Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Körvonalazódik az új grafikus API-k iránya
- Házimozi belépő szinten
- Milyen videókártyát?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Bambu Lab 3D nyomtatók
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balinov
titán
válasz #40935168 #36985 üzenetére
Kutyus, idejét sem tudom mikor olvastam el Tőled egy ekkora hszt, de ez nagyon begyere! 😁
Nagyon jól összeszedted.
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
tvamos
nagyúr
válasz #40935168 #36975 üzenetére
Én meg vagyok elégedve a BSI szenzorral.
(#36985) Eperkutyus válasza grigo (#36980) üzenetére
Inkább legyen GNU linux, mint az undoroid. Majd írnánk Pythont, vagy c-t, ha valami nem úgy van, mint szeretnénk.
Egy ideje nézegetem ezeket a Raspberry-s projekteket. Jó lenne valami jó szenzor hozzátenni...(#36974) ati3x válasza tvamos (#36965) üzenetére
Lehetne, csak most még erre sem futja. Van a Nikon 1, amit használok... és ennyi. Meg úgyse hordanék magammal egy nagyobb gépet. Egy hátizsákom van, abban hordok mindent.(#36970) Eperkutyus válasza tvamos (#36965) üzenetére
Köszönöm! Szóval D810A lesz, ha megnyerem a lottó-t.... Lehet inkább el kéne adni pár objektívet. Van ilyen obi beárazós topic?
(#36998) Eperkutyus válasza apple87 (#36996) üzenetére
Oda beférne pár 18650-es lipo, meg akár egy core i processzor. Esetleg egy msata ssd...[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
#40935168
törölt tag
válasz apple87 #36996 üzenetére
Fogásban hátrány ér. Bár be kell vallanom, portrémarkolatos (nonstop) Nikon D800 után váltottam Olympus OM-D E-M10 tücsökpöcsre, és bár nem tudom marokra fogni úgy, mint a Nikon tankot, 1 év után kijelenthetem, hogy mikor újra D800-at fogtam, alig akartam elhinni, mennyire kényelmetlen (!) .. 2 méter vagyok, nagy kézzel, de bakker a pici váz kis finom műszer-jellegű fogása, nyomkodása annyira sokkal jobb szerintem, mint egy behemóté, hogy ma már nem merném egyértelműen lenyilatkozni, hogy "igen, a DSLR-nek jobb a fogása" Télen kesztyűben jobb, igen, az Oly-t is kivittem a hóba, oda is fagyott a kezem a magnéziumra de amúgy ...
Akksiidőt is buksz MILC-el. Pont ez a rákfenéje mindnek. Kellene egy nagy DSLR-jellegű váz, kidobálni belőle a régi technológiát, tükröt, mindent, beletenni az újat és kész az über MILC: nagy akksi, markolat, abban 8 Eneloop, vagy 2 plussz akksi - mennyivel másabb lenne az élet. Nem azon dideregne a fotós, hogy az EVF mennyit zabál le az akksiból és vajon meglesz-e a 4-500 expó, hanem nyugodt lélekkel tolná bele 1000-ig szó nélkül.
-
jjeahh
nagyúr
válasz apple87 #36996 üzenetére
Attól függ milyen beállításokra gondolsz. Minden gépnek vannak gyengeségei, kérdés, hogy miben kötsz kompromisszumot... van amiben a d7100 jobb, van amiben az a6000, a lényeg az, hogy számodra melyik felel meg jobban.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
80hun
addikt
válasz dioka7 #36990 üzenetére
Igen a panasonic micro4/3 és az olympus micro4/3 oda-vissza kompatibilis.
A lényeg hogy micro 4/3 legyen az obi.Annyi hogy a panánál az obikban van a stabi egy-két váz kivételével. Tehát ha panára raksz stabi nélküli obit akkor nem lesz stabid.
Oly-nál minden stabilizált lesz mert a vázban van a stabi. -
dioka7
senior tag
Lenne még egy hülye kérdésem: bármilyen gyártónak a micro 4/3-os objektívje jó nekem, pl panasonic is? (azt tudom, hogy figyelni kell több paraméterre is,de ha micro 4/3-ad akkor a csatlakozás biztosan jó lesz, ugye?)
-
dioka7
senior tag
válasz Victoryus94 #36987 üzenetére
Sry a hülyeségért, azt gondoltam, hogy jobb lesz a fotó, ha több a fény, de a tippeitek alapján próbálkozok majd, köszönöm mindenkinek
-
#40935168
törölt tag
válasz dioka7 #36982 üzenetére
Nem kell semmi extra egy villámfotóhoz, én ezt például f/8, 30mp, ISO200-on lőttem, de van még pár másik is, őket f/11, 30mp, ISO100-on, ez jobb megoldás.
A szenzor zajosodás fontos, ez nem obifüggő, hanem szenzorfüggő: fullframe-ek és modern APS-C-k előnyben, régi APS-C-k és kis szenzorú gépek hátrányban. Óvatos zajszűrés ígyis kell mindenhol, vagy legalábbis ajánlott.
Sorozat nem fontos, de embere válogatja, heves villámláskor pár 30mp-es lövés után már egész szép mennyiségű villámod van bitekre konvertálva
Jó trükk, ha állványozol és kioldóval, vagy időzítővel lősz több képet úgy, hogy véletlen se moccanjon el a kamera: többet egymásra montázsolhatsz és akkor 1 képen ott van egy teljes égiháború
[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz dioka7 #36982 üzenetére
Elég nagy marhaságot írtál.
A villámfotóhoz sosem volt jó a fényes obi, mindenképp le kellett rekeszelni (még éjjel is).Ha mondjuk ÉJJEL akarsz villámot fotózni:
iso100
blende F8-16
záridő: 15-20mp.
zorozatkép állványrólpersze ettől eltérhetsz, csinálhatsz F22-es rekeszt is, ha kiégne a kép, vagy lehet a záridő akár 30mp.
Nappal pedig nem nagyon fogsz villámot fotózni, ahhoz nagyon szűk blende (pl. F24) és és nagyon erős ND szűrő. Ezek mellett is csak max 4-5mp lehetne a záridő.
Szóval röviden:
naplemente és napkelte között tudsz villámot fotózni (tehát éjjel).
Iso 100-on marad, záridő hosszú, és blenedén szűkítesz. Ennyi. Nem lesz zajos a képed, és bőven jó a kitobi is. Csak egy jó téma kell, meg egy kis utómunka.Csak azért mert egy belépős nikon gépe van a haverodnak, még nem lesz sokkal jobb zajban, éjjel. Főleg nem iso 100-on. A belépős DSLR-ek nem profi gépek, és a mai milcek simán felveszik velük a versenyt (még akkor is ha a szenzor kisebb)
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Magánvélemény - ez hosszú lesz.
Alapvetően mindenki azt mondja, hogy már tizen-megapixel is elég mindenre. Meg hogy minek menni megapixellel előre. Sokféle próbálkozás, ötlet, innováció van eddig a papírokon, részben meg is valósulva, részben nem..:
- konkáv szenzor, csak ehhez komplett újratervezés kellene üveg fronton. Kevésbé valószínű.
- pixel binning: szomszédos pixeleket "összekötve" kevesebb lépésben, gyorsabban olvassuk ki a szenzorból a pixeladatokat, itt felbontást vesztünk, viszont nő a jel-zaj arány. Ha akarom, van egy full megapixeles szörnyem, mondjuk 64 megapixellel, ha pedig akarom, gombnyomásra egy 8 megapixeles ISO-szörnyem van - ez innovatív nagyon, de szembe menne meglévő, érzékenység-dinamikai paraméterek mentén szegmentált termékekkel, amiket be kéne 1:1 kaszálni majd: nem lenne Sony A7S, A7 és A7R, csak mondjuk egy olcsóbb középre súlyozott A7 fix tudással és egy drágább A7X, ami kvázi egy A7S és egy A7R II tudását egyesítheti. (Azaz inkább beszéljünk A8-akról, de érted a lényeget)
- Sigma Foveon-hoz hasonló felépítésű szenzor, 3 szenzorrétegből, mindegyik réteg 1 színt fed le az összes pixelével: R,G,B, így a Bayer szűrőhöz képest interpolációs-hiba-mentesebb színeket kapunk végeredményben, csak szerintem jelenleg több fényt bukunk a legalsó szenzorrétegre érve, mint amennyit maga a technológia hoz nyereségként, az egyes rétegek (különösen a legalsó vörös csatorna) fény-információja már szennyezve van a két előtte lévő réteggel, így a színhűséggel itt gondok lehetnek - holott pont a színeken lenne a hangsúly végeredményben, amiért ez ki lett találva.. illetve a legalsó réteg zajosodik a legjobban, hiszen sokkal kevesebb fényből kell ugyanazt kihoznia, ami passzol a felette lévő világosabb, illetve a legfelső teljes fényt megkapó rétegnek, magyarul színcsatornánként egyre zajosabb a kép ISO emeléskor és a vörössel indul ..
Szerintem szenzor fronton max a csíkszélesség, gyártástechnológiai fejlődés hozhat áttörést. A Foveon pedig jó lehet, de csak akkor érhet be igazán, ha a leg-leg csúcstechnológiásabb módon állítják elő a szenzort, például a kezdeti próbálkozások után egy mostani, Sony-féle BSI-típusú szenzorréteggel már összesítve értelmes, kellően zajmentes 6400 körüli ISO-kat lehetne produkálni, mint ami volt pár éve (hiszen a mostani csúcs szenzorok lazán 25600-ig mennek, ennek kis része persze parasztvakítás is, de azért nem 100%-ban, mert tényleg van fejlődés).
Amire gyúrnék a jövőben:
- obipark, új üvegek. Nagy a mantra, hogy a Sony, üvegek, satöbbi, jön az összehasonlítás a CaNikon üvegpalettával, ami valóban fenomenális kicsit. De azt elfelejtik sokan, hogy egyik sem szolgálja ki igazán az 5DR csúcsfelbontású modelljüket, nemhogy jövőbeli modelleket és a megapixelnövelős irány szerintem nem áll le. Közepesen régi és nagyonrégi üvegkonstrukciók armadája várja a vállalkozó szelleműeket egy kis (jó esetben) 1920x1280 fullHD-re méretezett modellfotózásra, természetfotózásra, esküvőfotózásra, satöbbire. Leméretezve tényleg tök alkalmasak a rendszerek mindenre, bár én a Nikonok bokeh-ját nagyon utálom, a Canon-oké fokkal jobb, de azt sem szeretem annyira és mindkettőnél trend az, hogy a "korszerűbb" üvegeik, amik tele vannak mindenféle spéci lencsetaggal, adnak a selymes, krémes bokeh-nak egy pofont: hagymás, sávos, grízes, ilyen-olyan-amolyan, ... nekem nem oké. Amikor megláttam a Zeiss OTUS bokeh-ját, felkaptam a fejem, nem azért, mert OTUS-om lesz, hanem mert ha a Zeiss ilyen brutál élességet ilyen gyönyörű krémmel el tud érni, akkor az vajon lejöhet-e fogyasztóibb szegmensbe is, elérhetőbb árra (nekünk még ez is sok). És le, a Sony a G-master szériájával és a Zeiss a Batis-okkal gyönyörűen rajzolnak úgy, hogy a háttérkenés számomra nyammnyamm. Erre rájön az, hogy nincsenek focus shift-ek, hogy ha rekeszelek, és hasonló prémium üveges anomáliák, mint 1-2 másik gyártónál.
- m43 a méret miatt bent marad, APS-C-t én ekézném, max ár szempontból és kezdő szegmens megtartása miatt lehet létjogosultsága, mert itt az üvegek már alig kisebbek számottevően, mint fullframe társaiké, miközben a nagyon pro ligában a középformátum kezd elérhetőbb szintekre leszivárogni (lassacskán), ahogy a fullframe is közelít egyere inkább a félprofi-amatőr liga felsőbb részére .. szóval van egy ilyen trend és az APS-C fog először elhullani ebben - szerintem. Pár éven belül nemhogy a használt, de az új fullframe gépek is elérhetőbbek lesznek, miközben a technológiai fejlődés miatt már rég ott tartunk, hogy mindegyik szenzorú géppel lehet gyönyörűeket alkotni, míg a digi korszak elején nem éppen ez volt a jellemző. Szóval felhasználói élmény szempontból beértünk m43, APS-C és fullframe technológiában is oda, ahonnan már technológiával önmagában nem lehet nagyot villantani, ha mondjuk egy A4-es fotóalbumot akarok magamnak csinálni, átalakul a marketing stratégia, célcsoport, és a jövő gépeinek célzása is, hogy mit, mire. A digi korszak elején főbb témákra volt 1-1 célgép, megfelelő paraméterekkel a tökéletes eredményhez. Ma egyre több belépő gép képes arra, amire régen a legprofibb első-szériás pro gépek is éppenhogycsak képesek voltak. Ergo, mai gépekkel eléggé "szinte mindent" meg lehet lőni, kevés kivétellel eltekintve (a sport speciális marad mindig, szerintem). Ezután a nagy mindenre jó generális felhasználhatóság után ismét szét kell bontaniuk a gyártóknak a gépeket különböző spéci célokra kihegyezve, hogy eladhassák őket és pont ez is történik, de ebben is lesz egy plafon, 5 év múlva egy 1000 Megapixeles géppel semmire sem megyünk, ha nincs alá elég erős processzor, Photoshop, memória, háttértár, nem beszélve arról, hogy egy fullHD kép 2.3 megapixel - lehet gondolkodni, minek kellene nekünk MP irányba tovább versenyezni. Lesz 1-2 spéci ilyen irányba kihegyezett modell, de még egy 8K kijelzőnek is sok már a mostani megapixel-mennyiség, nemhogy egy 4K-nak, 1000 emberből meg kb. 2-3 nyomtat fal nagyságú képet, reklámot, posztert, akármit, hogy ilyen finom felbontás kelljen neki (amit meg ha 30 méterről néz egy autós, reklámot mondjuk egy ház falán, rohadtul nem lát meg )...
- Autofókusz: nonszensz a DSLR-ek fókuszmezejének szűkössége egy MILC teljes képes fókuszmezőjéhez képest és a szenzorra tett fókuszpontok csak még jobban segítik a MILC technológiát, hogy előbb-utóbb nem csak pontosabbak legyenek tükrös társaiknál (mint ahogy most már azok), hanem gyorsabbak is, nem beszélve a kevés fényben történő fókuszálásról.
No, szóval technológiailag kis élményt lehet már csak hozzátenni a dolgokhoz, megapixel növeléssel legalábbis. Más lesz az irány.
Használhatóság, integráltság téren még nagy szar van szerintem:
- lassú még az N-es WiFi is, persze a fene akar RAW-kat átvinni (de, bocs: igenis akarok, miért ne akarnék ? Mire befejezem a modellel a stúdió session-t úgy, hogy minden előnézeti JPEG-et a fejem fölé kitett nagy kijelzőn felvillantok kattintás után, felöltözik, megiszunk egy üdítőt, addigra a vázam már beimportálta az összes RAW fájlomat a Lightroom-ba, feldolgozásra készen, ahol a 30 colos kijelző előtt gyorsan lehuppanva ki tudok 1-2 instant jónak értékelt képet vesézni a modellel, hogy mennyire van a szeme sarkában mondjuk elkenődve a smink a sorozat végére, mit szedjünk ki a kidolgozandó képekből, stb.. Hoppá. ) .. de ugye a Wi-Fi-t soha nem a névleges értékén használjuk, hanem a router mondjuk le van b*va valahova a sarokba, Te meg kapcsolódsz rá pár (jó esetben gipszkarton) falon keresztül. Egy durva, csúcstechnológiás gigabites AC-s WiFi már hozná a gyakorlatban azt a párszáz megabitet, amivel nem érzi az ember fosnak ezt a vezetéknélküli témát.
- tükrös gyártók WiFi és egyéb GPS stb. téren történő fejlesztéseit nem fejlesztésnek csúfolnám, hanem "lol b+ Ti teljesen idióták vagytok, totál hülyének néztek minket ???" - kábé. Egy otthon összetákolt, háromba hajtogatott Raspberry Pi miniszámítógép elfér bármelyik DSLR váz üres hézagaiban. Ne kamuzza nekem egyetlen gyártó sem, hogy mekkora innovatív az új-legújabb GPS meg ilyenolyan vakupapucsra tehető modulja, amit csillagászati áron ad, valami mérnökök által tervezett, halálratyi, rohadtkényelmetlen szoftverrel, menürendszerrel, akármivel. Nem vagyok Apple fan, de lehetne mit lesni tőlük sok gyártónak felhasználói élmény téren.
- remélem, az android és a linux mint olyan, hoz egy drasztikus fejlődést kezelhetőségben és szoftverben. És bár elsősorban a gyártókra gondolok itt, de ami android gyárilag, az onnantól kezdve törhető és még jobbá tehető és én nyitott lennék egy totál open-source fényképezőre, ami android alapokkal kijön, de a legelső mókolt-javított nemgyári szoftver feltöltése után lehetne még jobbá tenni az egész élményt, cuccot, mindent, mint ahogy egyre több router gyártó is csinálja, mert annyi eszük nincs, mint egy zsák lepkének, hogyan kell felhasználói élményt adni egy admin felületen, pedig a termékük nagyon jó. Garanciális kérdéseket is meg lehetne oldani, egyszóval, semmi akadálya az egésznek, ehelyett a csúcs Sony vázak menürendszere egy instant halál például egy Nikon-hoz képest, míg mondjuk mindkettő ultragáz, ha arról van szó, hogy az éppen friss fotómat elfogadható sebességgel lőjem fel valami tárhelyre, hogy a túloldalt egy retusáló egyből nekieshessen, vágja, publikálja, akármi.
Van még ezer gondolatom, de tévedhetek simán is mindenben + ez már ígyis hosszú...
Sony A9-nek drukkolok, hogy csúcs A7R II technológiát hozzon össze egy Canon/Nikon méretű DSLR-szintű-kinézetű-képességű vázban.
-
Studi
veterán
Ez mind szép, és jó, de... FullHD ff szenzoros cuccot kihozni 2015-ben elég merész gondolatnak tűnik, amikor minden a felbontásról szól, és már a telefonok kijelzője is eléri ezt, TV-ben pedig már ciki.
Nekem 1024x768-as TV-m van otthon, és bőven elégedett vagyok vele, de a video gyártás oldalon szerintem már baki a háztartásokban elérhető megjelenítők alá menni. Legalábbis egy 20k dolcsis technológiától. -
grigo
őstag
Szép. De az az igazság, hogy számomra szinte teljesen érdektelen, hogy a több milliós kategóriákban mit művelnek. Nyilván a magyar piac átlag bérből élő melósa vagyok, de én ezekkel semmire nem megyek ha a megfizethető kategóriámba beleszarnak.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
dioka7
senior tag
válasz #40935168 #36979 üzenetére
Egy ismerősöm csinált egy egészen szép villám fotót (mármint egy villámról) a "gyári" kitobijával (Nikon D3100), és gondolkodtam rajta, hogy ha legközelebb villámlik én is megpróbálkozom vele, viszont neki Nikon van, aminek ugye nagyobb az érzékelője, ergo sötétben szebb képet csinál (Ha jól értettem). A zajra, élességre gondoltam igen. Úgyhogy sztem előbb be kell szereznem egy "fényesebb" obit, de az nem lesz olcsó mulatság...
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
canon se ül a babérjain. ez a technológia fog majd belemászni a fotós vázaiba is, gondolom előtte még ezt-azt ki kell küszöbölniük.
nem kell a canont leírni, csak ők a háttérben sokáig dolgoznak valamin, aztán kidobják, és megelőznek vele mindenkit.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz jjeahh #36976 üzenetére
Valamit elkezdtek mozogni, igen.
Itt még nagyon gyérek voltak ..
Itt szintén nem a legjobb és csak alig több megapixel...
Itt is van mit tornázni még...A végső kép rengeteg mindenen múlik persze, még technikán belül is sok paraméter befolyásolja a szenzoron túlmenően (ezeket lehetne súlyozni) + a fotós maga ugye a végén szóval klassz gépek így ezek mind, de amikor az árcédulára nézek, hogy melyikért mit kapok, vagy visszaemlékezek, hol voltunk technológiában 8 évvel ezelőtt és hova fejlődtünk azóta, vakarom a fejem néha erősen..
-
dioka7
senior tag
Szisztok, egy elvi kérdés: az én gépemnek, micro 4/3-os szenzora van, ha erre a vázra rakok egy 1.8-as FÉ obit, tudok vele olyan minőségű éjszakai képet csinálni, mint akinek egy APS-C (nikon) szenzoros gépe van, de kisebb 3,5 FÉ értékű obival?
-
jjeahh
nagyúr
válasz #40935168 #36975 üzenetére
Úgy tűnik a canon is magához tért szenzor ügyben
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
#40935168
törölt tag
válasz Zotya21 #36973 üzenetére
Nikon lépett szenzorban, de kicsit gyengébb autofókuszban, Canon meg fordítva, de amúgy forma-forma a kettő. A Sony obiparkja - pláne mostanában - nagyot lépett előre, az üvegeik meg drágák, na de abszolút prémium liga, össze sem lehet hasonlítani egyetlen CaNikon 50-est sem mondjuk a Sony E-Mount-ra feltekerhető Sony/Zeiss-okkal, vagy 85-ösben dettó, a Batis 85-el volt alkalmam modellfotózni arcfelismerővel, whoaaa ... és az a bokeh hozzá, annak ellenére, hogy tűéles a kép, .. elképesztően jó üvegek.
-
ati3x
senior tag
válasz tvamos #36965 üzenetére
Az nem opció, hogy veszel egy alapvetöen sony szenzoros mondjuk apscs vàzat nex5n, alfa5100 blabla ebayen rendelsz hozzà spec àteresztö szüröt, aztàn àtbarkàcsolod? Youtuben van csomó step by step videjó. Így fillérekért van egy frankó érzékemy géped asztrofotóra. Külön elönyük ezeknek a vàzaknak a kis tömeg. Plàne ha tàvcsö végére kerülnek. Mer ugye a kilós ff tükrös vàzak tudnak azér nem kevés extra tehetetlenséget hozzàcsapni a rencerhez. Amit ugye combosabb àlvànnyal lehet csak kiküszöbölni, ami ugye jóval dràgàbb is, jóval nagyobb tömegü/ergo cipelés. Maceràsabb kitelepülés. Màr aki nem okyan szerencsés, hogy nem fényszennyezett helyen lakik... Szóval jó ez az asztrofotózàs, de nem àrt betartani a fokozatossàg elvét...
-
Zotya21
senior tag
válasz #40935168 #36972 üzenetére
jah ezt nemtudtam, de mégsem az ájat használják amivel a sny elhúzott
ezen csodálkozok én is ha már van új szenzor technológia a rézvezetős mittoménmi ami kevésbé zajos akkor miért nem lép a canon nikon is
adják ki az új gépeket de semmi kemény válasz a sonyra
abban bíznak hogy nem veszek sonyt mert nem sok obi van hozzá meg ami van normális az meg iszonyat drága ?
https://500px.com/slayer_art
-
#40935168
törölt tag
válasz Zotya21 #36971 üzenetére
A Nikonnak is Sony szenzora van. 1-2 váztól eltekintve a zöme az (nem mind, de rengeteg). Az a baj, hogy a Canon szenzortól már minden gyártó elhúzott .. Azaz nem baj, csak mióta eldobtam, én spec szeretem ekézni a Canont, hogy ülnek a babéron .. (Nikon kisebb mértékben, de dettó)..
-
MrChris
nagyúr
Ez a szett nem 60k, de legalább utólag is eldöntheted melyik színvilág fekszik.
-
jjeahh
nagyúr
-
tvamos
nagyúr
válasz #40935168 #36962 üzenetére
Mondjuk az A7-ben nem tudom, hogy milyen a szuro.
Talan az A7S-II megjobban tetszik. Nem tudom.Vegul mindegy is, mert nem szanok ra ennyi zsetont.
Az A7S-re meg nem is lenne, megha akarnam se.[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
silmatauki
őstag
válasz Victoryus94 #36958 üzenetére
Esetleg preferáld használt gép / obi vásárlásnál az ide írogató régi tagokat. Én már több cuccot vettem innen régi tagoktól (obik, vázak), és soha senki nem próbált átverni.
-
#40935168
törölt tag
válasz tvamos #36935 üzenetére
D810A-t miért ? Mondjuk a D810-hez képest... miért kell Neked az "A" ? Kifejezetten csillagos eget fotózol ?
Normál használat esetén az A-t ne nézd, a D810A egy asztrofotósoknak kitalált spéci szenzorral jön, amelynél nem annyira szélessávú a szenzor elé tett látható-vörös és infravörös szűrő. Kb. 4x érzékenyebb a D810A a 656nm hullámhossz körüli hidogén-alfa spektrumra, ami által a forró ködökben lévő hidgorén gáz kisugárzására (= fényére) érzékenyebb a gép, de ennek normál körülmények között is nyilvánvaló ára van: használható a gép, de hajlamos vörös tartományokba eltolni a képet, szóval a színképe és fehéregyensúlya földi körülmények között nem olyan precíz, mint mondjuk a sima D810-nek. Használható, szoftverből korrigálható a legtöbb "anomáliája" (például a légköri szennyezést is narancs helyett eltolja élénkebb sárgás tartományba), de bármilyen egyéb felhasználásban több munkát igényel a kép a végén, mint a sima D810-nál.Ha viszont égboltra veszed, hajrá. Legjobb cucc Én a sima D800-asommal toltam anno csillagos ég timelapse-okat, szuper de a modelleim is szerették, csak a végén eldobtam a tükrös rendszert a pontatlan fókusz, shift-es premium obik, lassú liveview és korlátozott fókuszmező miatt.
Ha annyira tele lennék, hogy ilyen árú gépen agyaljak, normális obi parkkal, akkor A7, A7S, illetve A7 II, A7S II, A7R II. Egyedül az 1-es A7R-el voltak megkötendő kompromisszumok, így most már nem lőnék rá, hogy kijött az utód is, inkább 24MP 1-es A7..
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
addikt
-
dioka7
senior tag
válasz Muerte68 #36959 üzenetére
Köszönöm a válaszokat és a linket is. Ha jól értem a közgyűrű "csak" messzebbre helyezi magát az obit a váztól, valamint az elektromos érintkezést biztosítja a váz és az obi közt, tehát belül gyakorlatilag lencse nincs benne. Ha ez így van, akkor a kérdésem még az lenne, hogy ezekből hány db "fűzhető" egybe? Mennyi az a közgyűrű mennyiség ami még "egészséges" és ténylegesen nem ront a képminőségen?
[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz dioka7 #36956 üzenetére
Makrózás:
Többféleképpen lehet:
-Egyrészt van lencsés rendszer (pl. előtét, amely közelebbhozza a közelpontját az obinak)
Itt minőségromlás, esetleg képtorzulás jön létre. -Ilyesmit akár telefonhoz is vehetsz.
Ezt teleobjektív elé szokták rakni
-Előnye hogy működik vele az AF is (bár makrónál ritkán kell)
-Létezik fordítógyűrűs megoldás. Ehhez egy nagylátó/kitobjektív kell, és egy átalakító, amivel fordítva teszed fel a gépre.
-Van a 2 objektíves megoldás: (én pl. egy fix 45mm + 135mm-es obival, illetve dupla 135mm-es obival próbáltam. -túl pici a mélységélesség, túé sok fényt eszik, és a kép sem tűéles / állvány mindenképp kell
Az egyiket megfordítva berakod a másik objektíved elé (pl. szigetelőszalaggal összebarkácsolod őket)
-És van a közgyűrűsor, ami egy műanyag menetes gyűrű(sor).Hátrányuk: A legtöbbnél erős fényveszteség jön létre! Tehát f2.8-cas blendén sem feltétlen elég a fény, és a mélységéletlenség miatt F10 feletti rekesz ajánlott, tehát kb. reflektor alá kell nyomni azt a bogarat, ha azt akarod hogy éles legyen, és nem túl zajos.
Kezdőnek, próbálkozáshoz érdemes egy előtétlencsét, vagy egy közgyűrűsort kipróbálni. Illetve ha esetleg lenne 2 objektíved, azt összerakni. Aztán ha tetszik a téma, úgyis költeni fogsz rá.
Google a barátod, sok tipp/blog van.Objektívet vehetsz nyugodtan, csak próbáld ki a gépen, csinálj tesztképet, nézd meg nem sérült-e, nézz át rajta, keress karcot, gombát, porszemet a lencsék között, stb.
-Első alkalommal jobban jársz ha viszel olyan havert, aki jobban ért hozzá.Nekem szinte mindig van objektív a gépemen. (vagy az amit utoljára használtam, vagy az, amit legközelebb fogok)
[ Szerkesztve ]
-
Muerte68
addikt
válasz dioka7 #36956 üzenetére
azok általában olyan makró objektívek amiknek ilyen a közelpontja-az alap obok nem tudnak ilyet.Ezek speciális -drága-obik
A konverter egy lencsés adapter olcsóbb rosszab megoldás minden lencsés adapter ront a képminőségen sajna.minél drágább annál kevesbé
Van még a makró közgyűrű-a sima 1-3000ft csak manuális vagy 15000-től vannak fókusz visszajelzősek is ezek teljesen átvisznek mindent van autófókusz stb..és nincs képminőségromlás! Csak papírvékony DOF
Összerakva szoktam
Egy viszonylag olcsó manuál(M42)-Industar 61lz cca 10-15000.
Vagy közgyűrű[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
dioka7
senior tag
Sziasztok,
Éjjel teszteltem az akku ki+idő elfelejtés dolgot, és örömmel láttam, hogy egy éjjelt biztosan kibír akku nélkül, úgy hogy megmarad az idő. Lehet, hogy régóta állt akku nélkül és kellett neki több idő, hogy az a pici elem, vagy mi a fene észhez térjen. Ezen kívül újra kérdeznék, és biztosan lesz még ilyen... szóval:
2 dolog:
A makrozással kapcsolatban:
Hogyan készülnek azok a fotók, amiknél pl egy rovar akkora méretű lesz lefotózva, mint egy ló feje 1:1-ben. Nagyon közel kell tartani a gépet, vagy maga az obi olyan, hogy kvázi messziről (0,5-1 méter) is marha nagyra nagyít. Aztán a következő, hogy mi a különbség a kifejezett makro objektív és a makrokonverter között. Persze árban látom, mert az elég szembetűnő , de minőségben mi a különbség vagy melyiken keresztül "mit látok"?
A másik, hogy amennyiben objektívet szeretnék majd venni, azt lehet magabiztosan venni használtat is, vagy az inkább a profik "hobbija", mert szakértelem nélkül csúnyán melléfoghatok? Illetve, ha új, akkor van olyan bevált webshop, vagy bolt ahol érdemes nézelődni az árak miatt? (Bolt tipp privátban is jöhet, ha reklámnak minősülne)
Köszönöm a válaszokat!Szerk: egy harmadik kérdés: ti hogyan tároljátok a gépeteket? Rajta van az obi, vagy szépen szétszedve ahogy érkezett újonnan?
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Ha még egy picit meg tudnád emelni a keretet, akkor kb. max 60k-ért a panasonic g3 + egy kitobi még mindíg talán az egyik legjobb ár-érték arányú gép a használt piacon. Ha nem fontos a kereső, akkor gx1, gf1, gf2, sony nex-f3, nex-c3, bár utóbbiak nem vagyok biztos, hogy beleférnek a keretbe. Dslr fronton ennyiért sajnos a legtöbb gép vagy nagyon elavult, vagy nagyon le van strapálva vagy mindkettő.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zewa
senior tag
Sziasztok!
Öcsém lassan betölti a 14. életévét és igencsak barátkozik a fotózással. Jelenleg egy Fuji S5800-as bridge géppel próbálkozik de már igen viseltes szegény és cserére szorulna. Arra gondoltam hogy meglepem szülésnapjára egy használt fényképezővel (DSLR-el) és ha úgy alakul hogy kitart a hobbija, a későbbiekben fejleszthetünk.
- Gépre szánt összeg?Max 50k minimum 1 objektívvel
- Sok beltéri és portré (khmm..party photo) illetve állatok minden mennyiségben
- Méret, súly nem számít.
- Videó nem feltétel.
- Csak használt.Esetleg a szűk keret miatt jobb ötlet lenne egy másik brigde gép? Esetleg MILC?
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
jjeahh
nagyúr
válasz Elydan #36951 üzenetére
Pedig ha nem akarsz rendszert kiépíteni (objektívek, vakuk stb), akkor egy kompaktal valszeg jobban járnál szerintem Ne a régi kompaktod alapján ítéld meg az egész kompakt szegmenst, mert egy mai csúcskompakt sokkal jobb nála, az rx100 II pl. valszeg simán hozza a 100d kit képminőségét, ha valamivel többet szánsz rá egy lx100 meg is haladja, videóban meg a pana mellett egy belépő canon labdába sem rúghat
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Elydan
aktív tag
Sziasztok!
Köszönöm az eddigi válaszokat.
Én egy tök átlag felhasználó vagyok, aki szülinapkor, karácsonykor, nyaraláskor előveszi a fényképezőjét és kattogtat pár képet. Annyi mindössze az elvárásom, hogy ezek a képek jó minőségűek legyenek.
Most várjuk feleségemmel első babánkat, és szeretném megörökíteni majd az eseményeket (kép+videó) jó minőségben.
Utómunkákkal sem tudok/szeretnék bajlódni, de mivel csalódtam a kompaktokban, ezért lépnék egy szintet, cserébe a jó minőségért, gyorsaságért, megbízhatóságért. -
jjeahh
nagyúr
válasz Elydan #36946 üzenetére
Milcekről a kollégák már leírták a tutit, ha mégis dslr, akkor én canon fronton inkább minimum a 7xxd szériát nézegetném, ergonómiában valszeg a kategóriában egyik legjobbak, viszont a szenzor egyik leggyengébb, főleg akkor vérzik el, ha raw-ból alulexponált részletet szeretnél megmenteni. Nikon fronton a d3300 meg d3200 rendben van, kisebbek és picivel minőségibb borítással vannak megáldva mint a 7xxd canonok, a szenzoruk is érezhetően jobb. Ezekkel a belépő dslr-ekkel csak annyi a gond, hogy a mai csúcskompaktok meg milc-ek mellett szolgáltatásokban és videóban kissé elavultak, bár cserébe az objektív meg tartozékpark hatalmas. Amúgy a csúcskompaktokat is érdemes meglesned pl. a sony rx100-as sorozatában az átlag kompaktoknál sokkal nagyobb szenzor van meg fényerősebb az optikája.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Victoryus94
őstag
válasz Elydan #36946 üzenetére
Szerintem vegyél milcet. Méretre közelebb van a kompakthoz, hátránynál nem emelted ki, hogy kicsi az akksi a kompaktba -a milc sztem tovább bírja, de a DSLR mérföldekkel veri akksiban. (max veszel egy tartalékot ha később mégis egész napos fotózásra mennél)
A kérdés az, mire van szükséged.
Nagylátóra, telére, vagy valami fényes obira.
Kell-e kereső (vagy elég a kijelző), a jó videó, esetleg a vázstabi, meg egyéb apróságok. Illetve ki kéne próbálnod, melyik esik inkább kézre neked. (Oly, Pana, Sony)Ui.: Canonnak is van egész vállalható kompaktja. Ha később mégis kéne objektív, átalakítóval kezeli a canon optikákat. -ha meg elég a kitobi, akkor igazából mindegy melyiket veszed -nagy különbség nincs közöttük képminőségre.
[ Szerkesztve ]
-
-
Elydan
aktív tag
Sziasztok,
egy abszolút amatőr fotós tévedett közétek. Jelenleg egy kompakt Canon PowerShot SX160 IS géppel rendelkezem, de sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Borzasztóan lassú, este a vakutöltés időtartama vállalhatatlan, a képek minősége is jócskán hagy kívánnivalót maga után.
Ezért szeretnék valamilyen komolyabb gépre váltani, de mivel a kompaktban csalódtam, ezért szintet lépnék, amennyiben érdemes.Továbbra is amatőr fotós státuszban szeretnék maradni, nem mélyednék el az egyéni beállítások / különböző objektívekben. Egy megbízható gépre lenne szükségem 150e alatt, amely nem ijed meg a fényviszonyoktól és este is megbízhatóan működik.
CANON EOS 100D-t néztem ki magamnak (Canon EOS 100D digitális fényképezőgép kit (18-55 mm IS STM objektívvel).
Véleményetek szerint megfelelne az elvárásaimnak, illetve van-e más/jobb gép ebben az árszegmensben?
Egyáltalán egy ilyen amatőr fotósnak, mint jómagam érdemes-e ilyen komoly gépet venni?Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget.
Üdvözlettel:
Elydan -
Victoryus94
őstag
válasz domedee #36930 üzenetére
Ba*meg tényleg. Ez már a sokadik elírásom a fórumban, lehet kussolnom kéne.
(Vicces, mert folyton felcserélem a dolgokat, pedig a fejemben jól vannak meg, pont ez az előnye az olyanak hogy minden obival működik a stabi - később jól írtam)Virtualtale:
Iszonyatosan dühös vagyok rájuk, mert mondhatni megtaláltam "álmaimvázátgépét", amit még ki is bírtam fizetni (Sony A7ii azért jobban kéne néhány jobb obival). Akármit próbálok ki, úgy érzem, hogy nem tud ennyit nyújtani, mint a samsung.
Csinálnak egy jó szenzort, és egy egész jó rendszert (a hibáit tudták volna orvosolni), de az üzleti részét jól elb*ák, majd kihátrálnak... Nagyon örültem volna, ha legalább megveszi valamelyik cég ezt a vonalat, és viszi tovább.Fogalmam nincs, mihez kezdjek most
DSLR:
Nagy, böszme gépek gyenge videóval.
Sony: egész jó váz, kevés obi, ami még drága is.
micro4/3: sem sporthoz, sem tejúthoz nem a legideálisabb.[ Szerkesztve ]
-
dioka7
senior tag
válasz silmatauki #36941 üzenetére
-
Virtualtale
újonc
válasz Victoryus94 #36881 üzenetére
"De az, hogy fogta magát, és megfutamodott..."
Na, épp ezért kapja be a Samu a legjobban! -
dioka7
senior tag
válasz silmatauki #36936 üzenetére
Ez lehet, hogy engem is érdekelne, hogy keressek rá?
-
Plafoon
tag
válasz London26 #36932 üzenetére
Szerintem az egyik aranyszabály, hogy nem szabad megkérdezni az eladókat vagy ha kérdés nélkül mondják a magukét akkor nem szabad figyelni rájuk, mert nem a te érdekeidet nézik hanem főként a magukét (miből van még sok raktáron, melyik drágább, melyik kifutó modell és el kell adni, melyiket erőlteti a főnökség, stb).
"Olyan oldalt tudtok esetleg ajánlani, ahol meg tudom nézni, hogy az egyes gépekkel milyen fotókat lehet készíteni"
Ez is veszélyes dolog, mert a 12 éves Ödönke a kitobival borzasztó képeket fog lőni bármilyen felső-profi kategóriás géppel.
-
Throme
veterán
válasz MrChris #36934 üzenetére
A n18-135-öt ne ajánld, mert képminőségre ugyan nincs különbség, de régebbi és nincs benne stabilizátor.
Fényereje sincs így tekerheti az iso-t feljebb, hogy ugyanott legyen, mint egy 18-105 (ami szintén nem fényerős persze).A viszonylag friss tami 18-200 VC már kb akkora (nem nagyobb), mint a 18-140, de lehet csak akkora, mint a 18-105. Egy n18-300-ból is kihoztak kisebb méretű verziót.
-
silmatauki
őstag
válasz London26 #36932 üzenetére
"A DSLR-ek sokkal jobban kézre állnak."
Azért azt ne felejtsd el, hogy gyak. minden géphez kapsz viszonylag olcsóért (legdrágábban 30 USD körül) kínai L-markolatot, ami ráadásul Arca-swiss kompatibilissé is teszi a géped. Én minden MILC-emen és nagyszenzoros kompaktomon (Pana GM1, Fuji X-E1, 2 db Sigma Merrill) használok ilyeneket. Nagyon jó fogást adnak a gépeknek, és ha fontos a kis súly/méret, akkor bármikor levehetők. Mindkét világ pozitívuma.
-
tvamos
nagyúr
válasz London26 #36932 üzenetére
En csak a D7100-at probaltam, nekem az nagyon tetszik, meg klasz fenyeros fixek vannak, aranylag olcson hozza, en azt vennem, mert tudom, hogy milyen. Szerintem jo. A motoros obikkal, kukucska lyukon nezve nekem az AF is gyors volt, de a regi obikkal, (amikor a vaz motor hajtja az obit,) sem szornyu az AF sebesseg szerintem. Jut eszembe, nekem nem volt bajom a kit zoom obival, ha jol emlekszem, azon Nikkor AF-S DX 18-105/3,5-5,6 G ED VR volt.
En mondjuk az orok kezdo szemszogebol nezem ezt a fotozas dolgot, (ugyhogy off-ba is teszem, amit irok, sokkal okosabb emberek vannak itt nalam,) es automataban (aperture priority) fotoztam a Nikonnal. (Meg a sajatommal is automataban fotozok, ha engedi a gep.) Amugy full automataban is lehet vele fotozni...
Sajnos Canonokrol nem tudok sokat. 1000D-t hasznaltam par orat, de nem tetszett.
Illetve, ha megtobb penzem lenne, akkor talan egy A7-et, (vagy A7s mk2-t) amit mar emlitettek elottem, mert szerintem is a MILC a jovo utja. Illetve, hat itt meg nem vagyok benne biztos, lehet, hogy D810A-t...
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
-
Throme
veterán
válasz London26 #36932 üzenetére
Az eladók véleményét olykor nem csak a technikai paraméterek befolyásolják, hanem mi van kiadva neki, hogy adják el, raktárkészlet...stb.
Hordozhatóságban annyira vagy előrébb, hogy a milc obik fajlagosan kisebbek. Tehát fixet-fix-el, utazó zoomot-utazó zoommal...stb hasonlíts össze.
Ha videózol, akkor célszerűbb lehet 1 kütyüt vinned, ezért számíthat a váz videó képessége.
Netes fotókkal az a helyzet, hogy azok [technika + fotós kreatívitás/tudás + képfeldolgozó sw kezelési ismeretek] több dologból állnak össze. Egy FF vázzal lehet xar képet lőni, míg egy milccel ugyanarról jó képet.
szvsz
-
London26
tag
Sziasztok!
Köszönöm a leírtakat. Voltam bent 2 Media Marktban is. Megnéztem a SonyA6000, Canon D70, Nikon D7100 gépeket.
Nekem a Sony nagyon nem esik kézre, olyan kicsinek tűnik, volt rajta egy nagyobb obi ráadásul.
A DSLR-ek sokkal jobban kézre állnak.
Azt mondták még az eladók, hogy ha már MILC, akkor Olympus, mert nekik sokkal jobb objektívjeik vannak, mint a Sonynak...
Végül is arra jutottam, hogy úgyis kell vmi jobb obi a MILCre is később, tehát hordozhatóságban nem sokkal vagyok előrébb.
A videózás, mint olyan nekem nem szükséglet, van kamerám.
Olyan oldalt tudtok esetleg ajánlani, ahol meg tudom nézni, hogy az egyes gépekkel milyen fotókat lehet készíteni, esetleg összehasonlítani hasonló paraméterű objektívekkel készült képeket?Még nem döntöttem...
Köszönöm a segítséget!
-
domedee
senior tag
válasz Victoryus94 #36929 üzenetére
Apró kiegészítés, a Pana az obi-stabis, míg az Oly a vázas.
''és van a végén a városok anyja: Budapest. Csakhogy ez nem olyan anya, aki szoptatja a gyerekeit, ellenkezőleg őt szoptatják a gyerekek, s maradnak mellette örökké satnyák, kicsinyek, vérszegények.'' - Mikszáth Kálmán
-
Victoryus94
őstag
válasz Plafoon #36927 üzenetére
Az Olympus+Pana obi kompatibilis.Pana inkább a vázba, Oly pedig az obikba teszi a stabit.
Szóval ha fontos a stabi, akkor talán oly előnyösebb.
Sigma obi van még, amik jók... meg manuálisok (ugye átalakítóval meg kb az összes gyártóé felmegy).Használtan még nem annyira olcsók ezek az obik mint a tükröseké, de a sony+fuji egyértelműen drágább, és talán kisebb is a választék
[ Szerkesztve ]
-
Plafoon
tag
Olyan kérdésem lenne, hogy melyiknek a legolcsóbb az obiparkja a milcek (fuji, pana, sony, olympus) közül?
-
peter9228
aktív tag
válasz Tin_Shield #36921 üzenetére
Canont próbáltam, nem tetszett élőben. E-M10 és GX7 túl kicsi, volt nálam egy E-M10 egy hétig, nem sikerült megszokni. Fuji, Sony a drága objektívek miatt esik ki (kéne valami hosszabb obi, nem igazán találtam jó áron)
Marad tehát a Nikon D3300, Pentax K-50 és Panasonic G6, elmegyek megnézem őket élőben és az alapján döntök majd. Köszönöm a segítséget!
-
#40935168
törölt tag
A bolti garancia (1 év?) él tulajtól függetlenül. A Tamron, weboldalon regisztrációs kiterjesztett garancia él csak az első tulaj, a regisztráló nevére.
Úgy szokták ezt megoldani jófejek egymásközt, hogy csomó adatot cserélnek, név, email, telefon, Facebook, akármi, és ha az új tulajnak gondja van az obival, a régi tulaj legariztatja neki. Ehhez kell némi bizalom, jófejség, ilyesmi is, szóval az igaz, hogy nem olyan garancia, mint mondjuk tulajtól függetlenül 5 évet vállalni az üvegre, akárhányszor adják-veszik, de azért a semminél több.
-
#31733248
törölt tag
válasz Victoryus94 #36920 üzenetére
Én a karaktere miatt a natív 50mm f1.8 mellett használom a 135mm f3.5-öt is, a 135mm-es mosodáját azért jobban szeretem... Példa hasonló jelenettel, az idén rendesen kimaxolt levendulamezős témával:
50mm f1.8 vs. 135mm f3.5
Persze az ember a fókusz állítgatásával járó szívás miatt sokszor a kényelmet választja...
-
Tin_Shield
őstag
válasz peter9228 #36912 üzenetére
Van azért alternatíva a Nikon mellett, a Canon és a Pentax belépő DSLR-ek újonnan szintén beleférnek a keretedbe.
Keresős Milc is van ennyiért: Panasonic G6, GX7, Olympus E-M10.
Használtan Sony Nex6, a6000. A Sony obik mellett, érdemes számba venni a Sigma fixeket is.
Fujiból az első generációs X gépek biztosan beleférnek a keretedbe, de X-E2-t is láttam már jó áron. Ezek Imádnivaló gépek, bár itt hiányoznak az olcsó objektívek.[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz #31733248 #36919 üzenetére
Igazad van, 100mm felett APSC-n valóban elég, bár én Heliossal portrézom elsősorban (aminek a mosása azért picit más + beltérben kell a fényes obi) -ha kizárólag kültérben van használva, akkor többnyire van fény, és hely is. Ez esetben meg lehet spórolni a fényerős obit.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Victoryus94 #36891 üzenetére
Az f3.5 is elég, például APS-C szenzorral, 135mm-en. Sok ilyen képem van, komoly a mosoda.
-
dioka7
senior tag
válasz Lassú Víz #36915 üzenetére
ma hazahoztam, kicsit nézegettem a menüt, "nyomkorásztam" kb 1 órát, majd az akkut felraktam tölteni, kb 3 órára. Mikor visszatettem bele, újra nem tudta az időt. Most megnézem majd, hogy tele akku lemerítése után, ami nálam lesz egy bő hét, amennyi szabadidőm lesz, és ha utána a töltés ideje alatt ismét elfelejti, akkor szervíz...
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
addikt
válasz dioka7 #36914 üzenetére
Bár nem vagyok E-PL6 tulaj, de többedik Olympus vázamat használom és tapasztalataim szerint napokat ki kell bírnia akku nélkül az órának. Tehát csere vagy szerviz. És igen, legalább egy utángyártott tartalék akku beszerzendő.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
dioka7
senior tag
Olymp E-PL6 felhasználók: az egy kicsit bosszantó, de túlélem, hogy az akkut csak kivéve lehet tölteni, de azt sehogy nem lehet elérni, hogy az órát ne kelljen minden alkalommal állítgatni töltés (akku be) után? Ha mondjuk veszek egy tartalék akkut, és azonnal cserélem akkor is elfelejti? Vagy nem tom, vmi praktika erre van?
-
peter9228
aktív tag
Kb. egy hete kérdeztem, köszönöm a segítséget, de azóta kicsit változott a helyzet. A keretem 150k, általános felhasználásra kéne ebbe beleférnie egy váznak és egy kitobinak, használt is lehet. Eddig a Panasonic G7 volt az esélyes, de sajnos elvitték előlem.
Jól látom, hogy így az egyetlen alternatíva a Nikon D3300 maradt? Keresőt mindenképpen szeretnék, így az olcsóbb MILC-ek kiestek. Sony a6000 lenne használtan ami még belefér a keretbe, de arra sajnos nagyon drágák az obik. Van esetleg még valami, ami elkerülte a figyelmemet, és érdemes lenne megnéznem?
-
tvamos
nagyúr
-
Tin
veterán
hát igen, meg nagy a mérete. nekem a 70d-vel semmi gondom nem volt, videó közben nem tudott nem éles lenni, sosem fókuszált félre, pediug az a legelső generáció volt, az újabbakban már sokkal komolyabb algoritmusok végzik a fókuszálást.
de nagy, nehéz, nyűgös, engem pont a pentaprizmás kereső nem zavart, hogy sötét (mert tényleg csak sötétben sötét), csak a méret és a súly.
na meg a videó képminősége. állítom, hogy direkt csinálják, hogy eladhassák a komolyabb kameráikat.de technológiában a canon dual pixel cmos af-nél nincs jobb. a sony amúgy olyasmi, mint a 760d, meg az újabb canon milc-ek: sok-sok fázisérzékelős képpont egyenletesen, de messze nem az összes. meg úgy fest, hogy a sony jobb algoritmust írt a fókuszáláshoz.
ja igen, és a sony szenzora jobb. egyértelműen jobb. még az a5000 dinamikatartománya is jobb, mint a 70d-é volt. fotózom, visszanézem, és nem hiszem el, hogy az égbolt nem égett be, miközben az árnyékban lévő részek is felhúzhatóak. ezt a canon nem tudta, ott vagy ez, vagy az szállt el. a nikonokat is pont a sony szenzorai miatt dícsérik, csak nekik meg nincs szenzoros érzékelőjük.
most asszem valami samsung mobil is kijön ehhez a dual pixelhez hasonló technológiával.
[ Szerkesztve ]
-
m3ss
veterán
ja ertem mar, rakerestem kozben. pont ez lett volna a kerdesem, hogy megy-e optikai keresoben.
amugy ez jol hangzik. csak hat liveview-ra kenyszerit.."ezért is nem értem, hogy a canon miért nem rakja bele a milc-ébe ezt a szenzort. gyanítom, hogy többet fogyaszt, és jobban melegszik."
lehet meg jok az eladasi mutatoik. koztudatban meg mindig az van, hogy jo fenykepet nagy tukros kameraval lehet csinalni. fogynak a 100d-k addig nincs baj.
valszeg van ott nekik vmi finomsag a polcon, elobb-utobb majd kenytelenek lesznek eloszedni.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Tin
veterán
félreértesz. a canon 70d, 80d, 7d2-ben két külön fókuszrendszer van.
az egyik a hagyományos tüköraknában elhelyezett fókuszpontokból áll, amiket a keresőn látsz, és amik a hagyományos slr-es érzékelőpontok. a 70d-nél még jobban középen, de a 80d-nél már nagyobb, a 7d2-nél meg még nagyobb területén a képmezőnek (szóval koránt sem csak középen).
a dual pixel cmos af a másik fókuszrendszer. ezek a érzékelők (a képszenzorok) valójában dupla felbontásúak, tehát nem 20 vagy 24, hanem 40, illetve 48 mp-esek effektíve. a két összefogott pixel (innen a dual név) együtt képes a fáziseltolást vizsgálni, a szenzor minden egyes képpontjára. az érzékelőnek két üzemmódja van: az egyik, amikor a fotót megörökíti, a másik, amikor a pixeleket párban fókuszálásra használja.
ez az utóbbi rendszer a keresőn keresztül nem megy, ott a hagyományos pdaf működik, viszont live view-ban és videó közben ez üzemel.
erre mondtam, hogy nehéz egy milcet egy dpaf dslr-el hasonlítani, mert a canon többet tud fókuszban bárkinél, ha live view módban vagy videózásra használod, viszont ez a funkció a hagyományos keresőn nem működik. ezért is nem értem, hogy a canon miért nem rakja bele a milc-ébe ezt a szenzort. gyanítom, hogy többet fogyaszt, és jobban melegszik.
[ Szerkesztve ]
-
Plafoon
tag
Nikon D7100 vs Canon 70D kérdésben a nikonra szavaznék.
-
m3ss
veterán
válasz tvamos #36902 üzenetére
pedig jol jon az af-s-ben is. aps-c kamerak meg lefedettsegben nem is annyira rosszak. mint a full frame tukrosok.
af-c-ben meg jo nagy elony lehet, foleg ha a szenzor sikjaval parhuzamos mozgast kovet le."a canon dual pixel cmos af-es érzékelőjének összes képpontja fázisérzékelős... tehát maximális a lefedettsége."
ezt nem ertem. lehet, hogy minden pont crosstype, de miert maximalis a lefedettsege? akkor lenne, ha mindenhol lenne fokuszpont, kb mint a sonynal.
ennyi penzert ilyen szenzorral legyen is mind crosstype.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Tin
veterán
a canon dual pixel cmos af-es érzékelőjének összes képpontja fázisérzékelős... tehát maximális a lefedettsége. az újabb vázakban, a 7d2-ben meg asszem a 80d-ben már állítható a fókuszkövetés sebessége is.
a canon fhd videójának tényleg nem a legjobb a minősége, gondolom szándékosan van alacsonyabban tartva, de fókuszban nem lehet megverni - persze, ha érzékelős fókuszálást hasonlítunk érzékelős fókuszáláshoz, és nem a tüköraknában lévő fókuszpontokat az érzékelőshöz.
-
jjeahh
nagyúr
válasz tvamos #36902 üzenetére
De legalább tudja... canikonban meg a kép közepére van zsúfolva az összes fókuszpont, szal két véglet Sportfotónál szaladó-mozgó témánál amúgy elég gyakori, hogy egyszerűen le sem tudod követni a témát úgy, hogy mindíg középen legyen ahol a fókuszpontok vannak, ilyenkor jól jön ha a teljes kép le van fedve és max feldolgozáskor croppolsz.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
80hun
addikt
válasz FirstTripla #36899 üzenetére
A tamronnál annyit fűznék hozzá hogy az 5év garancia csak az első felhasználónál él (magánszzemély).
Tehát nem átruházható mint ahogy sokan hírdetik
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Amazon
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Ukrajnai háború
- OTP Bank topic
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- BMW topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- CNC topik
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- További aktív témák...
- Gopro Hero 12 Bundle + 2x256gb sd, garanciális
- Sigma 135mm f1.8 DG ART (Sony-E)
- Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L II IS USM + UV szűrő -Újszerű-
- Canon EOS M50 Mark II sok kiegészítővel! Hozzá vagy külön megvásárolható Canon EFM 22mm STM obi!
- Sony DSC-RX100M VI prémiumkategóriás 20.1 MP digitális fényképezőgép
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest