Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- 3D nyomtatás
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen videókártyát?
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Körvonalazódik az új grafikus API-k iránya
- Házimozi belépő szinten
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rapid136
őstag
válasz Rapid136 #37998 üzenetére
megpróbálom azt hinni hogy csak vicceltél...
a felső kép a mobilod képe ismeretlen iso-n kb. 12 mpixel (100% nagyításban)
az alsó kép az A6000 iso6400-on leméretezve 12 mpixelre (100°nagyításban)
gondolom nem csak nekem tűnik fel a különbség[ Szerkesztve ]
Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
#31733248
törölt tag
válasz hibavissza #37994 üzenetére
Ne toljátok már itt néhányan ennyire durcás kismalacként lécci... Kevésbé offenzív kommunikációval itt is és az életben is többre jut az ember.
-
Rapid136
őstag
válasz hibavissza #37991 üzenetére
Szerintem ezt te írtad:
"Van pár ilyen képed? Csak hogy ne a levegőbe lógjon az az ISO 6400. (Nekem volt a6000-rem. Nem használtam 1600 fölött azt sem, mert szétestek a színek. De biztos én voltam béna.)"
Kb. erre volt válasz a bénakép feltöltése. Nincsenek szétesve a szinek és iso 6400-on van.
Bocs hogy nem művészibb a kép, máskor odafigyelek rá, azt hittem a technikai rész érdekel...
És hol van a mobiloddal készült hasonló kép 24 mpixelen iso6400-on?
Ha már én feltöltöttem, akkor most te jössz :-)
Ja megvan, hát számomra ég és föld amit a háttérrel művel a zajszűrés, a tiéden már nornál méretben is szar a háttér, az A6000-nél meg 100%-on se.[ Szerkesztve ]
Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Nippon
őstag
válasz hibavissza #37994 üzenetére
Szerintem meg az a legalja, amikor egy kulturált válaszra, ami mellesleg nem is neked szólt, ilyen stílusban reagálsz.
-
hibavissza
veterán
válasz Rapid136 #37980 üzenetére
Nem nyitotta meg a Chrome. Mozzilla igen. Megnéztem.
[link]
Én is csináltam egy szar képet. Ugyan olyan fényviszonyok közt készült a mobilommal. Ugyan úgy látni, mi van a képen.Mi lenne a következtetés azzal a béna képpel amit feltöltöttél? Az, hogy el lehet olvasni a flakon címkéjét? Arra elég a mobil is.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Tomi7887 #37988 üzenetére
Ha megfogadsz egy tanácsot: ha komolyabb hobbinak tervezed a fotózást akkor számodra szimpatikus objektívek minőség, elérhetőség és ár hármasa alapján tedd le a voksod bármelyik rendszer mellett. A vázak jönnek-mennek, viszonylag gyorsan el is avulnak, a jó objektív viszont sok-sok éven keresztül kiszolgál.
-
Tomi7887
aktív tag
válasz Rapid136 #37974 üzenetére
Ezt azért jó tudni, hogy van alternatíva objektívben és ennyiért azért nem is lenne távoli. Nagyon komoly lett a kép, néztem.
Egyébként köszi a sok segítséget mindenkinek, meg a türelmet is, mégcsak "kóstolgatom" a dolgokat és igyekszek alaposan uánajárni, mielőtt bármit vennék.
[ Szerkesztve ]
-
-
Tomi7887
aktív tag
válasz Tin_Shield #37972 üzenetére
Sajnos nem azt tervezek lecserélni, hanem egy kis 9 Mp Kodak-ot. Ha nagyot emelnének, mindenképpen használt lesz és valószínűleg először csak az alapoptikás változat.
A vakuhasználat egyébként tényleg nem egyszerű, mostanában sikerült is nem egyet túlvilágítani...
-
-
Tin
veterán
válasz konyi79 #37986 üzenetére
a használtpiac fog felmozdulni garantáltan, mert 160-as kezdőár mellett senki sem fog 5000-est venni. megnéztem tegnap az 5100 kit ára 220 körül van... eddig 140 volt talán? elképesztőt ugrottak az árak.
gondolod, hogy a többiek (pana, oly) is követik ezt az emelést? a sony különben nem csak nálunk emelt, néztem a geizhalsot, ott is ugyanúgy megdrágult minden.
-
-
#31733248
törölt tag
(#37953) paler
"Összességében véve melyik lehet a jobb választás az alábbi két gép közül ?
Olympus OM-D E10 Mark II vagy Sony Alpha 6000 ?"Én a Sony A6000-et választottam. Nézd végig a 16-50mm-es kitobjektívvel készült képeket ebből a galériából, vagy akár tegnapi, Bazilikában készült képeket, amelyek közül a legtöbb 16mm-es állásban készült. Nagy előnye ennek az objektívnek, hogy ekv. 24mm-es a rövidebb végén, szemben az Olympus ekv. 28mm-ével. Ez a hasonló, beltéri fotókon sokszor nagyon jól jön.
(#37961) Tomi7887
A Sony A5000 beépített vakuja ugyanolyan, mint a többi beépített vaku: elég lapos képeket eredményeznek, de szükség esetén használhatóak. Olcsó megoldás lehet egy másik (slave) vaku, amely elvillan a beépített vakud fényére, a beépített vakunál sokkal több és más szögből érkező fényt ad, tudsz vele indirekt módon deríteni is pl. a fehér plafonra, vagy falra történő villantással. Így a képeid is sokkal szebbek, természetesebbek lesznek. Használtan az A5000-et 60 ezres áron már megkapod.
-
Rapid136
őstag
válasz Mirman #37981 üzenetére
A mega pont nem egy random link, hanem egy baromi jó titkosított tárhely 50 gigával, osztható mappákkal miegymással.
http://bitport.hu/megoldasok/kiprobaltuk-a-megaupload-utodjat-oennek-is-erdemes
Sajnálom ez van, akit érdekel a kép nyugodtan letöltheti. Nem böngészőben nyilik meg, hanem közvetlenül a képet lehet letölteni.[ Szerkesztve ]
Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz hibavissza #37979 üzenetére
Hát nem tom, PC-n rányomsz a letöltés böngészőn keresztül és lejön, aztán lehet pixelbuzulni :-)
Teljes 24 megás felbontás, exiffel, mindennel.
Mi az ami ennél korszerűbb, van hogy bikinis szőke nő tálcán hozza be a képet?Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz hibavissza #37977 üzenetére
Ez tényleg csak tesztkép, friss az A6000 és szerencsésen beszereztem a Sigmákat hozzá.
https://mega.nz/#!EJlmHSoI!J4nD95ekVhk7jmhOM49nxeUm0ySyyrgLG_M_aQbZEvc
szóval csak azt fotóztam le ami előttem volt.
Mellesleg 2 éve A7-et használok, ez a feleségem gépe.[ Szerkesztve ]
Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Van Sony is néhány persze :-)
(csak az árérzékenység miatt nem soroltam fel)
Mondjuk kiegyeznék egy 2-es fényerejű sorral is 80.000 Ft alatti új árral :-)Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Tomi7887 #37971 üzenetére
Van 3 db 2,8-as Sigma a Sonyhoz. Képstabi nélkül ugyan, de az A6000-et iso6400-on is lehet használni. Igaz RAW-ból szűrök zajt és nem a jpg-et használom.
Ujonnan 52-53000 Ft, használtam 35-40, csak épp vadászni kell rájuk, mert annyira jók hogy nem nagyon adják el :-)[ Szerkesztve ]
Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
konyi79
addikt
válasz Tomi7887 #37971 üzenetére
Ahogy írja Tin_Shield nem kell megijedni, mezei kompakthoz képest (persze tényleg ha nem valami újabb nagyszenzoros) igen nagyot ugranál beltéri fotókban képminőségben. Ami miatt itt mindig megy a fényerős fix oltás az, hogy ugyanazon vázon a kitobit lecserélve megint ugyanekkora ugrás lesz.
És igen, napokban erős emlés folyamatban már most, ezért fogyelj oda nagyon, és most nem biztos jó húzni..[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Tomi7887 #37971 üzenetére
Attól nem kell félni, hogy nem lesz jobb, hacsak nem Panasonic LX100-at vagy Sony RX100 markIII/IV-at akarsz lecserélni. Egy átlagos kisszenzoros sötétoptikás kompakthoz képest mind a két géppel (de gyakorlatilag bármelyik MILC-cel) nagyságrendet lépsz előre, még egy kitobival is. Az már egy másik kérdés, hogy az igazán hangulatos beltéri képekhez kell a fényerős objektív. Persze vakuval is lehet jó képeket lőni, sőt van amikor elkerülhetetlen a használata, de érteni kell hozzá és ésszel kell használni, mert könnyen agyonvágja a képeket.
A Sony-hoz nyissál egy malacperselyt, mostanában emelnek 15-20%-ot (talán nem mindent érint, a Sony topikban biztos többet tudnak) -
Tomi7887
aktív tag
Nagyon köszi a sok segítséget.
Azt gondolom, még rágódom rajt egy kicsit (azaz gyűjtök rá többet) és nem kapkodom el. Továbbra is hajlanék a Sony verzió felé, de ahhoz nem elég a keret sajna, hogy külön optikával egészítsem ki.
A nemtapis kijelző zavar a legkevésbé, viszont attól tényleg tartok, hogy egy olyan gépet veszek, ami nem jobb a mostani kompaktomnál beltérben.
[ Szerkesztve ]
-
-
asdf_
veterán
válasz Tomi7887 #37961 üzenetére
A pl5/pl6-ra csak a stabi miatt ravetodni azert doreseg volna, nem azt mondom, hogy nem er semmit, meg hogy csak mutatoban van, de azert boven jobb stabik is vannak annal mint ami ezekbe kerult. Mondjuk ha mar szoba kerult, pl. az 5000-hez adott optikaba epitett stabi is jobb (de ha jol remlik, ezt az obit fikazza a topic eleg alaposan), viszont a sony-nak meg nem tapis a kijelzoje.
Es mint irtak, belter+kitobi az nem egy nyero kombo.[ Szerkesztve ]
-
daniduke
tag
válasz Tomi7887 #37966 üzenetére
A sonynak viszont van beépített vakuja, ami ugyan nem nagy szám, viszont az, hogy visszahúzható és tudsz vele indirekten deríteni az elég nagy királyság. Persze ez édeskevés önmagában hogy egy rendszer mellett dönts, de praktikus a lenn vázolt szituációban.
https://www.flickr.com/photos/133492723@N03/
-
Tin_Shield
őstag
válasz Tomi7887 #37966 üzenetére
Ez igaz, az Olympus videóban nem igazán acélos. Otthoni célra, nagyinak mutogatni ilyesmikre persze bőven megteszi - legalábbis nekem. De én is azt tanácsolom amit mindenki más, ha az egyszerű emlékvideókon kívül komolyabb célod is van a mozgóképekkel (pl utómunkáznád, szerkesztenéd stb) akkor inkább másfelé nézelődj. "Házon belül" a Panasonic többet nyújt. Vagy a Sony.
-
Tomi7887
aktív tag
válasz Tin_Shield #37965 üzenetére
Nagyon köszi. Hát megnéztem az árakat.. nagyon hajlok az Olympus+Panasonic verzió felé.
Sonyban mondjuk még nem néztem használt árakat de újan azért húzós. Amúgy mindenképpen olyat szeretnék, ami beltérre megoldás első körben és bővíthető is.
Azt is olvastam ugyankkor, hogy a PL5 videói nem olyan szépek. Ez a családi videó szintet azért hozza?
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz Tomi7887 #37964 üzenetére
Egy használt Olympus E-PL5/6 és hozzá egy új Panasonic 25 f1.7 (vagy egy használt Panasonic 20 f1.7) kb belefér a 90ezres keretedbe. A fényerős objektívre szükséged lesz a beltéri képekhez.
Kültéren, jó fényviszonyok között, általános célra a kitobjektív megfelelő, ez további ~20 ezres kiadás használtan.
A félalakos és arc portrék legolcsóbban adapterezett manuális 50mm körüli objektívekkel oldhatók meg, de ez a bíbelődős fotózás nem mindenkinek bejövős. A rendszerhez a legelterjedtebb portréobjektív az Olympus 45 f1.8, használtan 60ezer körül szokott forogni.
A Sonyban majd segítenek rendszerhez jobban értők. Nagyvonalakban: a 35 f1.8 "megkerülhetetlen" a beltéri képekhez, ennek a használt és új árát nézd meg. Portréra 50 f1.8. Vagy adapterezett 50mm körüli manuális cuccok. Esetleg Sigma 60 f2.8. Ez utóbbi létezik Olympusra is, ott stabilizált, a Sony-n nem.[ Szerkesztve ]
-
Tomi7887
aktív tag
Nagyjából azt a 90 környéki árat rákölteném, amennyibe újan a Sony kerül, de hajlandó lennék használtra, ha jobb optikával, akár korábbi gépet találnék. A fórumot olvasva láttam legjobbanak ezt az Olympus gépet, de minden véleményt meghallgatok. Augusztus végén tervezek venni.
-
-
Tomi7887
aktív tag
Sziasztok, nézegetem az általatok is javasolt alpha 5000-et, tetszik is, ugyanakkor hajlanék egy sokat dícsért Olympus pl5 felé is, ezért lenne még egy-két kérdésem a főleg a kiegészítők terén.
Akár melyik is legyen, szerintetek milyen optikát lenne érdemes venni hozzá, mivel elsősorban beltéri családi fotózásra (gyerekek) szeretném használni, de későbbiekben kint természetes fénynél is a hangsúlyos téma a főként az ember lenne. Ehhez az alapoptika jó a Sony-n?
A képstabilizátor nekem elég fontos lenne, mert nem tudom elég stabilan tartani a gépet. Szerintetek megéri ilyen alapon elkalandozni a Sony-tól?
-
-
Studi
veterán
válasz hibavissza #37959 üzenetére
Ez a szintlépés már a GX7-nél is meg volt, a 16-os szenzoruk már abban is teljesített olyan jól, mint a Oly által használt Sony.
-
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #37956 üzenetére
Meg még ott van a banding is ami tönkrevághatja a hosszúexpót, persze szenzora válogatja mikor válik láthatóvá. 8 éves vázamnál ami 10mp iso 800-nál is felfedezhető, meg már igen csak zajos.
Johnnyp7 nem lesz kisegítve egy régi kevés MP-es vázzal, hamarabb zajosodik és nem is hagyják magukat 1600-nál feljebb tekerni. -
hibavissza
veterán
válasz MrChris #37952 üzenetére
A cikkíró bemutathatta volna gyakorlati példákon keresztül, hogy hány fé előnyünk lesz a tört ISO értékek elhagyásából. Így csak szimpla önszoptatásnak tűnik. Croppos szenzoron nagyon nem mindegy.
Azt már leteszteltem, hogy RAW-ba teljesen mindegy milyen ISO-t használsz. A zaj egyenletesen és arányosan növekszik az ISO értékkel.
Le fogom tesztelni, hogy mennyit csökken a dinamika tört értékeknél.
-
#40935168
törölt tag
-
Tin_Shield
őstag
Alapvetően ízlés dolga. Ha nincs olyan speciális igényed, amit csak az egyik vagy a másik rendszer tud, akkor mindkét gép bőven megfelel a célra, amatőr kézben nem a gépek tudása fog hátráltatni
Az MFT kitobjektívek jobbak és többféle is van. Az a6000-hez a gyengécske 16-50 jár kitben. Ha annak nem tetszik a rajza, vagy idegesít a villanyzúm akkor a korábbi - kiegyensúlyozottabb rajzú - 18-55 is megfontolandó, akár használtan is.
Egyéb objektívek terén az MFT választéka lényegesen sokrétűbb, a halszemtől a nagyteléig van minden. Az E bajonett objektív kínálata sokkal foghíjasabb, de ha a palettán megtalálod azokat amire szükséged van akkor ez nem igazán fog hátráltatni.[ Szerkesztve ]
-
paler
aktív tag
Hi,
Összességében véve melyik lehet a jobb választás az alábbi két gép közül ?
Olympus OM-D E10 Mark II vagy Sony Alpha 6000 ?
Képminőség és kezelhetőség alapján általános használatra (nyaralás, családi események, városi rendezvények), full amatőr kezében ?
Most az objektívek árait zárjuk ki mint szempont, de minőség alapján pl. a kit objektívek, és nem kit objektívek terén melyik gépnek jobbak az objektívei ?[ Szerkesztve ]
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
#40935168
törölt tag
válasz Rapid136 #37948 üzenetére
Minden szenzornak van egy natív ISO értéke, amin lő. Minden ettől eltérő ISO (100 natív esetén 200 és felette) buhera a gépvázban, jelerősítés. Egy bizonyos iso-ig jobban működik a dolog vázból emelve, mint programban, legalábbis ezt tapasztaltuk cimbivel, de marginális.., 3200-6400 környékén már nincs sok eltérés, max záridőben, ami azért nem elhanyagolható . Nem mindegy, milyen témát mennyi ideig lősz meg és milyen képzeletbeli ISO-ra cibálod utólag.
A régi szenzorok előnye a kevés megapixel, hátránya a technológia (csíkszélesség, CCD, stb) és e kettő szorzata kábé a mai iso teljesítmény.
De egy kép zajszintje is többféle módon értelmezhető, vagy vethető össze másokéval, például pixelszinten persze, hogy egy 24 MP-s APS-C zajosabb, mint egy 12-es, csakhogy a zajpixelek is kisebbek, ergo ha leméretezed a képet, "eltűnik" (és a kép más paraméterében romlik az átlagolások miatt, például kontraszt, tehát a sok megapixeles nagyonzajos kép mondjuk 1024x768-ra lehozva kifakul, míg a kevés megapixeles, kevesebb zajos kép inkább más jellegű lesz, talán grízesebb marad). A lényeg, hogy nyerni lehet ígyis-úgyis. De ezt még sokáig lehet ragozni, jópár tesztoldal (DxO is) leméretezett képen nézi a zajt és az alapján pontozza a gépeket, jönnek ki nagyon nemrossz eredmények..
Szerintem ha arany középutat keresel, akkor Nikon D5100 most így hasra. Ettől aztán van régebbi váz is, szarabb szenzorral, meg újabb is, jobbal. Megapixelek ennek megfelelően: régi - kevés, új - több.
Egészen csúcstechnológiás szenzorok kevés megapixellel nem nagyon vannak gyártva ma már. Ez alól egyetlen kivétel van, direkt ISO-ra kihegyezve, a Sony A7S (12MP, fullframe), de az összes többi szenzornál a megapixel-fétis megy, mert csak így tudják eladni.
-
MrChris
nagyúr
válasz csacsi77 #37949 üzenetére
Egyik ok amiért 'érdemes' lehet régi digitálissal játszani a színvilág. Nekem leginkább az Oly E1 tetszik, bár valszeg még a késöbbi Kodak szenzorosak is hasonlóak. Baromi jó mély kék ég és telt sárgák, mégse túlszaturált. Szinte vicces, amilyen sebességgel kezelik a mai számgépek az 5mp-es rawjait.
-
csacsi77
senior tag
válasz Rapid136 #37948 üzenetére
Nyilván nem lesz valós eredmény, de ha nincs más, akkor összehasonlításnál nem tudsz mást alkalmazni. ISO1600-on 2FÉ-vel alulexpózod és PS-ben ráraksz ugyanannyit. De ilyen be felesleges belemenni. A mai modern szenzorokat nem érdemes 6-8 évesekhez hasonlítani.
Öreg fater megoldja!!!!
-
Rapid136
őstag
válasz csacsi77 #37947 üzenetére
Mert az csak úgy meg lehet tenni anélkül hogy semmi sem változik?
Nem hinném, jobban kihozza a zajt a sötét részeken, mintha 6400-on lett volna fotózva.Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz #86322688 #37943 üzenetére
Le kéne méretezni egy 24 mpixes Sony érzékelő képét az 5-6 éves CCD méretére mondjuk iso6400-on, nagyon csodálkoznék ha nem lenne jobb.De leméretezés nélkül is az. És nem a gyári jpg-et kell nézni hanem hogy rawból mit lehet kihozni.
A dinamikáról már nem is beszélve...Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
-
#86322688
törölt tag
sziasztok
szerintektek milyen gepet erdemes venni a regi gepek kozul, ami kb 8 megapixeles, a nagy megapixelek novelik a zajt, volt par dslr em meg milc de az a tapasztalat hogy a regebbi gepeim sokkal jobbak voltak zajban mint a mostaniak, a fuji milcnek nagyon jok az eredmenyei, de egy kicsit csal az isoval, a dslr nel, a full frame tudja amit kell, de apsc nel a kocsog megapixel noveles miatt elcseszik a dolgot.
mi a velemenyetek -
#72797440
törölt tag
Sziasztok!
Oly EM-10 II és Fuji X-T10 vázak között vacillálok. Semmilyen obim nincs még. Valakinek van legalább egy hetes tapasztalata mindkettővel?
-
#40935168
törölt tag
válasz fireman123 #37937 üzenetére
Teljesen statikus témánál általában kényelmesebb szimplán lőni egy alexpósat, egy normált és egy túlexponáltat.
Ha viszonylag statikus a téma, tehát mondjuk felhők mennek az égen arrébb, de még mindig csak tájkép, nincs nagy mozgás (nincs mozó ember, állat, jármű, egyéb), akkor bracketing, hogy kicsit gyorsabban meglegyél a 3 képeddel és ne legyen észrevehető elmozdulás egy gyorsabban mozgó felhőnél se. (Próbáltam példát hozni). Pláne, ha bracketing-es beállítással panorámázol ..
Ha a téma egyáltalán nem statikus, tehát aktív élet van benne, ott már jelentős eltérés lehet a bracketing expói között, hogy mi hol van a képen, mozgó témára felejtő (vagy avantgarde és máris befutó vagy egy fotópályázaton)
-
bigsee
addikt
válasz fireman123 #37933 üzenetére
Pedig ott van: NikonD5300 Manual
MDA Compact II - ... - Galaxy A54 5G
-
MrChris
nagyúr
válasz fireman123 #37933 üzenetére
"(Exposure Bracketing) Azt az eljárást jelenti, amikor a fotós, elsősorban bonyolult fényviszonyok esetén, egymás után több felvételt készít, egymástól kicsit eltérő expozíciós beállításokkal. Sok fényképezőgépbe automata funkcióként beépítik." Általában 3 esetleg 5-7 képes sorozat formájában alá és fölé készít további képeket a kimért expóhoz képest. Általában +- ⅓, ⅔, 1, 1⅓... fé értékkel. Majd utólag kiválaszthatod melyik felel meg. Vagy utómunkázva készíthetsz belőle hdr képet. Persze csinálhatod manuálisan is sima expókorrekcióval csak az lassú.
Lehet ugyan ezen elv szerint WB és fókusz braketinget is csinálni ez ritka képesség, váztól függ mik a lehetőségek, hány kép, mekkora lépésköz.[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Nnnna, van egy béta verziós új topic összefoglalónk
Kommentek priviben nyugodtan és amit módomban áll, javítok.
Ropival beszéltem, készül a memóriakártyás részre (is) egy update tőle + beveszünk 1-2 egzotikumot is, Sony QXD kártyák, UHS-I, UHS-II, ilyesmik. Szóval haladunk a technológiával
[ Szerkesztve ]
-
thomasrc
tag
Köszönöm a tanácsokat és a segítséget mindenkinek, aki fentebb válaszolt nekem!
Leszűkítettem a listát négy modellre:
* Canon EOS 60D
* Canon EOS 700D
* Canon 600D
* Nikon D3300Szerintem ha sikerül 140 környékére egy 60D-t kialkudnom, akkor az lesz, egyébként a 700D. A Canon 600D és a Nikon D3300 marad vész esetére, ha úgy alakulna, hogy elvinnék előlem a 700D-ket is (mindegyiket használtan venném)...
Remélem jól sikerült választanom...
[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
A válasz a másik kérdésedre:
Egy gyártónál 30-80 objektiv közül lehet választani,ezek egy része fix, másik része zoom. A gyujtótávolság tartományok több helyen fedésben vannak, de bizonyos paraméterekben el is térnek. Neked kell dönteni hogy fényerősebbet, vagy nagyobb átfogást választasz (esetleg méret alapján), de ez drágább lesz vagy épp a képminőség lesz gyengébb egy másik objektivhez képest. Az objektivparkodat neked kell összeállítanod, de nem annyira egyszerű, mint mondjuk felruházkodni.
na jó, igazából mégsincs válasz a kérdésedre...Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Az ember azért vesz cserélhető objektives gépet hogy épp a hangulatának és a témának megfelelő objektivet használja. Nyilván ehhez 2-3 lencsét kell magával cipelnie. A gép arra alkalmas amelyik rajta van. Makro obi a közelfotózáshoz, nagylátószög belső terekhez. Egyben ezt nem nagyon kapod meg, valahol hibázni fog.
Ha nem szeretnél ezzel élni és inkább egy nagyobb átfogású zoomot szeretnél, akkor lehet hogy inkább egy bridge gépre lenne szükséged. Kisebb az érzékelője, de ami miatt ez érdekes az szerintem számodra érdektelen és azoknak az objektivje a lehető leguniverzálisabbra van tervezve.Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Sanki
addikt
válasz Victoryus94 #37926 üzenetére
Igazából az árukeresőt én személy szerint csak akkor használom, ha már meg van a kiszemelt és megnézem, hogy hol mennyibe kerül. Addig nem szeretem használni.
Akkor egyértelmű, hogy csak használt játszik.
A kérdésem arra irányult a minőséggel kapcsolatban, hogy, ha van egy x-y átfogású objektív, de veszek egy x-y+60 értékkel rendelkezőt, akkor a második objektív ugyanolyan képeket készít e az első objektív tartományában. Vagy pedig érdemes mind a kettőt megtartani.
A dupla kit az azt jelentené, hogy egyszerre két obi van nálam és mindig azt rakom fel, amelyik éppen kellhet?
Most úgy érzem, hogy igazából akkor nem is érdemes venni olyan gépet, ami úgymond 'általános'. Tudom, mindenre egyik gép sem lesz képes, ennyiért főleg, ezért is mondtam volna le a nagy zoom-ról és próbáltam volna 3x körüli zoomot.
Ha lenne használtan 65-70k körül egy fz200 akkor ugyanennyiért lenne jobb képet adó dslr/milc kombó (nyilván pl a zoom nem lenne akkora)?[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
Ha egy arukeresőt megnyitsz, látod, hogy újonnan egyáltalán nincs ennyiért gép. (1-2 régi, gagyi modellt kivéve) 80-100 -tól indulnak.
Használtan már nem lehetetlen ennyiért gépet találni, de mindnek vannak hátrányai. (pl. samsung gépből van 1-2 jó, de ahhoz már újonnan nem kapsz semmit, és továbblépni sem éri meg később)A zoom átfogásnak a minőséghez semmi köze! Pontosabban egy mégis van:
Minél olcsóbb, és nagyobb átfogású a lencse, annál szűkebb lesz a legtágabb rekesz, és gyengébb képminőségű lesz. Tehát: egy olcsó 70-300 -as objektív borult időben/beltérben szinte használhatatlan, mert magas isot kell használnod, ami olcsó vázon nem túl előnyös (főleg 300mm-en). Emellett a fókusza, és az anyag használata is gyengébb, mint pl. egy drága, 70-200 F2.8-nak, vagy akár egy olcsó, fix 50 f1.8-nak.Kirándulásra mindenképp nagyobb átfogású gép kell, pl. dupla kit. (18-50 + 70-300 vagy 18-140, stb.)
De ezek nem igazán alkalmasak sem portréra (nincs elég jó mosás) sem beltéri fotóra (nem elég jó a fényereje), sem pl. makróra (távol van a közelpont).
És az áruk is annyi önmagukban, mint a te kereted (ami ugye 1 gép + 1 vagy 2 obi)Tájképhez ammúgy 12-30mm körüli (APS-C) átfogás a legnépszerűbb, míg állatokhoz minimum 70-300-as tartomány kell, mert többnyire nem tudsz elég közel menni.
A zoom szorzót pedig felejtsd el. Egy 14-140-es majdnem 8x-os átfogású, de egy fix 300mm -es objektívvel (nem zoomos) sokkal messzebb látsz el. Egyedül arra jó egy nagy átfogású objektív, hogy kitapasztald, melyik az az átfogás, amit gyakran használnál.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz thomasrc #37921 üzenetére
+kihajtható és forgatható kijelző (Földközeli témánál jól jöhet, videónál is, és szelfinél is )
+9 keresztszenzor
+ jobban testreszabható a gép (gyorsmenü)
+ jobb dinamikatartományHa itthon vagy ne vedd ebayről mert lehet szürkeimportos lesz és nem lesz rá garid.
Itthon is csak megbízható üzlettől érdemes vásárolni.Kezdésnek jó a D3300 de persze jobb gép a D5300
-
Sanki
addikt
Sziasztok.
Korábban már terveztem, hogy veszek fényképezőgépet, viszont akkor még a bridge-k között nézelődtem, ott viszont, ami ajánlott az a Panasonic FZ200, ami viszont 100k, ezt viszont én sokallom.
Az érdekelne, hogy 60-65k-ból lehet e "jobb" (ha lehet azt mondani) gépet venni DSLR vagy MILC kategóriában? Ezen az áron természetesen használtba gondolkozok vagy, ha van olyan, ami újonnan is megéri, akkor akár újat is vennék. Gondolom használtan jobbat kaphatok azonos áron.
Első fényképezőgépem lenne, eddig telefonnal kattingattam csak.
Ami bridge-nél kitétel volt korábban az a min. 20x-os zoom, ezért ajánlották az FZ200-at, ahogy látom ez ebben a kategóriában már más téma.
Vannak a különböző objektívek különböző átfogással, pl alap jár a géphez egy 17-50mm-es, ha most ehhez vennék egy nagyobbat, akkor az eredetileg kapott minőségét is hozná ezen a tartományon (persze, ha lefedi)?- Gépre szánt összeg? Gép, objektív (ezen kívül nem tudom kell e még valami) max 60k, nagyon max 65k
- Felhasználás? Általános felhasználás, kirándulások alkalmával tájkép, növények, akár állatok fotózása.
- Méret számít? Nem.
- Videó kell? Nem lényeg, de jó, ha van.
- Csak új gép jöhet szóba vagy használt is? Ár miatt használtan jó ár/érték arányban, de új is lehet, ha megéri.
- Egyéb kívánság, speciális igények? Esetleg egy plusz 8-10x zoom körüli objektív a későbbiekben.Előre is köszönöm!
-
thomasrc
tag
válasz Throme #37911 üzenetére
Ha csak a fícsöröket nézem, akkor a D5300 három helyen tér el lényegesebben a D3300-tól (dxomark):
* 12 helyett 14bpp
* 11 AF pont helyett 39
* Tud bracketingetAz a 14bpp mennyire fontos? Meglátszódik a képen az a +2bit, vagy ha nem, akkor megkönnyíti az utómunkát? Van ennek jelentősége a gyakorlatban?
Egyébként vázban nekem a D3300 annyiban jobban tetszik, hogy a kijelző mellett bal oldalon praktikus helyen vannak a vezérlőgombok (menü, zoom, stb.), míg a D5400-on ha jól látom, akkor szétszórták őket a kihajtható kijelző miatt (ami egyébként nekem szintén nem tetszik, nem érzem úgy, hogy kellene).
Paramétereket korábban írtam már, de belinkelem, mert nagyon elveszett:
#37842Habár mind a D3300, mind a D5300 túllépi az itt említett elfogadható ársávot, de úgy érzem, hogy egy plusz tízest megérne nekem. (eBay-en újonnan kitben a D3300 110-150k között van, a D5300 140-150k postaköltséggel együtt.)
[ Szerkesztve ]
-
Ati.Inc
tag
válasz hibavissza #37918 üzenetére
A videózás nem fontos,ezzel a részével nem akarok igazán foglalkozni.Az A7 sajnos árban már túl van azon az összegen amit most rászánnék,használt műszaki dolgokkal pedig már megjártam párszor sajnos szóval mindenképp újat szeretnék.
Jóval olcsóbb már az e-m10 II nyílvánvalóan mint a GX80 és nem tudom,hogy a videón kívül jobb-e annyival amennyivel többe kerül az Olynál. -
hibavissza
veterán
-
m.albert
csendes tag
válasz thomasrc #37909 üzenetére
Képminőségben nincs lényeges különbség. D5300 és D3300-ban nincs AA szűrő, de nem tudom ez látszik-e a képeken.
A d5x00 széria kihajtható hátsó lcd-vel rendelkezik és komolyabb AF rendszert kapott, több fókuszponttal, kicsit jobban működik rossz fény mellett és jobb a követő módja.
A d3x00 szériából ami meglepő mód hiányzott nekem az a bracketing funkció (ezt nem tudom hogy hívják magyarul)
Nyilván vannak még kisebb nagyobb különbségek, de ez az ami nekem feltűnt, amikor a feleségemnek szerettem volna kisebb gépet. Végül egy Olympus E-m10 kit lett belőle, valahogy ezek az kezdő dslr gépek nem győztek meg. -
Throme
veterán
válasz thomasrc #37909 üzenetére
Ha van is köztük különbség nem számottevő. Az AA szűrőt asszem 3300/5300-tól hagyták el, de ennek se fogd érzékelni nagyon a hatását.
Mindegyik felsorolt, igaz nem ugyanazt a 24 MP szenzort használja, isoban jobbak mint a 3000,3100,5000,5100 korábbi vázak.Inkább a vázak tudásában/szolgáltatásában van különbség. Én azt javasolnám ezeket összehasonlítva válassz.
Testre szabott ajánlatot akkor fogsz kapni, ha paramétereket megadsz, mire lenne szükséged, és azoknak mi a prioritása.
A felsoroltak közül az 5300 a legmodernebb, legtöbbet tudó.szvsz
-
thomasrc
tag
válasz pethob #37907 üzenetére
Köszönöm szépen a válaszokat, egyelőre több kérdés nem jut eszembe a Canon gépekkel kapcsolatban.
Más: Viszont ha van itt Nikonos, akkor szívesen venném az ő véleményét/javaslatát is. Időközben a kezdeti listát leszűkítettem négy modellre ami a Nikonokat illeti: D3300, D3200, D5300 és D5200. Az 5-el kezdődő modellek miben nyújtanak többet a 3-asoknál? Gondolok itt inkább a képminőségre. Esetleg ezen a négyen kívül más/jobb javaslat, amit érdemes lenne megfontolni?
-
MrChris
nagyúr
válasz barrasz #37906 üzenetére
Keresős gépek közül a g1,2,3 ami ennyiért elérhető, viszont csak a g3-at érdemes igazán megvenni, 35e körül megy, ha van. Evf nélkülik között meg a pl5-t 35-45e körül. Képe ennek kb ugyan olyan mint az em10-é, viszont a szenzorstabija jóval elmarad attól. 20-25 az Oly kitobi.
-
pethob
aktív tag
válasz thomasrc #37883 üzenetére
A három jegyű modellek is bátor szívvel megvásárolhatók, én pl. elég sokat és sokáig használtam 350D-t, nagy megelégedésre, ami már bőven több mint 10 éves konstrukció, és a vele készült képek most is ott lógnak a falon (60×40 méretben) vagy szunnyadnak a fotókönyvben kinyomtatva, kiváló minőségben. Hobbi fotósként Canon vonalon jelenleg szerintem a 80D-ig érdemes felmenni. A 7D egyértelműen akció fotózásra tenyésztett APS-C érzékelőjű gép, nagyon sok hobbi fotósnak kedves funkció nélkül, a nagyobb érzékelős FF gépek meg drágák, és még a 6D-ből is hiányzik egy csomó jól használható fícsör, lásd pl. dönthető kijelző.
A szükséges képminőség mindenhol meglesz. A kényelmi funkciók meg lassan csorognak lefelé a belépő szintű gépekbe. Persze tudatosan vannak visszafogva ezek, hogy tereljék a vásárlót a drágább fele. Pl. a négyjegyűekben nincs kihajtható LCD, a háromjegyűekben eddig nem volt folyadékkristályos kijelző a gép tetején, bár ez a 760D-nél megjelent, stb.
Hogy ezek közül neked mi a fontos, azt csak Te tudod eldönteni, az biztos, hogy jó képeket bármelyikkel lehet csinálni, és az is, hogy amiket leírtál mint elvárás a DSLR fényképezőgéppel szemben, abban nagy ugrás lesz az eddigi kompakthoz képest.
Ha nem irtózol a használt cuccoktól, akkor azért inkább egy 60D használtan, mint egy 1300D újonnan.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon ) -Újszerű-
- Canon EOS 400D DSLR fényképezőgép
- Tamron SP 150-600mm G2 teleobjektív + álcázó ( Nikon )
- Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L II IS USM + UV szűrő -Újszerű-
- FEELWORLD WPC215 Hordozható rendezői monitor 1000nit fényerővel + SmallRig VB212 V mount akku.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest