett parost.
Szerintem meg jobban is jarsz vele mint az olcso szar hengerszettel.
Ezek az olcsobb szettek nem napi hasznalatos motorba sem ajanlottak. Lehet meg az utcaban megall elso hasznalatkor.Tulzas nelkul!!! Leteznek olyan dugok pl amik nem birjak a hot, es hiaba jaratod tobb ezer km-t, forgatva mindig megszorul. (meteor es tarsai!)
-
perge666
veterán
válasz
sityupityu #77759 üzenetére
Nem napi használós motor,ezért szerintem olcsóbbal sem járnék rosszul.
Ma megnéztem jobban a hengerszettet,és a dugón azok a kis rovátkák vagy mik legtöbb helyen már simák,szóval hiába nem sérült,nem karcos,látszik a kopás.
Van itthon párszáz km-es simson dugóm,azzal hasonlítottam össze,na ott azok a rovátkák vagy mit teljesen épek az egész dugón.
Arra gondoltam,lehet nagy butaság,de mi lenne ha csak vennék bele ugyanolyan méretű dugó+ gyűrű kombót?
-
Csabi001
újonc
Sziasztok, index relet hol talalom vespamba ? 2006lx
https://jaszmotor.hu/termek/5118/indexrele-piaggio-vespa-rms
-
-
NYPD
aktív tag
Üzemanyagszint mérőt mennyire bonyolult dolog kicserélni? Természetesen az is letérdelt a motoromban... Pedig már kezdtem örülni, hogy végtelen benzin van benne
Aztán ahogy belenéztem a tankba, láttam hogy az úszó nem megy le, a tank meg már lassan porzik. 2005.ös Kymco Agility 50 4t
Köszi
-
suste
veterán
Elég egy szatyor is ;).
Az élmény robogozásra nem biztatok én se senkit!
De szerintem a robogók nagyrésze inkább konkrét céllal van használva, az meg szabályos most is. Inkább mint autóval.....Keeway Cityblade:
Árkülönbség tényleg beszédes, ha csak 3-4 évben (20K km) gondolkodik az ember, akkor tényleg ezt kell/ilyet kell venni. A gyári 85km/h viszont sajnos elég gyenge, én is ezzel küzdöttem a Benellinel (ua blokk szerintem, csak még karbis volt).
De lehet rajta reszelni, csak új robogót nem szívesen piszkal az ember....
Én a PCX mellett döntöttem, mert 10 évben gondolkodom, (5K km/év) és reménykedem a tartósságban :). A szatyor kampo hiányzik a legjobban :)). -
d@vee
őstag
válasz
macilaci78 #77753 üzenetére
Ezt eddig is tudtuk. De annyira könnyű kikerülni. Nekem mindig be van téve az ülés alá egy 5 literes benzineskanna. Kérdezik megyek tankolni, ott az ülés alatt, meg is tudom mutatni
-
macilaci78
nagyúr
Végre van hivatalos válasz arra a kérdésre, hogy szabad-e a kijárási korlátozás alatt céltalanul motorozni? Nem, csak a rendeletben felsorolt esetekben szabad motorra pattanni.
-
NYPD
aktív tag
válasz
spanglee001 #77696 üzenetére
Szia! A Kymco mágust ha Budapesten van akkor megköszönöm, valószínüleg be kell menjek valahova vele mert én nem kezdem el tekergetni meg állítgatni mert nem vág profilba, elb**zni meg nem akarom. Viszont király lenne, ha 2 hét szívás után menne már végre ez a szemétdomb.
-
energy4ever
addikt
-
Pfiucska
aktív tag
válasz
energy4ever #77743 üzenetére
A keeway.hu-n talalhato arak nem tartalmazzak a reg.adot es a forgalomba helyezés koltsegeit. Mi a velemenyetek realisan ez nagysagrendileg milyen osszeg?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
grobi007 #77744 üzenetére
Ahogy en nezem, kb ki is zartal esszeruen mindent es maradt a Cityblade.
50est nem szeretnel(erthetoen, agglomeraciobol mar neces), hasznaltnal pedig egy olyan arsavot huztal meg, amibe nyugodt szivvel nem fer bele az, hogy annyi penzbol tuti megbizhato es olcson fenttarthato legyen.
Hasznalt 125-osre 200 nagyon az alja, de 300-ert is olyat kapsz, amire jo esellyel kolteni kell minimalisan.
Keewayrol megoszlanak a velemenyek, en szervizes ismerostol tapasztalatok alapjan azt hallom hogy az utobbi 1-2 evben mar osszekaptak magukat es egesz korrekt, megbizhato motorokat raknak ossze.
A regiekre ez nagyon nem volt jellemzo.Olcson fenttarthato, filleres arban vannak hozza a gyari alkatreszek a tobbi olasz/japan motorokhoz kepest.
Markaszervize van, 1+1 ev gari.
En azt mondom, hogy ha meg nem dontotted el, hogy bejon-e vagy sem a motorozas, akkor hajra, vedd meg ujonan ezt.
Kevesebbet buksz rajta ha esetleg eladod, mint ha egy hasznalt tizeneves 125-ost veszel, amire joesetben is raszalad egy 100-as (legtobb esetben gumi+fekek+hajtas) amit eladaskor soha nem latsz viszont.De ezt csak a kriteriumaid alapjan irom, illetve a hasznalt, frissen vasarolt robogok/motorok allapota alapjan amik megfordulnak nalam.
Egyebkent en regota szemezek a Keewaynel egy 2020-as RKF-125 vagy egy K-Light 125-el, de jelenleg van eleg motor amivel bajlodjak, pedig minden gondolkodas nelkul vennem. Annak ellenere, hogy lattam regen milyen minoseget produkaltak
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
z123456789 #77740 üzenetére
Az a gyertyakep jonak tunik. A melleklevego becsavarasara ha lefullad, akkor legalabb azt kizartuk, hogy pl a fotengely szimmeringnel nem sziv falsot(ami jellemzo, ha gond van).
Attol fuggetlenul nem art vegignezni, mert lehetseges meg hogy valahol van valami pici fals levego.Mindenesetre amig a szivatod resze nincs rendberakva teljesen, nem biztos hogy bajlodnek a hibakeresessel, mert nem tudni, hogy ott az automata szivatonal teljesen zart vagy milyen allapotban doglott meg, igy lehet hogy belezavar a keverekkepzesbe.
Amikor szetszedtetek akkor rendesen el lett takaritvaa mindene a karbinak?(fuvokak kicsavarva, keverocso jaratai atpiszkalva, stb)?
Ha a szivato reszt rendberakod en azert megegyszer atneznem a belsejet, odafigyelve hogy mi milyen allasban van(subertun a rogzites melyik rovatkaban, stb.)
perge666
Nem feltetlen kell latvanyosnak lenni ha kompresszio hianyos egy henger. Egyszeruen a gyuru/hengerfal annyit kopott, hogy nincs eleg nyomas. Lehetne probalkozni csak egy uj gyuruszettel, de kerdes hogy a hengerfalbol mennyi kopott, milyen a kopas jellege(nem-e hordos), illetve a honolas mennyire ep rajta.
El tud menni meg a kompresszio a hengertalp/hengerfej tomitesnel is, de ez kb 1% alatti hiba, 1x ha talalkoztam ilyennel. -
grobi007
tag
Sziasztok!
A KEEWAY CITYBLADE 125 robogóról van valakinek tapasztalata? Néztem egy videót róla, egész jókat mondanak róla. link
Így első ránézésre nagyon hasonlít a Honda PCX125-re, csak kb. fél áron van hozzá képest.Munkába járásra keresek robogót, aglomerációból bejárni Budapestre, napi kb. 70 km mennék vele.
Első motorom lenne, így bár megtehetném, nem szeretnék drágát venni, mert még nem tudom, hogy mennyire fog nekem bejönni ez a motoros műfaj. Nem érdekel, hogy trendi-e vagy sem, nem vagánykodni kell. Az a fontos, hogy megbízható legyen, ne áljjon meg alattam és lehetőleg alacsony legyen a fenntartása. (üzemanyag + karbantartás)
Gondolkodtam 50cm3-ben is, de a 4T vélhetően kevés lenne a városi és elővárosi közlekedésre, a 2T pedig amellett, hogy fogyasztásban sem karcsú, az olaj adaléknak köszönhetően olyan füstöt nyom ki magából, amely átjárhatja a ruhámat. Azért nem szeretnék az irodában benzingőz szagú ruhában ülni egész nap.
Még nézegettem a Suzuki Address 110-es robogót is, de amellett, hogy drágább, mint a fenti Keeway modell, első ránézésre sokkal fapadabnak is néz ki.
Használttól sem zárkózok el, de akkor viszont nem akarok 200eft fölé menni, akkor már tényleg inkább egy új. Annyiért meg jellemzően 10-20 éves robogók vannak csak, 125 cm3-ben pedig jellemzően csak 300eft felett.
Amennyiben van tapasztalatotok vagy javaslatotok, akkor szívesen meghallgatom.
Előre is köszönöm!
Üdv,
grobi007 -
energy4ever
addikt
válasz
Pfiucska #77742 üzenetére
Bilt fuggo, hogy mennyi penz megy ra pluszba.
Pl amikor en vettem a GSX-R-t ott a regadot tartalmazta az ar! KTM Duke volt a masik amit sokaig nezegettem, ott nem volt benne a regado.
Vetelar plusz 50ezer ft volt kb.Ezt olvasd el, ennel reszletesebb valaszt sehol sem fogsz talalni!
[link]
Motorcenterrol azota nem olyan jo a velemenyem, tortent egy dolog aminek szerviznel nem tortenhetett volna meg, nemhogy egy hivatalos markaszerviznel. -
Pfiucska
aktív tag
Sziasztok!
Azután érdeklődnék, hogy egy 125cm3-s motornak szalonból vásárolva pontosan milyen egyéb költségei vannak a vétel áron felül? Gondolok a forgalmi,regado stb.. dolgokra.
A neten utana mentem es a régebbi keewayekkel sok a tapasztalat es nem tul jo, de.. mik a velemenyek az uj 125-osokrol? Kineztunk egy uj tx 125-s endurot, 2-3 evre tartanánk meg es eleg szimpatikus volt. Osszevetve egy 10-12 eves hasznalt japanbol kijonne csak azoknal meg az eloelet a kerdeses.
Koszi,
-
perge666
veterán
válasz
nyogo83 #77739 üzenetére
Na szétszedtem a robogót,megtakarítgattam az olajsártól.
Karbit is szétszedtem de tiszta volt,fúvókák is rendben voltak.
Írtam a múltkorában hogy a kézi szivatóm nem működik,nem is csoda,a kis pogácsa bele volt ragadva/szorulva a karbiba,ezt is orvosoltam,mostmár könnyen jár.A hengert leszedve megnéztem hogy a főtengely kotyog e le-fel,de szuper hálistennek.
A hengerrel sem értem mi lehet,mert sem a henger fala,sem pedig a dugó nincs sérülve,karcolva,de akkor mitől lehet a kompresszióhiány?
Talán a gyűrűk kophattak el annyira???
-
z123456789
addikt
válasz
nyogo83 #77652 üzenetére
Nos!
Azistenit...most jutott eszembe, hogy a féktisztítót nem fújkáltam rá sehova, hogy meglássam, hol szív faslot.
Mondjuk ezt azért nem csináltam meg, mert a melléklevegő csavart betekertem, és le is fulladt a motor. Akkor elvileg máshol nem kap levegőt, nem?
Az alapjáratot beállítottam, bár nekem nem változott negyed fordulatonként, csak mondjuk 4x1/4, azaz egy teljes csavar fordításnál történt valami.
Utána mentem vele, ugyanaz van, néha nyélgázon visszafullad, megtorpan.
A gyertya színe olyan, amilyennek leírtad.Van tipp, hogy mi lehet még a bibi?
-
perge666
veterán
Jó napot.
Nézek nagyokat hogy hosszabb állás után nem akar indulni a BWS csak nagyon nehezen.Megnéztem a kompressziót,kemény 4Bar-t mutat a műszer,csoda hogy beindul szegénykém.
Ősz vége,tél eleje óta fel is tűnt hogy gyengébb lett......
Már csak az a kérdés hogy vigyem el a hengert megfúratni,vagy vegyek rá új hengert?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Tails111 #77735 üzenetére
Csak ellenorizd le a szij kopottsagat, meg hogy nincs-e berepedezve a fogaknal. Nem hiszem hogy nagyon kopott lenne. Gorgoket erdemes meg a variatorban megnezni, nem-e kopottak.
Igen, ket szij van benne. A nagy a meghajto szij es a variator mogott van egy picike, ami az olajpumpat hajtja.
Mivel nem egy hatalmas tetel, en minden szijcserenel azt is szoktam cserelni. -
válasz
SoulReaver #77734 üzenetére
Ha nem a ténylegesen előírtat teszed bele, akkor sem szivároghat ha jó a tömítés- szimering.
-
Tails111
aktív tag
válasz
nyogo83 #77732 üzenetére
Köszi van kis kiszerelésen Motul 80w90 150ml ebből kimérem majd a belevaló mennyiséget.
Sima karburátor tisztításból indultam de most már átnézek mindent.
Rendeltem gyertyát ,hajtómű olajat, légszűrőt.Még egy kérdés szíj. 5000km környékén már kell cserélni? A webshopban látok olaj vízpumpa szíjat illetve hajtás szíjat. 2 szíj van benne? Van még valami amit esetleg cserélni kell vagy ellenőrizni?
Gilera runner 50SP 2T 2010. ZAP C46100
-
NYPD
aktív tag
válasz
nyogo83 #77713 üzenetére
Szia! Megnéztem a leírásban (64. oldal (5-12.)) de nem tiszta. Most akkor nekem a pilot vagy a throttle stop csavart kellene állítgatnom? A 39. oldalon (3-5.) pl. csak a throttle stop csavart írja, hogy azzal állítgassam.
A gázkar meg a kapcsolópanellel együtt lötyög, akármennyire húzom rá a két csavart.. Ennek mi lehet az oka? Kikopott valami, és kuka az egész, cserélni kell?
-
Tails111
aktív tag
válasz
nyogo83 #77730 üzenetére
Köszi a választ!
Gondoltam hogy a hőérték lehet az eltérés, kicserélem.
Még egy fontos kérdés hajtómű olaj. 5400km van motorban, igaz az elmúlt 5 évben talán ment 500km.
5000km után illik cserélni. Próbáltam rákeresni milyen kell 70w90 látok több helyen is de van ahol teljesen mást 10w40 stb. Pontosan milyen kell? Van speciel kismotor verzió vagy ami az autókba megy az jó ide is? -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Tails111 #77728 üzenetére
En mindenkepp lecserelnem, tekintve hogy mostmar jon a joido, es a benne levo melegebb hoerteku gyertyat inkabb telen/huvosebb idoben hasznalnam, mert akkor hamarabb eleri az uzemi homersekletet, hamarabb beindul az "ontisztulasa".
Ezzel a melegebb(7-es) gyertyaval nyaron mar nem lenne kepes eleg homersekletet elvezetni a hengerfej fele, emiatt kellene a hidegebb, gyari gyertya(9-es).
Egyebkent ez egy bevett dolog, hogy ha telen/nyaron hasznalja az ember, akkor ahogy jon a 10 fok alatti ido, erdemes 1-2 hoertekkel alacsonyabb, melegebb gyertyat berakni.
Szoval igen, szerintem csereld
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
sityupityu #77725 üzenetére
Szerintem igy, hogy most ez a helyzet van, plusz elvileg csak idopontot foglalva lehet ugyet intezni, nem fognak vele piszkalodni ha van ervenyes foglalt idopontod.
Mindenesetre azert kerdezz rajuk tutira, mert nagy a fejetlenseg, de gyakorlatilag mas valasztasod nincsTails111: nemreg volt szo a karbi beallitasrol, remelem segit[link]
-
Tails111
aktív tag
Szia! Sziasztok!
Köszi a választ. Ma megcsináltam kiszereltem a karbit szétszedtem kívül belül kitakarítottam.
Úszóház falára ki volt csapódva az olaj. Mivel nem volt csak nagyon ritkán használva gondolom a benzin elpárolgott az olaj meg ott maradt ragacsnak. A főfúvóka teljesen el volt tömődve. Szépen kipucoltam összeraktam és működik. Igaz a karburátor beállítás szívatott. 35 éve csináltam ilyet utoljára akkor is Simson kismotoron. Aki nagyobb szakértő ebben lenne pár kérdésem. Nem tudom jól csináltam vagy sem de jelenleg működik. Alapjárat kb 1600 első beállításnál kicsit torpant kis fordulaton és füstölt is. Addig játszottam vele hogy a füst is eltűnt és kis fordulaton sem torpan.
Úgy néz ki minden fordulat tartományban folyamatosan húz.
Van valami féle szabály a karburátor beállításhoz? Vagy ezt érezni kell.
A gilera runner sp50 2T mennyi a végsebesség természetesen megközelítőleg?
A karburátor is vízhűtéses a csöveket bedugóztam így kb 2dl folyt el szerelésnél, amit fagyállóval pótoltam is.
Van valahol vízszint jelölés? A beöntő nyílás megvan ettől még nem tudom mennyi a tényleges vízszint. -
Üdv!
Sajnos az utóbbi napokon nem tudtam foglalkozni a topikkal, teljesen szét voltam esve a teendőim miatt.
És rögtön én indítok egy kérdéssel: A jó múltkor ugye kérdeztem, hogy ebben a járványügyi helyzetben hogy mennek az átíratással kapcsolatos dolgok stb. Meg is kaptam a választ tőletek, meg én is utánajártam (leginkább az eredetvizsga izgatott, de azzal nincs gond).Na most az a nagy büdös helyzet, hogy az asszony kapott tőlem a héten egy motort. Csütörtökön vettük. Rá egy napra (azaz ma) az eredetvizsgát is eltudtam rögtön intézni. Most este, hogy végre van egy kis időm gondoltam foglalok az okmányirodába is időpontot, hogy az is meglegyen. Na és itt jött a hideg zuhany, mostantól számítva 3 hét múlva van csak szabad időpont! Természetesen több hozzánk közel eső település okmányirodájánál is megnéztem az szabad időpontokat, de azoknál is ugyanaz a helyzet mint a lakhelyemnél. Szerintetek ilyenkor mi van? Büntetik az asszonyt a kötelező 15 nap átlépése miatt, vagy ebben a helyzetben is úgy van mint pl a műszakinál és a jogosítványnál, hogy nincs szankció? Természetesen hétfőn felhívom majd az okmányirodát, hogy ilyenkor mi a helyzet, csak gondoltam hátha tud erről valaki addig is valami infót. Mert ugye a már említett jogosítványról, műszakiról már nyilatkoztak, hogy mi a helyzet, de az átírással kapcsolatban én nem hallottam semmit sem. Az asszony itt remeg mellettem.
-
d@vee
őstag
válasz
energy4ever #77722 üzenetére
Nyilván poén volt, ott a vigyorgó szmájli
-
-
d@vee
őstag
válasz
energy4ever #77719 üzenetére
35? Jól átb@sztak. Kínaiba van 9 ezerér aminek a plexije nem esik ki egy hét után se
Lehet kicsi lesz az az XS. Tavaly vettem az enyémet még nyár elején. Végigpróbáltam párat, az XS nem ment a fejemre. Úgy kellett ráütni. Levételkor azthittem a fülem leszakad. Egyel nagyobbat is felpróbáltam, az is nehezen jött fel, de belül már nem szorított annyira. Végül rábeszéltek az XS-re, mert az a jó ha szorít.
Rég megbántam hogy nem az egyel nagyobbat vettem meg. Már könnyebben jön fel, de még most is szoros. A belseje ugyanakkor ugyanúgy szorít, összenyomja úgy az arcom meg a fejem, hogy egy óránál tovább rohadtul nem kellemes érzés. Pedig azt mondták a boltban, pár hónap alatt tágul annyit, hogy már kényelmes lesz -
Tamás9x
őstag
válasz
energy4ever #77719 üzenetére
Az jó ár gratula hozzá
-
energy4ever
addikt
válasz
Tamás9x #77718 üzenetére
Itthon leginkabb 2 bolt forgalmazza az Icon markat, akik tartanak is keszleten:
Stunter Store (Budapest 4. kerulet)
HP Motor (Budapest 14. kerulet)
Nyilvan tobb boltban is meglehet venni, de azokban nem lesz keszleten.
Ennek az ara 100 felett van(~119). Ismeroson plusz csaladtagon keresztul sikerult kedvezmenyesen megvennem(35ert)
-
Tamás9x
őstag
válasz
energy4ever #77715 üzenetére
Akkor lehet en is bekornyekezem :D mennyi is volt?
-
energy4ever
addikt
válasz
macilaci78 #77716 üzenetére
Kepen hulyen nez ki...
Majd ha vege a kijarasi korlatozasnak, es lesz PH-s motoros tali, akkor megnezheted szemelyesen is!
-
macilaci78
nagyúr
válasz
energy4ever #77710 üzenetére
És neked ez volt a legszebb?
-
gabork1003
csendes tag
Hali!
Aprilia SR50 2T. A karburátort takarítottam, majd összerakás után nehezen, de rájöttem, hogy az automata szívató szívat. Könnyen indult ám gázadásra fulladt. Sikerült nagyjából belőnöm a szívatót, de csak némi gázadással indul most a motor. Menni jól megy, jól húz, de van egy tartomány, amikor odarántom neki egy pillanatra elfogy a gáz. De azonnal továbbhúz, max sebességi. Ez csak egy torpanás. Kérdés, miért csak gázadással indul, hidegen, melegen, illetve miért a torpanás. A gyertya az optimális 'őzbarna'!
Előre is köszönöm! -
-
Tamás9x
őstag
válasz
energy4ever #77710 üzenetére
Pont az a lényeg, hogy szépen tartson, gondolj bele lötyögve mekkorát üt már esés tompításnál.
-
energy4ever
addikt
A napokban vettem uj bukot. Bementem a boltba, meglattam egy jo kinezetu bukot, vennem fel, erre olyan kicsi volt, hogy ramse jott. Kovi meret sem, majd egy L-est nagy nehezen magamra huztam, ahogy bennevolt az egesz fejem, ereztem hogy nagy. Vegul a legkisebb lett megveve(XS) ami tetszett alapbol is. Felelmetes milyen kicsi az a reszuk ami legalul van.
-
d@vee
őstag
válasz
energy4ever #77699 üzenetére
Te kivagy már azzal a Suzukival, nincs olyan komment amiben nem említed
Motorból is van drágább-olcsóbb, meg mociból is
De egy kis szutyok robogóért is ugyanúgy be kell indítani a gyárat, mint a nagyobb testvéréért. -
NYPD
aktív tag
Kiegészíteném kicsit a postot, ma is nehezére esett az indulás, miután beindult le is fulladt, ismételt indítás után gázadást követően szintén lefulladt. Lehet, hogy midel télen hidegben lett állítva az alapjárat, ezért melegben utána kell állítani?
A gázkarnál szélén a kormánysúlynál van egy imbuszos "kupak", ezzel tudom állítani azt, hogy maga a gázkar és a jobb oldali kapcsolópanel ne lötyögjön, vagy azt a kapcsolóházon kell a két csavarral? A kapcsolóházon lévő két csavar közül az alsóhoz nem férek hozzá, mert a fékkar töve belelóg... Ezt tényleg csak akkor úgy lehetne meghúzni, hogy szét kell bondani az egész féket?
Bocs ha hülyeségeket kérdezek, de műszakilag nem vágom a robógókat sajnos.
-
nyogo83
Topikgazda
Lehetseges kopas miatt vastagabb olajat rakni bele csak a problema elkendozese. Raadasul ennek az olajnak nagyreszt csak a hideg oldali viszkozitasa surubb, a meleg oldali ugyanolyan mint a gyari 10W40-ese.
Ettol melegen meg ugyanugy meglesz a hiba.Ne a villogas zavarjon. Hanem az, hogy az azt jelzi, hogy nincs megfelelo olajnyomas, ami vagy kopott olajpumpa vagy kopott hajtokarcsapagy miatt van.
Elso korben olajnyomast kellene merni, hogy tuti jol jelez-e vissza, nem-e csak a nyomasszenzornak van baja.Ha nincs megfelelo olajnyomas, akkor lehet bele barmilyen olajat meg adalekot (Finish, Metabond, stb) toltogetni, a vegeredmeny ugyanaz lesz: lesz egy kuka blokkod, amit ugyis fel kell ujitani.
A kerdes, hogy addigra akkora lesz-e a kopas pl, hogy tulmeretes alkatreszekkel javithato lesz-e, illetve nem okoz-e a kenesi elegtelenseg mas problemat is. -
zozyk
addikt
Beszéltem egy szerelővel a habanáról és hogy alacsony fordulaton világít az olajnyomás.
Adott egy másik [olajat] , hogy ezt rakjam bele elsőre, nem lesz gond hogy a szintetikus helyett ezt rakom bele? -
Mauzes
addikt
válasz
energy4ever #77699 üzenetére
Hát most az Address az kb a leges legolcsóbb a komolyabb márkák között és nem is 125-ös. Szerintem az 1,2 millió egy átlag, én sem Yamaha Xmax-ról (1,8m) meg Honda Forza-ról (1,6m) beszéltem.
Az igaz, hogy a váltós motorok sem sokkal drágábbak, de szerintem itt nincs is nagy különbség gyártási költségben, nem a végsebesség dönti el, hogy mi mennyire "jó". Gondolom az dönti el inkább, hogy városba akarsz automata váltósat (inkább veszel Burgmant), vagy élménymotort keresel (inkább veszel GSX-S125-öt).
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- 3D nyomtatás
- One mobilszolgáltatások
- Jövedelem
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Politika
- Kiszáll az optikai meghajtók piacáról a Pioneer
- Villanyszerelés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Segway Ninebot G30 DII - elektromos roller
- OPEL CORSA D OPC 1.6 Áron alúl, magánszemélytől kihasználatlanság miatt!
- Jó állapotú Kona Shred / Pike 454 dual-air 110mm-140mm / Shimano Deore felszereltség!
- Babzsák fotel (Dr. Relax - Gamer, sötét zöld, keveset használt, hibátlan)
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB Kolink Observatory LM RGB 600W
- AKCIÓ! Gigabyte H510M Intel i3 10100F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1060 3GB GDDR5 Rampage Shiva 500W
- Keresünk dokkolókat
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T580 - i7-8G I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I HDMI I W11 I Cam I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest